RASPUNDERE UNITATI TURISTICE si HOTELIERE 2024 - OMNIASIG Vienna Insurance Group - Pitesti - Arges

asigurari omniasig vienna insurance group hotel motel camping sat vacanta cabana pensiune ferma agroturistica brevet licenta turism cazare tratament agrement pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Aleea Alexandru, nr. 51.

office@omniasig.ro

Tel:   021.405.74.20, 021.405.74.24

Fax:   021.311.44.95, 021.311.44.90

                  OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. isi are inceputurile in anul 1995, cand lua fiinta societatea de asigurari OMNIASIG. 6 ani mai tarziu era infiintata BCR Asigurari, ca o divizie a bancii cu acelasi nume. Desi infiintate ca societati de asigurari distincte, cele 2 entitati ajung sa intre in sfera de interes a unuia dintre cei mai mari actori ai pietei de asigurari internationale, grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care, mai intai in anul 2005 preia OMNIASIG iar peste 3 ani, in 2008 avea sa preia si BCR Asigurari. Dupa alti 4 ani, in 2012 avea sa se realizeze fuziunea prin absorbtie a OMNIASIG de catre BCR Asigurari si a rezultat ceea ce cunoastem astazi ca fiind una dintre cele mai puternice societati de asigurari de pe piata romaneasca de asigurari, si anume OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. Aceasta este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-047-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE pentru acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. il constituie, acoperirea daunelor cauzate clientilor structurii de primire turistica in timpul perioadei de asigurare, de fapta comisa din culpa de catre asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare sau ulterior acesteia, dar inainte de a fi operat prescriptia extinctiva referitoare la dreptul pagubitului de a solicita repararea prejudiciului suferit.

              Asigurarea valideaza in legatura cu urmatoarele servicii turistice prestate de asigurat:

  • servicii legate de folosirea cladirilor si a camerelor de cazare;
  • servicii legate de utilizarea dotarilor si instalatiilor (electrice, sanitare etc.) cladirilor si camerelor de cazare;
  • servicii de agrement din cadrul structurii de primire turistica cu functiuni de cazare (saune, piscine, masaj, sala de forta, cluburi, cazinouri, sali polivalente, instalatii si dotari specifice agrementului turistic);
  • servicii de seif;
  • servicii de garderoba;
  • servicii de depozitare bagaje;
  • servicii de curatatorie / spalatorie / calcat articole de imbracaminte;
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de numarul de stele, forma de proprietate si organizare, organizata intr-una din structurile de primire turistice (ex.: hoteluri, moteluri, campinguri, sate de vacanta, vile, bungalouri, cabane, pensiuni, ferme agroturistice) si care detine licente si brevete turistice pentru desfasurarea activitatilor specifice de cazare si alimentatie pentru turism, tratament, agreement;
    • prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
      • persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente, brevete;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • documente de autorizare: licenta / brevet de turism;
  • informatii despre natura si volumul activitatii:
    • cifra de afaceri;
    • numarul si structura angajatilor;
    • locatiile de desfasurare a activitatii;
    • categorii locatiilor;
    • numarul locurilor de cazare;
    • facilitati oferite turistilor;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare, licentelor, brevetelor de turism ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate sa fie:

  • societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de numarul de stele, forma de proprietate si organizare, organizata intr-una din structurile de primire turistice (ex.: hoteluri, moteluri, campinguri, sate de vacanta, vile, bungalouri, cabane, pensiuni, ferme agroturistice) si care detine licente si brevete turistice pentru desfasurarea activitatilor specifice de cazare si alimentatie pentru turism, tratament, agreement;
    • prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
      • persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele ANGAJATORULUI, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • Orice persoana care beneficiaza de serviciile asiguratului, conform activitatii hoteliere, pe baza de documente doveditoare.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • daunele materiale suferite de bunurile clientilor structurii de primire turistica;
  • furtul prin efractie a bunurilor clientilor lasate in grija asiguratului la receptia structurii, seif, garderoba, vestiar, camera de bagaje sau spalatoria / curatatoria structurii de primire turistica; furtul prin efractie al banilor sau altor obiecte de valoare este acoperit doar daca acestea sunt sustrase dintr-un seif inchis;
  • vatamarile corporale suferite de clientii structurii de primire turistica;
  • decesul clientilor structurii de primire turistica.
  • Cheltuielile acoperite sunt:
    • cele efectuate de catre asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare (inclusiv in cazul in care actiunea penala pusa in mişcare nu mai este judecata, iar actiunea civila ramane in competenta instantei penale), decurgand din evenimente asigurate produse in perioada de valabilitate a politei;
      • cele efectuate de catre tertul pagubit in procesul civil, in scopul obligarii asiguratului la plata unor despagubiri, ca urmare a producerii unor evenimente asigurate, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca definitiva la plata acestora (inclusiv in cazul in care actiunea penala pusa in miscare nu mai este judecata, iar actiunea civila ramane in competenta instantei penale).
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • pretentii de despagubire formulate de catre asigurat pentru daune referitoare la persoana sau bunurile sale, precum si la bunurile inchiriate sau imprumutate asiguratului;
    • pretentii de despagubire formulate pentru daune produse cu intentie de catre asigurat, pentru daune provenind din indiferenta deliberata, constienta sau intentionata a conducerii administrative sau tehnice a asiguratului de a lua toate masurile rezonabile pentru a le preveni;
    • pretentii de despagubire formulate pentru daune produse ca urmare a comiterii unei infractiuni;
    • amenzi de orice fel, penalitati, dobanzi precum si cheltuieli de judecata la plata carora ar fi obligat asiguratul prin hotarare penala, precum si cheltuieli de executare a hotararilor privind plata despagubirilor;
    • pierderi sau daune cauzate, produse sau agravate, direct sau indirect de sau ca o consecinta a razboiului, invaziei, actiunii unui dusman extern, ostilitatilor (indiferent daca a fost declarata stare de razboi sau nu), razboiului civil, rebeliunii, revolutiei, conspiratiei, insurectiei, rascoalei, razvratirii militare cu sau fara uzurparea puterii, legii martiale, actelor persoanelor rauvoitoare care actioneaza in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, confiscarii, nationalizarii, exproprierii, sechestrarii, rechizitionarii, distrugerii sau avarierii din ordinul oricarui guvern de drept sau de fapt sau oricarei autoritati publice, grevei, grevei patronale, revoltei, tulburarilor civile, actelor teroriste ori sabotajului, actelor de vandalism;
    • daune direct sau indirect cauzate de, sau care au contribuit la, sau provenind din radiatii ionizante sau contaminare radioactiva de la orice combustibil nuclear, deseuri nucleare provenite prin arderea combustibilului nuclear, radioactivitate, toxicitate, explozie sau alte proprietati periculoase ale oricarui ansamblu nuclear sau componenta nucleara a acestuia, utilizarea materialelor fisionabile;
    • daune provocate de sau in legatura cu manuirea, tratarea si / sau utilizarea azbestului;
    • daune cauzate direct sau indirect de infiltratii, poluare sau contaminare a aerului, solului, apei sau a oricarui bun, precum si pentru indepartarea, reducerea sau curatarea substantelor infiltrate, poluante sau contaminante;
    • daune provocate de sau in legatura cu colectarea si evacuarea de deseuri sau cu facilitati de colectare si evacuarea deseurilor;
    • daune provenind din sau in legatura cu raspunderi profesionale, raspunderea administratorilor si a directorilor executivi;
    • daune provenind din sau in legatura cu raspunderea care se naste din orice contract sau intelegere scrisa, verbala sau subinteleasa, exceptand contractul de prestari de servicii turistice;
    • pretentii de despagubire pentru daune produse direct sau indirect de nerespectarea conformitatii cu recunoasterea datei ori in legatura cu aceasta;
    • pretentii de despagubire rezultate din sau in legatura cu daunele morale;
