Asigurarea Complexa de asistenta si cheltuieli medicale pentru SPORT EXTREM

asigurari city insurance asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv sport extrem pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Constantin Aricescu, Nr. 5-7, Parter-Demisol.

office@cityinsurance.ro

Tel:    021.231.0090, 021.231.0079, 021.230.3248, 021.231.0054, 021.231.0713

Fax:   021.231.0442

             Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A. este o companie de asigurari generale, 100% romaneasca. Conferind incredere si performanta clientilor sai compania pune accentul, de 15 ani incoace, pe transparenta, stabilitate si coerenta. In 2008 City Insurance devine prima companie de asigurari din Romania care isi dezvolta activitatea in tari membre UE si vinde produse specifice la nivel international pe baza dreptului de libera circulatie a serviciilor. Incepand cu anul 2010, societatea a inceput sa ofere un portofoliu de produse si de servicii de asigurare complet, pe piata romaneasca. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", CITY INSURANCE S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Bulgaria, Grecia, Spania, Lituania, Italia. CITY INSURANCE S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-008-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A. detine in portofoliu, o polita complexa de asigurare de asistenta medicala de Calatorie in strainatate SPORT EXTREM, destinata oricarei persoane fizice, cu domiciliul sau resedinta pe teritoriul Uniunii Europene sau al Republicii Moldova, cu varsta cuprinsa intre 14 ani si maxim 70 ani, care practica ca amator sport extrem (zapada, nautic, aero, terestru, roti, triatlon), cu exceptia practicantilor de schi pentru care se accepta varsta cuprinsa intre 5 ani si maxim 70 ani. Asiguratorul acorda despagubiri pentru minori numai cu conditia practicarii sportului extrem de catre minori numai cu acordul tutorelui legal si in prezenta imputernicitilor de catre tutorele legal.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A. il constituie:

  • Preluarea cheltuielilor medicale de urgenta / altor cheltuieli de asistenta ale asiguratului, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate.
  • Evenimentele acoperite in timpul perioadei asigurate sunt accidentele, imbolnavirile imprevizibile datorate accidentelor ca urmare exclusiva a practicarii unui sport extrem.
  • Asiguratorul acorda si plata de indemnizatii pentru echipamentul pentru sport extrem, costuri de cautare si salvare, inchidere partie.

               Sporturile extreme prevazute in polita pentru calatorii in scop turistic / teambuilding cu practicarea unor activitati cu grad mare de risc sunt:

  • ZAPADA / GHEATA: snowkayaking, ski, snowboarding, snowkiting, sanie, bob, skiboarding, sarituri cu skiurile, patinaj pe gheata, snowmobile.
  • NAUTICE: canioning, surfing, kayaking, kitesurfing, rafting, scuba-diving (toate tipurile de scufundari inclusiv inot alaturi de rechini, delfini, diferite specii de pesti si recifii de corali), windsurfing , sporturi extreme nautice (wakeboard, yachting, cave diving, powerboat, caiac, canoe, navigatie cu vase cu vele)
  • AERO: kiting, bungee-jumping, deltaplan, parapanta, parasutism, zbor cu aeronave cu motor de mici dimensiuni, planor sau cu aparate mai usoare decat aerul (balon, aerostat);
  • TERESTRE: adventure race, alpinism, role, skateboarding, escalada, rapel, coborare cu blocatoare, sporturi extreme terestre (calarie, speologie, vanatoare sportiva, paintball, trageri cu arme (arme de foc, arme cu aer comprimat, arcuri, arbalete, etc.), pescuit cu harpon cu resort sau aer comprimat), tiroliana (traversarea unei vai cu ajutorul unor sisteme de funii si scripeti), abseiling (coborare in rapel pe coarda de alpinism)
  • PE ROTI: ciclism, raliuri, motociclism MTB / BMX, conducerea de ATV, motociclete de teren, mountain biking, inclusiv downhill (coborare cu mountain bike), off-road cu masini de teren.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu domiciliul sau resedinta pe teritoriul Uniunii Europene sau al Republicii Moldova si cu varsta cuprinsa intre 14 si 70 ani (pentru ski limita minima este 5 ani);
  • sa calatoreasca in strainatate, pentru practicarea ca amator, a unor sporturi extreme (zapada, nautic, aero, terestru, roti, triatlon);
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., poate fi incheiata, pentru o perioada de minim 2 zile si maxim 365 de zile si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, pe / in afara teritoriului Romaniei, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie practicarea ca amator, a unor sporturi extreme (zapada, nautic, aero, terestru, roti, triatlon).

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., este valabila pe teritoriul Romaniei (Pachetul NATIONAL) sau in afara teritoriului Romaniei (Pachetul INTERNATIONAL).

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., este orice persoana fizica, cu domiciliul sau resedinta pe teritoriul Uniunii Europene sau al Republicii Moldova si cu varsta cuprinsa intre 14 ani si maxim 70 ani, care practica ca amator sport extrem (zapada, nautic, aero, terestru, roti, triatlon), cu exceptia practicantilor de schi pentru care se accepta varsta cuprinsa intre 5 ani si maxim 70 ani.

