Asigurarea privata de SANATATE - ALLIANZ TIRIAC Asigurari

asigurari allianz tiriac sanatate individuala grup persoane fizice pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Caderea Bastiliei, nr. 80-84.

relatii.publice@allianztiriac.ro

Tel:    021-208.22.22, 021-208.22.79, 021-208.22.81, 021 20 19 100, 0801 0801 08

Fax:   021-208.22.11

               Actuala societate de asigurari ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in anul 1994 cand renumitul tenismen si om de afaceri Ion Tiriac a a infiintat societatea Asigurari "Ion Tiriac" S.A. cunoscuta ca fosta ASIT. In numai 6 ani de functionare pe piata de asigurari din Romania, prin competenta si seriozitate, ASIT a urcat pana pe locul 2 in topul asiguratorilor din Romania la acea vreme. Urmare a rezultatelor obtinute si soliditatii ASIT, in anul 2000 aceasta a fost integrata in puternicul grup financiar german ALLIANZ, rezultand ceea ce cunoastem astazi - ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. Aceasta noua societate ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. si-a consolidat permanent statutul de societate de asigurari puternica, de incredere, devenind o marca de prestigiu in Romania. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-017-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN - o asigurarea dedicata companiilor ce doresc sa ofere beneficii extrasalariale angajatilor, printr-un produs flexibil, modular, format din planul Ambulatoriu, ce include o gama larga de beneficii, la care se pot adauga optional planurile Spitalizare si Stomatologie sau pachetul Preventiv, care ofera angajatilor posibilitatea de a-si evalua anual starea de sanatate.

Obiectul Asigurarii: 

               Obiectul politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. il constituie, oferirea de protectie financiara prin acoperirea costurilor pentru serviciile medicale accesate de catre asigurat in cazul bolilor, accidentelor si profilaxiei, strict in conformitate cu limitele de asigurare si cu planul de asigurare agreat si mentionat in polita de asigurare.

               Asigurarea de sanatate SANAPLAN este un produs destinat in exclusivitate persoanelor juridice si asimilate acestora, care doresc sa incheie o astfel de polita de asigurare pentru un grup de persoane (angajati), in calitate de contractanti.

               Beneficiile politei de asigurare SANAPLAN pentru angajati:

  • Angajatii pot avea grija de sanatatea lor, prevenind sau tratand cum se cuvine problemele medicale cu care se confrunta.
  • Vor avea la dispozitie o asigurare medicala cuprinzatoare, ce acopera probleme de sanatate diverse ce pot necesita servicii de medicina generala si de specialitate, investigatii, spitalizare sau stomatologie, in conformitate cu planul de asigurare ales.
  • Pot apela oricand la o retea nationala vasta de clinici si cabinete medicale selectate cu grija, iar daca doresc, se pot adresa si unor medici sau clinici din afara retelei Allianz-Tiriac. De asemenea, pot schimba oricand un furnizor de servicii
  • medicale cu altul.
  • Nu trebuie sa plateasca nimic din buzunarul propriu, ori de cate ori apeleaza la clinicile din reteaua Allianz-Tiriac, decontarea serviciilor medicale realizandu-se direct intre acestea si Allianz-Tiriac.
  • Au acces la medicii specialisti, fara a mai fi nevoie de trimitere de la medicul de familie sau de la un medic generalist.
  • Angajatii pot opta pentru asigurarea membrilor familiei (sot / sotie, copii), asigurandu-le astfel acestora accesul la servicii medicale de calitate superioara.
  • Beneficiaza de un serviciu non-stop de Call-Center care le ofera informatii despre asigurarea de sanatate pe care o detin, ii indruma spre unitatea medicala potrivita si le faciliteaza accesul la aceasta.
  • Experienta mersului la doctor este una civilizata.
  • In mod suplimentar, angajatii pot beneficia de facilitatile oferite de diversi furnizori din sfera serviciilor, precum optica, stomatologie, centre de intretinere, relaxare si estetica faciala si corporala.

                Avantajele politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. in comparatie cu alte produse similare si cu abonamentele medicale:

  • Asigurarea de sanatate SanaPlan este un produs modular continand 3 planuri de asigurare. Astfel, exista posibilitatea de a alege oricare dintre planuri sau diferite combinatii:
    • Planul “Ambulatoriu”. Acopera serviciile medicale ambulatorii (ce nu necesita spitalizare) din policlinici si centre medicale: examinari medicale generale sau de specialitate, investigatii medicale, analize de laborator, servicii de diagnostic imagistic (radiografii, ecografii, tomografie computerizata, scintigrafii, RMN, etc), servicii de ambulanta, interventii chirurgicale in regim ambulatoriu, precum si un pachet complex de consultatii, ecografii si teste de laborator necesare in perioada de sarcina.
    • Planul “Spitalizare”. Acopera serviciile medicale ca urmare a spitalizarii: consultatii si examinari medicale, investigatii medicale, analize de laborator, servicii de diagnostic imagistic, interventii chirurgicale, medicamente si consumabile furnizate in regim de spitalizare, precum si costul cazarii.
    • Planul ”Stomatologie“. Acopera tratamentul dentar restaurativ ca urmare a unui accident de munca sau rutier.
    • Suplimentar planurilor alese, se pot intermedia, cu clinicile medicale partenere Allianz-Tiriac, obtinerea unei oferte avantajoase pentru serviciile de “Medicina Muncii”. Oferta include examinarile si investigatiile medicale obligatorii, precum si toate celelalte servicii prevazute de legislatia in vigoare, diferentiate pentru fiecare profesie si domeniu de activitate, in vederea mentinerii unei bune sanatati a angatilor.
  • Asigurarea de sanatate SanaPlan de la Allianz-Tiriac prezinta urmatoarele avantaje pentru angajator:
    • Este o cheltuiala deductibila conform legii, prin urmare efortul financiar pe care trebuie sa-l realizeze compania este mic.
    • Performanta companiei se bazeaza pe sanatatea angajatilor acesteia.
    • Este un instrument util si eficient de a-i retine pe angajati in cadrul companiei pentru mai mult timp.
    • Angajatii vor fi mult mai motivati, asigurarea de sanatate fiind cel mai dorit beneficiu de catre angajati, conform studiilor de specialitate.
    • Ofera angajatilor un confort psihic sporit, stiind ca pot avea acces oricand la servicii medicale de inalta calitate.
    • Prin serviciile medicale de Medicina Muncii oferite, se asigura supravegherea permanenta a starii de sanatate a angajatilor, conform legislatiei in vigoare.
    • Optional, se pot asigura si membrii familiei angajatilor (sot / sotie, copii), acesta constituind un beneficiu suplimentar pentru angajati.
  • Avantajele asigurarii de sanatate versus abonament
    • Existenta facilitatilor fiscale (deductibilitate) pentru asigurarile de sanatate, conform prevederilor legale actuale.
    • Asigurarea acopera suplimentar servicii medicale diverse: spitalizare si servicii medicale intraspitalicesti, tratamente stomatologice, consultatii si investigatii medicale necesare in timpul sarcinii, servicii de ambulanta.
    • Angajatii pot alege sa apeleze atat la reteaua de clinici medicale partenere, cat si la oricare alta institutie medicala din tara. In cazul in care angajatul opteaza pentru un furnizor din afara retelei de clinici partenere, Allianz-Tiriac va acoperi 75% din costul serviciilor, cheltuiala suportata de catre asigurat fiind recuperata ulterior, prin adresarea unei cereri de rambursare catre Departamentul daune viata si sanatate.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Incheierea unei polite de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. presupune urmatoarele:

  • Asiguratorul poate accepta calitatea de asigurat pentru un membru al grupului daca, la data solicitarii de preluare in asigurare, acesta indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    • are varsta intre 16-64 ani. Se considera varsta in ani impliniti;
    • presteaza activitati in beneficiul contractantului in baza unui contract de munca, de mandat sau de prestari servicii ori este asociat / actionar al contractantului ori desfasoara alte activitati de natura celor ce formeaza obiectul de activitate al contractantului (ex. in calitate de membru al unei asociatii non-profit, fundatie, asociatie, sindicat etc.) si nu se afla in incapacitate temporara de munca;
    • este desemnat de contractant prin nominalizare si identificare prin nume, prenume, CNP. Conform modului de desemnare, contractantul accepta dreptul asiguratorului de a initia, in functie de planurile solicitate si de procentul de cuprindere in asigurare a grupului, parcurgerea procedurilor sale de subscriere a riscurilor in vederea stabilirii eligibilitatii pentru calitatea de asigurat;
  • Contractantul poate solicita includerea in asigurare a unuia sau mai multor asigurati dependenti. Asiguratii dependenti pot fi inclusi in asigurare la aceeasi data cu asiguratul de care depind, conform specificatiilor din polita de asigurare, daca asiguratorul nu decide altfel.
  • Varsta asiguratului dependent la data emiterii politei trebuie sa fie intre 0-64 ani. Se ia in calcul varsta in ani impliniti la data includerii in asigurare.
  • Polita de asigurare se incheie in baza ofertei de asigurare acceptata si confirmata prin semnatura de catre contractant si a listei cu persoanele asigurate trimisa de acesta, care reprezinta parti integrante ale polita de asigurare.
  • Polita de asigurare se considera incheiaat prin emiterea de catre asigurator a politei de asigurare si plata de catre contractant a primei de asigurare.
  • Pentru fiecare asigurat, asiguratorul va emite un card nominal de asigurare, care va cuprinde informatii despre asigurat si despre polita de asigurare. Cardul va fi trimis de catre asigurator contractantului, in termen de 15 zile lucratoare de la data emiterii politei de asigurare.
  • In cazul suplimentarii numarului de angajati inclusi in asigurare, contractantul are obligatia sa transmita asiguratorului, lunar, o lista cu noii angajati. Acoperirea pentru un nou asigurat intra in vigoare dupa cinci zile lucratoare din data primirii listei de la contractant si expira la data de incetare a valabilitatii politei de asigurare. Cardul nominal de asigurare pentru noii angajati va fi trimis contractantului, in termen de 15 zile lucratoare de la data primirii listei.
  • In cazul excluderii de pe polita a unui angajat, contractantul are obligatia de a anunta asiguratorul in scris in termen de 5 zile lucratoare din momentul incetarii raporturilor de munca. Asiguratul exclus, nu va mai putea accesa serviciile medicale oferite prin asigurare, incepand cu a 5-a zi lucratoare din data cand asiguratorul a fost informat. Contractantul nu este obligat sa recupereze cardul de asigurare al angajatului exclus, aceste carduri vor fi invalidate in sistem pe baza listei primite de la contractant.
  • Acoperirea in baza politei de asigurare va inceta pentru un asigurat din momentul in care isi pierde calitatea de angajat al contractantului, dar cel mai tarziu la data la care acesta implineste varsta de 65 de ani.
  • Odata cu pierderea calitatii de asigurat a unui angajat isi pierd calitatea de asigurati si dependentii acestuia.
Perioada Asigurata: 

             Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. poate fi incheiata pe o perioada de un an.