    • pretentii de despagubire rezultate din sau in legatura cu daune cauzate de asigurat propriilor angajati;
    • pretentii de despagubiri pentru daune pentru care raspunde asiguratul in legatura cu:
      • orice autovehicul, utilaj sau vehicul indiferent daca este sau nu autorizat sa circule pe drumurile publice, este sau nu supus inmatricularii / inregistrarii, este sau nu prevazuta prin lege obligativitatea incheierii asigurarii de raspundere civila si indiferent daca este proprietatea asiguratului, imprumutat, inchiriat sau condus de acesta, precum si pentru daune cauzate de sau in legatura cu folosinta unei piese sau mecanism care face parte sau care este atasata sau care are legatura cu orice vehicul cu motor sau remorca;
      • orice ambarcatiune, nava, planor, avion sau orice astfel de mijloc de transport, proprietate a asiguratului, imprumutat, inchiriat sau condus de acesta, precum si pentru daune cauzate de sau in legatura cu folosinta unei piese sau mecanism care face parte sau care este atasata sau care are legatura cu orice mijloc de transport mentionat mai sus;
      • descarcarea sau incarcarea oricarui mijloc de transport mentionat mai sus sau a oricarei remorci;
    • furtul, disparitia sau distrugerea banilor sau bunurilor de valoare (bijuterii, documente etc.) lasate in alte locuri decat seifuri inchise;
    • furtul total sau a unor parti componente ale autorismelor aflate in grija asiguratului sau in parcarea sau garajul care deserveste structura de primire turistica;
    • daunele materiale suferite de autoturismele aflate in grija asiguratului sau in parcarea sau garajul care deserveste structura de primire turistica;
    • prejudicii rezultand din desfasurarea de activitati in afara obiectului de activitate al asiguratului;
    • daune provocate de asigurat ori prepusii acestuia aflati sub influenta narcoticelor, substantelor excitante sau alcoolului.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • Inaintea intrarii in vigoare a asigurarii si in timpul derularii acesteia:
    • sa raspunda in scris la solicitarile asiguratorului cu privire la imprejurarile referitoare la risc pe care le cunoaste si sa se conformeze recomandarilor facute de asigurator privind masurile de prevenire a daunelor;
    • sa ia toate masurile necesare si sa intreprinda toate demersurile in vederea informarii clientiilor sai cu privire la instructiunile / masurile referitoare la asigurarea securitatii acestora si a bunurilor pe care le poseda;
    • sa-si indeplineasca cu diligenta toate obligatiile contractuale si legale pentru evitarea oricarei situatii care ar putea declansa raspunderea sa civila;
    • sa comunice in scris catre asigurator orice modificare aparuta referitor la adresa sediului / domiciliului / resedintei sale, precum si orice modificari ale imprejurarilor referitoare la risc de indata ce a luat cunostinta de acestea, atat inainte cat si dupa inceperea raspunderii asiguratorului, si sa ia pe seama sa, potrivit cu imprejurarile, toate masurile de prevenire suplimentare pentru evitarea producerii sau aparitiei unor daune, acoperirea prin asigurare si / sau prima de asigurare urmand a fi, daca este cazul, ajustate corespunzator;
    • sa nu faca si / sau sa nu permita modificari care ar duce la majorarea riscului, cu exceptia cazului in care, asiguratorul confirma in scris continuarea asigurarii si sa notifice (in scris) de indata, catre asigurator, orice modificare sau intentie de modificare a imprejurarilor care conditioneaza riscul de producere a unor evenimente asigurate, fata de situatia existenta si de cele declarate in vederea incheierii asigurarii;
    • sa achite obligatiile de plata a primei de asigurare in cuantumul si la datele scadente stabilite prin polita;
    • sa permita reprezentantilor asiguratorului sa verifice, ori de cate ori acestia considera necesar, conditiile legate de riscul de producere a evenimentelor asigurate, precum si masura in care sunt indeplinite recomandarile facute cu ocazia inspectiilor de risc;
    • sa ia, pe cheltuiala sa si cu respectarea dispozitiilor legale, toate masurile rezonabile de prevenire a producerii daunelor si sa se conformeze tuturor recomandarilor facute de asiguratorului in acest scop.
  • In cazul producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat care poate da nastere la o pretentie de despagubire in baza politei:
    • sa instiinteze de indata, potrivit evenimentului asigurat, unitatile de pompieri, politia sau alte organe abilitate prin lege, cele mai apropiate de locul producerii sau aparitiei evenimentului asigurat, cerand intocmirea de acte cu privire la cauzele si imprejurarile producerii sau aparitiei evenimentului, la daunele provocate, precum si la precizarea eventualilor vinovati;
    • sa ia, pe seama asiguratorului si in cadrul limitei de raspundere pentru care s-a incheiat polita, potrivit cu imprejurarile, toate masurile necesare pentru limitarea daunelor;
    • sa instiinteze in scris asiguratorului despre producerea sau aparitia evenimentului asigurat, cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 48 de ore de la momentul cand a cunoscut sau trebuia sa cunoasca producerea sau aparitia acestuia, precizand seria, numarul si data emiterii politei precum si locul unde se afla bunurile avariate sau distruse si / sau, dupa caz, persoanele vatamate;
