Asigurarea Complexa de asistenta si cheltuieli medicale pentru CALATORIE in STRAINATATE

asigurari city insurance asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Constantin Aricescu, Nr. 5-7, Parter-Demisol.

office@cityinsurance.ro

Tel:    021.231.0090, 021.231.0079, 021.230.3248, 021.231.0054, 021.231.0713

Fax:   021.231.0442

             Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A. este o companie de asigurari generale, 100% romaneasca. Conferind incredere si performanta clientilor sai compania pune accentul, de 15 ani incoace, pe transparenta, stabilitate si coerenta. In 2008 City Insurance devine prima companie de asigurari din Romania care isi dezvolta activitatea in tari membre UE si vinde produse specifice la nivel international pe baza dreptului de libera circulatie a serviciilor. Incepand cu anul 2010, societatea a inceput sa ofere un portofoliu de produse si de servicii de asigurare complet, pe piata romaneasca. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", CITY INSURANCE S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Bulgaria, Grecia, Spania, Lituania, Italia. CITY INSURANCE S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-008-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A. detine in portofoliu, o polita complexa de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate, destinata oricarei persoane fizice, cu domiciliul sau resedinta pe teritoriul Uniunii Europene sau al Republicii Moldova, cu varsta pana la 85 de ani, care este inscrisa in polita de asigurare emisa de asigurator si care calatoreste in strainatate, in scop turistic si / sau afaceri, pentru practicarea unor sporturi, pentru studii sau pentru a presta o activitate lucrativa. Prin derogare, pentru persoanele care achizitioneaza servicii turistice in Romania, pot fi incheiate 2 variante de pachete de asigurare (Clasic Romania si Plus Romania) care acopera doar 2 tipuri de riscuri: STORNO si SPORTURI (zapada, nautic, aero, terestru, roti, triatlon).

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A. il constituie:

  • in ceea ce priveste ASIGURAREA MEDICALA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • cheltuielile medicale de urgenta precum si alte cheltuieli de asistenta ale asiguratului, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, respectiv accidente sau imbolnaviri imprevizibile ale acestuia, in timpul perioadei asigurate;
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA BAGAJELOR DE Calatorie
    • intarzierea mai mult de 6 ore a bagajelor aflate in custodia transportatorului, inclusiv primele 6 ore si pana la maxim 50 de ore (perioada de timp dintre ora debarcarii, aaa cum este ea confirmata de catre autoritati sau de catre compania de transport si ridicarea bagajului de la compania de transport), eveniment petrecut numai in perioada de asigurare, datorat transportatorului si recunoscut de catre acesta;
    • pierderea / deteriorarea bagajelor aflate in custodia transportatorului pe durata unei calatorii efectuate, numai in perioada de asigurare;
    • furtul bagajelor prin efractie sau prin acte de talharie, declarat astfel de catre organele de cercetare penala.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE ANULARE A CALATORIEI - STORNO
    • penalitatile care ii revin asiguratului conform clauzelor de anulare sau retragere a turistului asa cum acestea sunt impuse de tour-operatorul extern si prevazute in contractul de comercializare a serviciilor turistice, ca urmare a producerii unui eveniment asigurat, datorita caruia asiguratul este pus in imposibilitatea de a mai putea incepe calatoria la data programata.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE Raspundere CIVILA SI asistenta JURIDICA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • prejudiciile cauzate unor terte persoane de fapta comisa din culpa de catre asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, fata de persoanele pagubite;
    • cheltuielile facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare (inclusiv in cazul in care actiunea penala pusa in miscare nu mai este judecata, iar actiunea civila ramane in competenta instantei penale), decurgand din evenimente asigurate produse in perioada de valabilitate a politei.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA PENTRU PROGRAME TURISTICE (abonamente la instalatiile de transport pe cablu, bazinele de inot, salile ori terenurile de sport sau cheltuielile pentru lectii si echipamente sportive inchiriate, tichete de acces la muzee, expozitii, galerii de arta, parcuri tematice si de distractii)
    • rambursarea sumelor platite de asigurat pentru programe turistice, netransmisibile altor persoane, de care nu mai poate beneficia din cauza producerii unui eveniment asigurat.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu domiciliul sau resedinta pe teritoriul Uniunii Europene sau al Republicii Moldova si cu varsta cuprinsa intre:
    •   0 si 85 ani - pentru asigurarea medicala de Calatorie in strainatate;
    • 14 si 70 ani - pentru asigurarea sport extrem (pentru ski limita minima este 5 ani);
    • 18 si 65 ani - pentru calatoriile ale caror scop este prestarea unei munci in strainatate.
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic si / sau afaceri, pentru practicarea unor sporturi, pentru studii sau pentru a presta o activitate lucrativa;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., poate fi incheiata, pentru o perioada de minim 2 zile si maxim 365 de zile si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, pe / in afara teritoriului Romaniei, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic si / sau afaceri, pentru practicarea unor sporturi, pentru studii sau pentru a presta o activitate lucrativa.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., este valabila numai in afara teritoriului Romaniei.

               Prin derogare, pentru persoanele care achizitioneaza servicii turistice in Romania, pot fi incheiate 2 variante de pachete de asigurare (Clasic Romania si Plus Romania) care acopera doar 2 tipuri de riscuri: STORNO si SPORTURI (zapada, nautic, aero, terestru, roti, triatlon).

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., este orice persoana fizica, cu domiciliul sau resedinta pe teritoriul Uniunii Europene sau al Republicii Moldova si cu varsta cuprinsa intre:

  •   0 si 85 ani - pentru asigurarea medicala de Calatorie in strainatate;
  • 14 si 70 ani - pentru asigurarea sport extrem (pentru ski limita minima este 5 ani);
  • 18 si 65 ani - pentru calatoriile ale caror scop este prestarea unei munci in strainatate.

care este inscrisa in polita emisa si care calatoreste in strainatate (sau prin exceptie in Romania), in scop turistic si / sau afaceri, pentru practicarea unor sporturi, pentru studii sau pentru a presta o activitate lucrativa.

Suma Asigurata: 

               Polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., este structurata pe 5 tipuri de pachete de asigurare si mai multe variante de riscuri asigurate, avand sume asigurate corespunzatoare, astfel:

I. Pachetul MINIM
Acest pachet ofera clientilor care calatoresc in strainatate 9 variante de asigurare in functie de riscurile cuprinse.
Sumele asigurate sunt exprimate in EURO.
Variante / Medicala Bagaje Programe Raspundere STORNO Sport Extrem
Sume asigurate   Basic Premium turistice Civila    
STORNO - - - - - 1.000 -
Minim 1 10.000 500 - - - - -
Minim 2 10.000 500 - - - 1.000 -
Minim 3 10.000 500 - - - - 5.000
Minim 4 10.000 500 - - - 1.000 5.000
Minim Extra 1 10.000 - 1.000 300 2.500 - -
Minim Extra 2 10.000 - 1.000 300 2.500 1.000 -
Minim Extra 3 10.000 - 1.000 300 2.500 - 5.000
Minim Extra 4 10.000 - 1.000 300 2.500 1.000 5.

 

II. Pachetul OPTIM / VIZA
Acest pachet ofera clientilor care calatoresc in strainatate 10 variante de asigurare in functie de riscurile cuprinse.
Sumele asigurate sunt exprimate in EURO.

Variante /

Sume asigurate

Medicala

Bagaje

Basic Premium

Programe

turistice

Raspundere

Civila

STORNO Sport Extrem
Viza 30.000 - - - - - -
STORNO - - - - - 2.500 -
Optim 1 30.000 500 - - - - -
Optim 2 30.000 500 - - - 2.500 -
Optim 3 30.000 500 - - - - 10.000
Optim 4 30.000 500 - - - 2.500 10.000
Optim Extra 1 30.000 - 1.000 500 5.000 - -
Optim Extra 2 30.000 - 1.000 500 5.000 2.500 -
Optim Extra 3 30.000 - 1.000 500 5.000 - 10.000
Optim Extra 4 30.000 - 1.000 500 5.000 2.500 10.000

 

III. Pachetul PLUS
Acest pachet ofera clientilor care calatoresc in strainatate 9 variante de asigurare in functie de riscurile cuprinse.
Sumele asigurate sunt exprimate in EURO.

Variante /

Sume asigurate

Medicala

Bagaje

Basic Premium

Programe

turistice

Raspundere

Civila

STORNO Sport Extrem
STORNO - - - - - 5.000 -
Plus 1 50.000 500 - - - - -
Plus 2 50.000 500 - - - 5.000 -
Plus 3 50.000 500 - - - - 20.000
Plus 4 50.000 500 - - - 5.000 20.000
Plus Extra 1 50.000 - 1.000 1.000 10.000 - -
Plus Extra 2 50.000 - 1.000 1.000 10.000 5.000 -
Plus Extra 3 50.000 - 1.000 1.000 10.000 - 20.000
Plus Extra 4 50.000 - 1.000 1.000 10.000 5.000 20.000

 

IV. Pachetul MAXIM
Acest pachet ofera clientilor care calatoresc in strainatate 9 variante de asigurare in functie de riscurile cuprinse.
Sumele asigurate sunt exprimate in EURO.