Teritorialitate: 

              Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. isi exercita acoperirea numai pentru serviciile medicale, serviciile de spitalizare si interventii chirurgicale accesate pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. poate sa fie:

  • persoana fizica, avand calitatea de angajat al contractantului politei de asigurare, a carei varsta la data emiterii politei este cuprinsa intre 16 si 64 de ani. Varsta asiguratului dependent la data emiterii politei trebuie sa fie cuprinsa intre 0 si 17 ani;

               Contractant poate fi persoana juridica care incheie polita de asigurare pentru angajatii sai si care are obligatia de plata a primei de asigurare catre asigurator.

               Beneficiar al asigurarii este asiguratul si / sau asiguratii dependenti mentionati in polita de asigurare.

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Limitele de acoperire sunt mentionate in tabelele aferente asigurarii de baza si a clauzelor suplimentare atasate politei de asigurare.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                Primele de asigurare se platesc in moneda politei.

                Primele de asigurare se platesc pentru toti membrii grupului in acelasi timp, conform termenului scadent mentionat in documentului de plata emis de asigurator.

                Primele de asigurare sunt datorate la scadentele si in cuantumul mentionat expres in polita, iar contractantul este exclusiv raspunzator de plata acestora, precum si de respectarea regulilor si indicatiilor de plata stabilite de asigurator precum: contul bancar, moneda, indicatii referitoare la destinatia platii etc. La momentul platii, contractantul are obligatia de a solicita / obtine si de a pastra dovada platii primei de asigurare (chitanta - factura, ordin de plata etc.). Prima de asigurare initiala trebuie platita inainte de intrarea in vigoare a politei de asigurare.

                Plata primelor de asigurare se poate efectua prin orice modalitate acceptata de asigurator. Contractantul suporta toate taxele si comisioanele referitoare la plata primelor de asigurare si a altor sume datorate asiguratorului.

                Prima de asigurare poate fi platita anticipat si integral pentru intreaga perioada asigurata mentionata in polita sau esalonat, la scadentele mentionate expres in polita de asigurare si in cuantumul specificat de asigurator.

                Frecvența de plata trebuie aleasa de catre contractant inainte de data de intrare in vigoare a politei de asigurare si poate fi: anuala, semestriala sau trimestriala.

                Neachitarea unei prime pana la data scadenta are drept consecinta rezilierea de plin drept, fara punere in intarziere si fara alta formalitate valabila a politei de asigurare.

                In cazul in care polita de asigurare este denuntata / reziliata dupa avizarea producerii unui risc asigurat acoperit prin polita de asigurare, contractantul este obligat sa achite primele de asigurare pentru toate scadentele neachitate aferente politei de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

              Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. sunt:

  • Asiguratorul acopera in perioada de valabilitate a politei de asigurare riscurile de imbolnavire (boala) si accident ale asiguratului / asiguratului dependent. In legatura cu producerea acestor riscuri, asiguratorul preia costul serviciilor medicale aferente beneficiilor indicate in documentele politei, dupa trecerea perioadei de asteptare, daca exista, si efectuate in perioada de valabilitate a politei de asigurare sau in maximum 30 de zile de la incetarea acesteia.
  • Modalitatile de preluare de catre asigurator a costurilor serviciilor medicale sunt urmatoarele:
    • In baza planului Ambulatoriu, asiguratorul efectueaza decontare directa sau ramburseaza costurile serviciilor medicale acordate asiguratului / asiguratului dependent, in conformitate cu tabelul de beneficii aferent planului Ambulatoriu.
    • In baza planului Spitalizare, asiguratorul efectueaza decontare directa, ofera indemnizatii de asigurare sau ramburseaza costurile serviciilor medicale acordate asiguratului / asiguratului dependent, in conformitate cu tabelul de beneficii aferent planului Spitalizare.
    • In baza planului Stomatologie, asiguratorul efectueaza decontare directa sau ramburseaza costurile serviciilor medicale acordate asiguratului / asiguratului dependent pentru tratamentul dentar restaurativ necesar ca urmare a unui accident de munca sau rutier, in conformitate cu tabelul de beneficii aferent planului Stomatologie.
  • Asigurarea de sanatate SanaPlan este un produs modular continand 3 planuri de asigurare. Astfel, exista posibilitatea de a alege oricare dintre planuri sau diferite combinatii:
    • Planul “Ambulatoriu”. Acopera serviciile medicale ambulatorii (ce nu necesita spitalizare) din policlinici si centre medicale: examinari medicale generale sau de specialitate, investigatii medicale, analize de laborator, servicii de diagnostic imagistic (radiografii, ecografii, tomografie computerizata, scintigrafii, RMN, etc), servicii de ambulanta, interventii chirurgicale in regim ambulatoriu, precum si un pachet complex de consultatii, ecografii si teste de laborator necesare in perioada de sarcina.
    • Planul “Spitalizare”. Acopera serviciile medicale ca urmare a spitalizarii: consultatii si examinari medicale, investigatii medicale, analize de laborator, servicii de diagnostic imagistic, interventii chirurgicale, medicamente si consumabile furnizate in regim de spitalizare, precum si costul cazarii.
    • Planul ”Stomatologie“. Acopera tratamentul dentar restaurativ ca urmare a unui accident de munca sau rutier.
    • Suplimentar planurilor alese, se pot intermedia, cu clinicile medicale partenere Allianz-Tiriac, obtinerea unei oferte avantajoase pentru serviciile de “Medicina Muncii”. Oferta include examinarile si investigatiile medicale obligatorii, precum si toate celelalte servicii prevazute de legislatia in vigoare, diferentiate pentru fiecare profesie si domeniu de activitate, in vederea mentinerii unei bune sanatati a angatilor.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. sunt:

  • asiguratorul nu acopera riscul cauzat direct sau indirect de:
    • evenimente de razboi (indiferent daca a fost declarat sau nu), ale invaziei sau actiunii unui dusman extern, ale razboiului civil, revolutiei, insurectiei, dictaturii militare, conspiratiei, urmarile actelor de terorism, precum si orice costuri legate direct sau indirect de actiuni intreprinse cu scopul de a controla, a preveni sau a suprima orice eveniment mentionat anterior;
    • contaminarea radioactiva, actiunea armelor chimice sau biologice;
    • boli sau accidente pe care asiguratul / asiguratul dependent si le-a provocat intentionat, incercarea de sinucidere sau de automutilare a asiguratului / asiguratului dependent chiar daca acesta s-a aflat intr-o situatie in care i-a fost afectat discernamantul;
    • starea de ebrietate, etilismul cronic, consumul de medicamente sau droguri, cu exceptia medicamentelor prescrise de catre un medic si administrate conform prescriptiei acestuia;
    • otravirea sau intoxicatia cauzata de ingerarea sau inhalarea de substante solide, lichide sau gazoase, cu exceptia situatiei in care acestea au fost generate de un accident;
    • evolutia unei boli infectioase ce debuteaza in contextul unei epidemii / pandemii declarate in mod oficial de catre autoritatea abilitata;
    • desfasurarea unor activitati periculoase precum: forte armate (servicii speciale, activitati cu dispozitive explozibile, aviatie militara, navigatie militara, pompieri militari), aviatie (aviatie utilitara, piloti de testare, piloti pentru platformele de combustibil), scafandri care folosesc explozibili, forte speciale ale politiei, servicii de securitate personala, alpinism utilitar, activitati de exploatare miniera (in subteran), de instalatii pentru combustibili, activitati pe platforme de petrol si gaze, activitati in industria substantelor explozibile;
    • practicarea la nivel profesionist a oricarui sport, atat in timpul antrenamentelor, cat si al competitiilor; practicarea la nivel de amator sau profesionist a unor activitati sau hobby-uri considerate periculoase cum ar fi, dar fara a ne limita la: alpinism, escalada, arte martiale, curse de vehicule motorizate, rugby, activitati de aviatie si navigatie nedestinate transportului autorizat de persoane, K1, lupte de corp, box, parasutism, planorism, zbor cu parapanta, deltaplanorism, sarituri cu schiurile, bungee-jumping, speologie, surfing, curse de calarie, rodeo, curse auto, circuite pentru motociclisti, rafting, scufundari libere la mare adancime sau sub strat de gheata;
    • participarea asiguratului / asiguratului dependent la misiuni militare cu profil operativ sau de instruire (inclusiv misiuni de mentinere a pacii);
    • participarea activa a asiguratului / asiguratului dependent la acte de terorism sau tulburari interne (revolte, tulburari sociale, revolutii), de partea celor care le-au generat;
    • savarsirea cu intentie de catre asigurat / asigurat dependent a unei fapte incriminate ca infractiune de legea statului in care s-a produs fapta (constatata printr-un act judiciar emis de autoritatea competenta din statul unde s-a savarsit fapta), daca aceasta este incriminata de legea romana.
  • De asemenea, daca nu se specifica altfel in tabelele de beneficii, asiguratorul nu acopera serviciile medicale si spitalizarea in legatura cu:
    • boli cronice sau afectiuni / conditii medicale pre-existente; totusi, aceasta excludere nu se aplica in cazul beneficiilor supuse perioadei de asteptare sau beneficiilor incluse intr-o acoperire unitara de cel putin 2 ani;
    • monitorizarea sarcinii precum si orice cheltuieli in legatura cu:
      • starea de graviditate sau cu nasterea copilului;
      • orice cost legat de sarcina, constand in spitalizarea asiguratei / asiguratei dependente sau a complicatiilor aparute ca urmare a starii de graviditate cu exceptia: sarcina ectopica, diabet gestational, pre-eclampsie si eclampsie, sarcina oprita in evolutie si avort spontan;
      • spitalizarea ca urmare a unor complicatii aparute dupa nastere.
    • disfunctiile sexuale, infertilitate, sterilitate, pre-conceptie, inseminarea artificiala, fertilizarea in-vitro sau transferul embrionului, avortul provocat, circumcizia la cerere, intentiile de schimbare a sexului, frigiditate si / sau impotenta, orice fel de tulburari de identitate sexuala;
    • proceduri medicale cu caracter experimental, specifice cercetarii medicale, precum si consecintele acestora;
    • diagnosticarea gresita sau tratamentul gresit acordat de un cadru medical (culpa medicala certificata);
    • afectiuni si complicatii ale acestora aparute ca urmare a faptului ca asiguratul / asiguratul dependent ignora, nu respecta sau actioneaza impotriva indicatiilor si recomandarilor medicului care il trateaza;
    • chirurgia estetica sau orice alt tratament, activitate efectuata in scop cosmetic sau estetic, cu exceptia tratamentului necesar pentru corectarea unor defecte functionale ca urmare a unui accident (ratiunea pur psihologica nu este valida). De asemenea, sunt excluse si tratamentele de scadere a greutatii;
    • infectia cu HIV / SIDA, precum si consecintele acestora;
    • anomaliile congenitale sau complicatiile / bolile implicate de anomalii congenitale, indiferent daca asiguratul / asiguratul dependent avea sau nu cunostinta de existenta acestora;
    • transplantul, achizitia de organe in vederea transplantului, inclusiv cheltuieli efectuate in vederea cautarii donatorilor de organe;
    • verificari medicale de rutina, profilaxia, precum si orice tip de vaccin, cu exceptia celor necesare in scop curativ (antitetanos si antirabic);
    • emiterea unor certificate, rapoarte precum si eliberarea oricarui tip de document care nu are ca scop diagnosticul si tratamentul unei afectiuni (ex. certificate prenuptiale, fisa medicala necesara obtinerii permisului de conducere, aviz epidemiologic, aviz de port-arma etc);
    • afectiuni logopedice;
    • orice cura de odihna sau de recuperare in sanatorii, centre de sanatate sau odihna, case de convalescenta sau in alte institutii similare, geriatrie; cure de dezalcoolizare sau de dezintoxicare; reabilitare si fiziokinetoterapie;
    • afectiunile psihice si orice alte tulburari mentale ale asiguratului;
    • probleme stomatologice, chirurgie dentara, inclusiv cheltuieli medicale cu Aparatura dentara, proteze dentare, dinti artificiali, punti si / sau coroane dentare etc.;
    • studiile de determinare a hartii genetice sau alte metode de diagnostic si tratament genetic.
  • De asemenea, daca nu se specifica altfel in tabelele de beneficii, asiguratorul nu acopera:
    • cheltuieli efectuate pentru achizitionarea medicamentelelor din farmacie, la recomandarea medicului sau in scop de automedicatie;
    • cheltuieli efectuate pentru procurarea, inlocuirea sau refacerea protezelor de orice fel, a ochelarilor de vedere, inclusiv a lentilelor de contact;
    • cheltuieli efectuate pentru servicii de medicina complementara / alternativa;
    • serviciile medicale si spitalizarea efectuate pe baza de recomandari / biletele de trimitere emise de catre medici, mai vechi de 90 de zile de la data emiterii acestora.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. sunt:

  • Asiguratorul ofera contractantului urmatoarele drepturi:
    • dreptul de modificare a numarului de asigurati / asigurati dependenti;
    • mentinerea in asigurare pe perioada intreruperii activitatii a asiguratilor.
  • Contractantul are dreptul sa includa sau sa excluda o data pe luna asigurati impreuna cu asiguratii lor dependenti (daca este cazul) in / din asigurare, asa cum se specifica in polita de asigurare, informand asiguratorul si comunicandu-i lista cu asiguratii / asiguratii dependenti.
  • Acoperirea pentru respectivele persoane intra in vigoare dupa transmiterea in scris de catre asigurator a confirmarii de preluare in asigurare catre contractant.
  • In cazul modificarii numarului de asigurati, prima de asigurare se calculeaza pro-rata in functie de numarul de luni pentru care se face regularizarea, in proportie de 1 / 12 din prima anuala. Contractantul este obligat sa plateasca suma rezultata in plus ca urmare a regularizarii de prima in maxim 10 zile calendaristice de la data la care aceasta ii este comunicata. In caz contrar, se va considera ca asiguratii / asiguratii dependenti nou introdusi in asigurare nu sunt acoperiti prin polita de asigurare.
  • In cazul in care prima de asigurare platita la scadenta imediat anterioara este mai mare decat prima de asigurare datorata de catre contractant, diferenta de prima se deduce din urmatoarea prima de asigurare scadenta. Daca nu mai exista nici o prima scadenta diferenta se ramburseaza contractantului la expirarea sau rezilierea politei de asigurare.
  • Fiecare luna de asigurare inceputa se considera luna intreaga.
  • Asiguratorul accepta mentinerea in asigurare pe perioada de intrerupere a activitatii asiguratilor, cu conditia platii continue a primelor de asigurare (inclusiv pe perioada intreruperii activitatii) in urmatoarele cazuri de intrerupere temporara a activitatii normale la locul de munca pe perioada de derulare a politei:
    • concediu de odihna;
    • concediu fara plata (pentru studii sau conform prevederilor contractului colectiv de munca);
    • concediu de maternitate (prenatal sau postnatal);
    • concediu de ingrijire a copilului.
  • Contractantul / asiguratul / asiguratul dependent sunt obligati:
    • sa dea raspunsuri corecte si complete in documentele intocmite la incheierea politei de asigurare sau solicitate ulterior de catre asigurator;
    • sa avizeze in scris asiguratorul, in termen de 30 de zile calendaristice, despre producerea unui risc asigurat daca a beneficiat de servicii medicale si / sau spitalizare in afara retelei de parteneri medicali pentru care se platesc indemnizatii sau se ramburseaza costuri, indicand locul, data, ora, cauzele si imprejurarile producerii acestuia;
    • sa furnizeze toate informatiile si documentele solicitate de asigurator in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la solicitarea acestora si sa faciliteze eventualele investigatii referitoare la circumstantele producerii riscului asigurat.
      • in caz de nerespectare a primei obligatii de mai sus, asiguratorul isi rezerva dreptul:
        • de a denunta unilateral polita de asigurare si de a refuza plata indemnizatiilor de asigurare daca informatiile si / sau documentele care nu au fost furnizate asiguratorului l-ar fi determinat pe acesta sa nu incheie polita de asigurare, ori
        • sa ofere polita de asigurare cu un alt nivel al primei de asigurare. Ajustarea primei de asigurare se efectueaza pentru fiecare luna, in proportie de 1 / 12 din prima anuala. In cazul in care contractantul nu este de acord cu modificarea propusa, polita de asigurare se reziliaza cu efect de la data propunerii de modificare. In cazul rezilierii politei de asigurare, asiguratorul retine pentru perioada acoperita deja o prima de asigurare calculata pentru fiecare luna in proportie de 1 / 12 din prima anuala, iar diferenta se restituie contractantului, daca inainte de reziliere nu au fost daune avizate si / sau platite. Fiecare luna de asigurare inceputa se considera luna intreaga.
      • in caz de nerespectare a celorlalte doua obligatii de mai sus, asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza indeplinirea obligatiilor asumate prin polita de asigurare, daca din acest motiv nu a putut determina cauza si circumstantele producerii riscului asigurat.
  • Asiguratul / asiguratul dependent are obligatia ca, in cazul in care sufera un accident sau se imbolnaveste, sa ceara si sa accepte cat mai repede un tratament medical si sa urmeze prescriptiile medicului pentru restabilirea starii de sanatate. Asiguratorul poate refuza plata indemnizatiilor in cazul in care constata ca asiguratul / asiguratul dependent nu a cerut tratament medical, nu respecta indicatiile medicale sau presteaza activitati contraindicate in raport cu afectiunea sau vatamarea suferita.
  • In cazul in care asiguratul / asiguratul dependent a beneficiat de servicii medicale pentru riscuri ce nu sunt acoperite de polita de asigurare, acesta va fi tinut raspunzator pentru achitarea contravalorii serviciilor nedecontate de asigurator catre furnizorul de servicii medicale in cel mai scurt timp. Aceasta obligatie este asumata conform politei precum si declaratiei inclusa in raportul medical care urmeaza sa fie semnat la efectuarea serviciului medical de catre asigurat / asigurat dependent. In cazul ne-onorarii / ne-asumarii acestei obligatii, asiguratorul va depune toate diligentele pentru recuperarea creantei, reprezentand contravaloarea serviciilor medicale prestate de catre furnizorul de servicii medicale, de la asiguratul / asiguratul dependent respectiv. Daca, in termen de maxim 15 zile de la primirea notificarii asiguratorului, asiguratul / asiguratul dependent nu a achitat contravaloarea serviciilor medicale neacoperite prin polita de asigurare, asiguratorul isi rezerva dreptul sa solicite contractantului achitarea acestor obligatii in locul asiguratului / asiguratului dependent, cu posibilitatea de a sista acoperirea riscului sau chiar de a elimina asiguratul / asiguratul dependent din grupul asigurat pana la stingerea creantei acestuia catre furnizorul din reteaua de parteneri medicali agreati.
  • Contractantul este obligat:
    • sa anunte in scris asiguratorul cu privire la orice modificare a datelor sale de contact, precum si modificari privind datele personale si de contact ale asiguratilor / asiguratilor dependenti;
    • sa puna la dispozitia asiguratilor / asiguratilor dependenti toate informatiile referitoare la polita de asigurare: conditiile de asigurare, tabelele de beneficii, prímele, modificari ale politei care intervin pe perioada de valabilitate a politei de asigurare;
    • sa inmaneze asiguratilor / asiguratilor dependenti certificatele individuale de asigurare in termen de 10 de zile calendaristice de la data la care contractantul le primeste de la asigurator.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPLAN sunt:

  • Avizarea unui risc acoperit se efectueaza astfel:
    • in cazul beneficiilor din cadrul planurilor de asigurare pentru care asiguratorul ofera decontare directa, avizarea se efectueaza prin intermediul furnizorului de servicii medicale din reteaua de parteneri medicali agreati;
    • in cazul beneficiilor din cadrul planurilor de asigurare pentru care asiguratorul ofera rambursare de costuri sau plati de indemnizatii, avizarea se efectueaza dupa efectuarea cheltuielilor medicale de catre asigurat / asigurat dependent, prin furnizarea urmatoarelor documente:
      • cererea de despagubire; aceasta este disponibila pe pagina de internet a asiguratorului www.allianztiriac.ro
      • actul de identitate (copie);
      • chitante fiscale pe baza carora asiguratul / asiguratul dependent a efectuat plata serviciilor medicale prestate de institutia medicala;
      • documente medicale care atesta diagnosticul asiguratului / asiguratului dependent, serviciile medicale platite de acesta si pentru care s-au eliberat chitantele fiscale; aceste documente trebuie sa contina detalii asupra investigatiilor efectuate, tratamentului aplicat si data la care acestea s-au efectuat;
      • valabil doar pentru planul Spitalizare - bilet de iesire din spital;
      • valabil doar pentru planul Stomatologie - planul de tratament elaborat de medicul dentist insotit de o radiografie dentara panoramica;
      • valabil doar pentru planul Stomatologie - document constatator privind circumstantele producerii accidentului de munca sau rutier;
      • orice alt document solicitat de asigurator necesar solutionarii dosarului de dauna.
  • Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita o examinare suplimentara a starii de sanatate a asiguratului / asiguratului dependent in vederea stabilirii necesitatii medicale care a impus efectuarea respectivelor servicii medicale. Examinarea suplimentara va fi facuta de catre medici agreati de catre asigurator, caz in care costurile generate cu examinarea sunt suportate de catre asigurator.
  • In vederea stabilirii valorii indemnizatiilor de asigurare, asiguratorul este autorizat de asigurat / asigurat dependent sa obtina toate informatiile cu caracter medical considerate necesare, de la terte persoane (medici, institutii sanitare, etc.) si sa elibereze aceste persoane de obligatia de a pastra secretul profesional cu privire la informatiile solicitate.
  • Daca in legatura cu producerea unui risc asigurat, impotriva asiguratului a fost instituita o ancheta sau o procedura penala, asiguratorul are dreptul sa amane luarea unei decizii asupra incadrarii evenimentului conform politei de asigurare, doar daca ancheta sau procedura penala in cauza au legatura directa cu producerea riscului asigurat si cel mult pana la finalizarea respectivelor actiuni legale.
  • Orice piedica sau informatie incompleta sau incorecta furnizata de catre asigurat / contractant / tert mandatar al acestora, care impiedica asiguratorul sa determine cauzele producerii riscului asigurat, da asiguratorului dreptul de a refuza plata indemnizatiei, rambursarea costurilor catre asigurat sau decontarea directa catre furnizorul de servicii medicale din reteaua de parteneri.
  • Asiguratorul nu este responsabil pentru calitatea serviciilor oferite de institutiile medicale sau de personalul medical.
  • Asiguratorul se obliga sa:
    • confirme eligibilitatea in termen de 2 zile lucratoare de la data primirii tuturor documentelor si informatiilor solicitate, in cazul avizarii unor servicii medicale pentru care se ofera decontare directa;
    • valideze conformitatea documentelor / informatiilor solicitate, sa finalizeze toate investigatiile / verificarile privind producerea riscului, a conditiilor de eligibilitate si a limitelor de acoperire detinute de asigurat / asigurat dependent si sa transmita decizia sa in maxim 15 zile lucratoare de la data la care primeste toate documentele necesare evaluarii dosarului de dauna in cazul avizarii unui risc pentru care se ofera rambursarea costului serviciilor sau indemnizatii de asigurare.
  • Daca, pe baza documentelor / informatiilor solicitate asiguratorul decide ca evenimentul survenit in perioada de valabilitate a politei de asigurare este risc acoperit, in termenul asumat pentru comunicarea deciziei sale, acesta va plati asiguratului / asiguratului dependentului indemnizatia de asigurare, respectiv va rambursa costurile cu serviciile medicale sau va prelua costul serviciilor prin decontare directa catre furnizorul de servicii medicale corespunzator valorii acestora, dar pana la nivelul maxim al limitelor de acoperire.
