GoTRAVEL - Asigurarea medicala de calatorie de la Gothaer, cu clauze de asigurare a insolventei agentiei de turism si STORNO

PATRU NICOLAE VALENTIN - Broker de Asigurari

Friday, May 26, 2017 - 16:20 

www.asiguraripitesti.ro | office@asiguraripitesti.ro

GoTRAVEL - Asigurarea medicala de Calatorie de la Gothaer, cu clauza InsoTRAVEL de asigurare a insolventei agentiei de turism si clauza ExtraTRAVEL (STORNO), intarziere / pierdere / furt Bagaje de Calatorie si Sporturi de agrement cu grad mediu de risc.

              Asigurarea medicala, de baza, pentru calatorii in strainatate GoTRAVEL de la Gothaer este creata special pentru a proteja asiguratul pe durata calatoriilor sale in strainatate (Europa si Turcia sau oriunde in lume, inclusiv SUA, Canada si Israel), indiferent de scopul calatoriei: Calatorie la shopping, ca turist sau Calatorie in interes de afaceri.

             Avantajele acestei polite sunt:

  • Se emite rapid.
  • Asiguratul isi poate prelungi valabilitatea politei de asigurare cand este deja in strainatate, cu conditia sa o faca cu 5 zile inainte de expirarea politei precedente si sa nu se afle deja in cursul unui tratament medical administrat.
  • Mai mult, chiar daca a uitat sa incheie aceasta asigurare inainte de plecare, o poate emite in cel mult 4 saptamani de la data plecarii sale in strainatate.
  • Polita de asigurare se poate emite chiar si cu maximum 3 luni inainte de plecarea in strainatate.
  • In schimbul platii unei prime de asigurare suplimentara, pot fi incluse in acoperire si activitati sportive recreationale (ciclism turistic, excursii montane, inot, golf, jogging, patinaj etc.) precum si Bagaje - intarziate mai mult de 6 ore, pierdute sau furate.
  • fransiza pe eveniment este 0 (zero).

              Caracteristicile politei sunt:

  • Sunt asigurate persoanele fizice cu varsta de pana la 70 de ani.
  • Aceasta polita de asigurare este dedicata turistilor, oamenilor de afaceri, elevilor/studentilor, persoanelor care lucreaza in strainatate avand contract de munca la un angajator din strainatate.
  • Daca in timpul calatoriei sale asiguratul practica sporturi de agrement cu grad mediu de risc (precum schi, snowboard, tir, echitatie etc.) sau daca vrea sa preintampine neplacerile create de pierderea sau furtul bagajelor sale, ori acestea ajung la el cu o intarziere mai mare de 6 ore din vina transportatorului, poate sa adauge si aceste riscuri in acoperirea politei, bineinteles in schimbul platii unei prime de asigurare suplimentara.
  • Prima de asigurare se stabileste in functie de durata calatoriei, planul de asigurare, varsta persoanei asigurate, scopul calatoriei, asigurarea optionala a bagajelor precum si acoperirea optionala pentru practicarea unui sport de agrement, in timpul sederii in strainatate.

             De ce ai alege Go TRAVEL de la GOTHAER?

                    Pentru ca ai nevoie de o asigurare complexa de Calatorie care sa iti permita adaugarea unor acoperiri suplimentare care conteaza cu adevarat pentru tine:

  • InsoTRAVEL – te protejeaza in cazul in care agentia de turism de la care ai achizitionat pachetul turistic intra in insolventa / faliment. Asiguratorul te despagubeste pentru pierderea financiara inregistrata daca agentia de turism nu presteaza, in totalitate sau in parte, serviciile / pachetul de servicii achizitionate de tine.
  • ExtraTRAVEL sau asigurarea STORNO – te protejeaza in cazul anularii plecarii in Calatorie inclusiv daca anulezi biletul de avion din motive care tin de tine. Poti opta pentru aceasta acoperire daca ai achitat partial sau integral pachetul de servicii turistice la momentul emiterii asigurarii GoTRAVEL.
  • Sporturi de agrement cu grad mediu de risc.
  • Bagaje - intarziere mai mult de 6 ore, pierdere, furt.

