Asigurarea de asistenta medicala pentru CALATORIE in STRAINATATE cu valabilitate 1 an "MULTITRAVEL"

asigurari allianz tiriac asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Caderea Bastiliei, nr. 80-84.

relatii.publice@allianztiriac.ro

Tel:    021-208.22.22, 021-208.22.79, 021-208.22.81, 021 20 19 100, 0801 0801 08

Fax:   021-208.22.11

               Actuala societate de asigurari ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in anul 1994 cand renumitul tenismen si om de afaceri Ion Tiriac a a infiintat societatea Asigurari "Ion Tiriac" S.A. cunoscuta ca fosta ASIT. In numai 6 ani de functionare pe piata de asigurari din Romania, prin competenta si seriozitate, ASIT a urcat pana pe locul 2 in topul asiguratorilor din Romania la acea vreme. Urmare a rezultatelor obtinute si soliditatii ASIT, in anul 2000 aceasta a fost integrata in puternicul grup financiar german ALLIANZ, rezultand ceea ce cunoastem astazi - ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. Aceasta noua societate ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. si-a consolidat permanent statutul de societate de asigurari puternica, de incredere, devenind o marca de prestigiu in Romania. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-017-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. detine in portofoliu polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, destinata oricarei persoane fizice, cu varsta implinita cuprinsa intre 0 si 70 ani, rezidenta in Romania (cetatean roman avand atat domiciliul stabil, cat si resedinta pe teritoriul Romaniei) care este inscrisa in polita de asigurare emisa de asigurator si care calatoreste in strainatate, in scop turistic si / sau pentru afaceri.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. il constituie, costurile medicale si / sau de repatriere determinate de imbolnavirea subita sau accidentul suferit de asigurat in timpul calatoriei efectuate in strainatate, in scop turistic si / sau pentru afaceri.

              Fiecare Calatorie efectuata in decursul anului de asigurare nu poate fi mai lunga de 25 (douazeci si cinci) de zile consecutive.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu varsta cuprinsa intre 0 si 70 ani, rezidenta in Romania (cetatean roman avand atat domiciliul stabil, cat si resedinta pe teritoriul Romaniei);
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic si / sau pentru afaceri;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., poate fi incheiata, pentru o perioada de un an de zile si este valabil pentru toate calatoriile efectuate de asigurat in afara granitelor Romaniei in perioada asigurata, conform planului de asigurare ales, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic si / sau pentru afaceri.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Polita de asigurare se incheie inaintea inceperii calatoriei in strainatate a asiguratului si va fi emisa numai dupa achitarea integrala a primei de asigurare. Polita de asigurare nu ofera acoperire pentru calatoriile incepute inainte de data incheierii sale.

             Polita de asigurare se poate reinnoi pentru perioade de cate 1 (un) an, in termenii si conditiile comunicate de asigurator. Reinnoirea se considera acceptata odata cu plata primei de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., poate fi incheiata pe 2 planuri de acoperire teritoriala:

  • PLANUL 1: in toate tarile cu exceptia SUA, Canada, Romania si / sau tara de rezidenta a asiguratului,
  • PLANUL 2: in toate tarile cu exceptia Romaniei si / sau a tarii de rezidenta a asiguratului.

               Optiunea asiguratului / contractantului referitoare la limita teritoriala este comunicata asiguratorului inainte de emiterea politei de asigurare si este mentionata in polita.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., este orice persoana fizica, cu varsta cuprinsa intre 0 si 70 ani, rezidenta in Romania (cetatean roman avand atat domiciliul stabil, cat si resedinta pe teritoriul Romaniei) care este inscrisa in polita emisa si care calatoreste in strainatate, in scop turistic si / sau pentru afaceri.

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Suma asigurata este aceeasi indiferent de planul ales, astfel:

  • cheltuieli medicale:       30.000 EUR
  • cheltuieli de repatriere:  7.000 EUR

               Suma asigurata pentru cheltuielile de repatriere va fi dedusa din suma asigurata stabilita pentru cheltuieli medicale.

Prima de Asigurare: 

               Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.

               Prima de asigurare se plateste in RON, anticipat si integral, pentru intreaga perioada de asigurare.

               In functie de optiunea contractantului / asiguratului referitoare la solicitarea de acoperire a sporturilor de agrement, prima de asigurare este stabilita conform tarifului corespunzator: tarif standard sau tarif cu sport de agrement.

