CALATORIE in STRAINATATE - CLASIC 2024 - Mondial Assistance - Pitesti - Arges

asigurari mondial assistance asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Calea Floreasca, nr. 169.

office.ro@mondial-assistance.at

Tel:    021-312 22 36

Fax:   021-312 22 38 

               Grupul Mondial Assistance (parte a renumitului grup german Allianz) este liderul mondial in asigurari de Calatorie, activitati de asistenta medicala, tehnica, precum si servicii clienti. Grupul ofera solutii inovatoare si de incredere, precum si o consiliere rapida pe intreg parcursul procedurii de daune, oricand si oriunde in lume. Mondial Assistance detine o paleta larga de produse in domeniul asigurarilor de Calatorie iar activitatea sa consta exclusiv in furnizarea de produse de protectie a calatoriei.

               Avand peste 10 230 de angajati, vorbind 40 de limbi, Mondial Assistance se bazeaza pe o retea internationala de 400 000 de furnizori de servicii, inclusiv personal medical profesional si institutii medicale, muncitori calificati, mecanici auto, dealeri si companii de inchirieri, companii aeriene si feroviare. Mai mult, un sprijin important este oferit de cei 240 de corespondenti, reprezentanti operationali ai grupului, fapt ce permite sa actioneze in fiecare tara din lume.

               Grupul Mondial Assistance dispune de 37 de centrale proprii de urgenta, care va stau la dispozitie 24 de ore in 34 de tari, de pe toate continentele, dintre care una in Viena.

Aspecte Generale: 

MONDIAL Assistance detine in portofoliu si ofera clientilor sai, polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate, cu valabilitate pana la 93 zile consecutive per Calatorie, destinata persoanelor fizice care au in momentul incheierii asigurarii domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni si care calatoresc in stainatate in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism, sau pentru afaceri.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance il constituie acoperirea riscurilor asigurate asa cum sunt prevazute in polita de asigurare, ca urmare a producerii evenimentului asigurat pe timpul calatoriei in stainatate.

              Asiguratorul va acorda indemnizatia cuvenita asiguratului / beneficiarului, in conditiile si in cuantumul prevazute in polita de asigurare, reprezentand:

  • CLASIC
    • COSTURI DE SPITALIZARE
      • ​Costuri de spitalizare si tratamente medicale de urgenta;
      • Transportul asiguratului la domiciliu, respectiv transportul de urgenta, in caz de necesitate medicala sau dupa 3 ziie de spitalizare;
    • COSTURI SUPLIMENTARE
      • Costuri de repatriere a corpului neinsufletit al asiguratului, in caz de deces;
      • Costurile de inmormantare a asiguratului la locul decesului;
    • ASIGURAREA BAGAJELOR DE Calatorie
      • Costuri de despagubire in caz de furt, jaf;
      • Deteriorarea si pierderea bagajelor de Calatorie in timpul transportului, din vina companiei de transport;
    • accident
      • Compensatie in caz de invaliditate;
      • Costuri de cautare si salvare;
    • ASIGURAREA DE raspundere CIVILA PRIVATA PENTRU CALATORII
      • Pagube provocate persoanelor si obiectelor;
Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni;
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism, sau pentru afaceri;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport in termen de valabilitate;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Polita de asigurare se incheie obligatoriu inaintea parasirii teritoriului Romaniei prin prezentarea pasaportului asiguratului (sau a cartii de identitate, pentru cazul in care deplasarea este permisa pe baza acestui document) in original si prin plata integrala a primei de asigurare. In caz contrar asigurarea nu este valabila.             

              Asigurarea poate fi incheiata de catre o persoana fizica individual sau pentru intreaga familie (2 adulti si maxim 5 copii minori - cu varsta pana in 18 ani independent de gradul de rudenie, ca persoane coasigurate).

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, poate fi incheiata pentru o perioada de maxim 93 zile consecutive per Calatorie si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, in afara teritoriului Romaniei si a tarii de rezidenta a asiguratului, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism, sau pentru afaceri.

             Acoperirea politei este valabila pentru o singura Calatorie, 24h / 24h si nu se pot incheia polite in prelungire.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, este valabila in tara / zona teritoriala mentionata in polita de asigurare.

               In functie de optiunea asiguratului, mentionata in polita de asigurare, acoperirea teritoriala este valabila in:

  • EUROPA - cuprinde, in detaliu, urmatoarele state si regiuni:
    • Albania, Algeria, Andora, Austria, Balearele, Belgia, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Cehia, Ceuta (oras, spaniol pe coasta Africii de Nord), Cipru, Cisordania, Croatia, Danemarca, Egipt, Elvetia, Estonia, Federatia Rusa, Finlanda, Franta (fara regiunile de dincolo de mare), tara Franz Joseph (grup de insule din partea nordica a Oceanului Atlantic), Fasia Gaza, Georgia, Germania, Gibraltar, Grecia, lordania, lordania de Vest, lrlanda, lrlanda de Nord, lslanda, Israel, Italia, lnsula Jan Mayen (Norvegia), lnsula Bear (Norvegia), lnsulele Azore, lnsula Man, lnsulele Canalului, lnsulele Canare, lnsulele Feroe fara Groenlanda, lnsulele Shetland, Letonia, Liban, Libia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Madeira, Macedonia, Marea Britanie, Malta, Maroc (fara Sahara de Vest), Melilla (oras spaniol pe coasta Africii de Nord), Moldova, Monaco, Muntenegru, Norvegia, Olanda, Orkney (arhipelag scotian), Platoul Golan, Polonia, Portugalia, Romania, San Marino, Serbia, Siria, Slovacia, Slovenia, Spania, Spitzbergen (grup de insule administrat de Norvegia), Statul Vatican, Suedia, Tunisia, Turcia, Ucraina, Ungaria.
  • INTERNATIONAL - cuprinde toate tarile din lume (fara Coreea de Nord).

