Asigurarea de raspundere civila legala a PRESTATORULUI de SERVICII - UNIQA Asigurari

asigurari uniqa prestator servicii terti pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Str. Nicolae Caramfil, nr. 25.

secretary@uniqa.ro

Tel:   021.212.08.82, 0725.568.400

Fax:   021.212.08.41, 021.212.08.42, 021.212.08.43

                  UNIQA Asigurari S.A. a luat fiinta la finele anului 2008 cand UNIQA Insurance Group a preluat prima companie cu capital privat din Romania, respectiv UNITA, fondata la Timisoara in 1990. In 2002 Wiener Stadtische a devenit actionar majoritar al societatii, in 2004 este mutat sediul central la Bucuresti pentru ca in 2008 UNIQA Insurance Group sa achizitioneze 100% din actiuni. UNIQA Asigurari S.A. se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. UNIQA Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-007-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

UNIQA Asigurari S.A. ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii pentru asigurarea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, prejudicii in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. il constituie, acoperirea prejudiciilor aparute in timpul perioadei de asigurare produse unor terte persoane, ca o consecinta directa a prestarii unui serviciu sau in legatura cu un serviciu prestat de catre asigurat.

               Aceasta asigurare produce efecte numai daca exista o cerere de despagubire prezentata in scris de asigurat pe parcursul perioadei de asigurare sau ulterior acesteia, dar fara sa fi depasit termenul de prescriptie.

              Riscurile acoperite prin polita de asigurare a raspunderii civile a prestatorului de servicii sunt cele de producere a urmatoarelor evenimente asigurate suferite de beneficiarul final (persoana fizica):

               Asiguratorul acorda despagubiri si pentru cheltuielile facute de asigurat in procesul civil, daca procesul este consecinta producerii unui eveniment asigurat.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
  • sa fie persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructiiinstalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
    • se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la serviciile specializate; informatii referitoare la supravegherea activitatii, standarde de calitate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
    • sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, isi exercita acoperirea pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata pe teritoriul Romaniei si in intreaga lume, exceptand SUA si Canada.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate sa fie:

  • persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
  • persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructiiinstalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
    • se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica, destinatara a serviciilor prestate si care sufera un prejudiciul (vatamari corporale / pagube la bunuri), cauzat de fapte ilicite culpabile savarsite in perioada asigurata de asigurat / persoanele pentru care acesta raspunde legal.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • Limita de raspundere pentru fiecare eveniment este maximul pe care il va plati asiguratorul, cumulat pentru totalitatea despagubirilor pentru toate prejudiciile rezultate dintr-un eveniment si a cheltuielilor de judecata in legatura cu acestea. In cazul in care polita de asigurare prevede fransiza despagubirea maxima cuvenita se calculeaza prin reducerea limitei de raspundere pentru fiecare eveniment cu valoarea fransizei.
  • Limita de raspundere globala este maximul pe care il va plati asiguratorul, cumulat, pentru totalitatea despagubirilor pentru toate prejudiciile rezultate din toate evenimentele intamplate in perioada asigurata, precum si toate cheltuielile de judecata in legatura cu acestea.

              In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:

  • pagube materiale;
  • vatamari corporale, din care:
    • sublimita pe persoana pentru deces;
    • sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
    • sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

              Riscurile acoperite prin polita de asigurare a raspunderii civile a prestatorului de servicii sunt cele de producere a urmatoarelor evenimente asigurate suferite de beneficiarul final (persoana fizica):

               Asiguratorul acorda despagubiri si pentru cheltuielile facute de asigurat in procesul civil, daca procesul este consecinta producerii unui eveniment asigurat.

Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru sau decurgand din:
    • orice consecinte, directe sau indirecte, ale unui eveniment produs in afara perioadei asigurate;
    • prejudiciile care nu atrag raspunderea civila a asiguratului;
    • prejudiciile produse cu intentie de catre asigurat;
    • prejudiciile cauzate unei terte persoane juridice care:
      • este, direct sau indirect, in tot sau in parte, in proprietatea asiguratului;
      • este, direct sau indirect, controlata ori condusa de catre asigurat;
      • are in proprietate un asigurat persoana juridica.
    • prejudiciile cauzate:
      • unui membru al familiei asiguratului (pana la gradul II de rudenie, inclusiv);
      • unei persoane care se afla in intretinerea, sub tutela sau curatela asiguratului;
      • unei persoane pentru faptele careia asiguratul raspunde potrivit legii (prepus, elev, ucenic, copii minori);
    • pretentii de despagubiri rezultate din neindeplinirea obligatiilor contractuale sau intelegerilor scrise sau verbale si pretentii pecuniare aparute ca urmare a unor clauze contractuale, intelegeri scrise sau verbale intre parti;
    • prejudiciile cauzate printr-o fapta savarsita la solicitarea expresa a unei autoritati publice (confiscare, expropriere, nationalizare, rechizitionare, sechestrare);
    • pretentii de despagubire pentru cheltuieli in legatura cu orice hotarare judecatoreasca, sentinta arbitrala pronuntata, intelegere amiabila intre parti, in tari in care este in vigoare legislatia SUA sau a Canadei;
    • prejudiciile fara caracter patrimonial (daunele morale) inclusiv cele legate de discriminari de orice fel;
    • prejudiciile rezultate din incalcarea dreptului de proprietate intelectuala (brevete, patente, drepturi de autor, marci comerciale sau embleme inregistrate la organismele specializate din domeniul proprietatii intelectuale);
    • pretentii de despagubiri pentru hartii de valoare, documente, registre sau titluri, acte, manuscrise, pietre scumpe, obiecte de platina, aur sau argint, marci postale si altele asemenea, colectii tablouri, sculpturi, tesaturi sau alte obiecte avand o valoare artistica, stiintifica sau istorica, precum si pentru disparitia sau distrugerea banilor;
    • prejudiciile produse ca urmare a intreruperii activitatii sau lipsei de folosinta;
    • pretentii de despagubiri in legatura cu orice raspunderi profesionale si raspunderea managerilor;
    • pretentii de despagubiri rezultate din sau in legatura cu prejudicii cauzate de asigurat propriilor angajati;
    • prejudiciile cauzate, direct ori indirect, de SIDA si / sau hepatita;
    • amenzile de orice fel, penalitatile, dobanzile, precum si cheltuielile de judecata la plata carora ar fi obligat asiguratul prin hotarare penala, precum si cheltuielile de executare a hotararilor privind plata despagubirilor;
    • orice cheltuieli facute pentru serviciile unui evaluator, expert, etc. solicitat de tertul pagubit / asigurat pentru care asiguratorul nu si-a dat acordul in prealabil;
    • prejudiciile cauzate, direct sau indirect, de poluarea sau contaminarea, sub orice forma, a aerului, apei, solului;
    • prejudiciile rezultate prin reducerea valorii bunurilor deteriorate dupa reparatie;
    • pretentii de despagubiri cu privire la neatingerea parametrilor de functionare a produsului sau calitatii necorespunzatoare a serviciului / lucrarii prestate;
    • orice raspunderi sau pierderi si / sau avarii materiale inregistrate la bunurile aflate in perimetrul in care asiguratul isi desfasoara activitatea de orice fel, aparute ca urmare a incendiului, trasnetului, exploziilor, infiltratiilor, inundatiei sau cutremurelor cu exceptia cazurilor in care bunurile se aflau in perimetrul asiguratului in calitate de prestator;
    • prejudiciile care rezulta din pierderea sau distrugerea, in tot sau in parte, de bunuri aflate in grija, custodia sau sub controlul prestatorului sau care sunt imprumutate ori inchiriate acestuia, continutul seifurilor si / sau casutelor de depozitare;
    • prejudiciile provocate de un produs neomologat sau care nu indeplineste, din punct de vedere legal ori tehnic, conditiile punerii in consum, precum si de orice produs executat fara respectarea tehnologiei de fabricatie;
    • raspunderi pentru orice produse livrate (inclusiv piesele de schimb sau componente), instalate sau construite de catre asigurat pentru industria aeronautica, feroviara sau auto;
    • prejudiciile in legatura cu:
      • orice autovehicul (inclusiv remorca tractata de acesta), autorizat sa circule pe drumurile publice sau pentru care este prevazuta prin lege obligativitatea incheierii asigurarii de raspundere civila, proprietatea asiguratului, imprumutat, inchiriat sau condus si utilizat de acesta;
      • orice ambarcatiune, nava sau aparat de zbor, proprietatea asiguratului, imprumutat, inchiriat sau condus si utilizat de acesta;
      • incarcarea sau descarcarea mijloacelor de transport mai sus mentionate.
    • prejudicii rezultate din inexistenta sau nerespectarea de catre tert a instructiunilor de transport, manipulare, depozitare, punere in functiune, intretinere si exploatare sau, dupa caz, consum, a oricarui produs;
    • pretentii de despagubiri pentru avarierea / distrugerea bunurilor predate de tert in conditii necorespunzatoare de ambalare, etichetare, etc.;
    • azbest sau orice materiale sau operatiuni / lucrari in legatura cu azbestul, dietilstibesterol (DES), dioxina, formaldehida ureica, plumb; aceasta asigurare nu acopera daune, pierderi, costuri sau cheltuieli de orice natura cauzate direct sau indirect, rezultand din, intamplate prin, derivate din sau aflate in conexiune cu orice raspundere sau dauna sau paguba in legatura cu azbestul, dietilstibesterol (DES), dioxina, formaldehida ureica, plumb sau cu orice material continand azbest, sau cu orice lucrare / operatiune in care se foloseste azbest, dietilstibesterol (DES), dioxina, formaldehida ureica, plumb indiferent de cantitate.
