Asigurarea de asistenta si cheltuieli medicale pentru CALATORIE in STRAINATATE "AROSAN FORTE"

asigurari asirom vienna insurance group asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 2, Bd. Carol I, nr. 31-33.

office@asirom.ro

Tel:    021.317.81.36, 021. 601 10 99, 021.601.12.87

Fax:   021.317.81.32, 021 601 12 88

              ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group​ este o companie de asigurari cu un istoric de peste 25 ani pe piata de asigurari din Romania. Stabilitatea si trainicia sa au facut ca in anul 2007 sa fie acceptata in grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care este lider pe piata asigurarilor din Europa Centrala si de Est, cu o experienta de peste 190 ani, cu cca. 50 de companii in peste 25 de tari si avand peste 24 000 de angajati. In acelasi timp, ASIROM se afla intr-o relatie foarte buna de cooperare cu ERSTE GROUP, partener strategic al VIG. Putem spune ca ASIROM, este in prezent, o companie de asigurari moderna, racordata la cerintele pietei, stabila si o companie care continua sa ofere incredere clientilor sai. ASIROM Vienna Insurance Group este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-023-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group detine polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate AROSAN FORTE, destinata oricarei persoane fizice, cu varsta implinita cuprinsa intre 1 si 75 ani (1 si 61 ani pentru SUA si CANADA), care este cetatean roman cu domiciliul in Romania sau cetatean strain rezident in Romania, care este inscrisa in polita de asigurare emisa de asigurator si care calatoreste in strainatate, in scop turistic sau pentru afaceri, sport cu exceptia ski-ului sau sport inclusiv ski, munca in constructii sau munca in alte domenii, sau ca sofer profesionist.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group il constituie, costurile medicale si / sau de repatriere determinate de imbolnavirea subita sau accidentul suferit de asigurat in timpul calatoriei efectuate in strainatate, in scop turistic sau pentru afaceri, sport cu exceptia ski-ului sau sport inclusiv ski, munca in constructii sau munca in alte domenii, sau ca sofer profesionist.

               Polita este structurata pe 3 programe:

  • PROGRAM A – prin care sunt acoperite cheltuielie medicale si de repatriere a asiguratului (program de baza);
  • PROGRAM B – prin care sunt acoperite in plus, pe langa acoperirile incluse in Programul A, riscul de deces sau invaliditate permanenta din accident a asiguratului;
  • PROGRAM C – prin care sunt acoperite riscurile de furt, pierdere, distrugere, intarzierea bagajelor, raspunderea civila legala a asiguratului si cheltuielile suportate pentru inlocuirea documentelor in caz de furt, pierdere sau distrugere.

 
               PROGRAMUL A –  reprezinta programul de baza al politei si este obligatoriu.

               PROGRAMELE B si C – reprezinta programe suplimentare si sunt optionale.

               Polita de asigurare poate fi incheiata cumulat, in una dintre urmatoarele variante: (A+B+C) / (A+B) / (B+C) / doar A

Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu varsta cuprinsa intre 1 si 70 ani, respectiv 1 si 61 an pentru SUA si CANADA, cetatean roman cu domiciliul in Romania sau cetatean strain rezident in Romania;
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic sau pentru afaceri, sport cu exceptia ski-ului sau sport inclusiv ski, munca in constructii sau munca in alte domenii, sau ca sofer profesionist;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • programul / programele de acoperire;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, poate fi incheiata, pentru o perioada de minim 2 zile si maxim 365 de zile si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, in afara teritoriului Romaniei, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic sau pentru afaceri, sport cu exceptia ski-ului sau sport inclusiv ski, munca in constructii sau munca in alte domenii, sau ca sofer profesionist.

             Asigurarea intra in vigoare dupa emiterea politei si plata integrala a primei de asigurare, de la ora 00:00 a zilei indicata in polita ca data de inceput a raspunderii asiguratorului si expira la ora 24:00 a zilei desemnata ca data de incetare a raspunderii asiguratorului.

             Raspunderea asiguratorului incepe numai sub conditia parasirii teritoriului Romaniei si inceteaza la intoarcerea in tara, si numai pentru evenimente produse in afara teritoriului Romaniei. In situatii deosebite stabilite de asigurator si numai pentru cazurile in care se accepta repatrierea asiguratului sau se repatriaza corpul neinsufletit al acestuia, se pot acoperi si cheltuielile efectuate de la intrarea in Romania pana la domiciliul, unitatea sanitara sau locul de inhumare, dupa caz.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, poate fi incheiata pe 3 planuri de acoperire teritoriala:

  • Zona  I  – Europa inclusiv TURCIA si RUSIA (varsta minima la incheierea contractului este de 1 an, iar cea maxima este de 75 de ani)
  • Zona II  – Intreaga lume, cu exceptia SUA si Canada (varsta minima la incheierea contractului este de 1 an, iar cea maxima este de 75 de ani)
  • Zona III – Toate tarile lumii (varsta minima la incheierea contractului este de 1 an, iar cea maxima este de 61 de ani)

               Optiunea asiguratului / contractantului referitoare la limita teritoriala este comunicata asiguratorului inainte de emiterea politei de asigurare si este mentionata in polita.

               In toate cazurile mentionate, polita nu este valabila pe teritoriul Romaniei.

               In cazul persoanelor cu dubla cetatenie si a persoanelor de cetatenie straina, dar cu resedinta in Romania, in afara exceptarii teritoriului Romaniei, asigurarea nu valideaza nici pe teritoriul statului / statelor in care acestea isi au cetatenia / rezidenta.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, este orice persoana fizica, cu varsta implinita cuprinsa intre 1 si 75 ani (1 si 61 ani pentru SUA si CANADA), care este cetatean roman cu domiciliul in Romania sau cetatean strain rezident in Romania, care este inscrisa in polita de asigurare emisa de asigurator si care calatoreste in strainatate, in scop turistic sau pentru afaceri, sport cu exceptia ski-ului sau sport inclusiv ski, munca in constructii sau munca in alte domenii, sau ca sofer profesionist.

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Sumele asigurate pe fiecare program de asigurare in parte, sunt:

  • PROGRAMUL A (care acopera cheltuielile medicale) include 4 plafoane valorice maximale:
    •   10 000 euro;
    •   30 000 euro;
    •   50 000 euro;
    • 100 000 euro.
      • Varianta cu suma asigurata de 100 000 EURO va fi selectata doar pentru Zona III – Toate tarile lumii (varsta minima la incheierea contractului este de 1 an, iar cea maxima este de 61 de ani).
    • maximum 150 EURO pentru tratament stomatologic, de urgenta, acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute, necesar pentru calmarea durerii;
    • Pentru persoanele care in timpul calatoriei practica ski (chiar si ocazional) si care au platit prima de asigurare majorata (stabilita prin tariful de prime pentru acest sport) sunt acoperite prin PROGRAMUL A, suplimentar, in limita sumei de 800 EURO si costurile aferente Ski Pack achizitionate (reprezentand: taxa scoala de ski, acces la telecabine / telescaune, echipament de ski etc.) si nefolosite ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, mentionate in polita:
      • imbolnavire (boala) neasteptata si imprevizibila care ameninta sanatatea si / sau viata asiguratului;
      • prejudiciere corporala ca urmare a unui accident;
      • deces ca urmare a imbolnavirii neasteptate si imprevizibile sau a unui accident.

                                    NOTA: Aceasta optiune este accesibila doar persoanelor care declara ca si scop al Calatorie ″sport, inclusiv ski″.

                             Pentru asigurarile incheiate la sume asigurate mai mici sau egale cu 10 000 EURO, acoperirea cheltuielilor de repatriere ale asiguratului, cuprinse in PROGRAMUL A, se face distinct de suma asigurata aferenta acoperirii cheltuielilor medicale, iar pentru asigurarile la care sumele asigurate sunt mai mari de 10 000 EURO, acoperirea cheltuielilor de repatriere este inclusa in suma asigurata aferenta acoperirii cheltuielilor medicale.

