Asigurarea de asistenta si cheltuieli medicale pentru CALATORIE in STRAINATATE

asigurari abc asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Scoala Floreasca, nr. 24.

abc.asigreasig@abcasigurari.ro

Tel:    021-230.51.51 021-230.51.81 021-230.53.55 021-230.56.66

Fax:   021-230.59.99 

               ABC Asigurari - Reasigurari S.A. este o companie de asigurari, cu capital privat romanesc, infiintata in 1997 de catre un grup de companii de constructii si persoane fizice si a carei activitate a inceput in Octombrie 2000. Printre actionarii sai se numara companii de renume si prestigiu ale mediului de afaceri romanesc, cum ar fi: Hidroconstructia S.A., Iridex Group S.R.L., Energoconstructia S.A., Stizo S.A., Frigotehnica S.A., Comico S.A., Apasco S.A., Imsat S.A. etc. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ABC Asigurari - Reasigurari S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. Compania este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-035-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

ABC Asigurari - Reasigurari S.A. detine in portofoliu o polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate, destinata oricarei persoane fizice, cu varsta cuprinsa intre 3 luni si 70 ani, rezidenta in Romania (cetatean roman avand atat domiciliul stabil, cat si resedinta pe teritoriul Romaniei) care este inscrisa in polita de asigurare emisa de asigurator si care calatoreste in strainatate, in scop turistic si/sau afaceri.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. il constituie, costurile medicale si / sau de repatriere determinate de imbolnavirea subita sau accidentul suferit de asigurat in timpul calatoriei efectuate in strainatate, in scop turistic si / sau afaceri.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A., solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu varsta cuprinsa intre 3 luni si 70 ani, rezidenta in Romania (cetatean roman avand atat domiciliul stabil, cat si resedinta pe teritoriul Romaniei);
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic si / sau afaceri;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A., poate fi incheiata, pentru o perioada de minim 2 zile si maxim 90 de zile si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, in afara teritoriului Romaniei, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie TURIST si/sau AFACERI.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. este valabila numai in afara teritoriului Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A., este orice persoana fizica, cu varsta cuprinsa intre 3 luni si 70 ani, rezidenta in Romania (cetatean roman avand atat domiciliul stabil, cat si resedinta pe teritoriul Romaniei) care este inscrisa in polita emisa si care calatoreste in strainatate, in scop turistic si / sau afaceri.

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              In baza politei asiguratorul, va prelua ca suma asigurata maxima:

  •   5.000 Euro – planul A;
  • 10.000 Euro – planul B;
  • 30.000 Euro – planul C;
  • plata repatrierii sanitare este inclusa in sumele maxime prezentate mai sus;
  • in cazul in care pe polita de asigurare eliberata nu se precizeaza suma asigurata dorita, indiferent de motiv, partile convin ca suma asigurata este de 5.000 Euro;
  • plata cheltuielilor stomatologice pentru tratamente efectuate in regim de urgenta, dar numai pana la suma de 150 Euro;
Prima de Asigurare: 

               Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.

               Prima de asigurare se stabileste ìn lei sau valuta si se va plati in lei la cursul BNR al zilei ìn care s-a efectuat plata.

               Primele de asigurare se achita integral la incheierea politei de asigurare, in numerar pe baza de chitanta sau prin ordin de plata.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A., poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A., sunt:

  • asistenta medicala de urgenta
    • Cheltuielile medicale se refera la:
      • tratamentul ambulatoriu: consultatie primara, medicamente prescrise de medic, cu exceptia protezelor, ortezelor, implanturilor etc, proceduri de diagnosticare recomandate de medic, diagnostic radiografic si radiologic;
      • spitalizare, interventii chirurgicale de urgenta, inclusiv anestezie si utilizarea salii de operatie (in masura in care acestea au loc intr-o institutie recunoscuta in tara respectiva, drept spital), se fac sub supravegherea directa a unui medic si se desfasoara conform metodelor recunoscute din punct de vedere stiintific si testate clinic in acea tara;
      • tratament stomatologic de urgenta (pentru calmarea durerilor acute) in limita sumei de 150 Euro.
    • asiguratul (persoana insotitoare, medic curant) este obligat sa contacteze telefonic APRIL in cazul unui accident sau unei imbolnaviri acoperite de polita, prestatorul APRIL avand obligatia sa ia una din urmatoarele masuri, in functie de caz:
      • sa indrume asiguratul catre un cabinet medical sau clinica medicala;
      • sa se consulte cu medicul curant al asiguratului;
      • sa organizeze sau sa acopere prima vizita medicala (insemnand proceduri stabilire diagnostic in limita de maxim 300 Euro).
    • Dupa ce se informeaza asupra starii sanatatii asiguratului, doctorul curant, impreuna cu APRIL, ia decizia cea mai potrivita pentru stabilizarea si ameliorarea starii sanatatii asiguratului.
    • Refuzul asiguratului de a respecta recomandarile APRIL efectuate conform deciziilor doctorului curant, poate duce la anularea obligatiilor asiguratorului prevazute in polita de asigurare medicala.
  • Transportul medical si repatrierea sanitara:
    • Cheltuielile medicale se refera la:
      • transportul efectuat de serviciul de ambulanta pana la cel mai apropiat spital sau clinica;
      • transferul la o alta unitate spitaliceasca de specialitate, daca acest lucru este necesar din punct de vedere medical;
      • repatrierea medicala, adica transportul asiguratului din strainatate la spitalul cel mai apropiat de domiciliul acestuia, unde acesta poate sa beneficieze de continuarea tratamentului, precum si transportul unui cadru medical acompaniator, cand este cazul;
      • repatrierea corpului neinsufletit, in caz de deces, inclusiv cheltuielile efectuate pentru obtinerea autorizatiei de repatriere.
    • Asiguratul poate fi transportat, in functie de caz:
      • catre centrul spitalicesc cel mai potrivit cazului, in tara vizitata;
      • catre centrul spitalicesc cel mai apropiat de domiciliul asiguratului, in Romania si cel mai potrivit cazului;
      • la domiciliul asiguratului, in Romania.
    • In cazul primelor doua variante, APRIL se obliga sa rezerve loc in spitalul in care asiguratul va fi internat. Repatrierea medicala, respectiv transportul asiguratului in Romania se vor face de indata ce starea sanatatii acestuia este stabila, dar numai in urma unei decizii luate de doctorul curant, impreuna cu APRIL.
    • Refuzul asiguratului de a fi repatriat la data cand s-a stabilit de APRIL si medicul curant duce la pierderea drepturilor asiguratului, din acel moment.
    • Repatrierea medicala se afla sub controlul strict al societatii APRIL, iar pentru rambursarea cheltuielilor legate de repatrierea medicala, asiguratul trebuie sa aiba acordul prealabil al societatii APRIL sau al societatii de asigurare.
    • Cazuri in care asiguratul nu beneficiaza de repatriere sanitara:
      • afectiunile medicale sau chirurgicale care pot fi tratate pe loc, fara risc;
      • refuzul asiguratului de a fi repatriat la data si cu mijlocul de transport hotarate de echipa medicala;
      • in urma cazurilor de excludere prevazute in polita de asigurare.
    • Mijloacele de transport:
      • In toate cazurile, mijlocul de transport va fi cel decis de echipa medicala APRIL.
  • Cheltuielile medicale si de repatriere medicala:
    • Asiguratorul acopera plata cheltuielilor medicale, farmaceutice, chirurgicale, de spitalizare sau de transport medical de la locul accidentului sau de la locul comunicat de asigurat. Asiguratorul, va prelua ca suma asigurata maxima:
      • 5.000 Euro – planul A, 10.000 Euro – planul B, 30.000 Euro – planul C, in functie de optiunea asiguratului;
      • plata repatrierii sanitare este inclusa in sumele maxime prezentate mai sus;
      • in cazul in care pe polita de asigurare eliberat nu se precizeaza suma asigurata dorita, indiferent de motiv, partile convin ca suma asigurata este de 5.000 Euro.
    • Asiguratorul, acopera, de asemenea, plata cheltuielilor stomatologice pentru tratamente efectuate in regim de urgenta, dar numai pana la suma de 150 Euro.
    • Asiguratorul va prelua numai cheltuielile pentru cazurile urgente efectuate in vederea stabilizarii starii sanatatii asiguratului. Orice cheltuieli efectuate dupa stabilizare (reveniri, tratamente ulterioare si controale ale starii de sanatate) vor fi suportate de asigurat.
    • Plata cheltuielilor se va face numai in cazul in care asiguratul, o persoana insotitoare a acestuia sau autoritatea medicala, anunta APRIL in cel mai scurt timp posibil pentru deschiderea unui dosar medical. Dosarul va avea un numar ce ii va fi comunicat asiguratului. In cazul in care anuntarea APRIL nu se face in termen de 48 de ore de la producerea evenimentului asigurat, asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza plata cheltuielilor medicale daca din acest motiv nu se poate determina existenta riscului si intinderea cheltuielilor efectuate de asigurat pentru stabilizarea sanatatii.
    • Asiguratorul nu va acoperi cheltuieli medicale efectuate:
      • in urma prescriptiilor facute de un alt medic decat cel care a preluat urgenta;
      • dupa expirarea valabilitatii politei de asigurare (exceptand cele ocazionate de o spitalizare care a inceput inaintea expirarii politei de asigurare, dar numai pe perioada necesara stabilizarii starii de sanatate a asiguratului)
      • cheltuielile facute dupa intoarcerea in Romania;
      • in urma cazurilor de excludere prevazute in polita de asigurare.
  • Repatrierea corpului in caz de deces
    • APRIL se angajeaza sa duca la bun sfarsit toate formalitatile ce trebuiesc indeplinite pe loc, platile imediate, incluzand transportul corpului pana la locul de inhumare, in Romania.
    • In functie de planul de acoperire ales, cheltuielile de repatriere se despagubesc astfel:
      • planul A – nu acopera despagubirea cheltuielilor de repatriere;
      • in cazul planului B – cheltuielile de repatriere se despagubesc in limita a 3.000 Euro, limita care include si contravaloarea serviciilor post-mortem (imbalsamarii, sicriului, cheltuielilor indispensabile transportului), servicii a caror contravaloare nu poate depasi suma de 1.000 Euro;
      • in cazul planului C - cheltuielile de repatriere se despagubesc in limita a 10.000 Euro, limita care include si contravaloarea serviciilor post-mortem (imbalsamarii, sicriului, cheltuielilor indispensabile transportului), servicii a caror contravaloare nu poate depasi suma de 1.000 Euro;
    • Nu se despagubesc cheltuielile pentru funeralii, cheltuielile de inhumare si de incinerare, chiar daca acestea se realizeaza pe teritoriul altui stat.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A., sunt:

  • ​necontactarea APRIL, in termen de 48 ore, exceptie sunt cazurile in care asiguratul prezinta motive serioase pentru necontactare, dar decizia de acordare asistenta / acoperire cheltuieli medicale va fi acordata de asigurator dupa verificarea circumstantelor;
  • boli preexistente, contactate inaintea intrarii in vigoare a politei de asigurare, boli cronice de care asiguratul avea sau nu cunostinta;
  • comunicarea de catre asigurat a unor coordonate gresite (adresa din Romania, coordonate asigurat in strainatate, incorecte, incomplete, coordonate medic curant, etc.);
  • sinuciderea sau tentativa de sinucidere;
  • cheltuieli ocazionate de boli venerice, SIDA, infectii HIV, depistare SIDA, sau consecintele acestora;
  • consecintele consumului de alcool, droguri sau excesului de medicamente, sau tratarea necorespunzatoare a unor afectiuni;
  • nasterea, tentativa sau intreruperea voluntara a sarcinii, sarcina mai avansata de 6 luni, controale specifice sarcinii, tratament contraceptiv sau sterilizare, investigatii fertilitate;
  • revenirile si convalescentele unor afectiuni neconsolidate inca sau in curs de tratament, in tara vizitata;
  • cheltuieli de medicina preventiva (ex: analize, consultatii, etc);
  • afectiuni benigne care nu impiedica asiguratul sa continue voiajul;
  • cheltuielile medicale si chirurgicale prescrise de un medic din Romania, precum si cele datorate unor boli mentale si consecintele anomaliilor congenitale sau ale intarzierilor psihice;
  • maladiile cronice care au provocat alterari neurologice, respiratorii, circulatorii, sangvine, renale, cardiace, reumatologice etc.;
  • cheltuielile ocazionate de curele de orice fel (termale, fizioterapeutice), in urma unui accident sau a unei imbolnaviri, de tratamentele psihoanalitice, psihologice, psihiatrice, de perioadele petrecute in casele de odihna, stabilimente de recuperare, de dezintoxicare, etc.;
  • tratamentele stomatologice care nu reprezinta o interventie de urgenta;
  • cheltuieli cu proteze, orteze, implanturi, ochelari, lentile de contact, tratamente protetice, stimulatoare cardiace precum si orice aparat implantat temporar sau definitiv, in scopul inlocuirii sau regularizarii unor functii ale organismului;
  • cheltuieli de diagnosticare si de tratament nerecunoscute de asigurarea sociala a tarilor din CEE;
  • cheltuielile de repatriere in cazul asigurarii in baza planului A de suma asigurata;
  • cheltuieli ocazionate de chirurgie plastica, cu exceptia chirurgiei reparatorii necesare ca urmare a unui accident inclus in asigurarea medicala;
  • cheltuieli ocazionate de evenimente petrecute in timpul prestarii de activitati: profesionale (inclusiv soferi profesionisti), sportive, artistice (cu sau fara contract de munca);
  • ranirea intentionata a asiguratului de catre el insusi sau de catre alte persoane ca rezultat al participarii sale voluntare la o infractiune savarsita cu intentie, sau consecinta vinei proprii a asiguratului, expunere deliberata la riscuri (cu exceptia incercarii de a salva viata unui om), sau actul criminal al asiguratului;
  • participarea asiguratului la o competitie, demonstratie, tentativa de record necesitand utilizarea unui vehicul aerian, maritim sau terestru cu motor sau fara, incluzand si incercarile preparatorii (antrenamentele);
  • practicarea unor activitati cu un inalt grad de periculozitate: alpinism, parasutism, bobsleigh, schi (de orice fel), skeleton, speologie, activitati nautice motorizate sau de adancime; planorism, aeronautica, vanatoare, manipulare voluntara a masinariilor de razboi sau de tip ATV / motocros / safari, sarituri de orice fel sau de oriunde;
  • radioactivitate: explozia unui motor sau a unei parti de motor, destinat sa explodeze ca urmare a transmutatiei nucleare; radiatii ionizante provenind de la reactoare si care au contaminat mediul inconjurator ;
  • cheltuieli ocazionate de evenimente petrecute in tari in care exista razboi sau razboi civil in legatura directa cu acesta;
  • cheltuieli ocazionate de evenimente petrecute in timpul unor manifestatii, acte de terorism, sabotaj etc. in legatura directa cu acestea;
  • examinari de rutina, vizite control (in vederea verificarii starii de sanatate sau pentru analize in vederea casatoriei);
  • tratamente, servicii medicale care nu sunt necesare pentru stabilirea diagnosticului sau nu tin de evenimentul asigurat, precum si cheltuieli ocazionate de proceduri medicale experimentale sau care se folosesc in cercetarea medicala;
Clauze Suplimentare: 