    • pretentii de despagubiri pentru prejudicii produse ca urmare a nerespectarii de catre tert a indicatiilor si masurilor impuse de asigurat in vederea prestarii unui / unor servicii in bune conditii;
    • pretentii de despagubiri in legatura cu termenele de executie, nerespectarea programarilor sau tarifele practicate de asigurat;
    • intreruperea afacerii si / sau pierderea de profit ca urmare a unei daune materiale care poate aparea la liniile de transmisie sau distributie, inclusiv fire, cabluri, piloni, stalpi, turnuri sau alte structuri sau echipamente de orice tip care fac sau pot face parte din astfel de instalatii de transmisie sau distributie de energie electrica, comunicatii de orice fel (inclusiv audio sau vizual) sau telegraf; fara a fi excluse daunele materiale, prezenta excludere cuprinde atat daunele materiale care pot aparea la categoriile de bunuri enumerate, cat si intreruperea afacerii si / sau pierderea de profit ca urmare a unei astfel de daune materiale, dar si orice fel de raspundere care ar putea rezulta;
    • prejudicii cauzate de mucegai, fungi, bacterii;
    • prejudicii cauzate de campuri electrice sau magnetice sau radiatii electromagnetice produse de orice dispozitiv sau echipament;
    • prejudicii care decurg din consumul de tutun sau produse derivate din tutun (cu exceptia consumului de nicotina ca tratament terapeutic) si a produselor aditionale din productia de tutun (ex. Filtre);
    • prejudiciile in legatura cu telefonia mobila;
    • prejudicii cauzate direct sau indirect de greva, greva patronala, revolta, tulburari civile, acte de Vandalism sau orice fel de demonstratii / manifestari publice violente;
    • daune financiare pure;
    • daune de consecinta;
    • pretentii de despagubire rezultand din daune, asupra bunurilor care au suferit modificari prin prestarea serviciului, conform contractului intre beneficiar si asigurat, aparute dupa receptia acestui bun, respectiv dupa finalizarea procedurilor efectuate;
    • pretentii de despagubire decurgand din asigurarea de raspundere a transportatorului auto in calitatea de caraus pentru marfurile transportate.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • In scopul prevenirii producerii evenimentelor asigurate:
    • sa ia, pe cheltuiala sa, toate masurile rezonabile preventive necesare;
    • sa respecte toate dispozitiile legale referitoare la activitatea desfasurata;
    • sa se conformeze tuturor recomandarilor facute de asigurator in acest scop.
  • In cazul producerii unui eveniment asigurat care poate da nastere la o pretentie de despagubire in baza asigurarii:
    • sa puna la dispozitia asiguratorului toate actele incheiate de organele de cercetare, precum si orice alte probe de care dispune sau care sunt solicitate de asigurator;
    • sa comunice catre asigurator, in scris, pretentiile formulate de persoanele pagubite si sa depuna la asigurator orice acte primite in legatura cu aceste pretentii;
    • sa nu faca nicio oferta, promisiune sau plata fara acordul scris al asiguratorului, sub sanctiunea neopozabilitatii acesteia fata de asigurator;
    • sa permita ca asiguratorul sa faca investigatii referitoare la cauza si intinderea daunelor;
    • sa anunte de indata asiguratorul ca a fost actionat in judecata si sa se apere in proces tinand seama si de eventualele recomandari facute de asigurator, inclusiv cu privire la angajarea unui aparator in toate fazele procesuale;
  • In cazul neindeplinirii de catre asigurat / contractant a obligatiilor sale, asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirii, partial sau integral, in masura in care din acest motiv asiguratorul nu a putut stabili cauza producerii prejudiciului / cuantumul acestuia.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care UNIQA Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • despagubirile se stabilesc pe baza intelegerii tripartite dintre asigurat, tertul pagubit si asigurator, sau prin hotarare judecatoreasca definitiva, investita cu formula executorie.
  • Tranzactia incheiata intre asigurat si tertul pagubit cu privire la plata despagubirilor nu obliga asiguratorul la nici un fel de plata, nefiindu-i opozabila.
  • Stabilirea despagubirii pe baza conventiei dintre parti se poate face numai daca, din actele intocmite de organele competente, din instiintarea asiguratului si / sau din constatarile asiguratorului rezulta cu certitudine existenta prejudiciului, a faptei ilicite, a raportului de cauzalitate dintre fapta ilicita si prejudiciu, precum si existenta culpei asiguratului.
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza intelegerii dintre parti, in cazul in care:
    • prejudiciul face obiectul unui proces penal, cu exceptia situatiei in care, potrivit reglementarilor legale, actiunea poate fi stinsa prin impacarea partilor si in cazul in care, desi hotararea instantei penale a ramas definitiva, stabilirea despagubirilor civile ar urma sa se faca printr-un proces civil;
    • nu se pot stabili cauzele si imprejurarile producerii prejudiciului sau cuantumul acestuia;
    • se formuleaza cereri de despagubire pentru despagubiri sub forma de prestatii banesti periodice, precum si in cazul in care pentru aceste prestatii periodice se solicita o suma globala.
  • In cazul in care producerea unui eveniment asigurat se datoreaza actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, cuantumul despagubirilor este proportional cu gradul de vinovatie al asiguratului, rezultat din orice mijloc legal de proba.