  • PROGRAMUL B include 2 plafoane valorice maximale:
    • 2 500 euro - asigurarea de accidente a asiguratului;
    • 2 500 euro - alte cheltuieli;
  • PROGRAMUL C include 3 plafoane valorice maximale:
    • 1 000 euro - furtul, pierderea sau distrugerea bagajelor ori intarzierea primirii acestora;
      • pentru bagaje pierdute: o indemnizatie de 20 EURO/kg, maxim 25 kg;
      • pentru bagaje deteriorate: o indemnizatie de maxim 100 EURO;
      • pentru bagaje furate: o indemnizatie de maxim 400 EURO;
      • pentru intarzierea primirii bagajului, aflat in custodia firmei de transport, cu mai mult de 6 ore: o indemnizatie de maxim 150 EURO;
    • 2 000 euro - raspunderea civila legala a asiguratului;
    • 200 euro - cheltuielile suportate de asigurat pentru inlocuirea documentelor, in cazul furtului, pierderii sau distrugerii acestora.

                Sumele asigurate din Programele B si C pentru toate riscurile aferente, sunt prestabilite (sume fixe), si sunt acordate distinct de suma asigurata de la programul A.

Prima de Asigurare: 

               Prima de asigurare se calculeaza in baza tarifului de prime stabilit de asigurator in functie de: durata asigurarii, suma maxima asigurata, programul de asigurare ales, zona de valabilitate, scopul calatoriei si se plateste integral, anticipat, la incheierea la asigurarii.

               Persoanele cu varsta cuprinsa intre 61 de ani, impliniti in perioada de valabilitate a asigurarii si pana la maxim 75 ani, cu exceptia celor care calatoresc in SUA si Canada, pot fi primite in asigurare numai cu majorarea primei de asigurare, stabilita de asigurator prin tariful de prime.

               Persoanele care calatoresc in strainatate in scopul angajarii intr-o activitate productiva, pentru a presta orice fel de munca fizica, pentru a presta activitati in constructii, soferii profesionisti sau sportivii (profesionisti sau amatori) care calatoresc in strainatate pentru a participa la competitii sportive, inclusiv persoanele care in timpul calatoriei practica ocazional ski-ul, pot fi cuprinse in asigurare numai daca platesc prima de asigurare cu majorarea acesteia stabilita de asigurator prin tariful de prime.

               In cazul incheierii de polite de asigurare pentru membrii familiei asiguratului ori pentru copii minori sau daca asigurarile se incheie la solicitarea unui contractant pentru grupuri de persoane care se deplaseza in strainate, in mod organizat, la prima de asigurare se acorda reducerile stabilite de asigurator prin tariful de prime.

               Obligatia platii integrale a primei de asigurare, inainte de emiterea politei de asigurare, revine persoanei cu care s-a incheiat polita de asigurare.

               Asiguratorul are dreptul de a compensa primele ce i se datoreaza pana la sfarsitul anului de asigurare, in temeiul oricarui contract, cu orice suma / indemnizatie de asigurare cuvenita asiguratului sau beneficiarului.

               Daca se constata prime platite in plus sau in minus:

  • Daca se constata prime de asigurare platite in plus, diferenta dintre primele platite si cele cuvenite se restituie contractantului. Cand se restituie primele incasate in plus se retin cheltuielile de incasare.
  • Daca se constata ca polita a fost emisa cu o prima mai mica decat cea tarifara, ori primele de asigurare achitate au fost mai mici decat cele stabilite prin polita de asigurare, suma de plata se reduce corespunzator raportului dintre prima platita si cea cuvenita.
  • Prevederile de la aliniatul anterior nu se aplica in cazul persoanelor pentru care conditiile de asigurare mentioneza ca acestea nu pot fi primite in asigurare fara prima majorata. Pentru aceste persoane, in caz ca se constata ca primele de asigurare platite au fost mai mici decat cele stabilite, prin contractul de asigurare se vor acoperi numai cheltuielile implicate de alte evenimente asigurate decat cele determinate de: o activitate productiva sau prestarea oricarei fel de munca fizica; de o activitate in constructii; de calitatea de soferi profesionisti; de participarea la competitii sportive sau de practicarea chiar ocazionala a ski-ului, iar pentru persoanele cu varsta intre 61 ani si 75 ani asiguratorul nu datoreaza nici o suma, in acest caz se vor restitui primele incasate diminuate cu cheltuielile suportate de asigurator.
Sistemul de Fransize: 

              Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

              Pentru pagubele suferite de asigurat si care intra sub incidenta PLANULUI C, cu conditia ca acesta sa fie inclus in polita de asigurare, se percepe o fransiza deductibila de 10% din valoarea daunei.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, sunt:

  • imbolnavire (boala) neasteptata si imprevizibila care ameninta sanatatea si / sau viata persoanei respective;
  • prejudiciere corporala ca urmare a unui accident;
  • deces ca urmare a imbolnavirii neasteptate si imprevizibile sau a unui accident.

               Incheirea politei de asigurare se face, cel putin, pentru PROGRAMUL A (program de asigurare de baza), prin care sunt acoperite la producerea evenimentelor mentionate anterior si in limita sumei asigurate stabilite prin polita de asigurare, cheltuielile privind:

  • vizite medicale, medicamente, spitalizare;
  • transportul cu salvarea pana la cel mai apropiat spital;
  • repatrierea bolnavului in cazuri deosebite ori repatrierea corpului neinsufletit, in cazul decesului asiguratului, dar numai cu aprobarea societatii de asistenta si numai in limita sumei asigurate prevazuta pentru acest risc in polita de asigurare;
  • tratament stomatologic, de urgenta, acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute, necesar pentru calmarea durerii, dar in limita a maximum 150 EURO.
    • Pentru persoanele care in timpul calatoriei practica ski (chiar si ocazional) si care au platit prima majorata (stabilita prin tariful de prime pentru acest sport) sunt acoperite prin PROGRAMUL A, suplimentar, in limita sumei de 800 EURO si costurile aferente Ski Pack achizitionate (reprezentand: taxa scoala de ski, acces la telecabine / telescaune, echipament de ski etc.) si nefolosite ca urmare a producerii evenimentelor asigurate.

               In plus, fata de PROGRAMUL A, contractantul / asiguratul are posibilitatea de a opta si pentru ambele sau pentru unul din urmatoarele PROGRAME de asigurare:

  • PROGRAMUL B, prin care sunt acoperite la producerea evenimentelor mentionate, in limita sumelor asigurate specificate si urmatoarele:
    • asigurarea de accidente a asiguratului, pentru suma asigurata de 2.500 EURO;
    • alte cheltuieli, in limita sumei de maximum 2.500 EURO respectiv:
      • cheltuieli pentru vizitarea asiguratului spitalizat pe o perioada mai mare de 10 zile de catre o ruda de gradul I (parinti, copii);
      • cheltuieli de repatriere a asiguratului in cazul decesului unei rude de gradul I (parinti, copii);
      • cheltuieli de repatriere a copiilor sub 18 ani in cazul in care asiguratul este spitalizat pe o perioada mai mare de 10 zile si nu exista o alta persoana care sa se ingrijeasca de ei.
        • Cheltuilelile de repatriere se vor efectua doar cu trenul clasa I sau cu avionul la clasa economic, dupa examinarea posibilitatii de a folosi biletele asiguratului si, daca este posibil, doar prin achitarea diferentelor.
  • PROGRAMUL C, prin care sunt acoperite, in limita sumelor asigurate specificate si urmatoarele:
    • furtul, pierderea sau distrugerea bagajelor ori intarzierea primirii acestora, in limita sumei de maximum 1.000 EURO;
      • pentru bagaje pierdute: o indemnizatie de 20 EURO/kg, maxim 25 kg;
      • pentru bagaje deteriorate: o indemnizatie de maxim 100 EURO;
      • pentru bagaje furate: o indemnizatie de maxim 400 EURO;
      • pentru intarzierea primirii bagajului, aflat in custodia firmei de transport, cu mai mult de 6 ore: o indemnizatie de maxim 150 EURO;
    • raspunderea civila legala a asiguratului, in limita sumei de maximum 2.000 EURO;
    • cheltuielile suportate de asigurat pentru inlocuirea documentelor, in cazul furtului, pierderii sau distrugerii acestora, in limita sumei de maximum 200 EURO.

                 Acoperirile de mai sus sunt valabile doar pentru programele care au fost mentionate explicit in polita de asigurare.

                 Pentru acoperirea cheltiuelilelor medicale si de repatriere enumerate mai sus, respectiv din PROGRAMUL A, in cazul producerii evenimentelor mentionate, polita de asigurare se incheie pentru sume asigurate maxime, stabilite la alegere de contractantul asigurarii. Sumele asigurate sunt convenite cu asiguratorul si reprezinta limita maxima pana la care acesta acopera aceste cheltuieli.

