CALATORIE in STRAINATATE - TRAVEL 2024 - Mondial Assistance - Pitesti - Arges

asigurari mondial assistance asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Calea Floreasca, nr. 169.

office.ro@mondial-assistance.at

Tel:    021-312 22 36

Fax:   021-312 22 38 

               Grupul Mondial Assistance (parte a renumitului grup german Allianz) este liderul mondial in asigurari de Calatorie, activitati de asistenta medicala, tehnica, precum si servicii clienti. Grupul ofera solutii inovatoare si de incredere, precum si o consiliere rapida pe intreg parcursul procedurii de daune, oricand si oriunde in lume. Mondial Assistance detine o paleta larga de produse in domeniul asigurarilor de Calatorie iar activitatea sa consta exclusiv in furnizarea de produse de protectie a calatoriei.

               Avand peste 10 230 de angajati, vorbind 40 de limbi, Mondial Assistance se bazeaza pe o retea internationala de 400 000 de furnizori de servicii, inclusiv personal medical profesional si institutii medicale, muncitori calificati, mecanici auto, dealeri si companii de inchirieri, companii aeriene si feroviare. Mai mult, un sprijin important este oferit de cei 240 de corespondenti, reprezentanti operationali ai grupului, fapt ce permite sa actioneze in fiecare tara din lume.

               Grupul Mondial Assistance dispune de 37 de centrale proprii de urgenta, care va stau la dispozitie 24 de ore in 34 de tari, de pe toate continentele, dintre care una in Viena.

Aspecte Generale: 

MONDIAL Assistance detine in portofoliu, polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, cu valabilitate pana la 93 zile consecutive per Calatorie, destinata persoanelor fizice care au in momentul incheierii asigurarii domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni si care calatoresc in stainatate in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, il constituie acoperirea riscurilor asigurate asa cum sunt prevazute in polita de asigurare, ca urmare a producerii evenimentului asigurat pe timpul calatoriei in stainatate.

              Asiguratorul va acorda indemnizatia cuvenita asiguratului / beneficiarului, in conditiile si in cuantumul prevazute in polita de asigurare, reprezentand:

  • TRAVEL
    • ANULAREA CALATORIEI
      • Restituibile sunt costurile de anulare, in cazul neinceperii calatoriei;
    • COSTURI DE SPITALIZARE
      • ​Costuri de spitalizare si tratamente medicale de urgenta, repatriere in caz de deces;
      • Transportul asiguratului la domiciliu, respectiv transportul de urgenta, in caz de necesitate medicala sau dupa 3 ziie de spitalizare;
    • accident
      • Compensatie in caz de deces, invaliditate;
      • Costuri de cautare si salvare;
Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni;
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport in termen de valabilitate;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Polita de asigurare se incheie obligatoriu inaintea parasirii teritoriului Romaniei prin prezentarea pasaportului asiguratului (sau a cartii de identitate, pentru cazul in care deplasarea este permisa pe baza acestui document) in original si prin plata integrala a primei de asigurare. In caz contrar asigurarea nu este valabila.             

              Asigurarea poate fi incheiata de catre o persoana fizica individual cu posibilitatea de a atasa la polita pana la 7 persoane.

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, poate fi incheiata pentru o perioada de maxim 93 zile consecutive per Calatorie si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, in afara teritoriului Romaniei si a tarii de rezidenta a asiguratului, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism.

             Acoperirea politei este valabila pentru o singura Calatorie, 24h / 24h si nu se pot incheia polite in prelungire.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, este valabila in tara / zona teritoriala mentionata in polita de asigurare.

               In functie de optiunea asiguratului, mentionata in polita de asigurare, acoperirea teritoriala este valabila in:

  • EUROPA - cuprinde, in detaliu, urmatoarele state si regiuni:
    • Albania, Algeria, Andora, Austria, Balearele, Belgia, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Cehia, Ceuta (oras, spaniol pe coasta Africii de Nord), Cipru, Cisordania, Croatia, Danemarca, Egipt, Elvetia, Estonia, Federatia Rusa, Finlanda, Franta (fara regiunile de dincolo de mare), tara Franz Joseph (grup de insule din partea nordica a Oceanului Atlantic), Fasia Gaza, Georgia, Germania, Gibraltar, Grecia, lordania, lordania de Vest, lrlanda, lrlanda de Nord, lslanda, Israel, Italia, lnsula Jan Mayen (Norvegia), lnsula Bear (Norvegia), lnsulele Azore, lnsula Man, lnsulele Canalului, lnsulele Canare, lnsulele Feroe fara Groenlanda, lnsulele Shetland, Letonia, Liban, Libia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Madeira, Macedonia, Marea Britanie, Malta, Maroc (fara Sahara de Vest), Melilla (oras spaniol pe coasta Africii de Nord), Moldova, Monaco, Muntenegru, Norvegia, Olanda, Orkney (arhipelag scotian), Platoul Golan, Polonia, Portugalia, Romania, San Marino, Serbia, Siria, Slovacia, Slovenia, Spania, Spitzbergen (grup de insule administrat de Norvegia), Statul Vatican, Suedia, Tunisia, Turcia, Ucraina, Ungaria.
  • INTERNATIONAL - cuprinde toate tarile din lume (fara Coreea de Nord).
Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, este orice persoana fizica, cu domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni si care calatoreste in stainatate in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism.

