CALATORIE in STRAINATATE - MEDICAS STANDARD 2024 - OMNIASIG Vienna Insurance Group - Pitesti - Arges

asigurari omniasig vienna insurance group asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Aleea Alexandru, nr. 51.

office@omniasig.ro

Tel:   021.405.74.20, 021.405.74.24

Fax:   021.311.44.95, 021.311.44.90

                  OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. isi are inceputurile in anul 1995, cand lua fiinta societatea de asigurari OMNIASIG. 6 ani mai tarziu era infiintata BCR Asigurari, ca o divizie a bancii cu acelasi nume. Desi infiintate ca societati de asigurari distincte, cele 2 entitati ajung sa intre in sfera de interes a unuia dintre cei mai mari actori ai pietei de asigurari internationale, grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care, mai intai in anul 2005 preia OMNIASIG iar peste 3 ani, in 2008 avea sa preia si BCR Asigurari. Dupa alti 4 ani, in 2012 avea sa se realizeze fuziunea prin absorbtie a OMNIASIG de catre BCR Asigurari si a rezultat ceea ce cunoastem astazi ca fiind una dintre cele mai puternice societati de asigurari de pe piata romaneasca de asigurari, si anume OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. Aceasta este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-047-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai, polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate, destinata persoanelor fizice cu varsta de pana la 80 de ani, care au domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si care calatoresc in stainatate in scop turistic, pentru afaceri sau ca soferi profesionisti (exclusiv pe teritoriul Europei).

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. il constituie acoperirea riscurilor de producere a evenimentelor asigurate, respectiv accidente imprevizibile sau imbolnaviri imprevizibile ale asiguratului, in timpul perioadei asigurate care corespunde unei calatorii in strainatate.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si cu varsta de pana la 80 de ani;
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic, pentru afaceri sau ca sofer profesionist (exclusiv pe teritoriul Europei);
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport in termen de valabilitate;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.

              Polita de asigurare se incheie obligatoriu inaintea parasirii teritoriului Romaniei prin prezentarea pasaportului asiguratului (sau a cartii de identitate, pentru cazul in care deplasarea este permisa pe baza acestui document) in original si prin plata integrala a primei de asigurare. In caz contrar asigurarea nu este valabila.             

              Asigurarea poate fi incheiata de catre persoana fizica cu varsta de minim 18 ani impliniti, sau persoana juridica care are un interes asigurabil.

Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., poate fi incheiata pe o perioada cuprinsa intre 1 si 365 de zile pentru tarilei din Europa si pe o perioada cuprinsa intre 7 si 365 de zile pentru restul tarilor lumii, si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, in afara teritoriului Romaniei si a tarii de rezidenta a asiguratului, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic, pentru afaceri sau ca sofer profesionist (exclusiv pe teritoriul Europei).

             Acoperirea politei este valabila pentru intreaga perioada mentionata pe polita, 24h / 24h.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., este valabila in tara / zona teritoriala mentionata in polita de asigurare.

               Asigurarea este valabila numai in afara teritoriului Romaniei si a statului a carui cetatenie o poseda asiguratul.

               Asigurarea valideaza si pe durata tranzitului daca intervalul de timp in care asiguratul tranziteaza tara respectiva este inclus in perioada de asigurare specificata in polita.

               Asigurarea este valabila:

  • pe teritoriul statelor din Uniunea Europeana care fac parte din Spatiul Schengen;
  • pe teritoriul celorlalte tari din Europa;
  • pe teritoriul tarilor din afara Europei cu exceptia S.U.A.;
  • pe teritoriul S.U.A.;

               Asigurarea nu este valabila pe teritorii unde se inregistreaza conflicte de orice natura sau in zonele si teritoriile pentru care exista avertizari de pericol din partea Ministerului Afacerilor Externe.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., este orice persoana fizica, cu varsta de pana la 80 de ani, care are domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si care calatoreste in stainatate in scop turistic, pentru afaceri sau ca sofer profesionist (exclusiv pe teritoriul Europei).

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

                  Limita cheltuielilor acoperite prin asigurare este dupa cum urmeaza:

    • pentru tarile din Spatiul Schengen si/sau Uniunea Europeana - 50.000 EURO;
    • pentru celelalte tari - 30.000 USD;
    • Pentru TURCIA - 5.000 USD sau 30.000 USD;
    Prima de Asigurare: 

                   Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.

                   Prima de asigurare se stabileste ìn lei sau valuta si se va plati in lei la cursul BNR al zilei ìn care s-a efectuat plata.             