               Asiguratorul acorda despagubiri pentru minori numai cu conditia practicarii sportului extrem de catre minori numai cu acordul tutorelui legal si in prezenta imputernicitilor de catre tutorele legal.

Suma Asigurata: 

               Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

                   asistenta medicala de urgenta consta in: consultatie si diagnosticare, tratament si medicatie, spitalizare, interventie chirurgicala (inclusiv anestezie si utilizarea salii de operatie), tratament dentar acordat ca urmare a unui accident. In urma producerii unuia dintre riscurile asigurate si din momentul declansarii procedurii de asistenta, echipa medicala care va prelua cazul se informeaza asupra starii de sanatate a asiguratului, se consulta daca este necesar cu medicul de familie al asiguratului, sprijina sau il consiliaza pe asigurat cu privire la obtinerea documentatiei necesare pentru deschiderea si solutionarea dosarului sau de dauna, stabileste, dupa caz, asistenta medicala de urgenta care este necesara in functie de natura si gravitatea evenimentului, organizeaza transportul medical al asiguratului catre o unitate medicala in cazul in care acesta nu se poate deplasa.

                    Transportul medical de urgenta consta in transportul asiguratului, necesar si recomandat de medic, in tara straina, de la locul urgentei medicale aparute pana la cea mai apropiata unitate medicala abilitata sa acorde ingrijirea medicala adecvata urgentei si acoperirea cheltuielilor cu transportul medical de urgenta al asiguratului la o alta clinica, daca transferul este impus de starea sanatatii si este efectuat in urma unei recomandari medicale.

                    Repatrierea reprezinta transportul asiguratului in Romania si poate fi:

    • repatriere medicala: repatrierea la adresa de resedinta a asiguratului, daca acesta se afla in imposibilitatea de a se deplasa ca urmare a producerii unui risc asigurat, organizata de serviciul de asistenta pus la dispozitie de asigurator. Momentul repatrierii si mijlocul de transport cu care se va efectua repatrierea, va fi decis de catre medicul curant, in acord cu echipa medicala, repatrierea urmand a se va efectua imediat ce acestia decid ca pacientul poate calatori. De asemenea, in cazul in care asiguratul este spitalizat si necesita interventie chirurgicala, iar aceasta poate fi amanata cateva zile, in masura in care in perioada respectiva este posibila repatrierea si din punct de vedere organizatoric, atunci asiguratul va fi repatriat in vederea efectuarii interventiei de chirurgicale in tara in care asiguratul are domiciliul sau resedinta (numai pentru tari din cadrul Uniunii Europene). Asiguratorul va suporta costurile medicale urgenta din strainatate, precum si cele aferente repatrierii. Astfel, repatrierea asiguratului se poate organiza:
      • pana la o unitate spitaliceasca de profil, corespunzatoare cazului medical survenit sau la o unitate spitaliceasca apropiata de resedinta sau domiciliul sau, daca este necesara continuarea tratamentului in tara unde isi are domiciliul sau resedinta sau daca costul tratamentului in respectiva tara este mai redus;
      • la solicitarea expresa a asiguratului, pana la resedinta sau domiciliul sau (numai pe teritoriul Uniunii Europene).
    • repatriere in caz de deces: repatrierea corpului neinsufletit al asiguratului pana la resedinta sau domiciliul acestuia (numai pentru tari din cadrul Uniunii Europene) ca urmare a decesului survenit in urma producerii in perioada de valabilitate a politei a unui risc asigurat, repatriere organizata de serviciul de asistenta pus la dispozitie de asigurator sau de catre familie, cu acordul scris al asiguratorului, in cazul repatrierii organizate de familie, cheltuielile de repatriere se despagubesc pe baza documentelor prezentate de familia asiguratului. Asiguratorul sau serviciul de asistenta al asiguratorului stabilesc modalitatea si data de repatriere, precum si toate celelalte detalii necesare, in functie de reglementarile sanitare in vigoare. Asiguratorul acopera cheltuielile privind serviciile de asistenta in caz de deces al asiguratului, daca decesul survine ca urmare a producerii unui eveniment asigurat (accident in urma practicarii sportului extrem). Daca perioada necesara acordarii serviciilor de asistenta se prelungeste dupa expirarea perioadei asigurate, asiguratul va beneficia de asistenta conform politei pana la incheierea repatrierii acestuia pana la limita sumei asigurate.

                    Alte servicii de asistenta: acoperirea costului primului apel catre centrala de asistenta a prestatorului de servicii APRIL (apel telefonic, fax, telegrama sau telex) efectuat de asigurat pentru avizarea producerii evenimentului asigurat, daca acesta implica acordarea de asistenta in baza politei si in masura in care acesta poate fi dovedit prin documente justificative (facturi, chitante).

                    Preluarea cheltuielilor consta in plata despagubirii de catre asigurator, centrelor medicale si / sau asiguratului conform acoperirilor de care beneficiaza in baza politei pe tipuri de cheltuieli.