              Asigurarea poate fi incheiata de catre o persoana fizica individual cu posibilitatea de a atasa la polita pana la 7 persoane.

Suma Asigurata: 

                  Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

                  Sumele asigurate pe polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, se prezinta sub forma unor plafoane valorice maximale, in ron, diferentiate in functie de pachetul de riscuri acoperite, astfel:

SUMELE MAXIME ASIGURATE ( RON )

 

INDIVIDUAL
ANULAREA CALATORIEI
Restituibile sunt costurile de anulare, in cazul neinceperii calatoriei 21.000 / Calatorie
COSTURI DE SPITALIZARE
Costuri de spitalizare si tratamente medicale de urgenta, repatriere in caz de deces 126.000 / individual
Transportul asiguratului la domiciliu, respectiv transportul de urgenta, in caz de necesitate medicala sau dupa 3 ziie de spitalizare 126.000 / individual
accident
Compensatie in caz de deces, invaliditate 42.000 / eveniment
Costuri de cautare si salvare 21.000 / eveniment
Prima de Asigurare: 

               Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului si se prezinta sub forma unor plafoane valorice fixe, in ron, diferentiate in functie de pachetul de riscuri acoperite pentru care se opteaza.

               Prima de asigurare se calculeaza in functie de numarul de zile de Calatorie in strainatate, de varsta asiguratului, teritorialitate si scopul calatoriei pentru care asiguratul / contractantul a optat in polita.

               Prima de asigurare trebuie platita integral anterior efectuarii calatoriei asigurate.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

  • Imbolnavire grava brusca, accident sau decesul persoanei asigurate sau a uneia dintre urmatoarele persoane: sot / sotie, copii, parinti, nepotii bunicilor, frati sau surori. In cazul a pana la 7 persoane specificate intr-o polita, care au rezervat impreuna o Calatorie, este vorba despre un caz asigurat chiar si in situatia in care unul din motivele enumerate intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane.
  • In cazul unui eveniment asigurat, in legatura cu aceeasi Calatorie, pot fi ridicate pretentii de despagubire din partea mai multor persoane asigurate, pana la concurenta sumei maxime de 21.000 RON.
  • Concedierea neasteptata de catre angajator.
  • In cazul in care daunele elementare sau furturile prin spargere influenteaza grav proprietatea persoanei asigurate, iar in urma acestor evenimente prezenta persoanei asigurate este indispensabila.
  • Primirea de catre asigurat a unei citatii de prezentare la tribunal, la un termen stabilit in perioada calatoriei.

