Asigurarea de raspundere civila legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau - GENERALI Romania Asigurare-Reasigurare

asigurari generali romania proprietar imobile chirias pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Piata Charles de Gaulle, nr. 15, etajele 6 si 7.

office@generali.ro

Tel:   021.207.00.08, 021.312.36.35

Fax:   021.312.37.20

               GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este o societate de asigurari cu traditie si un istoric indelungat pe meleagurile romanesti. In 1835 era infiintata, la Braila, prima sucursala a grupului Generali, in Romania. In 1935 societatea isi muta sediul la Bucuresti si isi schimba denumirea in GENERALA - Societate Romana de Asigurari Generale. In anul 1948, datorita contextului politic, Grupul Generali este fortat sa se retraga de pe piata est-europeana si, implicit, din Romania. Dupa o pauza de 45 de ani, in anul 1993 Generali revine pe piata din Romania. Astfel, se infiinteaza societatea Generala Asigurari S.A., avand capital mixt italiano-roman, actionarii fiind Assicurazioni Generali (51%) si alte 4 companii romanesti, activitatea vizand in principal asigurarile generale. In anul 1999, Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni, iar numele companiei devine GENERALI Asigurari. In anul 2011, Generali Asigurari si Ardaf fuzioneaza dand nastere unei noi companii, cunoascuta astazi ca Generali Romania, o companie mai puternica in piata romaneasca de asigurari. Generali Romania este prezenta in toate orasele importante ale tarii, cu peste 88 de agentii si puncte de lucru, reusind in fiecare zi sa protejeze in mod activ si sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor. GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-002-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA ofera clientilor sai polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat persoanelor fizice sau juridice, cu care a incheiat contracte valabile de inchiriere, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune), prin care devine raspunzator in baza contractului de inchiriere.

