Asigurarea de raspundere civila legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETAR - EUROINS Romania Asigurare-Reasigurare

asigurari euroins chirias proprietar pitesti arges

ROMANIA, ILFOV, Voluntari, Sos. Bucuresti Nord, nr. 10, Global City Business Park, Cladirea O23, etaj 4.

office@euroins.ro

Tel:   021.317.07.41, 021.317.07.31, 021.317.07.11,

021.233.34.74, 021.317.07.35, 021.317.07.12,

021.317.07.40, 021.317.07.42

Fax:   021.317.07.18, 021.317.07.14

               SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA a fost fondata in 1994 de catre compania bulgara Euroins Insurance Group (EIG) care este de altfel actionarul majoritar. Fiind unul dintre cele mai mari si independente grupuri din regiune, EIG isi propune pe piata de asigurari din Romania, prin Euroins Romania, sa se pozitioneze in top 5 cei mai buni asiguratori si sa devina unul dintre cele mai respectate brand-uri. Propunandu-si o gama completa de riscuri acoperite, simplitate si transparenta, EUROINS Romania actioneaza pentru a se dezvolta pe linia corectitudinii si promptitudinii în prestarea fiecarui serviciu catre clientii sai.  In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Gibraltar, Franta, Italia, Austria, Germania, Ungaria. SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-010-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, acoperirea prejudiciului inregistrat de proprietarul - locator, persoana fizica sau juridica, ca urmare a unor fapte / acte savarsite din culpa de catre asigurat in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza prevederilor contractului de inchiriere sau lege, referitoare la folosinta bunului inchiriat conform destinatiei, conditiilor de intretinere, pastrare si predare a bunului la incetarea locatiunii.