                   Prima de asigurare se calculeaza in functie de numarul de zile de Calatorie in strainatate, de varsta asiguratului, teritorialitate si scopul calatoriei pentru care asiguratul / contractantul a optat in polita.

                   Prima de asigurare trebuie platita integral anterior efectuarii calatoriei asigurate.

    Sistemul de Fransize: 

                  Polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

                  Asigurarea nu acopera cheltuieli mai mici decat valoarea fransizei nedeductibile (100 USD) in legatura cu unul si acelasi eveniment asigurat. Daca insa totalul cheltuielilor efectuate in legatura cu unul si acelasi eveniment asigurat depaseste fransiza nedeductibila (suma de 100 USD), asigurarea acopera totalitatea acestor cheltuieli.

    Riscuri Asigurate Standard: 

                   Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Asiguratorul acorda indemnizatii, in urma producerii evenimentului asigurat, pentru acoperirea costurilor necesare acordarii in regim de urgenta a urmatoarelor servicii de asistenta medicala:
      • consultatie si diagnosticare;
      • tratament si medicatie;
      • interventie chirurgicala, inclusiv anestezie si utilizarea salii de operatie;
      • diagnosticare si tratament cu raze Röntgen / raze X;
      • transport cu ambulanta;
      • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute, pana la limita de 300 USD.
        • in cazul survenirii unui accident vascular cerebral, asigurarea acopera cheltuielile de urgenta pe o perioada de maximum 14 (paisprezece) zile de la data producerii, costuri care pot include serviciile precizate anterior. Asigurarea acopera costul repatrierii, numai daca se poate organiza in cadrul intervalului de timp precizat anterior.
    • Alte servicii de asistenta asigurate conform deciziilor OMNIASIG ASSISTANCE:
      • acoperirea costului primului apel catre OMNIASIG ASSISTANCE (apel telefonic, fax, telegrama sau telex) efectuat de asigurat pentru avizarea producerii evenimentului asigurat, daca acesta implica acordarea de asistenta in baza politei. Daca OMNIASIG ASSISTANCE solicita asiguratului, in mod expres, efectuarea de alte convorbiri telefonice in interesul rezolvarii cazului respectiv, costul acestora este acoperit de asigurare.
      • repatrierea asiguratului bolnav sau accidentat, aflat in imposibilitatea de a se deplasa, organizata de OMNIASIG ASSISTANCE;
      • repatrierea ramasitelor pamantesti ale asiguratului, organizata de OMNIASIG ASSISTANCE;
      • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului, pana la limita sumei de 1.000 USD.
    • In toate cazurile de repatriere, OMNIASIG ASSISTANCE stabileste oportunitatea acesteia, modalitatea si data de repatriere, precum si toate celelalte detalii necesare, functie de interesul medical al asiguratului si de reglementarile sanitare in vigoare.
    • Daca perioada necesara acordarii serviciilor prevazute la ultimele 2 paragrafe (cu exceptia accidentelor pentru care perioada de asistenta este expres limitata in timp prin polita) se prelungeste dupa expirarea perioadei asigurate, asiguratul va beneficia de asistenta in conditiile politei pana la incheierea repatrierii sau restabilirea starii de sanatate, oricare survine mai intai, pana la limita sumei asigurate.
    • Asiguratul intelege si accepta faptul ca, la indeplinirea obligatiilor ce decurg din polita, asiguratorul si OMNIASIG ASSISTANCE se supun legilor si reglementarilor administrative si sanitare valabile in tara in care survine evenimentul asigurat. Serviciile medicale garantate se acorda numai pe teritoriul tarii unde a survenit urgenta medicala.
    Riscuri Excluse: 