               Contractantul este exclusiv raspunzator de plata primei de asigurare si are obligatia de a solicita / obtine si de a pastra dovada platii acesteia (chitanta-factura, ordin de plata etc.).

               Plata primelor de asigurare se poate efectua prin orice modalitate acceptata de asigurator. Contractantul suporta toate taxele si comisioanele referitoare la plata primelor de asigurare si a altor sume datorate asiguratorului.

               Asigurarorul restituie prima de asigurare, astfel:

  • inainte de intrarea in valabilitate a politei, restituirea primei de asigurare se face integral;
  • dupa intrarea in valabilitate a politei, restituirea primei de asigurare se face pro-rata, calculata pe luni intregi de asigurare (fiecare luna de asigurare inceputa se considera luna intreaga).

               Nici o restituire de prima nu va putea fi facuta in cazul in care pe polita s-a avizat producerea unui risc.

               Sumele care urmeaza a fi restituite contractantului se vor plati in RON, intr-un cont bancar al contractantului, specificat in scris de catre acesta si deschis la o banca de pe teritoriul Romaniei, sau prin orice alta modalitate de plata agreata de catre asigurator.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., sunt:

  • Asiguratorul ramburseaza contravaloarea:
    • cheltuielilor medicale efectuate exclusiv ca urmare a unei urgente medicale suferite de asigurat pe perioada de valabilitate a politei de asigurare in care acesta se afla in strainatate,
    • cheltuielilor de repatriere efectuate exclusiv ca urmare a unei urgente medicale suferite de asigurat pe perioada de valabilitate a politei de asigurare in care acesta se afla in strainatate sau ca urmare a decesului asiguratului.
      • In baza politei de asigurare sunt acoperite cheltuieli de repatriere efectuate exclusiv ca urmare a decesului asiguratului, survenit ca urmare a producerii unui accident sau a unei imbolnaviri neasteptate, in perioada de valabilitate a politei de asigurare, in timpul calatoriei in afara granitelor teritoriale ale României, si atestat prin certificatul constatator al decesului, eliberat de organul competent.
  • Asiguratorul va rambursa doar contravaloarea cheltuielilor pentru riscurile asigurate produse in primele 25 de zile ale fiecarei sederi in strainatate.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., sunt:

  • Asiguratorul nu acopera riscurile excluse in definitiile cheltuielilor medicale si cheltuielilor de repatriere si nici riscurile cauzate direct sau indirect de:
    • boli cronice sau afectiuni pre-existente intrarii in vigoare a politei de asigurare sau agravarea acestora (inclusiv acutizarea si recidiva acestora) precum si consecintele acestora; excluderea este valabila si pentru alte proceduri medicale sau accidente efectuate sau intamplate inaintea inceperii perioadei asigurate, precum si pentru consecinte ale acestora;
    • orice fel de afectiuni psihice;
    • sinuciderea, incercarea de sinucidere sau de automutilare ale asiguratului chiar daca acesta s-a aflat intr-o situatie in care i-a fost afectat discernamantul;
    • consumul de alcool, medicamente sau droguri, cu exceptia medicamentelor prescrise de catre un medic, administrate conform retetelor acestuia;
    • evolutia unei boli infectioase ce debuteaza in contextul unei epidemii / pandemii declarate in mod oficial de catre autoritatea abilitata;
    • angajarea in ocupatii care necesita efort fizic (altele decat cele cu munca de birou sau studii) precum: munci agricole, industrie chimica, alimentara, textila, a pielariei, a hartiei si celulozei, a energiei electrice, tipografii, ateliere de reparatii, transporturi rutiere sau feroviare, padurari, industria cauciucului, mase pastice, petrol si gaze, rafinarii, extractia minereurilor feroase si neferoase, constructii civile si industriale, precum si angajarea in ocupatii periculoase dupa cum urmeaza: forte armate (servicii speciale, activitati cu dispozitive explozibile, aviatie militara, navigatie militara, pompieri militari), aviatie (aviatie utilitara, piloti de testare, piloti pentru platformele de combustibil), scafandri care folosesc explozibili, forte speciale ale politiei, servicii de securitate personala, alpinism utilitar, activitati de exploatare miniera (in subteran) sau de instalatii pentru combustibili, activitati pe platforme de petrol si gaze, activitati in industria substantelor explozibile;
    • implicarea asiguratului in aviatie altfel decat ca pasager al unei companii autorizate sa efectueze transportul de persoane;
    • participarea in orice fel de cursa sau competitie (inclusiv antrenamentul pentru acestea) ca si sportiv profesionist;
    • practicarea unor sporturi sau hobby-uri periculoase precum: aviatie, parasutism, planorism, zbor cu parapanta, deltaplanorism, sarituri cu schiurile, bungee-jumping, alpinism, escalada, speologie, surfing, curse de calarie, rodeo, competitii de arte martiale, curse auto, circuite pentru motociclisti, rafting, scufundari libere, la mare adancime sau sub strat de gheata, cu exceptia sporturilor de agrement, daca a fost achitata prima contractuala corespunzatoare tarifului cu sport de agrement;
    • savarsirea cu intentie de catre asigurat a unei fapte incriminate ca infractiune de legea statutului in care s-a produs fapta (constatata printr-un act judiciar emis de autoritatea competenta din statul unde s-a savarsit fapta), daca aceasta este incriminata de legea romana;
    • evenimente de razboi (indiferent daca razboiul a fost declarat sau nu);
    • participarea asiguratului la misiuni militare cu profil operativ sau de instruire (inclusiv misiuni de mentinere a pacii);
    • participarea asiguratului la acte de terorism sau tulburari interne (revolte, tulburari sociale, revolutii) de partea celor care le-au generat;
    • contaminarea radioactiva, actiunea armelor chimice sau biologice.
  • Asiguratorul nu acopera:
    • cheltuieli medicale in legatura cu diagnosticarea si / sau tratamentul cancerului, al bolilor cu transmitere sexuala, infectarea cu HIV, SIDA si consecintele acestora;
    • cheltuieli medicale legate de cure de odihna sau de recuperare in sanatorii, centre de sanatate sau odihna, case de convalescenta sau in alte institutii similare;
    • cheltuieli medicale pentru indepartarea defectelor sau anomaliilor / malformatiilor fizice (chirurgie plastica);
    • cheltuieli medicale in legatura cu nasterea copilului, tratamente sau controale medicale specifice starii de graviditate. Totusi, in cazul unor complicatii acute aparute in primele 30 de saptamani de sarcina, asiguratorul va despagubi cheltuielile care privesc strict procedurile medicale de salvare a vietii mamei si / sau copilului;
    • cheltuieli medicale pentru proceduri medicale de investigare sau de tratament cu caracter experimental, specifice cercetarii medicale, precum si consecintele acestora;
    • cheltuieli medicale pentru homeopatie sau tratamente de medicina alternativa, proceduri terapeutice nerecunoscute din punct de vedere medical si neautorizate de institutii medicale competente si consecintele acestora;
    • cheltuieli medicale pentru reabilitare si fizioterapie sau cheltuieli efectuate pentru procurarea, inlocuirea sau refacerea protezelor de orice fel, a ochelarilor de vedere, inclusiv a lentilelor de contact;
    • cheltuieli medicale pentru tratamente stomatologice definitive, tratamente de canal (cu exceptia cazurilor in care tratamentul de canal se adreseaza calmarii durerilor acute), ortodontie, boli parodontale, detartrare, dinti artificiali, coroane / punti dentare;
    • cheltuieli medicale pentru examinari de rutina, controale sau verificari medicale generale (tip fisa medicala), inclusiv vaccinari de rutina impuse sau solicitate de autoritati medicale locale;
    • cheltuieli medicale pentru servicii medicale care nu sunt necesare pentru stabilirea diagnosticului sau pentru efectuarea tratamentului, precum si interventii chirurgicale sau tratamente medicale care pot fi amanate pana la revenirea in tara a asiguratului;
    • cheltuieli medicale cu medicamente sau tratamente necesare a fi administrate sau acordate pe parcursul deplasarii in strainatate, dar care erau cunoscute sau prescrise inainte de inceperea calatoriei;
    • cheltuieli de repatriere pentru care nu exista acordul prealabil al asiguratorului, precum si cheltuielile medicale angajate dupa data la care, desi posibila, repatrierea medicala nu s-a efectuat ca urmare a unei decizii a asiguratului.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse.