  • Obligatiile legale ce cad in sarcina chiriasului, specifice inchirierii spatiilor, se refera la folosirea acestora conform destinatiei pentru care au fost inchiriate, indeplinirea conditiilor de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, si efectuarea reparatiilor locative, astfel:
    • Chiriasul are urmatoarele obligatii principale:
      • sa ia in primire bunul inchiriat;
      • sa plateasca chiria in cuantumul si la termenul stabilite prin contract;
      • sa foloseasca bunul cu prudenta si diligenta;
      • sa restituie bunul la incetarea, din orice cauza, a contractului de inchiriere.
    • Chiriasul este obligat sa foloseasca bunul inchiriat cu prudenta si diligenta, potrivit destinatiei stabilite prin contract sau, in lipsa, potrivit celei prezumate dupa anumite imprejurari, cum ar fi natura bunului, destinatia sa anterioara, s.a.
    • Chiriasul raspunde pentru degradarea bunului inchiriat in timpul folosintei sale, inclusiv cea cauzata de incendiu, daca nu dovedeste ca a survenit fortuit.
    • Sunt in sarcina chiriasului reparatiile locative de intretinere curenta, a caror necesitate rezulta din folosinta obisnuita a bunului.
    • Chiriasul este obligat, sub sanctiunea platii de daune - interese si a suportarii oricaror alte cheltuieli, sa ii notifice de indata proprietarului necesitatea efectuarii reparatiilor care sunt in sarcina acestuia din urma. Daca in timpul locatiunii bunul are nevoie de reparatii care nu pot fi amanate pana la sfarsitul locatiunii sau a caror amanare ar expune bunul pericolului de a fi distrus, chiriasul va suporta restrangerea necesara a locatiunii cauzata de aceste reparatii. Daca totusi reparatiile dureaza mai mult de 10 zile, pretul locatiunii va fi scazut proportional cu timpul si cu partea bunului de care locatarul a fost lipsit.
    • Chiriasul este obligat sa permita examinarea bunului de catre proprietar la intervale de timp rezonabile in raport cu natura si destinatia bunului, precum si de catre cei care doresc sa il cumpere sau care, la incetarea contractului, doresc sa il ia in locatiune, fara insa ca prin aceasta sa i se cauzeze o stanjenire nejustificata a folosintei bunului.
    • Contractele de inchiriere incheiate prin inscris sub semnatura privata, care au fost inregistrate la organele fiscale, precum si cele incheiate in forma autentica, constituie titluri executorii pentru plata chiriei la termenele si in modalitatile stabilite in contract
    • La incetarea inchirierii, chiriasul este obligat sa restituie bunul inchiriat in starea in care l-a primit, in afara de ceea ce a pierit sau s-a deteriorat din cauza vechimii. Pana la proba contrara, chiriasul este prezumat ca a primit bunul in stare corespunzatoare de intrebuintare potrivit destinatiei stabilite.
    • Daca chiriasul a efectuat lucrari de reamenajare a spatiului fara acordul prealabil al proprietarului, acesta poate alege sa ceara chiriasului aducerea bunului in starea initiala, precum si plata de despagubiri pentru orice paguba ar fi cauzata bunului de catre locatar.
    • Chiriasul are dreptul de a intrebuinta partile si instalatiile de folosinta comuna ale cladirii potrivit cu destinatia fiecareia, fiind insa obligat sa contribuie la cheltuielile pentru acestea (iluminare, incalzire, curatenie, intretierea instalatiilor, s.a.).
    • Chiriasul este raspunzator de asemenea si in situatia in care el, membrii familiei sale sau alte persoane carora le-a ingaduit, in orice mod, folosirea, detinerea sau accesul in spatiul inchiriat, fie au un comportament care face imposibila convietuirea cu celelalte persoane care locuiesc in acelasi imobil sau in imobile aflate in vecinatate, fie impiedica folosirea normala a locuintei sau a partilor comune.
    • Chiriasul poate ceda contractul de inchiriere a locuintei sau subinchiria locuinta numai cu acordul scris al proprietarului, fiind raspunzaor fata de proprietar in cazul incalcarii acestei obligatii.
    • Chiriasul este raspunzator inclusiv pentru degradarea cauzata de persoanele ori lucrurile pentru care acesta raspunde legal si carora le-a ingaduit in orice mod folosirea, detinerea sau accesul la bun, astfel :
      • Raspunderea pentru fapta minorului sau a celui pus sub interdictie: Ciriasul care in temeiul legii, al unui contract ori al unei hotarari judecatoresti este obligat sa supravegheze un minor sau o persoana pusa sub interdictie, raspunde de prejudiciul cauzat altuia de catre aceste din urme persoane. Raspunderea subzista chiar in cazul cand faptuitorul, fiind lipsit de discernamant, nu raspunde pentru fapta proprie. Parintii nu raspund daca fac dovada ca sunt indeplinite cerintele raspunderii persoanei care avea obligatia de supraveghere a minorului.
      • Raspunderea comitentilor pentru prepusi: Chiriasul comitentul este obligat sa repare prejudiciul cauzat de prepusii sai ori de cate ori fapta savarsita de acestia are legatura cu atributiile sau cu scopul functiilor incredintate. Nicio alta persoana, in afara comitentului, nu raspunde pentru fapta prejudiciabila savarsita de minorul care avea calitatea de prepus.
