RASPUNDERE IT si COMUNICATII 2024 - GENERALI Romania Asigurare - Reasigurare - Pitesti - Arges

asigurari generali romania proiectare furnizare dezvoltare reparare intretinere software hardware internet servicii consultanta pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Piata Charles de Gaulle, nr. 15, etajele 6 si 7.

office@generali.ro

Tel:   021.207.00.08, 021.312.36.35

Fax:   021.312.37.20

               GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este o societate de asigurari cu traditie si un istoric indelungat pe meleagurile romanesti. In 1835 era infiintata, la Braila, prima sucursala a grupului Generali, in Romania. In 1935 societatea isi muta sediul la Bucuresti si isi schimba denumirea in GENERALA - Societate Romana de Asigurari Generale. In anul 1948, datorita contextului politic, Grupul Generali este fortat sa se retraga de pe piata est-europeana si, implicit, din Romania. Dupa o pauza de 45 de ani, in anul 1993 Generali revine pe piata din Romania. Astfel, se infiinteaza societatea Generala Asigurari S.A., avand capital mixt italiano-roman, actionarii fiind Assicurazioni Generali (51%) si alte 4 companii romanesti, activitatea vizand in principal asigurarile generale. In anul 1999, Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni, iar numele companiei devine GENERALI Asigurari. In anul 2011, Generali Asigurari si Ardaf fuzioneaza dand nastere unei noi companii, cunoascuta astazi ca Generali Romania, o companie mai puternica in piata romaneasca de asigurari. Generali Romania este prezenta in toate orasele importante ale tarii, cu peste 88 de agentii si puncte de lucru, reusind in fiecare zi sa protejeze in mod activ si sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor. GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-002-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului decurgand dintr-un contract de furnizare produse, servicii sau lucrari, ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C respectiv proiectare, furnizare, dezvoltare, reparare si intretinere - software, hardware, internet, servicii de consultanta.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, preluarea raspunderii civile profesionale a asiguratului pentru actele de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C respectiv proiectare, furnizare, dezvoltare, reparare si intretinere - software, hardware, internet, servicii de consultanta.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana juridica autorizata, testata, certificata si specializata in furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii, la sediul clientului sau la propriul sediu, pentru operatiuni de instalare, montare, reparare, prelucrare, intretinere, remediere, reconditionare, dezvoltare etc. la bunurile ce fac obiectul contractului dintre prestator si clientul acestuia.
    • Bunuri care fac obiectul contractului sunt orice software, aplicatie informatica, hardware, firmware, cablu sau echipament electronic.
    • servicii profesionale / lucrari profesionale IT constau in mentenanta sistemelor informatice, externalizarea activitatii, asistenta, consultanta in domeniul tehnologiei informatice, instalarea, configurarea, optimizarea sistemelor informatice, furnizarea de echipamente si solutii informatice, administrarea sistemelor informatice, auditare sisteme informatice.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii despre natura si volumul activitatii;
  • numarul si structura angajatilor;
  • principalii clienti;
  • modalitatea de derulare a activitatii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat oriunde in lume, cu exceptia Statelor Unite ale Americii si Canadei, pentru clienti romani si / sau straini.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate sa fie:

  • persoana juridica autorizata, testata, certificata si specializata in furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii, la sediul clientului sau la propriul sediu, pentru operatiuni de instalare, montare, reparare, prelucrare, intretinere, remediere, reconditionare, dezvoltare etc. la bunurile ce fac obiectul contractului dintre prestator si clientul acestuia.
    • Bunuri care fac obiectul contractului sunt orice software, aplicatie informatica, hardware, firmware, cablu sau echipament electronic.
    • servicii profesionale / lucrari profesionale IT constau in mentenanta sistemelor informatice, externalizarea activitatii, asistenta, consultanta in domeniul tehnologiei informatice, instalarea, configurarea, optimizarea sistemelor informatice, furnizarea de echipamente si solutii informatice, administrarea sistemelor informatice, auditare sisteme informatice.
  • orice administrator, director executiv, actionar sau membru al Comitetului Director al contractantului si orice angajat al contractantului, numai cand actioneaza in interes de serviciu;
  • orice subsidiara a contractantului, declarata asiguratorului in cererea - chestionar.

