Asigurarea de raspundere civila legala a PRODUCATORULUI - OMNIASIG Vienna Insurance Group

asigurari omniasig vienna insurance group producator produse terti pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Aleea Alexandru, nr. 51.

office@omniasig.ro

Tel:   021.405.74.20, 021.405.74.24

Fax:   021.311.44.95, 021.311.44.90

                  OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. isi are inceputurile in anul 1995, cand lua fiinta societatea de asigurari OMNIASIG. 6 ani mai tarziu era infiintata BCR Asigurari, ca o divizie a bancii cu acelasi nume. Desi infiintate ca societati de asigurari distincte, cele 2 entitati ajung sa intre in sfera de interes a unuia dintre cei mai mari actori ai pietei de asigurari internationale, grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care, mai intai in anul 2005 preia OMNIASIG iar peste 3 ani, in 2008 avea sa preia si BCR Asigurari. Dupa alti 4 ani, in 2012 avea sa se realizeze fuziunea prin absorbtie a OMNIASIG de catre BCR Asigurari si a rezultat ceea ce cunoastem astazi ca fiind una dintre cele mai puternice societati de asigurari de pe piata romaneasca de asigurari, si anume OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. Aceasta este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-047-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. detine in portofoliu polita de Raspundere Civila Legala a producatorului pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. il constituie, acoperirea daunelor cauzate unor terte persoane de sau in legatura cu produse rezultate din activitati cuprinse in obiectul de activitate al asiguratului care au fost precizate in cererea de asigurare anexata la polita, si care reprezinta o consecinta directa a consumului sau utilizarii respectivului produs.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica sau juridica care are calitatea de producator, fiind:
    • operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    • operatorul economic care fabrica materie prima;
    • operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    • operatorul economic care reconditioneaza produsul;
    • operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    • reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    • operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ultetioare a unei operatiunl de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    • distrlbuitorul produsului importat in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    • distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la produse; informatii referitoare la controlul calitatii produselor, omologare, standarde de calitate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
    • sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care are calitatea de producator, fiind:
    • operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    • operatorul economic care fabrica materie prima;
    • operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    • operatorul economic care reconditioneaza produsul;
    • operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    • reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    • operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ultetioare a unei operatiunl de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    • distrlbuitorul produsului importat in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    • distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client / consumator):

  • persoana fizica sau juridica, ce utilizeaza sau consuma produse, in calitate de destinatar final.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:

  • pagube materiale;
  • vatamari corporale, din care:
    • sublimita pe persoana pentru deces;
    • sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
    • sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare pentru:
    • sumele compensatorii pe care asiguratul trebuie sa le plateasca cu titlu de despagubiri partii prejudiciate ca urmare a producerii evenimentului asigurat;
    • cheltuielile de judecata suportate de partea prejudiciata pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca acesta a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila;
    • cheltuielile de judecata suportate de asigurat in procesul civil, stabilite de lege ori de catre instantele de judecata, daca acesta a fost obligat la plata despagubirilor.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru pretentiile formulate in legatura cu:
    • orice produs care nu este rezultat din activitati cuprinse in obiectul de activitate al asiguratului, sau orice activitati cuprinse in obiectul de activitate al asiguratului, dar pe care acesta nu le-a precizat in cererea de asigurare anexata la polita;
    • daune cauzate de utilizarea / folosirea produselor prin nerespectarea instructiunilor si a altor informatii vizand securitatea utilizatorilor / consumatorilor care insotesc produsul;
    • daune cauzate de incapacitatea unui produs sau a unei parti componente a acestuia de a functiona conform intentiei pentru care a fost realizat;
    • orice produs neomologat de autoritatea competenta sau care nu are avizele necesare producerii sau comercializarii, ori neinsotit de certificat de calitate ori declaratie de conformitate;
    • daune cauzate de produse pentru care contractul dintre parti nu cuprinde prevederi legate de calitatea produsului, standardele sau normele de fabricatie in baza carora se realizeaza si obligativitatea livrarii pe baza de certificat de calitate ori declaratie de conformitate;
    • raspunderea producatorului rezultata din inexistenta sau nerespectarea de catre consumator a instructiunilor de transport, manipulare, depozitare, punere in functiune, intretinere si exploatare sau, dupa caz, consum, a oricarui produs;
    • daune constand in deteriorarea sau defectarea produsului care face obiectul asigurarii sau a oricarei parti componente a acestuia in perioada de garantie, precum si vicii ascunse aparute dupa scurgerea perioadei medii de utilizare a produselor;
    • orice consecinte ale uzurii sau deprecierii normale a oricarui produs sau parti componente a acestuia;
    • orice consecinte ale violarii sigiliilor prevazute de producator, precum si ale interventiilor neautorizate asupra produselor;
    • orice costuri / cheltuieli ocazionate de reparatia, reconditionarea, inlocuirea produsului care face obiectul asigurarii sau a oricarei parti componente a acestuia si / sau orice pierdere economica aparuta ca o consecinta a necesitatii unei astfel de reparatii, reconditionari sau inlocuiri;
    • costurile sau reducerea valorii oricarui produs sau a unei parti componente a acestuia;
    • retragerea / rechemarea de pe piata a produsului sau a unor parti componente ale acestuia;
    • raspunderea distribuitorilor de produse, inclusiv cea rezultata din:
      • modificari de orice fel, efectuate asupra produsului propriu-zis;
      • demonstratii sau operatii de instalare, intretinere sau reparatii;
      • ambalari, reambalari sau etichetari;
    • daune cauzate de orice produs sau de catre orice parte componenta a acestuia care, cu stiinta asiguratului, se intentioneaza a fi incorporata in structura, mecanismul sau controlul oricarui aparat de zbor.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Sa insoteasca orice produs de instructiuni de folosire, termen de valabilitate / durata de utilizare, alte informatii vizand securitatea utilizatorilor / consumatorilor, scrise la loc vizibil, in limba romana.
  • Sa respecte intocmai in procesul de fabricatie prevederile normelor de fabricatie (tehnologii, norme interne, standarde etc.).
  • Sa respecte legislatia in vigoare referitoare la produsele care fac obiectul activitatii sale.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a producatorului pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea daunelor se face de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul ori imputernicitii sai si / sau beneficiarul ori imputernicitii sai.
  • Evaluarea daunelor se face de catre asigurator, inclusiv prin experti, in baza documentelor si informatiilor furnizate de asigurat.
  • despagubirile se stabilesc pe baza intelegerii tripartite dintre asigurat, beneficiar si asigurator, sau prin hotarare judecatoreasca definitiva, investita cu formula executorie.
  • Tranzactia incheiata intre asigurat si beneficiar cu privire la plata despagubirilor nu obliga asiguratorul la nici un fel la plata, nefiindu-i opozabila.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca din actele intocmite de organele competente si din instiintarea asiguratului rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia pentru producerea daunelor, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului suferit.
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza intelegerii dintre parti, in cazul in care:
    • nu pot fi elucidate cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat, persoana raspunzatoare de producerea daunelor, sau cuantumul acestora;
    • persoana pagubita formuleaza pretentii de despagubiri ce se cuvin sub forma de prestatii banesti periodice (ex.: pensie de intretinere), precum si in cazul in care pentru aceste prestatii se solicita o suma globala.
  • In cazul in care producerea unui eveniment asigurat se datoreaza actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, asiguratorul acorda despagubiri conform procentului de culpa al asiguratului rezultat din documentele emise de organele competente si / sau declaratii de martori.