               Serviciile de asistenta sunt valabile numai in Europa (in sens geografic, exclusiv Turcia).

               Asigurarea este valabila in domeniul de valabilitate convenit, in afara Romaniei, respectiv in afara statului de resedinta (in care asiguratul are domiciliul) / exceptie facand asigurarea pentru bagaje care este valabila si in Romania, in afara domiciliului si a locului de munca permanent.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, este orice persoana fizica, cu domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni si care calatoreste in stainatate in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism, sau pentru afaceri.

              Asigurarea poate fi incheiata de catre o persoana fizica individual sau pentru intreaga familie (2 adulti si maxim 5 copii minori - cu varsta pana in 18 ani independent de gradul de rudenie, ca persoane coasigurate).

Suma Asigurata: 

                  Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

                  Sumele asigurate pe polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, se prezinta sub forma unor plafoane valorice maximale, in ron, diferentiate in functie de pachetul de riscuri acoperite, astfel:

SUMELE MAXIME ASIGURATE ( RON )

 

INDIVIDUAL FAMILIE
COSTURI DE SPITALIZARE
Costuri de spitalizare si tratamente medicale de urgenta 210.000 420.000
Transportul asiguratului la domiciliu, respectiv transportul de urgenta, in caz de necesitate medicala sau dupa 3 ziie de spitalizare 100% 100%
COSTURI SUPLIMENTARE
Costuri de repatriere a corpului neinsufletit al asiguratului, in caz de deces 100% 100%
Costurile de inmormântare a asiguratului la locul decesului 4.200 4.200
ASIGURAREA BAGAJELOR DE Calatorie
Costuri de despagubire in caz de furt, jaf 1.050 2.100
Deteriorarea si pierderea bagajelor de Calatorie in timpul transportului, din vina companiei de transport 420 840
accident
Compensatie in caz de invaliditate 42.000 42.000
Costuri de cautare si salvare 21.000 21.000
ASIGURAREA DE raspundere CIVILA PRIVATA PENTRU CALATORII
Pagube provocate persoanelor si obiectelor 420.000 420.000
Prima de Asigurare: 

               Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului si se prezinta sub forma unor plafoane valorice fixe, in ron, diferentiate in functie de pachetul de riscuri acoperite pentru care se opteaza.

               Prima de asigurare se calculeaza in functie de numarul de zile de Calatorie in strainatate, de varsta asiguratului, teritorialitate si scopul calatoriei pentru care asiguratul / contractantul a optat in polita.

               Prima de asigurare trebuie platita integral anterior efectuarii calatoriei asigurate.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

Asigurarea medicala de sanatate si asigurarea contra accidentelor (pentru calatoriile in strainatate)

