Asigurarea de raspundere civila profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI - GROUPAMA Asigurari

Asigurarea de raspundere civila profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI - GROUPAMA Asigurari
asigurari groupama evaluatori experti tehnici pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Str. Mihai Eminescu, nr. 45.

office@groupama.ro

Tel:   021.305.80.00

Fax:   021.310.99.67

              GROUPAMA Asigurari S.A. este parte a marelui grup francez, de asigurari si servicii financiare bancare cu acoperire internationala, GROUPAMA. Asigurator de referinta in Franta, grupul GROUPAMA are o prezenta extinsa la nivel international, in 11 tari din Europa, Africa si Asia. Cu o traditie de peste 100 de ani, GROUPAMA a patruns progresiv pe piata romaneasca, in perioada 2007-2008, achizitionand 3 companii locale de asigurari: BT Asigurari in 2007 si Asiban si OTP Asigurari in 2008, pe care le-a reunit sub brand-ul GROUPAMA Asigurari S.A. Romania. De la infiintare si pana in prezent, GROUPAMA Asigurari S.A. s-a dezvoltat continuu acordand o atentie deosebita satisfacerii nevoilor clientilor, ceea ce a condus la accederea acesteia in categoria societatilor de asigurari premium, alaturi de alte societati de vaza de pe piata romaneasca de asigurari. GROUPAMA Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-009-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GROUPAMA Asigurari S.A. ofera clientilor sai polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI, judiciari si extrajudiciari, topometristi, cadastristi, geodezi, etc. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, in baza unui contract de prestari servicii, semnat de ambele parti.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. il constituie, asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare.

              De asemenea, asiguratorul acopera si cererile de despagubire transmise asiguratului / asiguratorului, ulterior expirarii politei de asigurare, intr-un termen de maximum 24 de luni cu aplicarea dupa caz a prevederilor privind termenul de prescriptie prevazut de Codul Civil Roman, dar generate de fapte culpabile notificate asiguratorului de catre asigurat in perioada asigurata (precizand serviciile furnizate, descrierea faptelor culpabile, data luarii la cunostinta, partile implicate, natura prejudiciilor potentiale).