      • Raspunderea pentru prejudiciile cauzate de animale sau de lucruri: Chiriasul proprietar al unui animal sau care se serveste de el raspunde, independent de orice culpa, de prejudiciul cauzat de animal bunului inchiriat, chiar daca acesta a scapat de sub paza sa. De asemenea, independent de orice culpa, chiriasul raspunde si pentru prejudiciul cauzat de lucrul aflat sub paza sa. Are paza animalului sau a lucrului persoana care, in temeiul unei dispozitii legale sau al unui contract ori chiar numai in fapt, exercita in mod independent controlul si supravegherea asupra animalului sau a lucrului si se serveste de acesta in interes propriu.
  • Conform Codului civil, este considerata nescrisa, chiar daca este inserata intr-un contract de inchiriere, orice clauza in temeiul careia:
    • Chiriasul este obligat sa incheie o asigurare cu un asigurator impus de proprietar;
    • Se prevede raspunderea solidara sau indivizibila a chiriasilor din apartamente diferite situate in acelasi imobil, in cazul degradarii elementelor de constructii si a instalatiilor, obiectelor si dotarilor aferente partilor comune ale imobilului;
    • Chiriasul se obliga sa recunoasca sau sa plateasca in avans, cu titlu de reparatii locative, sume stabilite pe baza estimarilor facute exclusiv de proprietar;
  • Cauze exoneratoare de Raspundere, prevazute de lege:
    • Raspunderea chiriasului este inlaturata atunci cand prejudiciul este cauzat de forta majora sau de caz fortuit. Forta majora este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Cazul fortuit este un eveniment care nu poate fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs.
    • Fapta victimei insesi (proprietarului) si fapta tertului inlatura raspunderea chiar daca nu au caracteristicile fortei majore, ci doar pe cele ale cazului fortuit.
    • Victima (proprietarul) nu poate obtine repararea prejudiciului cauzat de chiriasul care i-a acordat ajutor in mod dezinteresat sau de lucrul ori de animalul apartinand chiriasului de care s-a folosit cu titlu gratuit, decat daca dovedeste intentia sau culpa grava a celui care, potrivit legii, ar fi fost chemat sa raspunda.
    • Nu datoreaza despagubire chiriasul care, fiind in legitima aparare, a cauzat proprietarului agresor un prejudiciu.
    • Chiriasul care a cauzat un prejudiciu, nu este raspunzator daca in momentul in care a savarsit fapta pagubitoare se afla intr-o stare, chiar vremelnica, de tulburare a mintii care l-a pus in neputinta de a-si da seama de urmarile faptei sale. Cu toate acestea, el este raspunzator daca starea vremelnica de tulburare a mintii a fost provocata de el insusi, prin betia produsa de alcool, de stupefiante sau de alte substante inerate in mod voluntar.
    • Parintii sau, dupa caz, tutorii, nu raspund pentru fapta minorului daca probeaza ca aceasta constituie urmarea unei alte cauze decat modul in care si-au indeplinit indatoririle decurgand din exercitiul autoritatii parintesti. De asemenea, parintii ori tutorii nu raspund daca fac dovada ca sunt indeplinite cerintele raspunderii persoanei care avea obligatia de supraveghere a minorului.
    • Comitentul nu raspunde daca dovedeste ca proprietarul cunostea sau, dupa imprejurari, putea sa cunoasca la data savarsirii faptei prejudiciabile, ca prepusul a actionat fara nicio legatura cu atributiile sau cu scopul functiilor incredintate de comitent.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie fi persoana fizica sau juridica care detine dreptul de folosinta temporara a unui bun imobil (spatiu inchiriat) sau mobil, in baza unui contract de inchiriere incheiat cu proprietarul acestuia, fie cu destinatie de locuinta fie cu
    scopul de a-si desfasura activitatea si care plateste chirie / redeventa. Prin spatiu inchiriat se intelege o cladire (constructie) sau numai o parte din aceasta (apartament, camera, atelier, garaj, depozit, magazin, etc.) inclusiv instalatiile si dotarile acestora precum: calorifere, sobe, instalatii de aer conditionat / ventilatie etc.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, contract de inchiriere;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii generale despre imobilul inchiriat si natura activitatilor desfasurate in cadrul acestuia;
  • informatii sumare privind obligatiile asumate de chirias prin contractul de inchiriere;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • in cazul incetarii din orice cauza a contractului de inchiriere incheiat de asigurat;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, isi exercita acoperirea numai pentru imobilele inchiriate de chirias pe teritoriul Romaniei, si care fac obiectul unui contract de inchiriere intocmit in conformitate cu legislatia specifica din Romania.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care detine dreptul de folosinta temporara a unui bun imobil (spatiu inchiriat) sau mobil, in baza unui contract de inchiriere incheiat cu proprietarul acestuia, fie cu destinatie de locuinta fie cu
    scopul de a-si desfasura activitatea si care plateste chirie / redeventa.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.