                 Pentru asigurarile incheiate la sume asigurate mai mici sau egale cu 10.000 EURO, acoperirea cheltuielilor de repatriere ale asiguratului, cuprinse in PROGRAMUL A, se face distinct de suma asigurata aferenta acoperirii cheltuielilor medicale, iar pentru asigurarile la care sumele asigurate sunt mai mari de 10.000 EURO, acoperirea cheltuielilor de repatriere este inclusa in suma asigurata aferenta acoperirii cheltuielilor medicale.

    Riscuri Excluse: 

                   Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, sunt:

    • Asiguratorul nu are nici o obligatie de plata a cheltuielilor care ar rezulta in urmatoarele situatii:
      • asiguratul sau o persoana care il reprezinta nu a anuntat societatea de asistenta, despre accidentarea sau imbolnavirea neasteptata si imprevizibila a asiguratului si au fost efectuate deja cheltuieli fara respectarea prevederilor in acest sens;
      • au fost efectuate externari si transferari de la o unitate medicala la alta, fara acordul si instructiunile societatii de asistenta;
      • au fost efectuate cheltuieli medicale inainte de intrarea in vigoare a politei, dupa expirarea valabilitatii acesteia sau dupa revenirea asiguratului in Romania. In cazul in care evenimentul asigurat s-a produs in perioada de valabilitate a politei dar necesita spitalizare si dupa expirarea valabilitatii politei de asigurare asiguratorul, in urma analizei cazului, poate extinde obligatiile de plata a cheltuielilor medicale, dar cel mult pana la repatrierea asiguratului, efectuata potrivit prezentelor conditii de asigurare, dar nu mai mult de 10 zile de la data expirarii asigurarii;
      • asiguratul refuza repatrierea propusa de societatea de asistenta si efectueaza in continuare alte cheltuieli medicale;
      • deplasarea asiguratului in strainatate a fost efectuata in scopul tratamentului medical;
      • se efectueaza tratamente medicale stomatologice ca urmare a unor afectiuni sau interventii de acest gen ivite / efectuate inainte de intrarea in vigoare a politei (cu exceptia cheltuielilor implicate de salvarea vietii asiguratului, calmarea durerilor acute sau prevenirea unei durate mari de incapacitate de munca);
      • sunt implicate cheltuieli in legatura cu manifestarile unei boli preexistente (boala instalata anterior intrarii in vigoare a politei);
      • sunt implicate cheltuieli medicale in legatura cu un tratament medical inceput inainte de intrarea in vigoare a politei sau daca s-a efectuat calatoria, cu toate ca medicul a interzis acest lucru;
      • sunt implicate cheltuieli medicale ocazionate de tratamente si interventii chirurgicale oftalmologice cu exceptia celor imediat impuse de urmarile unui accident suferit in perioada de valabilitate a politei;
      • sunt implicate cheltuieli medicale pentru examinarea si tratamentul unor afectiuni care nu au fost urmarea unui accident sau a unei imbolnaviri neasteptate si imprevizibile;
      • se efectueaza cheltuieli de recuperare sau de ingrijire terapeutica;
      • sunt implicate cheltuieli medicale de chirurgie plastica, daca acestea nu sunt imediat impuse de urmarile unui accident suferit in perioada de valabilitate a politei;
      • se efectueaza cheltuieli medicale in legatura cu serviciile oferite in spital, de medici sau asistente, care nu sunt impuse de diagnosticarea si tratamentul aplicat asiguratului;
      • se efectueaza cheltuieli pentru vaccinare profilactica, dezinfectie sau expertizare medicala precum si costurile tratamentelor efectuate de catre o ruda a asiguratului;
      • se efectueaza cheltuieli pentru repararea sau cumpararea de echipamente medicale ajutatoare (ochelari, proteze, scaune cu rotile, etc.);
      • sunt implicate cheltuieli / tratamente in centre de recuperare medicala sau sanatorii;
      • asiguratul sau o persoana care il reprezinta refuza sa puna la dispozitia asiguratorului copia fisei medicale personale sau orice documente medicale necesare rezolvarii dosarului de plata;
      • asiguratul solicita rambursarea unor cheltuieli medicale dupa ce au trecut mai mult de 5 zile de la data expirarii politei de asigurare sau refuza sa puna la dispozitia asiguratorului documentele medicale originale, insotite de traducerea legalizata in limba romana sau intr-o limba de circulatie internationala ori alte documente necesare solicitate de asigurator.
      • sunt implicate cheltuieli medicale legate de folosirea unor metode de tratament care nu se regasesc in practica sistemelor sanitare din tarile Comunitatii Europene.
    • Nu sunt acoperite prin asigurare urmarile evenimentelor, inclusiv cheltuielile implicate, datorate:
      • razboiului (declarat sau nu), ostilitatii, invaziei, razboiului civil, grevelor, tulburarilor sau revoltelor sociale ori actelor de terorism, cu exceptia acoperirii pasive (acoperire pasiva insemnand ca decesul sau prejudicierea corporala au fost suferite intamplator, asiguratul nefiind implicat activ in evenimentele de mai sus);
      • afectiunilor psihice sau psihiatrice;
      • autoranirii intentionate, sinuciderii sau tentativei de sinucidere (efectuate cu sau fara discernamant);
      • participarii la zboruri cu aparate cu motor, planoare sau alte mijloace de zbor, cu exceptia cazurilor cand asiguratul se afla ca pasager platitor intr-un avion al unei companii aeriene recunoscute;
      • consumul de alcool si narcotice de catre persoana asigurata sau abuzul de medicamente;
      • practicarii, chiar ocazionala, a unor sporturi periculoase (cum sunt: parasutism, scufundari la care sunt folosite tuburi cu oxigen – cu exceptia snorkeling de agrement, automobilism / motociclism / ciclism pe teren accidentat, lupte, saritura cu prajina, calarie – cu exceptia echitatiei de agrement, vanatoare, trageri cu arme, etc.) sau extreme (cum sunt: canioning, surfing, rafting, kayaking, kitesurfing, scuba-diving, windsurfing kiting, bungee-jumping, deltaplan, parapanta, tiroliana, abseiling, safari, raliuri, alpinism, motociclism MTB / BMX, ATV, role, skateboarding, snowkayaking, snowkiting, snowboarding, skiboarding, snowmobile, etc.), precum si participarea la curse auto-moto.
      • implicarii in orice fel de activitatii subacvatice, cu exceptia snorkelingului de agrement;
      • contraceptiei sau sterilizarii;
      • investigatiilor in caz de infertilitate;
      • bolii sau starii medicale precare a asiguratului, pentru care se afla sub tratament sau de care stia ca sufera la inceputul valabilitatii politei;
      • infectiei cu virusul HIV, SIDA sau stari in legatura cu SIDA, precum si alte boli transmise pe cale sexuala;
      • participarii active la savarsirea unui act condamnabil penal.
      • activarii permanente in cadrul unor Forte Armate;
      • efectelor energiei atomice si / sau ale fisiunii sau reactiilor nucleare.
    • Nu sunt incluse ca riscuri asigurate si, ca urmare, nu sunt acoperite prin polita de asigurare, evenimentele datorate starii de graviditate, avortului, nasterii sau maternitatii cu exceptia celor imediat impuse de urmarile unui accident suferit in perioada de valabilitate a politei.
    Clauze Suplimentare: 

                  La polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, in schimbul platii unei prime de asigurare suplimentare, se pot atasa clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare, si anume:

    PROGRAMUL B

                   Prin asigurarea de accidente, inclusa in PROGRAMUL B, persoanele asigurate sunt acoperite si pentru cazurile de invaliditate permanenta, totala ori partiala sau de deces datorate unui accident.

                   Invaliditatea permanenta, totala sau partiala, din accident reprezinta: pierderea in mod permanent si ireversibil, anatomica sau a capacitatii functionale a unor organe, membre sau sisteme ale asiguratului, ca urmare a unui accident, suferit pe perioada de valabilitate a asigurarii si nesusceptibila de ameliorari si care a fost consolidata in maxim un an de la data evenimentului. Invaliditatea permanenta acoperita prin asigurare este numai cea prevazuta in ”Scala de indemnizare pentru invaliditate permanenta posttraumatica” anexata la polita de asigurare, iar valoarea indemnizatiei de plata se determina prin aplicarea la suma asigurata precizata pentru asigurarea de accidente din PROGRAMUL B, a procentului specificat in aceasta scala, corespunzator tipului de invaliditate permanenta.