    • sa trimita in scris la asiguratorului pretentiile de despagubire in termen de 10 zile de la momentul cand a cunoscut sau trebuia sa cunoasca producerea sau aparitia evenimentului asigurat, dand informatii despre natura daunei, felul bunurilor avariate sau distruse, daunele provocate persoanelor, locul, data, ora, cauzele si imprejurarile producerii sau aparitiei evenimentului asigurat, marimea probabila a daunelor materiale;
    • sa puna de indata la dispozitia asiguratorului toate actele incheiate de organele abilitate , precum si orice alte probe de care dispune referitoare la cauza si cuantumul daunelor suferite care au relevanta pentru stabilirea dreptului la despagubire si a despagubirii cuvenite, sau care sunt solicitate de asigurator;
    • sa comunice catre asigurator, in scris, pretentiile formulate de cei pagubiti si sa depuna la asiguratorului orice acte primite in legatura cu aceste pretentii;
    • sa nu recunoasca nici o raspundere si sa nu faca nici o oferta, promisiune, tranzactie sau plata fara acordul scris al asiguratorului;
    • sa permita asiguratorului sa faca investigatii referitoare la cauza si intinderea daunelor;
    • sa anunte de indata asiguratorului ca a fost actionat in judecata si sa se apere in proces tinand seama si de eventualele recomandari facute de asigurator, inclusiv cu privire la angajarea unui aparator in toate fazele procesuale.
  • In cazul in care contractantul este altul decat asiguratul, cel dintai va trebui sa respecte obligatiile care deriva din polita, in afara celor care prin natura lor nu pot fi respectate decat de catre asigurat.
  • Asiguratului ori beneficiarului ii este opozabila neindeplinirea de catre contractant a obligatiilor in legatura cu polita.
  • Respectarea si indeplinirea corespunzatoare a obligatiilor prevazute in polita si a recomandarilor asiguratorului preced orice raspundere a asiguratorului in legatura cu plata despagubirii.
  • Asiguratul / contractantul are / au obligatia de a informa in scris asiguratorul despre aparitia oricareia din urmatoarele situatii, in termen de maxim 72 de ore de la momentul cunoasterii acestora, astfel:
    • aparitia starii de insolventa ;
    • deschiderea unei procedurii stabilite de legea privind procedura insolventei ;
    • inceperea urmaririi penale impotriva unei persoane sau a mai multor persoane angajate ale asiguratului sau care fac parte din conducerea acestuia, pentru fapte care au legatura cu producerea evenimentului asigurat.
  • In situatia in care asiguratul / contractantul nu informeaza asiguratorul despre aparitia situatiilor de mai sus, polita urmeaza sa isi suspende automat efectele juridice, fara nicio procedura prealabila, dupa implinirea unui termen de 5 zile calculat de la data la care a expirat termenul pentru indeplinirea obligatiei de informare, numai daca asiguratul nu si-a indeplinit aceasta obligatie intre timp.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea daunelor se face de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul ori imputernicitii sai si / sau beneficiarul ori imputernicitii sai.
  • Evaluarea daunelor se face de catre asigurator, inclusiv prin experti, in baza documentelor si informatiilor furnizate de asigurat.
  • despagubirile se stabilesc pe baza intelegerii tripartite dintre asigurat, beneficiar si asigurator, sau prin hotarare judecatoreasca definitiva, investita cu formula executorie.
  • Tranzactia incheiata intre asigurat si beneficiar cu privire la plata despagubirilor nu obliga asiguratorul la nici un fel la plata, nefiindu-i opozabila.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca din actele intocmite de organele competente si din instiintarea asiguratului rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia pentru producerea daunelor, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului suferit.
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza intelegerii dintre parti, in cazul in care:
    • nu pot fi elucidate cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat, persoana raspunzatoare de producerea daunelor, sau cuantumul acestora;
    • persoana pagubita formuleaza pretentii de despagubiri ce se cuvin sub forma de prestatii banesti periodice (ex.: pensie de intretinere), precum si in cazul in care pentru aceste prestatii se solicita o suma globala.
  • In cazul in care producerea unui eveniment asigurat se datoreaza actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, asiguratorul acorda despagubiri conform procentului de culpa al asiguratului rezultat din documentele emise de organele competente si / sau declaratii de martori.
  • In situatiile de culpa comuna masura raspunderii fiecarei persoane vinovate de producerea evenimentelor asigurate va fi cea rezultata din actele emise de organele competente. In cazul in care din aceste acte nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in producerea evenimentului asigurat.
  • In cazul in care beneficiarul a contribuit din culpa la producerea evenimentului asigurat sau la marirea daunei, asiguratul va fi tinut raspunzator numai pentru partea din dauna pe care a produs-o.
