PRODUCATOR 2023 - EUROINS Romania Asigurare - Reasigurare - Pitesti - Arges

asigurari euroins producator produse terti pitesti arges

ROMANIA, ILFOV, Voluntari, Sos. Bucuresti Nord, nr. 10, Global City Business Park, Cladirea O23, etaj 4.

office@euroins.ro

Tel:   021.317.07.41, 021.317.07.31, 021.317.07.11,

021.233.34.74, 021.317.07.35, 021.317.07.12,

021.317.07.40, 021.317.07.42

Fax:   021.317.07.18, 021.317.07.14

               SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA a fost fondata in 1994 de catre compania bulgara Euroins Insurance Group (EIG) care este de altfel actionarul majoritar. Fiind unul dintre cele mai mari si independente grupuri din regiune, EIG isi propune pe piata de asigurari din Romania, prin Euroins Romania, sa se pozitioneze in top 5 cei mai buni asiguratori si sa devina unul dintre cele mai respectate brand-uri. Propunandu-si o gama completa de riscuri acoperite, simplitate si transparenta, EUROINS Romania actioneaza pentru a se dezvolta pe linia corectitudinii si promptitudinii în prestarea fiecarui serviciu catre clientii sai.  In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Gibraltar, Franta, Italia, Austria, Germania, Ungaria. SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-010-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu polita de Raspundere Civila Legala a producatorului pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, acoperirea daunelor cauzate unor terte persoane de sau in legatura cu produse rezultate din activitati cuprinse in obiectul de activitate al asiguratului care au fost precizate in cererea de asigurare anexata la polita, si care reprezinta o consecinta directa a consumului sau utilizarii produsului care face obiectul afacerii asiguratului.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica sau juridica care are calitatea de producator, fiind:
    • operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    • operatorul economic care fabrica materie prima;
    • operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    • operatorul economic care reconditioneaza produsul;
    • operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    • reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    • operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ultetioare a unei operatiunl de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    • distrlbuitorul produsului importat in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    • distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la produse; informatii referitoare la controlul calitatii produselor, omologare, standarde de calitate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
    • sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care are calitatea de producator, fiind:
    • operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    • operatorul economic care fabrica materie prima;
    • operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    • operatorul economic care reconditioneaza produsul;
    • operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    • reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    • operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ultetioare a unei operatiunl de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    • distrlbuitorul produsului importat in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    • distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client / consumator):

  • persoana fizica sau juridica, ce utilizeaza sau consuma produse, in calitate de destinatar final.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:

  • pagube materiale;
  • vatamari corporale, din care:
    • sublimita pe persoana pentru deces;
    • sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
    • sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare pentru:
    • sumele compensatorii pe care asiguratul trebuie sa le plateasca cu titlu de despagubiri partii prejudiciate ca urmare a producerii evenimentului asigurat;
    • cheltuielile de judecata suportate de partea prejudiciata pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca acesta a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila;
    • cheltuielile de judecata suportate de asigurat in procesul civil, stabilite de lege ori de catre instantele de judecata, daca acesta a fost obligat la plata despagubirilor.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru sau decurgand din:
    • orice produs care nu este rezultat din activitati cuprinse in obiectul de activitate al asiguratului, sau orice activitati cuprinse in obiectul de activitate al asiguratului, dar pe care acesta nu le-a precizat in cererea de asigurare anexata la polita;
    • pagube produse ca urmare a utilizarii sau producerii de bunuri, echipamente, componente, instalatii care utilizeaza, produc sau functioneaza pe baza de radiatii radioactive, material sau substante radioactive sau pentru activitati de productie sau utilizare de produse explozibile;
    • pretentiile de despagubiri pentru pierderea sau avarierea suferita de produsul insusi;
    • pagubele cauzate de produsele vandute scriptic de catre asigurat dar care faptic se afla inca in pastrarea acestuia;
    • costul retragerii, transportului, repararii, modificarii, inlocuirii sau refacerii produsului livrat sau lucrarii executate de asigurat;
    • costurile ocazionate de produsele cu defect in perioada de garantie (costuri pentru operatiuni necesare repunerii in functiune, cele pentru inlocuirea produsului sau operatiuni asimilate acestora);
    • prejudicii provocate de un produs neomologat sau care nu indeplineste din punct de vedere legal sau tehnic conditiile de punere in consum precum si de orice produs executat fara respectarea tehnologiei specifice;
    • prejudicii decurgand din orice clauza abuziva folosita de asigurat in contractele de livrare, vanzare etc.;
    • pretentiile de despagubire in legatura cu utilizarea incorecta a produsului de catre client;
    • pagubele provocate de produsele de folosinta indelungata dupa expirarea duratei medii de utilizare;
    • afectarea integritatii produselor, umblarea la produse;
    • pagubele provocate de produse comercializate dupa expirarea termenului de valabilitate sau a datei durabilitatii minimale stabilite de producator; inscriptionate pe produs, ambalaj, eticheta sau documente insotitoare, sau de cele ale caror date anterior mentionate, au fost modificate;
    • prejudiiile provocate tertilor in conditiile in care contractul dintre parti nu cuprinde prevederi referitore la calitatea acelui produs, standardul de calitate sau produsul nu a fost insotit de certificatul de calitate;