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • persoanele fizice care isi exercita pe teritoriul Romaniei, cu titlu individual, in baza autorizatiei si a carnetului vizat anual, una din urmatoarele profesii:
    • evaluator, indiferent de statutul acestuia (independent, functionar public) sau de pozitia fata de client (evaluator, consultant, arbitru), membru ANEVAR - Asociatia Nationala a Evaluatorilor din Romania, autorizat sa efectueze lucrari de reevaluare a activelor pentru situatiile financiare, privatizari, vanzari de actiuni ale societatilor comerciale, garantii bancare pentru credite, operatiuni comerciale cu bunuri mobile si imobile etc., in conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 24/2011, cu toate modificarile si completarile ulterioare si a Codului de Etica Profesionala a Evaluatorilor Autorizati din Romania.
    • expert tehnic, indiferent de statutul acestuia (independent, functionar public) sau de pozitia fata de client (consultant, arbitru, expert neutru), membru CET-R - Corpul Expertilor Tehnici din Romania, autorizat in conformitate cu prevederile legale si cu Statutul si Codul de Etica Profesionala a Expertilor Tehnici Autorizati din Romania, sa efectueze lucrari de expertiza judiciara si extrajudiciara in domenii precum:
      • Constructii:
        • constructii civile si industriale;
        • constructii feroviare;
        • drumuri si poduri;
        • constructii hidrotehnice;
        • instalatii pentru constructii;
      • Autovehicule si circulatie rutiera;
      • Topografie, cadastru, geodezie;
      • Sanatatea si securitatea muncii;
      • Industrie:
        • industrie alimentara;
        • industrializarea lemnului;
        • calculatoare;
        • automatica si informatica industriala;
        • masini, unelte si scule;
        • metalurgie;
        • electrotehnica;
        • electroenergetica;
        • utilaje si tehnologia sudarii;
        • electronica;
        • procese pirogene si incendii, sisteme si echipamente termice;
      • Bunuri mobile si imobile;
      • Agricultura;
  • persoanele juridice care pot avea calitatea de asigurat sunt:
    • societatile profesionale constituite in mod legal, care au in obiectul de activitate si sunt autorizate sa desfasoara tipul de activitati profesionale care fac obiectul politei de asigurare:
      • fie in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare persoana angajata sau colaborator, in acest caz persoanele cuprinse in asigurare urmand a fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea profesiei, a limitelor de raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
      • fie in calitate de asigurat, in acest caz fiind cuprinsi in asigurare:
        • actionarii si / sau asociatii precum si conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru societatea asigurata;
        • prepusii societatii asigurate – persoane implicate in activitatea de evaluare si / sau expertiza tehnica judiciara sau extrajudiciara, avand calitatea de angajati sau colaboratori, care dispun de pregatirea profesionala de specialitate precum si de autorizatiile necesare exercitarii legale a profesiei;
    • entitatea din sectorul privat sau public, in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare persoana implicata in activitatea de evaluare si / sau expertiza tehnica judiciara sau extrajudiciara, fie angajata in baza unui contract de munca, fie desfasurand activitatea in baza unei conventii civile sau de prestari servicii, in acest caz persoanele cuprinse in asigurare urmand a fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea profesiei, a limitelor de raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
    • asociatiatiile sau uniunile profesionale, organizate legal, independent si autonom (de ex. ANEVAR - Asociatia Nationala a Evaluatorilor din Romania, CET-R - Corpul Expertilor Tehnici din Romania, OGR - Ordinul Geodezilor din Romania, etc.), in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare dintre membrii lor, caz in care persoanele cuprinse in asigurare vor fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea limitelor de raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante despre asigurat si/sau contractant, despre apartenenta la organizatii profesionale, despre modalitatea de practicare a profesiei, despre structura organizatorica si functionala a asiguratului, despre natura serviciilor de evaluare si / sau expertiza tehnica judiciara sau extrajudiciara furnizate, despre istoricul de daune, despre limitele de raspundere solicitate, informatii care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • natura si volumul activitatii atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice;
  • tipul asiguratului persoana fizica: definitiv sau stagiar (se specifica si datele de identificare ale indrumatorului);
  • structura si identificarea personalului in cazul asiguratilor persoane juridice;
  • volumul incasarilor din onorarii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Pentru clientii asiguratorului care au avut anterior o polita de asigurare de raspundere civila profesionala a evaluatorilor si expertilor tehnici incheiata, se poate acorda anterioritate maxim 24 luni. Astfel, sunt acoperite si daunele aparute ca urmare a prejudiciilor provocate cu maximum 24 de luni inainte de intrarea in vigoare, numai daca cererea de despagubire impotriva asiguratului se va face in scris, de catre pagubit, in perioada de valabilitate a politei, cu conditia ca perioada de anterioritate sa fie mentionata in polita de asigurare. Daca in fata de polita nu se mentioneaza perioada de acoperire retroactiva oferita, polita va fi considerata fara perioada de anterioritate.

             Data daunei este considerata a fi data la care a fost formulata in scris prima cerere de despagubire impotriva asiguratului.

             Asiguratul este obligat sa anunte in scris orice modificare intervenita in ceea ce priveste calitatea de evaluator sau expert tehnic. Incetarea sau suspendarea calitatii de evaluator sau expert tehnic produce automat incetarea sau suspendarea valabilitatii politei fara nicio obligatie din partea asiguratorului. Cererile de daune, facute anterior datei incetarii sau suspendarii calitatii de evaluator sau expert tehnic a asiguratului, sunt cuprinse in asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea calitatii de evaluator / expert tehnic (mentionarea asiguratului in tabloul evaluatorilor / expertilor tehnici incompatibili) sau retragerea calitatii de evaluator / expert tehnic (radierea asiguratului din tabloul evaluatorilor / expertilor tehnici) in baza dispozitiilor legale in vigoare;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate sa fie:

  • Orice cetatean roman care poate exercita pe teritoriul Romaniei, cu titlu individual, in baza autorizatiei si a carnetului vizat anual, una din urmatoarele profesii:
    • evaluator, indiferent de statutul acestuia (independent, functionar public) sau de pozitia fata de client (evaluator, consultant, arbitru), membru ANEVAR - Asociatia Nationala a Evaluatorilor din Romania, autorizat sa efectueze lucrari de reevaluare a activelor pentru situatiile financiare, privatizari, vanzari de actiuni ale societatilor comerciale, garantii bancare pentru credite, operatiuni comerciale cu bunuri mobile si imobile etc., in conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 24/2011, cu toate modificarile si completarile ulterioare si a Codului de Etica Profesionala a Evaluatorilor Autorizati din Romania.
    • expert tehnic, indiferent de statutul acestuia (independent, functionar public) sau de pozitia fata de client (consultant, arbitru, expert neutru), membru CET-R - Corpul Expertilor Tehnici din Romania, autorizat in conformitate cu prevederile legale si cu Statutul si Codul de Etica Profesionala a Expertilor Tehnici Autorizati din Romania, sa efectueze lucrari de expertiza judiciara si extrajudiciara in domenii precum:
      • Constructii:
        • constructii civile si industriale;
        • constructii feroviare;
        • drumuri si poduri;
        • constructii hidrotehnice;
        • instalatii pentru constructii;
      • Autovehicule si circulatie rutiera;
      • Topografie, cadastru, geodezie;
      • Sanatatea si securitatea muncii;
      • Industrie:
        • industrie alimentara;
        • industrializarea lemnului;
        • calculatoare;
        • automatica si informatica industriala;
        • masini, unelte si scule;
        • metalurgie;
        • electrotehnica;
        • electroenergetica;
        • utilaje si tehnologia sudarii;
        • electronica;
        • procese pirogene si incendii, sisteme si echipamente termice;
      • Bunuri mobile si imobile;
      • Agricultura;
  • Persoanele juridice de forma:
    • societatile profesionale constituite in mod legal, care au in obiectul de activitate si sunt autorizate sa desfasoara tipul de activitati profesionale care fac obiectul politei de asigurare:
      • fie in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare persoana angajata sau colaborator, in acest caz persoanele cuprinse in asigurare urmand a fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea profesiei, a limitelor de raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
      • fie in calitate de asigurat, in acest caz fiind cuprinsi in asigurare:
        • actionarii si / sau asociatii precum si conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru societatea asigurata;
        • prepusii societatii asigurate – persoane implicate in activitatea de evaluare si / sau expertiza tehnica judiciara sau extrajudiciara, avand calitatea de angajati sau colaboratori, care dispun de pregatirea profesionala de specialitate precum si de autorizatiile necesare exercitarii legale a profesiei;
    • entitatea din sectorul privat sau public, in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare persoana implicata in activitatea de evaluare si / sau expertiza tehnica judiciara sau extrajudiciara, fie angajata in baza unui contract de munca, fie desfasurand activitatea in baza unei conventii civile sau de prestari servicii, in acest caz persoanele cuprinse in asigurare urmand a fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea profesiei, a limitelor de raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
    • asociatiatiile sau uniunile profesionale, organizate legal, independent si autonom (de ex. ANEVAR - Asociatia Nationala a Evaluatorilor din Romania, CET-R - Corpul Expertilor Tehnici din Romania, OGR - Ordinul Geodezilor din Romania, etc.), in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare dintre membrii lor, caz in care persoanele cuprinse in asigurare vor fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea limitelor de raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;