                   Invaliditatea permanenta provocata de un accident si acoperita prin asigurare se determina tinandu-se seama numai de prejudicierea corporala permanenta, ca urmare a accidentului respectiv, si nu se iau in considerare invaliditatile permanente preexistente, indiferent de cauza acestora. Starea de invaliditate temporara nu se ia in considerare la stabilirea invaliditatii permanente.

                   In caz de pierdere, anatomica sau functionala, a unui organ sau a unui membru deja deficient (indiferent de cauza deficientei), procentele indicate in Scala de indemnizare pentru invaliditate permanenta posttraumatica vor fi micsorate, tinand seama de gradul de invaliditate preexistent.

                   In situatia in care, in urma unui accident, se produc mai multe invaliditati permanente, din cele specificate in Scala, suma totala de plata de catre asigurator se calculeaza adunand procentele aferente fiecarei dintre acestea, dar pana la procentul maxim de 100%. Totalul indemnizatiilor platite de asigurator, pentru cazurile de invaliditate permanenta totala sau partiala, nu poate sa depaseasca suma asigurata stabilita pentru asigurarea de accidente din PROGRAMUL B.

                   Decesul asiguratului este acoperit prin asigurare daca acesta s-a produs in perioada de valabilitate a asigurarii si s-a datorat unui accident suferit pe perioada de valabilitate a asigurarii. In caz de deces din accident, al asiguratului, asiguratorul plateste o indemnizatie egala cu suma asigurata precizata pentru asigurarea de accidente.

                   In situatia in care asiguratul a suferit si o invaliditate permanenta, anterior decesului, sumele platite de asigurator pentru invaliditate permanenta se scad din suma asigurata pentru asigurarea de accidente, iar diferenta ramasa se achita sub forma de indemnizatie pentru deces.

                   In plus, asiguratorul nu plateste suma / indemnizatia asigurata daca invaliditatea permanenta sau decesul din accident au fost prilejuite:

    • de comiterea sau incercarea de comitere catre asigurat a unor fapte incriminate de dispozitiile legale ca infractiuni savarsite cu intentie, inclusiv cele privind circulatia pe drumurile publice;
    • de Explozie, de actiunea unor substante explozive, toxice, radioactive, corosive, nucleare, poluante ori de contaminare din orice cauza;
    • in timpul unei ascensiuni montane, acolo unde in mod normal se utilizeaza franghii si materiale de alpinism;
    • de urmarile unor boli ori simptome ale unor boli;
    • de o invaliditate permanenta preexistenta ori handicap preexistent (reprezentand invaliditate permanenta / handicap instalata / instalat inainte de inceperea raspunderii asiguratorului);
    • de lipsa masurilor de securitate si de protectie a muncii.

                    In baza politei de asigurare asiguratorul plateste drepturile din asigurare asiguratului, in caz de invaliditate permanenta, iar in caz de deces drepturile din asigurare intra in masa succesorala si se platesc mostenitorilor asiguratului in calitate de beneficiari ai asigurarii. Daca un mostenitor a produs intentionat decesul asiguratului, drepturile din asigurare se platesc celorlalti mostenitori ai asiguratului.

                    Imediat dupa accident, asiguratul este obligat sa comunice (personal sau printr-un reprezentant al sau) societatii de asisitenta despre aparitia evenimentului asigurat, si in termenul prevazut de acestea.

                    Termenul pentru plata drepturilor din asigurare pentru cazul de deces din accident este de 45 de zile calendaristice de la data decesului, iar mostenitorul asiguratului are obligatia de a depune, la asigurator, cererea de plata, precum si documentele necesare, mentionate, in termen de 30 de zile calendaristice de la data decesului asiguratului.

                     Termenul pentru plata drepturilor din asigurare in caz de invaliditate permanenta din accident este de minim 2 luni pana la maximum un an de la data accidentului, asiguratul, personal sau printr-un reprezentant al sau, avand obligatia de a depune la asigurator cererea de plata, precum si documentele necesare, prevazute, in termen de 5 de zile calendaristice de la data terminarii tratamentului medical, dar nu mai tarziu de un an de la data accidentului.

                     Stabilirea gradelor de invaliditate se face pe baza deciziei medicale de incadrare intr-un grad de invaliditate / handicap sau pe baza unui certificat medical constatator al invaliditatii permanente, emise de autoritatea competenta, in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania si din care sa rezulte gradul de invaliditate si respectiv si procentul acesteia, document pe care asiguratul este obligat sa-l depuna la asigurator odata cu documentele mentionate.

                    Asiguratorul are dreptul sa ceara ca asiguratul accidentat sa fie examinat medical de un medic / comisie medicala desemnat / desemnata de acesta, iar asiguratul este obligat, sub sanctiunea pierderii drepturilor din asigurare, sa accepte aceasta examinare medicala. In cazurile de invaliditate permanenta incontestabila examinarea asiguratului, stabilirea procentului de invaliditate permanenta si plata sumei asigurate se pot face inainte de terminarea tratamentului. In celelalte cazuri, stabilirea procentului de invaliditate permanenta se face numai dupa terminarea tratamentului medical in termenul minim prevazut.

                     Pentru incasarea sumei cuvenite in baza politei de asigurare pentru invaliditate permanenta sau deces din accident, se va depune la asigurator o cerere, in scris, precum si urmatoarele documente:

    • in toate cazurile: polita de asigurare (in original), copia actului de identitate al persoanei care depune cererea, copie dupa chitanta de plata a primelor;
    • in caz de deces al asiguratului, documentele de la paragraful anterior si in plus: copia certificatului de deces, copia actului constatator al decesului, copia certificatului de mostenitor;
    • la plata sumei asigurate ca urmare a unui accident, cei in drept a primi suma asigurata trebuie sa prezinte, in afara actelor prevazute mai sus, si procesul – verbal / actul doveditor pentru inregistrarea accidentului de munca, daca accidentul s-a produs la locul de munca al asiguratului; daca accidentul s-a produs in alta parte, se prezinta procesul-verbal ori alte acte eliberate de organele competente care au constatat si cercetat cauzele si imprejurarile accidentului, din care sa rezulte data, locul si imprejurarile accidentului; in cazul accidentelor pentru care nu s-au incheiat procese verbale de constatare de catre organele competente, data, locul si imprejurarile accidentelor pot fi dovedite si prin adeverinte eliberate de organele sanitare care au acordat primul ajutor dupa accident, sau prin orice mijloace legale de proba, inclusiv, in lipsa altor probe, cu declaratii de martori date in fata organelor asiguratorului;
    • decizia medicala de incadrare intr-un grad de invaliditate / handicap, sau certificat medical constatator al invaliditatii permanente emise de autoritatea competenta in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania si din care sa rezulte invaliditatea permanenta si respectiv procentul / gradul acesteia;
    • fisa medicala (cu istoricul medical) a asiguratului, raport medical si bilet de externare (in cazul unui eveniment spitalizat) sau alte acte solicitate de asigurator, dupa caz, pentru solutionarea cererilor de plata;

                     Documentele vor fi depuse in limba romana sau insotite de traducerea legalizata in limba romana efectuata de un traducator autorizat.

                     Orice document medical solicitat de asigurator va fi depus in original (sau in copie, dar avizata de unitatea medicala care le-a eliberat), pe cheltuiala asiguratului.

                     Stabilirea drepturilor din asigurarea de accidente si incasarea acestora se face dupa depunerea de catre cei in drept sa primeasca indemnizatia de asigurare a actelor prevazute mai sus.

                     In caz de neindeplinire de catre asigurat a obligatiilor prevazute mai sus, asiguratorul are dreptul sa refuze plata oricaror sume, daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului asigurat si cuantumul drepturilor din asigurare.

                      La asigurarile incheiate se aplica si dispozitiile legale in vigoare referitoare la decesul stabilit prin hotarare declarativa de moarte ramasa definitiva, iar daca la un moment dat, dupa plata indemnizatiei de asigurare, se descopera ca asiguratul este inca in viata, toate sumele platite de asigurator vor fi rambursate de catre asigurat la asigurator.
     