                    In cazul aparitiei mai multor evenimente asigurate in cadrul aceleiasi perioade de asigurare, sumele asigurate se diminuează, incepand cu cel de-al doilea eveniment, cu suma platita de asigurator in contul serviciilor de care a beneficiat asiguratul. Valoarea tuturor despagubirilor acordate nu poate depasi in nici un caz sumele maxime asigurate.

                     Acoperirile sau indemnizatiile in functie de planul de asigurare mentionat in polita, de prima de asigurare platita si in conformitate cu sumele maxime asigurate stabilite in polita pe tipuri de cheltuieli sau de evenimente medicale sunt urmatoarele:

    • Pachetul INTERNATIONAL - asigurarea acopera cheltuielile medicale de urgenta (inclusiv cele de transport sanitar, farmaceutice, chirurgicale si de spitalizare), precum si cheltuielile de asistenta (inclusiv cele de repatriere sanitara) in cazul aparitiei unui eveniment asigurat numai ca urmare a unui accident / imbolnavire imprevizibila datorata accidentului ca urmare a practicarii sportului extrem in zone recomandate si amenajate pentru practicarea acestuia, pana la suma maxima de 20.000 EURO. Cheltuielile se vor prelua dupa cum urmeaza:
      • cheltuieli de spitalizare, pana la suma maxima de 5.000 EURO;
      • cheltuieli chirurgicale, pana la suma maxima de 5.000 EURO;
      • cheltuieli farmaceutice, pana la suma maxima de 1.000 EURO;
      • cheltuieli pentru transport sanitar de urgenta, pana la suma maxima de 2.000 EURO;
      • cheltuieli pentru repatriere sanitara, pana la suma maxima de 4.000 EURO;
      • cheltuieli pentru repatriere in caz de deces (cheltuielile de pregatire transport si serviciu de transport), pana la suma maxima de 2.000 EURO;
      • alte cheltuieli medicale si de asistenta, pana la suma maxima de 1.000 EURO.
        • In legatura cu suma asigurata prevazuta pentru alte cheltuieli, asiguratorul preia cheltuielile mentionate dupa cum urmeaza:
          • valoarea maxima a cheltuielilor de diagnosticare suportate de asigurator pentru prima vizita medicala este de pana la 300 EURO pe intreaga perioada de asigurare si nu poate depasi valoarea de 500 EURO pentru mai multe evenimente asigurate pe intreaga perioada de asigurare. Cheltuielile de diagnosticare sunt incluse in cheltuieli medicale si de asistenta, suportate de asigurator numai in cazul aparitiei evenimentelor asigurate in perioada de asigurare.
          • preluarea cheltuielilor medicale generate de vizite medicale succesive, care se justifica in raport cu evenimentul asigurat aparut si care vor fi suportate de asigurator doar in masura in care ele isi pastreaza caracterul urgent si care se desfasoara inaintea stabilizarii starii de sanatate a asiguratului, se va face pana la plafonul valorii de 700 EURO pe intreaga perioada de asigurare.
    • Pachetul NATIONAL - prin acest plan, asiguratorul plateste asiguratului indemnizatii pana la limita maxima de 5.000 EURO pentru intreaga perioada de asigurare, in cazul in care intervine decesul asiguratului sau suporta tratamente sau proceduri medicale destinate tratarii traumatismelor produse in urma unui eveniment asigurat survenit in timpul practicarii unui sport extrem, pe teritoriul Romaniei cu urmatoarele sublimite:
      • deces pana la suma maxima de 500 EURO;
      • invaliditate permanenta, pierderi anatomice sau functionale de organe sau membre pana la suma maxima de 1.000 EURO;
      • spitalizare continua, 25 EURO / zi de spitalizare, pana la suma maxima de 500 EURO, minimum 2 zile de spitalizare, fara a lua in calcul ziua de externare;
      • interventii stomatologice, de chirurgie cranio-maxilo-faciala sau oftalmologica pana la suma maxima de 1.000 EURO;
      • alte interventii chirurgicale pana la suma maxima de 1.000 EURO;
      • implanturi sau aplicare de proteze (ortopedice, dentare, cristalin artificial) sau orteze ortopedice pana la suma maxima de 500 EURO. Nu se acopera repararea protezelor sau ortezelor deja existente.
      • fracturi traumatice (exclus patologice) pana la suma maxima de 150 EURO;
      • imobilizarea unui membru in aparat gipsat peste 21 de zile pana la limita maxina de 150 EURO;
      • tratamente de recuperare medical, 20 euro / zi, pana la suma maxima de 200 EURO maxim 10 zile.
    • RISCURI SPECIFICE SPORTULUI EXTREM
      • Inchiderea partiei: inchiderea a mai mult de 50% din partiile din zona de schi, in limita a 20 EURO / zi, maxim 200 EURO pe intreaga perioada.
      • Costuri de cautare si salvare: se preiau costurile de cautare si salvare dupa accident in limita maxima a raspunderii de 2 500 EURO.
      • Echipament sport livrat cu intarziere (500 EURO), pierdut (500EURO), furat (500 EURO), deteriorarat (500 EURO) pana la limita maxima a raspunderii de 2 000 EURO. Pentru furt si deterioarare se acopera si echipamentul inchiriat.
        • Intarzierea mai mult de 6 ore a echipamentului aflat in custodia transportatorului (perioada de timp dintre ora debarcarii, asa cum este ea confirmata de catre autoritati sau de catre compania de transport si ridicarea echipamentului de la compania de transport), eveniment petrecut numai in perioada de asigurare, datorat transportatorului si recunoscut de catre acesta.
        • Pierderea echipamentului aflate in custodia transportatorului pe durata unei calatorii efectuate numai in perioada de asigurare.
        • Furtul echipamentului prin efractie sau prin acte de talharie, declarat astfel de catre organele de cercetare penala.
        • Deteriorarea echipamentului numai ca urmare a unui accident provocat de practicarea sportului extrem.
    Prima de Asigurare: 

