Asigurarea de raspundere civila legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETAR - GENERALI Romania Asigurare-Reasigurare

asigurari generali romania chirias proprietar pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Piata Charles de Gaulle, nr. 15, etajele 6 si 7.

office@generali.ro

Tel:   021.207.00.08, 021.312.36.35

Fax:   021.312.37.20

               GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este o societate de asigurari cu traditie si un istoric indelungat pe meleagurile romanesti. In 1835 era infiintata, la Braila, prima sucursala a grupului Generali, in Romania. In 1935 societatea isi muta sediul la Bucuresti si isi schimba denumirea in GENERALA - Societate Romana de Asigurari Generale. In anul 1948, datorita contextului politic, Grupul Generali este fortat sa se retraga de pe piata est-europeana si, implicit, din Romania. Dupa o pauza de 45 de ani, in anul 1993 Generali revine pe piata din Romania. Astfel, se infiinteaza societatea Generala Asigurari S.A., avand capital mixt italiano-roman, actionarii fiind Assicurazioni Generali (51%) si alte 4 companii romanesti, activitatea vizand in principal asigurarile generale. In anul 1999, Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni, iar numele companiei devine GENERALI Asigurari. In anul 2011, Generali Asigurari si Ardaf fuzioneaza dand nastere unei noi companii, cunoascuta astazi ca Generali Romania, o companie mai puternica in piata romaneasca de asigurari. Generali Romania este prezenta in toate orasele importante ale tarii, cu peste 88 de agentii si puncte de lucru, reusind in fiecare zi sa protejeze in mod activ si sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor. GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-002-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, acoperirea prejudiciilor produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii.