    Obligatiile Asiguratului: 

                   Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., sunt:

    • Contractantul / asiguratul sunt obligati:
      • sa dea raspunsuri corecte si complete in documentele intocmite la incheierea politei de asigurare sau solicitate ulterior de catre asigurator;
      • in caz de producere a unui risc asigurat, sa respecte intocmai procedura descrisa;
      • sa furnizeze toate informatiile si documentele solicitate de asigurator si sa faciliteze eventualele investigatii referitoare la circumstantele producerii riscului asigurat; daca documentele au fost intocmite pe teritoriul altei tari, sa furnizeze asiguratorului traducerile legalizate ale acestora in limba romana sau engleza;
      • sa prezinte dovezi cu privire la data exacta la care a inceput calatoria si durata acesteia.
        • In caz de nerespectare a obligatiilor prevazute la primul punct de mai sus, asiguratorul isi rezerva dreptul de a denunta unilateral polita de asigurare si de a refuza plata cheltuielilor medicale daca informatiile si / sau documentele care nu au fost furnizate asiguratorului l-ar fi determinat pe acesta sa nu incheie polita de asigurare ori sa ofere polita de asigurare in alte conditii. In caz de nerespectare a obligatiilor prevazute la urmatoarele trei puncte de mai sus, asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza indeplinirea obligatiilor asumate prin polita de asigurare, daca din acest motiv nu a putut determina cauza si circumstantele producerii riscului asigurat.
    • Asiguratul este obligat sa ia toate masurile pentru a preveni producerea unui risc asigurat, iar in cazul in care sufera un accident sau se imbolnaveste, sa ceara si sa accepte cat mai repede un tratament medical si sa urmeze prescriptiile medicului pentru a-si grabi restabilirea. Asiguratorul poate refuza rambursarea cheltuielilor in cazul in care constata ca asiguratul nu a cerut tratamentul medical, nu respecta indicatiile medicale sau presteaza activitati contraindicate in raport cu afectiunea sau vatamarea suferita.
    • Asiguratul autorizeaza asiguratorul sa obtina toate informatiile considerate necesare de la terte persoane (medici, institutii medicale) si sa elibereze aceste terte persoane de obligatia de a pastra secretul profesional cu privire la cazul respectiv.
    • Contractantul este obligat sa anunte in scris asiguratorul cu privire la orice modificare a datelor sale de contact.
    • In cazul producerii unui risc asigurat contractantul / asiguratul este obligat:
      • sa avizeze producerea riscului asigurat imediat, la compania de asistenta sau, in termen de 5 zile lucratoare de la intoarcerea in tara, la asigurator;
      • sa furnizeze informatii cu privire la evenimentul produs si la datele din polita de asigurare;
      • sa furnizeze documente din care sa reiasa data la care a parasit granitele Romaniei:
        • biletul de avion / tren / autocar si factura sau chitanta aferenta achizitionarii acestuia, sau
        • vigneta / taxa de drum si factura sau chitanta care face dovada achitarii taxei de drum la parasirea teritoriului Romaniei cu autoturismul pe teritoriul oricareia dintre tarile vecine, sau
        • copia pasaportului care sa contina viza de Calatorie si / sau stampila de intrare in tara de destinatie si / sau vizele de Calatorie si / sau stampilele de intrare in tarile de tranzit; aceste documente sunt necesare numai in cazul in care asiguratul calatoreste in alte tari decat cele membre ale Uniunii Europene;
      • sa furnizeze orice alte documente solicitate de catre compania de asistenta sau de asigurator, relevante pentru solutionarea daunei;
      • sa respecte instructiunile primite de la compania de asistenta sau de la asigurator.
    • In cazul producerii unui risc asigurat pentru care avizarea se face la asigurator, contractantul / asiguratul este obligat sa furnizeze asiguratorului urmatoarele documente, suplimentar celor mentionate mai sus:
      • declaratia asiguratului cu privire la descrierea evenimentului si la cuantumul cheltuielilor efectuate;
      • polita de asigurare (sau numarul acesteia);
      • act de identitate (copie semnata de asigurat);
      • documente medicale care sa ateste diagnosticul si tratamentul urmat;
      • facturi emise pe numele asiguratului si chitante privind cheltuielile medicale sau de repatriere efectuate, inclusiv cele pentru produse farmaceutice (copia retetei eliberate de medicul curant si bonul fiscal eliberat de farmacie aferent achizitionarii medicamentelor);
      • documente din care sa reiasa data la care asiguratul a parasit granitele Romaniei;
      • orice alte documente relevante pentru solutionarea cererii.
    • In cazul tratamentului dentar, documentele medicale / facturile trebuie sa contina informatii privind dintii tratati si tratamentul aplicat.
    • In cazul producerii decesului asiguratului, avizarea riscului se face de catre reprezentantul legal / mostenitorii legali ai acestuia. In cazul solicitarilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere a corpului neinsufletit al asiguratului, trebuie prezentat certificatul de deces al acestuia si documentele care sa ateste cauza, locul decesului si dovada efectuarii cheltuielilor pentru care s-a emis pretentia de rambursare (facturi si chitante emise si platite de persoana care solicita rambursarea cheltuielilor).
    • In cazul in care avizarea producerii riscului nu se conformeaza prevederilor mai sus mentionate este necesar sa se comunice in scris asiguratorului motivul nerespectarii. In acest caz, asiguratorul isi rezerva dreptul de a rambursa numai cheltuielile pe care le considera strict legate de tratamentul de urgenta sau de a refuza rambursarea cheltuielilor, daca din cauza nerespectarii procedurii nu se poate stabili si asuma vreo responsabilitate in baza politei de asigurare.
    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A., le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate cu valabilitate de 1 an, MULTITRAVEL, a persoanelor fizice, sunt:

    • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
    • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
    • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
    • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
    • sa primeasca avizarile de dauna;
    • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
    • sa emita oferte de despagubire;
    • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite.

                    Daca, in legatura cu producerea unui risc asigurat, impotriva asiguratului a fost instituita o ancheta sau o procedura penala, asiguratorul are dreptul sa amane luarea unei decizii asupra incadrarii evenimentului conform politei de asigurare pana la finalizarea respectivelor actiuni legale.

                     Orice actiune sau informatie incompleta sau incorecta intreprinsa sau furnizata de catre asigurat / contractantul / mostenitor legal / tert mandatar al acestora, care impiedica asiguratorul sa determine cauzele producerii riscului asigurat, da asiguratorului dreptul de a refuza rambursarea cheltuielilor respectiv, plata indemnizatiilor.

                     In cazul in care asiguratul suporta contravaloarea cheltuielilor medicale din surse proprii, plata sumelor cuvenite asiguratului se face de catre asigurator, pe baza documentelor prezentate in original, documente care devin proprietatea asiguratorului.

                     Asiguratorul are obligatia sa valideze conformitatea documentelor justificative solicitate, sa finalizeze toate investigatiile privind producerea evenimentului avizat si sa transmita decizia sa persoanelor indreptatite in termen de 30 zile calendaristice de la data la care primeste toate documentele necesare evaluarii dosarului de dauna.

                    Asiguratorul nu este responsabil pentru calitatea serviciilor oferite de institutiile medicale sau de personalul medical.

                    Dreptul de a ridica pretentii fata de asigurator privind rambursarea cheltuielilor medicale in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data producerii riscului asigurat.

