Asigurarea de raspundere civila legala a PRODUCATORULUI - ERGO Asigurari

asigurari ergo producator produse terti pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Sos. Bucuresti - Ploiesti nr.1A, cladirea A, etaj 4, Unitatea 4A

ergo@ergo.ro

Tel:    031 224 86 00

Fax:   031 224 86 88

              ERGO Asigurari S.A. Romania este o societate pe actiuni membra a ERGO GROUP AG, unul dintre cele mai mari grupuri de asigurari din Germania si Europa, care la randul sau este membru al MUNICH Re, unul dintre liderii internationali in materie de reasigurari. Cu o activitate vasta, in peste 30 de tari din Europa, Asia si Canada, ERGO GROUP AG a decis la finele anului 2016, sa-si extinda sfera de activitate in Romania si pe segmentul asigurarilor generale, prin preluarea societatii de asigurari CREDIT EUROPE Asigurari-Reasigurari S.A. Romania. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ERGO Asigurari S.A. Romania este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Belgia, Germania, Franta, Olanda. ERGO Asigurari S.A. Romania este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-059-09.07.2007.

Aspecte Generale: 

ERGO Asigurari S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de Raspundere Civila Legala a producatorului pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. il constituie, acoperirea raspunderii civile a asiguratului fata de terti ca urmare a prejudiciilor cauzate acestora de produsele defectuoase ce fac obiectul activitatii desfasurate de catre asigurat.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica sau juridica care are calitatea de producator, fiind:
    • operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    • operatorul economic care fabrica materie prima;
    • operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    • operatorul economic care reconditioneaza produsul;
    • operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    • reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    • operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ultetioare a unei operatiunl de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    • distrlbuitorul produsului importat in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    • distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la produse; informatii referitoare la controlul calitatii produselor, omologare, standarde de calitate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
    • sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care are calitatea de producator, fiind:
    • operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    • operatorul economic care fabrica materie prima;
    • operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    • operatorul economic care reconditioneaza produsul;
    • operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    • reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    • operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ultetioare a unei operatiunl de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    • distrlbuitorul produsului importat in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    • distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client / consumator):

  • persoana fizica sau juridica, ce utilizeaza sau consuma produse, in calitate de destinatar final.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:

  • pagube materiale;
  • vatamari corporale, din care:
    • sublimita pe persoana pentru deces;
    • sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
    • sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare pentru:
    • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de despagubire pentru prejudiciile de care raspunde in baza legii fata de tertele persoane pentru produsele defectuoase furnizate, produse, vandute, modificate sau prelucrate de asigurat si care au ca urmare decesul, vatamarea integritatii corporale sau a sanatatii, deteriorarea sau distrugerea unor bunuri, altele decat produsul cu defecte, destinate si folosite pentru uzul personal.
    • cheltuielile de judecata rezonabile facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare;
    • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirii, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • prejudicii in legatura cu bunurile aflate in proprietatea asiguratului, inchiriate, aflate in custodia sau controlul asiguratului;
    • prejudicii cauzate de sau in legatura cu orice produs pus in circulatie de asigurat care se exporta direct sau indirect in SUA sau Canada;
    • prejudicii produse de sau in legatura cu alte produse similare cu cele puse in circulatie de asigurat;
    • pagube cauzate de sau in legatura cu un produs neomologat sau care nu indeplineste din punct de vedere legal sau tehnic conditiile punerii in circulatie, precum si de orice produs executat fara respectarea tehnologiei de fabricatie sau a normelor de calitate impuse de reglementarile legale care i se aplica;
    • pagube cauzate de sau in legatura cu bunuri care nu au fost puse in circulatie;
    • prejudicii produse de sau in legatura cu bunuri puse in circulatie peste termenul de valabilitate sau dupa expirarea datei durabilitatii minimale (duratei medii de utilizare) stabilite de producator;
    • prejudicii produse in legatura cu absenta din produse a unor componente prevazute de standarde, norme tehnice sau contractul dintre parti;
    • cheltuieli ocazionate de retragerea, repararea si inlocuirea produselor defectuoase;
    • orice pierdere financiara ce nu rezulta din pagube materiale sau prejudicii corporale (pierderi financiare pure);
    • pagube cauzate de orice fapte care angajeaza raspunderea profesionala a asiguratului, cum sunt servicii de consultanta si / sau asistenta profesionala de orice natura;
    • pagube rezultate in urma poluarii sau contaminarii mediului din orice cauza inclusiv pentru costurile de indepartare a substantelor poluante, sau pentru cele de curatare a locului poluat / contaminat;
    • prejudicii aparute ca urmare a ambalarii necorespunzatoare a produsului sau ca urmare a reambalarii, chiar daca produsul a fost ambalat in exclusivitate in scopul unei inspectii, demonstratii, incercari sau inlocuire de piese in conformitate cu instructiunile fabricantului, apoi reambalate in ambalajul sau de origine;
    • daune materiale sau vatamari corporale care se produc in locatiile vanzatorului;
    • prejudicii cauzate de produse defectuoase a caror data de punere in circulatie este mai mare de 10 ani.