  • In functie de planul / planurile alese si de furnizorul de servicii medicale, asiguratorul acopera integral sau partial costul serviciilor medicale, conform tabelelor de beneficii aferente planurilor de asigurare. In cazul serviciilor oferite de furnizori de servicii medicale care nu fac parte din reteaua de parteneri medicali agreati, nivelul maxim al unui cost ce va fi despagubit nu poate depasi valoarea costului practicat in general pentru diagnosticarea si tratarea unor cazuri de un tip si o gravitate similare in localitatea unde au fost prestate serviciile medicale.
  • Daca, pe baza documentelor solicitate, asiguratorul decide ca evenimentul survenit pe durata de valabilitate a politei de asigurare nu este risc acoperit, acesta va informa contractantul / asiguratul / asiguratul dependent asupra deciziei de neincadrare in conditiile de asigurare a evenimentului avizat.
Procedura Daune: 
  • Sumele ce reprezinta indemnizatii de asigurare si / sau rambursari de costuri cu serviciile medicale in baza politei de asigurare se vor plati in moneda politei de asigurare, intr-un cont bancar comunicat in scris asiguratorului si deschis la o banca de pe teritoriul Romaniei sau prin orice alta modalitate de plata agreata de catre asigurator in termen de 15 zile de la data furnizarii tuturor documentelor solicitate de asigurator.
  • Eventualele taxe si comisioane privind operatiunile de plata a indemnizatiilor si / sau rambursarilor de costuri cu serviciile medicale in baza politei de asigurare vor fi suportate de catre asigurator. In cazul in care detaliile de plata comunicate de contractant / asigurat nu sunt corecte si / sau complete, iar incercarea de efectuare a platii de catre asigurator esueaza, asiguratorul isi rezerva dreptul de a retine taxele si comisioanele aferente urmatoarei / urmatoarelor ordonari la plata a aceleiasi sume din valoarea ce urmeaza sa fie platita.
  • Sumele ce reprezinta indemnizatii in baza politei de asigurare datorate si neincasate se pastreaza in evidentele asiguratorului conform legislatiei in vigoare.
  • Raspunderea contractuala a asiguratorului inceteaza in urmatoarele cazuri:
    • la initiativa contractantului, ca urmare a inregistrarii solicitarii de denuntare a politei la sediul asiguratorului;
    • la initiativa asiguratorului, conform prevederilor politei de asigurare sau a dispozitiilor legale (inclusiv sanctiuni internationale);
    • la ora 24:00 a zilei specificate in polita ca data de incetare.
  • Acoperirea riscurilor asigurate prin polita de asigurare inceteaza, dupa cum urmeaza:
    • pentru toate persoanele acoperite prin polita de asigurare:
      • odata cu incetarea raspunderii asiguratorului prin polita de asigurare;
      • la data de incetare a politei de asigurare;
    • pentru asigurat:
      • la data pierderii calitatii de asigurat in baza politei de asigurare;
      • la data la care s-au platit / rambursat indemnizatii asiguratului in baza planului care egaleaza beneficiile maxime, conform tabelelor de beneficii aferente planurilor de asigurare;
      • la urmatoarea aniversare a politei dupa ce asiguratul implineste varsta de 65 ani;
    • pentru asiguratul dependent:
      • la data la care acoperirea inceteaza pentru asigurat;
      • la data pierderii calitatii de asigurat dependent in baza politei de asigurare;
      • la data la care s-au platit / rambursat indemnizatii asiguratului dependent in baza planului care egaleaza beneficiile maxime conform tabelelor de beneficii aferente planurilor de asigurare;
      • la urmatoarea aniversare a politei dupa ce asiguratul dependent implineste varsta de 65 ani.
  • Modificarile politei de asigurare aflate la dispozitia contractantului prin polita de asigurare, se efectueaza pe baza de solicitare semnata si trimisa de catre acesta la sediul asiguratorului, insotita de toate documentele justificative solicitate de asigurator.
  • Orice comunicare a asiguratorului adresata contractantului se face folosind cele mai recente date de contact comunicate de catre contractant, chiar daca acestea sunt ale unui tert. Continutul corespondentei ii este opozabil contractantului, chiar daca acesta nu si-a respectat obligatia contractuala de a informa asiguratorul cu privire la modificarea datelor sale de contact.
  • Asiguratorul nu isi asuma nici o responsabilitate in ceea ce priveste efectele si consecintele decurgand din intarzierea, nereceptionarea, deteriorarea, pierderea sau din alte erori de transmitere a mesajelor, scrisorilor sau documentelor, din motive independente de activitatea asiguratorului.
  • In cazul schimbarii parametrilor sau a altor elemente din documentele contractuale, asiguratorul poate folosi orice modalitate de comunicare a acestora, contractantului (de exemplu publicatie nationala de mare tiraj, website-ul asiguratorului, telefon, SMS, posta electronica etc.).
  • Corespondenta directa cu contractantul, sub forma de scrisoare, este posibila doar la o adresa de pe teritoriul Romaniei.