Cheltuieli care privesc anularea calatoriei STORNO

  • Cheltuielile asigurate:
    • Cheltuielile asigurate sunt cheltuielile de anulare din aranjamentul de Calatorie (de voiaj) datorate in momentul inceperii evenimentului asigurat. Cheltuielile suplimentare unei anulari ulterioare momentului asigurat nu vor fi restituite.
    • Rezervarea biletelor de avion, la pretul net, taxele de vanzare a biletelor: max. 110 RON (la preturi mai mari de 2 860 RON, respectiv max. 10% din valoarea totala). Pentru alte rezervari unde se percep taxe asiguratului: max. 110 RON / persoana, respectiv 220 RON / Calatorie, cu conditia ca taxele si tarifele convenite sa apara pe confirmarea rezervarii si sa nu depasesca suma asigurata.
  • Evenimente asigurate
    • Imbolnavirea grava brusca, reactii adverse la vaccinuri (numai in cazul vaccinurilor prescrise inaintea efectuarii calatoriei), vatamarea cauzata de un accident sau decesul persoanei asigurate. O imbolnavire este considerata a fi grava, daca din aceasta rezulta in mod imperios incapacitatea de a calatori si de a munci.
      • Nu exista protectie prin asigurare pentru evenimentele care au legatura cu:
        • imbolnaviri psihice sau boli ale sistemului nervos (cu exceptia primei aparitii a bolii si spitalizare dupa rezervare, respectiv dupa incheierea asigurarii); transplanturi de organe (dializa); HIV+; handicapuri mintale sau corporale;
        • urmatoarele boli si suferinte existente, aflate in corelatie cu anularea calatoriei, intreruperea calatoriei si cu cheltuielile de Calatorie in strainatate, in masura in care acestea au fost tratate in mod stationar si / sau ambulant in cadrul terapiilor din ultimele 12 luni inaintea incheierii asigurarii (asigurarea anuala: inainte de rezervarea calatoriei): imbolnaviri de inima, apoplexie, cancer, diabet (tip 1 + 2), migrena, scleroza multipla, epilepsie.
    • O inrautatire a unei suferinte (boli) cronice existente a persoanei asigurate, echivalenta cu cele mentionate la paragraful anterior. Se aplica excluderile specificate anterior.
    • Sarcina persoanei asigurate, daca aceasta a fost constatata si confirmata medical dupa incheierea asigurarii si rezervarea calatoriei.
    • Concedierea neasteptata de catre angajator.
      • Protectia prin asigurare nu exista in cazul concedierii sau al rezilierii de comun acord a relatiei de serviciu si nici in cazul renuntarii la Calatorie din cauza situatiilor exceptionale de serviciu.
    • Concentrarea pentru serviciul militar de baza sau pentru serviciul civil in locul serviciului militar.
    • Inaintarea actiunii de divort de catre partenerul de casatorie al persoanei asigurate.
    • In cazul in care daunele elementare sau furturile prin spargere influenteaza grav proprietatea persoanei asigurate, iar in urma acestor evenimente prezenta persoanei asigurate este indispensabila.
    • Nepromovarea unei clase terminale sau a bacalaureatului.
    • Imbolnavirea grava brusca, vatamarea grava cauzata de un accident sau decesul uneia dintre urmatoarele persoane: sotul / sotia, partenerul de viata (buletin de inscriere in evidenta populatiei de 3 luni), parintii (parintii vitregi, socrii, bunicii), copiii (copiii vitregi, ginerii, nepotii), fratii si surorile, cumnatii, cumnatele sau o alta persoana de risc specificata nominal in polita (poate fi metionata in polita doar o singura persoana de risc. Pentru politele colective, incepand cu 16 persoane, nu mai poate fi adaugata nicio persoana de risc).
      • Nu exista protectie prin asigurare pentru evenimentele care au legatura cu:
        • imbolnaviri psihice sau boli ale sistemului nervos (cu exceptia primei aparitii a bolii si spitalizare dupa rezervare, respectiv dupa incheierea asigurarii); transplanturi de organe (dializa); HIV+; handicapuri mintale sau corporale;
        • urmatoarele boli si suferinte existente, aflate in corelatie cu anularea calatoriei, intreruperea calatoriei si cu cheltuielile de Calatorie in strainatate, in masura in care acestea au fost tratate in mod stationar si / sau ambulant in cadrul terapiilor din ultimele 12 luni inaintea incheierii asigurarii (asigurarea anuala: inainte de rezervarea calatoriei): imbolnaviri de inima, apoplexie, cancer, diabet (tip 1 + 2), migrena, scleroza multipla, epilepsie.
      • Inrautatirea unei suferinte (boli) existente in momentul incheierii asigurarii a persoanelor mai sus mentionate precum si nevoia de ingrijire (intretinere), nu constituie un eveniment asigurat.
    • In cazul a pana la 7 persoane specificate intr-o polita si asigurate la asigurator, care au rezervat impreuna o Calatorie, este vorba despre un caz asigurat chiar si in situatia in care unul dintre motivele mentionate mai sus intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane.

Asigurarea medicala de sanatate si asigurarea contra accidentelor (pentru calatoriile in strainatate)

