Asigurarea de raspundere civila legala a ANGAJATORULUI fata de proprii ANGAJATI - ASIROM Vienna Insurance Group

asigurari asirom vienna insurance group angajator angajati vatamari corporale deces accident munca pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 2, Bd. Carol I, nr. 31-33.

office@asirom.ro

Tel:    021.317.81.36, 021. 601 10 99, 021.601.12.87

Fax:   021.317.81.32, 021 601 12 88

              ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group​ este o companie de asigurari cu un istoric de peste 25 ani pe piata de asigurari din Romania. Stabilitatea si trainicia sa au facut ca in anul 2007 sa fie acceptata in grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care este lider pe piata asigurarilor din Europa Centrala si de Est, cu o experienta de peste 190 ani, cu cca. 50 de companii in peste 25 de tari si avand peste 24 000 de angajati. In acelasi timp, ASIROM se afla intr-o relatie foarte buna de cooperare cu ERSTE GROUP, partener strategic al VIG. Putem spune ca ASIROM, este in prezent, o companie de asigurari moderna, racordata la cerintele pietei, stabila si o companie care continua sa ofere incredere clientilor sai. ASIROM Vienna Insurance Group este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-023-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group detine in portofoliu polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group il constituie, acoperirea raspunderii civile a asiguratului fata de proprii angajati pentru evenimentele asigurate produse in timpul perioadei de valabilitate a politei de asigurare ca urmare a desfasurarii activitatii descrise in declaratia de asigurare si cuprinse in obiectul de activitate.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana juridica (societate comerciala, institutie publica, asociatie etc., inclusiv subunitatile teritoriale ale acestora lipsite de personalitate juridica: sucursale, reprezentante, agentii, puncte de lucru etc., constituite potrivit
    legislatiei in vigoare din Romania) sau persoana fizica autorizata, care:
    • desfasoara in mod legal o activitatea comerciala, industriala, agro-zootehnica, de prestari de servicii sau alte activitati economice, mentionata in polita de asigurare;
    • angajeaza in vederea desfasurarii activitatii proprii (prin incheierea contractelor individuale de munca, a conventiilor civile, a contractelor de scolarizare si a conventiilor de efectuare a practicii profesionale), salariati care participa la procesul de munca (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri), colaboratori, ucenici, practicieni (elevi, studenti), personal detasat, etc.;
    • se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorii sai si are responsabilitatea institutiei, intreprinderii si/sau unitatii;
      • Notiunea de angajator asigurat poate sa cuprinda si directorii, actionarii si/sau asociatii in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii despre administratori si directori;
  • informatii descriptive despre activitatea desfasurata de asigurat, conditiile de muca, autorizatii;
  • informatii privind numarul si structura personalului angajat;
  • informatii privind sucursalele, agentiile, filialele, punctele de lucru ale asiguratului;
  • istoricul litigiilor cu angajatii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate sa fie:

  • persoana juridica (societate comerciala, institutie publica, asociatie etc., inclusiv subunitatile teritoriale ale acestora lipsite de personalitate juridica: sucursale, reprezentante, agentii, puncte de lucru etc., constituite potrivit
    legislatiei in vigoare din Romania) sau persoana fizica autorizata, care:
    • desfasoara in mod legal o activitatea comerciala, industriala, agro-zootehnica, de prestari de servicii sau alte activitati economice, mentionata in polita de asigurare;
    • angajeaza in vederea desfasurarii activitatii proprii (prin incheierea contractelor individuale de munca, a conventiilor civile, a contractelor de scolarizare si a conventiilor de efectuare a practicii profesionale), salariati care participa la procesul de munca (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri), colaboratori, ucenici, practicieni (elevi, studenti), personal detasat, etc.;
    • se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorii sai si are responsabilitatea institutiei, intreprinderii si/sau unitatii;
      • Notiunea de angajator asigurat poate sa cuprinda si directorii, actionarii si/sau asociatii in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele angajatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (angajat):