  • Despagubirea nu poate depasi nivelul limitelor de raspundere asumate prin polita.
  • Asiguratorul plateste despagubirea cuvenita nemijlocit beneficiarului, instiintand despre aceasta in scris pe asigurat, in masura in care beneficiarul nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea se plateste asiguratului, cu conditia ca aceasta sa fie justificata de acesta si recunoscuta de asigurator, in cazul in care asiguratul dovedeste ca a despagubit pe beneficiar.
  • Despagubirea cuvenita se calculeaza prin deducerea fransizei prevazute in polita, la producerea sau aparitia fiecarui eveniment asigurat.
  • Prin plata despagubirii se sting orice pretentii ale asiguratului fata de asigurator.
  • In cazul daunelor materiale asiguratorul nu despagubeste taxele platite de asigurat in strainatate sau in Romania si pe care acesta are dreptul sa le recupereze conform legii (ex: TVA, etc.).
  • Daca legea nu prevede altfel, despagubirea va fi platita in termen de maxim 15 zile de la data finalizarii instrumentarii dosarului de dauna.
  • Asiguratorul este indreptatit:
    • sa nu acorde despagubiri daca:
      • asiguratul / contractantul nu si-a indeplinit obligatiile decurgand din polita;
      • dauna s-a produs in perioada de suspendare a efectelor juridice ale politei;
      • se constata reaua credinta a asiguratului sau a beneficiarului in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat;
      • in declaratiile asiguratului sau ale reprezentantilor acestuia ori ale beneficiarului, care au stat la baza incheierii politei de asigurare sau care sunt facute cu ocazia cererii de despagubire ori cu oricare alt prilej, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase, omisiuni sau in mod evident exagerari care conduc la inducerea in eroare a asiguratorului;
      • asiguratul nu a comunicat de indata schimbarea imprejurarilor privind riscul;
      • asiguratul nu a respectat recomandarile asiguratorului, iar din constatarile facute ulterior producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat rezulta ca, din acest motiv, dauna nu a putut fi evitata sau a fost favorizata, ori ca dauna s-a marit, pentru partea de dauna care s-a marit;
      • asiguratul, sau, dupa caz, beneficiarul, nu prezinta dovezi suficiente pentru justificarea dreptului sau la plata despagubirii;
      • in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat s-a declansat procesul penal impotriva asiguratului sau a unuia / unora dintre persoanele incluse in notiunea de asigurat colectiv, pana la finalizarea procesului penal.
    • sa initieze, dupa plata despagubirii si in limita acesteia, actiune de recuperare impotriva persoanelor vinovate de producerea sau marirea daunei, pentru partea de dauna care s-a marit, in situatia in care ulterior platii despagubirii se constata ca, in baza prevederilor politei, aceasta nu trebuia acordata, inclusiv in situatia in care hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila in temeiul careia s-au acordat despagubiri este schimbata, in tot sau in parte, prin promovarea unei cai extraordinare de atac.
  • Despagubirea cuvenita se plateste in Romania, dupa cum urmeaza:
    • Pentru politele la care prima de asigurare a fost platita in Lei (RON), despagubirea se plateste in Lei (RON). In situatia in care documentele de plata sunt in valuta despagubirea cuvenita se va determina prin aplicarea cursului valutar de referinta din ziua incheierii instrumentarii dosarului de dauna, daca depunerea tuturor documentelor necesare instrumentarii acestuia sa efectuat in termen de 60 zile de la data producerii sau aparitiei evenimentului asigurat. In cazul depasirii acestui termen despagubirile se vor calcula in functie de cursul valutar de referinta valabil in cea de-a 60-a zi de la data producerii sau aparitiei evenimentului asigurat.
    • Pentru politele la care prima a fost platita in valuta:
      • pentru cazul in care despagubirea nu se stabileste pe baza de documente de plata, despagubirea cuvenita se plateste in aceeasi valuta in care s-a platit prima de asigurare sau in alta valuta agreata de parti;
      • pentru cazul in care despagubirea se stabileste pe baza de documente de plata, despagubirea cuvenita se plateste in valuta rezultata din documentele de plata sau in alta valuta agreata de parti.
  • In asigurarea de raspundere civila persoanele pagubite se pot indrepta impotriva persoanelor responsabile de producerea daunei, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste despagubirea cuvenita conform politei.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune - NON STOP -

Tel: 021.9669 - pentru apeluri efectuate din tara

Tel: 004.021.777.9669 - pentru apeluri efectuate din strainatate

 - de LUNI pana DUMINICA -

Diverse: 
  • Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
  • Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
  • In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
  • Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
  • Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
  • In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
  • Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.