  • Evenimentele asigurate
    • In limita sumei maxime asigurate, conform pachetului de asigurare achizitionat, sunt asigurate urmatoarele:
      • cheltuielile de tratament pentru prima ingrijire (primul ajutor) si pentru combaterea imediata a durerilor (inclusiv camera de decompresie);
      • transportul bolnavului, respectiv transportul spre casa, cheltuielile de cautare si de salvare (recuperare);
      • invaliditatea;
      • transferul in caz de deces, in cazul bolilor acute si accidentelor survenite de persoana asigurata pe parcursul calatoriei in strainatate.
    • Daca nu exista o asigurare sociala in Romania sau daca actiunea de prezentare a documentelor de catre persoana asigurata esueaza, se va scadea din suma de restituire pentru cheltuielile de sanatate o participare personala de 20%. In cazul unei prestatii anticipate se va solicita ca aceasta participare personala sa fie restituita.
    • Costurile medicale care au legatura cu accidente survenite ca urmare a practicarii sporturilor de iarna sunt preluate exclusiv in cadrul produsului "Asigurarea sporturilor de iarna - Winter Sports";
    • Se considera a fi un accident, un eveniment independent de vointa persoanei asigurate, care actioneaza brusc, mecanic, din exterior asupra corpului sau si care are ca urmare vatamarea corporala sau decesul persoanei asigurate. De asemenea, sunt considerate a fi accidente urmatoarele:
      • entorsele, fracturile de muschi si de ligamente;
      • intoxicatiile sau arsurile, inghitirea sau inhalarea de substante, lichide sau gaze otravitoare sau toxice;
      • inecul.
  • Cheltuielile asigurate / platile de compensatii care trebuie efectuate
    • In cazul unui accident sau a unei imbolnaviri acute, care survine in strainatate, sunt asigurate cheltuielile necesare pentru medic, pentru transportul bolnavului, pentru internarea in spital si pentru medicamente.
    • Cheltuielile pentru transportul medical unic al bolnavului, necesar tratamentului stationar, respectiv ambulant, la cel mai apropiat spital din strainatate si inapoi la locul de cazare.
    • Cheltuielile de recuperare, de cautare si de salvare.
    • Transportul de urgenta / transportul spre casa.
      • Transportul spre casa in caz de necesitate medicala (inclusiv cu aeroambulanta, daca este necesar). Daca ingrijirea medicala de la fata locului nu este suficienta si daca persoana asigurata este capabila de a fi transportata cu acordul medicului de la fata locului, care a efectuat tratamentul, precum si cu acordul liderului medical al asiguratorului, asiguratorul preia organizarea si efectuarea transportului spre casa.
      • Transportul spre casa fara necesitate medicala (excl. aeroambulanta). La dorinta persoanei asigurate sau la dorinta asiguratorului, in cazul unei spitalizari stationare mai lunga de 3 zile, persoana asigurata va fi transportata acasa, in cazul in care capacitatea de Calatorie a persoanei respective este confirmata din punct de vedere medical si daca transportul poate fi efectuat fara aeroambulanta.
      • Transportul acasa se efectueaza spre tara de resedinta a asiguratului. Configuratia concreta a transportului spre casa va fi aleasa de catre asigurator in functie de necesitatea medicala.
      • In cazul in care persoana asigurata obtine cheltuielile transportului de urgenta, ca si compensatie din partea unei terte parti, sau organizeaza ea insasi transportul, pretentia cu privire la transportul de urgenta si la transportul spre casa nu exista. Daca va fi totusi efectuat un transport, persoana asigurata va ceda catre asigurator toate pretentiile fata de alti asiguratori.
    • Cheltuielile suplimentare pentru deplasarea unui membru al familiei
      • In cazul unei spitalizari mai lungi de 5 zile, asiguratorul preia la dorinta persoanei asigurate, cheltuielile calatoriei tur-retur (cu exceptia cheltuielilor de cazare) ale unei persoane apropiate persoanei asigurate care se deplaseaza la locul spitalizarii sau cheltuielile de cazare, respectiv de modificare a unei rezervari (in functie de tipul si calitatea calatoriei rezervate si asigurate), ale unei persoane asigurate insotitoare, in cazul unei calatorii de intoarcere efectuate cu o intarziere de pana la o saptamana.
      • Cheltuielile pentru aceste servicii sunt preluate doar in conditiile in care acestea sunt organizate de catre asigurator.
    • Dupa repatrierea cu aeroambulanta, asiguratului i se acorda posibilitatea sa renunte la pretentiile incluse la capitolul „Intreruperea calatoriei” si sa repete cererea de Calatorie sub forma de un voucher de Calatorie pana la valoarea pachetului rezervat inainte de a calatori (suma maxima asigurata este mentionata in descrierea produselor ce include acest voucher).
    • Invaliditatea si decesul in urma unui accident
      • Invaliditate
        • In cazul invaliditatii se restituie compensatia calculata conform principiilor de mai jos, daca vatamarea sanatatii persoanei asigurate persista dupa un an de la accident.
        • Compensatia se calculeaza conform gradului de invaliditate si sumei asigurate convenite. Totalul serviciilor de asigurare pentru mai multe parti ale corpului sau pentru mai multe organe este limitat cu suma asigurata.
        • Grade de invaliditate la cazul pierderii complete sau in cazul incapacitatii complete de folosire:
          • bratul incepand de la articulatia scapulo-humerala (a umarului)............................ 70%;
          • bratul pana deasupra articulatiei cotului................................................................... 65%;
          • bratul dedesubtul articulatiei cotului sau unei maini.............................................. 60%;
          • degetul mare ........................................................................................................... 20%;
          • degetul aratator ....................................................................................................... 10%;
          • alt deget al mainii.............................................................................................. 5%;
          • piciorul pana deasupra mijlocului coapsei.......................................................... 70%;
          • piciorul pana la mijlocul coapsei........................................................................... 60%;
          • piciorul pana la mijlocul gambei............................................................................ 50%;
          • degetul mare al piciorului.................................................................................... 5%;
          • alt deget al piciorului........................................................................................... 2%;
          • pierderea vederii la un ochi.................................................................................. 30%;
          • pierderea vederii ambilor ochi.............................................................................. 100%;
          • in masura in care puterea vizuala a celuilalt ochi s-a pierdut deja inaintea inceperii cazului asigurat............................................................................................... 60%;
          • pierderea auzului unei urechi............................................................................. 15%;
          • pierderea auzului ambelor urechi.............................................................................. 60%;
          • in masura in care auzul celeilalte urechi s-a pierdut deja inaintea inceperii cazului asigurat ..........................................................................................................30%;
          • pierderea simtului gustului........................................................................................ 5%.
        • In cazul pierderii partiale sau in cazul incapacitatii partiale de folosire va fi luat in considerare un grad de invaliditate redus in mod corespunzator.
        • In cazurile nespecificate mai sus, stabilirea gradului de invaliditate se va face cu sprijinul procentelor de mai sus.
        • O agravare a consecintelor accidentului ca urmare a deficientelor corporale existente inaintea incheierii politei nu da dreptul la o valoare mai mare a compensatiei pentru invaliditate. Daca bolile si infirmitatile existente deja inaintea accidentului au influentat consecintele accidentului, valoarea compensatiei pentru invaliditate va fi redusa corespunzator gradului bolii sau a infirmitatii respective.
      • Decesul
        • Daca persoana asigurata decedeaza ca urmare a unuia dintre accidentele specificate mai sus sau in decurs de cinci ani de la accident din cauza consecintelor acestuia, asiguratorul va compensa suma de deces convenita. In cazul lipsei unei alte dispozitii scrise a persoanei asigurate, plata sumei de deces se efectueaza catre mostenitorii legali dupa prezentarea unui act care confirma dreptul de primire (certificat de predare a mostenirii, certificat de atribuire a succesiunii). Din compensatia pentru cazul de deces se vor scade platile efectuate pentru invaliditatea permanenta datorata aceluiasi eveniment.
        • Daca decesul conditionat de accident survine in decurs de un an de la accident, pretentia cu privire la plata compensatiei pentru cazul de invaliditate nu exista.
        • Daca persoana asigurata decedeaza in urma unei cauze straine de accident si daca a existat deja pretentia cu privire la plata compensatiei in caz de invaliditate, aceasta compensatie va fi platita in functie de gradul de invaliditate stabilit pe baza ultimelor constatari medicale.
    • Asiguratorul plateste compensatia pentru invaliditate permanenta indata ce asiguratorului i-au parvenit documentele necesare pentru certificarea evolutiei accidentului si a consecintelor acestuia, precum si documentele referitoare la incheierea tratamentului necesar pentru aprecierea invaliditatii. Asiguratorul este obligat sa declare in termen de trei luni, daca persoanei asigurate i se recunoaste vreo pretentie de compensatie precum si valoarea acesteia.
    • Durata asigurarii
      • In situatia in care ca urmare a consecintelor accidentului sau imbolnavirii in strainatate persoana asigurata se afia in incapacitatea de a fi transportata acasa, obligatia de plata a compensatiei inceteaza la 2 luni dupa survenirea evenimentului asigurat.
    • Daca pentru cheltuielile de insanatosire (sanatate) exista mai multe asigurari la societati concesionate, aceste cheltuieli vor fi compensate numai o singura data.