               Contractant poate fi persoana care incheie polita de asigurare cu asiguratorul pentru asigurarea unui risc privind o alta persoana si se obliga fata de asigurator sa plateasca prima de asigurare precum si sa respecte obligatiile care ii revin
prin polita.

               Beneficiar al asigurarii (proprietar):

  • persoana fizica sau juridica, detinatoare a unui spatiu, care inchiriaza asiguratului spatiul in baza unui contract de inchiriere in calitate de locator, fie cu destinatie de locuinta, fie in vederea desfasurarii activitatii acestuia.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului este:

  • Limita unica a raspunderii pentru intreaga perioada de asigurare - care reprezinta raspunderea maxima a asiguratorului pentru toate evenimentele asigurate intamplate in perioada de valabilitate a politei de asigurare, indiferent de numarul acestora si de cuantumul despagubirilor solicitate pentru un singur eveniment;
  • O limita maxima a raspunderii prevazuta pentru fiecare eveniment asigurat si o limita agregat pe intreaga perioada asigurata.
    • Limita maxima a raspunderii pe eveniment reprezinta despagubirea maxima pe care asiguratorul o poate acorda pentru toate pagubele inregistrate in perioada de valabilitate a politei ca urmare a producerii unui singur eveniment asigurat;
    • Limita agregat pe intreaga perioada asigurata reprezinta limita totala a raspunderii asiguratorului obtinuta prin cumularea limitelor maxime stabilite pe fiecare eveniment;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de despagubire ca urmare a unor erori sau omisiuni comise fara intentie, care au ca rezultat prejudicii corporale sau daune materiale produse bunurilor proprietarului, de care raspunde in baza legii;
  • cheltuielile de judecata rezonabile facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunari;
  • cheltuieli de judecata facute de reclamant, pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirii, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • Orice raspunderi care exced raspunderea civila legala a asiguratului fata de proprietar conform contractului de inchiriere.
    • Pretentiile privind lipsa folosintei spatiului inchiriat precum si a bunurilor aflate in incinta acestuia.
    • Pretentiile de despagubire pentru pagube produse de asigurat proprietarului in lipsa unui contract valabil de inchiriere.
    • Pretentiile de despagubire in legatura cu termenele de predare - primire a spatiilor, neocuparea spatiilor.
    • Pretentiile de despagubire pentru pierderi financiare, nivelul preturilor (chiriei), penalitati, compensari, indexari, ajustari ale valorii contractului, renuntarea la contractul de inchiriere.
    • Pretentiile de despagubire pentru pagube neimputabile asiguratului.
    • Pagubele materiale suferite de bunurile aflate in proprietatea asiguratului sau a prepusilor sai.
    • Pretentii de despagubire in legatura cu avarierea, distrugerea sau deteriorarea bunurilor ce apartin proprietarului, care nu fac obiectul contractului de inchiriere.
    • Pretentiile de despagubire in legatura cu uzura si deteriorarea normala, in timp, sau datorata factorilor atmosferici (temperatura, umiditate etc.).
    • Prejudiciile fata de care asiguratul este (ar fi trebuit sa fie) in masura a fi despagubit in baza altor tipuri de asigurari.
    • Evenimentele asigurate produse inainte de intrarea in vigoare a politei de asigurare, chiar daca descoperirea acestora sau legatura de cauzalitate cu faptele / actele asiguratului s-au realizat dupa incheierea acestuia.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • sa raspunda corect si in intregime la intrebarile prevazute in declaratia de asigurare;
  • sa plateasca primele de asigurare in cuantumul si la termenele prevazute in polita;
  • sa instiinteze in scris asiguratorul, in termen de 10 zile lucratoare, despre producerea oricarui eveniment care ar putea duce la aparitia unei pretentii de despagubire;
  • sa incheie un contract de inchiriere valabil cu proprietarul imobilului;
  • sa notifice asiguratorul despre orice pretentii de despagubire primita pe parcursul valabilitatii politei de asigurare;
  • sa instiinteze asiguratorul imediat de orice actiune in instanta pornita impotriva sa, avand ca obiect despagubiri solicitate de proprietar;
  • sa transmita in cel mai scurt timp posibil informatiile, documentele si actele solicitate de asigurator necesare stabilirii cauzelor, imprejurarilor producerii prejudiciului precum si cuantumului despagubirilor;
  • sa nu faca nici o plata sau promisiune de plata fara acordul scris al asiguratorului;
  • sa conserve dreptul de regres al asiguratorului impotriva celor vinovati de producerea pagubei;
  • nerespectarea obligatiilor asiguratului stipulate in polita, exonereaza asiguratorul de obligatia de a acorda despagubiri in cazul producerii riscului asigurat.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul ia in considerare cererile de despagubire inaintate de asigurat in perioada asigurata.
  • Pentru a fi indreptatit la despagubire, asiguratul este obligat sa demonstreze ca fapta sa, cauzatoare de prejudicii, a fost comisa fara intentie.
  • Constatarea si evaluarea prejudiciului se fac de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul sau imputernicitii lui, precum si de catre experti neutri.
  • despagubirile se pot stabili pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, conform legislatiei din Romania.
  • In cazul in care despagubirile se stabilesc pe cale amiabila, valoarea despagubirii se va stabili doar cu acceptul scris al asiguratorului. In aceasta situatie, culpa poate fi determinata printr-o expertiza extrajudiciara initiata de asigurator si efectuata de un expert autorizat, cheltuielile fiind suportate de asigurator.
  • Stabilirea despagubirilor pe cale amiabila se poate face numai daca, din documentele puse la dispozitie de asigurat sau din actele produse ca urmare a expertizelor, rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului suferit.
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza conventiei dintre parti, in cazul in care:
    • nu se pot trage concluzii cu privire la persoana raspunzatoare de producerea prejudiciului, cauzele si imprejurarile producerii acestuia, precum si la cuantumul prejudiciului produs;
    • prejudiciul a fost produs datorita actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, fara sa se poata stabili partea din prejudiciu produsa prin fapta asiguratului.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare, prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • Daca la data depunerii cererii de despagubire exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat sau in favoarea asiguratului, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza acestuia, proportional cu raportul dintre limita pe eveniment din polita si totalul limitelor raspunderii pe eveniment pentru toate politele de asigurare in curs, pentru care a primit sau este indreptatit sa primeasca despagubirea.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit sau, la cererea asiguratului, celui prejudiciat.
  • Prin plata despagubirii pe baza de intelegere amiabila se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator. Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si nu mai are nici o pretentie in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciului raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • In raporturile juridice directe dintre asigurat si asigurator, termenul de prescriptie, in cadrul caruia asiguratul poate solicita asiguratorului restituirea despagubirilor platite de acesta catre clientul prejudiciat, este de 2 ani calculati de la data cand asiguratul a platit despagubirea, cu conditia ca cererea de despagubire sa fi fost inaintata in perioada de asigurare, si asiguratorul sa fi fost de acord cu incadrarea evenimentului in termenii politei de asigurare.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 031.9107, 031.9108