              La polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A., nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse.

    Obligatiile Asiguratului: 

                   Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A., sunt:

    • Asiguratul este obligat sa contacteze APRIL telefonic sau prin fax inainte de a angaja orice fel de cheltuiala, cu exceptia cazurilor in care are motive temeinice sau in caz de forta majora.
    • Asiguratul trebuie sa faca tot posibilul pentru a limita cheltuielile medicale la strictul necesar.
    • Asiguratul trebuie sa respecte si sa urmeze intocmai deciziile luate de echipa medicala, in caz contrar asiguratorul putand refuza despagubirea.
    • Asiguratul trebuie sa solicite autorizarea APRIL inainte de efectuarea oricaror plati directe ale cheltuielilor medicale, in caz contrar asiguratorul rezervandu-si dreptul de a refuza rambursarea, integral sau partial, dupa caz,.
    • In caz de dauna, asiguratul trebuie sa autorizeze asiguratorul, la solicitarea acestuia, prin mandat special, sa obtina toate informatiile considerate necesare de la terte persoane (medic curant Romania, medic curant strainatate, institutii medicale) si sa elibereze aceste persoane de obligatia de a pastra secretul cu privire la cazul respectiv.
    • In caz de neindeplinire a obligatiilor de mai sus de catre asigurat, asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza plata despagubirii.
    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care ABC Asigurari - Reasigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, sunt:

    • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
    • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
    • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
    • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
    • sa primeasca avizarile de dauna;
    • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
    • sa emita oferte de despagubire;
    • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite.
    Procedura Daune: 
    • In caz de accident sau imbolnavire, asiguratul are obligatia de a contacta imediat (maxim 48 de ore) societatea de asistenta APRIL, mentionata explicit (adresa, telefon, fax) in polita de asigurare si sa furnizeze informatii cu privire la evenimentul produs si la datele din polita de asigurare.
    • In urma apelului asiguratului si dupa luarea de catre APRIL a deciziei de acoperire a cheltuielilor medicale, asiguratorul plateste, prin intermediul APRIL, contravaloarea serviciilor medicale de care acesta a beneficiat, in limitele prevazute in polita de asigurare.
    • In cazul in care preluarea directa a cheltuielilor medicale de catre APRIL nu este posibila sau in cazul in care asiguratul a platit direct cheltuielile cu sau fara avizul prealabil al APRIL, acesta are obligatia ca:
      • In termen de maxim 30 de zile de la intoarcerea in Romania sa puna la dispozitia asiguratorului urmatoarele documente in original:
        • declaratia sa si a eventualilor martori cu privire la descrierea evenimentului si cuantumul cheltuielilor efectuate;
        • polita de asigurare medicala;
        • documente medicale care sa ateste diagnosticul si tratamentul urmat: bilet de externare, certificat medical, retete, etc. in functie de caz, insotite de traduceri legalizate, daca documentele nu sunt redactate intr-o limba de circulatie internationala (franceza, engleza, germana, italiana);
        • facturi emise pe numele asiguratului si/sau chitante privind cheltuielile medicale sau de repatriere efectuate, inclusiv cele pentru produse farmaceutice, insotite de traduceri legalizate, daca documentele nu sunt redactate intr-o limba de circulatie internationala (franceza, engleza, germana, italiana);
        • alte documente relevante pentru solutionarea cererii (ex: fisa antecedentelor medicale, etc...)
          • In cazul tratamentului dentar, facturile / chitantele trebuie sa contina informatii privind dintii tratati si tratamentul aplicat.
          • In cazul pretentiilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere a corpului neinsufletit al asiguratului, trebuie prezentat certificatul de deces al acestuia si documentele care sa ateste cauza, locul decesului si dovada efectuarii cheltuielilor pentru care s-a emis pretentia de rambursare (facturi si chitante emise si platite de persoana care solicita rambursarea cheltuielilor).
      • In cazul nerespectarii termenului de 30 de zile de la intoarcerea in Romania, asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza rambursarea oricaror cheltuieli medicale efectuate de catre asigurat daca din acest motiv nu poate determina cuantumul cheltuielilor, cauza si imprejurarile apartitiei ricului;
      • Asiguratorul va rambursa asiguratului cheltuielile medicale intr-un termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii la asigurator de catre asigurat a ultimului document necesar finalizarii dosarului de rambursare.

     

    Notificare daune:

    CALL CENTER APRIL Romania 24/7

    +4021 201 90 30

    http://april-romania.ro/ro.php?nume_pag=despagubire_medicala&limba=ro

    www.april-romania.ro

       B-dul Regina Maria 36-38, sector 4, Bucuresti, Romania. Tel: (+4021)201 90 30; Fax: (+4021)201 90 40; email: assistance@ro.april.com

     

    ABC Asigurari - Reasigurari S.A.

    Tel: 021-230.51.51; 021-230.51.81; 021-230.53.55 - de LUNI pana VINERI intre 09:00 - 16:00 

    Fax: 021-230.59.99 - de LUNI pana VINERI intre 09:00 - 16:00

    Diverse: 
    • In cazul in care, la incheierea asigurarii, declaratia asiguratului este neadevarata sau daca cererea de despagubire este frauduloasa ori are la baza declaratii false, asiguratorul va refuza plata despagubirii.
    • Drepturile de despagubire dobandite in baza politei de asigurare nu pot fi cesionate si nici transferate de asigurat.
    • In masura in care asiguratul primeste compensatii pentru cheltuieli pe care le-a efectuat, de la terte persoane raspunzatoare de producerea pagubei sau ca rezultat al altor imprejurari legale, asiguratorul are dreptul sa scada aceste compensatii din despagubirea cuvenita asiguratului.
    • In cazul in care asiguratul formuleaza pretentii fata de terte persoane pe alte temeiuri juridice decat cele izvorate din polita de asigurare pentru pagube care, prin natura lor, fac si obiectul asigurarii, astfel de pretentii, pana la nivelul sumei cuvenite drept despagubire in baza politei, vor fi notificate in scris asiguratorului.
    • In limita despagubirilor platite, asiguratorul este subrogat in drepturile asiguratului contra celor raspunzatori de producerea pagubei.
    • Asiguratul este obligat sa conserve dreptul de regres al asiguratorului impotriva celor raspunzatori de producerea pagubei, in limita despagubirii platite.
    • Orice litigiu care apare intre asigurat si asigurator in legatura cu aplicarea prevederilor politei de asigurare se rezolva de instantele de judecata competente din Romania.