  • In situatiile de culpa comuna partea de raspundere a fiecarei persoane vinovate de producerea evenimentelor asigurate va fi cea rezultata din actele emise de organele competente si alte mijloace legale de proba. In cazul in care din aceste documente nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in producerea evenimentului asigurat.
  • In cazul in care cel pagubit a contribuit din culpa la producerea evenimentului asigurat sau la marirea pagubei, cel chemat a raspunde va fi raspunzator numai pentru partea din dauna pe care a produs-o.
  • In cazurile in care evenimentul asigurat consta in avarii sau distrugeri ale unor bunuri, iar bunurile avariate sau distruse, pentru care se datoreaza despagubiri fac obiectul unor polite de asigurare de bunuri, asiguratorul acorda despagubiri celui indreptatit in limita diferentei dintre cuantumul pagubei si despagubirile platite in baza politelor de asigurare de bunuri.
  • In cazurile in care evenimentul asigurat consta in decesul sau vatamarea corporala a unor persoane, asiguratorul plateste indemnizatia la care persoana prejudiciata are dreptul conform politei de asigurare independent de despagubirile ce se acorda in baza unei eventuale asigurari facultative de accidente de persoane.
  • In cazul vatamarii corporale, din valoarea totala a prejudiciului asiguratorul va scadea indemnizatia primita din fondurile asigurarilor sociale sau din fondurile angajatorului.
  • In situatia in care persoana vatamata nu beneficiaza de drepturile sociale prevazute la clauza de mai sus, despagubirea va avea la baza o adeverinta de venituri in ultimele 6 luni lucrate premergatoare evenimentului, emisa de organele competente (administratia financiara sau angajatorii). In caz de deces, asiguratorul se obliga sa plateasca despagubirea mostenitorilor beneficiarului.
  • In cazul in care prin hotarare judecatoreasca asiguratul este obligat la plata unei prestatii banesti periodice, asiguratorul va plati suma stabilita prin aceasta hotarare in aceeasi forma, pana la concurenta acestei sume sau a limitei de raspundere stabilita prin polita, care este atinsa mai intai.
  • Daca dupa stabilirea prestatiei periodice starea persoanei vatamate s-a imbunatatit, asiguratorul va comunica in scris ca inceteaza plata despagubirilor pana la pronuntarea unei alte hotarari judecatoresti. Asiguratul sau, dupa caz, asiguratorul (daca a fost parte in proces) va solicita instantei micsorarea cuantumului sumelor prestatiilor periodice sau incetarea platii acestora, pe baza documentelor emise de organele competente.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit persoanei pagubite, instiintand despre aceasta, in scris, asiguratul, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de catre asigurat. Despagubirea se plateste asiguratului, cu conditia ca aceasta sa fie justificata de acesta si recunoscuta de asigurator, in cazul in care asiguratul dovedeste ca a despagubit persoana pagubita.
  • Prin plata despagubirii stabilite pe baza de intelegere sau prin hotarare judecatoreasca definitiva se sting orice pretentii ale persoanelor pagubite pentru prejudiciul material cauzat prin evenimentul asigurat respectiv, fata de asigurat, respectiv ale asiguratului fata de asigurator.
  • In cazul avarierii sau distrugerii de bunuri, ca si in cazul decesului sau vatamarii corporale, cand organele competente nu au emis acte privitoare la cauzele si imprejurarile in care s-a produs raspunderea civila a asiguratului, precum si privitoare la paguba, acestea pot fi dovedite prin orice mijloace legale de proba, inclusiv declaratii de martori date asiguratorului.
  • Asiguratorul este indreptatit sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu dauna, a fost initiata impotriva asiguratului o cercetare de catre politie sau o procedura penala, pana la finalizarea cercetarii, respectiv a procedurii penale.
  • Persoana prejudiciata nu beneficiaza de despagubire daca evenimentul s-a produs:
    • dintr-un caz de forta majora sau caz fortuit;
    • din culpa exclusiva a persoanei pagubite;
    • din culpa exclusiva a unei terte persoane;
    • in conditii neelucidate, neputandu-se trage concluzii cu privire la persoana raspunzatoare de producerea pagubei, la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului, precum si la cuantumul pagubelor produse.
  • Asiguratorul este indreptatit sa nu acorde despagubiri daca:
    • dauna s-a produs in perioada de suspendare a efectelor juridice ale politei de asigurare;
    • asiguratul / contractantul nu si-a indeplinit obligatiile esentiale ce ii revin din polita de asigurare;
    • asiguratul nu a comunicat schimbarea imprejurarilor privind riscul, imprejurari care l-ar fi determinat pe asigurator sa nu preia riscul in aceste conditii;
    • se constata reaua credinta a asiguratului sau a tertului pagubit in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat;
    • asiguratul sau tertul pagubit nu prezinta suficiente dovezi pentru justificarea dreptului sau la plata despagubirii.
  • Asiguratorul este indreptatit sa initieze, dupa plata despagubirii si in limita acesteia, actiune de recuperare impotriva persoanelor vinovate de producerea sau marirea daunei, pentru partea de dauna care s-a marit, in situatia in care ulterior platii despagubirii se constata ca, in baza prevederilor politei de asigurare, aceasta nu trebuia acordata, inclusiv in situatia in care hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila in temeiul careia s-au acordat despagubiri este schimbata, in tot sau in parte, prin promovarea unei cai extraordinare de atac.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea prejudiciilor raman intacte, potrivit dreptului comun, cu privire la tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 0374.400.400​

