Asigurarea de raspundere civila legala a PRESTATORULUI de SERVICII - GOTHAER Asigurari-Reasigurari

asigurari gothaer prestator servicii terti pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Strada Barbu Delavrancea, nr.6A, corp A2.

office@gothaer.ro

Tel:   021.200.00.00

Fax:   021.200.00.98

               Gothaer Asigurari Reasigurari S.A., asa cum este cunoscuta astazi, a luat fiinta in anul 2012 cand Gothaer Finanzholding AG a preluat majoritatea actiunilor societatii Platinum Asigurari Reasigurari. Gothaer Finanzholding AG este parte a grupului Gothaer Versicherungsbank VVaG, una din cele mai importante companii de asigurari mutuale din Germania, cu o experienta de aproape 200 de ani in domeniul asigurarilor, cu peste 3.5 millioane de clienti, gestionand un portofoliu de active de peste 22 miliarde Euro si un volum anual de prime brute subscrise de aproximativ 4 miliarde de Euro. Avand la baza un sistem de valori in care se pune accentul pe siguranta, experienta, incredere, pasiune, flexibilitate si inovatie, Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. isi propune sa protejeze cel mai bine si sa imbunatateasca viata clientilor, a familiilor si a afacerilor acestora, si, sa le ofere solutii de asigurare de calitate acestora. Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-057-06.12.2006. 

Aspecte Generale: 

Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII pentru asigurarea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, prejudicii in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. il constituie, acoperirea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, prejudicii in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
  • sa fie persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructiiinstalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
    • se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la serviciile specializate; informatii referitoare la supravegherea activitatii, standarde de calitate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
    • sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Terta persoana pagubita isi poate valorifica drepturile impotriva asiguratului sau direct impotriva asiguratorului, in termenul legal de prescriptie de 3 ani, care curge de la data la care acesta a cunoscut sau trebuia sa cunoasca atat despre producerea pagubei, cat si despre persoana raspunzatoare de producerea ei.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate sa fie:

  • persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
  • persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructiiinstalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
    • se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica, destinatara a serviciilor prestate si care sufera un prejudiciul (vatamari corporale / pagube la bunuri), cauzat de fapte ilicite culpabile savarsite in perioada asigurata de asigurat / persoanele pentru care acesta raspunde legal.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:

