Asigurarea de raspundere civila legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT - OMNIASIG Vienna Insurance Group

Asigurarea de raspundere civila legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT - OMNIASIG Vienna Insurance Group
asigurari omniasig vienna insurance group prestator servicii curierat rapid privat colete documente pachete valori pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Aleea Alexandru, nr. 51.

office@omniasig.ro

Tel:   021.405.74.20, 021.405.74.24

Fax:   021.311.44.95, 021.311.44.90

                  OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. isi are inceputurile in anul 1995, cand lua fiinta societatea de asigurari OMNIASIG. 6 ani mai tarziu era infiintata BCR Asigurari, ca o divizie a bancii cu acelasi nume. Desi infiintate ca societati de asigurari distincte, cele 2 entitati ajung sa intre in sfera de interes a unuia dintre cei mai mari actori ai pietei de asigurari internationale, grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care, mai intai in anul 2005 preia OMNIASIG iar peste 3 ani, in 2008 avea sa preia si BCR Asigurari. Dupa alti 4 ani, in 2012 avea sa se realizeze fuziunea prin absorbtie a OMNIASIG de catre BCR Asigurari si a rezultat ceea ce cunoastem astazi ca fiind una dintre cele mai puternice societati de asigurari de pe piata romaneasca de asigurari, si anume OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. Aceasta este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-047-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. ofera clientilor sai polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT pentru acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, statutului si autorizatia de functionare, regulamentului intern si regulilor de conduita si etica profesionala.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. il constituie, acoperirea prejudiciilor (pagube la bunuri - pierderea, distrugerea sau deterioarea continutului expeditiei) provocate de asigurat clientilor sai ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune), prin care devine raspunzator in baza prevederilor din normele legale, statutul si autorizatia de functionare, regulamentul intern si regulile de conduita si etica profesionala.

              Sunt acoperite prin asigurare prejudiciile produse in perioada asigurata si reclamate in perioada asigurata sau ulterior expirarii acesteia (maximum 1 an), cu respectarea termenilor si conditiilor contractului de transport cat si a termenului legal de prescriptie.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie societate comerciala autorizata si specializata sa presteze activitati de curierat (transport) incluzand dar fara a se limita la transportul de: bunuri, colete, documente, pachete, inclusiv valori (bani numerar: bancnote, monede, lingouri de metale pretioase, metale si pietre pretioase, instrumente de plata negociabile la purtator, bonuri valorice, timbre, tichete / bilete etc.), desfasurate in spatii si cu mijloace de transport, proprii sau inchiriate, amenajate special pentru aceasta, bunuri ce sunt incredintate de expeditor / client si sunt acceptate de curier, cu exceptia trimiterilor din reteaua postala publica. 
    • ​prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
      • persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • documente de autorizare;
  • informatii despre natura si volumul activitatii:
    • cifra de afaceri;
    • numarul si structura angajatilor;
    • locatiile de desfasurare a activitatii;
    • modalitatea de prestare catre clienti, mijloacele de transport folosite;
    • informatii despre clienti si eventualii subcontractanti;
    • rutele de transport;
    • informatii despre categoriile de bunuri transportate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, poate sa fie:

  • societate comerciala autorizata si specializata sa presteze activitati de curierat (transport) incluzand dar fara a se limita la transportul de: bunuri, colete, documente, pachete, inclusiv valori (bani numerar: bancnote, monede, lingouri de metale pretioase, metale si pietre pretioase, instrumente de plata negociabile la purtator, bonuri valorice, timbre, tichete / bilete etc.), desfasurate in spatii si cu mijloace de transport, proprii sau inchiriate, amenajate special pentru aceasta, bunuri ce sunt incredintate de expeditor / client si sunt acceptate de curier, cu exceptia trimiterilor din reteaua postala publica. 
    • ​prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
      • persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele asiguratului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • Orice persoana avand calitatea de expeditor, care beneficiaza de serviciile de curierat ale asiguratului, conform activitatii autorizate.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de despagubiri (stabilite prin hotarare a instantei sau intelegere amiabila) ca urmare a producerii evenimentelor asigurate;
  • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, cu acordul asiguratorului, stabilite de catre instantele de judecata, daca asiguratul a fost obligat la plata despagubirilor, in limita a 5% din limita raspunderii pe eveniment, stabilita in polita de asigurare.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • cereri de despagubire / prejudicii, fapte care le-ar putea genera, cunoscute asiguratului (indiferent daca au fost declarate sau nu asiguratorului in cererea chestionar) sau pe care acesta trebuia sa le cunoasca inainte de data intrarii in vigoare a politei de asigurare;
    • prejudicii decurgand din serviciile prestate de terti in numele asiguratului si in baza unor angajamente contractuale cu asiguratul, fata de care asiguratul nu are drept de regres / are un drept limitat (in proportia conferita de acest drept);
    • prejudicii in legatura cu / cauzate de fapte produse dupa incetarea activitatii asiguratului (insolventa, faliment etc.), retragerea autorizatiilor legale;
    • raspunderea asiguratului in calitate de caraus / transportator rutier, aerian, maritim, feroviar;
    • garantii exprese asumate contractual de asigurat (ex. perioada executiei), angajamentele acestuia de a exercita o grija / diligenta suplimentara, penalitati, daune moratorii si compensatorii stabilite contractual cu persoana pagubita, care n-ar fi existat in lipsa contractului;
    • pretentii de despagubiri pentru orice expeditie / trimitere inacceptabila / neadmisa (ex.: bunuri periculoase, articole interzise etc.), inclusiv vizand prejudiciile cauzate de acestea altor expedieri din acelasi lot;
    • daune de consecinta (ex. pierderea profitului / afaceri viitoare, dobanzi);
    • pretentii de despagubire pentru prejudicii cauzate de expeditor (ex. nerespectarea indicatiilor si masurilor impuse de asigurat in vederea desfasurarii activitatii sale in bune conditii - ambalare corespunzatoare, declarare etc.);
    • rambursarea cheltuielilor / altor compensatii platite de clienti asiguratului;
    • pretentii de despagubire in legatura cu trimiteri acceptate fara obiectii de catre destinatar;
    • prejudicii produse ca urmare a opririi / stationarii pe traseu din motive determinate numai de vointa, necesitatile si optiunile subiective ale personalului implicat direct in prestarea serviciului (ex. masa, cumparaturi etc.);
    • cereri de despagubire pentru: bijuterii, ceasuri, tigari, bauturi alcoolice, echipamente electronice, CDuri / alte casete similare, articole de imbracaminte din piele, blanuri – nu se aplica in situatia in care partile convin expres in polita de asigurare.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, exista si se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare astfel:

  • In schimbul platii unei prime aditionale de asigurare, asiguratorul ofera acoperire suplimentara in legatura cu riscul de furt prin acte de talharie sau atac armat produs in perioada asigurata si in timpul desfasurarii activitatii specifice (inclusiv in timpul stationarii absolut necesare pe traseu), confirmat de organele abilitate, pentru urmatoarele consecinte (una sau ambele):
    • pierderea totala / partiala a continutului expeditiei, in limita a 20% din limita raspunderii pe perioada asigurata;
    • decesul sau invaliditatea permanenta de gradul I (certificate cu documente emise de autoritati competente) survenit/a la angajatii asiguratului in maximum 1 an de la producerea evenimentului, in limita a 500 EUR / persoana.