Variante /

Sume asigurate

Medicala

Bagaje

Basic Premium

Programe

turistice

Raspundere

Civila

STORNO Sport Extrem
STORNO - - - - - 10.000 -
Maxim 1 75.000 500 - - - - -
Maxim 2 75.000 500 - - - 10.000 -
Maxim 3 75.000 500 - - - - 30.000
Maxim 4 75.000 500 - - - 10.000 30.000
Maxim Extra 1 75.000 - 1.000 2.000 10.000 - -
Maxim Extra 2 75.000 - 1.000 2.000 10.000 10.000 -
Maxim Extra 3 75.000 - 1.000 2.000 10.000 - 30.000
Maxim Extra 4 75.000 - 1.000 2.000 10.000 10.000 30.000

 

V. Pachetul Romania
Acest pachet ofera clientilor care calatoresc in Romania 2 variante de asigurare si cuprinde doar doua tipuri de riscuri.
Sumele asigurate sunt exprimate in EURO.
Variante / STORNO Sport Extrem
Sume asigurate    
Clasic Romania 2.500 5.000
Plus Romania 5.000 10.000

 

                  Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

  • in ceea ce priveste ASIGURAREA MEDICALA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • In cazul aparitiei unui eveniment asigurat, in aria de acoperire si pe durata perioadei de asigurare, asigurarea acopera cheltuielile medicale de urgenta (inclusiv cele de transport sanitar, farmaceutice, chirurgicale si de spitalizare), precum si cheltuielile de asistenta (inclusiv cele de repatriere sanitara), in functie de pachetul pentru care s-a optat si mentionat in polita.
      • Pentru persoanele care opteaza pentru aria de acoperire a tarilor din Spatiul Schengen in vederea obtinerii vizei de sedere pe teritoriul acestora, vor fi preluate cheltuielile de asistenta medicala si / sau tratament de urgenta, cheltuielile de repatriere din motive medicale sau cheltuielile in caz de deces, pana la suma maxima mentionata in polita, fara ca aceasta suma asigurata sa fie defalcata in limite separate pentru riscurile acoperite.
      • Pentru persoanele care opteaza pentru tarile din Europa, tarile din afara Europei si tarile limitrofe vor fi aplicate procentele de mai jos la suma asigurata pentru asistenta medicala:
        • cheltuieli de spitalizare – 20%;
        • cheltuieli chirurgicale – 30%;
        • cheltuieli farmaceutice – 10%;
        • cheltuieli pentru transport sanitar de urgenta – 10%;
        • cheltuieli pentru repatriere medicala – 20%;
        • cheltuieli pentru repatriere in caz de deces (cheltuielile de pregatire transport si serviciu de transport) – 5%;
        • alte cheltuieli medicale si de asistenta, cu sublimita pentru cheltuieli stomatologice – 5%.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA BAGAJELOR DE Calatorie
    • Conform pachetului ales asiguratorul despagubeste asiguratul pana la sumele stabilite pe intreaga perioada de asigurare.
      • Intarzierea mai mult de 6 ore a bagajelor – pana la maxim 25% din suma asigurata in functie de numarul orelor de intarziere si de suma asigurata conform pachetului pentru care s-a optat;
      • Pierderea / deteriorarea bagajelor – 25% din suma asigurata;
      • Furtul bagajelor – 50% din suma asigurata.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE ANULARE A CALATORIEI - STORNO
    • Suma maxima asigurata reprezinta costul de achizitie platit de Asigurat la incheierea contractului de comercializare a serviciilor turistice pentru minim doua servicii (combinatia prestabilita a cel putin doua dintre urmatoarele trei grupe de servicii, cu conditia ca durata neintrerupta a acestora sa depaseasca 24 de ore sau sa cuprinda o innoptare, si anume: transport, cazare si alte tipuri de servicii distincte, care reprezinta o parte semnificativa a pachetului de servicii turistice, cum ar fi: alimentatie, tratament balnear, agrement, bilet de avion si alte asemenea), dar nu mai mult de suma stabilita conform pachetului pentru care s-a optat si nu mai mult de suma contractului pentru serviciile turistice (inclusiv biletele de avion). In mod exceptional si numai cu acordul scris al asiguratorului, se pot lua in considerare si biletele de avion care sunt achizitionate separat de pachetul de servicii turistice pentru aceeasi perioada si / sau destinatie.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE Raspundere CIVILA SI asistenta JURIDICA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • Sumele maxime asigurate reprezinta limitele pana la care asiguratorul acopera consecintele financiare ale faptelor asiguratului ce antreneaza raspunderea sa civila pentru pagube sau vatamari corporale produse unor terte persoane, in conformitate cu prevederile legale din tara in care calatoreste.
    • Acestea sunt in valoare cumulata, pentru Toate riscurile asigurate, per eveniment si pentru intreaga perioada de asigurare in valoare stabilita conform pachetului ales pentru:
      • despagubirile pe care asiguratul este obligat sa le plateasca pentru pagubele produse din culpa sa;
      • cheltuielile judiciare si onorariile avocatilor care il reprezinta pe asigurat in instanta.
    • Limita de Raspundere asumata de asigurator pentru unul si acelasi eveniment nu va depasi, in total, suma maxima asigurata per eveniment prevazuta in pachetul ales.
    • Limita de Raspundere asumata de asigurator pentru intreaga perioada asigurata nu va depasi, in total, in legatura cu toate evenimentele intamplate in perioada asigurata, suma maxima asigurata pentru intreaga perioada prevazuta in polita.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA PENTRU PROGRAME TURISTICE (abonamente la instalatiile de transport pe cablu, bazinele de inot, salile ori terenurile de sport sau cheltuielile pentru lectii si echipamente sportive inchiriate, tichete de acces la muzee, expozitii, galerii de arta, parcuri tematice si de distractii)
    • Asiguratorul va rambursa contravaloarea serviciilor (programe turistice) pe care asiguratul le-a achitat insa de care nu a beneficiat, in limita sumei asigurate stabilite prin pachetul ales..
Prima de Asigurare: 

               Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.

               Prima de asigurare se stabileste ìn lei sau valuta si se va plati in lei la cursul BNR al zilei ìn care s-a efectuat plata.

               Primele de asigurare se achita integral la incheierea politei de asigurare, in numerar pe baza de chitanta sau prin ordin de plata.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

              Asiguratorul va retine in toate cazurile o fransiza de 10% din valoarea indemnizatiilor ce se cuvin asiguratilor, cu exceptia cazului in care asiguratul decide anularea calatoriei datorita evenimentului de mobilizare a asiguratului in servicii militare sau alternative civile, situatie in care asiguratorul va retine o fransiza de 30% din valoarea indemnizatiei cuvenite - pentru acoperirea STORNO.

               Asiguratul va suporta o fransiza de 10% din valoarea totala a despagubirii - pentru acoperirea Raspundere CIVILA SI asistenta JURIDICA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE.

               fransiza per eveniment in valoare de 50 EURO - pentru acoperirea ASIGURAREA PENTRU PROGRAME TURISTICE.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., sunt:

  • in ceea ce priveste ASIGURAREA MEDICALA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • Evenimentele asigurate sunt accidente / imbolnaviri imprevizibile care survin exclusiv in perioada de asigurare, nu intra sub incidenta excluderilor din polita, sunt constatate de catre o autoritate medicala abilitata si presupun acordarea de servicii medicale de urgenta.
    • Asiguratorul acopera, in limita sumei asigurate, si ca urmare a producerii unui eveniment asigurat, costurile impuse de acordarea in regim de urgenta a urmatoarelor servicii medicale:
    • asistenta medicala de urgenta consta in: consultatie si diagnosticare, tratament si medicatie, spitalizare, interventie chirurgicala (inclusiv anestezie si utilizarea salii de operatie), tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute, necesar si uzual pentru calmarea durerii. In urma producerii unuia dintre riscurile asigurate si din momentul declansarii procedurii de asistenta, echipa medicala care va prelua cazul se informeaza asupra starii de sanatate a asiguratului, se consulta daca este necesar cu medicul de familie al asiguratului, sprijina sau il consiliaza pe asigurat cu privire la obtinerea documentatiei necesare pentru deschiderea si solutionarea dosarului sau de dauna, stabileste, dupa caz, asistenta medicala de urgenta care este necesara in functie de natura si gravitatea evenimentului, organizeaza transportul medical al asiguratului catre o unitate medicala, in cazul in care acesta nu se poate deplasa.
    • Transportul medical de urgenta consta in deplasarea asiguratului, necesara si recomandata de medic, in tara straina, de la locul urgentei medicale aparute pana la cea mai apropiata unitate medicala abilitata sa acorde ingrijirea medicala adecvata urgentei si acoperirea cheltuielilor cu transportul medical de urgenta al asiguratului la o alta clinica, daca transferul este impus de starea sanatatii si este efectuat in urma unei recomandari medicale.
    • Repatrierea reprezinta transportul asiguratului in Romania si poate fi:
      • repatriere medicala: repatrierea la adresa de resedinta a asiguratului, daca acesta se afla in imposibilitatea de a se deplasa ca urmare a producerii unui risc asigurat, organizata de serviciul de asistenta pus la dispozitie de asigurator. Momentul repatrierii si mijlocul de transport prin care se va efectua repatrierea va fi decis de catre medicul curant, in acord cu echipa medicala, repatrierea urmand a se va efectua imediat ce acestia decid ca pacientul poate calatori. De asemenea, in cazul in care asiguratul este spitalizat si necesita interventie chirurgicala, iar aceasta poate fi amanata cateva zile, in masura in care in perioada respectiva este posibila repatrierea si din punct de vedere organizatoric, atunci asiguratul va fi transportat in vederea efectuarii interventiei chirurgicale in tara in care asiguratul are domiciliul sau resedinta (numai pentru tari din cadrul Uniunii Europene). Asiguratorul va suporta costurile medicale de urgenta din strainatate, precum si pe cele aferente repatrierii. Astfel, repatrierea asiguratului se poate organiza:
        • pana la o unitate spitaliceasca de profil, corespunzatoare cazului medical survenit sau la o unitate spitaliceasca apropiata de resedinta sau domiciliul sau, daca este necesara continuarea tratamentului in tara unde isi are domiciliul / resedinta sau costul tratamentului in respectiva tara este mai redus;
        • la solicitarea expresa a asiguratului, pana la resedinta sau domiciliul sau (numai pe teritoriul Uniunii Europene).
      • repatriere in caz de deces: repatrierea corpului neinsufletit al asiguratului pana la resedinta sau domiciliul acestuia (numai pentru tari din cadrul Uniunii Europene) ca urmare a decesului survenit in urma producerii, in perioada de valabilitate a politei, a unui risc asigurat, repatriere organizata de serviciul de asistenta pus la dispozitie de asigurator sau de catre familie, cu acordul scris al asiguratorului. In cazul repatrierii organizate de familie, cheltuielile de repatriere se despagubesc pe baza documentelor prezentate de familia asiguratului. Asiguratorul sau serviciul de asistenta al asiguratorului stabilesc modalitatea si data de repatriere, precum si toate celelalte detalii necesare, in functie de reglementarile sanitare in vigoare. Asiguratorul acopera cheltuielile privind serviciile de asistenta in caz de deces al asiguratului, daca decesul survine ca urmare a producerii unui eveniment asigurat (accident sau imbolnavire imprevizibila). Daca perioada necesara acordarii serviciilor de asistenta se prelungeste dupa expirarea perioadei asigurate, asiguratul va beneficia de asistenta conform politei, pana la incheierea repatrierii acestuia, pana la limita sumei asigurate.
    • Refuzul de a respecta instructiunile de mai sus duce la pierderea oricaror beneficii si / sau drepturi de despagubire.
    • Alte servicii de asistenta: acoperirea costului primului apel catre centrala de asistenta a PRESTATORULUI de SERVICII (apel telefonic, fax, telegrama sau telex) efectuat de asigurat pentru avizarea producerii evenimentului asigurat, daca acesta implica acordarea de asistenta in baza politei si in masura in care acesta poate fi dovedit prin documente justificative (facturi, chitante).
    • Preluarea cheltuielilor consta in plata despagubirii de catre asigurator, centrelor medicale si / sau asiguratului conform acoperirilor de care beneficiaza in baza politei, in functie de aria de acoperire, varsta, prima de asigurare platita, sume asigurate, stabilite in polita pe tipuri de cheltuieli.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA BAGAJELOR DE Calatorie
    • Intarzierea mai mult de 6 ore a bagajelor aflate in custodia transportatorului, inclusiv primele 6 ore si pana la maxim 50 de ore (perioada de timp dintre ora debarcarii, asa cum este ea confirmata de catre autoritati sau de catre compania de transport si ridicarea bagajului de la compania de transport), eveniment petrecut numai in perioada de asigurare, datorat transportatorului si recunoscut de catre acesta.
    • Pierderea / deteriorarea bagajelor aflate in custodia transportatorului pe durata unei calatorii efectuate, numai in perioada de asigurare.
    • Furtul bagajelor prin efractie sau prin acte de talharie, declarat astfel de catre organele de cercetare penala.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE ANULARE A CALATORIEI - STORNO
    • Se preiau in asigurare penalitatile ce ar trebui suportate de catre asigurat daca acesta nu a beneficiat de aranjamentele de Calatorie, insa le-a platit (sau in proportia in care le-a platit) si poate sa dovedeasca acest lucru prin documente care atesta plata serviciilor turistice. Se acopera urmatoarele evenimente asigurate cu conditia ca anularea sa fie necesara si inevitabila:
      • Anularea calatoriei cu mai mult de 30 de zile calendaristice inainte de data plecarii in Calatorie ca urmare a decesului asiguratului.
      • Anularea calatoriei intre 30 zile calendaristice (inclusiv) si 14 zile calendaristice (inclusiv) inainte de data plecarii in Calatorie ca urmare a unuia dintre urmatoarele evenimente asigurate:
        • decesul asiguratului ori a unui membru al familiei sale;
        • imobilizarea datorata unor vatamari corporale grave sau unor imbolnaviri, in urma carora este necesara spitalizarea asiguratului ori a unui membru al familiei, cu conditia ca perioada de spitalizare sa cuprinda si data inceperii calatoriei;
        • obligativitatea de a participa la cursuri sau conferinte pre-platite, despre care asiguratul nu avea cunostinta la data incheierii politei;
        • pierderea sau furtul documentelor de identitate apartinand asiguratului, ori a unui membru al familiei care ar fi urmat sa-l insoteasca in Calatorie, dovedite prin documente oficiale emise de catre autoritatile in drept, necesare pentru pornirea in Calatorie si care nu pot fi eliberate mai devreme de data plecarii in Calatorie;
        • citarea asiguratului ori a unui membru al familiei care ar fi urmat sa-l insoteasca in Calatorie, pentru a fi parte / martor intr-un proces civil / penal care nu se poate desfasura decat in prezenta acestuia si al carui termen de judecata se afla situat in intervalul perioadei in care asiguratul urma sa beneficieze de serviciile turistice achizitionate; se acopera doar citatiile emise ulterior datei de achizitionare a pachetului turistic, in situatia in care instanta nu accepta efectuarea calatoriei ca motiv de amanare a infatisarii asiguratului la proces;
        • evenimente legate de copiii nenascuti ai asiguratului: cazurile de nastere prematura, neprovocata, precum si complicatii ale sarcinii pana in saptamana 31 de sarcina (inclusiv).
      • Anularea calatoriei cu mai putin de 14 zile calendaristice inainte de data plecarii in Calatorie ca urmare a unuia din evenimentele asigurate de la paragraful anterior, cat si a unuia din urmatoarele:
        • accident rutier al asiguratului ori al unui membru al familiei care sa implice spitalizarea sau imobilizarea acestora, survenit cu maxim de 48 de ore anterioare datei la care ar trebui prestat primul serviciu turistic, dovedit prin acte emise de organele de politie abilitate;
        • domiciliul sau resedinta asiguratului a devenit de nelocuit, cu maxim 14 zile inainte de inceperea calatoriei, din cauza unui incendiu, explozie, inundatie, altele decat cele provocate de catastrofele naturale si urmarile acestora, ori din cauza furtului prin efractie sau a actelor de talharie sau a tentativelor, toate acestea numai in masura in care se impune prezenta motivata a asiguratului la domiciliul sau resedinta sa, dovedite prin acte emise de organele de constatare abilitate ori de catre reprezentantii asiguratorului;
        • mobilizarea asiguratului in servicii militare sau alternative civile, cu conditia ca autoritatea competenta sa nu recunoasca rezervarea calatoriei ca motiv de amanare a mobilizarii;
        • intentarea unei actiuni de divort (sau o actiune echivalenta in cazul separarilor amiabile) catre autoritatea competenta, in situatia in care sotii urmau sa calatoreasca impreuna si se solicita anularea calatoriei de catre ambii soti.
    • Evenimentele enumerate anterior, nu sunt considerate riscuri asigurate in cazul in care acestea existau ori erau iminente la momentul incheierii contractului de comercializare a serviciilor turistice. Oricare alte evenimente nu sunt considerate riscuri asigurate si nu vor permite plata sumelor asigurate.
    • In legatura cu prevederile referitoare la vatamare corporala, imbolnavire, accident rutier, asiguratorul isi rezerva dreptul de a-l supune pe asigurat ori pe persoanele asimilate acestuia, la un control medical, ulterior inregistrarii cererii de despagubire. In aceste situatii, persoanele asupra carora se efectueaza controlul sunt de acord, odata cu semnarea cererii de despagubire, sa permita medicului comunicarea catre asigurator a concluziilor investigatiilor medicale efectuate.
    • Anularea sau retragerea asiguratului din angajamentele turistice sau de Calatorie contractate cu agentia de turism se poate face numai in scris, pana cel tarziu in ultima zi a perioadei de asigurare, cu specificarea expresa a motivului, urmand ca asiguratul sa procure toate documentele necesare si solicitate de asigurator pentru a face dovada sustinerilor sale.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE Raspundere CIVILA SI asistenta JURIDICA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • Prin polita se acopera urmatoarele evenimente asigurate:
      • decesul sau vatamarea corporala a unor terte persoane;
      • avarii sau distrugeri ale unor bunuri.
    • Se considera ca fiind unul si acelasi eveniment:
      • toate prejudiciile produse in perioada de valabilitate a politei care au aceeasi cauza, data producerii evenimentului asigurat fiind considerata data primului prejudiciu;
      • mai multe evenimente produse care au drept consecinta acelasi prejudiciu.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA PENTRU PROGRAME TURISTICE (abonamente la instalatiile de transport pe cablu, bazinele de inot, salile ori terenurile de sport sau cheltuielile pentru lectii si echipamente sportive inchiriate, tichete de acces la muzee, expozitii, galerii de arta, parcuri tematice si de distractii)
    • Se considera a fi eveniment asigurat situatia in care asiguratul sufera un accident si medicul curant ii recomanda repaus pentru restul sejurului sau repatriere in vederea continuarii tratamentului la domiciliu.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la asiguratorul de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., sunt:

  • in ceea ce priveste ASIGURAREA MEDICALA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • Nu sunt cuprinse in asigurare si asiguratorul nu acorda despagubiri pentru prejudicii generate de consecinte directe si indirecte cum ar fi:
      • razboi (declarat sau nu), razboi civil, invazii, actiuni ale unui inamic strain, ostilitati (fie ca este declarata sau nu stare de razboi), conflicte armate, lovituri de stat, dictatura militara, greve, revolte, tulburari civile, rebeliune, revolutii, conspiratii, insurectii, razvratiri militare cu sau fara uzurparea puterii, rascoale, legi martiale, acte ale persoanelor raufacatoare actionand in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, confiscarea, rechizitionarea, distrugerea sau avarierea proprietatii ordonate de catre guvernarea de drept sau de fapt sau din partea oricarei autoritati publice, municipale sau locale, interdictii sau restrictii oficiale, sabotaje sau actiuni teroriste, terorism asa cum este definit in legea interna sau in tratatele / conventiile internationale, catastrofe naturale;
      • accidente nucleare, radiatii sau emisii de substante ce contin izotopi radioactivi, explozie atomica, radiatii sau infestari radioactive, ca urmare a folosirii energiei atomice sau a materialelor fisionabile / fusionabile, poluare si / sau contaminare de orice fel si din orice cauza;
      • epidemii, pandemii;
      • conditii medicale existente, afectiuni, stari patologice sau boli cronice de care asiguratul suferea inainte de incheierea politei, inclusiv consecintele acestora precum cele ale revenirilor si convalescentelor unor afectiuni neconsolidate;
      • starea de graviditate, in orice faza a acesteia, nasterea sau intreruperea sarcinii, precum si orice boli sau complicatii ale organelor de reproducere, boli venerice, infectare cu HIV, SIDA, cancer;
      • boli sau accidente rezultate in urma desfasurarii unor activitati ce nu corespund cu scopul declarat al calatoriei;
      • boli preexistente inaintea datei de intrare in vigoare a politei, precum si orice accident sau imbolnavire generate sau favorizate de acestea si care au provocat alterari neurologice, respiratorii, circulatorii, sanguine, renale, cardiace, reumatologice, digestive, indiferent de momentul debutului acestora;
      • boli de piele (cu exceptia reactiilor alergice si a bolilor infecto-contagioase), boli mintale, tulburari psiho-motorii, apoplexie, stari depresive, afectiuni neuro-psihice si psihiatrice, malformatii congenitale precum si consecintele acestora;
      • urmatoarele boli sau afectiuni, indiferent daca ele au fost sau nu diagnosticate anterior semnarii politei: hipertensiune arteriala, cancer, tuberculoza, litiaza renala, litiaza biliara, diabet, osteoporoza si arterioscleroza;
      • diagnosticare, tratament sau procedura medicala cu caracter experimental ori nerecunoscute din punct de vedere medical, precum si ale oricaror boli necunoscute sau care au cauze necunoscute din punct de vedere medical;
      • diagnosticare, tratament sau procedura medicala legata de: cancer, SIDA, boli venerice, infectare cu HIV, stomatologie, sarcina, contraceptie, sterilizare, fertilizare si consecintele acestora, recomandate de un medic autorizat dupa incheierea asistentei necesare rezolvarii urgentei medicale, nejustificate de producerea unui risc asigurat, vaccinuri si vaccinari, acte de medicina preventiva, fizioterapia, curele de orice fel;
      • proceduri terapeutice nerecunoscute din punct de vedere medical ca urgenta si neautorizate de institutii medicale competente din tara unde a aparut urgenta, sau care au caracter experimental si implicit consecintele acestora;
      • tratamente, investigatii, consultatii, ulterioare stabilizarii starii de sanatate a asiguratului, estetice, dietetice, homeopate, geriatrice, chiropractice, balneoterapeutice, de acupunctura, precum si cele nerecunoscute de asigurarile sociale;
      • servicii medicale care nu sunt necesare pentru stabilirea diagnosticului sau pentru efectuarea tratamentului sau care nu sunt impuse de urmarile unei imbolnaviri acute sau a unui accident, precum si interventii chirurgicale sau tratamente medicale care pot fi amanate pana la revenirea in tara a asiguratului;
      • calatorii efectuate cu incalcarea sfatului medicului sau in scopul de a primi consultanta sau tratament medical;
      • evenimente petrecute pe durata prestarii unor activitati remunerate in strainatate, in baza unui contract de munca sau a altei intelegeri incheiate in strainatate, sau in absenta acestora, boli profesionale, accidente de munca;
      • efectuarea serviciului militar sau a cursurilor de pregatire in cadrul unei armate, politii, jandarmerii, organizatii paramilitare sau alte institutii similare;
      • consum de alcool, droguri, consum excesiv de medicamente ori consum de medicamente fara prescriptie medicala, automutilare voluntara, sinucidere si tentativa de suicid;
      • participarea asiguratului la orice fel de fapta prevazuta cu titlu de infractiune de legislatia tarii in care a survenit evenimentul, culpa asiguratului, fapte intentionate ale asiguratului care pot antrena imbolnavirea, vatamarea corporala sau decesul acestuia;
      • decesul survenit din cauza oricaror evenimente care nu sunt acoperite prin prezenta asigurare;
      • evenimente asigurate produse in situatii de forta majora.
    • Nu se despagubesc cheltuieli privind:
      • diagnostice si tratamente efectuate sau prescrise in tara in care asiguratul are domiciliul sau resedinta;
      • interventii chirurgicale pentru transplant de organe precum si interventii chirurgicale pentru implant de organe artificiale sau aparate care inlocuiesc sau sustin functii ale unor organe, interventii chirurgicale pentru implant stent si pacemaker, precum si cele privind consecintele transplanturilor sau ale implanturilor (complicatii, tratament adjuvant);
      • cumpararea sau repararea de ochelari, lentile de contact, aparate medicale, proteze si orteze de orice fel, orice accesorii medicale de folosinta indelungata care nu contribuie in mod direct si substantial la stabilizarea starii de sanatate sau care sunt indicate de medicul curant in cazul unui eveniment asigurat care presupune tratament medical mai mare de 15 zile;
      • efectuarea de interventii stomatologice sau tratamente stomatologice definitive, tratamente de canal, obturatii coronare fizionomice si nefizionomice, coroane, punti, proteze, implanturi, tratamente ortodontice, detartraje, tratamentul parodontopatiilor;
      • asistenta acordata ulterior repatrierii.
    • Asiguratorul nu acorda prejudicii generate de:
      • practicarea sporturilor extreme si alte activitati cu un grad ridicat de risc, individual sau in cadrul unor intreceri sau competitii, atat pe parcursul desfasurarii acestora, cat si in timpul antrenamentelor si participarea la competitii sportive oficiale;
      • participarea asiguratului la orice tip de competitii, intreceri, raliuri, curse, precum si antrenamente pentru acestea sau la activitati considerate periculoase, participarea ca membru al unei echipe de navigatie dintr-o tara in alta, la sporturi profesioniste sau semiprofesioniste, curse (dar nu alergari) etc., enumerarea nu este limitativa si nici exhaustiva;
      • sporturi de agrement, cum ar fi: salt cu coarda elastica, alpinism, parasutism, planorism, ciclism montan, acrobatii, cascadorii, manipularea focurilor de artificii sau a materialelor explozibile, vanatoare, coborarea pe franghie, participarea la o expeditie, heats, conducerea de jet bike, jetski, bob, practicare de scuba diving la adancimi de peste 6 metri, navigari cu pluta peste nivelul 3. Enumerarea anterioara nu este limitativa si nici exhaustiva;
      • orice solicitari decurgand sau rezultand din escaladarea canioanelor, escaladare montana sau explorarea de pesteri, sau orice activitati care presupun utilizarea de echipament special pentru aceste evenimente;
      • practicarea activitatilor artistice, inclusiv in cadrul repetitiilor, daca nu s-a convenit altfel intre parti;
      • participarea la zboruri aeriene, daca asiguratul nu are calitatea de pasager platitor al unui bilet valabil al unei companii aeriene licentiate;
      • conducerea unui vehicul motorizat pentru care asiguratul nu detine un permis de conducere valabil;
      • practicarea sporturilor de agrement in afara spatiilor special amenajate in acest sens sau contrar recomandarilor / indicatiilor instructorilor / salvamarilor, salvamontistilor etc. (de ex.: ski, snowboard in afara partiei, inotul in zone interzise sau in perioada in care unitatile de salvamari interzic acest lucru etc.).
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA BAGAJELOR DE Calatorie
    • Asiguratorul nu acorda despagubiri nici pentru urmatoarele:
      • bagaje de mana destinate transportului de obiecte cu o greutate combinata mai mica de 5 kilograme;