  • Obligatiile legale ce cad in sarcina chiriasului, specifice inchirierii spatiilor, se refera la folosirea acestora conform destinatiei pentru care au fost inchiriate, indeplinirea conditiilor de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, si efectuarea reparatiilor locative, astfel:
    • Chiriasul are urmatoarele obligatii principale:
      • sa ia in primire bunul inchiriat;
      • sa plateasca chiria in cuantumul si la termenul stabilite prin contract;
      • sa foloseasca bunul cu prudenta si diligenta;
      • sa restituie bunul la incetarea, din orice cauza, a contractului de inchiriere.
    • Chiriasul este obligat sa foloseasca bunul inchiriat cu prudenta si diligenta, potrivit destinatiei stabilite prin contract sau, in lipsa, potrivit celei prezumate dupa anumite imprejurari, cum ar fi natura bunului, destinatia sa anterioara, s.a.
    • Chiriasul raspunde pentru degradarea bunului inchiriat in timpul folosintei sale, inclusiv cea cauzata de incendiu, daca nu dovedeste ca a survenit fortuit.
    • Sunt in sarcina chiriasului reparatiile locative de intretinere curenta, a caror necesitate rezulta din folosinta obisnuita a bunului.
    • Chiriasul este obligat, sub sanctiunea platii de daune - interese si a suportarii oricaror alte cheltuieli, sa ii notifice de indata proprietarului necesitatea efectuarii reparatiilor care sunt in sarcina acestuia din urma. Daca in timpul locatiunii bunul are nevoie de reparatii care nu pot fi amanate pana la sfarsitul locatiunii sau a caror amanare ar expune bunul pericolului de a fi distrus, chiriasul va suporta restrangerea necesara a locatiunii cauzata de aceste reparatii. Daca totusi reparatiile dureaza mai mult de 10 zile, pretul locatiunii va fi scazut proportional cu timpul si cu partea bunului de care locatarul a fost lipsit.
    • Chiriasul este obligat sa permita examinarea bunului de catre proprietar la intervale de timp rezonabile in raport cu natura si destinatia bunului, precum si de catre cei care doresc sa il cumpere sau care, la incetarea contractului, doresc sa il ia in locatiune, fara insa ca prin aceasta sa i se cauzeze o stanjenire nejustificata a folosintei bunului.
    • Contractele de inchiriere incheiate prin inscris sub semnatura privata, care au fost inregistrate la organele fiscale, precum si cele incheiate in forma autentica, constituie titluri executorii pentru plata chiriei la termenele si in modalitatile stabilite in contract
    • La incetarea inchirierii, chiriasul este obligat sa restituie bunul inchiriat in starea in care l-a primit, in afara de ceea ce a pierit sau s-a deteriorat din cauza vechimii. Pana la proba contrara, chiriasul este prezumat ca a primit bunul in stare corespunzatoare de intrebuintare potrivit destinatiei stabilite.
    • Daca chiriasul a efectuat lucrari de reamenajare a spatiului fara acordul prealabil al proprietarului, acesta poate alege sa ceara chiriasului aducerea bunului in starea initiala, precum si plata de despagubiri pentru orice paguba ar fi cauzata bunului de catre locatar.
    • Chiriasul are dreptul de a intrebuinta partile si instalatiile de folosinta comuna ale cladirii potrivit cu destinatia fiecareia, fiind insa obligat sa contribuie la cheltuielile pentru acestea (iluminare, incalzire, curatenie, intretierea instalatiilor, s.a.).
    • Chiriasul este raspunzator de asemenea si in situatia in care el, membrii familiei sale sau alte persoane carora le-a ingaduit, in orice mod, folosirea, detinerea sau accesul in spatiul inchiriat, fie au un comportament care face imposibila convietuirea cu celelalte persoane care locuiesc in acelasi imobil sau in imobile aflate in vecinatate, fie impiedica folosirea normala a locuintei sau a partilor comune.
    • Chiriasul poate ceda contractul de inchiriere a locuintei sau subinchiria locuinta numai cu acordul scris al proprietarului, fiind raspunzaor fata de proprietar in cazul incalcarii acestei obligatii.
    • Chiriasul este raspunzator inclusiv pentru degradarea cauzata de persoanele ori lucrurile pentru care acesta raspunde legal si carora le-a ingaduit in orice mod folosirea, detinerea sau accesul la bun, astfel :
      • Raspunderea pentru fapta minorului sau a celui pus sub interdictie: Ciriasul care in temeiul legii, al unui contract ori al unei hotarari judecatoresti este obligat sa supravegheze un minor sau o persoana pusa sub interdictie, raspunde de prejudiciul cauzat altuia de catre aceste din urme persoane. Raspunderea subzista chiar in cazul cand faptuitorul, fiind lipsit de discernamant, nu raspunde pentru fapta proprie. Parintii nu raspund daca fac dovada ca sunt indeplinite cerintele raspunderii persoanei care avea obligatia de supraveghere a minorului.
      • Raspunderea comitentilor pentru prepusi: Chiriasul comitentul este obligat sa repare prejudiciul cauzat de prepusii sai ori de cate ori fapta savarsita de acestia are legatura cu atributiile sau cu scopul functiilor incredintate. Nicio alta persoana, in afara comitentului, nu raspunde pentru fapta prejudiciabila savarsita de minorul care avea calitatea de prepus.