  • totalitatea participantilor la procesul de munca, dupa cum urmeaza:
    • salariati (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri) - cu contract individual de munca pentru care angajatorul este la zi cu plata obligatiilor privind asigurarile sociale;
    • colaboratorii - cu conventie civila (contract de colaborare);
    • ucenicii - cu contract de ucenicie;
    • personalul detasat din cadrul grupului de firme din care face parte asiguratul - cu act aditional la contractul de munca prin care se stabilesc conditiile detasarii;
    • persoanele aflate in pregatire practica (elevi, studenti) / practica profesionala (someri) - cu conventie de efectuare a practicii / practicii profesionale;
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: despagubirea acordata de asigurator nu va depasi in total, in legatura cu toate prejudiciile suferite de angajati, consecinte ale unui singur eveniment, limita raspunderii pe eveniment stabilita prin polita de asigurare.
  • pe perioada asigurata: despagubirile acordate de asigurator nu vor depasi in total pe perioada asigurata, in legatura cu toate prejudiciile suferite de angajati, consecinte ale tuturor evenimentelor produse pe perioada de valabilitate a asigurarii, limita raspunderii stabilita prin polita de asigurare.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                In caz de neplata a unei rate de prima, urmatoare celei dintai, asiguratul are dreptul la un termen de pasuire de 15 zile de la scadenta acesteia, situatia politei de asigurare ramanand neschimbata pana la expirarea acestui termen. Neachitarea primei datorate pana la expirarea termenului de pasuire are ca rezultat rezilierea politei de asigurare incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca pentru daunele produse din culpa sa propriilor angajati prin vatamari corporale / deces si / sau prin avarierea / distrugerea / deteriorarea bunurilor apartinand acestora, in timpul exercitarii activitatilor ce le revin actionand in serviciul asiguratului;
  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de dezdaunare pentru prejudicii fara caracter patrimonial, consecinta vatamarii corporale / decesului, dar nu mai mult de 10% din limita raspunderii asiguratorului pe eveniment, in cadrul unui eveniment, si 10%, in total, din limita raspunderii asiguratorului pe intreaga perioada de asigurare pentru toate evenimentele produse pe perioada de asigurare;
  • cheltuielile de judecata facute de cel prejudiciat in scopul obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil daca a fost obligat la desdaunare.

                 In situatiile prevazute mai sus se acorda despagubiri numai daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:

  • evenimentul asigurat, generator de prejudicii suferite de angajati, sa se fi produs in timpul perioadei de asigurare inscrisa in polita;
  • prejudiciul suferit de angajati sa fi fost cauzat de o fapta culpabila a asiguratului;
  • sa existe un raport de cauzalitate intre fapta culpabila a asiguratului si prejudiciul angajatilor;
  • prejudiciul sa fie indemnizabil, adica sa aiba un caracter cert, actual, sa fie personal si direct.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru pretentiile formulate in legatura cu:
    • prejudiciile suferite de orice alte persoane decat angajatii asiguratului;
    • pretentiile de despagubiri in legatura cu evenimente produse in afara programului de lucru sau care nu sunt in legatura cu indeplinirea atributiilor de serviciu;
    • prejudicii ca urmare a oricaror boli profesionale, precum si raspunderea civila pentru contaminarea cu virusul HIV si imbolnavirea cu SIDA ori cu oricare virus hepatic sau BSE (virusul raspunzator de encefalopatia spongiforma bovina);
    • pretentiile de despagubiri pentru prejudicii produse cu ocazia desfasurarii de catre asigurat a unor practici de angajare si promovare in functii ilicite, preferentiale, bazate pe criterii discriminatorii legate de sex, varsta, religie, nationalitate etc., pentru hartuire sexuala, invadarea vietii private, rezilierea abuziva a contractului, incalcarea contractului de angajament, incalcarea legislatiei muncii, precum si pentru orice alte practici necorespunzatoare;
    • obligatiile contractuale ale asiguratului in ceea ce priveste nivelul de salarizare si de bonificatii;
    • vatamari corporale sau daune materiale cauzate de fapte produse sub influenta alcoolului, fapte intentionate, deliberate sau necinstite comise de orice asigurat, ori de fapte incriminate ca infractiuni savarsite cu intentie, daca aceste fapte rezulta din actele incheiate de organele in drept (politie, alte organe de cercetare, pompieri etc.);
    • prejudicii cauzate prin orice forma de poluare, precum si pentru costurile necesare neutralizarii, indepartarii si / sau curatarii substantelor poluante;
    • prejudicii produse in urma unor explozii atomice, radiatii, sau infestari radioactive ca efect al folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile, precum si cele referitoare la prejudiciile cauzate ca urmare a transportului de produse periculoase (radioactive, ionizante);
    • prejudicii produse in caz de razboi (declarat sau nu), invazie sau actiunea unui dusman extern, razboi civil, revolutie, rebeliune, insurectie, dictatura militara, conspiratie, confiscare, expropriere, nationalizare, rechizitionare, sechestrare, terorism, vandalism, act rauvoitor sau sabotaj;
    • raspunderea care decurge din imbolnavirea de azbestoza sau orice alta boala care rezulta din existenta, extragerea, manipularea, prelucrarea, fabricarea, vanzarea, distributia, depozitarea sau utilizarea azbestului, a produselor din azbest, a produselor care contin azbest sau orice alte substante carcinogenice;
    • pretentii de despagubire rezultate din sau in legatura cu incalcarea dreptului de proprietate intelectuala (brevete / patente, drepturi de autor, marci comerciale sau embleme inregistrate la organismele specializate in domeniu, planuri inregistrate);
    • amenzi de orice fel si cheltuieli penale la care ar fi obligat asiguratul, inclusiv cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul penal;
    • prejudiciile produse prin insulta, calomnie sau orice defaimare, indiferent daca s-a produs prin viu grai sau in scris;
    • pretentiile de despagubiri atunci cand asiguratul a incercat sa obtina prin frauda sau tentativa de frauda despagubiri de la asigurator sau a inlesnit asemenea fapte;
    • pretentiile de despagubiri pentru pierderile financiare care nu sunt consecinta directa a unor vatamari corporale si / sau avarierea / distrugerea / deteriorarea unor bunuri, pierderile financiare pure cum ar fi pierderea de profit sau cifra de afaceri;
    • prejudiciile cauzate in orice fel de undele / campurile magnetice, electromagnetice;
    • daunele fara caracter patrimonial ce exced limitele de Raspundere;