      • intarzierierile bagajelor care nu se incadreaza in limitele de dimensiune, greutate, numar impuse cu care calatoreste asiguratul;
      • bagaje care nu sunt transportate in acelasi zbor cu al asiguratului;
      • furtul bagajelor din automobile, rulote sau imobile care nu prezinta urme de patrundere prin efractie sau care au fost lasate la vedere;
      • furturi din autovehicule sau rulote lasate nesupravegheate (care nu se afla in parcari pazite si iluminate) intre orele 22 si 7;
      • bagaje care nu sunt proprietatea asiguratului, bagaje furate din cauza neglijentei asiguratului, bagaje lasate nesupravegheate in spatii deschise (balcoane, coridoare, terase), distrugerea bagajelor si a continutului acestora;
      • furturi de bagaje pe teritoriile tarilor in care asiguratul poseda cetatenie, domiciliu sau resedinta;
      • sustrageri de obiecte din bagajele asiguratilor; se asigura numai furtul integral al bagajelor;
      • defectiunile electrice sau mecanice sau o eroare de fabricatie a bagajului;
      • intarzierile de recuperare a bagajelor in situatiile in care asiguratului nu ii este permis sa calatoreasca (i se interzice imbarcarea sau este debarcat inainte de decolare / plecare) dupa ce a depus bagajele pentru transport;
      • bagaje retinute de autoritati, intarzirea bagajelor din cauza unor actiuni ale politiei / organelor vamale sau a altor organe abilitate sa le retina;
      • daunele provocate de greve ale angajatilor companiei de transport, aeroporturilor / autogarilor / garilor / porturilor, agentilor de securitate, vamesilor;
      • pierderi financiare si daune de consecinta (de exemplu lipsa folosintei bunurilor), accident aviatic, daune provocate in situatii de forta majora.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE ANULARE A CALATORIEI - STORNO
    • Asiguratorul nu acorda despagubiri nici pentru prejudicii cauzate de:
      • savarsirea cu intentie de catre asigurat ori beneficiar a unor fapte penale, inclusiv tentativa;
      • operatiuni de razboi, declarat sau nu; operatiuni teroriste indreptate direct sau indirect asupra persoanei asiguratului; activitati teroriste de notorietate, care au loc in perioada de asigurare la una dintre destinatiile spre care doreste sa calatoreasca asiguratul si care sunt urmate de declararea unei stari cu caracter exceptional, inclusiv a starii de necesitate (in orice conditii, un asemenea caz de pericol va fi considerat avertismentul Ministerului de Externe pentru calatori, legat de respectiva tara sau teritoriu); evenimente ca: tulburari civile, greva patronala, alte asemenea;
      • pierderea slujbei asiguratulului, in urma avizului de concediere emis de catre angajatorul sau;
    • Asiguratorul nu suporta riscul de anulare a calatoriei, daca acesta se datoreaza asiguratului, cat si membrilor familiei acestuia ca urmare a consecintelor directe sau indirecte a:
      • starii de graviditate dupa saptamana a 32-a inclusiv, nasterii sau intreruperii voluntare a sarcinii, precum si ale oricaror boli sau complicatii ale organelor de reproducere, bolilor venerice, SIDA;
      • nerespectarii de catre asigurat a prevederilor privind conditiile de iesire din Romania si de intrare in alte state;
      • retinerii documentelor de identitate necesare efectuarii calatoriei de catre autoritatile in drept, interdictiilor de trecere a frontierelor sau de imbarcare in curse de transport de calatori;
      • actiunilor dispozitivelor explozive sau armelor de foc;
      • prabusirilor si alunecarilor de teren provocate de activitati umane;
      • furtului simplu, furt prin inselatorie, furt cu intrebuintare de chei, potrivite ori originale, cu exceptia cazurilor cand aceste chei au fost obtinute prin talharie;
      • urmarilor otravirii;
      • accidentelor petrecute din neglijenta asiguratului;
      • urmatoarelor boli sau afectiuni, indiferent ca ele au fost sau nu diagnosticate anterior semnarii politei: hipertensiune arteriala, cancer, tuberculoza, litiaza renala, litiaza biliara, diabet, osteoporoza, arterioscleroza, boli contagioase specifice copilariei (de exemplu: rujeola, rubeola, varicela, scarlatina, oreion).
    • Nu se preia in asigurare riscul de anulare a calatoriei ca urmare a oricarei majorari a tarifelor aferente serviciilor achizitionate prin contractul de comercializare a serviciilor turistice si nu se acopera si nu se considera ca facand parte din pachetul turistic, biletele la spectacole, concursuri, intrarile la muzee si la alte monumente / institutii.
    • Biletele de avion care nu sunt achizitionate cu acelasi pachet de servicii turistice.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE Raspundere CIVILA SI asistenta JURIDICA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • Asiguratorul nu acorda despagubiri nici pentru prejudicii cauzate de:
      • pagube sau vatamari produse unor terte persoane care poseda cetatenia romana sau sunt de nationalitate ori de origine romana; prevederea se aplica si cetatenilor, nationalilor sau persoanelor de origine din Republica Moldova;
      • evenimente asigurate produse pe teritoriul Romaniei;
      • pretentiile de despagubiri formulate de asigurat pentru prejudicii referitoare la persoana sau bunurile sale personale;
      • pagube produse de copiii minori ai asiguratului sau de alte persoane pentru actiunile carora asiguratul este responsabil;
      • pretentiile de despagubiri formulate pentru prejudicii produse cu intentie de catre asigurat, ori pentru prejudicii produse in timpul comiterii unor fapte care fac obiectul unui proces penal;
      • pretentii de despagubiri pentru prejudicii in legatura cu orice contract sau bun material, prelucrat sau a carui intretinere a fost realizata de asigurat;
      • indiferent daca a fost declarat sau nu, orice consecinte directe sau indirecte ale razboiului, invaziei, actiunii unui dusman extern, ostilitatilor, razboiului civil, revoltei, revolutiei, rebeliunii, insurectiei, grevei, grevei patronale, tulburarilor civile, puterii (dictaturii) militare sau uzurparii de putere, unor grupuri de persoane rauvoitoare sau persoane care actioneaza in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, conspiratiei, confiscarii, rechizitionarii, nationalizarii, exproprierii cu forta, sechestrarii, distrugerii sau avarierii din ordinul oricarui guvern de drept sau de fapt sau oricarei autoritati publice, actelor de terorism, vandalism sau sabotaj;
      • pagube produse de influente directe sau indirecte ale exploziei atomice, ale radiatiilor sau contaminarilor radioactive, ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile / fusionabile;
      • pretentii de despagubiri formulate in legatura cu raspunderea de orice natura, cauzata in mod direct sau indirect de poluarea sau contaminarea aerului, apei, solului;
      • pretentii de despagubiri pentru prejudicii in legatura cu orice contract sau produs;
      • pretentii de despagubiri pentru prejudicii datorate intreruperii activitatii comerciale / profesionale;
      • pretentii de despagubiri pentru prejudicii produse de catre asigurat la domiciliul acestuia sau cauzate de evenimente produse la domiciliul asiguratului, de care acesta raspunde civil, in baza legii, fata de terte persoane;
      • pretentii de despagubiri rezultate din incalcarea dreptului de proprietate intelectuala (brevete / patente, drepturi de autor, marci comerciale sau embleme inregistrate la organismele specializate din domeniul proprietatii intelectuale etc.);
      • pretentii de despagubiri rezultate din daunele morale, amenzile de orice fel, penalitatile, dobanzile;
      • pretentii de despagubiri provenite dintr-o responsabilitate asumata de catre asigurat si care nu deriva din legea speciala;
      • pretentii de despagubiri pentru pagube de care raspunde asiguratul in legatura cu orice autovehicul sau vehicul autorizat sa circule pe drumurile publice sau pentru care este prevazuta prin lege obligativitatea incheierii asigurarii de Raspundere civila, proprietate a asiguratului, imprumutat, inchiriat sau condus de acesta; orice ambarcatiune, nava, planor, avion sau alt mijloc de transport, cu exceptia celor rutiere, daca asiguratul este proprietar, l-a inchiriat, imprumutat, condus sau pilotat; incarcarea sau descarcarea mijloacelor de transport mentionate mai sus.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA PENTRU PROGRAME TURISTICE (abonamente la instalatiile de transport pe cablu, bazinele de inot, salile ori terenurile de sport sau cheltuielile pentru lectii si echipamente sportive inchiriate, tichete de acces la muzee, expozitii, galerii de arta, parcuri tematice si de distractii)
    • Nu sunt acoperite prin asigurare serviciile sportive sau activitatile ce pot fi caracterizate ca fiind extreme sau avand un grad ridicat de risc.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la asiguratorul de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., sunt:

  • in ceea ce priveste ASIGURAREA MEDICALA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • Inainte de semnarea politei, asiguratul este obligat:
      • sa declare corect si complet asiguratorului starea sanatatii sale si riscurile la care se expune in timpul calatoriei in strainatate, prin completarea in dublu exemplar a unei declaratii scrise pe proprie Raspundere, care face parte integranta din polita; Emiterea politei in lipsa declaratiei asiguratului nu reprezinta o renuntare din partea asiguratorului la exigenta respectarii obligatiei asiguratului. La solicitarea expresa a asiguratului, asiguratorul poate pune la dispozitia acestuia un model orientativ al unei astfel de declaratii.
      • sa aiba asupra sa, pe tot parcursul deplasarii in strainatate, atat polita, conditiile cat si actele de identitate, in vederea identificarii sale in cazul aparitiei evenimentului asigurat;
      • sa declare existenta altor polite pentru aceleasi riscuri la alte societati de asigurare, atat la incheierea politei, cat si pe parcursul derularii acesteia;
      • sa raspunda in scris la solicitarile asiguratorului cu privire la conditiile care influenteaza riscul, pe care le cunoaste si sa se conformeze recomandarilor facute de acesta privind masurile de prevenire a daunelor;
      • sa ia, potrivit cu imprejurarile, toate masurile rezonabile in scopul prevenirii / diminuarii aparitiei / producerii riscurilor asigurate si sa respecte reglementarile legale incidente;
      • sa se conformeze masurilor preventive obligatorii sau recomandate de autoritatile locale (vaccin / medicatie), sa respecte indicatiile privind alimentatia, igiena, specifice tarii si / sau zonei geografice si sa respecte reglementarile legale in vigoare.
    • In timpul derularii politei, asiguratul este obligat sa informeze asiguratorul referitor la orice modificare survenita in starea sa de sanatate, ulterior incheierii politei si anterior plecarii in Calatorie. Lipsa declaratiei asiguratului poate afecta valabilitatea politei in masura in care se dovedeste ca asiguratul suferea de boli sau afectiuni preexistente momentului semnarii acesteia.
    • In cazul producerii unui eveniment acoperit prin asigurarea medicala, asiguratul este obligat:
      • sa ia legatura cu centrala de asistenta a APRIL inainte de a se adresa unui medic autorizat pentru a fi indrumat catre cea mai apropiata unitate medicala, unde i se va garanta preluarea cheltuielilor pentru evenimentul asigurat. In cazul in care asiguratul este in imposibilitate obiectiva de a contacta APRIL, datorita unui eveniment asigurat grav, care a necesitat transportul de urgenta al asiguratului catre cel mai apropiat centru medical adecvat situatiei, asiguratul va trebui sa contacteze ulterior APRIL la numerele de telefon: +4021-201.90.44 sau +4031-730.99.44 si fax: +4021-201.90.40 (disponibile permanent), pentru a da toate informatiile cerute si a solicita instructiuni. In acest caz, termenul in care asiguratul trebuie sa contacteze APRIL este de maxim 48 ore de la data producerii evenimentului asigurat. Limbile utilizabile pentru comunicarea cu centrala de asistenta sunt: romana, maghiara, germana, franceza si engleza;
      • asiguratul trebuie sa comunice APRIL, ori, dupa caz asiguratorului, toate informatiile pe care le cunoaste privind producerea evenimentului asigurat si sa ii puna la dispozitie orice document pe care il detine in legatura cu acesta;
      • asiguratul trebuie sa respecte indicatiile echipei medicale, precum si recomandarile APRIL sau ale asiguratorului.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA BAGAJELOR DE Calatorie
    • In cazul in care, dupa debarcare, asiguratul nu isi gaseste bagajul in zona din aeroport destinata recuperarii bagajelor (baggage claims), acesta trebuie sa se prezinte personal, imediat, la biroul amenajat pentru situatii de acest gen pentru a completa un formular special, care contine date personale, itinerarul de zbor si date despre bagaje.
    • In cazul in care asiguratul este victima unui furt de bagaje, acesta trebuie sa anunte organele de urmarire penala competente imediat sau cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 24 de ore de la producerea evenimentului.
    • In cazul producerii unui eveniment asigurat prin prezenta polita, asiguratul este obligat sa anunte asiguratorul cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 48 de ore de la producerea evenimentului asigurat sau 3 zile lucratoare de la intoarcerea in tara, la numerele de telefon: (+40) 021.231.00.54 / 79 / 90, 021 231.07.13, 230.32.48, Program de lucru: de Luni pana Vineri, intre orele locale 09:00 - 17:00, fax: 021.231.04.42, e-mail: daune@cityinsurance.ro, sau la adresa http: / / www.cityinsurance.ro / contact.
    • Asiguratul trebuie sa comunice asiguratorului toate informatiile pe care le cunoaste privind producerea evenimentului asigurat si sa ii puna la dispozitie orice document pe care il detine in legatura cu acesta.
    • Asiguratul trebuie sa declare daca a incheiat alte polite pentru riscurile acoperite de prezenta polita.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE ANULARE A CALATORIEI - STORNO
    • In cazul producerii unui eveniment care ar putea impiedica inceperea calatoriei, inainte de debutul acesteia, asiguratul are obligatia de a anunta in scris agentia de turism si asiguratorul in prima zi lucratoare ulterioara celei in care s-a produs respectivul eveniment. De asemenea, asiguratul este obligat, in acelasi termen, sa solicite agentiei de turism incheierea unui proces verbal care sa reflecte motivele anularii calatoriei, data la care a fost anuntata agentia de turism, precum si valoarea penalitatilor retinute de agentie conform clauzelor de retragere.
    • Asiguratul, imputernicitii ori mostenitorii legali ai acestuia vor pune la dispozitia asiguratorului, dupa caz, urmatoarele documente necesare instrumentarii dosarului de dauna:
      • cererea de despagubire;
      • copia actului de identitate;
      • polita;
      • declaratia pe proprie Raspundere privind evenimentele care au determinat anularea sau retragerea asiguratului din angajamentele contractate;
      • dovada achitarii avansului sau costului serviciilor contractate cu agentia de turism (chitanta, factura, voucher, bilete de avion);
      • contractul de comercializare a serviciilor turistice semnat cu agentia de turism al asiguratului si al insotitorului acestuia care nu mai poate calatori;
      • in caz de deces, copie a certificatului de deces;
      • in caz de boala sau vatamare corporala, documentele eliberate de un medic autorizat ori de o institutie medicala autorizata, documente din care sa rezulte fara echivoc ca asiguratul, ori dupa caz, insotitorul sau ruda acestuia de pana la gradul al-II-lea inclusiv sau sotul / sotia sa, este impiedicat sa efectueze calatoria ca urmare a respectivei boli sau vatamari corporale;
      • in caz de accident rutier ori de avarii produse resedintei sau domiciliului, documentele eliberate de organele abilitate sa constate respectivele evenimente si, dupa caz, documentele medicale din care sa rezulte fara echivoc ca asiguratul sau insotitorul acestuia a fost impiedicat sa efectueze calatoria;
      • copia de pe citatia si de pe incheierea de sedinta ori de pe hotararea din continutul careia sa reiasa prezenta personala a asiguratului la termenul de judecata;
      • in cazul pierderii sau furtului documentelor de identitate necesare efectuarii calatoriei, dovada inlocuirii acestora de catre autoritatile in drept;
      • adeverinta de la locul de munca al asiguratului care sa specifice faptul ca acesta a fost chemat de urgenta sau retinut la lucru in perioada in care era planificata calatoria;
      • originalul procesului verbal incheiat cu agentia de turism;
      • orice alte documente pe care asiguratorul le considera necesare pentru solutionarea dosarului de dauna.
    • Orice copie de pe documentele anterior precizate trebuie certificata de un reprezentant al asiguratorului dupa confruntarea acesteia cu originalul.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE Raspundere CIVILA SI asistenta JURIDICA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • In cazul producerii unui eveniment asigurat care poate da nastere la o pretentie de despagubire in baza politei, asiguratul este obligat:
      • sa instiinteze de indata unitatile de pompieri, politia sau alte organe de cercetare abilitate prin lege, potrivit evenimentului asigurat, cele mai apropiate de locul producerii evenimentului asigurat, cerand intocmirea de acte cu privire la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului, precum si la pagubele provocate;
      • sa ia, pe cheltuiala sa, toate masurile rezonabile preventive necesare si sa respecte toate dispozitiile legale referitoare la acestea;
      • sa ia, pe seama asiguratorului si in limita sumei asigurate, toate masurile pentru limitarea daunelor;
      • sa avizeze, in scris, asiguratorul cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 5 zile de la producerea pagubei, dand informatii asupra naturii si marimii acesteia. In instiintare se vor arata felul bunurilor avariate sau distruse ori, dupa caz, persoanele vatamate, numarul si data politei de asigurare, locul, data, ora, cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat, locul unde se afla bunurile avariate sau distruse si marimea probabila a pagubei;
      • sa puna la dispozitia asiguratorului toate actele incheiate de organele de cercetare, precum si orice alte probe de care dispune sau care sunt solicitate;
      • sa comunice catre asigurator, in scris, pretentiile formulate de cei pagubiti si sa depuna la asigurator orice acte primite in legatura cu aceste pretentii;
      • sa nu recunoasca nicio Raspundere si sa nu faca nicio oferta, promisiune sau plata fara acordul scris al asiguratorului;
      • sa permita asiguratorului sa faca investigatii referitoare la cauza si intinderea daunelor;
      • sa anunte de indata asiguratorul ca a fost actionat in judecata si sa se apere in proces tinand seama si de eventualele recomandari facute de asigurator, inclusiv cu privire la angajarea unui aparator in toate fazele procesuale.
    • Asiguratorul este indreptatita, conform legii, sa intervina in proces in interesul asiguratului.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA PENTRU PROGRAME TURISTICE (abonamente la instalatiile de transport pe cablu, bazinele de inot, salile ori terenurile de sport sau cheltuielile pentru lectii si echipamente sportive inchiriate, tichete de acces la muzee, expozitii, galerii de arta, parcuri tematice si de distractii)
    • In caz de dauna, asiguratul are obligatia de a trimite asiguratorului cererea de despagubire in termen de trei zile lucratoare de la intoarcerea din Calatorie. Depasirea acestui termen conduce la respingerea oricaror pretentii ulterioare in legatura cu obiectul prezentei asigurari.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
  • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite (15 zile lucratoare de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna).
Procedura Daune: 
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA MEDICALA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • Asiguratorul va despagubi, in baza asigurarii medicale, cheltuielile efectuate in legatura cu evenimentul asigurat, care au fost garantate / acceptate de APRIL pus la dispozitie de catre asigurator, ca urmare a notificarii de catre asigurat a evenimentului asigurat .
    • Daca asiguratul a efectuat plati in mod direct in legatura cu producerea evenimentului asigurat, asiguratorul va despagubi acestuia numai acele cheltuieli care sunt recunoscute ca necesare de catre APRIL.
    • In cazul producerii mai multor evenimente asigurate in cadrul aceleiasi perioade de asigurare, sumele asigurate se diminueaza, incepand cu cel de-al doilea eveniment, cu suma platita de asigurator in contul serviciilor de care a beneficiat asiguratul. Sumele platite pe tipuri de cheltuieli vor fi deduse din sumele maxime asigurate aferente, pentru aria geografica in care asiguratul se afla sau in care urmeaza sa efectueze calatoria, in decursul aceleiasi perioade de asigurare. Valoarea tuturor despagubirilor acordate nu poate depasi in niciun caz sumele maxime asigurate pentru fiecare arie geografica si nu se va putea calcula prin insumarea sumelor asigurate pentru fiecare arie geografica.
    • In cazul in care asiguratul nu contacteaza APRIL, asiguratorul poate decide, prin derogare, despagubirea cheltuielilor pana la suma maxima de 500 EURO. In aceasta situatie, cererea de despagubire a cheltuielilor trebuie depusa in termen de 4 zile lucratoare de la data intoarcerii asiguratului in tara, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai solicita despagubiri.
    • Cererea de despagubire va fi insotita de urmatoarele documente:
      • declaratia asiguratului sau a urmasilor cu privire la producerea evenimentului asigurat si la serviciile de asistenta de care a beneficiat acesta;