Asigurarea pentru bagajele de Calatorie

  • Evenimentele asigurate
    • Sunt asigurate obiectele cu caracter personal pe care persoana asigurata le-a luat cu sine in Calatorie sau obiecte achizitionate pentru nevoile personale pe durata calatoriei, sub rezerva urmatoarelor circumstante:
      • in cazul furtului sau jafului, daca in termen de 48 ore s-a facut o instiintare politieneasca la oficiul competent pentru siguranta;
      • in cazul deteriorarii, daca se dovedeste influenta straina vinovata a unui tert,
      • in cazul pierderii in timpul transportului efectuat in sfera de influenta a unui tert, daca exista o certificare a cauzatorului;
      • in cazul livrarii cu o intarziere mai mare de 12 ore la locul in care se efectueaza concediul de catre o firma de transport din domeniul circulatiei publice, care a fost insarcinata cu efectuarea transportului.
    • Obiectele de valoare sunt in special:
      • obiectele prelucrate cu sau din metale pretioase, pietre pretioase sau perle;
      • ceasurile, podoabele, blanurile si obiectele din piele;
      • aparatele electrice, electronice si optice, impreuna cu accesoriile, in special echipamentele de fotografiere, filmare, echipamentele audio-video si calculatoarele (computerele) de orice tip.
  • Cheltuielile asigurate
    • Se asigura:
      • valoarea actuala (a se vedea punctul 4) in cazul pierderii sau distrugerii complete, insa maximum pretul de achizitie din momentul cumpararii obiectului respectiv;
      • cheltuielile de reparatie in cazul obiectelor deteriorate, in masura in care acestea nu depasesc valoarea actuala minus valorile reziduale, insa maximum pretul de achizitie din momentul cumpararii obiectului, respectiv minus valoarea reziduala;
      • cheltuielile necesare achizitionarii obiectelor de stricta necesitate, in cazul livrarii bagajelor de Calatorie cu o intarziere mai mare de 12 h.
  • Valoarea actuala
    • Valoarea actuala corespunde pretului de achizitie al obiectelor asigurate minus devalorizarea ca urmare a vechimii si folosirii.
      • Valoarea actuala se calculeaza dupa cum urmeaza:
        • cu certificat de valoare si de proprietate
          • 0-1 / 2 an 100%
          • 1 / 2-1 an 80%
          • fiecare an urmator minus 10%
        • fara certificat de valoare si de proprietate
          • 0-1 / 2 an 80%
          • 1 / 2-1 an 70%
          • fiecare an urmator inceput 10%
      • In cazul aparatelor electronice va fi luata in considerare o devalorizare mai mare, in functie de progresul tehnic.
      • In cazul obiectelor cosmetice, parfumurilor, medicamentelor, articolelor de consum, se calculeaza valoarea actuala minus 50%.
  • Evenimentele asigurate sub anumite conditii
    • Obiectele de valoare sunt asigurate numai in cazul in care:
      • sunt transportate si pastrate in siguranta sub paza personala (contact corporal sau vizual), astfel incat sustragerea acestora de catre terti sa nu fie posibila fara rezistenta acestora la impotrivirea persoanei asigurate;
      • sunt predate spre pastrare, pe baza unei dovezi (de exemplu buletin de pastrare), unui serviciu de adapost sau unei garderobe supravegheate;
      • sunt pastrate intr-un spatiu inchis, neaccesibil oricui, utilizandu-se toate dispozitivele de siguranta (seifuri, dulapuri). Gentile de orice tip, trusele sau casetele pentru articole de infrumusetare si farduri, casetele pentru podoabe, valizele sau alte obiecte asemanatoare nu sunt considerate a fi spatii sigure de pastrare.
        • In oricare din cazuri, tipul pastrarii trebuie sa corespunda valorii bunului (de exemplu seiful). Daca obiectul de valoare nu poate fi pastrat in siguranta, acoperirea prin asigurare nu exista.
    • Obiectele de valoare nu sunt asigurate in timpul transportului efectuat de catre un tert sau la furturile din autoturisme.
    • Echipamentele sportive si mijloacele de transport de orice tip sunt asigurate numai in timpul transportului de catre o firma de transport din domeniul circulatiei publice.
    • Furturile din autovehicule sau ambarcatiuni sunt asigurate numai daca se demonstreaza ca au avut loc in intervalul de timp dintre orele 6:00 si 21:00. Exceptie face furtul dintr-un autovehicul parcat intr-un garaj supravegheat. O alta conditie este ca bagajul de Calatorie sa se afle in portbagaj, iar acesta sa fie bine incuiat. In cazul in care nu exista portbagaj, pastrarea trebuie sa se efectueze in asa fel, incat sa nu fie observata din exterior.
    • Furturile din rulotele (vehiculele-locuinta) aflate in afara locului de campare nu sunt asigurate.
  • Plati de compensatii limitate
    • Cheltuielile de reprocurare a documentelor si cecurilor oficiale maximum 10% din suma asigurata.
    • Mijloacele ajutatoare de vedere (ochelarii si lentilele de contact) si alte aparate ajutatoare de forma protezelor (de exemplu carucioarele pe role, aparatele auditive, etc.) maximum 20% din suma asigurata.
    • Prejudiciile ca urmare a efractiei (cu exceptia valizelor) maximum 10% din suma asigurata.
    • Telefoanele mobile: suma platita realmente pentru telefon — max. 220 RON
    • Pentru totalul obiectelor de valoare asigurate la 50% din suma asigurata.
    • Pentru totalul obiectelor asigurate, in cazul furtului din autovehicul, la 50% din suma asigurata.
    • Pentru obiectele de stricta necesitate, respectiv pentru taxele de imprumut, in cazul in care livrarea bagajelor la locul in care se efectueaza concediul se face cu o intarziere mai mare de 12 ore, la 10% din suma asigurata.
    • In cazul livrarii cu intarziere a bagajelor la aeroportul tarii de origine nu se platesc compensatii.
    • Cheltuielile pentru predarea cu regim special, respectiv pentru preluarea bagajului livrat cu intarziere, nu pot fi preluate.
    • Daca bagajul respectiv va fi declarat definitiv ca pierdere, se va scadea din plata compensatiei, compensatia platita mai inainte pentru noile achizitii facute la locul concediului. Cheltuielile pentru taxi si convorbiri telefonice nu sunt asigurate.