  • Conform prevederilor legale, cad in sarcina proprietarului urmatoarele obligatii specifice inchirierii spatiilor:
    • Proprietarul este tinut, chiar fara vreo stipulatie expresa:
      • sa predea chiriasului bunul pe care i l-a inchiriat, impreuna cu toate accesoriile sale, in stare corespunzatoare utilizarii acestuia;
      • sa mentina bunul in stare corespunzatoare de folosinta pe toata durata inchirierii;
      • sa asigure chiriasului linistita si utila folosinta a bunului pe tot timpul inchirierii;
    • Sa efectueze toate reparatiile care sunt necesare pentru a mentine bunul in stare corespunzatoare de intrebuintare pe toata durata inchirierii, conform destinatiei stabilite la incheierea contractului;
    • Sa intretina in bune conditii structura de rezistenta, elementele de constructie exterioara (acoperis, fatada, imprejmuiri, pavimente), precum si spatiile comune din interiorul cladirii (casa scarii, casa ascensorului, holuri, coridoare, subsoluri, scari exterioare) aferente spatiului inchiriat;
    • Sa intretina in bune conditii instalatiile comune proprii cladirii (ascensor, hidrofor, instalatii de alimentare cu apa, de canalizare, instalatii de incalzire centrala si de preparare a apei calde, instalatii electrice si de gaze, centrale termice, instalatii de colectare a deseurilor, instalatii de antena colectiva, instalatii telefonice) aferente spatiului inchiriat;
    • Sa efectueze lucrarile de intretinere si de reparatii capitale prevazute in cartea tehnica a spatiului inchiriat si/sau rezultate din activitatea de urmarire a comportarii in timp a constructiei inchiriate, ori alte lucrari de interventie asupra constructiilor, conform normelor legale;
    • Sa intreprinda tot ceea ce este necesar pentru a asigura in mod constant chiriasului folosinta linistita si utila a bunului, fiind dator sa se abtina de la orice fapt care ar impiedica, diminua sau stanjeni o asemenea folosinta;
    • Sa garanteze pe chirias contra tuturor viciilor lucrului care impiedica sau micsoreaza folosirea lui, chiar daca nu le-a cunoscut la incheierea contractului si fara a tine seama daca ele existau dinainte ori au survenit in cursul inchirierii. Proprietarul nu raspunde pentru viciile care erau aparente la data incheierii contractului si pe care chiriasul nu le-a reclamat;
    • Sa garanteze pe chirias inclusiv atunci cand bunul inchiriat nu corespunde calitatilor convenite de catre parti;
    • Daca un tert pretinde vreun drept asupra bunului inchiriat, proprietarul este dator sa il apere pe chirias chiar si in lipsa unei tulburari de fapt. Daca chiriasul este lipsit in tot sau in parte de folosinta bunului, proprietarul trebuie sa il despagubeasca pentru toate prejudiciile suferite din aceasta cauza;
    • Proprietarul nu este tinut sa il garanteze pe chirias de tulburarea cauzata prin fapta unui tert care nu pretinde vreun drept asupra bunului, afara numai daca tulburarile incepute inaintea predarii bunului il impiedica pe chirias sa il preia;
    • Proprietarul are dreptul de a pastra lucrarile adaugate si autonome efectuate de chirias asupra bunului pe durata inchirierii si nu poate fi obligat la despagubiri decat daca chiriasul a efectuat lucrarile cu acordul prealabil al proprietarului;
  • Cauze exoneratoare de Raspundere, prevazute de lege:
    • Raspunderea proprietarului este inlaturata atunci cand prejudiciul este cauzat de forta majora sau de caz fortuit. Forta majora este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Cazul fortuit este un eveniment care nu poate fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs.
    • Fapta victimei insesi (chiriasului) si fapta tertului inlatura raspunderea, chiar daca nu au caracteristicile fortei majore, ci doar pe cele ale cazului fortuit.
    • Victima (chiriasul) nu poate obtine repararea prejudiciului cauzat de proprietarul care i-a acordat ajutor in mod dezinteresat sau de lucrul ori de animalul apartinand proprietarului de care s-a folosit cu titlu gratuit, decat daca dovedeste
    • intentia sau culpa grava a celui care, potrivit legii, ar fi fost chemat sa raspunda.
    • Nu datoreaza despagubire proprietarul care, fiind in legitima aparare, a cauzat chiriasului agresor un prejudiciu.
    • Proprietarul care a cauzat un prejudiciu, nu este raspunzator daca in momentul in care a savarsit fapta pagubitoare se afla intr-o stare, chiar vremelnica, de tulburare a mintii care l-a pus in neputinta de a-si da seama de urmarile faptei sale. Cu toate acestea, el este raspunzator daca starea vremelnica de tulburare a mintii a fost provocata de el insusi, prin betia produsa de alcool, de stupefiante sau de alte substante inerate in mod voluntar.
    • Parintii sau, dupa caz, tutorii, nu raspund pentru fapta minorului daca probeaza ca aceasta constituie urmarea unei alte cauze decat modul in care si-au indeplinit indatoririle decurgand din exercitiul autoritatii parintesti. De asemenea, parintii ori tutorii nu raspund daca fac dovada ca sunt indeplinite cerintele raspunderii persoanei care avea obligatia de supraveghere a minorului.
    • Comitentul nu raspunde daca dovedeste ca chiriasul cunostea sau, dupa imprejurari, putea sa cunoasca la data savarsirii faptei prejudiciabile, ca prepusul a actionat fara nicio legatura cu atributiile sau cu scopul functiilor incredintate de comitent.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie fi persoana fizica sau juridica care detine in proprietate un imobil a carui folosinta temporara, totala sau partiala, o transmite pe o durata determinata unor alte persoane in schimbul unei chirii si cu destinatia de locuinta, sediu social, magazin, depozit, stand expozitional, cabinet, birou, activitate de productie, etc.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, documente de proprietate;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii sumare privind obligatiile asumate de proprietar prin contractul de inchiriere;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • in cazul incetarii din orice cauza a contractului de inchiriere incheiat de asigurat;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, isi exercita acoperirea numai pentru imobilele detinute de proprietar pe teritoriul Romaniei, si care fac obiectul unui contract de inchiriere intocmit in conformitate cu legislatia specifica din Romania.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care detine in proprietate un imobil a carui folosinta temporara, totala sau partiala, o transmite pe o durata determinata unor alte persoane in schimbul unei chirii si cu destinatia de locuinta, sediu social, magazin, depozit, stand expozitional, cabinet, birou, activitate de productie, etc.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.

               Contractant poate fi persoana care incheie polita de asigurare cu asiguratorul pentru asigurarea unui risc privind o alta persoana si se obliga fata de asigurator sa plateasca prima de asigurare precum si sa respecte obligatiile care ii revin
prin polita.

               Beneficiar al asigurarii (chirias):

  • persoana fizica sau juridica care inchiriaza de la proprietar un spatiu, in baza unui contract de inchiriere, in calitate de locatar, avand fie destinatie de locuinta, fie pentru a-si desfasura activitatea.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului este:

  • Limita unica a raspunderii pentru intreaga perioada de asigurare - care reprezinta raspunderea maxima a asiguratorului pentru toate evenimentele asigurate intamplate in perioada de valabilitate a politei de asigurare, indiferent de numarul acestora si de cuantumul despagubirilor solicitate pentru un singur eveniment;
  • O limita maxima a raspunderii prevazuta pentru fiecare eveniment asigurat si o limita agregat pe intreaga perioada asigurata.
    • Limita maxima a raspunderii pe eveniment reprezinta despagubirea maxima pe care asiguratorul o poate acorda pentru toate pagubele inregistrate in perioada de valabilitate a politei ca urmare a producerii unui singur eveniment asigurat;
    • Limita agregat pe intreaga perioada asigurata reprezinta limita totala a raspunderii asiguratorului obtinuta prin cumularea limitelor maxime stabilite pe fiecare eveniment;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le platesca cu titlu de daune pentru prejudicii, provocate din culpa sa chiriasilor, prin vatamari corporale si pagube la bunurile apartinand acestora (avarieri, distrugeri, deteriorari);
  • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare;
  • In situatiile prevazute mai sus se acorda despagubiri numai daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
    • pretentiile de despagubire ale clientilor sa fie formulate pentru prima oara in scris, impotriva asiguratului, in timpul perioadei de asigurare;
    • actele / faptele generatoare ale prejudiciilor sa fi fost savarsite in perioada de asigurare mentionata in polita de asigurare;
    • pretentiile de despagubire formulate de clienti sa fie notificate de catre asigurat asiguratorului in perioada de asigurare.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • orice raspunderi ale asiguratului care exced raspunderea civila legala;
    • pretentii de despagubire in legatura cu termenele de predare - primire a spatiilor, nivelul preturilor, neincasarea chiriilor, neocuparea spatiilor detinute de asigurat;
    • pretentii de despagubire pentru pagube produse de asigurat chiriasilor cu care nu are incheiet un contract valabil de inchiriere;
    • pretentii de despagubire pentru pagube produse ca urmare a nerespectarii unui anumit climat sau regim termic in spatiile respective, din cauze ce nu tin de vina asiguratului.
  • Nu sunt cuprinse in asigurare si deci nu se acorda despagubiri pentru prejudiciile pentru care poate fi atrasa raspunderea asiguratului dar care au fost notificate asiguratorului dupa expirarea politei.
  • Asiguratul nu are Raspundere civila daca evenimentul s-a produs:
    • dintr-un caz de forta majora definita conform legii romane;
    • din culpa exclusiva a persoanei pagubite;
    • din culpa exclusiva a unei terte persoane.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, sunt:

  • Pe intreaga perioada de valabilitate a politei, asiguratul este obligat:
    • sa comunice asiguratorului orice modificare intervenita in legatura cu datele luate in considerare la incheierea politei, precum si schimbarea imprejurarilor esentiale privind posibilitatea producerii riscului asigurat;
    • sa declare existenta altor asigurari pentru aceeasi Raspundere la asiguratori diferiti, atat la incheierea politei de asigurare, cat si pe parcursul derularii acesteia;
    • sa plateasca primele de asigurare in cuantumul si la termenele inscrise in polita de asigurare.
  • Dupa primirea unei solicitari de despagubiri, asiguratul este obligat:
    • sa avizeze in scris asiguratorul, imediat ce a luat la cunostinta, cu privire la primirea oricarei solictari de despagubiri generatoare de pretentii de despagubire, despre cauzele si imprejurarile in care acesta a intervenit si despre natura daunei;
    • sa furnizeze toate informatiile si inscrisurile solicitate de asigurator si sa permita acestuia sa faca investigatii referitoare la cauza si marimea daunei;
    • sa comunice, in scris, pretentiile formulate de cei pagubiti si sa depuna orice acte primite in legatura cu producerea daunei;
    • sa nu recunoasca nici o Raspundere si sa nu faca nici o oferta, promisiune sau plata fara acordul scris al asiguratorului;
    • sa-si organizeze o buna aparare in procesul intentat de pagubit, tinand seama si de recomandarile facute de asigurator, inclusiv in ceea ce priveste angajarea unui aparator atat in prima instanta cat si in caile de atac (asiguratorul poate folosi si calea interventiei in interesul asiguratului raspunzator de producerea prejudiciului, ori de cate ori in acest fel se asigura o mai buna aparare a intereselor acestuia);
    • sa conserve dreptul de regres al asiguratorului si sa-i acorde acestuia suport in vederea recuperarii prejudiciilor de la persoanele vinovate de producerea prejudiciului, altele decat persoanele asigurate.
    • sa nu intreprinda nici o actiune care sa conduca la marirea pagubelor susceptibile de a fi acoperite prin asigurare.
  • In caz de neindeplinire a oricareia din obligatiile prevazute mai sus, asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirilor.
  • Respectarea riguroasa a obligatiilor ce revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile acestora la cererea - chestionar sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice Raspundere care revine asiguratorului.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Stabilirea cuantumului despagubirilor se poate face prin acord amiabil in procedura de mediere sau in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Asiguratorul, asiguratul si clientul prejudiciat pot opta pentru stabilirea despagubirilor la procedura de mediere in conditiile legii. In caz de neintelegere asupra existentei erorii profesionale sau asupra cuantumului prejudiciului, despagubirile se vor acorda in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Asiguratorul are dreptul de a prelua in numele asiguratului apararea in procesul civil sau solutionarea oricarei cereri de despagubire si va avea puteri depline in rezolvarea amiabila a oricarui litigiu sau incheierea unei tranzactii privind despagubirea.
  • Sumele reprezentand despagubiri pentru daunele ce cad sub incidenta politei de asigurare vor fi platite de catre asigurator in ordinea formularii cererilor de despagubire.
  • Plata despagubirii va fi efectuata de asigurator numai dupa ce asiguratul:
    • va face dovada raspunderii sale si a obligatiei de despagubire a prejudiciului produs persoanelor pagubite;
    • va declara daca si ce asigurari a mai incheiat pentru acelasi risc;
    • va preda toata documentatia ceruta de asigurator, inclusiv cea necesara pentru a exercita actiunea de regres.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit persoanei pagubite, in masura in care aceasta nu a fost deja despagubita de asigurat; despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit persoana pagubita.
  • Inceputul procedurii de stabilire a despagubirii, cuantificarea sau plata unor sume cu titlu de avans nu constituie o recunoastere a obligatiei asiguratorului de a despagubi; ca urmare, asiguratorul isi pastreaza dreptul de a opune noi exceptii care pot conduce la o cuantificare diferita a despagubirii sau chiar la negarea dreptului la despagubire, caz in care se vor recupera sumele deja platite asiguratului.
  • Despagubirea achitata nu va putea depasi limitele de despagubire stabilite in polita. Despagubirea platita de asigurator nu poate depasi nici cuantumul prejudiciului cauzat tertului pagubit.
  • Cheltuielile de judecata si orice alte cheltuieli avansate de asigurator sau de catre asigurat cu acordul asiguratorului, fac parte din despagubire, iar impreuna cu contravaloarea prejudiciului acordat tertului pagubit nu vor putea depasi limitele de despagubire stabilite in polita de asigurare.
  • Daca despagubirea, este mai mica decat fransiza, asiguratorul nu plateste despagubirea; daca despagubirea astfel calculata depaseste fransiza, aceasta se scade din despagubire.
  • Cheltuielile de limitare a pagubelor sunt in sarcina asiguratorului numai in masura in care acestea se dovedesc a fi justificate, pentru limitarea si diminuarea efectelor evenimentului asigurat si nu pot depasi, singure sau impreuna cu despagubirea si eventuale cheltuieli de judecata, limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare.
  • despagubirile se platesc in lei, in termen de maxim 30 zile de la stabilirea unui acord amiabil sau de la ramanerea definitiva a unei hotarari judecatoresti.
  • Daca limita de despagubire a politei a fost stabilita in valuta, despagubirea va fi achitata in lei la cursul BNR din data efectuarii platii. 
  • Prin efectul platii despagubirii, asiguratorul se subroga in limita acestei sume, in drepturile asiguratului impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat.
  • Simularea sau exagerarea cu intentie a prejudiciului cauzat: Daca asiguratul simuleaza producerea evenimentului asigurat, exagereaza cu intentie cuantumul prejudiciului cauzat tertilor, foloseste spre justificare mijloace sau documente mincinoase sau frauduloase, isi asuma raspunderea pentru prejudicii pentru care nu este tinut raspunzator conform legii, modifica sau altereaza cu intentie urmele si ramasitele evenimentului asigurat sau faciliteaza agravarea pagubei, intreprinde orice alte fapte care au drept scop inducerea in eroare a asiguratorului cu privire la valoarea prejudiciului sau producerea evenimentului asigurat, acesta decade din dreptul la despagubire. In oricare din situatiile enumerate mai sus asiguratorul poate rezilia polita fara restituirea proportionala a primei de asigurare.

Notificare daune:

Se face in centrul de Constatare daune existent in fiecare oras din Romania.

www.generali.ro / servicii / solutionare-daune / auto / unitati-constatare

dauneauto@generali.com

de LUNI pana VINERI, intre 9:00 – 18:00 -

Diverse: 
  • Se acorda despagubiri in baza acordului amiabil incheiat intre asigurator, asigurat si persoana pagubita in conformitate cu polita sau in baza unor hotarari definitive si irevocabile pronuntate de instantele de judecata din Romania.
  • Orice neintelegere cu privire la polita va fi solutionata in acord de mediere sau de catre instantele de judecata din Romania.
  • Polita de asigurare se incheie in Romania fiind supus legislatiei in materie din Romania, respectiv dispozitiilor Codului Civil, ale Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele ale Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere a asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Asiguratul trebuie sa faca dovada ca riscul produs este acoperit prin asigurare, daca nu se prevede altfel in polita de asigurare.