Centrul de daune 

Serviciul asistenta Asigurari sanatate Allianz-Tiriac

de Luni pana Vineri, intre orele 8:00 – 20:00 si sambata de la 8:00 -14:00

Telefon 021.20.19.100.

Diverse: 
  • Respectarea de catre contractant si asigurat a obligatiilor ce le revin, precum si presupunerea ca declaratiile si raspunsurile lor sunt corecte si sincere, constituie conditii ce preced orice Raspundere sau obligatie a asiguratorului de a plati indemnizatii.
  • In cazul modificarii, denuntarii sau rezilierii politei de asigurare, prevederile acesteia se aplica in toate cazurile de dauna survenite inainte de modificare, denuntare sau reziliere. In aceste cazuri, primele de asigurare deja achitate nu se restituie.
  • Ambele parti au dreptul sa inceteze polita prin denuntare unilaterala, incetare ce va deveni efectiva in termenul legal de la data primirii notificarii de denuntare de catre cealalta parte.
  • Orice solicitare adresata asiguratorului, trebuie semnata de catre contractant si / sau asigurat. Daca semnatura din solicitarea adresata asiguratorului nu coincide celei din polita de asigurare, asiguratorul poate solicita contractantului sau asiguratului dupa caz, confirmarea schimbarii semnaturii; in acest sens, contractantul / asiguratul va pune la dispozitia asiguratorului un specimen al noii semnaturi.
  • Legea aplicabila politei de asigurare de asigurare este legea romana.
  • Contractantul si asiguratul persoane fizice au dreptul de acces la datele cu caracter personal pe care le furnizeaza asiguratorului, dreptul de interventie asupra datelor si dreptul de opozitie, asa cum acestea sunt reglementate de legislatia in vigoare referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
  • Posibilele litigii ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila, decurcand din sau in legatura cu polita de asigurare, vor fi solutionate de instantele de judecata competente.
  • Forta majora apara de Raspundere partea care o invoca si se comunica celeilalte parti contractante in termen de 5 zile; in urmatoarele 15 zile trebuie transmise documentele eliberate de Camera de Comert si Industrie competenta care sa ateste evenimentele respective.
  • Partile vor face toate eforturile posibile pentru a asigura reluarea indeplinirii normale a obligatiilor care le revin in cadrul politei dupa producerea oricaruia dintre cazurile de forta majora. Inainte de restabilirea situatiei normale, obligatiile partilor vor fi indeplinite in cea mai mare masura posibila.