    PROGRAMUL C

                      Daunele suferite de bagajele personale ale asiguratului in timpul calatoriei, ori intarzierea primirii acestora, incluse in PROGRAMUL C sunt acoperite, in limita sumei asigurate de 1.000 de EURO, astfel:

    • pentru bagaje pierdute: o indemnizatie de 20 EURO / kg, maxim 25 kg;
    • pentru bagaje deteriorate: o indemnizatie de maxim 100 EURO;
    • pentru bagaje furate: o indemnizatie de maxim 400 EURO;
    • pentru intarzierea primirii bagajului, aflat in custodia firmei de transport, cu mai mult de 6 ore: o indemnizatie de maxim 150 EURO;

                      Prin Bagaje personale se inteleg: genti de voiaj, valize, geamantane, troler (cu fermoar sau capac, inchise si destinate transpotului de obiecte cu greutate combinata mai mare de 5 Kg) si continutul acestora reprezentand articole pentru uzul personal al asiguratului si pe care acesta le ia in Calatorie pentru a fi utilizate in timpul acesteia, excluzand obiectele folosite in domenii specializate: echipamente medicale, echipamente profesionale, tehnice, electronice, instrumente muzicale, proteze / orteze sau de alta natura.

                       Nu sunt acoperite prin asigurare urmatoarele bunuri: banii, hartiile de valoare, monede de orice natura sau specie, bani lichizi, carduri, cecuri, titluri si obligatiuni de orice fel, documentele, registrele sau titlurile, actele, biletele de Calatorie, manuscrisele, obiectele de valoare artistica, stiintifica sau istorica, manufacturi, mostre, pietre scumpe, obiecte de platina, aur sau argint, marcile postale si alte asemenea, precum si camere video, aparate de fotografiat, binocluri, echipament video, telefoane mobile si orice echipament audio si audio-video incluzand, dar nelimitandu-se la acestea: casetofoane, casete, radiouri, compact discuri si combine audio, minidiscuri si aparate de redare a acestora, computere si accesorii, jocuri video si
    televizoare, medicamente prescrise, obiecte fragile ori deteriorabile, blanuri, echipament pentru sporturile de iarna , produse alimentare / perisabile precum si orice materiale sau obiecte al caror transport nu este acceptat de regulamentele de transport de calatori.

                       Prin Bagaj pierdut se intelege: bagajul personal al asiguratului care a fost declarat pierdut de compania de transport careia i-a fost incredintat.

                       Prin Bagaj deteriorat se intelege: bagajul personal al asiguratului care a fost distrus partial, ca urmare a unui accident suferit de mijlocul de transport in care s-a aflat asiguratul.

                       Prin Bagaj furat se intelege: bagajul personal al asiguratului, luat din posesia asiguratului in mod ilegal, prin efractie sau acte de talharie, in perioada cat se afla in custodia firmei de transport ori in mijlocul de transport sau in autovehiculul propriu al asiguratului si declarat astfel de catre organele de cercetare penala.

                       In cazul intarzierii primirii bagajului (aflat in custodia firmei de transport aerian sau maritim) cu mai mult de 6 ore, asiguratorul acopera costurile pentru achizitia bunurilor de prima necesitate, efectuata doar in afara teritoriului Romaniei, dovedite pe baza de documente justificative (chitante, facturi, bon de casa semnat si stampilat, etc.) din care sa rezulte ca acestea au fost achizitionate in perioada intarzierii bagajului, atestata de un raport scris din partea companiei aviatice sau maritime.

                        Asigurarea bagajelor este valabila pe intreaga durata a calatoriei si incepe:

    • in transportul efectuat de o firma specializata:
      • pentru bagajul nepredat: de la inceputul operatiunilor de imbarcare si pana la sfarsitul celei de debarcare la destinatie;
      • pentru bagajul inregistrat: din momentul in care bagajul este luat in primire si inregistrat de firma de transport si pana in momentul ajungerii la destinatie a acestuia.
    • in transportul efectuat cu autovehicule proprii: pe perioada cat bagajul se afla in autoturism.

                        Asiguratorul nu plateste suma / indemnizatia asigurata daca evenimentele asigurate au fost prilejuite de una sau de mai multe din situatiile excluse, precum si de:

    • dol, culpa sau fapte asemanatoare ale asiguratului sau prepusilor acestuia, precum si de defectul sau viciul obiectelor transportate, defectiuni electrice sau mecanice ori erori de fabricatie;
    • bagajul personal al asiguratului care este lasat nesupravegheat, cu exceptia situatiei in care acesta este lasat intr-un spatiu inchis, special amenajat pentru pastrarea in siguranta a bagajelor;
    • bagajul personal al asiguratului care este lasat in custodia unei persoane care, in mod oficial, nu are responsabilitatea de a-l pastra in siguranta;
    • cand bagajul personal al asiguratului a fost furat dintr-un vehicul lasat nesupravegheat, cu exceptia situatiei in care acesta a fost lasat in torpedo-ul inchis si / sau in portbagajul inchis al vehiculului, si numai in cazul in care exista o proba evidenta in ceea ce priveste sustragerea prin efractie violenta din autovehicul. De asemenea nu se plateste indemnizatia daca furtul bagajului din autoturism s-a produs intre orele 20:00 (seara) si 8:00 (dimineata) sau in afara parcarilor special amenajate.
    • pierderea, deteriorarea ori furtul bagajului personal al asiguratului din culpa firmei de transport;
    • bagajul personal al asiguratului este pierdut de firma de transport care il are in custodie, iar asiguratul nu anunta imediat firma de transport care il are in custodie si nu obtine un raport scris din partea reprezentantilor acestora. In cazul in care asiguratul nu a reusit sa obtina, imediat, raportul scris, acesta trebuie sa ceara in scris, in decursul a 7 zile de la incident, raportul scris necesar;
    • bagajul personal al asiguratului este furat din autovehiculul propriu, iar asiguratul si nu depune o plangere la Politie (autoritatile statului), in acest sens;
    • confiscarea sau retinerea la vama, sau de catre alte oficialitati sau autoritati;
    • uzura normala si deteriorarea in urma purtarii, procesului de curatare, zgarierii, patarii, moliilor sau daunatorilor;
    • transportarea de catre orice serviciu postal;
    • deteriorarea sau furtul bagajului cand nu se afla in acelasi mijloc de transport cu care asiguratul calatoreste;
    • bagajele care nu sunt propietatea asiguratului;
    • pierderi financiare si daune de consecinta (exemplu: lipsa folosintei bunurilor din bagaj);
    • bagaje care sunt destinate transportului de obiecte cu o greutate combinata mai mica de 5 Kg: genti de umar, posete, borsete, sacose, si alte asemenea;
    • pe teritoriul tarilor in care asiguratul poseda cetatenie ori rezidenta;
    • sustrageri de obiecte din bagajul personal al asiguratului: este asigurat numai furtul bagajului personal in totalitatea lui;
    • distrugerea articolelor fragile si deteriorabile in timpul transportului cu exceptia situatiei in care distrugerea s-a produs in urma unui accident al mijlocului de transport in care articolele sunt transportate;
    • intarzieri ale bagajelor care nu se incadreaza in limitele de dimensiune, greutate si numar impuse de catre compania de transport cu care calatoreste asiguratul;
    • producerea unor evenimente asigurate (exemplu: pierdere, intarziere bagaje) pentru care asiguratul nu a depus o reclamatie la compania de transport in maxim 24 de ore de la data luarii la cunostinta si pentru care nu s-a emis un raport oficial scris;
    • intarzierile in recuperarea bagajelor in situatiile in care asiguratului nu ii este permis sa calatoreasca (exemplu: i se interzice imbarcarea sau este debarcat inainte de decolare / plecare) dupa ce a depus bagajele pentru transport;
    • intarzierea bagajelor din cauza unor actiuni ale politiei, reprezentantilor vamali sau alte organe abilitate pentru astfel de actiuni.

                    In cazul producerii riscurilor asigurate aferente bagajelor orice suma care poate fi recuperata dintr-o alta sursa sau orice rambursare primita de asigurat va fi dedusa din suma care reprezinta despagubirea aferenta evenimentului asigurat in baza politei de asigurare.

                    In baza politei de asigurare asiguratorul plateste drepturile din asigurarea bagajelor, asiguratului. Asiguratul este obligat sa comunice (personal sau printr-un reprezentant al sau) societatii de asistenta despre aparitia evenimentului
    asigurat conform prevederilor si in termenul prevazut de acestea.