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele asiguratului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • Orice persoana care beneficiaza de serviciile asiguratului, conform activitatii de furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii si care a incheiat un contract de prestari de servicii profesionale cu asiguratul, in scopul efectuarii de catre acesta a prestatiilor specifice.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului este:

  • Limita de despagubire pe eveniment asigurat indicata in polita reprezinta suma maxima pe care asiguratorul o va plati pentru toate daunele care rezulta dintr-un eveniment asigurat, inclusiv cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil.
  • Limita de despagubire pe perioada asigurata indicata in polita reprezinta suma maxima pe care asiguratorul o va plati in total pentru daunele rezultate din toate evenimentele produse in perioada asigurata, inclusiv cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil.

              In baza politei asiguratorul va fi raspunzator si pentru sumele reprezentand despagubiri si cheltuieli de judecata efectuate de asigurat in procesul civil, cu conditia ca acestea sa nu depaseasca limita sumei asigurate stabilite in polita. Cheltuielile / costurile de judecata reprezinta:

  • toate cheltuielile legale (de investigare, aparare si/sau solutionarea daunei), facute cu consimtamantul scris al asiguratorului;
  • costurile necesare si justificate cu consultanti externi, aparute in timpul actiunii de diminuare a potentialelor daune (pentru care s-au formulat solicitari de despagubire si care nu au fost solutionate inca), costuri pentru care exista consimtamantul scris al asiguratorului.

              Cheltuielile / costurile nu vor include salarii / bonusuri si / sau comisioane cuvenite asiguratilor.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

               Asiguratorul acorda despagubiri pentru sumele pe care asiguratul este obligat sa le suporte pentru prejudicii provocate clientilor sai ca urmare a:

  • oricarui act savarsit din neglijenta, eroare sau omisiune de catre asigurat:
    • prin indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor ce se refera la procesarea informatiilor electronice pentru clientii sai;
    • prin indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor ce se refera la servicii de intretinere a componentelor hardware pentru clientii sai;
    • care conduce la incapacitatea sau capacitatea insuficienta a produselor software ale asiguratului de a indeplini functiile si scopul pentru care au fost create;
    • in legatura cu incapacitatea produselor electronice ale asiguratului de a indeplini functiile si scopul pentru care au fost create dupa instalare, testare si acceptarea finala de catre utilizator / client;
  • vatamarii corporale si pagube materiale cauzate de produsele asiguratului tertilor.

               Pentru a se acorda despagubiri este necesar:

  • sa existe un prejudiciu cauzat unei terte persoane printr-o fapta culpabila a asiguratului;
  • intre fapta culpabila si prejudiciu sa existe o legatura de cauzalitate;
  • prejudiciul sa fie indemnizabil, adica sa aiba un caracter cert, actual, sa fie personal si direct.

               Asiguratul nu are raspundere civila legala, si deci nu sunt intrunite conditiile pentru plata despagubirii, daca prejudiciul a fost produs:

  • dintr-un caz de forta majora (imprejurare externa, imprevizibila, extraordinara si invincibila, fara relatie cu lucrul care a cauzat paguba sau cu insusirile sale naturale) ca de exemplu: Trasnet, inundatie, avalansa, uragan etc.;
  • din culpa exclusiva a persoanei pagubite;
  • din culpa exclusiva a unei terte persoane, pentru care asiguratul nu are raspundere in baza legii.

               In cazul in care o paguba a fost produsa printr-un accident datorat actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, fara sa se poata stabili ca paguba a fost produsa sau ca nu putea fi produsa prin fapta numai a uneia dintre persoane, acestea raspund impreuna fata de pagubit.

               In cazul in care cel pagubit a contribuit din culpa la producerea accidentului sau marirea pagubei, cel chemat a raspunde va fi tinut raspunzator pentru partea din paguba pe care a produs-o (culpa comuna). In astfel de situatii, in cazul in care nu se poate stabili masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale, in raport cu numarul partilor implicate in accident.

               In orice situatie asiguratorul raspunde numai in limita si pentru partea din paguba pe care a produs-o asiguratul sau, partile convenind ca raspunderea asiguratorului sa fie divizibila.

Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • pretentiile formulate de asigurat referitoare la propriile sale vatamari corporale suferite sau la pagube produse la propriile bunuri,
    • pretentiile formulate impotriva asiguratului de catre prepusii, imputernicitii, reprezentantii, administratorii, directorii, asociatii, actionarii acestuia, precum si de catre sotia / sotul celor enumerati mai sus,
    • pretentiile pentru pagubele care au fost cauzate cu intentie de catre asigurat, un membru din conducerea asiguratului, sau de catre persoanele pentru care asiguratul raspunde in baza legii,
    • pretentiile formulate impotriva asiguratului referitoare la repararea prejudiciului moral, daune morale, pretul durerii, contravaloarea pecuniara a traumei psihice cauzata ca urmare a vatamarilor corporale, alte prejudicii personale nepatrimoniale,
    • pentru amenzi de orice fel, penalitati, dobanzi precum si cheltuieli de judecata la plata carora ar fi obligat asiguratul prin hotarare penala, precum si cheltuieli de executare a hotararilor privind plata despagubirilor,
    • pretentiile referitoare la pagube cauzate de razboi sau operatiuni de razboi, chiar si nedeclarat, invazie, ocupatie militara, razboi civil, insurectie, tulburari civile, revolte, greve, acte de terorism sau sabotaj, acte de vandalism,
    • pretentiile referitoare la pagube produse in urma unor explozii atomice, radiatii sau infestari radioactive ca efect al folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile, poluarii sau contaminarii din orice cauza, inclusiv utilizarea azbestului,
    • pretentiile de despagubire formulate in cazul in care asiguratul sau orice persoana pentru care acesta are raspundere a contribuit la producerea faptului prejudiciabil, prin neglijenta grava sau repetata,
    • pretentiile de despagubire formulate printr-o cerere de despagubire frauduloasa, sau care au la baza declaratii false,
    • cheltuielile ocazionate de repararea, reconditionarea, mutarea, inlocuirea sau retragerea de pe piata a produselor software si / sau electronice sau a serviciilor care fac obiectul activitatii asiguratului,
    • orice pierderi financiare reprezentate de castigul / beneficiul nerealizat de catre clientul asiguratului ca urmare a prejudiciului produs de catre asigurat (pierderi financiare indirecte),
    • pretentiile pentru pagubele referitoare la furt,
    • daunele rezultate dintr-un eveniment despre care asiguratul avea sau ar fi trebuit sa aiba cunostinta la data incheierii prezentului contract de asigurare sau care se afla in curs de solutionare sub incidenta unei alte asigurari in vigoare inainte de data incheierii politei de asigurare,
    • daune care decurg direct sau indirect din poluare (scurgere, emanare, dispersare, eliberare sau degajare de fum, vapori, funingine, acizi, substante chimice toxice indiferent de forma de agregare, deseuri sau orice alte substante iritante, contaminante sau poluante, in sau pe pamant, in atmosfera sau orice apa curgatoare sau statatoare) produsa brusc, accidental si neintentionat de catre asigurat,
    • produse prin confiscare, expropriere, nationalizare, rechizitionare, sechestrare, distrugere sau avariere din ordinul oricarui guvern, de drept sau de fapt, sau oricarei autoritati publice,
    • orice daune referitoare la acte de contrabanda (trafic ilegal sau bunuri ori marfuri ale caror import si / sau posesie sunt interzise),
    • incapacitatea sau capacitatea insuficienta a produselor software sau produselor electronice care fac obiectul activitatii asiguratului de a impiedica accesul neautorizat la sau utilizarea oricarui sistem sau program electronic,
    • orice consecinte ale uzurii sau deprecierii normale a oricarui produs sau parti componente a acestuia,
    • pierderile financiare rezultate ca urmare a depasirii costurilor estimate sau a limitelor de timp,
    • raspunderea asumata de asigurat, pe baza de contract sau pe baza oricarui alt tip de angajament, sau orice garantie expresa data de asigurat, care sporeste raspunderea juridica a asiguratului,
    • daune generate de orice modificari in furnizarea corespunzatoare a energiei electrice, inclusiv intreruperea furnizarii acesteia,
    • incalcarea drepturilor de autor, marcilor comerciale inregistrate, marcilor de servicii inregistrate, drepturilor de proiect, drepturilor de proiect inregistrate, sau plagieri sau alt tip de utilizare neautorizata de titluri, formate, idei, caractere, interpretari artistice, sau de alte materiale de programare folosite la produsele asiguratului,