                   Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.

                   Prima de asigurare se stabileste ìn lei sau valuta si se va plati in lei la cursul BNR al zilei ìn care s-a efectuat plata.

                   Primele de asigurare se achita integral la incheierea politei de asigurare, in numerar pe baza de chitanta sau prin ordin de plata.

    Sistemul de Fransize: 

                  Polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

                  fransiza de 5% din dauna pentru uzura excesiva sau defectiuni pre-existente la echipamentul sportiv folosit.

    Riscuri Asigurate Standard: 

                   Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., sunt:

    • Accidente, imbolnaviri datorate accidentului ca urmare exclusiva in perioada practicarii sportului extrem, nu intra sub incidenta excluderilor din polita, sunt constatate de catre o autoritate medicala abilitata, care impun acordarea de servicii medicale de urgenta precum si riscuri specifice sportului extrem: inchiderea partiei, echipament sport extrem, costuri de cautare si salvare.
    Riscuri Excluse: 

                   Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la asiguratorul de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., sunt:

    • Nu sunt cuprinse in asigurare si asiguratorul nu acorda despagubiri pentru prejudicii generate de consecinte directe si indirecte cum ar fi:
      • razboi (declarat sau nu), razboi civil, invazii, actiuni ale unui inamic strain, ostilitati (fie ca este declarata sau nu stare de razboi), conflicte armate, lovituri de stat, dictatura militara, revolta, greve, revolte, tulburari civile, rebeliune, revolutii, conspiratii, insurectii, razvratiri militare cu sau fara uzurparea puterii, rascoale, legii martiale, actelor persoanelor raufacatoare actionand in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, confiscarii, rechizitionarii, distrugerii sau avarierii proprietatii ordonate de catre guvernarea de drept sau de fapt sau din partea oricarei autoritati publice, municipale sau locale, interdictiilor sau restrictiilor oficiale, sabotajelor sau actiunilor teroriste, terorism asa cum este definit in legea interna sau in tratatele / conventiile internationale, sabotaj, catastrofelor naturale, epidemii, pandemii;
      • accidentelor nucleare, radiatiilor sau substantelor continand izotopi radioactivi, Explozie atomica, radiatii sau infestari radioactive, ca urmare a folosirii energiei atomice sau a materialelor fasionabile / fusionabile, poluare si / sau contaminare de orice fel si din orice cauza;
      • conditii medicale existente, afectiuni, stari patologice sau boli cronice de care asiguratul suferea inainte de incheierea politei, inclusiv consecintele acestora precum cele ale revenirilor si convalescentelor unor afectiuni neconsolidate;
      • starea de graviditate, in orice faza a acesteia, nasterea sau intreruperea sarcinii, precum si ale oricaror boli sau complicatii ale organelor de reproducere, bolilor venerice, infectare cu HIV, SIDA, cancer;
      • boli sau accidente rezultate in urma desfasurarii unor activitatti ce nu corespund cu scopul declarat al calatoriei;
      • boli preexistente inaintea datei de intrare in vigoare a politei, precum si orice accident sau imbolnavire generate sau favorizate de acestea si care au provocat alterari neurologice, respiratorii, circulatorii, sanguine, renale, cardiace, reumatologice, digestive, indiferent de momentul debutului acestora;
      • boli de piele, boli mintale, tulburarilor psiho-motorii, apoplexiei, stari depresive, afectiuni neuro-psihice si psihiatrice precum si consecintele acestora;
      • proceduri terapeutice nerecunoscute din punct de vedere medical ca urgenta si neautorizate de institutii medicale competente din tara unde a aparut urgenta, sau care au caracter experimental si implicit consecinaele acestora;
      • tratamente / investigatii / consultatii ulterioare stabilizarii starii asiguratului, estetice, dietetice, homeopate, geriatrice, chiropractice, balneoterapeutice, acupunctura precum si cele nerecunoscute de asigurarile sociale;
      • servicii medicale care nu sunt necesare pentru stabilirea diagnosticului sau pentru efectuarea tratamentului sau care nu sunt impuse de urmarile unei imbolnaviri acute sau a unui accident, precum si interventii chirurgicale sau tratamente medicale care pot fi amanate pana la revenirea in tara a asiguratului;