Email: info@uniqa.ro

 - de LUNI pana VINERI, intre 8:00 – 20:00 -

Diverse: 
  • Asiguratorul este indreptatit sa intervina in proces in interesul asiguratului.
  • In limitele indemnizatiei platite, asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului contra celor raspunzatori de producerea pagubei.
  • Daca asiguratul renunta la drepturile sale de despagubire fata de tertii raspunzatori, prin acte juridice cu titlu oneros sau gratuit, despagubirea ce poate fi acordata de catre asigurator tertei persoane pagubite se va reduce proportional cu drepturile patrimoniale la care s-a renuntat.
  • Daca plata a fost deja efectuata, asiguratorul va recupera, conform legii, sumele platite cu titlu de indemnizatie, fie de la asigurat, fie de la terta persoana raspunzatoare de prejudiciu, proportional cu drepturile patrimoniale la care asiguratul a renuntat.
  • Asiguratorul poate fi chemat in judecata de persoanele pagubite, in limitele obligatiilor ce-i revin din polita de asigurare.
  • Toate conditiile si prevederile privind asigurarea se completeaza cu reglementarile legale in vigoare in Romania.
  • Prevederile politei de asigurare, pot fi modificate prin acordul partilor, in timpul perioadei de asigurare, modificarile respective intrand in vigoare de la data convenita de parti.
  • Legea aplicabila politei de asigurare incheiata este legea romana.
  • Daca nu se poate rezolva pe cale amiabila, orice litigiu decurgand din sau in legatura cu polita de asigurare, inclusiv in ceea ce priveste incheierea, validitatea, interpretarea, executarea sau incetarea acesteia. se solutioneaza de instantele de judecata competente din Romania.