    • orice dauna referitoare la acte de antitrust acte de concurenta neloiala sau constrangere comerciala, comise sau presupus a fi comise de asigurat,
    • incapacitatea sau capacitatea insuficienta a asiguratului de a indeplini obligatiile contractuale,
    • daune referitoare la publicarea sau expunerea orala a produselor asiguratului de catre sau la indicatia uneia dintre persoanele mentionate constient ca produsul respectiv incalca drepturile altei persoane,
    • orice act sau omisiune produse cu intentie,
    • incapacitatea bunurilor, produselor sau serviciilor asiguratului de a corespunde calitatii sau performantelor anuntate initial,
    • orice pierdere de venit generata de solicitarea sau emiterea unui ordin de restrictie temporara sau unei hotarari judecatoresti de orice fel,
    • daune referitoare la descrierea incorecta a preturilor bunurilor, produselor sau serviciilor asiguratului.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • Asiguratul este obligat la plata primei de asigurare. In toate cazurile dovada platii primelor de asigurare revine asiguratului, inscrisul constatator fiind chitanta, dispozitia de plata sau alt document probator al platii.
  • La producerea evenimentului, asiguratul este obligat:
    • sa depuna diligentele necesare si sa ia toate masurile, potrivit cu imprejurarile, pentru limitarea pagubelor,
    • sa comunice asiguratorului producerea acestuia in termen de 3 zile de la data la care a luat cunostinta. In acest sens, va formula o cerere de despagubire in forma scrisa, care va trebui sa cuprinda:
      • data, cauzele si natura evenimentului;
      • specificarea consecintelor, numele si adresele clientilor prejudiciati care pot formula pretentii de despagubire;
      • maniera in care asiguratul a luat cunostinta de producerea evenimentului;
        • Cererile de despagubire ulterioare legate de unul si acelasi eveniment asigurat vor fi despagubite pana la concurenta sumei reprezentand limita maxima de despagubire pe eveniment prevazuta in polita.
  • Cererii de despagubire trebuie sa-i urmeze in cel mai scurt timp posibil informatiile referitoare la orice procedura de urmarire in justitie, ancheta sau cercetare a evenimentului. In acest sens, asiguratul este obligat:
    • sa trimita imediat asiguratorului o copie a oricarei scrisori, cereri de chemare in judecata, citatii, hotarari judecatoresti sau document juridic primit in legatura cu pretentiile de despagubire;
    • sa pastreze starea de fapt existenta in momentul producerii evenimentului asigurat, pentru a permite asiguratorului sa determine cauzele acestuia si intinderea prejudiciului.
    • sa pastreze nemodificate orice documente, inregistrari sau bunuri care au cauzat, au inlesnit sau care sunt in orice fel in legatura cu evenimentul asigurat.
  • Asiguratul nu va face nici o promisiune, oferta sau plata in mod voluntar si nu-si va asuma nici o obligatie fara a avea acordul scris al asiguratorului, decat pe propria sa cheltuiala.
  • Neindeplinirea obligatiilor prevazute anterior atrage pierderea partiala sau totala a dreptului la despagubire in masura in care, din aceasta cauza nu se poate stabili realitatea sau marimea prejudiciului, ori asiguratorul nu va putea exercita dreptul la regres prevazut de lege.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Stabilirea cuantumului despagubirilor se poate face prin acord amiabil in procedura de mediere sau in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Asiguratorul, asiguratul si clientul prejudiciat pot opta pentru stabilirea despagubirilor la procedura de mediere in conditiile legii. In caz de neintelegere asupra existentei erorii profesionale sau asupra cuantumului prejudiciului, despagubirile se vor acorda in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Asiguratorul are dreptul de a prelua in numele asiguratului apararea in procesul civil sau solutionarea oricarei cereri de despagubire si va avea puteri depline in rezolvarea amiabila a oricarui litigiu sau incheierea unei tranzactii privind despagubirea.
  • Sumele reprezentand despagubiri pentru daunele ce cad sub incidenta politei de asigurare vor fi platite de catre asigurator in ordinea formularii cererilor de despagubire.