      • Raspunderea pentru prejudiciile cauzate de animale sau de lucruri: Chiriasul proprietar al unui animal sau care se serveste de el raspunde, independent de orice culpa, de prejudiciul cauzat de animal bunului inchiriat, chiar daca acesta a scapat de sub paza sa. De asemenea, independent de orice culpa, chiriasul raspunde si pentru prejudiciul cauzat de lucrul aflat sub paza sa. Are paza animalului sau a lucrului persoana care, in temeiul unei dispozitii legale sau al unui contract ori chiar numai in fapt, exercita in mod independent controlul si supravegherea asupra animalului sau a lucrului si se serveste de acesta in interes propriu.
  • Conform Codului civil, este considerata nescrisa, chiar daca este inserata intr-un contract de inchiriere, orice clauza in temeiul careia:
    • Chiriasul este obligat sa incheie o asigurare cu un asigurator impus de proprietar;
    • Se prevede raspunderea solidara sau indivizibila a chiriasilor din apartamente diferite situate in acelasi imobil, in cazul degradarii elementelor de constructii si a instalatiilor, obiectelor si dotarilor aferente partilor comune ale imobilului;
    • Chiriasul se obliga sa recunoasca sau sa plateasca in avans, cu titlu de reparatii locative, sume stabilite pe baza estimarilor facute exclusiv de proprietar;
  • Cauze exoneratoare de Raspundere, prevazute de lege:
    • Raspunderea chiriasului este inlaturata atunci cand prejudiciul este cauzat de forta majora sau de caz fortuit. Forta majora este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Cazul fortuit este un eveniment care nu poate fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs.
    • Fapta victimei insesi (proprietarului) si fapta tertului inlatura raspunderea chiar daca nu au caracteristicile fortei majore, ci doar pe cele ale cazului fortuit.
    • Victima (proprietarul) nu poate obtine repararea prejudiciului cauzat de chiriasul care i-a acordat ajutor in mod dezinteresat sau de lucrul ori de animalul apartinand chiriasului de care s-a folosit cu titlu gratuit, decat daca dovedeste intentia sau culpa grava a celui care, potrivit legii, ar fi fost chemat sa raspunda.
    • Nu datoreaza despagubire chiriasul care, fiind in legitima aparare, a cauzat proprietarului agresor un prejudiciu.
    • Chiriasul care a cauzat un prejudiciu, nu este raspunzator daca in momentul in care a savarsit fapta pagubitoare se afla intr-o stare, chiar vremelnica, de tulburare a mintii care l-a pus in neputinta de a-si da seama de urmarile faptei sale. Cu toate acestea, el este raspunzator daca starea vremelnica de tulburare a mintii a fost provocata de el insusi, prin betia produsa de alcool, de stupefiante sau de alte substante inerate in mod voluntar.
    • Parintii sau, dupa caz, tutorii, nu raspund pentru fapta minorului daca probeaza ca aceasta constituie urmarea unei alte cauze decat modul in care si-au indeplinit indatoririle decurgand din exercitiul autoritatii parintesti. De asemenea, parintii ori tutorii nu raspund daca fac dovada ca sunt indeplinite cerintele raspunderii persoanei care avea obligatia de supraveghere a minorului.
    • Comitentul nu raspunde daca dovedeste ca proprietarul cunostea sau, dupa imprejurari, putea sa cunoasca la data savarsirii faptei prejudiciabile, ca prepusul a actionat fara nicio legatura cu atributiile sau cu scopul functiilor incredintate de comitent.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie fi persoana fizica sau juridica care detine dreptul de folosinta temporara a unui bun imobil (spatiu inchiriat) sau mobil, in baza unui contract de inchiriere incheiat cu proprietarul acestuia, fie cu destinatie de locuinta fie cu
    scopul de a-si desfasura activitatea si care plateste chirie / redeventa. Prin spatiu inchiriat se intelege o cladire (constructie) sau numai o parte din aceasta (apartament, camera, atelier, garaj, depozit, magazin, etc.) inclusiv instalatiile si dotarile acestora precum: calorifere, sobe, instalatii de aer conditionat / ventilatie etc.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, contract de inchiriere;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii generale despre imobilul inchiriat si natura activitatilor desfasurate in cadrul acestuia;
  • informatii sumare privind obligatiile asumate de chirias prin contractul de inchiriere;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • in cazul incetarii din orice cauza a contractului de inchiriere incheiat de asigurat;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, isi exercita acoperirea numai pentru imobilele inchiriate de chirias pe teritoriul Romaniei, si care fac obiectul unui contract de inchiriere intocmit in conformitate cu legislatia specifica din Romania.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care detine dreptul de folosinta temporara a unui bun imobil (spatiu inchiriat) sau mobil, in baza unui contract de inchiriere incheiat cu proprietarul acestuia, fie cu destinatie de locuinta fie cu
    scopul de a-si desfasura activitatea si care plateste chirie / redeventa.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.

