Asigurarea de raspundere civila legala a ANGAJATORULUI fata de proprii ANGAJATI - GENERALI Romania Asigurare-Reasigurare

asigurari generali romania angajator angajati vatamari corporale deces accident munca pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Piata Charles de Gaulle, nr. 15, etajele 6 si 7.

office@generali.ro

Tel:   021.207.00.08, 021.312.36.35

Fax:   021.312.37.20

               GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este o societate de asigurari cu traditie si un istoric indelungat pe meleagurile romanesti. In 1835 era infiintata, la Braila, prima sucursala a grupului Generali, in Romania. In 1935 societatea isi muta sediul la Bucuresti si isi schimba denumirea in GENERALA - Societate Romana de Asigurari Generale. In anul 1948, datorita contextului politic, Grupul Generali este fortat sa se retraga de pe piata est-europeana si, implicit, din Romania. Dupa o pauza de 45 de ani, in anul 1993 Generali revine pe piata din Romania. Astfel, se infiinteaza societatea Generala Asigurari S.A., avand capital mixt italiano-roman, actionarii fiind Assicurazioni Generali (51%) si alte 4 companii romanesti, activitatea vizand in principal asigurarile generale. In anul 1999, Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni, iar numele companiei devine GENERALI Asigurari. In anul 2011, Generali Asigurari si Ardaf fuzioneaza dand nastere unei noi companii, cunoascuta astazi ca Generali Romania, o companie mai puternica in piata romaneasca de asigurari. Generali Romania este prezenta in toate orasele importante ale tarii, cu peste 88 de agentii si puncte de lucru, reusind in fiecare zi sa protejeze in mod activ si sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor. GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-002-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, preluarea raspunderii civile a asiguratului pentru daune cauzate din culpa angajatilor sai.

              In cazul daunelor cauzate angajatilor asiguratului, victime ale accidentelor de munca, asiguratorul va plati despagubiri in cadrul limitelor de raspundere precizate in polita, in completarea asigurarilor sociale, pentru partea de dauna ramasa neacoperita.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana juridica (societate comerciala, institutie publica, asociatie etc., inclusiv subunitatile teritoriale ale acestora lipsite de personalitate juridica: sucursale, reprezentante, agentii, puncte de lucru etc., constituite potrivit
    legislatiei in vigoare din Romania) sau persoana fizica autorizata, care:
    • desfasoara in mod legal o activitatea comerciala, industriala, agro-zootehnica, de prestari de servicii sau alte activitati economice, mentionata in polita de asigurare;
    • angajeaza in vederea desfasurarii activitatii proprii (prin incheierea contractelor individuale de munca, a conventiilor civile, a contractelor de scolarizare si a conventiilor de efectuare a practicii profesionale), salariati care participa la procesul de munca (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri), colaboratori, ucenici, practicieni (elevi, studenti), personal detasat, etc.;
    • se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorii sai si are responsabilitatea institutiei, intreprinderii si/sau unitatii;
      • Notiunea de angajator asigurat poate sa cuprinda si directorii, actionarii si/sau asociatii in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii despre administratori si directori;
  • informatii descriptive despre activitatea desfasurata de asigurat, conditiile de muca, autorizatii;
  • informatii privind numarul si structura personalului angajat;
  • informatii privind sucursalele, agentiile, filialele, punctele de lucru ale asiguratului;
  • istoricul litigiilor cu angajatii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             De asemenea, asiguratorul acopera si cererile de despagubire transmise asiguratului / asiguratorului, ulterior expirarii politei de asigurare, intr-un termen de maximum 36 de luni cu aplicarea dupa caz a prevederilor privind termenul de prescriptie prevazut de Codul Civil Roman, dar generate de fapte culpabile notificate asiguratorului de catre asigurat in perioada asigurata.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate sa fie:

  • persoana juridica (societate comerciala, institutie publica, asociatie etc., inclusiv subunitatile teritoriale ale acestora lipsite de personalitate juridica: sucursale, reprezentante, agentii, puncte de lucru etc., constituite potrivit
    legislatiei in vigoare din Romania) sau persoana fizica autorizata, care:
    • desfasoara in mod legal o activitatea comerciala, industriala, agro-zootehnica, de prestari de servicii sau alte activitati economice, mentionata in polita de asigurare;
    • angajeaza in vederea desfasurarii activitatii proprii (prin incheierea contractelor individuale de munca, a conventiilor civile, a contractelor de scolarizare si a conventiilor de efectuare a practicii profesionale), salariati care participa la procesul de munca (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri), colaboratori, ucenici, practicieni (elevi, studenti), personal detasat, etc.;
    • se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorii sai si are responsabilitatea institutiei, intreprinderii si/sau unitatii;
      • Notiunea de angajator asigurat poate sa cuprinda si directorii, actionarii si/sau asociatii in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele angajatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (angajat):

  • totalitatea participantilor la procesul de munca, dupa cum urmeaza:
    • salariati (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri) - cu contract individual de munca pentru care angajatorul este la zi cu plata obligatiilor privind asigurarile sociale;
    • colaboratorii - cu conventie civila (contract de colaborare);
    • ucenicii - cu contract de ucenicie;
    • personalul detasat din cadrul grupului de firme din care face parte asiguratul - cu act aditional la contractul de munca prin care se stabilesc conditiile detasarii;
    • persoanele aflate in pregatire practica (elevi, studenti) / practica profesionala (someri) - cu conventie de efectuare a practicii / practicii profesionale;
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • Prejudiciul suferit si reclamat de angajat, consecinta directa a faptelor culpabile, savarsite de asigurat in perioada asigurata si in limitele teritoriale agreate, si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, asiguratorul acordand despagubiri, in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare, pentru:
    • sumele compensatorii pe care asiguratul este obligat sa le plateasca persoanelor pagubite, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate acoperite;
    • cheltuielile de judecata facute de persoana pagubita, daca asiguratul a fost obligat la plata despagubirilor prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila;
    • cheltuielile efectuate de asigurat, cu acordul prealabil al asiguratorului, in scopul apararii / contestarii oricarei cereri de despagubire lansate impotriva asiguratului, pentru serviciile prestate in acest scop de terte persoane si dovedite cu documente justificative;
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru pretentiile formulate in legatura cu:
    • orice dauna ce decurge din nerespectarea de catre asigurat a dispozitiilor legale in vigoare referitoare la protectia muncii;
    • orice dauna provenind dintr-un accident survenit in afara programului de lucru;
    • urmarile bolilor profesionale;
    • obligatia asiguratului de a plati despagubiri in cazul anularii masurii desfacerii contractului individual de munca;
    • daune ce decurg din incalcarea obligatiilor asumate prin alte tipuri de contracte decat contractul individual de munca, conventia civila, contractul de prestari servicii;
    • prejudicii rezultand din prestarea de catre angajat, la indicatia asiguratului, a unor activitati care depasesc sfera celor specifice procesului de munca;
    • contaminarea radioactiva directa sau indirecta;
    • practicarea in calitate de profesionist a oricarui sport;
    • alpinism industrial, practicarea curatarii ferestrelor sau oricaror altor structuri aflate la inaltime, cu personal sustinut prin corzi sau franghii;
    • pilotii, personalul tehnic si echipajul oricarui aparat de zbor pe timpul desfasurarii zborului;
    • personalul angajat sa desfasoare activitati pe nave;
    • personalul angajat pe santierele de constructii sau reparatii navale, lucratori in docuri, personal care executa operatiuni de dirijare a navelor in port;
    • persoanele care desfasoara activitati subacvatice;