  • Plata despagubirii va fi efectuata de asigurator numai dupa ce asiguratul:
    • va face dovada raspunderii sale si a obligatiei de despagubire a prejudiciului produs persoanelor pagubite;
    • va declara daca si ce asigurari a mai incheiat pentru acelasi risc;
    • va preda toata documentatia ceruta de asigurator, inclusiv cea necesara pentru a exercita actiunea de regres.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit persoanei pagubite, in masura in care aceasta nu a fost deja despagubita de asigurat; despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit persoana pagubita.
  • Inceputul procedurii de stabilire a despagubirii, cuantificarea sau plata unor sume cu titlu de avans nu constituie o recunoastere a obligatiei asiguratorului de a despagubi; ca urmare, asiguratorul isi pastreaza dreptul de a opune noi exceptii care pot conduce la o cuantificare diferita a despagubirii sau chiar la negarea dreptului la despagubire, caz in care se vor recupera sumele deja platite asiguratului.
  • Despagubirea achitata nu va putea depasi limitele de despagubire stabilite in polita. Despagubirea platita de asigurator nu poate depasi nici cuantumul prejudiciului cauzat tertului pagubit.
  • Cheltuielile de judecata si orice alte cheltuieli avansate de asigurator sau de catre asigurat cu acordul asiguratorului, fac parte din despagubire, iar impreuna cu contravaloarea prejudiciului acordat tertului pagubit nu vor putea depasi limitele de despagubire stabilite in polita de asigurare.
  • Daca despagubirea, este mai mica decat fransiza, asiguratorul nu plateste despagubirea; daca despagubirea astfel calculata depaseste fransiza, aceasta se scade din despagubire.
  • Cheltuielile de limitare a pagubelor sunt in sarcina asiguratorului numai in masura in care acestea se dovedesc a fi justificate, pentru limitarea si diminuarea efectelor evenimentului asigurat si nu pot depasi, singure sau impreuna cu despagubirea si eventuale cheltuieli de judecata, limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare.
  • despagubirile se platesc in lei, in termen de maxim 30 zile de la stabilirea unui acord amiabil sau de la ramanerea definitiva a unei hotarari judecatoresti.
  • Daca limita de despagubire a politei a fost stabilita in valuta, despagubirea va fi achitata in lei la cursul BNR din data efectuarii platii. 
  • Prin efectul platii despagubirii, asiguratorul se subroga in limita acestei sume, in drepturile asiguratului impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat.
  • Simularea sau exagerarea cu intentie a prejudiciului cauzat: Daca asiguratul simuleaza producerea evenimentului asigurat, exagereaza cu intentie cuantumul prejudiciului cauzat tertilor, foloseste spre justificare mijloace sau documente mincinoase sau frauduloase, isi asuma raspunderea pentru prejudicii pentru care nu este tinut raspunzator conform legii, modifica sau altereaza cu intentie urmele si ramasitele evenimentului asigurat sau faciliteaza agravarea pagubei, intreprinde orice alte fapte care au drept scop inducerea in eroare a asiguratorului cu privire la valoarea prejudiciului sau producerea evenimentului asigurat, acesta decade din dreptul la despagubire. In oricare din situatiile enumerate mai sus asiguratorul poate rezilia polita fara restituirea proportionala a primei de asigurare.

Notificare daune:

Se face in centrul de Constatare daune existent in fiecare oras din Romania.

www.generali.ro / servicii / solutionare-daune / auto / unitati-constatare

dauneauto@generali.com

de LUNI pana VINERI, intre 9:00 – 18:00 -

Diverse: 
  • Se acorda despagubiri in baza acordului amiabil incheiat intre asigurator, asigurat si persoana pagubita in conformitate cu polita sau in baza unor hotarari definitive si irevocabile pronuntate de instantele de judecata din Romania.
  • Orice neintelegere cu privire la polita va fi solutionata in acord de mediere sau de catre instantele de judecata din Romania.
  • Polita de asigurare se incheie in Romania fiind supus legislatiei in materie din Romania, respectiv dispozitiilor Codului Civil, ale Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele ale Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere a asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Asiguratul trebuie sa faca dovada ca riscul produs este acoperit prin asigurare, daca nu se prevede altfel in polita de asigurare.