               Asiguratul nu are Raspundere civila daca evenimentul s-a produs:

  • dintr-un caz de forta majora definita conform legii romane;
  • din culpa exclusiva a persoanei pagubite;
  • din culpa exclusiva a unei terte persoane.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • sa raspunda in scris la intrebarile formulate de asigurator, precum si sa declare, la data incheierii politei, orice informatii sau imprejurari pe care le cunoaste si care, de asemenea, sunt esentiale pentru evaluarea riscului;
  • sa comunice asiguratorului prin notificare scrisa, daca imprejurarile esentiale privind riscul se modifica in cursul executarii politei, despre orice modificare intervenita fata de datele mentionate in cererea / declaratia completata la incheierea asigurarii;
  • sa achite obligatiile de plata in cuantumul si la termenele prevazute in polita de asigurare;
  • sa ia toate masurile necesare si / sau impuse de lege pentru a preveni producerea evenimentelor asigurate, precum si pentru limitarea pagubelor si cheltuielilor, in cazul producerii acestora;
  • sa declare existenta altor asigurari incheiate pentru aceleasi riscuri la asiguratori diferiti, atat la incheierea politei de asigurare cat si pe parcursul valabilitatii acesteia.

                In caz de neindeplinire a obligatiilor de mai sus, in sens de declaratie inexacta sau de reticenta facuta cu rea-credinta de catre asigurat cu privire la imprejurari care, daca ar fi fost cunoscute de catre asigurator, l-ar fi determinat pe acesta sa nu isi dea consimtamantul ori sa nu il dea in aceleasi conditii, chiar daca declaratia sau reticenta nu a avut influenta asupra producerii riscului asigurat, polita de asigurare este nula.

                Primele platite raman dobandite asiguratorului, care, de asemenea, poate cere si plata primelor cuvenite pana la momentul la care a luat cunostinta de cauza de nulitate.

                Declaratia inexacta sau reticenta din partea asiguratului ori a contractantului asigurarii a carui rea-credinta nu a putut fi stabilita nu atrage nulitatea asigurarii. In cazul in care constatarea declaratiei inexacte sau a reticentei are loc anterior producerii riscului asigurat, asiguratorul are dreptul fie de a mentine polita solicitand majorarea primei, fie de a rezilia polita la implinirea unui termen de 10 zile calculate de la notificarea primita de asigurat, restituindu-i acestuia din urma partea din primele platite aferenta perioadei in cadrul careia asigurarea nu mai functioneaza. Atunci cand constatarea declaratiei inexacte sau a reticentei are loc ulterior producerii riscului asigurat, indemnizatia se reduce in raport cu proportia dintre nivelul primelor platite si nivelul primelor ce ar fi trebuit sa fie platite.