      • facturile si notele de plata in original privind cheltuielile efectuate, cu specificarea serviciilor de asistenta la care se refera;
      • foaia de observatie a pacientului cu mentiunile zilnice ale medicului;
      • documente medicale care sa contina diagnosticul si tratamentul indicat de medicul curant;
      • polita si orice alte documente necesare pentru solutionarea cererii;
      • persoanele care calatoresc in alt scop decat turistic, vor depune si o adeverinta de la institutia abilitata (angajator, institutie de invatamant, club sportiv etc.) care sa ateste calitatea asiguratului la momentul producerii evenimentului, precum si scopul declarat al calatoriei.
    • Cererea de despagubire si documentele atasate vor fi depuse de catre asigurat, sau de catre urmasii acestuia / persoanele in drept, in limba romana, cu traduceri autorizate, costurile acestor traduceri fiind suportate de catre asigurat sau de catre urmasii acestuia / persoanele in drept.
    • Toate actele solicitate de asigurator se depun in original sau in copie legalizata. Regula este aceea ca actele originale raman la dosarul de dauna al Societatii, ele constituind acte de justificare a platilor efectuate.
    • Prin simpla semnare a politei, asiguratul este de acord ca, in cazul aparitiei unui eveniment asigurat, sa permita medicului sau de familie, precum si oricarui medic curant, sa dezvaluie asiguratorului orice informatii medicale ce sunt necesare pentru solutionarea dosarului de dauna. De asemenea, asiguratorul este indreptatita sa ceara, iar asiguratul implicat intr-un eveniment asigurat este dator sa se prezinte spre a fi examinat si de medici desemnati de asigurator. In cazul in care starea sa nu-i permite deplasarea, asiguratul se obliga sa primeasca a fi examinat de acesti medici. Cheltuielile legate de consultul efectuat sunt suportate de catre asigurator. Informatiile obtinute de asigurator vor fi utilizate exclusiv in scopul solutionarii dosarului de dauna.
    • Asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirii daca asiguratul, urmasii acestuia / persoanele in drept nu se conformeaza instructiunilor primite de la APRIL.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA BAGAJELOR DE Calatorie
    • Bagajele si continutul lor se asigura la o valoare fixa, in functie de planul ales de catre asigurat in momentul incheierii politei, indiferent de numarul si tipul obiectelor din care sunt alcatuite.
    • In cazul producerii a doua sau mai multe evenimente in perioada de asigurare, valoarea totala a despagubirilor nu va putea depasi in niciun caz sumele asigurate pentru fiecare tip de eveniment pentru intreaga perioada de asigurare.
    • Asiguratul poate beneficia de indemnizatii pentru intarzierea bagajului numai daca il recupereaza de la compania aeriana cu care a calatorit. In cazul in care nu il recupereaza si compania aeriana il declara oficial pierdut, asiguratul poate beneficia de indemnizatia pentru pierderea bagajului. In niciun caz un asigurat nu poate avea dreptul la plata ambelor despagubiri pentru acelasi bagaj, implicat in unul si acelasi eveniment asigurat.
    • Asiguratul poate pretinde despagubirea pentru furtul bagajului numai daca acesta nu a fost recuperat in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului asigurat. In cazul in care ulterior platii acestei despagubiri bagajul este gasit, drepturile asupra invelisului si continutului acestuia revin exclusiv asiguratorului, care il va ceda asiguratului numai daca acest lucru este solicitat in scris si se restituie contravaloarea indemnizatiei primite in cel mult 15 zile de la gasirea bagajului.
    • Cererea de despagubire va fi insotita de urmatoarele documente:
      • declaratia asiguratului cu privire la producerea evenimentului asigurat;
      • formularul completat la biroul de reclamatii pentru bagaje al aeroportului de destinatie;
      • biletul / biletele de avion pentru calatoria / calatoriile pe parcursul carora s-au produs evenimentele asigurate, cu tichetul de predare a bagajelor implicate in evenimentul asigurat;
      • in cazul intarzierii bagajelor, confirmarea de primire a bagajelor de la compania aeriana, cu data si ora la care a avut loc aceasta;
      • in cazul pierderii bagajelor, instiintare scrisa de la compania aeriana ca aceasta a incetat sa mai caute bagajul si il considera definitiv pierdut;
      • in cazul furtului bagajelor, un document care sa ateste faza urmaririi penale si copia plangerii pe care asiguratul a depus-o la autoritatile de urmarire penala;
      • polita si orice alte documente necesare pentru solutionarea cererii.
    • Toate actele solicitate de asigurator se depun ori se prezinta in original. Regula este aceea ca actele originale raman la dosarul de dauna al asiguratorului, ele constituind acte de justificare a platilor efectuate.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE ANULARE A CALATORIEI - STORNO
    • Pe baza documentelor depuse de asigurat, luand in considerare clauzele de anulare a calatoriei, asa cum acestea se regasesc in cadrul protocolului incheiat intre agentia de turism si asigurator, reflectate corespunzator in contractul de comercializare a serviciilor turistice, asiguratorul va intocmi si va analiza dosarul de dauna.
    • Actele depuse in vederea obtinerii indemnizatiei raman in posesia asiguratorului, ele constituind acte de justificare a platilor efectuate.
    • Indemnizatia se plateste in limitele clauzelor de anulare a contractului, fara a se putea depasi suma cu care partenerul, prin care sau la care s-au facut rezervarile, a penalizat agentia de turism emitenta a politei. Lipsa contractului dintre agentia de turism si asigurat ori lipsa clauzelor de retragere a asiguratului din cadrul unui asemenea contract, precum si imposibilitatea agentiei de turism de a face dovada penalizarii ei de catre partenerul extern prin care sau la care s-au facut rezervarile permite asiguratorului sa refuze plata despagubirii.
    • Asiguratorul va retine in toate cazurile o fransiza de 10% din valoarea indemnizatiilor ce se cuvin asiguratilor, cu exceptia cazului in care asiguratul decide anularea calatoriei datorita evenimentului de mobilizare a asiguratului in servicii militare sau alternative civile, situatie in care asiguratorul va retine o fransiza de 30% din valoarea indemnizatiei cuvenite.
    • Indemnizatia se plateste asiguratului in toate cazurile, cu exceptia decesului acestuia, cand aceasta se acorda mostenitorilor legali.
    • Asiguratorul plateste indemnizatia cuvenita numai daca asiguratul nu beneficiaza de asigurari asemanatoare incheiate la alte societati de asigurare, asigurari despre care asiguratorul nu are cunostinta la momentul emiterii politei sale.
    • In cazul in care asiguratul nu poate utiliza biletele de avion din componenta pachetelor de servicii turistice asigurate si revinde respectivele bilete sau obtine preschimbarea / reprogramarea lor, asiguratorul nu va plati despagubiri pentru respectivele curse.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA DE Raspundere CIVILA SI asistenta JURIDICA PENTRU CALATORII IN STRAINATATE
    • Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul sau imputernicitii sai, inclusiv prin experti, daca partile convin in acest mod.
    • despagubirile se stabilesc pe baza intelegerii tripartite dintre asigurat, tertul pagubit si asigurator, sau prin hotarare judecatoreasca definitiva, investita cu formula executorie.
    • Tranzactia incheiata intre asigurat si tertul pagubit cu privire la plata despagubirilor nu obliga asiguratorul la niciun fel la plata, nefiindu-i opozabila.
    • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca din actele intocmite de organele competente si din instiintarea asiguratului rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia pentru producerea pagubelor, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului.
    • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza intelegerii dintre parti, in cazul in care:
      • nu pot fi elucidate cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat, persoana raspunzatoare de producerea pagubelor, sau cuantumul acestora.
      • persoana pagubita formuleaza pretentii de despagubiri ce se cuvin sub forma de prestatii banesti periodice (ex.: pensie de intretinere), precum si in cazul in care pentru aceste prestatii se solicita o suma globala.
    • In cazul in care producerea unui eveniment asigurat se datoreaza actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, asiguratorul acorda despagubiri conform procentului de culpa al asiguratului, rezultat din documentele emise de organele competente si / sau declaratii de martori.
    • In situatiile de culpa comuna, masura raspunderii fiecarei persoane vinovate de producerea evenimentelor asigurate va fi cea rezultata din actele emise de organele competente. In cazul in care din aceste acte nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale, in raport cu numarul partilor implicate in producerea evenimentului asigurat. In cazul in care cel pagubit a contribuit din culpa la producerea evenimentului asigurat sau la marirea pagubei, cel chemat sa raspunda va fi tinut raspunzator numai pentru partea din dauna pe care a produs-o.
    • Despagubirea nu poate depasi nivelul limitelor de Raspundere asumate prin polita. In cazul pagubelor produse bunurilor, despagubirea nu poate depasi nici valoarea bunurilor la data producerii evenimentului asigurat. In cazurile in care evenimentul asigurat consta in avarii sau distrugeri ale unor bunuri, iar bunurile avariate sau distruse, pentru care se datoreaza despagubiri fac obiectul unor contracte de asigurare de bunuri, asiguratorul acorda despagubiri Beneficiarului in limita diferentei dintre cuantumul pagubei si despagubirile platite la asigurarile incheiate. In cazurile in care evenimentul asigurat consta in decesul sau vatamarea corporala a unor persoane, asiguratorul plateste indemnizatia la care persoana prejudiciata are dreptul conform prezentelor conditii, independent de despagubirile ce se acorda in baza unei eventuale asigurari facultative de accidente de persoane.
    • In cazul in care prin hotarare judecatoreasca asiguratul este obligat la plata unei prestatii banesti periodice, asiguratorul va plati suma stabilita prin aceasta hotarare in aceeasi forma, pana la concurenta sumei stabilite sau a limitei de Raspundere stabilita prin polita, care este atinsa mai intai. Daca dupa stabilirea prestatiei periodice starea persoanei vatamate s-a imbunatatit, asiguratorul va comunica in scris ca inceteaza plata despagubirilor pana la pronuntarea unei alte hotarari judecatoresti. asiguratul sau, dupa caz, asiguratorul (daca a fost parte in proces) va solicita instantei micsorarea cuantumului sumelor prestatiilor periodice sau incetarea platii acestora, pe baza documentelor emise de organele competente.
    • Daca asiguratul dovedeste ca a despagubit terta persoana prejudiciata iar plata efectuata este recunoscuta de catre asigurator, atunci asiguratului i se va deconta suma achitata. In cazul in care tertei persoane prejudiciate nu i-a fost despagubit de catre asigurat prejudiciul suferit, asiguratorul ii deconteaza direct acestuia suma de bani cuvenita si instiinteaza in scris asiguratul.
    • Asiguratul va suporta o fransiza de 10% din valoarea totala a despagubirii. Din cuantumul despagubirii se scade fransiza stabilita in polita pentru fiecare eveniment.
    • In cazul vatamarii corporale, asiguratorul acorda numai despagubirea care depaseste cuantumul indemnizatiei primite in cadrul asigurarii sociale sau din fondurile angajatorului, fata de veniturile nete ale persoanei vatamate.
    • In situatia in care persoana vatamata nu beneficiaza de drepturile sociale prevazute la clauza de mai sus, despagubirea va avea la baza o adeverinta de venituri in ultimele 6 luni lucrate premergatoare evenimentului, emisa de organele competente (administratia financiara sau angajatorii).
    • In caz de deces, asiguratorul se obliga sa plateasca despagubirea cuvenita persoanelor indreptatite, succesorilor.
  • in ceea ce priveste ASIGURAREA PENTRU PROGRAME TURISTICE (abonamente la instalatiile de transport pe cablu, bazinele de inot, salile ori terenurile de sport sau cheltuielile pentru lectii si echipamente sportive inchiriate, tichete de acces la muzee, expozitii, galerii de arta, parcuri tematice si de distractii)
    • Pentru a putea solicita indemnizatii, asiguratul va trebui sa prezinte documente fiscale (chitante, facturi) pentru serviciile sportive contractate si rapoarte medicale cu privire la producerea evenimentului asigurat, care sa demonstreze incapacitatea asiguratului de a practica activitatile ce fac obiectul asigurarii.
    • Cuantumul indemnizatiei acordate de asigurator se va stabili pro-rata temporis, in functie de numarul de zile pentru care asiguratul a achitat prestatiile sau serviciile si numarul de zile in care acesta nu a putut utiliza aceste servicii / prestatii.
    • Acordarea indemnizatiei se face cu aplicarea unei fransize per eveniment in valoare de 50 EURO.