               Contractant poate fi persoana care incheie polita de asigurare cu asiguratorul pentru asigurarea unui risc privind o alta persoana si se obliga fata de asigurator sa plateasca prima de asigurare precum si sa respecte obligatiile care ii revin
prin polita.

               Beneficiar al asigurarii (proprietar):

  • persoana fizica sau juridica, detinatoare a unui spatiu, care inchiriaza asiguratului spatiul in baza unui contract de inchiriere in calitate de locator, fie cu destinatie de locuinta, fie in vederea desfasurarii activitatii acestuia.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului este:

  • Limita unica a raspunderii pentru intreaga perioada de asigurare - care reprezinta raspunderea maxima a asiguratorului pentru toate evenimentele asigurate intamplate in perioada de valabilitate a politei de asigurare, indiferent de numarul acestora si de cuantumul despagubirilor solicitate pentru un singur eveniment;
  • O limita maxima a raspunderii prevazuta pentru fiecare eveniment asigurat si o limita agregat pe intreaga perioada asigurata.
    • Limita maxima a raspunderii pe eveniment reprezinta despagubirea maxima pe care asiguratorul o poate acorda pentru toate pagubele inregistrate in perioada de valabilitate a politei ca urmare a producerii unui singur eveniment asigurat;
    • Limita agregat pe intreaga perioada asigurata reprezinta limita totala a raspunderii asiguratorului obtinuta prin cumularea limitelor maxime stabilite pe fiecare eveniment;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de despagubire ca urmare a unor erori sau omisiuni comise fara intentie, care au ca rezultat prejudicii corporale sau daune materiale produse bunurilor proprietarului, de care raspunde in baza legii;
  • cheltuielile de judecata rezonabile facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunari;
  • cheltuieli de judecata facute de reclamant, pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirii, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora.
  • In situatiile prevazute mai sus se acorda despagubiri numai daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
    • pretentiile de despagubire ale clientilor sa fie formulate pentru prima oara in scris, impotriva asiguratului, in timpul perioadei de asigurare;
    • actele / faptele generatoare ale prejudiciilor sa fi fost savarsite in perioada de asigurare mentionata in polita de asigurare;
    • pretentiile de despagubire formulate de clienti sa fie notificate de catre asigurat asiguratorului in perioada de asigurare.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • prejudiciul consta in suma de bani reprezentand chiria pe care asiguratul ar fi obligat sa o plateasca proprietarului spatiului inchiriat chiar in urma producerii riscului asigurat;
    • prejudiciul asiguratului consta in sume reprezentand amenzi si penalizari de orice fel, cheltuieli cu procesul penal inclusiv cheltuielile de executare a acestor hotarari;
    • prejudiciile sunt indirecte;
    • prejudiciul a rezultat in urma detinerii si manipularii neautorizate, de arme, explozivi, produse inflamabile, etc;
    • prejudiciul rezultat din improvizatii, lucrari sau amenajari neautorizate;
    • prejudiciile au rezultat din fapte sau evenimente de care asiguratul avea sau trebuia sa aiba cunostinta la incheierea politei de asigurare;
    • daunele produse cu complicitatea prepusilor asiguratului.
    • prejudicii in legatura cu uzura si deteriorarea normala, inclusiv datorita factorilor atmosferici (temperatura, umiditate etc.);
  • Nu sunt cuprinse in asigurare si deci nu se acorda despagubiri pentru prejudiciile pentru care poate fi atrasa raspunderea asiguratului dar care au fost notificate asiguratorului dupa expirarea politei.
  • Asiguratul nu are Raspundere civila daca evenimentul s-a produs:
    • dintr-un caz de forta majora definita conform legii romane;
    • din culpa exclusiva a persoanei pagubite;
    • din culpa exclusiva a unei terte persoane.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • Pe intreaga perioada de valabilitate a politei, asiguratul este obligat:
    • sa comunice asiguratorului orice modificare intervenita in legatura cu datele luate in considerare la incheierea politei, precum si schimbarea imprejurarilor esentiale privind posibilitatea producerii riscului asigurat;
    • sa declare existenta altor asigurari pentru aceeasi Raspundere la asiguratori diferiti, atat la incheierea politei de asigurare, cat si pe parcursul derularii acesteia;
    • sa plateasca primele de asigurare in cuantumul si la termenele inscrise in polita de asigurare.
  • Dupa primirea unei solicitari de despagubiri, asiguratul este obligat:
    • sa avizeze in scris asiguratorul, imediat ce a luat la cunostinta, cu privire la primirea oricarei solictari de despagubiri generatoare de pretentii de despagubire, despre cauzele si imprejurarile in care acesta a intervenit si despre natura daunei;
    • sa furnizeze toate informatiile si inscrisurile solicitate de asigurator si sa permita acestuia sa faca investigatii referitoare la cauza si marimea daunei;
    • sa comunice, in scris, pretentiile formulate de cei pagubiti si sa depuna orice acte primite in legatura cu producerea daunei;
    • sa nu recunoasca nici o Raspundere si sa nu faca nici o oferta, promisiune sau plata fara acordul scris al asiguratorului;
    • sa-si organizeze o buna aparare in procesul intentat de pagubit, tinand seama si de recomandarile facute de asigurator, inclusiv in ceea ce priveste angajarea unui aparator atat in prima instanta cat si in caile de atac (asiguratorul poate folosi si calea interventiei in interesul asiguratului raspunzator de producerea prejudiciului, ori de cate ori in acest fel se asigura o mai buna aparare a intereselor acestuia);
    • sa conserve dreptul de regres al asiguratorului si sa-i acorde acestuia suport in vederea recuperarii prejudiciilor de la persoanele vinovate de producerea prejudiciului, altele decat persoanele asigurate.