      • consum de alcool, droguri, consum excesiv de medicamente ori ale consumului de medicamente fara prescriptie medicala, automutilare voluntara, sinucidere si tentativa de suicid;
      • decesul survenit datorita oricaror evenimente care nu sunt acoperite prin asigurare;
      • imbolnaviri din alte cauze cu exceptia celor care survin ca urmare a accidentului in urma practicarii sportului extrem;
      • evenimente asigurate produse in situatii de forta majora;
      • asistenta acordata ulterior repatrierii;
    • Asiguratorul nu acopera prejudicii generate de:
      • participarea la zboruri aeriene daca asiguratul nu are calitatea de pasager platitor al unui bilet valabil al unei companii aeriene licentiate;
      • conducerea unui vehicul motorizat, pentru care asiguratul nu detine un permis de conducere valabil;
      • practicarea sporturilor de agrement in afara spatiilor special amenajate in acest sens sau contrar recomandarilor / indicatiilor instructorilor / salvamarilor, salvamontilor etc. (de ex.: ski, snowboard in afara partiei, inotul in zone interzise sau in perioada in care unitatile de salvamari interzic acest lucru etc.).
      • solicitare de despagubire pentru deteriorarea schiurile daca nu sunt aduse inapoi spre a fi examinate;
      • practicarea sporturilor de performanta;
      • deteriorarea echipamentului daca nu se datoreaza unui accident acoperit prin asigurare si dovedit conform politei;
      • accidente petrecute in zone pentru care s-au emis avertizari de risc de accidente de catre persoanele abilitate, considerate a fi de dificultate ridicata, cu risc mare sau in zone neamenajate ori nerecomandate;
      • accidente survenite ca urmare a declansarii avalanselor de zapada, ruperea ghetii;
      • accidente survenite ca urmare a folosirii de echipamente neadecvate, incomplete sau improprii practicarii respectivului sport;
      • accidente survenite in conditiile in care asiguratul nu folosea echipamente / elemente de protectie (Ex: casca, cotiera, genuchiera, ochelari, etc);
    • Asiguratorul nu acorda despagubiri nici pentru urmatoarele:
      • echipament care nu este transportat in acelasi zbor cu al asiguratului;
      • furturi de echipamente din automobile, rulote sau imobile lasate neincuiate, nesupravegheate, in parcari nepazite pazite / neiluminate intre orele 22 si 7 sau sau care nu prezinta urme de patrundere prin efractie;
      • echipamente care nu sunt proprietatea asiguratului, furate datorita neglijentei asiguratului, lasate nesupravegheate in spatii deschise (balcoane, coridoare, terase), distrugerea acestora;
      • sustrageri de compenente din echipament, se asigura numai furtul integral al echipamentului;
      • eroare de fabricatie a echipamentului;
      • pierdere sau furt neraportat politiei in termen de 24 ore de la descoperirea acestuia, si dovada unui raport scris;
      • pierdere, furt sau paguba provocata echipamentului purtat pe un portbagaj exterior al unui vehicul;
      • pierderea, furtul sau pagubele provocate echipamentului, atunci cand acesta nu se afla sub controlul dumneavoastra sau cand se afla sub controlul oricarei alte persoane, in afara liniei aeriene sau a unei companii de transport;
      • furtul, pierderea sau pagubele provocate echipamentului in cursul unei calatorii, cu exceptia cazului in care raportati acest fapt transportatorului si obtineti, la momentul pierderii, un raport cu privire la neregulile echipamentului; intarzierile de recuperare a echipamentlor in situatiile in care asiguratului nu ii este permis sa calatoreasca (i se interzice imbarcarea sau este debarcat inainte de decolare / plecare) dupa ce a depus echipamentul pentru transport;
      • echipament retinut de autoritati, intarzirea bagajelor din cauza unor actiuni ale politiei / organelor vamale sau a altor organe abilitate sa le retina;
      • daunele provocate de greve ale angajatilor companiei de transport, aeroporturilor / autogarilor / garilor / porturilor, agentilor de securitate, vamesilor;
      • pierderi financiare si daune de consecinta (de exemplu lipsa folosintei bunurilor), accident aviatic, daune provocate in situatii de forta majora.
    Clauze Suplimentare: 

                  La polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse.

    Obligatiile Asiguratului: 

                   Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", de la asiguratorul de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A., sunt:

    • Inainte de semnarea politei, asiguratul este obligat:
      • sa declare corect si complet asiguratorului starea sanatatii sale si riscurile la care se expune in timpul calatoriei in strainatate, prin completarea in dublu exemplar a unei declaratii scrise pe proprie raspundere, care face parte integranta din polita. Asiguratul trebuie sa aiba asupra sa, pe tot parcursul deplasarii in strainatate sau in Romania, atat polita, conditiile cat si acte de identitate, in vederea identificarii sale in cazul aparitiei evenimentului asigurat;
      • sa declare existenta altor polite pentru aceleasi riscuri la alte societati de asigurare, atat la incheierea politei, cat si pe parcursul derularii acesteia;
      • sa raspunda in scris la solicitarile asiguratorului cu privire la conditiile care influenteaza riscul, pe care le cunoaste si sa se conformeze recomandarilor facute de acesta privind masurile de prevenire a daunelor;
      • sa ia, potrivit cu imprejurarile, toate masurile rezonabile in scopul prevenirii / diminuarii aparitiei / producerii riscurilor asigurate si sa respecte reglementarile legale incidente;
      • sa se conformeze masurilor preventive obligatorii sau recomandate de autoritatile locale (vaccin / medicatie), sa respecte indicatiile privind alimentatia, igiena, specifice tarii si / sau zonei geografice si sa respecte reglementarile legale in vigoare. Emiterea politei in lipsa declaratiei asiguratului nu reprezinta o renuntare din partea asiguratorului la exigenta respectarii obligatiei asiguratului. La solicitarea expresa a asiguratului, asiguratorul poate pune la dispozitia acestuia un model orientativ al unei astfel de declaratii.
    • Sporturile extreme asa cum sunt definite in polita, pot fi practicate de asigurat numai:
      • in absenta oricaror afectiuni sau stari patologice cunoscute ori dovedite ulterior, care ar putea amplifica riscul producerii unui accident;
      • cu echipament complet si corespunzator din punct de vedere tehnic;
      • sub supravegherea instructorilor, monitorilor, ghizilor sau persoanelor autorizate, atunci cand este cazul;
      • pe traseele, zonele care sunt special amenajate sau recomandate.
    • In cazul producerii unui eveniment acoperit prin asigurarea sport extrem, asiguratul este obligat:
      • sa ia legatura cu centrala de asistenta a prestatorului de servicii APRIL, inainte de a se adresa unui medic autorizat, pentru a fi indrumat catre cea mai apropiata unitate medicala, unde i se va garanta preluarea cheltuielilor pentru evenimentul asigurat. In cazul in care asiguratul este in imposibilitate obiectiva de a contacta prestatorul de servicii APRIL, datorita unui eveniment asigurat grav, care a necesitat transportul de urgenta al asiguratului catre cel mai apropiat centru medical adecvat situatiei, asiguratul va trebui sa contacteze ulterior prestatorul de servicii APRIL la numerele de telefon: +4021-201.90.44 sau +4031-730.99.44 si fax: +4021-201.90.40 (disponibile permanent), pentru a da toate informatiile cerute si a solicita instructiuni. In acest caz, termenul in care asiguratul trebuie sa contacteze prestatorul de servicii APRIL este de maxim 48 ore de la data producerii evenimentului asigurat. Limbile utilizabile pentru comunicarea cu centrala de asistenta sunt: romana, maghiara, germana, franceza si engleza;
      • asiguratul trebuie sa comunice prestatorului de servicii APRIL, ori dupa caz asiguratorului, toate informatiile pe care le cunoaste privind producerea evenimentului asigurat si sa ii puna la dispozitie orice document pe care il detine in legatura cu acesta;
      • asiguratul trebuie sa respecte indicatiile echipei medicale precum si recomandarile prestatorului de servicii APRIL sau ale asiguratorului;
      • sa aiba dovezi de inchiriere sau posesie a echipamentului necesar practicarii sporturilor extreme;
      • sa detina documente care sa ateste conditiile de practicare a sportului extrem in urma carora s-a produs un eveniment asigurat. Acestea pot fi, dupa caz: documente de inscriere la competitii, de achizitionare a biletelor pentru acces sau pentru practicarea activitatii respective, dovezi de inchidere a partiei sau traseelor, rapoarte oficiale cu privire la evenimentul asigurat de la autoritatile competente (politie, salvamar, salvamont, paza de coasta, organizator, autoritati locale, etc.), dovezi de inchiriere a echipamentului, brevet, permis, autorizatie sau licenta pentru sportul extrem in cauza si orice alte documente pe care asiguratorul le considera relevante pentru clarificarea circumstantelor in care s-a produs evenimentul asigurat;
      • in cazul in care, dupa debarcare, asiguratul nu isi gaseste echipamentul in zona destinata recuperarii bagajelor (baggage claims), trebuie sa se prezinte personal, imediat, la biroul amenajat pentru situatii de acest gen pentru a completa un formular special, care contine date personale, itinerarul si date despre echipament;
      • in cazul in care asiguratul este victima unui furt, acesta trebuie sa anunte organele de urmarire penala competente imediat sau cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 24 de ore de la producerea evenimentului.
      • in cazul producerii unui eveniment asigurat prin polita, asiguratul este obligat sa anunte asiguratorul cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 48 de ore de la producerea evenimentului asigurat sau 3 zile lucratoare de la intoarcerea in tara, la numerele de telefon: (+40) 021.231.00.54 / 79 / 90, 021 231.07.13, 230.32.48, Program de lucru: de Luni pana Vineri, intre orele locale 09:00 - 17:00, fax: 021.231.04.42, e-mail: daune@cityinsurance.ro, sau la adresa http: / / www.cityinsurance.ro / contact.
    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare complexa de asistenta medicala de Calatorie in strainatate a persoanelor fizice "SPORT EXTREM", sunt:

    • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
    • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
    • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
    • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
    • sa primeasca avizarile de dauna;
    • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
    • sa emita oferte de despagubire;
    • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite (15 zile lucratoare de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna).
    Procedura Daune: 
    • Asiguratorul va despagubi, in baza asigurarii sport extrem, cheltuielile efectuate in legatura cu evenimentul asigurat ca urmare a practicarii sportului extrem, care au fost garantate / acceptate de prestatorul de servicii APRIL pus la dispozitie de catre asigurator ca urmare a notificarii de catre asigurat a evenimentului asigurat.
    • Daca asiguratul a efectuat plati in mod direct in legatura cu producerea evenimentului asigurat, asiguratorul va despagubi acestuia numai acele cheltuieli care sunt recunoscute ca necesare de catre prestatorul de servicii APRIL.
    • In cazul producerii mai multor evenimente asigurate in cadrul aceleiasi perioade de asigurare, sumele asigurate se diminueaza, incepand cu cel de-al doilea eveniment, cu suma platita de asigurator in contul serviciilor de care a beneficiat asiguratul. Valoarea tuturor despagubirilor acordate nu poate depasi in nici un caz sumele maxime asigurate.
    • In cazul in care asiguratul nu contacteaza prestatorul de servicii APRIL, asiguratorul poate decide, prin derogare de la polita, despagubirea cheltuielilor pana la suma maxima de 1.000 EURO. In aceste situatie, cererea de despagubire a cheltuielilor trebuie depusa in termen de 4 zile lucratoare de la data intoarcerii asiguratului in tara, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai solicita despagubiri.
    • Cererea de despagubire va fi insotita de urmatoarele documente:
      • declaratia asiguratului sau a urmasilor cu privire la producerea evenimentului asigurat si la serviciile de asistenta de care a beneficiat acesta;
      • facturile si notele de plata in original privind cheltuielile efectuate, cu specificarea serviciilor de asistenta la care se refera;
      • foaia de observatie a pacientului cu mentiunile zilnice ale medicului;
      • documente medicale care sa contina diagnosticul si tratamentul indicat de medicul curant;
      • polita si orice alte documente necesare pentru solutionarea cererii;
      • persoanele care calatoresc in alt scop decat turistic, vor depune si o adeverinta de la institutia abilitata (angajator, institutie de invatamant, club sportiv etc.) care sa ateste calitatea asiguratului la momentul producerii evenimentului precum si scopul declarat al calatoriei.
    • Se va achita pana la limita maxima a raspunderii daca echipamentul pentru sport extrem este deteriorat, furat sau pierdut in cursul calatoriei. In functie de vechimea echipamentului respectiv, asiguratorul isi rezerva dreptul de a retine o fransiza de 5% din dauna pentru uzura excesiva sau defectiuni pre-existente.
    • Se va achita maxim pana la 10% din limita maxima a raspunderii pentru fiecare perioada de 24 de ore pentru costul inchirierii echipamentului sport extrem. Se va achita pana la limita maxima de 500 EURO daca:
      • echipamentul sport extrem personal cu care ati plecat in Calatorie este pierdut sau intarziat in decursul calatoriei pentru o perioada mai mare de 12 ore de la momentul ajungerii la destinatie;
      • echipamentul extrem personal cu care ati plecat in Calatorie este pierdut sau deteriorat oricand pe durata Calatorie dumneavoastra.
    • In cazul Pachetului NATIONAL cat si a riscurilor specifice sportului extrem, asiguratorul va plati sumele cuvenite in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna.
    • Cererea de despagubire si documentele atasate vor fi depuse de catre asigurat, sau urmasii acestuia / persoanele in drept, in limba romana, cu traduceri autorizate, costurile acestor traduceri fiind suportate de catre asigurat sau urmasii acestuia / persoanele in drept.
    • Toate actele solicitate de asigurator se depun in original sau in copie legalizata. Regula este aceea ca actele originale raman la dosarul de dauna al asiguratorului, ele constituind acte de justificare a platilor efectuate.
    • Prin simpla semnare a politei, asiguratul este de acord ca in cazul aparitiei unui eveniment asigurat sa permita medicului sau de familie, precum si oricarui medic curant sa dezvaluie asiguratorului orice informatii medicale ce sunt necesare pentru solutionarea dosarului de dauna. De asemenea, asiguratorul este indreptatit sa ceara, iar asiguratul implicat intr-un eveniment asigurat este dator sa se prezinte spre a fi examinat si de medici desemnati de asigurator. In cazul in care starea sa nu-i permite deplasarea, asiguratul se obliga sa primeasca a fi examinat de acesti medici. Cheltuielile legate de consultul efectuat in conditiile acestui paragraf sunt suportate de catre asigurator. Informatiile obtinute de asigurator conform acestui paragraf vor fi utilizate exclusiv in scopul solutionarii dosarului de dauna.

    Notificare daune:

    CALL CENTER APRIL Romania 24 / 7

    +4021 201 90 30

    http: / / april-romania.ro / ro.php?nume_pag=despagubire_medicala&limba=ro

    www.april-romania.ro

       B-dul Regina Maria 36-38, sector 4, Bucuresti, Romania. Tel: (+4021)201 90 30; Fax: (+4021)201 90 40; email: assistance@ro.april.com

     

    Societatea de Asigurare – Reasigurare CITY INSURANCE S.A.

