RASPUNDERE UNITATI TURISTICE si HOTELIERE 2024 - GOTHAER Asigurari - Reasigurari - Pitesti - Arges

asigurari gothaer hotel motel camping sat vacanta cabana pensiune ferma agroturistica brevet licenta turism cazare tratament agrement pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Strada Barbu Delavrancea, nr.6A, corp A2.

office@gothaer.ro

Tel:   021.200.00.00

Fax:   021.200.00.98

               Gothaer Asigurari Reasigurari S.A., asa cum este cunoscuta astazi, a luat fiinta in anul 2012 cand Gothaer Finanzholding AG a preluat majoritatea actiunilor societatii Platinum Asigurari Reasigurari. Gothaer Finanzholding AG este parte a grupului Gothaer Versicherungsbank VVaG, una din cele mai importante companii de asigurari mutuale din Germania, cu o experienta de aproape 200 de ani in domeniul asigurarilor, cu peste 3.5 millioane de clienti, gestionand un portofoliu de active de peste 22 miliarde Euro si un volum anual de prime brute subscrise de aproximativ 4 miliarde de Euro. Avand la baza un sistem de valori in care se pune accentul pe siguranta, experienta, incredere, pasiune, flexibilitate si inovatie, Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. isi propune sa protejeze cel mai bine si sa imbunatateasca viata clientilor, a familiilor si a afacerilor acestora, si, sa le ofere solutii de asigurare de calitate acestora. Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-057-06.12.2006. 

Aspecte Generale: 

Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE pentru acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. il constituie, acoperirea raspunderii civile delictuale a asiguratului angajata in conformitate cu legea din Romania si declansata ca urmare a producerii unor evenimente asigurate urmare a activitatii asiguratului desfasurata in timpul perioadei de asigurare.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de numarul de stele, forma de proprietate si organizare, organizata intr-una din structurile de primire turistice (ex.: hoteluri, moteluri, campinguri, sate de vacanta, vile, bungalouri, cabane, pensiuni, ferme agroturistice) si care detine licente si brevete turistice pentru desfasurarea activitatilor specifice de cazare si alimentatie pentru turism, tratament, agreement;
    • prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
      • persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente, brevete;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • documente de autorizare: licenta / brevet de turism;
  • informatii despre natura si volumul activitatii:
    • cifra de afaceri;
    • numarul si structura angajatilor;
    • locatiile de desfasurare a activitatii;
    • categorii locatiilor;
    • numarul locurilor de cazare;
    • facilitati oferite turistilor;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare, licentelor, brevetelor de turism ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate sa fie:

  • societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de numarul de stele, forma de proprietate si organizare, organizata intr-una din structurile de primire turistice (ex.: hoteluri, moteluri, campinguri, sate de vacanta, vile, bungalouri, cabane, pensiuni, ferme agroturistice) si care detine licente si brevete turistice pentru desfasurarea activitatilor specifice de cazare si alimentatie pentru turism, tratament, agreement;
    • prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
      • persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele ANGAJATORULUI, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • Orice persoana care beneficiaza de serviciile asiguratului, conform activitatii hoteliere, pe baza de documente doveditoare.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • sumele compensatorii pe care asiguratul este obligat sa le plateasca persoanelor pagubite cu titlu de prejudicii, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate;
  • cheltuielile de judecata facute de persoana pagubita pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, stabilite de lege ori de catre instantele de judecata, daca asiguratul a fost obligat la plata despagubirilor.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • raspunderea asiguratului decurgand din activitatea de transport desfasurata in cadrul activitatii specifice (de ex.: transportul clientilor cu autocare, transportul (transferul) clientilor de la / catre aeroport etc.);
    • pagube la bunurile apartinand clientilor, lasate de acestia in alte locuri decat cele special amenajate de asigurat in acest scop, precum si pentru bunurile uitate de acestia;
    • furtul simplu, disparitia misterioasa, furtul prin inselatorie, insusirea ilegala, falsificarea, frauda;
    • pierderi financiare fara legatura directa cu vatamarile corporale si / sau pagubele materiale suferite de tertele persoane pagubite (de ex.: pierderi financiare pure, pierderi de profit, pierderea folosintei bunurilor, reducerea valorii bunurilor dupa reparatie etc.), precum si orice alte prejudicii indirecte;
    • pierderi financiare indirecte (daune, consecinta), reprezentate de castigul / beneficiul nerealizat de catre persoana pagubita ca urmare a prejudiciului produs;
    • raspunderea asiguratului decurgand din activitatea de agrement constand in ghid de turism, schi si instalatiile / echipamentele aferente, alpinism, catarare pe stanci, ciclism montan, bob, inot, canotaj, iahting, zbor cu aparate ultrausoare (parapanta, deltaplan etc.), karting, sporturi extreme (bungee jumping, schi nautic, scuba diving, ciclism montan etc.), daca nu s-a convenit altfel intre parti cu precizarea expresa in polita;
    • raspunderea asiguratului / prepusilor acestuia / oricaror persoane ce actioneaza in numele asiguratului in legatura cu / decurgand din serviciile medicale prestate (de exemplu tratamentul balnear si de recuperare), precum si din activitatea de salvamar / salvamont;
    • orice raspundere a asiguratului care excede raspunderea sa civila delictuala a acestuia;
    • prejudicii produse ca urmare a neglijentei clientului sau a nerespectarii de catre acesta a indicatiilor, instructiunilor, recomandarilor si masurilor cerute / impuse de catre asigurat;
    • pretentii privind preturile practicate de asigurat;
    • prejudicii in legatura cu serviciile / activitatile ce depasesc sfera activitatii specifice mentionate in polita;
    • raspunderi profesionale decurgand din servicii de agentie de turism, servicii de consultanta, servicii medicale etc.
    • prejudicii generate de fapte de neglijenta grava a asiguratului, precum lasarea garajului pe timpul noptii neincuiat, nesecurizat ori neiluminat, lasarea garderobei nesupravegheata si neincuiata;
    • prejudicii prestate in cadrul unor structuri de primire neclasificate potrivit dispozitiilor legale;
    • pretentii de despagubire pentru prejudicii derivate din / in legatura cu furnizarea sau servirea in exces de bauturi alcoolice, contribuitia asiguratului la aducerea in stare de ebrietate a oricarei persoane, servirea de bauturi alcoolice minorilor sau oricaror altor persoane care se afla deja sub influenta bauturilor alcoolice.
    • pagube materiale datorate prestarii serviciilor specifice / lucrarilor / reparatiilor / modificarilor etc. efectuate de catre persoane neautorizate;
    • prejudicii provocate ca urmare a folosirii unor produse, echipamente, aparaturi / instalatii, alimente / preparate, materii prime etc. neconforme cu scopul pentru care au fost produse sau care nu mai corespund normelor tehnico-sanitare de functionare / utilizare ori care au termenul de valabilitate depasit;
    • prejudicii decurgand din nerespectarea normelor tehnico - sanitare;
    • prejudicii decurgand din nepastrarea secretului profesional / confidentialitatii activitatii, precum si din nerespectarea dispozitiile legale privind interesele contrare / conflictul de interese sau situatiile de incompatibilitate;
    • rambursarea costurilor platite asiguratului, inclusiv cele cu titlu de pret / remuneratie pentru serviciile specifice prestate;
    • raspunderea rezultand din orice interpretare, aplicare eronata ori neaplicare a legilor altor tari;
    • prejudiciile inregistrare ca urmare a tranzactiilor neautorizate cu carduri bancare;
    • prejudicii in legatura cu efectuarea inregistrarilor contabile, transferurilor financiare ori administrarii sumelor predate asiguratului de catre terti / clienti;
    • prejudicii directe ale clientilor generate de aranjamente sau recomandari de natura comerciala;
    • raspunderi derivand, direct sau indirect, din operatiuni realizate prin internet privind / in legatura cu gestiunea mijloacelor de plata, sau cele rezultand din folosirea gresita a datelor personale de identificare;
    • cereri de despagubire pentru prejudicii rezultate din omisiunea asiguratului de a mentine si up-grada un soft adecvat care sa asigure securitatea sistemelor (prevenind accesarea / folosirea neautorizata a retelei, website-urilor etc.);
    • prejudicii decurgand din neremedierea unor situatii generatoare de pagube in timp (de exemplu: uzura, degradari / deteriorari progresive, igrasie, mucegaire, ciuperci, insecte, alti daunatori);
    • pretentii de despagubiri pentru prejudicii produse de asigurat clientilor sai, care provin exclusiv din utilizarea programelor informatice (software) si / sau a sistemelor de calcul (hardware) utilizate in desfasurarea activitatii specifice;
    • pierderea / distrugerea documentelor rezultand, direct sau indirect, din accesul sau folosirea neautorizata a sistemelor / programelor informatice utilizate de asigurat in desfasurarea activitatii specifice.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, exista si se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