    • persoanele care lucreaza in minerit precum si cele care lucreaza in domeniul constructiilor in subteran (la saparea tunelurilor si galeriilor) precum si cei care lucreaza la saparea unor santuri deschise de mare adancime;
    • pompieri, personal angajat in serviciul militar, ofiteri si subofiteri de politie;
    • personalul care lucreaza in foraje, productia si distributia de petrol si gaze, inclusiv pe platforme maritime;
    • personalul care lucreaza in domeniile: productie, manipulare si depozitare de produse explozibile, butan, propan, metan si alte gaze lichefiate;
    • raspunderea decurgand din azbestoza sau utilizarea de produse continand azbest;
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • Sa desfasoare activitati de productie sau de prestari servicii doar dupa obtinerea autorizatiei de functionare din punct de vedere al protectiei muncii, emisa de organele abilitate.
  • Sa elaboreze instructiuni proprii de aplicare a normelor de protectie a muncii, in functie de particularitatile proceselor de munca.
  • Sa stipuleze in contractele incheiate cu angajatii sai clauze privind protectia muncii, stabilindu-se si raspunderea partilor.
    • Contractele bilaterale incheiate de asigurat cu partenerii straini, in vederea efectuarii de lucrari cu personal roman pe teritoriul altor tari, vor cuprinde clauze privind protectia muncii.
  • Sa stabileasca in regulamentele de organizare si functionare obligatii si raspunderi in domeniul protectiei muncii, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea si evaluarea prejudiciilor se face de reprezentantii asiguratorului sau prin imputernicitii acestuia, impreuna cu asiguratii / contractantul.
  • Daunele platite de asigurator, inclusiv cheltuielile prevazute, nu pot depasi limita maxima a raspunderii mentionate in polita.
  • La stabilirea despagubirii se va avea in vedere acordul comun intre asigurat / contractant, asigurator si persoana prejudiciata, iar in cazul in care asiguratul / contractantul si / sau persoana prejudiciata nu sunt de acord cu cuantumul despagubirii, se vor adresa pentru solutionarea acestui litigiu instantelor romane de drept comun.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca din actele intocmite de organele competente si din instiintarea asiguratului / contractantului rezulta cu certitudine raspunderea civila a asiguratului pentru producerea daunelor, iar persoana prejudiciata face dovada prejudiciului suferit.
  • Daca evenimentul asigurat este indemnizabil in conformitate cu prevederile politei de asigurare, asiguratorul va efectua plata despagubirii in termen de 30 de zile de la data la care documentatia solicitata (inclusiv hotararea judecatoreasca irevocabila pronuntata pentru solutionarea unui litigiu dedus judecatii) este completa.
  • Plata despagubirii se va face in moneda convenita in polita de asigurare si in conformitate cu legile privind impozitele si taxele, in vigoare la data efectuarii platii.
  • Limitele asigurarii se vor reduce cu sumele platite cu titlu de despagubire, de la data efectuarii acestor plati, asigurarea continuand pentru suma ramasa. Aceasta limita poate fi reintregita in schimbul platii unei prime suplimentare de catre contractant.
  • Asiguratorul va fi indreptatit sa amane plata despagubirii daca, in legatura cu realitatea producerii daunei, a fost initiata o cercetare penala.
  • Dupa producerea evenimentului asigurat, dar nu mai tarziu de 60 de zile de la plata despagubirii sau de la comunicarea faptului ca dauna nu este lichidabila, asiguratorul poate rezilia asigurarea cu un preaviz de 15 zile.

Notificare daune:

Se face in centrul de Constatare daune existent in fiecare oras din Romania.

www.generali.ro / servicii / solutionare-daune / auto / unitati-constatare

dauneauto@generali.com

de LUNI pana VINERI, intre 9:00 – 18:00 -

Diverse: 
  • Se acorda despagubiri in baza acordului amiabil incheiat intre asigurator, asigurat si persoana pagubita in conformitate cu polita sau in baza unor hotarari definitive si irevocabile pronuntate de instantele de judecata din Romania.
  • Orice neintelegere cu privire la polita va fi solutionata in acord de mediere sau de catre instantele de judecata din Romania.
  • Polita de asigurare se incheie in Romania fiind supus legislatiei in materie din Romania, respectiv dispozitiilor Codului Civil, ale Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele ale Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere a asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Asiguratul trebuie sa faca dovada ca riscul produs este acoperit prin asigurare, daca nu se prevede altfel in polita de asigurare.