Notificare daune:

CALL CENTER APRIL Romania 24 / 7

+4021 201 90 30

http: / / april-romania.ro / ro.php?nume_pag=despagubire_medicala&limba=ro

www.april-romania.ro

   B-dul Regina Maria 36-38, sector 4, Bucuresti, Romania. Tel: (+4021)201 90 30; Fax: (+4021)201 90 40; email: assistance@ro.april.com

 

Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A.

Call Center Constatare daune

Tel: 021.207.00.02 - de LUNI pana VINERI, intre 7:00 – 22:00 si SAMBATA-DUMINICA, intre 10:00 – 19:00

Diverse: 

                Legea aplicabila politei de asigurare este legea romana, Legea 136 / 1995 privind asigurarile si reasigurarile din Romania, Legea 32 / 2000 privind asiguratoruluile de asigurare si supravegherea asigurarilor.

                In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, asiguratorul contribuie la Fondul de garantare administrat de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii, incheiate in conditiile legii, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.

                 Polita nu este valabila in Romania si nici pe teritoriul statului a carui cetatenie o poseda asiguratul. Polita poate fi emisa numai pentru tarile in care asiguratul nu poseda cetatenie sau drept de resedinta.

                 Polita de asigurare este nula de drept in caz de declaratie inexacta sau de reticenta facuta cu rea-credinta de catre asiguratul / contractantul asigurarii cu privire la imprejurari care, daca ar fi fost cunoscute de catre asigurator, l-ar fi determinat pe acesta sa nu isi dea consimtamantul ori sa nu il dea in aceleasi conditii. In acest caz primele de asigurare raman dobandite asiguratorului.

                 Daca o clauza a politei este declarata nula sau inaplicabila, valabilitatea celorlalte prevederi nu va fi afectata. Partile convin ca orice astfel de clauza sa fie inlocuita printr-o alta clauza valabila care sa corespunda cat mai bine spiritului politei.

                 In cazul in care asiguratul solicita anularea politei, acesta are dreptul la rambursarea primei de asigurare, diminuata cu cheltuielile de gestiune a politei, in valoare de 15 RON, in baza unei solicitari scrise inaintata catre asigurator, anterior inceperii perioadei de asigurare. In cazuri temeinic justificate, cererea de rambursare se poate face in termen de cel mult 3 (trei) zile de la data inceperii perioadei de asigurare, cu retinerea unor penalitati suplimentare de 10% din prima de asigurare incasata.

                  Asiguratorul este indreptatita sa nu acorde si sa refuze plata despagubiri daca:

  • asiguratul / urmasii sau persoanele in drept nu au indeplinit obligatiile / instructiuniile din polita;
  • evenimentul asigurat s-a produs in perioada de suspendare a efectelor juridice ale politei;
  • in declaratiile asiguratului sau ale reprezentantilor acestuia, care au stat la baza incheierii politei sau care sunt facute ulterior, inclusiv cu ocazia cererii de despagubire in declaratiile asiguratului, ale reprezentantilor acestuia ori ale beneficiarului, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase sau in mod evident exagerari; in aceste situatii polita devine nula si nu mai poate produce efecte juridice;
  • asiguratul nu a respectat recomandarile asiguratorului si din constatarile facute ulterior producerii evenimentului asigurat rezulta ca, din acest motiv, dauna nu a putut fi evitata sau a fost favorizata, ori ca dauna s-a marit, pentru partea de dauna care s-a marit;
  • beneficiarul despagubirii sau, dupa caz, asiguratul nu prezinta dovezi suficiente pentru justificarea dreptului sau la plata despagubirii;
  • se constata nerespectarea oricaror prevederi ale politei.

                 Asiguratorul are dreptul sa amane acordarea despagubirii pana la finalizarea anchetei declansata impotriva asiguratului din partea autoritatilor publice ori a procedurii penale, daca acestea sunt in legatura cu producerea evenimentului asigurat.

                 In cazul unui eveniment asigurat, asiguratorul va plati sumele cuvenite in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna.

                  Drepturile de despagubire dobandite in baza politei nu pot fi cesionate si nici transferate catre terte persoane decat cu acordul expres al asiguratorului.

                  Asiguratul raspunde fata de asigurator pentru prejudiciile aduse prin acte care ar impiedica exercitarea dreptului de regres impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat. Daca asiguratul renunta la drepturile sale de indemnizare fata de tertii raspunzatori, de descarcare sau face o tranzactie etc., indemnizatia care ar fi fost cuvenita se va reduce in mod corespunzator cu sumele care au facut obiectul acestor acte juridice. Daca indemnizarea a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata.

                  Orice litigiu sau disputa ce apare intre asigurat / beneficiar / contractant si asigurator, vor fi solutionate pe cale amiabila sau prin mediere, iar in cazul in care acestea persista, urmand a fi supuse spre rezolvare instantelor de judecata competente din Romania. In situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului indemnizatiei de asigurare, suma care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator, inainte ca acesta sa fi fost solutionat de catre instanta judecatoreasca.

                  Forta majora exonereaza de Raspundere partea care, aflata in aceasta situatie, o notifica celeilalte parti in termen de cel mult 5 zile de la aparitia fortei majore si o dovedeste cu inscrisuri oficiale in termen de 30 de zile de la aparitia acesteia.