              Asigurarea GoTRAVEL acopera costurile si cheltuielile medicale ca urmare a producerii unui accident sau a unei imbolnaviri imprevizibile in timpul calatoriei, inclusiv transportul medical de urgenta si cheltuielile de repatriere in cazul decesului persoanei asigurate in urmatoarele conditii:

  • Teritorialitate, grupata pe 3 paliere de acoperire teritoriala:
    • Europa + Turcia, insemnand Europa in sensul ei geografic, incluzand insulele Mediteraneene, Maroc, Algeria, Creta, Tunisia, Libia, Egipt, Cipru, Malta precum si Iordania, Islanda si intreg teritoriul Turciei si Rusiei;
    • Intreaga lume (faraSUA, Canada, Israel);
    • Intreaga lume;
  • Varsta asiguratului poate fi cuprinsa intre 1 luna si 70 ani;
  • Perioada minima de asigurare este de 2 zile iar perioada maxima de asigurare este de 365 zile;
  • Acoperire maxima este de 365 zile consecutive, 24h/24h;
  • Scopul declarat si efectiv al calatoriei trebuie sa fie Turist / Business / Studii / Activitate lucrativa;
  • Suma asigurata este stabilita pe 2 niveluri valorice si se poate opta pentru:
    • 30.000 Euro, sau
    • 50.000 Euro.

               Sintetic, serviciile medicale incluse sunt:

  • Interventie in caz de accident;
  • transport cu ambulanta de la locul accidentului la cel mai apropiat spital;
  • Examinare medicala;
  • Tratament medical;
  • Tratament spitalicesc;
  • Interventii chirurgicale urgente;
  • Terapie intensiva;

               In detaliu, serviciile medicale incluse constau in:

  • Consultatie si diagnosticare - in limita sumei maxime asigurate;
  • Tratament si medicatie pe baza prescriptiei medicale - in limita sumei maxime asigurate;
  • Spitalizare si tratament ambulatoriu - in limita sumei maxime asigurate;
  • Interventii chirurgicale (inclusiv anestezie si utilizarea salii de operatie) - in limita sumei maxime asigurate;
  • Cheltuieli medicale urgente pentru salvarea vietii (chiar si in cazul unor afectiuni, stari patologice pre-existente) - in limita a 500 Euro;
  • Cheltuieli legate de cautarea si salvarea (recuperarea) asiguratului, rezultate din interventia echipelor de salvare (interventii in caz de accidente in zone montane, zone litorale) - in limita a maxim 5.000 Euro pentru planurile de sume asigurate de 30.000 Euro si 50.000 Euro.
  • Vizite medicale successive care au caracter de urgenta, impuse de producerea unui eveniment asigurat - in limita sumei de 700 Euro;
  • Cheltuieli medicale urgente pentru salvarea vietii mamei si/sau a copilului (in cazul starii de graviditate, nasterii, intreruperii voluntare a sarcinii survenite in timpul unei sarcini cunoscute) - in limita sumei de 500 Euro;
  • Cheltuieli medicale de repatriere medicala in Romania daca asiguratul se afla in imposibilitatea de a se deplasa fara supraveghere medicala ca urmare a producerii unui eveniment asigurat - in limita sumei de 10.000 Euro pentru planurile de sume asigurate de 30.000 Euro si 50.000 Euro;
  • Cheltuieli de repatriere pentru deces din accident sau imbolnavire imprevizibila, inclusiv cheltuielile pentru procurarea sicriului, in limita a 1.000 Euro;
  • transport cu ambulanta de la locul accidentului la cel mai apropiat spital sau la o alta clinica, daca starea de sanatate impune transferul - in limita sumei de 5.000 Euro pentru planurile de sume asigurate de 30.000 Euro si 50.000 Euro.
  • Tratament dentar in caz de urgenta pentru calmarea durerilor acute - in limita sumei de 300 Euro;
  • Proteze, carje, scaun cu rotile etc., precum si costuri pentru inlocuirea altor tipuri de aparate, instrumente medicale distruse in urma producerii unui accident - folosite de catre asigurat anterior producerii evenimentului: ochelari de vedere, proteze dentare etc.) - in limita sumei de 500 Euro;

                 La aceste servicii medicale acoperite prin polita de baza se pot atasa si acoperiri optionale care se acorda in baza unei prime de asigurare suplimentare:

  • Bagaje - intarziere mai mult de 6 ore, pierdere, furt - in limita maxima de 1.000 Euro/persoana, astfel:
    • Bagaje pierdute: 10 Euro/ kg, max. 25 Kg;
    • Bagaje furate: max. 250 Euro in functie de pretul de piata al obiectelor din bagajul respectiv;
    • Bagaje intarziate > 6 ore, 10 Euro/ora, inclusiv primele 6 ore si pana la maxim 50 de ore.
  • Sporturi de agrement cu grad mediu de risc:
    • Baschet, Calatorii cu balonul cu aer (cu rezervare prealabila la agentia de turism), Echitatie, Fotbal, Handbal, Roller skating, Sanius in locuri special amenajate, Schinautic, Schi in locuri special amenajate, Scufundari (la o adancime de maxim 6 metri) efectuate asistat si in grup organizat, Snorkelling, Snowboard in locuri special amenajate, Tenis, Tir de agrement, Trageri cu arcul, Volei;
  • In PLUS, asiguratul beneficiaza de acoperire pentru activitati sportive recreationale (incluse automat in acoperire, fara majorarea primei de asigurare si in limita sumei asigurate):
    • Ciclism turistic (fara ciclism montan, acrobatic), Excursii montane fara catarari (drumetii), Golf, Inot, Jogging (alergari usoare), Navigatie de agrement in ape teritoriale (nu in calitate de membru al echipajului), Patinaj, Pescuit de agreement.
  • Clauza InsoTRAVEL
    • Protejeaza asiguratul in cazul in care agentia de turism de la care a achizitionat pachetul turistic intra in insolventa / faliment. Asiguratorul despagubeste pentru pierderea financiara inregistrata daca agentia de turism nu presteaza, in totalitate sau in parte, serviciile / pachetul de servicii turistice achizitionate de asigurat in baza unui contract cu turistul.
  • Clauza ExtraTRAVEL
    • Sau asigurarea STORNO care protejeaza asiguratul in cazul anularii plecarii in Calatorie inclusiv daca acesta anuleaza biletul de avion din motive care tin de sine. Se poate opta pentru aceasta acoperire daca s-a achitat partial sau integral pachetul de servicii turistice la momentul emiterii asigurarii GoTRAVEL.

Clauza InsoTRAVEL - Asigurarea privind recuperarea sumelor achitate in cazul insolventei agentiei de turism

               InsoTRAVEL este o acoperire suplimentara, facultativa si optionala, care se poate achizitiona doar cu Asigurarea medicala pentru calatorii in strainatate GoTRAVEL de la Gothaer si care se adreseaza persoanelor care cumpara pachete turistice de la o agentie de turism.

               Avantajele acestei clauze sunt:

  • Vacanta ramane vacanta.
  • Aceasta asigurare protejeaza asiguratul in cazul in care agentia de turism de la care a achizitionat pachetul turistic intrain in solventa / faliment, iar asiguratul numai poate beneficia de pachetul de servicii turistice achizitionat.

               Caracteristicile clauzei sunt:

  • Asiguratul poate beneficia de acoperirea oferita de aceasta clauza de asigurare doar daca:
    • a achizitionat un pachet de servicii turistice de la o agentie de turism ce a fost analizata in prealabil de Gothaer;
    • a ales sa inchei o asigurare medicala pentru calatorii in strainatate de la Gothaer in ziua semnarii contractului de achizitie a pachetului de servicii turistice sau in maximum 5 zile lucratoare de la aceasta data;
    • a achitat prima de asigurare.

               RECOMANDARE! Inainte de a achizitiona pachetul de servicii turistice, asiguratul trebuie sa verifice daca agentia de turism este licentiata si are in vigoare o polita obligatorie de asigurare pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau sumelor achitate in avans in cazul insolventei sau falimentului acesteia.

               CE NU SE DESPAGUBESTE PRIN ACEASTA CLAUZA DE ASIGURARE?

  • Pierderile financiare care rezulta din neprestarea serviciilor turistice din orice alte cauze decat insolventa sau falimentul agentiei de turism.
  • Alte sume solicitate de asigurat in afara celor aferente serviciilor turistice achizitionate.
  • Cheltuielile care rezulta din circumstante pe care asiguratul le-ar fi putut anticipa la momentul achizitionarii pachetului de servicii turistice.
  • Pierderile ca urmare a insolventei agentiei de turism daca la momentul achizitionarii serviciilor turistice sau politei de asigurare, insolventa era declarata in conditiile legii.
  • Cheltuielile efectuate de asigurat inainte de inceperea calatoriei si care nu sunt incluse in pretul serviciilor turistice (taxa de viza, vaccinari, taxe de aeroport etc.).
  • Orice costuri suportate de catre asigurat si pentru care acesta primeste sau urmeaza in mod cert sa primeasca o compensatie.
  • Pierderile suportate de asigurat in cazul in care polita de asigurare a fost achizitionata in perioada in care pe rolul instantelor exista deja o cerere de deschidere a procedurii insolventei, depusa de catre agentia de turism sau un alt creditor.
  • Orice frauda sau alte actiuni penale, fapte exercitate cu rea intentie sau rea credinta prin care se urmareste obtinerea de compensatii nejustificate in baza politei de asigurare, precum si daune rezultate din vina asiguratului.
  • Pierderile cauzate direct sau indirect de decizii administrative ori de dispozitii legale.
  • Pierderile cauzate direct sau indirect de insolventa companiei de transport aeriene, falimentul oricarei companii de transport care organizeaza transportul sau care furnizeaza servicii de cazare.
  • Orice prejudicii rezultate ca urmare a suspendarii / nedetinerii licentei de turism de catre agentia de turism.
  • Costurile de repatriere.
  • Important! Neprestarea serviciilor turistice, in totalitate sau in parte, precum si prestarea necorespunzatoare a acestora de catre agentia de turism nu pot fi considerate o pierdere financiara, astfel cum este definita in conditiiile de asigurare, decat in cazul in care acestea sunt generate de deschiderea procedurii insolventei agentiei de turism.