                Aceasta acoperire nu valideaza in cazul existentei unor asigurari specifice de bunuri si/sau accidente angajati.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, sunt:

  • sa tina o evidenta corecta a tuturor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire;
  • sa notifice asiguratorul in termen de 48 de ore de la data la care a luat la cunostinta de existenta oricarei actiuni promovata impotriva sa de persoanele pagubite, avand ca obiect pretentii in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat;
  • sa transmita asiguratorului orice reclamatie / somatie primita, tinandu-l la curent cu evolutia evenimentelor;
  • sa nu faca nici o plata, sa nu-si asume nici o obligatie si sa nu faca nici o alta cheltuiala in legatura cu pretentiile persoanelor prejudiciate, fara acordul asiguratorului.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de CURIERAT pentru prejudicii provocate de asigurat sau prepusii sai, clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea de curierat, pentru care acesta raspunde civil, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea daunelor se face de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul ori imputernicitii sai si / sau beneficiarul ori imputernicitii sai.
  • Evaluarea daunelor se face de catre asigurator, inclusiv prin experti, in baza documentelor si informatiilor furnizate de asigurat.
  • Despagubirile se stabilesc pe baza intelegerii tripartite dintre asigurat, beneficiar si asigurator, sau prin hotarare judecatoreasca definitiva, investita cu formula executorie.
  • Tranzactia incheiata intre asigurat si beneficiar cu privire la plata despagubirilor nu obliga asiguratorul la nici un fel la plata, nefiindu-i opozabila.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca din actele intocmite de organele competente si din instiintarea asiguratului rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia pentru producerea daunelor, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului suferit.
  • Despagubirile nu pot fi stabilite pe baza intelegerii dintre parti, in cazul in care:
    • nu pot fi elucidate cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat, persoana raspunzatoare de producerea daunelor, sau cuantumul acestora;
    • persoana pagubita formuleaza pretentii de despagubiri ce se cuvin sub forma de prestatii banesti periodice (ex.: pensie de intretinere), precum si in cazul in care pentru aceste prestatii se solicita o suma globala.
  • In cazul in care producerea unui eveniment asigurat se datoreaza actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, asiguratorul acorda despagubiri conform procentului de culpa al asiguratului rezultat din documentele emise de organele competente si / sau declaratii de martori.
  • In situatiile de culpa comuna masura raspunderii fiecarei persoane vinovate de producerea evenimentelor asigurate va fi cea rezultata din actele emise de organele competente. In cazul in care din aceste acte nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in producerea evenimentului asigurat.
  • In cazul in care beneficiarul a contribuit din culpa la producerea evenimentului asigurat sau la marirea daunei, asiguratul va fi tinut raspunzator numai pentru partea din dauna pe care a produs-o.
  • Despagubirea acordata nu va depasi limita raspunderii pe perioada asigurata mentionata in polita de asigurare si nici, in functie de acoperirea conferita:
    • cuantumul prejudiciilor efectiv suferite de persoanele pagubite, limita raspunderii pe eveniment mentionata in polita de asigurare si, in cazul in care contractul incheiat de asigurat cu clientul sau / conventiile internationale aplicabile contin prevederi referitoare la limitarea raspunderii asiguratului pentru prejudiciile generate de serviciile prestate, nici acea suma;
    • cuantumul daunei reprezentand valoarea reala in bani a expeditiei pierdute / partii din aceasta, conform documentelor justificative prezentate de asigurat (dupa caz: valoare nominala - numerar, costul refacerii / inlocuirii, valoarea declarata – expedieri / trimiteri cu valoare declarata);
    • limita de indemnizare stabilita in polita pentru fiecare persoana. Asiguratorul plateste despagubirea cuvenita nemijlocit beneficiarului, instiintand despre aceasta in scris pe asigurat, in masura in care beneficiarul nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea se plateste asiguratului, cu conditia ca aceasta sa fie justificata de acesta si recunoscuta de asigurator, in cazul in care asiguratul dovedeste ca a despagubit pe beneficiar.