  • Evenimentele asigurate
    • In limita sumei maxime asigurate, conform pachetului de asigurare achizitionat, sunt asigurate urmatoarele:
      • cheltuielile de tratament pentru prima ingrijire (primul ajutor) si pentru combaterea imediata a durerilor (inclusiv camera de decompresie);
      • transportul bolnavului, respectiv transportul spre casa, cheltuielile de cautare si de salvare (recuperare);
      • invaliditatea;
      • transferul in caz de deces, in cazul bolilor acute si accidentelor survenite de persoana asigurata pe parcursul calatoriei in strainatate.
    • Daca nu exista o asigurare sociala in Romania sau daca actiunea de prezentare a documentelor de catre persoana asigurata esueaza, se va scadea din suma de restituire pentru cheltuielile de sanatate o participare personala de 20%. In cazul unei prestatii anticipate se va solicita ca aceasta participare personala sa fie restituita.
    • Costurile medicale care au legatura cu accidente survenite ca urmare a practicarii sporturilor de iarna sunt preluate exclusiv in cadrul produsului "Asigurarea sporturilor de iarna - Winter Sports";
    • Se considera a fi un accident, un eveniment independent de vointa persoanei asigurate, care actioneaza brusc, mecanic, din exterior asupra corpului sau si care are ca urmare vatamarea corporala sau decesul persoanei asigurate. De asemenea, sunt considerate a fi accidente urmatoarele:
      • entorsele, fracturile de muschi si de ligamente;
      • intoxicatiile sau arsurile, inghitirea sau inhalarea de substante, lichide sau gaze otravitoare sau toxice;
      • inecul.
  • Cheltuielile asigurate / platile de compensatii care trebuie efectuate
    • In cazul unui accident sau a unei imbolnaviri acute, care survine in strainatate, sunt asigurate cheltuielile necesare pentru medic, pentru transportul bolnavului, pentru internarea in spital si pentru medicamente.
    • Cheltuielile pentru transportul medical unic al bolnavului, necesar tratamentului stationar, respectiv ambulant, la cel mai apropiat spital din strainatate si inapoi la locul de cazare.
    • Cheltuielile de recuperare, de cautare si de salvare.
    • Transportul de urgenta / transportul spre casa.
      • Transportul spre casa in caz de necesitate medicala (inclusiv cu aeroambulanta, daca este necesar). Daca ingrijirea medicala de la fata locului nu este suficienta si daca persoana asigurata este capabila de a fi transportata cu acordul medicului de la fata locului, care a efectuat tratamentul, precum si cu acordul liderului medical al asiguratorului, asiguratorul preia organizarea si efectuarea transportului spre casa.
      • Transportul spre casa fara necesitate medicala (excl. aeroambulanta). La dorinta persoanei asigurate sau la dorinta asiguratorului, in cazul unei spitalizari stationare mai lunga de 3 zile, persoana asigurata va fi transportata acasa, in cazul in care capacitatea de Calatorie a persoanei respective este confirmata din punct de vedere medical si daca transportul poate fi efectuat fara aeroambulanta.
      • Transportul acasa se efectueaza spre tara de resedinta a asiguratului. Configuratia concreta a transportului spre casa va fi aleasa de catre asigurator in functie de necesitatea medicala.
      • In cazul in care persoana asigurata obtine cheltuielile transportului de urgenta, ca si compensatie din partea unei terte parti, sau organizeaza ea insasi transportul, pretentia cu privire la transportul de urgenta si la transportul spre casa nu exista. Daca va fi totusi efectuat un transport, persoana asigurata va ceda catre asigurator toate pretentiile fata de alti asiguratori.
    • Cheltuielile suplimentare pentru deplasarea unui membru al familiei
      • In cazul unei spitalizari mai lungi de 5 zile, asiguratorul preia la dorinta persoanei asigurate, cheltuielile calatoriei tur-retur (cu exceptia cheltuielilor de cazare) ale unei persoane apropiate persoanei asigurate care se deplaseaza la locul spitalizarii sau cheltuielile de cazare, respectiv de modificare a unei rezervari (in functie de tipul si calitatea calatoriei rezervate si asigurate), ale unei persoane asigurate insotitoare, in cazul unei calatorii de intoarcere efectuate cu o intarziere de pana la o saptamana.
      • Cheltuielile pentru aceste servicii sunt preluate doar in conditiile in care acestea sunt organizate de catre asigurator.
    • Dupa repatrierea cu aeroambulanta, asiguratului i se acorda posibilitatea sa renunte la pretentiile incluse la capitolul „Intreruperea calatoriei” si sa repete cererea de Calatorie sub forma de un voucher de Calatorie pana la valoarea pachetului rezervat inainte de a calatori (suma maxima asigurata este mentionata in descrierea produselor ce include acest voucher).
    • Invaliditatea si decesul in urma unui accident
      • Invaliditate
        • In cazul invaliditatii se restituie compensatia calculata conform principiilor de mai jos, daca vatamarea sanatatii persoanei asigurate persista dupa un an de la accident.
        • Compensatia se calculeaza conform gradului de invaliditate si sumei asigurate convenite. Totalul serviciilor de asigurare pentru mai multe parti ale corpului sau pentru mai multe organe este limitat cu suma asigurata.
        • Grade de invaliditate la cazul pierderii complete sau in cazul incapacitatii complete de folosire:
          • bratul incepand de la articulatia scapulo-humerala (a umarului)............................ 70%;
          • bratul pana deasupra articulatiei cotului................................................................... 65%;
          • bratul dedesubtul articulatiei cotului sau unei maini.............................................. 60%;
          • degetul mare ........................................................................................................... 20%;
          • degetul aratator ....................................................................................................... 10%;
          • alt deget al mainii.............................................................................................. 5%;
          • piciorul pana deasupra mijlocului coapsei.......................................................... 70%;
          • piciorul pana la mijlocul coapsei........................................................................... 60%;
          • piciorul pana la mijlocul gambei............................................................................ 50%;
          • degetul mare al piciorului.................................................................................... 5%;
          • alt deget al piciorului........................................................................................... 2%;
          • pierderea vederii la un ochi.................................................................................. 30%;
          • pierderea vederii ambilor ochi.............................................................................. 100%;
          • in masura in care puterea vizuala a celuilalt ochi s-a pierdut deja inaintea inceperii cazului asigurat............................................................................................... 60%;
          • pierderea auzului unei urechi............................................................................. 15%;
          • pierderea auzului ambelor urechi.............................................................................. 60%;
          • in masura in care auzul celeilalte urechi s-a pierdut deja inaintea inceperii cazului asigurat ..........................................................................................................30%;
          • pierderea simtului gustului........................................................................................ 5%.
        • In cazul pierderii partiale sau in cazul incapacitatii partiale de folosire va fi luat in considerare un grad de invaliditate redus in mod corespunzator.
        • In cazurile nespecificate mai sus, stabilirea gradului de invaliditate se va face cu sprijinul procentelor de mai sus.
        • O agravare a consecintelor accidentului ca urmare a deficientelor corporale existente inaintea incheierii politei nu da dreptul la o valoare mai mare a compensatiei pentru invaliditate. Daca bolile si infirmitatile existente deja inaintea accidentului au influentat consecintele accidentului, valoarea compensatiei pentru invaliditate va fi redusa corespunzator gradului bolii sau a infirmitatii respective.
      • Decesul
        • Daca persoana asigurata decedeaza ca urmare a unuia dintre accidentele specificate mai sus sau in decurs de cinci ani de la accident din cauza consecintelor acestuia, asiguratorul va compensa suma de deces convenita. In cazul lipsei unei alte dispozitii scrise a persoanei asigurate, plata sumei de deces se efectueaza catre mostenitorii legali dupa prezentarea unui act care confirma dreptul de primire (certificat de predare a mostenirii, certificat de atribuire a succesiunii). Din compensatia pentru cazul de deces se vor scade platile efectuate pentru invaliditatea permanenta datorata aceluiasi eveniment.
        • Daca decesul conditionat de accident survine in decurs de un an de la accident, pretentia cu privire la plata compensatiei pentru cazul de invaliditate nu exista.
        • Daca persoana asigurata decedeaza in urma unei cauze straine de accident si daca a existat deja pretentia cu privire la plata compensatiei in caz de invaliditate, aceasta compensatie va fi platita in functie de gradul de invaliditate stabilit pe baza ultimelor constatari medicale.
    • Asiguratorul plateste compensatia pentru invaliditate permanenta indata ce asiguratorului i-au parvenit documentele necesare pentru certificarea evolutiei accidentului si a consecintelor acestuia, precum si documentele referitoare la incheierea tratamentului necesar pentru aprecierea invaliditatii. Asiguratorul este obligat sa declare in termen de trei luni, daca persoanei asigurate i se recunoaste vreo pretentie de compensatie precum si valoarea acesteia.
    • Durata asigurarii
      • In situatia in care ca urmare a consecintelor accidentului sau imbolnavirii in strainatate persoana asigurata se afia in incapacitatea de a fi transportata acasa, obligatia de plata a compensatiei inceteaza la 2 luni dupa survenirea evenimentului asigurat.
    • Daca pentru cheltuielile de insanatosire (sanatate) exista mai multe asigurari la societati concesionate, aceste cheltuieli vor fi compensate numai o singura data.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