                   Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Asigurarea nu acopera accidente sau imbolnaviri determinate de:
      • afectiuni ori stari patologice existente inainte ca asiguratul sa-si inceapa calatoria, exceptand masurile de urgenta necesare pentru salvarea vietii asiguratului;
      • starea de graviditate, nasterea, intreruperea voluntara a sarcinii; totusi asigurarea acopera accidente sau imbolnaviri determinate de complicatia evidenta si neprevazuta survenita inainte de a 28-a saptamana de sarcina;
      • consum de droguri si alcool, automedicatie, automutilare voluntara, sinucidere si tentativa de sinucidere, orice alte fapte intentionate ale asiguratului;
      • participarea asiguratului la competitii, intreceri, raliuri, curse, raiduri si antrenamente pentru acestea, precum si acte temerare ale asiguratului ori activitati periculoase ca: acrobatii, scufundari, escalade, lucrari subterane, manipularea focurilor de artificii sau a materialelor explozibile etc.;
      • sporturile de orice tip, practicate in mod profesionist, platite sau nu; totusi asigurarea acopera accidente sau imbolnaviri cauzate de practicarea sporturilor in regim de agrement;
      • practicarea activitatilor artistice, inclusiv in cadrul repetitiilor;
      • prestarea de activitati remunerate, in baza unui contract de munca in strainatate sau in absenta acestuia, inclusiv pe perioada deplasarii catre sau de la locul lor de desfasurare; totusi daca se prevede in mod expres in polita, acoperirea valideaza si in cazul prestarii de activitati remunerate, in baza unui contract de munca in strainatate, inclusiv in timpul deplasarii catre sau de la locul lor de desfasurare;
      • accidente nucleare, radiatii sau substante continand izotopi radioactivi;
      • razboi, invazie, actiunea unui inamic strain, ostilitatii (fie ca este declarata sau nu stare de razboi), razboi civil, revolta, rebeliune, revolutie, conspiratie, insurectie, razvratire militara cu sau fara uzurparea puterii, rascoala, lege martiala, acte ale persoanelor raufacatoare actionand in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, confiscare, rechizitionare, distrugere sau avariere a proprietatii ordonate de catre guvernarea de drept sau de fapt sau din partea oricarei autoritati publice, municipale sau locale, interdictii sau restrictii oficiale, sabotaje sau actiuni teroriste;
      • diagnostice si tratamente efectuate sau prescrise in Romania;
      • conducerea unui vehicul motorizat, indiferent de mediul in care se deplaseaza (terestru, apa, aer), pentru care asiguratul nu detine un permis legal de conducere;
      • participarea asiguratului la efectuarea serviciului militar sau a cursurilor de pregatire in cadrul unei armate, politii, jandarmerii, organizatii paramilitare sau alte institutii similare;
      • participarea asiguratului la zboruri aeriene daca asiguratul nu are calitatea de pasager platitor al unui bilet valabil al unei companii aeriene licentiate;
      • participarea asiguratului la orice fel de fapta prevazuta cu titlu de infractiune de legislatia tarii unde a survenit evenimentul;
      • epidemii.
    • Asigurarea nu acopera cheltuieli privind:
      • examinari si tratamente medicale nejustificate de producerea unui risc asigurat, vaccinuri si vaccinari, acte de medicina preventiva, cure de orice fel;
      • perioadele de convalescenta, recuperare, precum si curele de terapie de orice fel;
      • serviciile de asistenta, inclusiv repatriere, ca urmare a survenirii unui accident vascular cerebral, acordate dupa expirarea termenului de 14 zile de la producerea accidentului;
      • tratamente estetice, dietetice, homeopate, de acupunctura, precum si cele nerecunoscute de asigurarile sociale;
      • boli mintale, stari depresive, SIDA, boli venerice, precum si consecintele acestora;
      • cumpararea sau repararea de ochelari, lentile de contact, aparate medicale si proteze de orice fel;
      • efectuarea de interventii stomatologice constand in implanturi, coroane, proteze;
      • asistenta acordata ulterior repatrierii;
      • examinari si tratamente medicale recomandate de medicul autorizat a se efectua dupa incheierea asistentei necesare rezolvarii urgentei medicale;
      • chirurgie plastica, cu exceptia cazurilor in care aceasta este impusa de urmarile unui accident asigurat, situatie in care procedura de urgenta recomandata de medicul autorizat care il trateaza pe asigurat este aprobata de OMNIASIG ASSISTANCE.
    Clauze Suplimentare: 

                  La polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., exista clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse, si anume:

    MEDICAS STANDARD privind asigurarea de asistenta medicala valabila in TRANZIT

     

    • OBIECTUL ASIGURARII; RISCURI ACOPERITE SI servicii DE asistenta ACORdate
      • Obiectul asigurarii consta in acoperirea riscurilor de producere a evenimentelor asigurate, respectiv accidente imprevizibile sau imbolnaviri imprevizibile ale asiguratului, in timpul perioadei asigurate, numai daca acestea survin in tranzit si daca impiedica continuarea normala a calatoriei, asa cum a fost stabilita initial.
    • SUMA ASIGURATA
      • Limita cheltuielilor acoperite prin asigurare este dupa cum urmeaza:
        • pentru tarile din Spatiul Schengen si / sau Uniunea Europeana: 50.000 EURO;
        • pentru celelalte tari din Europa: 15.000 USD.
    • DURATA ASIGURARII
      • Asigurarea este valabila numai pentru tranzitele efectuate in cadrul perioadei asigurate, indiferent de numarul acestora.
    • VALABILITATE GEOGRAFICA
      • Asigurarea valideaza in Europa.
      • Tarile in care valideaza asigurarea se precizeaza de catre asigurat pe formularul de “Solicitare pentru incheierea unei asigurari de asistenta medicala pentru calatorii in strainatate – MEDICAS STANDARD sau FREQUENT sau TARI LIMITROFE”.
    Obligatiile Asiguratului: 