Asigurarea de raspundere civila privata pentru calatorii

  • Evenimentele asigurate
    • Este vorba despre un eveniment asigurat in cazul in care persoana asigurata provoaca un prejudiciu obiectelor sau persoanelor straine pe parcursul calatoriei, fiind astfel obligata sa plateasca despagubiri. Aceste evenimente se pot produce datorita:
      • pericolelor vietii de toate zilele, cu exceptia pericolelor unei activitati industriale, profesionale sau comerciale;
      • modului de pastrare si utilizare a bicicletelor;
      • exercitarii activitatilor sportive in mod neprofesionist (cu exceptia vanatorii);
      • utilizarii ocazionale a ambarcatiunilor cu motor si vele, dar nu se aplica in cazul detinerii unor astfel de ambarcatiuni;
      • atitudinii (comportamentului) in utilizarea vehiculelor de apa, care nu sunt actionate cu motor;
      • utilizarii spatiilor de locuit si a altor spatii inchiriate in scopuri private.
    • Prejudiciile (pagubele) provocate persoanelor si obiectelor
      • Uciderea, vatamarea corporala sau vatamarea sanatatii oamenilor
      • Deteriorarea sau distrugerea bunurilor materiale ce apartin tertilor
  • Cheltuielile / compensatille asigurate
    • Indeplinirea obligatiilor de despagubire ale persoanei asigurate cauzate de prejudiciile (pagubele) provocate unei persoane sau unui obiect in urma unui eveniment asigurat, pe baza dispozitiilor legale de raspundere civila rezultate din continutul dreptului civil (dreptului privat).
    • Cheltuielile constatarii si apararii unei obligatii de despagubire sustinute de catre un tert.
  • Pretentia indreptatita de despagubire exista in afara frontierelor Romaniei numai in cazul in care solicitantul poate executa in averea (capacitatea) persoanei asigurate.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

  • Nu se acorda protectie prin asigurare in cazul evenimentelor:
    • care sunt pricinuite premeditat sau din culpa grava de catre persoana asigurata;
    • care au legatura directa sau indirecta cu actiuni de revolta, razboaie, acte teroriste de orice fel;
    • care sunt provocate de greve;
    • care sunt provocate de actele de violenta, ce se afla in corelatie cu adunari sau manifestatii (demonstratii) publice, in masura in care persoana asigurata participa activ la acestea;
    • care sunt declansate ca urmare a sinuciderii sau tentativei de sinucidere a persoanei asigurate sau a membrilor familiei acesteia;
    • care sunt provocate ca urmare a dispozitiilor autoritatilor publice;
    • care sunt cauzate in mod direct sau indirect ca urmare a influentei radiatiilor ionizante, in sensul legii referitoare la protectia impotriva radiatiilor in varianta valabila la momentul respectiv sau care sunt cauzate de energia nucleara;
    • in care persoana asigurata sufera leziuni ca urmare a consumului de alcool, stupefiante sau medicamente, respectiv in cazul intreruperii sau renuntarii la o terapie prescrisa;
    • care intervin in cadrul concursurilor sportive motorizate (raliuri) si in cadrul antrenamentelor necesare acestor sporturi;
    • care au intervenit sau care erau de asteptat inca din momentul incheierii asigurarii, respectiv al rezervarii sau inceperii calatoriei. Acest lucru este valabil si in cazul bolilor (suferintelor) survenite inainte de incheierea politei;
    • care intervin ca urmare a epidemiilor si epidemiilor generalizate;
    • in care persoana asigurata incepe calatoria in ciuda avertismentelor din partea Ministerului de Externe, aceasta nefiind intrerupta (oprita) imediat;
    • care sunt cauzate direct sau indirect de catastrofe naturale, fenomene seismice sau intemperii.
  • Pierderile suvenirurilor achizitionate in concedii nu se compenseaza.