  • Nu se acorda protectie prin asigurare in cazul evenimentelor:
    • care sunt pricinuite premeditat sau din culpa grava de catre persoana asigurata;
    • care au legatura directa sau indirecta cu actiuni de revolta, razboaie, acte teroriste de orice fel;
    • care sunt provocate de greve;
    • care sunt provocate de actele de violenta, ce se afla in corelatie cu adunari sau manifestatii (demonstratii) publice, in masura in care persoana asigurata participa activ la acestea;
    • care sunt declansate ca urmare a sinuciderii sau tentativei de sinucidere a persoanei asigurate sau a membrilor familiei acesteia;
    • care sunt provocate ca urmare a dispozitiilor autoritatilor publice;
    • care sunt cauzate in mod direct sau indirect ca urmare a influentei radiatiilor ionizante, in sensul legii referitoare la protectia impotriva radiatiilor in varianta valabila la momentul respectiv sau care sunt cauzate de energia nucleara;
    • in care persoana asigurata sufera leziuni ca urmare a consumului de alcool, stupefiante sau medicamente, respectiv in cazul intreruperii sau renuntarii la o terapie prescrisa;
    • care intervin in cadrul concursurilor sportive motorizate (raliuri) si in cadrul antrenamentelor necesare acestor sporturi;
    • care au intervenit sau care erau de asteptat inca din momentul incheierii asigurarii, respectiv al rezervarii sau inceperii calatoriei. Acest lucru este valabil si in cazul bolilor (suferintelor) survenite inainte de incheierea politei;
    • care intervin ca urmare a epidemiilor si epidemiilor generalizate;
    • in care persoana asigurata incepe calatoria in ciuda avertismentelor din partea Ministerului de Externe, aceasta nefiind intrerupta (oprita) imediat;
    • care sunt cauzate direct sau indirect de catastrofe naturale, fenomene seismice sau intemperii.
  • Pierderile suvenirurilor achizitionate in concedii nu se compenseaza.