  • pagube materiale;
  • vatamari corporale, din care:
    • sublimita pe persoana pentru deces;
    • sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
    • sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu aprobarea asiguratorului si introducerea obligatorie a unei fransize deductibile de 10 % din suma asigurata.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare pentru:
    • sumele compensatorii pe care asiguratul este obligat sa le plateasca persoanelor pagubite cu titlu de prejudicii, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate;
    • cheltuielile de judecata facute de persoana pagubita pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila;
    • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, stabilite de lege ori de catre instantele de judecata, daca asiguratul a fost obligat la plata despagubirilor.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru sau decurgand din:
    • prejudicii produse inaintea intrarii in vigoare a politei de asigurare, chiar daca descoperirea acestora ori a legaturii de cauzalitate cu serviciile prestate s-au produs dupa incheierea politei;
    • prejudiciile cauzate de servicii prestate, care nu fac obiectul activitatii asiguratului asigurate precizate in polita;
    • orice Raspundere a asiguratului care excede raspunderea sa civila delictuala;
    • prejudicii decurgand din servicii ce au inceput a fi prestate inaintea intrarii in vigoare a politei de asigurare, chiar daca finalizarea si receptionarea au loc in tipul perioadei de asigurare;
    • costurile ocazionate de reparatia, reconditionarea, inlocuirea sau retragerea / rechemarea de pe piata a unui serviciu sau parti ale acestuia, contaminarea produselor, precum si orice pierdere financiara consecinta a acestor actiuni / evenimente;
    • orice prejudicii aparute dupa expirarea perioadei de garantie acordate de catre asigurat pentru serviciile prestate;
    • pretentiile cu privire la caracteristicile / performantele produsului ori la lipsa de conformitate a produsului;
    • cereri de despagubire in legatura cu depasirea costurilor estimate, duratei prestarii serviciilor;
    • pagubele generate de serviciile prestate fara respectarea tehnologiei / normelor de fabricatie;
    • pagubele generate de inexistenta sau nerespectarea de catre client a instructiunilor de transport, manipulare, depozitare, punere in functiune, intretinere si exploatare / consum a oricarui produs;
    • orice servicii de consultanta si / sau asistenta profesionala de orice natura oferite sau pe care asiguratul ar fi trebuit sa le ofere clientilor;
    • orice servicii prestate de catre asigurat pentru sau in legatura cu industria de autovehicule / motociclete (inclusiv unitati de service / reparatii auto), industria aeronautica, industria navala / maritima, precum si industria pieselor de schimb / partilor componente pentru cele enumerate anterior;
    • raspunderea asiguratului pentru tutun / produse din tutun, precum si orice substante / produse / instalatii / echipamente utilizate in industria tutunului;
    • raspunderea asiguratului decurgand din / in legatura cu: explozivi, artificii, fitile, cartuse, munitie, nitroglicerina, dinamita sau alte substante care se folosesc ca explozibil; gaze si / sau recipienti / containere cu aer sub presiune; butan, metan, propan si alte gaze lichefiate; produse chimice si petrochimice; substante / produse modificate genetic; boilere industriale; beton si elemente prefabricate pentru constructii; produse petroliere; produse anticorozive; granule de plastic, materiale plastice; hrana pentru animale; fertilizanti, fungicide, substante de conservare a lemnului, insecticide, substante pentru combaterea daunatorilor / buruienilor, produse fumigene, acizi;
    • raspunderea asiguratului decurgand din / in legatura cu substante / materiale provenind total sau partial din corpul uman, echipamente medicale electronice, echipamente ortopedice, echipamente pentru tratamente cu radiatii (inclusiv solar), gaze utilizate in medicina, produse farmaceutice;
    • linii automate de asamblare utilizate in domeniul farmaceutic, al vehiculelor, naval sau aviatic;
    • raspunderea asiguratului in legatura cu producerea, depozitarea, furnizarea ori distributia gazelor naturale, energiei electrice ori termice.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • sa tina o evidenta corecta a tuturor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire;
  • sa notifice asiguratorul in termen de 48 de ore de la data la care a luat la cunostinta de existenta oricarei actiuni promovata impotriva sa de persoanele pagubite, avand ca obiect pretentii in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat;
  • sa transmita asiguratorului orice reclamatie primita, tinandu-l la curent cu evolutia evenimentelor;
  • sa nu faca nici o plata, sa nu-si asume nici o obligatie si sa nu faca nici o alta cheltuiala in legatura cu pretentiile persoanelor prejudiciate, fara acordul asiguratorului.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a PRESTATORULUI de SERVICII pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul are obligatia sa constate si sa evalueze prejudiciile prin reprezentantii sai, impreuna cu societatea / persoana(ele) asigurata(e) si beneficiarul despagubirii, inclusiv prin experti daca se convine in acest mod de catre partile implicate.
  • despagubirile se pot stabili pe baza conventiei dintre societate / persoana(ele) asigurata(e), persoana(ele) pagubita(e) si asigurator, iar in caz de neintelegere prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata de instantele competente din Romania.
  • Daca la producerea unui eveniment au contribuit mai multe persoane, acestea raspund impreuna fata de cel pagubit, raspunderea fiecaruia fiind cea rezultata din actele incheiate de autoritatile competente / abilitate. Daca din actele incheiate nu rezulta partea de Raspundere care-i revine fiecaruia, atunci cei raspunzatori vor raspunde in mod egal fata de persoana pagubita.
  • Valoarea despagubirii acordate (inclusiv cheltuielile de judecata acoperite si alte costuri / cheltuieli) nu va depasi limitele raspunderii (sublimitele, dupa caz) mentionate in polita de asigurare si nici cuantumul prejudiciului stabilit in baza documentelor justificative / prevederilor politei.
  • In cazul in care cuantumul prejudiciului depaseste limita raspunderii pe eveniment stabilita in polita de asigurare, valoarea despagubirii acordate se va reduce proportional, corespunzator raportului subunitar dintre limita raspunderii pe eveniment si cuantumul prejudiciului astfel calculat.
  • Costurile / cheltuielile prevazute, despagubite de asigurator inainte de stabilirea de catre organele abilitate ca prejudiciile au reprezentat consecinta directa a faptelor ilicite intentionate (inclusiv frauda) a societatii / persoanei(elor) asigurate, vor fi recuperate de la societate / persoana(ele) asigurata(e).
  • In cazul in care cuantumul despagubirilor datorate mai multor persoane pagubite, inclusiv cheltuielile de judecata asociate si alte costuri / cheltuieli acoperite, depaseste limita raspunderii per eveniment stabilita in polita de asigurare, despagubirile se platesc in limita acestei sume, proportional cu raportul dintre limita raspunderii si totalul cuantumului despagubirilor datorate.
  • despagubirile se platesc de catre asigurator:
    • persoanei pagubite, in masura in care nu a fost despagubita de societate / persoana(ele) asigurat(e); daca societatea / persoana(ele) asigurate fac(e) dovada ca a despagubit persoana pagubita (cu acordul prealabil scris al asiguratorului), despagubirea i se va plati societatii / persoanei(elor) asigurate;
    • in lei sau in echivalent lei la cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei;
    • in maximum 30 de zile lucratoare de la depunerea ultimului document solicitat de asigurator / primirea hotararii judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Din despagubire se scad, dupa caz:
    • fransiza prevazuta contractual (la contractele incheiate in valuta, fransiza se va calcula la cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei);
    • ratele de prima datorate de asigurat / contractant pana la expirarea politei de asigurare (se va lua in calcul cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei);
  • Asiguratorul are dreptul sa amane acordarea despagubirii pana la finalizarea anchetei declansata impotriva societatii / persoanei(elor) asigurate din partea autoritatilor publice / procedurii penale, daca acestea sunt in legatura cu producerea evenimentului asigurat.
  • Asiguratorul nu este raspunzator, nu acopera si nu acorda despagubiri pentru nicio pretentie care ar constitui o incalcare din partea asiguratorului a oricarei interdictii sau restrictii privind sanctiunile economice sau comerciale nationale si / sau internationale si / sau care rezulta direct sau indirect din aplicarea oricarei sanctiuni, interdictii sau restrictii privind sanctiunile economice sau comerciale nationale si / sau internationale.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 021.200.00.00; 021 200 00 98​