  • Despagubirea cuvenita se calculeaza prin deducerea fransizei prevazute in polita, la producerea sau aparitia fiecarui eveniment asigurat.
  • Prin plata despagubirii se sting orice pretentii ale asiguratului fata de asigurator.
  • In cazul daunelor materiale asiguratorul nu despagubeste taxele platite de asigurat in strainatate sau in Romania si pe care acesta are dreptul sa le recupereze conform legii (ex: TVA, etc.).
  • Daca legea nu prevede altfel, despagubirea va fi platita in termen de maxim 15 zile de la data finalizarii instrumentarii dosarului de dauna.
  • Asiguratorul este indreptatit:
    • sa nu acorde despagubiri daca:
      • asiguratul / contractantul nu si-a indeplinit obligatiile decurgand din polita;
      • dauna s-a produs in perioada de suspendare a efectelor juridice ale politei;
      • se constata reaua credinta a asiguratului sau a beneficiarului in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat;
      • in declaratiile asiguratului sau ale reprezentantilor acestuia ori ale beneficiarului, care au stat la baza incheierii politei de asigurare sau care sunt facute cu ocazia cererii de despagubire ori cu oricare alt prilej, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase, omisiuni sau in mod evident exagerari care conduc la inducerea in eroare a asiguratorului;
      • asiguratul nu a comunicat de indata schimbarea imprejurarilor privind riscul;
      • asiguratul nu a respectat recomandarile asiguratorului, iar din constatarile facute ulterior producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat rezulta ca, din acest motiv, dauna nu a putut fi evitata sau a fost favorizata, ori ca dauna s-a marit, pentru partea de dauna care s-a marit;
      • asiguratul, sau, dupa caz, beneficiarul, nu prezinta dovezi suficiente pentru justificarea dreptului sau la plata despagubirii;
      • in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat s-a declansat procesul penal impotriva asiguratului sau a unuia / unora dintre persoanele incluse in notiunea de asigurat colectiv, pana la finalizarea procesului penal.
    • sa initieze, dupa plata despagubirii si in limita acesteia, actiune de recuperare impotriva persoanelor vinovate de producerea sau marirea daunei, pentru partea de dauna care s-a marit, in situatia in care ulterior platii despagubirii se constata ca, in baza prevederilor politei, aceasta nu trebuia acordata, inclusiv in situatia in care hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila in temeiul careia s-au acordat despagubiri este schimbata, in tot sau in parte, prin promovarea unei cai extraordinare de atac.
  • Despagubirea cuvenita se plateste in Romania, dupa cum urmeaza:
    • Pentru politele la care prima de asigurare a fost platita in Lei (RON), despagubirea se plateste in Lei (RON). In situatia in care documentele de plata sunt in valuta despagubirea cuvenita se va determina prin aplicarea cursului valutar de referinta din ziua incheierii instrumentarii dosarului de dauna, daca depunerea tuturor documentelor necesare instrumentarii acestuia sa efectuat in termen de 60 zile de la data producerii sau aparitiei evenimentului asigurat. In cazul depasirii acestui termen despagubirile se vor calcula in functie de cursul valutar de referinta valabil in cea de-a 60-a zi de la data producerii sau aparitiei evenimentului asigurat.
    • Pentru politele la care prima a fost platita in valuta:
      • pentru cazul in care despagubirea nu se stabileste pe baza de documente de plata, despagubirea cuvenita se plateste in aceeasi valuta in care s-a platit prima de asigurare sau in alta valuta agreata de parti;
      • pentru cazul in care despagubirea se stabileste pe baza de documente de plata, despagubirea cuvenita se plateste in valuta rezultata din documentele de plata sau in alta valuta agreata de parti.
  • In asigurarea de raspundere civila persoanele pagubite se pot indrepta impotriva persoanelor responsabile de producerea daunei, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste despagubirea cuvenita conform politei.

Notificare DAUNE:

Call Center Constatare Daune - NON STOP -

Tel: 021.9669 - pentru apeluri efectuate din tara

Tel: 004.021.777.9669 - pentru apeluri efectuate din strainatate

 - de LUNI pana DUMINICA -

Diverse: 
  • Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
  • Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
  • In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
  • Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
  • Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
  • In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
  • Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.