                   Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Asiguratul trebuie sa informeze corect si complet asiguratorul asupra starii sanatatii sale si a riscurilor la care se expune in timpul calatoriei in strainatate, prin completarea corespunzatoare a documentului “Solicitare pentru incheierea unei asigurari de asistenta medicala pentru calatorii in strainatate“, care face parte integranta din polita de asigurare. In timpul derularii politei de asigurare, asiguratul este obligat sa informeze asiguratorul referitor la orice modificare survenita in starea sa de sanatate, ulterior incheierii politei.
    • In cazul producerii unui eveniment asigurat, asiguratul este obligat sa ia legatura cu dispeceratul de urgenta al OMNIASIG ASSISTANCE din Bucuresti, Romania, la telefonul: + 402 1 201 90 31 sau faxul: + 402 1 201 90 40 (disponibile permanent) pentru a informa despre situatia sa medicala, polita de asigurare si a solicita instructiuni. Limbile utilizabile pentru comunicarea cu OMNIASIG ASSISTANCE sunt urmatoarele: engleza, germana, franceza, romana.
    • Avizarea survenirii evenimentului asigurat la OMNIASIG ASSISTANCE se face de catre asigurat sau de reprezentantul acestuia:
      • de preferat anterior beneficierii de servicii medicale de urgenta pentru ca OMNIASIG ASSISTANCE sa garanteze si sa acopere in direct cheltuielile stabilite in conformitate cu polita de asigurare;
      • in situatia unei spitalizari (inclusiv interventie chirurgicala) si / sau repatriere: obligatoriu in interval de 48 de ore de la producerea evenimentului asigurat.
    • In cazul in care asiguratul nu a anuntat la OMNIASIG ASSISTANCE despre survenirea evenimentului asigurat (cu exceptia cazurilor de spitalizare si / sau repatriere), acesta poate aviza asiguratorul intr-un interval de 30 de zile de la producerea evenimentului asigurat.
    • Asiguratul este obligat sa se informeze despre vaccinurile obligatorii, precum si cele recomandate ca necesare de autoritatile locale, sa le efectueze si sa respecte indicatiile privind alimentatia, igiena, conditiile de trai, etc. specifice tarii si / sau zonei geografice unde calatoreste.
    • La solicitarea asiguratorului / OMNIASIG ASSISTANCE, asiguratul va prezenta fisa medicala de la medicul de familie la care este inregistrat in Romania si de la unitatile in cadrul carora a beneficiat de asistenta medicala in Romania.
    • Asiguratul trebuie sa comunice asiguratorului toate informatiile pe care le cunoaste privind producerea evenimentului asigurat si sa puna la dispozitia asiguratorului orice document pe care il detine, in legatura cu acesta.
    • Asiguratul trebuie sa declare daca a incheiat alte polite de asigurare pentru aceleasi riscuri acoperite.
    • Daca repatrierea asiguratului este efectuata de OMNIASIG ASSISTANCE, asiguratul are obligatia sa inmaneze acesteia biletul de intoarcere in tara pe care l-a detinut initial, cel mai tarziu:
      • inainte de efectuarea repatrierii, in cazul in care aceasta se efectueaza inainte de data prevazuta in biletul initial de intoarcere in tara;
      • inainte de data prevazuta in biletul initial de intoarcere in tara, in cazul in care repatrierea se efectueaza dupa aceasta data.
    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare MEDICAS STANDARD de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, sunt:

    • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
    • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
    • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
    • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
    • sa primeasca avizarile de dauna;
    • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
    • sa emita oferte de despagubire;
    • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite.
    Procedura Daune: 
    • Asiguratorul va indemniza, in conditiile politei, cheltuielile efectuate in legatura cu evenimentul asigurat, care au fost garantate de OMNIASIG ASSISTANCE in urma anuntarii acesteia de catre asigurat.
    • Daca asiguratul a efectuat plati, in mod direct, in legatura cu producerea evenimentului asigurat, asiguratorul va indemniza acestuia numai acele cheltuieli care sunt recunoscute ca necesare de OMNIASIG ASSISTANCE, in cuantumul stabilit de aceasta. Indemnizatia cuvenita se achita in Lei (RON), prin echivalare la cursul stabilit de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data la care a survenit evenimentul asigurat.
    • Cererea de indemnizare va fi insotita de urmatoarele documente:
      • declaratia asiguratului cu privire la producerea evenimentului asigurat si la serviciile de asistenta de care a beneficiat acesta;
      • facturile si notele de plata originale privind cheltuielile efectuate, cu specificarea serviciilor de asistenta la care se refera;
      • foaia de observatie a pacientului cu mentiunile zilnice ale medicului;
      • orice alte documente necesare pentru solutionarea cererii.
        • Traducerea documentelor care insotesc cererea de indemnizare intr-una din limbile romana sau engleza, este in sarcina asiguratului.
    • Asiguratorul va rambursa asiguratului costul stabilit pentru convorbirile telefonice sau transmisia prin fax / telex / telegrama prevazute, in Romania, in Lei (RON), in baza confirmarii acestora de catre OMNIASIG ASSISTANCE, in limita unei convorbiri / transmisii de max. 5 minute.
    • Asiguratorul are dreptul sa refuze plata indemnizatiei daca:
      • asiguratul nu-si indeplineste obligatiile sau nu se conformeaza instructiunilor primite de la OMNIASIG ASSISTANCE;
      • in declaratiile asiguratului, care au stat la baza incheierii politei sau care sunt facute ulterior, inclusiv cu ocazia cererii de indemnizare, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase sau in mod evident exagerari; in aceste situatii polita devine nula si nu mai poate produce efecte juridice.
    • Prin plata indemnizatiei se sting orice pretentii ale asiguratului fata de asigurator, in legatura cu evenimentul respectiv.

    Notificare daune:

    Call Center Constatare daune - NON STOP - OMNIASIG ASSISTANCE

    Tel: +4021-201.90.31 - pentru apeluri efectuate din tara sau din strainatate

    Diverse: 
    • In cazul in care asiguratorul si / sau OMNIASIG ASSISTANCE considera necesar, asiguratul autorizeaza toti furnizorii de servicii medicale (medici, unitati medicale de orice fel etc.) care au fost implicati in cazul respectiv, sa furnizeze toate informatiile solicitate de asigurator si / sau OMNIASIG ASSISTANCE, eliberandu-i de obligatia de a pastra secretul cu privire la cazul medical respectiv.
    • Polita de asigurare da dreptul la indemnizare numai pentru cheltuielile care nu sunt acoperite prin efectul altor asigurari, si numai daca indemnizarea nu este contrara unor reglementari legale in vigoare la data producerii evenimentului asigurat.
    • Polita se considera denuntata in cazul in care asiguratul nu obtine viza necesara calatoriei sau face dovada neefectuarii acesteia, iar acesta are dreptul la rambursarea primei de asigurare, diminuata cu cheltuielile de gestiune a contractului, in baza unei solicitari scrise inaintata asiguratorului inainte de inceperea perioadei de asigurare. In cazuri temeinic justificate, cererea de rambursare se poate face in termen de cel mult 3 (trei) zile de la data inceperii perioadei de asigurare.
    • Asiguratorul are dreptul sa recupereze de la terti responsabili, printr-o actiune de regres, orice plata facuta in virtutea acestei polite, cu avizarea prealabila a asiguratului. Asiguratul este obligat sa sprijine asiguratorul in exercitarea de catre aceasta a dreptului de regres. Asiguratul raspunde fata de asigurator pentru prejudiciile aduse prin acte care ar impiedica exercitarea dreptului de regres impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat.
    • Daca asiguratul renunta la drepturile sale de indemnizare fata de tertii raspunzatori, da descarcare sau face o tranzactie etc., indemnizatia care ar fi fost cuvenita se va reduce in mod corespunzator cu sumele care au facut obiectul acestor acte juridice.
    • Daca indemnizarea a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata.
    • Persoanele care obtin sau incearca prin orice mijloace sa obtina pe nedrept despagubiri din asigurare sau cei care inlesnesc asemenea fapte, se pedepsesc potrivit legii penale ori de cate ori fapta intruneste elementele unei infractiuni.
    • Asigurarea incheiata potrivit politei este supusa legilor din Romania, iar aceasta se completeaza cu prevederile legale in vigoare privitoare la asigurari.
    • Orice litigiu in legatura cu aplicarea politei de asigurare se rezolva pe cale amiabila sau in cazul in care acest lucru nu este posibil, de catre instantele de judecata competente din Romania.