               CE TREBUIE FACUT IN CAZUL IN CARE AGENTIA DE turism DE LA CARE A FOST CUMPARAT PACHETUL DE servicii TURISTICE INTRA IN INSOLVENTA?

               CARE SUNT CELE 3 SITUATII CU CARE SE POATE CONFRUNTA ASIGURATUL?

  • Dupa achizitionarea serviciilor turistice, dar inainte de data la care ar trebui sa beneficieze de prestarea acestora, asiguratul are informatii in legatura cu deschiderea procedurii de insolventa a agentiei de turism careia i-a achitat respectivele servicii.
    • In acest caz trebuie sa informeze asiguratorul in scris in cel mult 3 zile calendaristice de la deschiderea procedurii de insolventa ori de la data cand a aflat despre aceasta stare a agentiei de turism.
  • In cazul in care asiguratul nu poate pleca intr-o Calatorie, ca rezultat al deschiderii procedurii insolventei agentiei de turism, acesta va instiinta asiguratorul in scris cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 2 zile lucratoare de la aparitia acestei situatii.
  • In timpul sejurului / calatoriei, asiguratul constata ca serviciile incluse in pachetul cumparat nu sunt prestate din cauza insolventei agentiei de turism.
    • In acest caz, asiguratul trebuie sa informez asiguratorul in scris, in cel mult 2 zile lucratoare de la data cand a aflat, ca respectivele servicii nu sunt si nu vor fi achitate de agentia de turism.

                CE PASI TREBUIESC PARCURSI DE CATRE ASIGURAT PENTRU A OBTINE PLATA DESPAGUBIRII?

  • Informarea asupra aparitiei uneia dintre situatiile mai sus mentionate reprezinta o conditie prealabila esentiala pentru deschiderea unui dosar de dauna. In acest sens asiguratul este rugat sa contacteze asiguratorul la numarul de telefon 021.2.000.000 (disponibil de luni pana vineri, intre orele 09:00-17:30, apel cu tarif normal), pe e-mail: avizari@gothaer.ro sau pe fax la numarul 021.2.000.098 in vederea comunicarii eventualelor instructiuni de urmat.
  • Sa se adreseze agentiei de turism cu o solicitare de rambursare a sumelor achitate, solicitare ce trebuie insotita de documente justificative si expediata prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, ori depusa la sediul acesteia, obtinand totodata un numar de inregistrare pe aceasta.
  • Sa notifice asiguratorului si sa-i transmita in scris (pe e-mail: avizari@gothaer.ro sau pe fax la numarul 021.2.000.098) dovada solicitarii adresate agentiei de turism privind rambursarea sumelor achitate, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor transmise catre agentia de turism sau de la data inregistrarii acestora.
  • Sa formuleze o cerere de inscriere la masa credala in cadrul procedurii insolventei. Asiguratorul ii poate transmite un model de cerere, insa este recomandabil sa apeleze la serviciile specializate ale unui avocat.
  • Sa deschida dosarul de dauna la Gothaer in vederea recuperarii sumelor achitate. Daca a indeplinit pasii de mai sus (nu a primit sumele solicitate de la agentia de turism in termen de 15 zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative depuse la aceasta si a formulat cererea de inscriere la masa credala in cadrul procedurii insolventei agentiei de turism), trebuie sa transmita asiguratorului urmatoarele documente necesare deschiderii si instrumentarii dosarului tau de dauna:
    • Cererea de despagubire (poate fi solicita de la reprezentantii Gothaer);
    • Copie dupa cartea de identitate / pasaport;
    • Copie dupa Contractul de comercializare a serviciilor turistice;
    • Dovada achitarii integrale / partiale a pretului contractului de comercializare a serviciilor turistice (in original);
    • Copie dupa confirmarile de primire a documentelor justificative depuse la sediul agentiei de turism;
    • Copie dupa dovada depunerii cererii de inscriere la masa credala in procedura de insolventa a agentiei de turism;
    • Alte documente solicitate in mod rezonabil de catre Gothaer si care sunt necesare finalizarii dosarului de dauna.
      • Documentele depuse in copie se vor certifica cu mentiunea “conform cu originalul” impreuna cu semnatura in original.
  • In limitele si in conditiile dispozitiilor contractului de asigurare, fara a mai astepta inchiderea procedurii insolventei agentiei de turism, dupa parcurgerea cu succes a pasilor de mai sus, Gothaer va achita despagubirea in termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii documentelor justificative care dovedesc inscrierea in tabelul definitiv de creante din cadrul procedurii insolventei agentiei de turism.