Cheltuieli care privesc anularea calatoriei STORNO

              Nu se acorda protectie prin asigurare:

  • daca agentia de turism se retrage din contract;
  • in cazul evenimentelor si bolilor cauzate de abuzul de alcool si droguri;
  • daca un eveniment sau o suferinta (boala) a intervenit sau era de asteptat inca din momentul incheierii asigurarii sau rezervarii calatoriei;
  • in cazul operatiilor planificate sau anticipate, termenelor de operatii amanate sau interventiilor medicale;
  • daca din cauza intarzierii unui proces de vindecare sau a unei terapii, calatoria nu poate fi inceputa;
  • in cazul aprobarii unui tratament.

Asigurarea medicala de sanatate si asigurarea contra accidentelor (pentru calatoriile in strainatate)

                  Nu se acorda protectie prin asigurare:

    • tratamentele de sanatate si celelalte masuri prescrise medical, care constituie prilej de Calatorie, respectiv a caror necesitate a fost cunoscuta sau era de asteptat inaintea incheierii asigurarii sau inceperii calatoriei;
    • folosirea modalitatilor de insanatosire locale (de exemplu cure);
    • curele de suplete (slabire) sau de infrumusetare;
    • evenimentele datorate starilor de oboseala sau extenuare;
    • sarcinile, nasterile, intreruperile de sarcina sau tratamentele ca urmare a masurilor contraceptive;
    • tratamentele dentare conservante sau pe baza de proteza, respectiv tratamentele care nu servesc primei ingrijiri (primului ajutor) pentru combaterea imediata a durerilor;
    • mijloacele ajutatoare (de exemplu ochelarii, protezele, etc.);
    • injectiile, certificatele si expertizele medicale;
    • evenimentele care survin pe parcursul exercitarii unei activitati profesionale manuale sau in cadrul serviciului militar;
    • consultatiile de control, tratamentele ulterioare, suplimentare, postoperatorii si terapiile;
    • cheltuielile suplimentare pentru clasele sau serviciile speciale din spital (de exemplu telefonul, televizorul, etc.);
    • cheltuielile persoanei asigurate sau ale persoanelor insotitoare pentru telefoane, respective taxi;
    • cheltuielile suplimentare de cazare la hotel sau cheltuielile persoanelor insotitoare;
    • cheltuielile de carantina;
    • tratamentele de insanatosire si transportul retur al bolnavului in corelatie cu abuzul de alcool sau droguri;
    • vatamarea sanatatii cauzata de zborul cu orice tip de aparat de zbor cu exceptia situatiei in care persoana asigurata este pasager intr-un avion omologat pentru traficul aerian;
    • sporturile extreme, sariturile cu parasuta sau alte activitati similare, excursiile montane in munti inalti fara ghid alpin brevetat, activitati la peste 6.000 m sau care nu sunt organizate ca un pachet all-inclusiv, expeditii sau activitatile sportive in ape salbatice;
    • conducerea autovehiculelor, daca persoana asigurata nu detine permisul de conducere prescris;
    • scufundarile fara a detine un certificat de aptitudini (de calificare) pentru adancimea corespunzatoare;
    • decesul sau invaliditatea, daca acestea survin dupa 5 ani de data accidentului.
    Clauze Suplimentare: 

                  La polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, nu exista clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse.