                Asiguratorul nu preia nici o Raspundere pentru cereri de despagubire daca asiguratul dovedeste ca:

  • nu a pus el produsul in circulatie;
  • defectul care a generat paguba nu a existat la data la care produsul a fost pus in circulatie sau a aparut ulterior punerii in circulatie din cauze neimputabile lui;
  • produsul nu a fost destinat comercializarii.

                Polita de asigurare nu acopera raspunderea pentru companiile / instalatiile / unitatile de productie implicate in fabricarea / producerea / comercializarea de:

  • explozivi, artificii, gaze si produse petroliere volatile;
  • droguri, medicamente, substante farmaceutice, material genetic. Exceptie fac farmaciile in care se prepara medicamente MAGISTRALE (produse care se prepara in farmacie in cantitati mici, pe baza de reteta si au o durata de pastrare mica) si medicamente OFICINALE (produse care se prepara in cantitati mai mari dupa o formula inscrisa in farmacopee). Limita de asigurare max pe eveniment este de 70.000 Euro, iar Limita agregat este de 350.000 Euro;
  • DES (suplimente energetice dietetica sau dietilstilbestrol), contraceptive, oxichinolin, vaccinuri;
  • implanturi (silicon sau altele);
  • substante chimice (vopseluri, cosmetice, produse de infrumusetare, pulverizatoare pentru recolte, insecticide, controlul daunatorilor si al buruienilor, fumigante);
  • tutunul si toate produsele legate de acesta, care au legatura cu vatamarea corporala;
  • echipamentele pentru caile ferate;
  • echipamentele medicale;
  • produsele de la fiintele umane (banca de organe);

                  Polita de asigurare nu acopera nici raspunderea pentru produsele in ceea ce priveste producatorii de:

  • automobile si / sau motociclete si urmatoarele piese ale acestora: scheletul, ansamblul echipamentelor de conducere, ansamblul cadrelor rotilor, ansamblul sasiului, ansamblul franelor si echipamentelor de directie, cauciucurile si castile, daca limita pe eveniment / agregat depaseste 1.000.000 Euro pentru riscul de pierdere;
  • aparate de zbor si urmatoarele componente ale structurii aparatului de zbor: echipamentul de scufundare, trenul de aterizare, sub-structura, echipamentele electronice, echipamentele hidraulice si instrumentele tehnice;

                  Asigurarea nu acopera nici:

  • unitatile de depozitare a sangelui;
  • garantia si / sau retragerea produselor;
  • acoperirea retroactiva a pierderilor cunoscute

                  Producatorul de componente este exonerat de Raspundere daca dovedeste ca evenimentul asigurat este imputabil producatorului produsului finit datorita proiectarii gresite a ansamblului in care acesta a fost montat sau instructiunilor de folosire furnizate de acesta.

Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • sa puna in circulatie numai produse sigure, testate si / sau certificate calitativ;
  • sa respecte in procesul de productie conditiile igienico - sanitare prevazute in legislatia in vigoare;
  • sa insoteasca orice produs de instructiuni de folosire, termen de valabilitate / durata de utilizare, alte informatii vizand securitatea utilizatorilor / consumatorilor, scrise la loc vizibil, in limba romana;
  • sa respecte intocmai in procesul de fabricatie prevederile normelor de fabricatie (tehnologii, norme interne, standarde etc.);
  • sa respecte legislatia in vigoare referitoare la produsele care fac obiectul activitatii sale;
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • In cazul producerii unui eveniment asigurat, despagubirea acordata reprezinta diferenta dintre cuantumul prejudiciului si Fransiza mentionata in polita de asigurare.
  • Pentru a fi indreptatit la despagubire, asiguratul este obligat sa demonstreze ca fapta sa, cauzatoare de prejudicii, a fost comisa fara intentie.
  • Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul sau imputernicitii lui. Constatarea si evaluarea pagubelor se pot face si prin experti agreati de asiguratorului.
  • despagubirile se pot stabili pe cale amiabila sau prin hotarare judecatoreasca, conform legislatiei din Romania.
  • In cazul in care despagubirile se stabilesc pe cale amiabila, suma care urmeaza a fi achitata cu titlu de despagubire de catre asigurat se va stabili doar cu consimtamantul prealabil in scris al asiguratorului. In aceasta situatie, culpa poate fi determinata printr-o expertiza extrajudiciara initiata de asigurator si efectuata de un expert autorizat, cheltuielile fiind suportate de asigurator, dar cu conditia ca valoarea despagubirii inclusiv cheltuielile de mai sus sa nu depaseasca limita raspunderii prevazuta in polita.
  • Stabilirea despagubirilor pe cale amiabila se poate face numai daca, din raportul intocmit de expertul autorizat angajat de asigurator si din documentele prezentate de asigurat, rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia pentru producerea prejudiciului, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului suferit.
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza conventiei intre parti, in cazul in care:
    • nu se pot trage concluzii cu privire la persoana raspunzatoare de producerea prejudiciului, cauzele si imprejurarile producerii acestuia, precum si la cuantumul prejudiciului produs;
    • prejudiciul a fost produs datorita actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, fara sa se poata stabili partea din prejudiciu produsa prin fapta asiguratului.
  • In cazul in care cel pagubit a contribuit din culpa la producerea sau marirea pagubei, cel chemat sa raspunda va fi tinut raspunzator numai pentru partea din paguba pe care a produs-o (culpa comuna). In astfel de situatii, masura raspunderii fiecarei persoane va fi stabilita prin expertiza tehnica sau instanta. In cazul in care din aceste documente nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare, prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • Daca la data depunerii cererii de despagubire exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat sau in favoarea asiguratului, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza acestuia, proportional cu raportul dintre limita pe eveniment din polita si totalul limitelor raspunderii pe evenimente asigurate pentru toate politele de asigurare in curs, pentru care a primit sau este indreptatit sa primeasca despagubirea.
  • Asiguratul are obligatia sa declare existenta altor asigurari acoperind aceeasi Raspundere la asiguratori diferiti, atat la incheierea politei de asigurare, cat si pe parcursul valabilitatii acesteia.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit sau celui pagubit la cererea asiguratului, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
  • despagubirile se platesc in LEI la cursul de schimb LEI - valuta, comunicat de BNR pentru ziua in care s-a incasat ultima rata de prima aferenta politei de asigurare.
  • Prin plata despagubirii pe cale amiabila se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator. Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si nu mai are nici o pretentie in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • In raporturile juridice directe dintre asigurat si asigurator, termenul de prescriptie, in cadrul caruia asiguratul poate solicita asiguratorului restituirea despagubirilor platite de acesta catre clientul prejudiciat, este de 2 ani calculati de la data cand asiguratul a platit despagubirea, cu conditia ca dauna sa fi fost produsa in perioada de asigurare, sa fi fost avizata si asiguratorul sa fi fost de acord cu cuantumul despagubirii.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 031.9107, 031.9108

Email: daune.tara@euroins.rodaune.bucuresti@euroins.ro

Centrul de apel de urgenta: 0372 165 652, 24 ore din 24, 365 de zile/an

 - de LUNI pana VINERI, intre 7:00 – 22:00 si SAMBATA-DUMINICA, intre 10:00 – 19:00

Diverse: 
  • Partile pot aduce de comun acord modificari la polita de asigurare, acestea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • In limita indemnizatiilor platite asiguratului, asiguratorul este subrogat in drepturile acestuia impotriva celor raspunzatori de producerea si marirea pagubelor.
  • Daca asiguratul renunta la dreptul de regres, sau daca din vina lui exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati indemnizatia pana la limita sumei reprezentand dreptul de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata, in termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea scrisa facuta de catre asigurator.
  • In termen de 20 zile calendaristice dupa producerea evenimentului asigurat, asiguratorul poate sa denunte polita de asigurare, daca acesta a ramas in vigoare, prin scrisoare recomandata.
  • Asiguratorul poate sa denunte polita de asigurare inainte de producerea evenimentului asigurat, sau sa refuze plata indemnizatiei dupa producerea evenimentului asigurat, fara restituirea primelor incasate, in cazul in care asiguratul a incercat sau incearca sa obtina prin frauda sau tentativa de frauda despagubiri de la asigurator.
  • Asigurarea incheiata potrivit politei este supusa legilor si practicilor din Romania, iar polita de asigurare se completeaza cu prevederile legale in vigoare privitoare la asigurari.
  • Dreptul de a ridica pretentii fata de asigurator privind achitarea indemnizatiei se stinge in termen de doi ani de la data producerii evenimentului asigurat.
  • Orice diferend in legatura cu aplicarea si interpretarea politei de asigurare se va solutiona pe cale amiabila, in caz contrar, litigiul urmand a fi rezolvat de catre instantele judecatoresti competente din Romania.