  • In situatiile de culpa comuna masura raspunderii fiecarei persoane vinovate de producerea evenimentelor asigurate va fi cea rezultata din actele emise de organele competente. In cazul in care din aceste acte nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in producerea evenimentului asigurat.
  • In cazul in care beneficiarul a contribuit din culpa la producerea evenimentului asigurat sau la marirea daunei, asiguratul va fi tinut raspunzator numai pentru partea din dauna pe care a produs-o.
  • Despagubirea nu poate depasi nivelul limitelor de Raspundere asumate prin polita.
  • Asiguratorul plateste despagubirea cuvenita nemijlocit beneficiarului, instiintand despre aceasta in scris pe asigurat, in masura in care beneficiarul nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea se plateste asiguratului, cu conditia ca aceasta sa fie justificata de acesta si recunoscuta de asigurator, in cazul in care asiguratul dovedeste ca a despagubit pe beneficiar.
  • Despagubirea cuvenita se calculeaza prin deducerea fransizei prevazute in polita, la producerea sau aparitia fiecarui eveniment asigurat.
  • Prin plata despagubirii se sting orice pretentii ale asiguratului fata de asigurator.
  • In cazul daunelor materiale asiguratorul nu despagubeste taxele platite de asigurat in strainatate sau in Romania si pe care acesta are dreptul sa le recupereze conform legii (ex: TVA, etc.).
  • Daca legea nu prevede altfel, despagubirea va fi platita in termen de maxim 15 zile de la data finalizarii instrumentarii dosarului de dauna.
  • Asiguratorul este indreptatit:
    • sa nu acorde despagubiri daca:
      • asiguratul / contractantul nu si-a indeplinit obligatiile decurgand din polita;
      • dauna s-a produs in perioada de suspendare a efectelor juridice ale politei;
      • se constata reaua credinta a asiguratului sau a beneficiarului in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat;
      • in declaratiile asiguratului sau ale reprezentantilor acestuia ori ale beneficiarului, care au stat la baza incheierii politei de asigurare sau care sunt facute cu ocazia cererii de despagubire ori cu oricare alt prilej, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase, omisiuni sau in mod evident exagerari care conduc la inducerea in eroare a asiguratorului;
      • asiguratul nu a comunicat de indata schimbarea imprejurarilor privind riscul;
      • asiguratul nu a respectat recomandarile asiguratorului, iar din constatarile facute ulterior producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat rezulta ca, din acest motiv, dauna nu a putut fi evitata sau a fost favorizata, ori ca dauna s-a marit, pentru partea de dauna care s-a marit;
      • asiguratul, sau, dupa caz, beneficiarul, nu prezinta dovezi suficiente pentru justificarea dreptului sau la plata despagubirii;
      • in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat s-a declansat procesul penal impotriva asiguratului sau a unuia / unora dintre persoanele incluse in notiunea de asigurat colectiv, pana la finalizarea procesului penal.
    • sa initieze, dupa plata despagubirii si in limita acesteia, actiune de recuperare impotriva persoanelor vinovate de producerea sau marirea daunei, pentru partea de dauna care s-a marit, in situatia in care ulterior platii despagubirii se constata ca, in baza prevederilor politei, aceasta nu trebuia acordata, inclusiv in situatia in care hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila in temeiul careia s-au acordat despagubiri este schimbata, in tot sau in parte, prin promovarea unei cai extraordinare de atac.
  • Despagubirea cuvenita se plateste in Romania, dupa cum urmeaza:
    • Pentru politele la care prima de asigurare a fost platita in Lei (RON), despagubirea se plateste in Lei (RON). In situatia in care documentele de plata sunt in valuta despagubirea cuvenita se va determina prin aplicarea cursului valutar de referinta din ziua incheierii instrumentarii dosarului de dauna, daca depunerea tuturor documentelor necesare instrumentarii acestuia sa efectuat in termen de 60 zile de la data producerii sau aparitiei evenimentului asigurat. In cazul depasirii acestui termen despagubirile se vor calcula in functie de cursul valutar de referinta valabil in cea de-a 60-a zi de la data producerii sau aparitiei evenimentului asigurat.
    • Pentru politele la care prima a fost platita in valuta:
      • pentru cazul in care despagubirea nu se stabileste pe baza de documente de plata, despagubirea cuvenita se plateste in aceeasi valuta in care s-a platit prima de asigurare sau in alta valuta agreata de parti;
      • pentru cazul in care despagubirea se stabileste pe baza de documente de plata, despagubirea cuvenita se plateste in valuta rezultata din documentele de plata sau in alta valuta agreata de parti.
  • In asigurarea de Raspundere civila persoanele pagubite se pot indrepta impotriva persoanelor responsabile de producerea daunei, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste despagubirea cuvenita conform politei.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune - NON STOP -

Tel: 021.9669 - pentru apeluri efectuate din tara

Tel: 004.021.777.9669 - pentru apeluri efectuate din strainatate

 - de LUNI pana DUMINICA -

Diverse: 
  • Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
  • Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
  • In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
  • Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
  • Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
  • In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
  • Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.