    Call Center Constatare daune

    Tel: 021.207.00.02 - de LUNI pana VINERI, intre 7:00 – 22:00 si SAMBATA-DUMINICA, intre 10:00 – 19:00

    Diverse: 

                    Legea aplicabila politei de asigurare este legea romana, Legea 136 / 1995 privind asigurarile si reasigurarile din Romania, Legea 32 / 2000 privind asiguratoruluile de asigurare si supravegherea asigurarilor.

                    In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, asiguratorul contribuie la Fondul de garantare administrat de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii, incheiate in conditiile legii, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.

                     Polita nu este valabila in Romania si nici pe teritoriul statului a carui cetatenie o poseda asiguratul. Polita poate fi emisa numai pentru tarile in care asiguratul nu poseda cetatenie sau drept de resedinta.

                     Polita de asigurare este nula de drept in caz de declaratie inexacta sau de reticenta facuta cu rea-credinta de catre asiguratul / contractantul asigurarii cu privire la imprejurari care, daca ar fi fost cunoscute de catre asigurator, l-ar fi determinat pe acesta sa nu isi dea consimtamantul ori sa nu il dea in aceleasi conditii. In acest caz primele de asigurare raman dobandite asiguratorului.

                     Daca o clauza a politei este declarata nula sau inaplicabila, valabilitatea celorlalte prevederi nu va fi afectata. Partile convin ca orice astfel de clauza sa fie inlocuita printr-o alta clauza valabila care sa corespunda cat mai bine spiritului politei.

                     In cazul in care asiguratul solicita anularea politei, acesta are dreptul la rambursarea primei de asigurare, diminuata cu cheltuielile de gestiune a politei, in valoare de 15 RON, in baza unei solicitari scrise inaintata catre asigurator, anterior inceperii perioadei de asigurare. In cazuri temeinic justificate, cererea de rambursare se poate face in termen de cel mult 3 (trei) zile de la data inceperii perioadei de asigurare, cu retinerea unor penalitati suplimentare de 10% din prima de asigurare incasata.

                      Asiguratorul este indreptatita sa nu acorde si sa refuze plata despagubiri daca:

    • asiguratul / urmasii sau persoanele in drept nu au indeplinit obligatiile / instructiuniile din polita;
    • evenimentul asigurat s-a produs in perioada de suspendare a efectelor juridice ale politei;
    • in declaratiile asiguratului sau ale reprezentantilor acestuia, care au stat la baza incheierii politei sau care sunt facute ulterior, inclusiv cu ocazia cererii de despagubire in declaratiile asiguratului, ale reprezentantilor acestuia ori ale beneficiarului, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase sau in mod evident exagerari; in aceste situatii polita devine nula si nu mai poate produce efecte juridice;
    • asiguratul nu a respectat recomandarile asiguratorului si din constatarile facute ulterior producerii evenimentului asigurat rezulta ca, din acest motiv, dauna nu a putut fi evitata sau a fost favorizata, ori ca dauna s-a marit, pentru partea de dauna care s-a marit;
    • beneficiarul despagubirii sau, dupa caz, asiguratul nu prezinta dovezi suficiente pentru justificarea dreptului sau la plata despagubirii;
    • se constata nerespectarea oricaror prevederi ale politei.

                     Asiguratorul are dreptul sa amane acordarea despagubirii pana la finalizarea anchetei declansata impotriva asiguratului din partea autoritatilor publice ori a procedurii penale, daca acestea sunt in legatura cu producerea evenimentului asigurat.

                     In cazul unui eveniment asigurat, asiguratorul va plati sumele cuvenite in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna.

                      Drepturile de despagubire dobandite in baza politei nu pot fi cesionate si nici transferate catre terte persoane decat cu acordul expres al asiguratorului.

                      Asiguratul raspunde fata de asigurator pentru prejudiciile aduse prin acte care ar impiedica exercitarea dreptului de regres impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat. Daca asiguratul renunta la drepturile sale de indemnizare fata de tertii raspunzatori, de descarcare sau face o tranzactie etc., indemnizatia care ar fi fost cuvenita se va reduce in mod corespunzator cu sumele care au facut obiectul acestor acte juridice. Daca indemnizarea a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata.

                      Orice litigiu sau disputa ce apare intre asigurat / beneficiar / contractant si asigurator, vor fi solutionate pe cale amiabila sau prin mediere, iar in cazul in care acestea persista, urmand a fi supuse spre rezolvare instantelor de judecata competente din Romania. In situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului indemnizatiei de asigurare, suma care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator, inainte ca acesta sa fi fost solutionat de catre instanta judecatoreasca.

                      Forta majora exonereaza de raspundere partea care, aflata in aceasta situatie, o notifica celeilalte parti in termen de cel mult 5 zile de la aparitia fortei majore si o dovedeste cu inscrisuri oficiale in termen de 30 de zile de la aparitia acesteia.