                Asiguratul este obligat sa avizeze, in scris, asiguratorul, in termen de 3 zile de la luarea la cunostinta, despre producerea riscului asigurat, despre orice eveniment ce ar intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare sau despre orice prejudiciu produs, imprejurarile in care acesta a intervenit, cu estimarea pagubelor produse si natura lor. In avizare se vor arata locul, data, ora, cauzele si imprejurarile producerii riscului asigurat;

                Asiguratul este obligat:

  • sa nu recunoasca nicio Raspundere si sa nu faca nicio oferta, promisiune sau plata, fara acordul scris al asiguratorului, in caz contrar acestea nefiind opozabile asiguratorului;
  • sa instiinteze asiguratorul despre orice proces in care este implicat si are legatura cu un eveniment asigurat produs in perioada asigurata;
  • sa se apere in proces tinand seama si de eventualele recomandari ale asiguratorului;
  • sa puna la dispozitia asiguratorului toate informatiile si documentele de care dispune in scopul lichidarii daunei;
  • sa acorde intregul sprijin asiguratorului intr-un eventual proces avand ca obiect constatarea si repararea prejudiciului, fara a pretinde avansarea vreunui onorariu de la acesta.

                 In cazul neindeplinirii obligatiei de mai sus, asiguratorul este in drept sa refuze plata despagubirilor, daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului si intinderea pagubei.

Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care ASIGURAREA ROMANEASCA - ASIROM Vienna Insurance Group le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, impreuna cu asiguratul, direct sau prin imputerniciti, inclusiv prin experti, daca s-a convenit in acest mod de cele doua parti.
  • despagubirile se stabilesc pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata conform legislatiei din Romania.
  • Culpa poate fi determinata si printr-o expertiza extrajudiciara efectuata de un expert autorizat in conditiile legii.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca, din actele intocmite de organele competente, expertul autorizat si / sau din documentele prezentate de asigurat si / sau cele existente in dosarul de dauna, rezulta cu certitudine atat raspunderea civila a acestuia pentru producerea pagubelor cat si cauzele si intinderea prejudiciului si persoana pagubita.
  • In cazul producerii riscului asigurat, in situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului despagubirii, suma din despagubire care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator inainte ca litigiul sa se fi solutionat prin negocieri sau de catre instanta judecatoreasca.
  • Despagubirea nu poate depasi suma asigurata, nici cuantumul pagubei, stabilit in baza actelor justificative.
  • In cazul pagubelor produse la bunuri, despagubirile nu pot depasi valoarea acestora la data producerii evenimentului asigurat. Astfel, despagubirile reprezinta, in limita raspunderii asumate de asigurator, costul reparatiei, refacerii ori restaurarii bunurilor avariate sau costul procurarii unor bunuri asemanatoare celor avariate (din punct de vedere al caracteristicilor tehnice) din care se scade uzura si / sau valoarea resturilor care se pot valorifica.
  • In cazul vatamarilor corporale despagubirile reprezinta, in limita raspunderii asumate de asigurator, cheltuielile necesare restabilirii sau ameliorarii starii de sanatate, precum si pierderile de venit net suferite de persoana respectiva pe perioada cuprinsa intre data producerii accidentului si pana la refacerea capacitatii de munca, pe baza inscrisurilor doveditoare.
  • In cazul decesului despagubirile vor acoperi, in limita raspunderii asumate de asigurator:
    • cheltuielile de inmormantare, pe baza inscrisurilor doveditoare;
    • cheltuielile de transport, justificate cu acte, din localitatea unde a avut loc decesul pana in localitatea in care se face inmormantarea;
    • veniturile nete nerealizate si eventualele cheltuieli facute (daca au fost cauzate de accident) in perioada de la data producerii evenimentului asigurat pana la data decesului;
    • prestatii banesti periodice (pensii de intretinere) celor indreptatiti, potrivit legii, stabilite printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila, pronuntata in Romania.
  • Daca se stabileste, printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila, pronuntata in Romania, ca despagubirea sa fie achitata sub forma de prestatii banesti periodice (pensii de intretinere), asiguratorul va plati suma stabilita in aceste conditii, in limita raspunderii asumate. Daca dupa stabilirea prestatiei banesti periodice, starea persoanei vatamate s-a imbunatatit, asiguratorul este in drept sa solicite instantei de judecata competente sa micsoreze cuantumul sumelor ce le plateste sub forma de prestatii banesti periodice sau sa dispuna incetarea platii acestora, dupa caz.
  • Daca asigurarea s-a incheiat cu fransiza, asiguratorul este raspunzator numai pentru partea din orice dauna ce depaseste cuantumul fransizei.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • In toate cazurile in care au fost prejudiciate mai multe persoane si suma prejudiciilor acestora depaseste limita raspunderii asiguratorului pe eveniment mentionata in polita, despagubirile se acorda in limita acestei sume, proportional cu prejudiciul suferit de fiecare persoana, daca asiguratul si asiguratorul nu convin altfel cu ocazia solutionarii daunei prin plata de despagubiri.
  • Daca prejudiciul s-a produs din culpa mai multor persoane, asiguratorul va acorda despagubire numai pentru partea din paguba de care se face raspunzator asiguratul. In astfel de situatii, in cazul in care nu se poate stabili masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in eveniment sau va rezulta din documentele intocmite de experti sau instanta.
  • Asiguratorul este indreptatit sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu realitatea daunei a fost instituita o cercetare penala, pana la finalizarea acesteia, sau atunci cand exista neconcordante / situatii contradictorii intre declaratiile asiguratului / persoanei pagubite si situatia de fapt.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit celui pagubit cu acordul scris al asiguratului, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea nu poate fi urmarita de creditorii asiguratului.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
  • Prin plata despagubirii, pe baza de intelegere dintre parti (cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata in Romania se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator.
  • Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si ca nu mai are nici o pretentie, in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • Asiguratorul poate fi chemat in judecata de persoanele pagubite in limitele obligatiilor ce-i revin acestuia din politei de asigurare.
  • Dupa fiecare plata de despagubire limita raspunderii asiguratorului pe intreaga perioada de asigurare prevazuta in polita se diminueaza cu suma platita. Asigurarea continua pentru limita raspunderii asiguratorului astfel diminuata.
  • Asiguratorul nu datoreaza despagubire din asigurare daca riscul asigurat a fost produs cu intenție de asigurat, de beneficiarul despagubirii ori de catre un membru din conducerea asiguratului, care lucreaza in aceasta calitate.
  • Daca la data producerii evenimentului asigurat exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat la asiguratori diferiti, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza politei proportional cu limita raspunderii mentionata pe polita.
  • Termenul de plata a despagubirii este de 15 zile de la data depunerii la asigurator a ultimului document necesar constatarii si evaluarii prejudiciului.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 021 - 9599 (tarif normal in reteaua Telekom) - de LUNI pana SAMBATA, intre 7:00 – 22:00 si DUMINICA, intre 9:00 – 17:30

021 - 777 - 9599 (tarif normal in reteaua Telekom) apelabil din strainatate - de LUNI pana SAMBATA, intre 7:00 – 22:00 si DUMINICA, intre 9:00 – 17:30

 Apelurile primite in afara programului de lucru sunt preluate de catre Pointer System si transmise catre noi in dimineata zilei urmatoare pentru a-i contacta pe clienti in vederea solutionarii cererii.

Diverse: 
  • In cursul valabilitatii politei de asigurare, asiguratorul are dreptul sa efectueze verificari ale informatiilor prezentate de asigurat ori de cate ori considera necesar.
  • Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris, prin unul din urmatoarele mijloace:
    • scrisoare cu confirmare de primire
    • prin inmanare directa
    • prin fax sau e-mail
  • Respectarea riguroasa si indeplinirea prevederilor prevazute in polita de asigurare, in masura in care se refera la obligatiile care ii revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile asiguratului din declaratia de asigurare, sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice Raspundere care revine asiguratorului.
  • Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntata, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1/12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si/sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
  • In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
  • Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
  • Dreptul la acțiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
  • Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.