                    Termenul pentru plata drepturilor din asigurarea bagajelor este de 40 de zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat dar nu mai tarziu de 40 de zile calendaristice de la data expirarii politei de asigurare, iar asiguratul este obligat sa transmita societatii de asistenta sau depuna la asigurator cererea de despagubire impreuna cu documentele prevazute, in termen de 5 de zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, dar nu mai tarziu de 5 de zile calendaristice de la data expirarii politei de asigurare.

                    Valoarea despagubirii in caz de deteriorare sau furt al bagajului personal se determina in functie de valoarea pretului de achizitie actual pe piata al obiectelor, minus devalorizarea ca urmare a vechimii si folosirii lor, respectiv 100% pentru obiecte vechi de 0 - ½ ani, 90% pentru obiecte vechi de ½ - 1 ani, iar pentru fiecare an nou urmator inceput se scade cate 10%. In cazul obiectelor cosmetice, inclusiv parfumuri se calculeaza valoarea actuala minus 50%.

                     Pentru incasarea sumei cuvenite in baza politei de asigurare pentru daunele suferite de bagajele personale ale asiguratului in timpul calatoriei, ori intarzierea primirii acestora, asiguratul va depune o cerere scrisa, precum si urmatoarele documente:

    • in toate cazurile: polita de asigurare, copia actului de identitate al persoanei care depune cererea, copie dupa ultima chitanta de plata a primelor;
    • biletul de Calatorie, dovada predarii bagajelor in custodia transportatorului;
    • raport scris din partea reprezentantilor firmei de transport specializata pentru bagajele pierdute, furate, deteriorate care au fost in custodia sa sau document eliberat de organele de urmarire penala sau copia plangerii depusa la organele de politie in cazul furtului bagajelor, ori Proces Verbal eliberat de organele competente in cazul accidentelor in care a fost implicat mijlocul de transport propriu al asiguratului;
    • anexa cu specificarea imprejurarilor in care s-a produs evenimentul asigurat si a continutului bagajului, precum si mentionarea vechimii, marcii si pretului de achizitie al obiectelor (inclusiv certificate, facturi, chitante - acte care sa dovedesca ca obiectele sunt propietatea asiguratului);
    • in cazul intarzierii bagajelor, confirmarea scrisa a perioadei de intarziere a predarii bagajelor, formulata de compania de transport, cu data si intervalul orar in care a avut loc aceasta, inclusiv documente justificative (chitante, facturi, bon de casa semnat si stampilat, sau alte documente primite de la furnizorii de servicii externi, etc., dupa caz) pentru procurarea bunurilor de prima necesitate;
    • in cazul pierderii bagajelor, inscrisuri comunicate de compania de transport ca aceasta a incetat actiunea de cautare a bagajului si il considera pierdut definitiv;
    • alte acte necesare solicitate de societatea de asistenta sau asigurator, dupa caz, pentru solutionarea cererilor de plata.

                     Pentru raspunderea civila a asiguratului, prin asigurare sunt acoperite consecintele financiare ale faptelor savarsite de asigurat, in mod accidental, pe perioada calatoriei si care antreneaza raspunderea sa civila, in raport cu terti, in conformitate cu prevederile legale si care au drept urmare:

    • vatamarea corporala, in mod accidental, a unei persoane care nu este membra a familiei asiguratului sau insotitor de orice fel al acestuia in timpul calatoriei;
    • avarierea sau distrugerea accidentala a oricarui tip de bunuri care nu apartin, nu sunt in responsabilitatea ori sub controlul asiguratului sau a unui membru al familiei asiguratului sau a unui insotitor de orice fel al acestuia in timpul calatoriei.

                       In limita sumei asigurate, specificata pentru acest risc in PROGRAMUL C, asiguratorul acopera:

    • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de dezdaunare pentru prejudiciile accidentale si directe, cauzate prin vatamarea corporala (inclusiv deces) a tertelor persoane ori avarierea / distugerea bunurilor acestora;
    • cheltuielile de judecata in procesul civil, daca asiguratul a fost obligat la dezdaunare.

                      Din orice indemnizatie stabilita de asigurator se va scade o fransiza deductibila de 10%.

                      Asiguratorul nu plateste despagubiri daca raspunderea civila a asiguratului a fost prilejuita de una sau de mai multe din situatiile excluse, precum si de:

    • daune provocate tertilor de un membru al familiei asiguratului sau a unui insotitor de orice fel al acestuia in timpul calatoriei;
    • daune provocate de asigurat membrilor familiei sale sau unui insotitor de orice fel al acestuia in timpul calatoriei ori bunurilor sale sau propriei persoane;
    • daune provocate tertilor de animale sau obiecte care apartin asiguratului, a unui membru al familiei asiguratului sau a unui insotitor de orice fel al acestuia, in timpul calatoriei;
    • daune provocate tertilor prin accidente cu vehicule conduse de asigurat (vehicule terestre cu motor, vehicule terestre atasate la un vehicul terestru cu motor, aparate de navigatie aeriene, maritime sau fluviale);
    • daune rezultate din practicarea vanatorii, a tuturor si oricarui tip de sport sau competitii / intreceri;
    • daune provocate tertilor in cursul desfasurarii de activitati profesionale, sau in cursul participarii la o activitate organizata de o asociatie profesionala, institutie sau colectivitate;
    • orice oferta, promisiune, sau plata din partea asiguratului, fara aprobarea scrisa din partea asiguratorului;
    • raspunderea civila profesionala si / sau contractuala;
    • raspunderea civila ce ar putea surveni urmare a unui Incendiu, explozii sau deversari / revarsari de ape;
    • daune produse de asigurat tertilor, altele decat vatamari corporale accidentale si avarierea sau distrugerea accidentala a oricarui tip bunuri;
    • daune provocate de asigurat sub influenta acoolului ori drogurilor, cu intentie, din neglijenta ori din culpa asiguratului;
    • daune provocate unor bunuri apatinand tertelor persoane si luate de asigurat in custodie sau care i-au fost incredintate in orice mod si cu orice titlu (ingrijire, intrebuintare, inchiriate, imprumutate, luate in pastrare, etc.);
    • transmiterea unor boli de persoana asigurata;
    • prejudicii cauzate prin orice forma de poluare, precum si costurile necesare neutralizarii, indepartarii si / sau curatarii substantelor poluante;
    • pagube produse hartiilor de valoare, documentelor, registrelor, titlurilor, actelor, manuscriselor, pietrelor scumpe, obiectelor de platina, aur sau argint, marcilor postale, colectiilor, tablourilor, sculpturilor sau altor obiecte cu valoare artistica, stiintifica sau istorica, precum si pentru disparitia sau distrugerea banilor;
    • orice daune morale;
    • orice fel de prejudiciu cauzat oricarei alte terte persoane, alta decat cea care a suferit in mod direct prejudiciul corporal sau material;
    • amenzile impuse de catre orice organisme autorizate / competente;
    • orice situatie care este o consecinta a raspunderii pe care asiguratul o are ca rezultat al unei intelegeri facute de catre acesta, care nu s-ar aplica in cazul absentei intelegerii respective;
    • daune produse tertilor ca rezultat al:
      • detinerii sau utilizarii oricarui tip de vehicul, animale sau arme de foc;
      • ocuparii (exceptand situatia temporara in scopul calatoriei) de proprietati, de teren sau Cladiri;
      • desfasurarii unei activitati comerciale, exercitarii unei profesii, prestarii unei munci manuale sau a oricarei ocupatii ocazionale;
      • oricarui act deliberat sau criminal;
    • orice raspundere a asiguratului in calitate de angajator sau sub incidenta oricarui alt contract sau oricarei polite de asigurare;

                    Asiguratul este obligat:

    • sa comunice societatii de asistenta despre aparitia evenimentului asigurat si despre pretentiile formulate de cei pagubiti, conform prevederilor si in termenul prevazut de acestea, precum si sa transmita la acesta cererea de despagubire si orice acte primite in legatura cu producerea evenimentului asigurat;
    • sa nu recunoasca nici o raspundere si sa nu faca nici o oferta, promisiune, angajament sau plata fara acordul scris al asiguratorului;
    • sa-si organizeze o buna aparare in procesul intentat de pagubit, tinand seama si de recomandarile facute de asigurator, inclusiv in ceea ce priveste angajarea unui aparator, atat in prima instanta, cat si in caile de atac. Asiguratorul poate folosi si calea interventiei in interesul asiguratului raspunzator de producerea prejudiciului, ori de cate ori in acest fel se asigura o mai buna aparare a intereselor asiguratorului;
    • oricand este necesar sa dea toate informatiile si ajutorul necesare, solicitate de societatea de asistenta sau de asigurator;

                    In caz de neindeplinire a obligatiilor prevazute mai sus, asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirii daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului asigurat sau intinderea pagubei.