Email: avizari@gothaer.ro

Formular on-line pentru avizare daunehttps: / / www.gothaer.ro / daune / anunta-o-dauna /

Diverse: 
  • De comun acord, partile pot aduce modificari politei de asigurare, modificarile respective intrand in vigoare de la data ce se va conveni in scris, intre parti.
  • Oricare dintre parti poate denunta unilateral polita de asigurare, cu notificare prealabila scrisa transmisa celeilalte parti. Polita de asigurare isi va inceta efectele in termen de 20 de zile de la data comunicarii notificarii.
  • Pentru stabilirea diferentelor de prima de restituit / incasat (in caz de denuntare unilaterala / reziliere / modificare a politei cu acordul partilor) se procedeaza astfel:
    • la incasare: se calculeaza prima de asigurare pentru perioada neexpirata, pe luni de asigurare (orice fractiune de luna de asigurare considerandu-se luna intreaga), in proportie de 1 / 12 din prima anuala;
    • la restituire: se calculeaza prima de asigurare care trebuie retinuta de asigurator pentru perioada in care polita a fost in vigoare (orice fractiune de luna de asigurare considerandu-se luna intreaga), in proportie de 1 / 10 din prima anuala;
    • in cazul rezilierii / denuntarii politei, daca s-au inregistrat daune inainte de denuntare / reziliere, prevederile acesteia se aplica pentru lichidarea definitiva a acestora; prima de asigurare aferenta perioadei ramase (de la data efectiva a rezilierii / denuntarii pana la data expirarii politei mentionata in polita de asigurare) va fi platita de catre contractant fie direct, fie prin compensare din dauna.
  • In toate situatiile de mai sus, se va avea in vedere cursul de schimb B.N.R. valabil la data platii.
  • Toate comunicarile cu privire la executarea politei de asigurare trebuie efectuate in scris, astfel:
    • cele destinate asiguratorului, prin e-mail la adresa clienti@gothaer.ro sau scrisoare recomandata cu confirmare de primire la sediul legal al acestuia asa cum rezulta din polita sau modificarile succesive inscrise conform legii la Registrul Comertului;
    • cele adresate asiguratului / contractantului, prin e-mail sau prin curier la adresa de domiciliu / sediu, mentionate in documentatia aferenta politei de asigurare, sau care au fost indicate expres de catre asigurat / contractant, pentru trimiterea comunicarilor, ulterior incheierii politei de asigurare.
  • Daca notificarea / comunicarea nu se poate transmite cu posta / curier intrucat asiguratul si-a schimbat adresa mentionata in polita, fara sa comunice asiguratorului schimbarea acesteia, sau in cazul respingerii sau refuzului asiguratului de a primi notificarea - inclusiv in cazul lipsei de la sediu / domiciliu si / sau al expirarii termenului de pastrare a corespondentei, notificarea se considera primita la data la care se constata imposibilitatea transmiterii acesteia, sau, dupa caz, respingerea sau refuzul de a primi notificarea.
  • In limita despagubirilor platite, asiguratorul este subrogat in toate drepturile beneficiarului / societatii / persoanelor asigurate contra celor raspunzatori de producerea / marirea pagubelor.
  • Societatea / persoanele asigurate raspund de prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca din vina societatii / persoanelor asigurate exercitarea regresului nu mai este posibila, acesta va suporta despagubirea, urmand sa o achite in termen de maximum 5 zile de la data solicitarii asiguratorului.
  • Asiguratorul poate denunta polita (fara restituirea primei de asigurare) si este exonerat de plata despagubirii, in cazul in care societatea / persoana(ele) asigurata(e) / beneficiarul / oricine actioneaza in numele acestora a incercat sau incearca sa obtina despagubiri prin frauda.
  • Forta majora exonereaza de Raspundere partea care, aflata in aceasta situatie, o notifica celeilalte parti in termen de cel mult 5 (cinci) zile de la aparitia fortei majore si o dovedeste cu inscrisuri oficiale in termen de 30 de zile de la aparitia acesteia.
  • Eventualele litigii aparute intre parti se vor rezolva pe cale amiabila sau de catre instantele de judecata competente din Romania.