    Obligatiile Asiguratului: 

                   Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

    • sa mentina paguba la un nivel cat mai redus posibil si sa evite cheltuielile inutile;
    • sa informeze asiguratorul in mod direct cu privire la paguba respectiva si sa urmeze indicatiile acestuia;
    • sa prezinte si sa demonstreze paguba conform adevarului. Persoana asigurata trebuie sa acorde orice informatie utila si sa permita asiguratorului accesul la facturile si actele justificative originale. Daca este cazul, medicii si / sau spitalele, reprezentantii asigurarilor sociale si a altor organisme implicate, trebuie sa fie autorizate si obligate de catre asigurat sa furnizeze informatiile solicitate de asigurator, in vederea stabilirii cauzei evenimentului si a nivelului de despagubire solicitat;
    • sa pastreze in forma corecta si in termenul acordat pretentiile fata de terti si sa cedeze drepturile de plata catre asigurator;
    • sa anunte imediat daunele cauzate prin infractiuni. Situatia reala se va prezenta in mod exact politiei, care va elibera procesul verbal, indicandu-se totodata proportia daunelor;
    • sa predea asiguratorului in original mijloacele doveditoare, ca: procesele-verbale ale politiei, adeverintele ghidului de Calatorie, facturile emise de medici si spitale, certificatele de cumparaturi, etc.
    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care MONDIAL Assistance, le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate si anularea calatoriei, a persoanelor fizice, sunt:

    • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
    • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
    • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
    • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
    • sa primeasca avizarile de dauna;
    • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
    • sa emita oferte de despagubire;
    • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite (2 saptamani de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna).
    Procedura Daune: 
    • In cazul aparitiei unei situatii de urgenta, persoana asigurata poate solicita ajutor prin centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore, conform politei. Centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore va lua deciziile cu privire la alegerea si executarea masurilor de ajutor corespunzatoare.
    • Daca centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore nu este instiintata imediat, pretentiile cu privire la plata compensatiei pentru domeniile: intreruperea calatoriei, calatoria speciala de intoarcere, calatoria in strainatate, asigurarea de sanatate, asigurarea contra accidentelor, nu exista.
    • Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca:
      • Persoana asigurata face in mod intentionat declaratii false privind evenimentul asigurat, persoana asigurata ascunde circumstante esentiale pentru cazul / cazurile de dauna sau falsifica documentele doveditoare prezentate, chiar daca prin acest lucru nu i-au fost aduse prejudicii asiguratorului.
    • Daca in legatura cu cazul asigurat au fost intentate anchete sau demersuri judiciare de catre institutiile oficiale, plata compensatiilor nu se va efectua decat dupa ce acestea se vor incheia.
    • Dupa obtinerea documentelor necesare pentru stabilirea evenimentului asigurat, a sumei totale a compensatiilor si finalizarea investigatiilor, plata compensatiei devine scadenta dupa 2 saptamani.

    Cheltuieli care privesc anularea calatoriei STORNO

                     Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca persoana asigurata nu respecta, pe langa obligatiile specificate, si urmatoarele:

      • Dupa inceputul evenimentului asigurat bazat pe cauze de sanatate, trebuie ca oficiul pentru rezervari (agentia de turism) si asiguratorul sa fie informati in scris, in termen de 48 ore, respectiv 2 zile lucratoare.
      • Acest lucru este necesar pentru a oferi asiguratorului posibilitatea de a contacta si desemna un medic in vederea evaluarii daunei.
      • Persoana asigurata este obligata sa se conformeze fara intarziere deciziei de consultare de catre medicul desemnat de asigurator.
      • Asiguratorului i se vor transmite urmatoarele documente:
        • polita de asigurare;
        • formularul de dauna completat in intregime;
        • confirmarea rezervarii din partea organizatorului de calatorii;
        • factura anularii si rezumatul grafic al anularii din partea organizatorului de calatorii;
        • documentele medicale detaliate, inclusiv antecedentele medicale ale bolii (de exemplu: fisa pacientului, documentele tratamentelor medicale, constatarile);
        • certificatul medical din partea unui medic al Casei de Asigurari (copia Certificatului de concediu medical);
        • pasaportul mama-copil;
        • certificatul de deces, certificatul de rudenie (de exemplu certificatul de casatorie, certificatul de nastere);
        • dovada unei coabitari (convietuiri) pe baza unui buletin de inscriere in evidenta populatiei;
        • cererea de divort / preavizul de concediere / ordinul de concentrare pentru serviciul militar, etc.
        • informatiile referitoare la scolarizare, diploma de absolvire, diploma de bacalaureat.