              La solicitarea asiguratului si contra platii unei prime de asigurare aditionale de catre asigurat / contractant, asiguratorul extinde acoperirea conferita de polita, intelegand prin „pagube la bunuri” si urmatoarele:

  • servicii de garderoba
    • Pagubele (avarierea / distrugerea, pierderea, nereturnarea ca urmare a erorilor de identificare) la articolele de imbracaminte incredintate de catre clienti asiguratului in vederea pastrarii acestora in garderoba.
  • Pagube la autovehicule
    • Pagube materiale (avarierea / distrugerea) produse autovehiculelor clientilor (fara a se acoperi insa si pagubele la continutul autovehiculelor ori la bunurile lasate in acestea) aflate in parcarea / garajul apartinand asiguratului, cu conditia ca: in cazul parcarii - sa fie pazite in permanenta si iluminate pe timpul noptii; in cazul garajului - sa fie incuiat si iluminat in timpul noptii.
  • Valet Parking
    • Avarierea autovehiculelor apartinand clientilor, incredintate de catre acestia valetilor (angajati ai asiguratului), in timpul efectuarii manevrelor de parcare efectuate de catre valeti in zona / zonele special amenajate in acest scop la locatia asiguratului. Asiguratul este obligat sa stabileasca si sa se asigure de respectarea tuturor procedurilor de lucru, precum si sa ia toate masurile privind instruirea si selectia personalului care efectueaza activitatea de valet parking.
  • servicii de curatatorie si spalatorie
    • Pagubele (avarierea, distrugerea) la articolele de imbracaminte (altele decat haine de blana, piele si altele asemenea) apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea spalarii, curatarii ori calcarii acestora.
  • Bunuri in seif:
    • Furtul prin efractie si / sau acte de talharie al bunurilor de valoare (de ex. documente, bani, bijuterii etc.) lasate de clienti in seifurile puse la dispozitie de catre asigurat, cu conditia ca seiful sa fie fost inchis si codul de siguranta activat.
  • Costurile de refacere / inlocuire a documentelor:
    • daca pe parcursul perioadei asigurate, asiguratul descopera si informeaza in scris asiguratorul ca orice documente originale (de ex. carti de identitate, pasapoarte etc., altele decat bancnote / actiuni / obligatiuni / intrumente de plata), care au fost lasate de catre clienti in grija sa spre inregistrare la receptia unitatii de cazare, au fost distruse / pierdute din culpa asiguratului, asiguratorul va acorda despagubiri pentru refacerea / inlocuirea acestor documente, in sublimita a 10% din limita raspunderii pe eveniment precizata in polita, dar nu mai mult de 1.000 EUR in total pentru perioada asigurata;
    • asiguratorul nu acopera raspunderea asiguratului pentru distrugerea / avarierea documentelor ca urmare a uzurii normale, deteriorarii graduale, cauzelor atmosferice / climatice, influentei temperaturii ori a campurilor magnetice, daunatorilor;
    • orice cerere de despagubire pentru astfel de costuri de refacere / inlocuire a documentelor va fi insotita de facturi emise de o persoana competenta desemnata de catre asigurator si cu acordul asiguratului.
Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • sa tina o evidenta corecta a tuturor clientilor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente incat acestea sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului, in masura in care au legatura cu evenimentele asigurate;
  • sa respecte principiile eticii profesionale, sa utilizeze materii prime, materiale, mobilier, aparatura, dispozitive, echipamente, produse aflate in termenul de garantie / omologate / garantate de producatori, achizitionate de la furnizori autorizati, cu certificate de conformitate si folosite conform prescriptiilor / indicatiilor producatorilor.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul are obligatia sa constate si sa evalueze prejudiciile prin reprezentantii sai, impreuna cu societatea / persoana(ele) asigurata(e) si beneficiarul despagubirii, inclusiv prin experti daca se convine in acest mod de catre partile implicate.