                    Asiguratorul este indreptatit sa isi exercite orice drept pentru a-si apara interesele sau pentru a obtine o intelegere in ceea ce priveste o dauna si de asemenea, sa aplice procedurile necesare, in numele asiguratului, in beneficiul sau, aceste actiuni desfasurandu-se impotriva oricarei parti implicate.

                    In baza politei de asigurare asiguratorul plateste despagubirea pentru raspundere civila a asiguratului nemijlocit celui pagubit, cu acordul scris al asiguratului, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea nu poate fi urmarita de creditorii asiguratului.

                    In toate cazurile in care au fost prejudiciate mai multe persoane si suma prejudiciilor acestora depaseste limita raspunderii asiguratorului, convenita prin contract, despagubirile se acorda numai in limita acestei sume, proportional cu prejudiciul suferit de fiecare persoana, daca asiguratul si asiguratorul nu convin altfel, cu ocazia solutionarii daunei prin plata de despagubiri.

                    Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.

                    Termenul pentru plata drepturilor din asigurarea de raspundere civila a asiguratului este de 40 de zile calendaristice de la data la care a fost emisa decizia judecatoreaca, asiguratul avand obligatia de a o transmite societatii de asistenta sau de a o depune la asigurator, in termen de 5 zile de la data emiterii acesteia.

                     Pentru incasarea sumei cuvenite in baza politei de asigurare pentru raspundere civila, se va depune o cerere, in scris, precum si urmatoarele documente:

    • in toate cazurile: polita de asigurare (in original), copia actului de identitate al persoanei care depune cererea, copie dupa chitanta de plata a primelor;
    • copia deciziei judecatoresti;
    • alte acte necesare solicitate de societatea de asistenta sau asigurator, dupa caz, pentru solutionarea cererilor de plata.

                     In baza politei de asigurare, asiguratorul acopera cheltuielile suportate de asigurat pentru inlocuirea documentelor, in limita maxima specificata de PROGRAMUL C pentru acest risc, in cazul pierderii, distrugerii sau furtului documentelor apartinand acestuia, respectiv: pasaport, carte de identitate si / sau permis de conducator auto (dar numai in situatia in care asiguratul calatoreste cu un autovehicul propriu) si care sunt indispensabile continuarii calatoriei in strainatate sau pentru revenirea pe teritoriul tarii de domiciliu.

                     Cheltuielile acoperite pentru inlocuirea documentelor asiguratului, sunt urmatoarele:

    • cheltuielile efectuate pentru eliberarea de catre autoritatile competente a altor documente, care sa le inlocuiasca pe cele pierdute, distruse sau furate;
    • cheltuielile de transport, daca pentru obtinerea documentelor inlocuitoare celor pierdute, furate sau distruse este necesara deplasarea intr-o alta localitate decat cea in care se afla asiguratul.

                     Asiguratorul nu acopera cheltuielile pentru inlocuirea documentelor, in cazul pierderii distrugerii ori furtului documentelor asiguratului daca aceste evenimentele au fost prilejuite de una sau de mai multe din situatiile exceptate, precum si de:

    • pierderea sau distrugerea documentelelor datorata unor fapte comise cu intentie sau abandonarea intentionata a documentelor de catre asigurat / membru al familiei / reprezentant legal al acestuia;
    • incredintarea documentelor in grija / custodia / controlul unei alte persoane care nu are responsabilitate oficiala in a pastra / supraveghea / verifica documentele asiguratului;
    • documente ale asiguratului lasate nesupravegheate, ori aflate la vedere intr-un vehicul nesupravegheat, cu exceptia situatiei in care aceste documente se aflau in torpedoul vehiculului sau in portbagaj;
    • documente ale asiguratului pentru care nu exista inscrisuri ale autoritatilor straine locale cu privire la producerea evenimentului asigurat.

                   Asiguratul este obligat sa comunice (personal sau printr-un reprezentant al sau), imediat, societatii de asistenta despre aparitia evenimentului asigurat.

                   Termenul pentru plata drepturilor din asigurare este de 40 de zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat dar nu mai tarziu de 40 de zile calendaristice de la data expirarii politei de asigurare, iar asiguratul este obligat sa transmita societatii de asistenta sau sa depuna la asigurator cererea de despagubire impreuna cu documentele prevazute, in termen de 5 de zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, dar nu mai tarziu de 5 de zile calendaristice de la data expirarii politei de asigurare.

                    Documentele necesare pentru acordarea despagubirilor sunt urmatoarele:

    • in toate cazurile: polita de asigurare (in original), copia actului de identitate al persoanei care depune cererea, copie dupa ultima chitanta de plata a primelor;
    • acte justificative privind eliberarea documetelor inlocuitoare si achitarea taxelor aferente depuse de asigurat;
    • documente care atesta efectuarea deplasarii in alta localitate (chitante, bonuri fiscale, bilete de Calatorie, etc.);
    • inscrisuri eliberate de autoritatile competente din care sa rezulte pierderea, distrugerea sau furtul documentelor apartinand asiguratului.
    Obligatiile Asiguratului: 

                   Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, sunt:

    • In termen de cel mult 24 ore de la aparitia evenimentului asigurat si inainte de angajarea oricarei cheltuieli, asiguratul sau un reprezentant al acestuia, trebuie sa anunte societatea de asistenta prin telefon la nr: (+40)21 201 90 30 sau prin fax la nr: (+40)21 201 90 40 ori prin e-mail pe adresa: assistance@ro.april.com sau operations@ro.april.com si sa comunice:
      • numele si prenumele asiguratului, numarul politei de asigurare si perioada de valabilitate a acesteia;
      • locul unde se afla asiguratul si numarul de telefon pentru a putea fi contactat de catre reprezentantii societatii de asistenta;
      • detalii complete privitoare la evenimentul produs, problemele medicale aparute si natura ingrijirilor medicale solicitate.
    • In cazul in care este necesara repatrierea asiguratului accidentat sau bolnav, asiguratul sau un reprezentant al acestuia, trebuie sa contacteze societatea de asistenta prin telefon la nr: (+40)21.201.90.30 sau prin fax la nr: (+40)21 201 90 40 ori prin e-mail pe adresa: assistance@ro.april.com sau operations@ro.april.com si sa comunice:
      • numele, adresa si numarul de telefon al spitalului unde a fost internat;
      • numele, adresa si numarul de telefon al medicului care il trateaza.
    • Asiguratul este obligat sa permita accesul echipei medicale sau a reprezentantilor societatii de asistenta pentru a evalua starea lui de sanatate, daca acest lucru este posibil din punct de vedere medical si sa elibereze orice doctor, institut medical sau personalul medical aferent, de obligatiile ce rezida din pastrarea secretului medical. In cazul in care aceasta obligatie nu este indeplinita, asiguratorul este indreptatit sa nu acopere cheltuielile medicale.
    • De asemenea pentru solutionarea cazurilor asiguratul este obigat sa furnizeze reprezentantilor societatii de asistenta sau asiguratorului, la solicirarea acestora, fisa sa medicala (cu istoricul medical).
    • In caz de neindeplinire de catre asigurat a obligatiilor prevazute mai sus, asiguratorul are dreptul sa refuze plata oricaror sume, daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului asigurat si cuantumul drepturilor din asigurare.
    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group, le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate "AROSAN FORTE", a persoanelor fizice, sunt:

    • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
    • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
    • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
    • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
    • sa primeasca avizarile de dauna;
    • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
    • sa emita oferte de despagubire;
    • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite.

                    Daca, in legatura cu producerea unui risc asigurat, impotriva asiguratului a fost instituita o ancheta sau o procedura penala, asiguratorul are dreptul sa amane luarea unei decizii asupra incadrarii evenimentului conform politei de asigurare pana la finalizarea respectivelor actiuni legale.