Asigurarea medicala de sanatate si asigurarea contra accidentelor (pentru calatoriile in strainatate)

                  Nu se acorda protectie prin asigurare:

    • tratamentele de sanatate si celelalte masuri prescrise medical, care constituie prilej de Calatorie, respectiv a caror necesitate a fost cunoscuta sau era de asteptat inaintea incheierii asigurarii sau inceperii calatoriei;
    • folosirea modalitatilor de insanatosire locale (de exemplu cure);
    • curele de suplete (slabire) sau de infrumusetare;
    • evenimentele datorate starilor de oboseala sau extenuare;
    • sarcinile, nasterile, intreruperile de sarcina sau tratamentele ca urmare a masurilor contraceptive;
    • tratamentele dentare conservante sau pe baza de proteza, respectiv tratamentele care nu servesc primei ingrijiri (primului ajutor) pentru combaterea imediata a durerilor;
    • mijloacele ajutatoare (de exemplu ochelarii, protezele, etc.);
    • injectiile, certificatele si expertizele medicale;
    • evenimentele care survin pe parcursul exercitarii unei activitati profesionale manuale sau in cadrul serviciului militar;
    • consultatiile de control, tratamentele ulterioare, suplimentare, postoperatorii si terapiile;
    • cheltuielile suplimentare pentru clasele sau serviciile speciale din spital (de exemplu telefonul, televizorul, etc.);
    • cheltuielile persoanei asigurate sau ale persoanelor insotitoare pentru telefoane, respective taxi;
    • cheltuielile suplimentare de cazare la hotel sau cheltuielile persoanelor insotitoare;
    • cheltuielile de carantina;
    • tratamentele de insanatosire si transportul retur al bolnavului in corelatie cu abuzul de alcool sau droguri;
    • vatamarea sanatatii cauzata de zborul cu orice tip de aparat de zbor cu exceptia situatiei in care persoana asigurata este pasager intr-un avion omologat pentru traficul aerian;
    • sporturile extreme, sariturile cu parasuta sau alte activitati similare, excursiile montane in munti inalti fara ghid alpin brevetat, activitati la peste 6.000 m sau care nu sunt organizate ca un pachet all-inclusiv, expeditii sau activitatile sportive in ape salbatice;
    • conducerea autovehiculelor, daca persoana asigurata nu detine permisul de conducere prescris;
    • scufundarile fara a detine un certificat de aptitudini (de calificare) pentru adancimea corespunzatoare;
    • decesul sau invaliditatea, daca acestea survin dupa 5 ani de data accidentului.

    Asigurarea pentru bagajele de Calatorie

                    Nu se acorda protectie prin asigurare:

      • numerar, bancnote, carti de credit, bilete de Calatorie, colectii de timbre sau monezi, chei, certificate si documente de valoare, metale pretioase, pietre pretioase detasate, marfuri comerciale si obiecte cu valoare predominant artistica si diletanta (sentimentala), scule si aparate respectiv obiecte, care servesc exercitarii unei meserii, instrumente muzicale, accesorii, scule si piese de schimb pentru autovehicule, aparate medicale, arme, programe (software) pentru prelucrarea electronica a datelor, cartele de valoare respectiv bonificatii sau credite de convorbiri pentru telefoanele mobile, taxe de blocare sau cheltuieli pentru reinstiintari in cazul pierderii telefonului mobil;
      • obiectele de pe sau din vehiculele si ambarcatiunile neincuiate, gentile sau valizele de pe motociclete sau biciclete si continutul acestora, in masura in care aceste genti / valize au fost lasate pe vehicul;
      • masini, locuinte mobile, rulote (vehicule-locuinta), ambarcatiuni cu motor sau cu panze, aparate si echipamente sportive incepand de la o valoare totala de 2 200 RON (cu exceptia pachetelor de asigurari pentru calatorii destinate practicarii golfului), motociclete, vehicule aeriene, deltaplanuri, parapante, zmee, precum si accesoriile, respectiv piesele de schimb si echipamentele (dotarile) speciale ale acestora;
      • pagube datorate premeditarii sau neglijentei (imprudentei);
      • pagube datorate ambalarii sau pastrarii nesatisfacatoare sau defectuoase;
      • pagube datorate uitarii, lasarii in parasire, mutarii, pierderii sau scaparii
      • pagube datorate uzurii, precum si pagubele cauzate de alimente alterate, de lichide scurse si de influente ale agentilor atmosferici (intemperii);
      • pagube cauzate in mod direct sau indirect de evenimente cum ar fi razboaiele, revoltele, talhariile, dispozitiile din partea autoritatilor si grevele;
      • pagube care sunt acoperite de o alta asigurare;
      • pagube consecutive datorate evenimentului respectiv (de exemplu taxele de blocare pentru mijloacele de plata sau pentru telefoanele mobile).