    • sa nu intreprinda nici o actiune care sa conduca la marirea pagubelor susceptibile de a fi acoperite prin asigurare.
  • In caz de neindeplinire a oricareia din obligatiile prevazute mai sus, asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirilor.
  • Respectarea riguroasa a obligatiilor ce revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile acestora la cererea - chestionar sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice Raspundere care revine asiguratorului.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Stabilirea cuantumului despagubirilor se poate face prin acord amiabil in procedura de mediere sau in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Asiguratorul, asiguratul si clientul prejudiciat pot opta pentru stabilirea despagubirilor la procedura de mediere in conditiile legii. In caz de neintelegere asupra existentei erorii profesionale sau asupra cuantumului prejudiciului, despagubirile se vor acorda in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Asiguratorul are dreptul de a prelua in numele asiguratului apararea in procesul civil sau solutionarea oricarei cereri de despagubire si va avea puteri depline in rezolvarea amiabila a oricarui litigiu sau incheierea unei tranzactii privind despagubirea.
  • Sumele reprezentand despagubiri pentru daunele ce cad sub incidenta politei de asigurare vor fi platite de catre asigurator in ordinea formularii cererilor de despagubire.
  • Plata despagubirii va fi efectuata de asigurator numai dupa ce asiguratul:
    • va face dovada raspunderii sale si a obligatiei de despagubire a prejudiciului produs persoanelor pagubite;
    • va declara daca si ce asigurari a mai incheiat pentru acelasi risc;
    • va preda toata documentatia ceruta de asigurator, inclusiv cea necesara pentru a exercita actiunea de regres.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit persoanei pagubite, in masura in care aceasta nu a fost deja despagubita de asigurat; despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit persoana pagubita.
  • Inceputul procedurii de stabilire a despagubirii, cuantificarea sau plata unor sume cu titlu de avans nu constituie o recunoastere a obligatiei asiguratorului de a despagubi; ca urmare, asiguratorul isi pastreaza dreptul de a opune noi exceptii care pot conduce la o cuantificare diferita a despagubirii sau chiar la negarea dreptului la despagubire, caz in care se vor recupera sumele deja platite asiguratului.
  • Despagubirea achitata nu va putea depasi limitele de despagubire stabilite in polita. Despagubirea platita de asigurator nu poate depasi nici cuantumul prejudiciului cauzat tertului pagubit.
  • Cheltuielile de judecata si orice alte cheltuieli avansate de asigurator sau de catre asigurat cu acordul asiguratorului, fac parte din despagubire, iar impreuna cu contravaloarea prejudiciului acordat tertului pagubit nu vor putea depasi limitele de despagubire stabilite in polita de asigurare.
  • Daca despagubirea, este mai mica decat fransiza, asiguratorul nu plateste despagubirea; daca despagubirea astfel calculata depaseste fransiza, aceasta se scade din despagubire.
  • Cheltuielile de limitare a pagubelor sunt in sarcina asiguratorului numai in masura in care acestea se dovedesc a fi justificate, pentru limitarea si diminuarea efectelor evenimentului asigurat si nu pot depasi, singure sau impreuna cu despagubirea si eventuale cheltuieli de judecata, limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare.
  • despagubirile se platesc in lei, in termen de maxim 30 zile de la stabilirea unui acord amiabil sau de la ramanerea definitiva a unei hotarari judecatoresti.
  • Daca limita de despagubire a politei a fost stabilita in valuta, despagubirea va fi achitata in lei la cursul BNR din data efectuarii platii. 
  • Prin efectul platii despagubirii, asiguratorul se subroga in limita acestei sume, in drepturile asiguratului impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat.
  • Simularea sau exagerarea cu intentie a prejudiciului cauzat: Daca asiguratul simuleaza producerea evenimentului asigurat, exagereaza cu intentie cuantumul prejudiciului cauzat tertilor, foloseste spre justificare mijloace sau documente mincinoase sau frauduloase, isi asuma raspunderea pentru prejudicii pentru care nu este tinut raspunzator conform legii, modifica sau altereaza cu intentie urmele si ramasitele evenimentului asigurat sau faciliteaza agravarea pagubei, intreprinde orice alte fapte care au drept scop inducerea in eroare a asiguratorului cu privire la valoarea prejudiciului sau producerea evenimentului asigurat, acesta decade din dreptul la despagubire. In oricare din situatiile enumerate mai sus asiguratorul poate rezilia polita fara restituirea proportionala a primei de asigurare.

Notificare daune:

Se face in centrul de Constatare daune existent in fiecare oras din Romania.

www.generali.ro / servicii / solutionare-daune / auto / unitati-constatare

dauneauto@generali.com

de LUNI pana VINERI, intre 9:00 – 18:00 -

Diverse: 
  • Se acorda despagubiri in baza acordului amiabil incheiat intre asigurator, asigurat si persoana pagubita in conformitate cu polita sau in baza unor hotarari definitive si irevocabile pronuntate de instantele de judecata din Romania.
  • Orice neintelegere cu privire la polita va fi solutionata in acord de mediere sau de catre instantele de judecata din Romania.
  • Polita de asigurare se incheie in Romania fiind supus legislatiei in materie din Romania, respectiv dispozitiilor Codului Civil, ale Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele ale Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere a asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Asiguratul trebuie sa faca dovada ca riscul produs este acoperit prin asigurare, daca nu se prevede altfel in polita de asigurare.