                     Orice actiune sau informatie incompleta sau incorecta intreprinsa sau furnizata de catre asigurat / contractantul / mostenitor legal / tert mandatar al acestora, care impiedica asiguratorul sa determine cauzele producerii riscului asigurat, da asiguratorului dreptul de a refuza rambursarea cheltuielilor respectiv, plata indemnizatiilor.

                     In cazul in care asiguratul suporta contravaloarea cheltuielilor medicale din surse proprii, plata sumelor cuvenite asiguratului se face de catre asigurator, pe baza documentelor prezentate in original, documente care devin proprietatea asiguratorului.

                    Asiguratorul nu este responsabil pentru calitatea serviciilor oferite de institutiile medicale sau de personalul medical sau de alte institutii legislative sau autoritati.

    Procedura Daune: 
    • In baza politei de asigurare cu primele achitate integral, asiguratorul acopera cheltuielile implicate de producerea evenimentelor asigurate direct furnizorilor de servicii medicale sau de alte tipuri de servicii incluse in asigurare, dupa caz, la care termenul pentru plata drepturilor din asigurare este de 40 de zile calendaristice de la data la care s-a acordat asistenta medicala, respectiv de la data externarii din spital ori data efectuarii altor tipuri de servicii / producerii altor evenimente asigurate, asiguratul personal sau printr-un reprezentant al sau avand obligatia de a respecta prevederile politei, precum si termenul impus de acestea.
    • In situatii deosebite in care starea de sanatate a asiguratului si regimul de urgenta a cazului nu i-a permis acestuia sa contacteze societatea de asistenta, asiguratul sau persoana care a suportat cheltuielile implicate pentru asigurat (dar dovedit prin acte) poate solicita rambursarea cheltuielilor achitate direct de acestia, pentru care se va depune la sucursala asiguratorului care a incheiat polita de asigurare o cerere, in scris, de rambursare a cheltuielilor, precum si urmatoarele documente:
      • polita de asigurare, in original;
      • copia actului de identitate al persoanei care depune cererea;
      • copie dupa chitanta de plata a primelor;
      • documentele medicale (raport medical, bilet de externare, foaie de observatie, adeverinte medicale, certificate medicale, etc.) din care sa rezulte diagnosticul medical si data evenimentului asigurat, in copie;
      • documete de plata (facturi, chitante, note de plata, etc.), dupa caz, in original;
      • fisa medicala (cu istoricul medical) a asiguratului, dupa caz;
      • documente doveditoare ale achitarii costurilor pentru Ski Pack achizitionat, din care sa rezulte si perioada pentru care s-a achizitionat pachetul;
      • sau alte acte necesare solicitate de asigurator, dupa caz, pentru solutionarea cererilor de plata.
    • Orice document medical solicitat de asigurator va fi depus in original, pe cheltuiala persoanei solicitante.
    • Documentele depuse vor fi insotite de traducerea legalizata in limba Romana sau intr-o limba de circulatie internationala, efectuata de un traducator autorizat.
    • Termenul pentru plata drepturilor din asigurare in caz de depunere a unei cereri de rambursare a cheltuielilor implicate de producerea evenimentelor asigurate este de 40 de zile calendaristice de la data la care s-a acordat asistenta medicala, respectiv de la data externarii din spital ori data efectuarii altor tipuri de servicii / producerii altor evenimente asigurate, dar nu mai tarziu de 40 de zile calendaristice de la data expirarii politei de asigurare (reprezentand data intoarcerii in tara a asiguratului), asiguratul, personal sau printr-un reprezentant al sau, avand obligatia de a comunica la asiguratorului despre producerea riscului asigurat si de a depune cererea de rambursare, precum si documentele necesare, in termen de 5 de zile calendaristice de la data la care s-a acordat asistenta medicala, respectiv de la data externarii din spital ori data efectuarii altor tipuri de servicii / producerii altor evenimente asigurate, dar nu mai tarziu de 5 de zile calendaristice de la data expirarii politei de asigurare.
    • Stabilirea drepturilor si incasarea acestora se face dupa depunerea de catre cei in drept sa primeasca indemnizatia, a actelor prevazute mai sus.
    • In caz de neindeplinire de catre asigurat sau de persoana care a suportat cheltuielile pentru asigurat a obligatiilor prevazute, asiguratorul are dreptul sa refuze plata oricaror sume, daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului asigurat si cuantumul drepturilor din asigurare.
    • Cererea de despagubire pentru costurile suportate de asigurat pe perioada cat Ski Pack a fost achizitionat si nefolosit, se va depune impreuna cu cea pentru acoperirea cheltuielilor medicale ca urmare a producerii evenimentelor mentionate, iar despagubirea se acorda numai in cazurile in care asiguratul a fost spitalizat sau a fost necesar repaosul acestuia la pat si se determina, proportional, in functie de costul Ski Pack-ului si numarul de zile cat beneficiile oferite de acest pachet nu au fost accesate de asigurat, respectiv numai pentru perioada spitalizarii sau a repaosului la pat.

    Notificare daune:

    CALL CENTER APRIL Romania 24/7

    +4021 201 90 30

    http://april-romania.ro/ro.php?nume_pag=despagubire_medicala&limba=ro

    www.april-romania.ro

       B-dul Regina Maria 36-38, sector 4, Bucuresti, Romania. Tel: (+4021)201 90 30; Fax: (+4021)201 90 40; email: assistance@ro.april.com

     

    Call Center Constatare daune ASIROM

    Tel: 021 - 9599 (tarif normal in reteaua Telekom) - de LUNI pana SAMBATA, intre 7:00 – 22:00 si DUMINICA, intre 9:00 – 17:30

    021 - 777 - 9599 (tarif normal in reteaua Telekom) apelabil din strainatate - de LUNI pana SAMBATA, intre 7:00 – 22:00 si DUMINICA, intre 9:00 – 17:30

     Apelurile primite in afara programului de lucru sunt preluate de catre Pointer System si transmise catre noi in dimineata zilei urmatoare pentru a-i contacta pe clienti in vederea solutionarii cererii.

    Diverse: 

                    Inainte de intrarea in vigoare a asigurarii contractantul / asiguratul are dreptul sa ceara incetarea politei de asigurare, iar in acest caz asiguratorul va restitui prima de asigurare, mai putin cheltuielile suportate.

                    Drepturile minorilor cuvenite din asigurari se vor plati in conformitate cu prevederile legale in vigoare la data efectuarii acestor operatiuni.

                    In limita sumelor platite, asiguratorul este subrogat in toate drepturile asiguratului impotriva tertelor persoane vinovate de producerea evenimentului in care a fost implicat asiguratul. Asiguratul este obligat sa conserve dreptul de regres al asiguratorului si raspunde de prejudiciile aduse acestuia prin acte care ar impiedica realizarea acestui drept.

                    Daca asiguratul sau persoana care a suportat cheltuielile pentru asigurat incearca sa obtina prin fals sau frauda sume din asigurare, polita se considera desfiintata de drept, fara a mai fi necesara vreo notificare si fara orice alta formalitate, iar in cazul in care indemnizatiile au fost deja platite acestea vor fi recuperate.

                   Asiguratorul nu are nicio obligatie de plata din asigurare daca asiguratul sau persoana care a suportat cheltuilelie pentru asigurat sau furnizorul de servicii nu isi indeplineste obligatiile in termenul prevazut de polita de asigurare pentru plata drepturilor din asigurare, cel mult in termen de 2 ani de la expirarea acestuia.

                    Cei care obtin sau incearca prin orice mijloace sa obtina pe nedrept sume asigurate sau inlesnesc asemenea fapte se pedepsesc potrivit legii penale, ori de cate ori fapta intruneste elementele constitutive ale unei infractiuni. In caz de frauda sau dol, asiguratorul nu datoreaza suma asigurata.

                    Asigurarea este guvernata de legea romana ale carei instante de judecata competente vor fi singurele care vor avea jurisdictie in orice diferend care apare din polita incheiata. Atunci cand exista neintelegeri asupra cuantumului indemnizatiei de asigurare, partea necontestata din aceasta se va plati de asigurator anterior solutionarii neintelegerii prin buna invoiala sau de catre instanta judecatoreasca.

                     Asigurarea intra in vigoare numai dupa data emiterii politei de asigurare si a incasarii primelor de asigurare.