      Asigurarea de raspundere civila privata pentru calatorii

                      Nu se acorda protectie prin asigurare:

        • in cazul in care investigarea si reglementarea pagubelor sau indeplinirea altor obligatii ale asigurator este impiedicata de catre autoritatile de stat, de catre terti sau de catre persoanele asigurate;
        • in cazul pretentiilor ilegale si in cazul actiunilor premeditate respectiv din culpa grava;
        • in cazul obligatiilor de despagubire rezultate din prejudiciile provocate de catre persoana asigurata sau de catre persoanele care au actionat in numele acesteia ca urmare a atitudinii (comportamentului) in utilizarea vehiculelor si aparatelor aeriene si a autovehiculelor de orice tip;
        • in cazul prejudiciilor (pagubelor) pe care persoana asigurata si le provoaca ei insasi sau membrilor familiei sale (sotului / sotiei, partenerului de viata, parintilor, parintilor vitregi, socrilor, bunicilor, copiilor, copiilor vitregi, ginerilor, nepotilor, fratilor, surorilor, cumnatilor, cumnatelor, unchilor, matusilor, unei persoane specificate nominal in polita sau unei persoane asigurate pe baza aceleiasi polite de asigurare);
        • in cazul prejudiciilor provocate de catre persoana asigurata in cadrul unui concurs sportiv;
        • in cazul prejudiciilor provocate datorita uzurii sau solicitarii excesive;
        • in cazul pagubelor provocate obiectelor, pe care persoana asigurata le-a imprumutat, le-a inchiriat, le-a arendat sau le-a luat in pastrare;
        • in cazul pagubelor provocate in urma poluarii (murdaririi) sau tulburarii mediului inconjurator;
        • in cazul pagubelor provocate la sau cu obiecte, care se datoreaza utilizarii, transportarii, prelucrarii / altor activitati intreprinse cu acestea;
        • cazul transmiterii unei boli de catre persoana asigurata.
        Clauze Suplimentare: 

                      La polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, nu exista clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse.

        Obligatiile Asiguratului: 

                       Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

        • sa mentina paguba la un nivel cat mai redus posibil si sa evite cheltuielile inutile;
        • sa informeze asiguratorul in mod direct cu privire la paguba respectiva si sa urmeze indicatiile acestuia;
        • sa prezinte si sa demonstreze paguba conform adevarului. Persoana asigurata trebuie sa acorde orice informatie utila si sa permita asiguratorului accesul la facturile si actele justificative originale. Daca este cazul, medicii si / sau spitalele, reprezentantii asigurarilor sociale si a altor organisme implicate, trebuie sa fie autorizate si obligate de catre asigurat sa furnizeze informatiile solicitate de asigurator, in vederea stabilirii cauzei evenimentului si a nivelului de despagubire solicitat;
        • sa pastreze in forma corecta si in termenul acordat pretentiile fata de terti si sa cedeze drepturile de plata catre asigurator;
        • sa anunte imediat daunele cauzate prin infractiuni. Situatia reala se va prezenta in mod exact politiei, care va elibera procesul verbal, indicandu-se totodata proportia daunelor;
        • sa predea asiguratorului in original mijloacele doveditoare, ca: procesele-verbale ale politiei, adeverintele ghidului de Calatorie, facturile emise de medici si spitale, certificatele de cumparaturi, etc.
        Obligatiile Asiguratorului: 

                       Principalele obligatii, pe care MONDIAL Assistance, le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare CLASIC de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, sunt:

        • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
        • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
        • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
        • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
        • sa primeasca avizarile de dauna;
        • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
        • sa emita oferte de despagubire;
        • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite (2 saptamani de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna).
        Procedura Daune: 
        • In cazul aparitiei unei situatii de urgenta, persoana asigurata poate solicita ajutor prin centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore, conform politei. Centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore va lua deciziile cu privire la alegerea si executarea masurilor de ajutor corespunzatoare.
        • Daca centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore nu este instiintata imediat, pretentiile cu privire la plata compensatiei pentru domeniile: intreruperea calatoriei, calatoria speciala de intoarcere, calatoria in strainatate, asigurarea de sanatate, asigurarea contra accidentelor, nu exista.
        • Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca:
          • Persoana asigurata face in mod intentionat declaratii false privind evenimentul asigurat, persoana asigurata ascunde circumstante esentiale pentru cazul / cazurile de dauna sau falsifica documentele doveditoare prezentate, chiar daca prin acest lucru nu i-au fost aduse prejudicii asiguratorului.
        • Daca in legatura cu cazul asigurat au fost intentate anchete sau demersuri judiciare de catre institutiile oficiale, plata compensatiilor nu se va efectua decat dupa ce acestea se vor incheia.
        • Dupa obtinerea documentelor necesare pentru stabilirea evenimentului asigurat, a sumei totale a compensatiilor si finalizarea investigatiilor, plata compensatiei devine scadenta dupa 2 saptamani.

        Asigurarea medicala de sanatate si asigurarea contra accidentelor (pentru calatoriile in strainatate)

                          Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca persoana asigurata nu respecta, pe langa obligatiile specificate, si urmatoarele:

          • Persoana asigurata este obligata sa solicite cat mai curand posibil ajutorul medical si sa urmeze prescriptiile medicului in oricare din cazurile care ar putea presupune o pretentie la plata compensatiilor.
          • Instiintarea imediata a centralei pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore in cazul spitalizarii, respectiv in cazul imbolnavirilor, care necesita de mai multe ori un tratament ambulant. In cazul in care instiintarea nu se face iar cheltuielile depasesc 1.320 RON, asiguratorul isi rezerva dreptul de a efectua o scadere a costurilor despagubite fata de costurile solicitate a fi despagubite.
          • Decesele trebuie anuntate imediat, chiar daca accidentul a fost deja anuntat. Acest lucru este necesar, pentru ca inainte de inmormantare sa poata fi facuta o autopsie.
          • Persoana asigurata este obligata sa se conformeze fara intarziere ordinului de consultare de catre un medic de incredere.
          • Asiguratorului i se vor trimite urmatoarele documente:
            • polita de asigurare;
            • confirmarea rezervarii din partea organizatorului de calatorii;
            • raportul medical cu numele pacientului, diagnosticul, datele referitoare la tratament, durata si gradul incapacitatii de munca, respectiv durata si gradul invaliditatii;
            • factura medicala si factura de spitalizare in original, continand numele pacientului, data nasterii, precum si diagnosticul si datele referitoare la tratament;
            • constatarile medicale, pe baza carora se confirma necesitatea transportarii bolnavului;
            • alte facturi sau acte justificative originale solicitate in vederea compensatiei;
            • certificatul de deces.