      Asigurarea medicala de sanatate si asigurarea contra accidentelor (pentru calatoriile in strainatate)

                        Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca persoana asigurata nu respecta, pe langa obligatiile specificate, si urmatoarele:

        • Persoana asigurata este obligata sa solicite cat mai curand posibil ajutorul medical si sa urmeze prescriptiile medicului in oricare din cazurile care ar putea presupune o pretentie la plata compensatiilor.
        • Instiintarea imediata a centralei pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore in cazul spitalizarii, respectiv in cazul imbolnavirilor, care necesita de mai multe ori un tratament ambulant. In cazul in care instiintarea nu se face iar cheltuielile depasesc 1.320 RON, asiguratorul isi rezerva dreptul de a efectua o scadere a costurilor despagubite fata de costurile solicitate a fi despagubite.
        • Decesele trebuie anuntate imediat, chiar daca accidentul a fost deja anuntat. Acest lucru este necesar, pentru ca inainte de inmormantare sa poata fi facuta o autopsie.
        • Persoana asigurata este obligata sa se conformeze fara intarziere ordinului de consultare de catre un medic de incredere.
        • Asiguratorului i se vor trimite urmatoarele documente:
          • polita de asigurare;
          • confirmarea rezervarii din partea organizatorului de calatorii;
          • raportul medical cu numele pacientului, diagnosticul, datele referitoare la tratament, durata si gradul incapacitatii de munca, respectiv durata si gradul invaliditatii;
          • factura medicala si factura de spitalizare in original, continand numele pacientului, data nasterii, precum si diagnosticul si datele referitoare la tratament;
          • constatarile medicale, pe baza carora se confirma necesitatea transportarii bolnavului;
          • alte facturi sau acte justificative originale solicitate in vederea compensatiei;
          • certificatul de deces.

        Notificare daune:

        AGA International S.A. Filiala pentru Austria Pottendorfer Straße 23-27 1120 Viena

        Calea Floreasca nr 169, Corp P1, etaj 2, camera 2, sector 1, Bucuresti, Romania

        Tel/Fax: +40 21 312 22 36; +40 21 312 22 38

        office.ro@mondial-assistance.at

        transport de urgenta

        Zborul de salvare (Aeroambulanta) poate fi organizat exclusiv de catre Mondial Assistance.

        Pentru a solicita un zbor de salvare, contactati Centrala de Urgenta Mondial Assistance:

        Tel: +40 21-312 22 37 

        Fax: +43 1 525 03 888

        - de LUNI pana DUMINICA 24/24 -

        Diverse: 

                        4% din populatia globala foloseste produsele de asigurare ale MONDIAL ASSISTANCE care este parte a grupului ALLIANZ.

        • Produse fara protectie in cazul anularii calatoriei
          • Cititi cu atentie detalierea serviciilor incluse in fiecare tip de pachet de asigurare!
          • Alegeti cel mai potrivit pachet de asigurare in functie de destinatia calatoriei, durata si tipul calatoriei!
          • Plata primei de asigurare si incheierea politei trebuie sa se faca cu cel putin o zi inainte de inceperea calatoriei, pentru intreaga perioada a calatoriei. O prelungire a protectiei prin asigurare dupa inceperea calatoriei nu mai este posibila.
        • Produse cu protectie in cazul anularii calatoriei
          • O protectie eficienta in cazul necesitatii anularii calatoriei poate fi realizata daca incheierea politei se face in ziua rezervarii calatoriei, indiferent de momentul plecarii in Calatorie.
          • In cazul in care incheierea asigurarii se face dupa data rezervarii calatoriei, vor fi asigurate numai acele evenimente care au loc incepand cu a 10-a zi de la data incheierii asigurarii (exceptii: accident, deces, eveniment elementar).
          • Pentru produsele ce includ protectie in cazul anularii calatoriei cititi cu atentie evenimentele asigurate pentru fiecare tip de pachet in parte si alegeti produsul potrivit nevoilor dumneavoastra de protectie in functie de evenimentele asigurate!
          • Verificati cu atentie suma maxima asigurata pentru fiecare tip de pachet ce include protectie in cazul anularii calatoriei.

                       Legea aplicabila este legea austriaca si polita de asigurare va fi guvernata de normele legislative in vigoare din dreptul austriac.