Email: daune.tara@euroins.rodaune.bucuresti@euroins.ro

Centrul de apel de urgenta: 0372 165 652, 24 ore din 24, 365 de zile/an

 - de LUNI pana VINERI, intre 7:00 – 22:00 si SAMBATA-DUMINICA, intre 10:00 – 19:00

Diverse: 
  • Partile pot aduce de comun acord modificari la polita de asigurare, acestea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • In limita indemnizatiilor platite asiguratului, asiguratorul este subrogat in drepturile acestuia impotriva celor raspunzatori de producerea si marirea pagubelor.
  • Daca asiguratul renunta la dreptul de regres, sau daca din vina lui exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati indemnizatia pana la limita sumei reprezentand dreptul de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata, in termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea scrisa facuta de catre asigurator.
  • In termen de 20 zile calendaristice dupa producerea evenimentului asigurat, asiguratorul poate sa denunte polita de asigurare, daca acesta a ramas in vigoare, prin scrisoare recomandata.
  • Asiguratorul poate sa denunte polita de asigurare inainte de producerea evenimentului asigurat, sau sa refuze plata indemnizatiei dupa producerea evenimentului asigurat, fara restituirea primelor incasate, in cazul in care asiguratul a incercat sau incearca sa obtina prin frauda sau tentativa de frauda despagubiri de la asigurator.
  • Asigurarea incheiata potrivit politei este supusa legilor si practicilor din Romania, iar polita de asigurare se completeaza cu prevederile legale in vigoare privitoare la asigurari.
  • Dreptul de a ridica pretentii fata de asigurator privind achitarea indemnizatiei se stinge in termen de doi ani de la data producerii evenimentului asigurat.
  • Orice diferend in legatura cu aplicarea si interpretarea politei de asigurare se va solutiona pe cale amiabila, in caz contrar, litigiul urmand a fi rezolvat de catre instantele judecatoresti competente din Romania.