               Contractant poate fi societate profesionala, entitate publica sau privata sau asociatia sau uniunea profesionala, parte care se angajeaza juridic in numele propriilor angajati sau membrii ai asociatiei, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica care este beneficiara serviciilor oferite de asigurat prin contractul de prestari servicii incheiat si care este prejudiciata patrimonial de actele / faptele asiguratului savarsite din culpa, de neglijenta / imprudenta in exercitarea profesiei sau cunostintelor profesionale insuficiente in cadrul exercitiului legal al activitatii profesionale;
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de daune pentru prejudicii cauzate din culpa clientilor sai, prin neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor asumate prin contract referitoare la activitatile specifice profesiei de evaluator / expert tehnic, conform reglementarilor in vigoare;
  • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare;
  • sumele cheltuite in vederea reconstituirii, refacerii sau inlocuirii documentelor originale si / sau suporturilor magnetice predate de clienti asiguratului, conform modalitatii stabilite prin contract si numai pe perioada inregistrarii si prelucrarii datelor contabile, financiare, numai daca acestea s-au pierdut, distrus sau deteriorat din vina asiguratului.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • orice act de neglijenta, eroare sau omisiune in legatura cu orice servicii sau activitati prestate care depasesc obiectul serviciilor profesionale desfasurate in calitate de evaluator si/sau expert tehnic conform legislatiei locale si codului etic;
    • prejudicii rezultate din desfasurarea activitatilor fara un contract valabil incheiat intre asigurat si beneficiar;
    • pretentii de despagubiri ca urmare a incalcarii de catre asigurat a regulilor privitoare la transmiterea de informatii cu caracter confidential;
    • orice pretentii de despagubiri datorate desfasurarii de activitati care pot prejudicia integritatea, obiectivitatea, independenta sau reputatia profesionala, precum si situatiile de incompatibilitate si conflict de interese;
    • pretentii de despagubire pentru amenzi de natura fiscala si/sau penalitati;
    • prejudicii aduse prin acte ilegale, acte de necinste, criminale, frauduloase, rauvoitoare, intentionate ale asiguratului sau ale oricarei persoane angajate de acesta;
    • prejudicii aparute ca urmare a neintelegerilor cu privire la nivelul cheltuielilor si onorariilor;
    • orice pretentii de despagubire aparute ca urmare a nerespectarii impartialitatii profesionale;
    • prejudicii aparute ca o consecinta a oricarei circumstante notificate anterior intrarii in vigoare a prezentei polite si care era in mod rezonabil susceptibila a produce un eventual prejudiciu;
    • orice dauna avizata dupa incheierea perioadei de asigurare, chiar daca evenimentul a avut loc in perioada de valabilitate a politei;
    • fransiza, respectiv retinerea proprie a asiguratului din fiecare eveniment asigurat.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • Asiguratul are obligatia:
    • sa raspunda in scris la intrebarile formulate de asigurator, precum si sa declare, la data incheierii politei, orice informatii sau imprejurari pe care le cunoaste si care, de asemenea, sunt esentiale pentru evaluarea riscului;
    • sa comunice asiguratorului prin notificare scrisa, daca imprejurarile esentiale privind riscul se modifica in cursul executarii politei, despre orice modificare intervenita fata de datele mentionate in cererea / declaratia completata la incheierea asigurarii;
    • sa achite obligatiile de plata in cuantumul si la termenele prevazute in polita de asigurare;
    • sa ia toate masurile necesare si / sau impuse de lege pentru a preveni producerea evenimentelor asigurate, precum si pentru limitarea pagubelor si cheltuielilor, in cazul producerii acestora;
    • sa declare existenta altor asigurari incheiate pentru aceleasi riscuri la asiguratori diferiti, atat la incheierea politei de asigurare cat si pe parcursul valabilitatii acesteia.
  • In caz de neindeplinire a obligatiilor de mai sus, in sens de declaratie inexacta sau de reticenta facuta cu rea-credinta de catre asigurat cu privire la imprejurari care, daca ar fi fost cunoscute de catre asigurator, l-ar fi determinat pe acesta sa nu isi dea consimtamantul ori sa nu il dea in aceleasi conditii, chiar daca declaratia sau reticenta nu a avut influenta asupra producerii riscului asigurat, polita de asigurare este nula.
  • Primele platite raman dobandite asiguratorului, care, de asemenea, poate cere si plata primelor cuvenite pana la momentul la care a luat cunostinta de cauza de nulitate.
  • Declaratia inexacta sau reticenta din partea asiguratului ori a contractantului asigurarii a carui rea-credinta nu a putut fi stabilita nu atrage nulitatea asigurarii. In cazul in care constatarea declaratiei inexacte sau a reticentei are loc anterior producerii riscului asigurat, asiguratorul are dreptul fie de a mentine polita solicitand majorarea primei, fie de a rezilia polita la implinirea unui termen de 10 zile calculate de la notificarea primita de asigurat, restituindu-i acestuia din urma partea din primele platite aferenta perioadei in cadrul careia asigurarea nu mai functioneaza.
  • Atunci cand constatarea declaratiei inexacte sau a reticentei are loc ulterior producerii riscului asigurat, indemnizatia se reduce in raport cu proportia dintre nivelul primelor platite si nivelul primelor ce ar fi trebuit sa fie platite.
  • Asiguratul este obligat sa avizeze, in scris, asiguratorul, in termen de 3 zile de la luarea la cunostinta, despre producerea riscului asigurat, despre orice eveniment ce ar intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare sau despre orice prejudiciu produs, imprejurarile in care acesta a intervenit, cu estimarea pagubelor produse si natura lor. In avizare se vor arata locul, data, ora, cauzele si imprejurarile producerii riscului asigurat;
  • Orice schimbare intervenita in forma de exercitare a profesiei asiguratului, respectiv modificarile privind asocierea, colaborarea sau angajarea, trebuie comunicata de indata asiguratorului, in scris, cel mai tarziu in termen de 2 saptamani de la producerea ei.
  • Asiguratul este obligat:
    • sa nu recunoasca nicio raspundere si sa nu faca nicio oferta, promisiune sau plata, fara acordul scris al asiguratorului, in caz contrar acestea nefiind opozabile asiguratorului;
    • sa instiinteze asiguratorul despre orice proces in care este implicat si are legatura cu un eveniment asigurat produs in perioada asigurata;
    • sa se apere in proces tinand seama si de eventualele recomandari ale asiguratorului;
    • sa puna la dispozitia asiguratorului toate informatiile si documentele de care dispune in scopul lichidarii daunei;
    • sa acorde intregul sprijin asiguratorului intr-un eventual proces avand ca obiect constatarea si repararea prejudiciului, fara a pretinde avansarea vreunui onorariu de la acesta.
  • In cazul neindeplinirii obligatiei de mai sus, asiguratorul este in drept sa refuze plata despagubirilor, daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului si intinderea pagubei.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GROUPAMA Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Profesionala a EVALUATORILOR si EXPERTILOR TEHNICI pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de prestari servicii de evaluare, expertiza, cadastru, etc. fata de partea contractanta, consecinta directa a faptelor si / sau actelor de neglijenta, eroare sau omisiune in desfasurarea activitatii profesionale, savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, impreuna cu asiguratul, direct sau prin imputerniciti, inclusiv prin experti, daca s-a convenit in acest mod de cele doua parti.
  • Despagubirile se stabilesc pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata conform legislatiei din Romania.
  • Culpa poate fi determinata si printr-o expertiza extrajudiciara efectuata de un expert autorizat in conditiile legii.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca, din actele intocmite de cel care executa expertiza si / sau din documentele prezentate de asigurat si / sau cele existente in dosarul de dauna, rezulta cu certitudine atat raspunderea civila a acestuia pentru producerea pagubelor cat si cauzele si intinderea prejudiciului si persoana pagubita.
  • In cazul producerii riscului asigurat, in situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului despagubirii, suma din despagubire care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator inainte ca litigiul sa se fi solutionat prin negocieri sau de catre instanta judecatoreasca.
  • Despagubirea nu poate depasi suma asigurata, nici cuantumul pagubei, stabilit in baza actelor justificative.
  • Daca asigurarea s-a incheiat cu fransiza, asiguratorul este raspunzator numai pentru partea ce depaseste cuantumul fransizei.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • In toate cazurile in care au fost prejudiciate mai multe persoane si suma prejudiciilor acestora depaseste Limita raspunderii asiguratorului pe cererea de despagubire mentionata in polita, despagubirile se acorda in limita acestei sume, proportional cu prejudiciul suferit de fiecare persoana, daca asiguratul si asiguratorul nu convin altfel cu ocazia solutionarii daunei.
  • Daca prejudiciul s-a produs din culpa mai multor persoane, asiguratorul va acorda despagubire numai pentru partea din paguba de care se face raspunzator asiguratul. In astfel de situatii, in cazul in care nu se poate stabili masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in eveniment sau va rezulta din documentele intocmite de experti sau instanta.
  • Asiguratorul este indreptatit sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu realitatea daunei a fost instituita o cercetare penala, pana la finalizarea acesteia, sau atunci cand exista neconcordante / afirmatii contradictorii intre declaratiile asiguratului / persoanei pagubite si situatia de fapt.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit celui pagubit cu acordul scris al asiguratului, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea nu poate fi urmarita de creditorii asiguratului.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
  • Prin plata despagubirii, pe baza de intelegere dintre parti (cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata in Romania se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator.
  • Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si ca nu mai are nici o pretentie, in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • Asiguratorul poate fi chemat in judecata de persoanele pagubite in limitele obligatiilor ce-i revin acestuia din polita de asigurare.
  • Dupa fiecare plata de despagubire limita raspunderii asiguratorului pe intreaga perioada de asigurare prevazuta in polita se diminueaza cu suma platita. Asigurarea continua pentru limita raspunderii asiguratorului astfel diminuata.
  • Asiguratorul nu datoreaza despagubire din asigurare daca riscul asigurat a fost produs cu intentie de asigurat, de beneficiarul despagubirii ori de catre un membru din conducerea asiguratului, care lucreaza in aceasta calitate.
  • Daca la data producerii evenimentului asigurat exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat la asiguratori diferiti, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza politei proportional cu Limita raspunderii mentionata pe polita.
  • Termenul de plata a despagubirii este de 15 zile de la data depunerii la asigurator a ultimului document necesar constatarii si evaluarii prejudiciului.

Notificare DAUNE:

Call Center Constatare Daune - ALO GROUPAMA -

Tel: 0374 110 110

de LUNI pana VINERI, intre 8:00 – 20:00 -

Diverse: 
  • In cursul valabilitatii politei de asigurare, asiguratorul are dreptul sa efectueze verificari ale informatiilor prezentate de asigurat ori de cate ori considera necesar.
  • Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
  • Respectarea riguroasa si indeplinirea prevederilor prevazute in polita de asigurare, in masura in care se refera la obligatiile care ii revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile asiguratului din declaratia de asigurare, sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice raspundere care revine asiguratorului.
  • Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
  • In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
  • Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
  • Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
  • In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
  • Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.