          Asigurarea pentru bagajele de Calatorie

                            Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca persoana asigurata nu respecta, pe langa obligatiile specificate, si urmatoarele:

            • In cazul pagubelor care survin in timpul aflarii in custodia companiei de transport sau a furnizorului cazarii, persoana asigurata trebuie sa anunte imediat, persoanele abilitate, pentru a se demara investigatiile necesare si pentru a se certifica pagubele.
            • In cazul pagubelor care nu au fost recunoscute (observate) imediat din exterior, transportatorului trebuie sa i se solicite imediat dupa descoperire, sa inspecteze si sa certifice pagubele respective. Trebuie respectate termenele de reclamatie si de revendicare ale firmelor.
            • Asiguratorului i se vor trimite urmatoarele documente:
              • polita de asigurare;
              • confirmarea rezervarii din partea organizatorului de calatorii;
              • formularul de daune (pagube) pentru bagajele de Calatorie completat in intregime, cu specificarea continutului bagajului si cu mentionarea vechimii, marcii si pretului de achizitie (certificatul de valoare, respectiv facturile in original, daca acestea exista);
              • notificarea politiei sau a serviciului de securitate, in original, in caz de jaf sau furt;
              • comunicarea originala a pagubelor din partea liniei aeriene, respectiv din partea transportatorului, in cazul producerii unei pagube sau in cazul livrarii cu intarziere a bagajului (confirmarea definitiva a pierderii de catre linia aeriana, respectiv de catre transportator va fi eliberata cel tarziu la 90 zile dupa producerea pagubei);
              • facturile originale, respectiv actele justificative originale ale cumparaturilor in compensatie;
              • biletul de avion, respectiv cartea de imbarcare in original.

            Asigurarea de raspundere civila privata pentru calatorii

                              Asiguratul este obligat, in afara libertatii asiguratorului de plata a compensatiei:

              • sa-l imputerniceasca pe avocatul desemnat (aparator, asistent juridic), sa-i ofere toate informatiile necesare si sa-i cedeze purtarea procesului in nume propriu;
              • sa-l imputerniceasca pe asigurator in cadrul obligatiilor care ii revin, sa-i furnizeze toate explicatiile si declaratiile pe care le considera a fi corespunzatoare scopului;
              • daca persoana asigurata se afla in imposibilitatea de a solicita la timp instructiunile asiguratorului, ea trebuie sa intreprinda din proprie initiativa, in termenul prescris, toate procedurile procesuale care au fost dispuse;
              • persoana asigurata nu este indreptatita sa recunoasca (sa admita) in totalitate sau partial o pretentie (revendicare) fara acordul asiguratorului.

              Notificare daune:

              AGA International S.A. Filiala pentru Austria Pottendorfer Straße 23-27 1120 Viena

              Calea Floreasca nr 169, Corp P1, etaj 2, camera 2, sector 1, Bucuresti, Romania

              Tel/Fax: +40 21 312 22 36; +40 21 312 22 38

              office.ro@mondial-assistance.at

              transport de urgenta

              Zborul de salvare (Aeroambulanta) poate fi organizat exclusiv de catre Mondial Assistance.

              Pentru a solicita un zbor de salvare, contactati Centrala de Urgenta Mondial Assistance:

              Tel: +40 21-312 22 37 

              Fax: +43 1 525 03 888

              - de LUNI pana DUMINICA 24/24 -

              Diverse: 

                              4% din populatia globala foloseste produsele de asigurare ale MONDIAL ASSISTANCE care este parte a grupului ALLIANZ.

              • Produse fara protectie in cazul anularii calatoriei
                • Cititi cu atentie detalierea serviciilor incluse in fiecare tip de pachet de asigurare!
                • Alegeti cel mai potrivit pachet de asigurare in functie de destinatia calatoriei, durata si tipul calatoriei!
                • Plata primei de asigurare si incheierea politei trebuie sa se faca cu cel putin o zi inainte de inceperea calatoriei, pentru intreaga perioada a calatoriei. O prelungire a protectiei prin asigurare dupa inceperea calatoriei nu mai este posibila.
              • Produse cu protectie in cazul anularii calatoriei
                • O protectie eficienta in cazul necesitatii anularii calatoriei poate fi realizata daca incheierea politei se face in ziua rezervarii calatoriei, indiferent de momentul plecarii in Calatorie.
                • In cazul in care incheierea asigurarii se face dupa data rezervarii calatoriei, vor fi asigurate numai acele evenimente care au loc incepand cu a 10-a zi de la data incheierii asigurarii (exceptii: accident, deces, eveniment elementar).
                • Pentru produsele ce includ protectie in cazul anularii calatoriei cititi cu atentie evenimentele asigurate pentru fiecare tip de pachet in parte si alegeti produsul potrivit nevoilor dumneavoastra de protectie in functie de evenimentele asigurate!
                • Verificati cu atentie suma maxima asigurata pentru fiecare tip de pachet ce include protectie in cazul anularii calatoriei.

                             Legea aplicabila este legea austriaca si polita de asigurare va fi guvernata de normele legislative in vigoare din dreptul austriac.