  • despagubirile se pot stabili pe baza conventiei dintre societate / persoana(ele) asigurata(e), persoana(ele) pagubita(e) si asigurator, iar in caz de neintelegere prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata de instantele competente din Romania.
  • Daca la producerea unui eveniment au contribuit mai multe persoane, acestea raspund impreuna fata de cel pagubit, raspunderea fiecaruia fiind cea rezultata din actele incheiate de autoritatile competente / abilitate. Daca din actele incheiate nu rezulta partea de raspundere care-i revine fiecaruia, atunci cei raspunzatori vor raspunde in mod egal fata de persoana pagubita.
  • Valoarea despagubirii acordate (inclusiv cheltuielile de judecata acoperite si alte costuri / cheltuieli) nu va depasi limitele raspunderii (sublimitele, dupa caz) mentionate in polita de asigurare si nici cuantumul prejudiciului stabilit in baza documentelor justificative / prevederilor politei.
  • In cazul in care cuantumul prejudiciului depaseste limita raspunderii pe eveniment stabilita in polita de asigurare, valoarea despagubirii acordate se va reduce proportional, corespunzator raportului subunitar dintre limita raspunderii pe eveniment si cuantumul prejudiciului astfel calculat.
  • Costurile / cheltuielile prevazute, despagubite de asigurator inainte de stabilirea de catre organele abilitate ca prejudiciile au reprezentat consecinta directa a faptelor ilicite intentionate (inclusiv frauda) a societatii / persoanei(elor) asigurate, vor fi recuperate de la societate / persoana(ele) asigurata(e).
  • In cazul in care cuantumul despagubirilor datorate mai multor persoane pagubite, inclusiv cheltuielile de judecata asociate si alte costuri / cheltuieli acoperite, depaseste limita raspunderii per eveniment stabilita in polita de asigurare, despagubirile se platesc in limita acestei sume, proportional cu raportul dintre limita raspunderii si totalul cuantumului despagubirilor datorate.
  • despagubirile se platesc de catre asigurator:
    • persoanei pagubite, in masura in care nu a fost despagubita de societate / persoana(ele) asigurat(e); daca societatea / persoana(ele) asigurate fac(e) dovada ca a despagubit persoana pagubita (cu acordul prealabil scris al asiguratorului), despagubirea i se va plati societatii / persoanei(elor) asigurate;
    • in lei sau in echivalent lei la cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei;
    • in maximum 30 de zile lucratoare de la depunerea ultimului document solicitat de asigurator / primirea hotararii judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Din despagubire se scad, dupa caz:
    • fransiza prevazuta contractual (la contractele incheiate in valuta, fransiza se va calcula la cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei);
    • ratele de prima datorate de asigurat / contractant pana la expirarea politei de asigurare (se va lua in calcul cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei);
  • Asiguratorul are dreptul sa amane acordarea despagubirii pana la finalizarea anchetei declansata impotriva societatii / persoanei(elor) asigurate din partea autoritatilor publice / procedurii penale, daca acestea sunt in legatura cu producerea evenimentului asigurat.
  • Asiguratorul nu este raspunzator, nu acopera si nu acorda despagubiri pentru nicio pretentie care ar constitui o incalcare din partea asiguratorului a oricarei interdictii sau restrictii privind sanctiunile economice sau comerciale nationale si / sau internationale si / sau care rezulta direct sau indirect din aplicarea oricarei sanctiuni, interdictii sau restrictii privind sanctiunile economice sau comerciale nationale si / sau internationale.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 021.200.00.00; 021 200 00 98​