                Asiguratul va fi exonerat de Raspundere si in consecinta nu se vor acorda despagubiri, daca:

  • nu el este cel care a pus produsul in circulatie;
  • defectul care a generat prejudiciul nu exista la data cand produsul a fost pus in circulatie sau a aparut ulterior punerii in circulatie din cauze neimputabile asiguratului;
  • produsul nu a fost fabricat pentru a fi comercializat si nu a fost fabricat sau distribuit in cadrul activitatii sale profesionale;
  • defectul produsului se datoreaza respectarii unor conditii obligatorii impuse prin reglementarile emise de autoritatile competente in materie;
  • nivelul cunostintelor stiintifice si tehnice existent la momentul punerii in circulatie a produsului nu i-a permis depistarea defectului in cauza;
  • defectul se datoreaza nerespectarii de catre consumator a instructiunilor de utilizare din documentele tehnice care insotesc produsul, demonstrate in baza expertizei tehnice de specialitate.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • sa respecte toate prevederile legale, actele normative si standardele in vigoare care reglementeaza activitatea sa;
  • sa comunice in scris asiguratorului, in termen de 10 zile, descoperirea oricarui prejudiciu pentru care ar putea fi facuta o reclamatie impotriva lui;
  • sa notifice asiguratorul despre orice pretentie de despagubire primita pe parcursul valabilitatii politei de asigurare;
  • sa instiinteze imediat asiguratorul in legatura cu orice actiune in instanta pornita impotriva sa avand ca obiect raspunderea sa profesionala;
  • sa transmita in cel mai scurt timp posibil informatiile, documentele si actele solicitate de asigurator necesare stabilirii cauzelor, imprejurarilor producerii prejudiciului precum si cuantumului despagubirilor;
  • sa nu faca nici o plata sau promisiune de plata fara acordul scris al asiguratorului;
  • sa conserve dreptul de regres al asiguratorului impotriva celor vinovati de producerea pagubei.

                Asiguratorul este indreptatit:

  • sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu dauna, a fost declansata impotriva asiguratului o ancheta din partea autoritatilor publice sau o procedura penala, pana la finalizarea acestora;
  • sa nu plateasca despagubirea daca cererea de despagubire este frauduloasa ori are la baza declaratii false;
  • sa refuze plata despagubirilor daca asiguratul incearca sa induca in eroare asiguratorul in ceea ce priveste cuantumul prejudiciilor, dreptul la despagubire sau alte date esentiale cu privire la evenimentul asigurat;
  • sa refuze plata despagubirilor daca asiguratul nu a respectat obligatiile din polita si din aceasta cauza nu s-a putut determina cauza producerii riscului asigurat si intinderea pagubei.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care ERGO Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul va fi anuntat in cel mai scut timp cu putinta de producerea accidentului, dar nu mai tarziu de la trecerea a maxim 30 de zile. In caz contrar societatea are dreptul sa refuze orice plata catre beneficiarii desemnati daca neanuntarea la timp a evenimentului asigurat impiedica stabilirea cu exactitate a circumstantelor producerii acestuia.
  • In vederea finalizarii dosarului, asiguratorul are dreptul de a cere orice documente suplimentare pentru justificarea efectuarii platii indemnizatiei asigurate.
  • Asiguratorul are dreptul sa efectueze investigatii pe cont propriu si pe cheltuiala proprie in vedere clarificarii evenimentului care a demarat plata indemnizatiei asigurate.
  • Daca pe baza primei examinari medicale nu se poate stabili gradul definitiv de invaliditate permanenta, se plateste o parte din indemnizatia corespunzatoare gradului minim de invaliditate prezumat. Gradul definitiv de invaliditate permanenta se stabileste dupa o a doua examinare, insa nu mai tarziu de un an de la data accidentului, cu aplicarea, daca este cazul, si a prevederilor punctului urmator.
  • In cazuri justificate medical, cand stabilirea gradului definitiv de invaliditate permanenta nu este posibila in decurs de un an, aceasta se poate face in termen de cel mult doi ani de la data accidentului. In astfel de situatii, la calculul indemnizatiei, se iau in consideratie numai gradele de invaliditate permanenta atestate de medic ca fiind fixate in maxim un an de la data accidentului.
  • Daca inainte de accident asiguratul avea deja o invaliditate permanenta din orice cauza, din gradul total de invaliditate permanenta rezultat (dar care nu poate fi mai mare de 100%) se scade cel existent anterior, diferenta reprezentand gradul de invaliditate permanenta din accident care se ia in considerare la stabilirea indemnizatiei.
  • In caz de deces sau invaliditate permanenta ca urmare a unui efort fizic excesiv, impus de forta majora, asiguratorul plateste indemnizatia numai daca decesul sau invaliditatea permanenta s-au ivit imediat.
  • In caz de invaliditate permanenta incontestabila, examinarea asiguratului, stabilirea gradului de invaliditate si plata indemnizatiei se fac fara a se astepta terminarea tratamentului.
  • Totalul sumelor platite pentru cazuri de invaliditate permanenta nu poate sa depaseasca suma asigurata pentru acest risc. Cheltuielile de reexaminare, la cererea asiguratului, se suporta de catre acesta.
  • Pentru solutionarea cererii de indemnizare, in caz de producere a unui risc asigurat, sunt necesare urmatoarele documente:
    • procesul verbal de constatare a accidentului suferit, eliberat de organul autorizat de investigare sau cercetare (politie, pompieri, organe de cercetare a accidentelor de munca etc.) sau adeverinta medicala eliberata de organul medical care a dat primul ajutor ori, daca este cazul, declaratia scrisa a asiguratului, probata cu martori sau alte documente justificative;
    • adeverinta de salariat / contractul de management;
    • pentru accidente soldate cu vatamari corporale, care conduc la invaliditate permanenta:
      • actul de identitate;
      • actul medical care atesta gradul de invaliditate permanenta post - traumatica;
      • documentele medicale privind tratamentele efectuate;
      • retete, chitante fiscale, note de plata (originale) privind cheltuieli cu medicamente si tratament;
    • pentru accidente soldate cu decesul asiguratului:
      • certificatul de deces (original si copie);
      • actul de identitate al beneficiarului (desemnat sau mostenitor);
      • certificatul de mostenitor (original si copie), daca in polita nu a fost desemnat beneficiarul.
  • Indemnizatia cuvenita, ca urmare a producerii unui risc asigurat, se plateste astfel:
    • in caz de invaliditate permanenta, asiguratului insusi;
    • in caz de deces al asiguratului, beneficiarilor desemnati in polita sau, in lipsa unei asemenea desemnari, mostenitorilor legali, in calitate de beneficiari.
  • Indemnizatia se datoreaza, independent de sumele cuvenite asiguratului sau beneficiarului din asigurarile sociale, de repararea prejudiciului de cei raspunzatori de producerea sa, precum si de sumele primite de la alti asiguratori in temeiul altor polite de asigurare.
  • Creditorii asiguratului nu au dreptul sa urmareasca indemnizatia cuvenita beneficiarului sau mostenitorului legal, dupa caz.

Notificare daune:

petitiamea@ergo.ro

http: / / www.ergo.ro / sidenav / service / formulare /

Fax: +40 31 224 86 88

Diverse: 
  • In limita despagubirilor platite, asiguratorul este subrogat in toate drepturile asiguratului impotriva celor raspunzatori de producerea sau marirea pagubelor.
  • Asiguratul raspunde fata de asigurator pentru prejudiciile aduse prin acte care ar impiedica exercitarea dreptului de regres impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea daunei ori de amplificarea ei pentru partea de dauna care s-a marit.