    Procedura Daune: 
    • Daca pe baza documentelor solicitate asiguratorul decide ca riscul este acoperit conform politei, in termenul asumat pentru comunicarea deciziei sale va rambursa suma cuvenita.
    • Suma cuvenita pentru a fi rambursata conform politei de asigurare se calculeaza pe baza urmatoarelor precizari:
      • contravaloarea cheltuielilor medicale rambursate pe durata politei de asigurare nu trebuie sa depaseasca valoarea sumei asigurate; aceasta suma include si contravaloarea cheltuielilor de repatriere;
      • contravaloarea cheltuielilor de repatriere, medicala sau a corpului neinsufletit, pe durata politei de asigurare, nu trebuie sa depaseasca valoarea sumei asigurate pentru cheltuieli de repatriere;
      • contravaloarea sumelor inscrise in bonuri fiscale / facturi face obiectul unei singure rambursari, indiferent de numarului asigurarilor medicale de Calatorie in strainatate incheiate cu asiguratorul.
    • Daca un accident sau o imbolnavire care a survenit in perioada de valabilitate a politei de asigurare necesita tratament in regim de spitalizare si dupa expirarea perioadei de valabilitate a politei sau a primelor 25 de zile de sedere in strainatate a asiguratului, obligatia asiguratorului de a rambursa contravaloarea cheltuielilor se poate extinde cu cel mult 15 zile calendaristice, in masura in care asiguratul aduce dovezi ca repatrierea medicala nu a fost posibila.
    • In limita sumei asigurate, asiguratorul va despagubi si cheltuielile telefonice legate de comunicarea cu compania de asistenta, in masura in care se dovedeste efectuarea lor.
    • In cazul riscurilor avizate la compania de asistenta, plata cheltuielilor medicale se efectueaza direct de catre aceasta, in numele asiguratorului, sau de catre asigurator in cazul in care plata nu a putut fi efectuata de catre compania de asistenta.
    • In cazul in care solicitarea pentru rambursarea contravalorii cheltuielilor este frauduloasa ori are la baza declaratii false, asiguratorul va refuza plata acestora.
    • Daca pe baza documentelor solicitate asiguratorul decide ca riscul, survenit pe perioada de valabilitate a politei de asigurare, nu este acoperit conform politei de asigurare, va informa contractantul / asiguratul / reprezentantul legal / mostenitorul asupra deciziei de neincadrare in conditiile de asigurare a evenimentului avizat si refuzului de rambursare a cheltuielilor medicale.
    • Sumele platite in baza politei de asigurare se vor plati in RON, la cursul BNR din data efectuarii platii, intr-un cont bancar comunicat in scris asiguratorului si deschis la o banca de pe teritoriul Romaniei sau prin orice alta modalitate de plata agreata de catre asigurator, in termen de 30 zile calendaristice de la data furnizarii tuturor documentelor necesare.
    • Eventualele taxe si comisioane privind operatiunile de plata a beneficiilor in baza politei de asigurare vor fi suportate de catre asigurator. In cazul in care detaliile de plata comunicate de contractant / asigurat / reprezentantul legal / mostenitor nu sunt corecte si / sau complete, iar incercarea de efectuare a platii de catre asigurator esueaza, asiguratorul isi rezerva dreptul de a retine taxele si comisioanele aferente urmatoarei / urmatoarelor ordonari la plata a aceleiasi sume din valoarea ce urmeaza sa fie platita.

    Centrul de daune 
    Suna la 021.20.19.180 (1) (apelabil din reteaua Romtelecom)
    sau
    Formeaza tasta * (steluta) urmata de 21.20.19.18 (apelabil din reteaua Orange)
    Program: de LUNI pana VINERI, intre orele 8:00 si 20:00

    Fax: 0213.167.019

    Diverse: 
    • Orice solicitare adresata asiguratorului, conform conditiilor de asigurare, trebuie semnata de catre asigurat / contractant. Daca semnatura din solicitarea adresata asiguratorului nu coincide cu cea din oferta de asigurare, asiguratorul poate solicita asiguratului / contractantului, dupa caz, confirmarea schimbarii semnaturii; in acest sens, asiguratul / contractantul vor pune la dispozitia asiguratorului un specimen al noii semnaturi.
    • Respectarea de catre asigurat / contractant a obligatiilor ce le revin, precum si presupunerea ca declaratiile si raspunsurile lor sunt corecte si sincere, constituie conditii ce preced orice Raspundere sau obligatie a asiguratorului de a rambursa contravaloarea cheltuielilor.
    • Legea aplicabila politei de asigurare este legea romana.
    • Posibilele litigii ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila, decurgand din sau in legatura cu contractul de asigurare, vor fi solutionate de instantele de judecata competente.
    • Forta majora apara de Raspundere partea care o invoca si se comunica celeilalte parti contractante in termen de 5 zile momentul aparitiei fortei majore; in urmatoarele 15 zile trebuie transmise documentele eliberate de Camera de Comert si Industrie competenta care sa ateste evenimentele respective. Partile vor face toate eforturile posibile pentru a asigura reluarea indeplinirii normale a obligatiilor care le revin in cadrul politei dupa producerea oricaruia dintre cazurile de forta majora. Inainte de restabilirea situatiei normale, obligatiile partilor vor fi indeplinite in cea mai mare masura posibila.
    • Fondul de garantare este destinat rambursarii contravalorii cheltuielilor rezultate din polita de asigurare, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului si este administrat de Autoritatea de Supraveghere Financiara.
    • Conform Codului Fiscal, primele contractuale aferente contractelor de asigurare de Calatorie in strainatate nu sunt deductibile fiscal.