Email: avizari@gothaer.ro

Formular on-line pentru avizare daunehttps: / / www.gothaer.ro / daune / anunta-o-dauna /

Diverse: 
  • De comun acord, partile pot aduce modificari politei de asigurare, modificarile respective intrand in vigoare de la data ce se va conveni in scris, intre parti.
  • Oricare dintre parti poate denunta unilateral polita de asigurare, cu notificare prealabila scrisa transmisa celeilalte parti. Polita de asigurare isi va inceta efectele in termen de 20 de zile de la data comunicarii notificarii.
  • Pentru stabilirea diferentelor de prima de restituit / incasat (in caz de denuntare unilaterala / reziliere / modificare a politei cu acordul partilor) se procedeaza astfel:
    • la incasare: se calculeaza prima de asigurare pentru perioada neexpirata, pe luni de asigurare (orice fractiune de luna de asigurare considerandu-se luna intreaga), in proportie de 1 / 12 din prima anuala;
    • la restituire: se calculeaza prima de asigurare care trebuie retinuta de asigurator pentru perioada in care polita a fost in vigoare (orice fractiune de luna de asigurare considerandu-se luna intreaga), in proportie de 1 / 10 din prima anuala;
    • in cazul rezilierii / denuntarii politei, daca s-au inregistrat daune inainte de denuntare / reziliere, prevederile acesteia se aplica pentru lichidarea definitiva a acestora; prima de asigurare aferenta perioadei ramase (de la data efectiva a rezilierii / denuntarii pana la data expirarii politei mentionata in polita de asigurare) va fi platita de catre contractant fie direct, fie prin compensare din dauna.
  • In toate situatiile de mai sus, se va avea in vedere cursul de schimb B.N.R. valabil la data platii.
  • Toate comunicarile cu privire la executarea politei de asigurare trebuie efectuate in scris, astfel:
    • cele destinate asiguratorului, prin e-mail la adresa clienti@gothaer.ro sau scrisoare recomandata cu confirmare de primire la sediul legal al acestuia asa cum rezulta din polita sau modificarile succesive inscrise conform legii la Registrul Comertului;
    • cele adresate asiguratului / contractantului, prin e-mail sau prin curier la adresa de domiciliu / sediu, mentionate in documentatia aferenta politei de asigurare, sau care au fost indicate expres de catre asigurat / contractant, pentru trimiterea comunicarilor, ulterior incheierii politei de asigurare.
  • Daca notificarea / comunicarea nu se poate transmite cu posta / curier intrucat asiguratul si-a schimbat adresa mentionata in polita, fara sa comunice asiguratorului schimbarea acesteia, sau in cazul respingerii sau refuzului asiguratului de a primi notificarea - inclusiv in cazul lipsei de la sediu / domiciliu si / sau al expirarii termenului de pastrare a corespondentei, notificarea se considera primita la data la care se constata imposibilitatea transmiterii acesteia, sau, dupa caz, respingerea sau refuzul de a primi notificarea.
  • In limita despagubirilor platite, asiguratorul este subrogat in toate drepturile beneficiarului / societatii / persoanelor asigurate contra celor raspunzatori de producerea / marirea pagubelor.
  • Societatea / persoanele asigurate raspund de prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca din vina societatii / persoanelor asigurate exercitarea regresului nu mai este posibila, acesta va suporta despagubirea, urmand sa o achite in termen de maximum 5 zile de la data solicitarii asiguratorului.
  • Asiguratorul poate denunta polita (fara restituirea primei de asigurare) si este exonerat de plata despagubirii, in cazul in care societatea / persoana(ele) asigurata(e) / beneficiarul / oricine actioneaza in numele acestora a incercat sau incearca sa obtina despagubiri prin frauda.
  • Forta majora exonereaza de raspundere partea care, aflata in aceasta situatie, o notifica celeilalte parti in termen de cel mult 5 (cinci) zile de la aparitia fortei majore si o dovedeste cu inscrisuri oficiale in termen de 30 de zile de la aparitia acesteia.
  • Eventualele litigii aparute intre parti se vor rezolva pe cale amiabila sau de catre instantele de judecata competente din Romania.