Asigurarea de raspundere civila legala a unitatilor de SERVICE AUTO fata de beneficiari - EUROINS Romania Asigurare-Reasigurare

asigurari euroins service auto pitesti arges

ROMANIA, ILFOV, Voluntari, Sos. Bucuresti Nord, nr. 10, Global City Business Park, Cladirea O23, etaj 4.

office@euroins.ro

Tel:   021.317.07.41, 021.317.07.31, 021.317.07.11,

021.233.34.74, 021.317.07.35, 021.317.07.12,

021.317.07.40, 021.317.07.42

Fax:   021.317.07.18, 021.317.07.14

               SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA a fost fondata in 1994 de catre compania bulgara Euroins Insurance Group (EIG) care este de altfel actionarul majoritar. Fiind unul dintre cele mai mari si independente grupuri din regiune, EIG isi propune pe piata de asigurari din Romania, prin Euroins Romania, sa se pozitioneze in top 5 cei mai buni asiguratori si sa devina unul dintre cele mai respectate brand-uri. Propunandu-si o gama completa de riscuri acoperite, simplitate si transparenta, EUROINS Romania actioneaza pentru a se dezvolta pe linia corectitudinii si promptitudinii în prestarea fiecarui serviciu catre clientii sai.  In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Gibraltar, Franta, Italia, Austria, Germania, Ungaria. SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-010-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a asiguratului, pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite in baza contractului / fisei tehnice.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie acoperirea despagubirilor datorate tertilor pagubiti, ca urmare a desfasurarii activitatii in domeniul prestarilor de servicii pentru autovehicule in timpul perioadei asigurate.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de forma de proprietate si organizare, autorizata sa desfasoare activitati in domeniul prestarilor de servicii (reparatii si remedieri, testare, revizii si verificare, vulcanizare, spalare, vopsire etc.) pentru autovehicule (automobile, autocamioane, autoutilitare, autobuze, motociclete, motorete si altele asemenea);
    • prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • directorii, partenerii, actionarii in timp ce actioneaza in aceasta calitate, pentru asigurat;
      • persoanele care au incheiat un contract de munca sau ucenicie cu asiguratul, in timpul exercitarii atributiilor ce le revin in serviciul acestuia;
        • persoana care lucreaza pentru asigurat (angajata sau imprumutata de acesta de la alt patron in baza unei intelegeri) in legatura cu afacerea va fi considerata ca fiind angajata cu contract de munca sau ucenicie (persoane angajate prin oficiile fortei de munca, liber profesionisti, persoane care sunt specializate de asigurat, etc.).
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii despre natura si volumul activitatii:
    • tipul serviciilor prestate si marcile de autovehicule;
    • perioada de garantie acordata pe tipuri de servicii prestate;
    • cifra de afaceri;
    • numarul mediu de autovehicule reparate / luna;
    • numarul maxim de autovehicule ce se pot afla in service la un moment dat;
    • numarul si structura angajatilor;
    • structura clientilor;
    • executarea de probe dupa efectuarea lucrarilor de service;
    • prestati servicii de service si in afara locatiei / locatiilor special amenajate;
    • piesele, subansamblurile, produsele finite utilizate in activitatea de prestare servicii sunt garantate si omologate de producator;
    • principalele dotari existente in unitatea service si furnizorul lor;
    • informatii privind principalii factori de risc;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, poate sa fie:

  • societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de forma de proprietate si organizare, autorizata sa desfasoare activitati in domeniul prestarilor de servicii (reparatii si remedieri, testare, revizii si verificare, vulcanizare, spalare, vopsire etc.) pentru autovehicule (automobile, autocamioane, autoutilitare, autobuze, motociclete, motorete si altele asemenea);
    • prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • directorii, partenerii, actionarii in timp ce actioneaza in aceasta calitate, pentru asigurat;
      • persoanele care au incheiat un contract de munca sau ucenicie cu asiguratul, in timpul exercitarii atributiilor ce le revin in serviciul acestuia;
        • persoana care lucreaza pentru asigurat (angajata sau imprumutata de acesta de la alt patron in baza unei intelegeri) in legatura cu afacerea va fi considerata ca fiind angajata cu contract de munca sau ucenicie (persoane angajate prin oficiile fortei de munca, liber profesionisti, persoane care sunt specializate de asigurat, etc.).

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele angajatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • Orice persoana care beneficiaza de serviciile asiguratului, conform activitatii de service auto si care si-a incredintat autovehiculul asiguratului, pe baza de documente doveditoare, in scopul efectuarii de catre asigurat a prestatiilor specifice asupra autovehiculului.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat legal sa le plateasca clientilor, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate decurgand exclusiv din activitatea specificata in polita.
  • cheltuielile de judecata facute de persoana pagubita pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila data intr-un proces in care acesta a fost parte cu acordul asiguratorului, ori daca asiguratorul nu a platit despagubiri pe cale amiabila;
  • cheltuielile efectuate, cu acordul scris al asiguratorului, in vederea reconstituirii, refacerii sau inlocuirii documentelor originale, predate de client asiguratului, in vederea exercitarii activitatii specifice, in limita a 5% din limita raspunderii pe eveniment si numai daca aceste documente s-au pierdut, distrus sau deteriorat din vina asiguratului.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si / sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si / sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • pagube produse de influente directe sau indirecte ale exploziei atomice, ale radiatiilor sau contaminarilor radioactive ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile;
    • pretentiile de despagubiri pentru vatamari corporale sau deces suferite de o persoana care are incheiat un contract de munca sau ucenicie cu asiguratul, din cauza si in cursul exercitarii atributiilor de serviciu;
    • costul retragerii, transportului, repararii, modificarii, inlocuirii sau refacerii unui produs livrat sau lucrari executate de asigurat;
    • pretentiile de despagubiri pentru pagube de care raspunde asiguratul in legatura cu:
      • un autovehicul (inclusiv remorca trasa de acesta), autorizat sa circule pe drumurile publice sau pentru care este prevazuta prin lege obligativitatea incheierii asigurarii, proprietate a asiguratului, imprumutat, inchiriat sau condus de acesta;
      • incarcarea sau descarcarea mijloacelor de transport sus mentionate;
    • pretentiile de despagubiri pentru pagube de care raspunde asiguratul in legatura cu :
      • o ambarcatiune, nava, planor, avion sau un astfel de mijloc de transport, daca asiguratul este proprietar, l-a inchiriat, imprumutat, condus sau pilotat;
      • incarcarea sau descarcarea unui astfel de mijloc de transport;
    • pretentiile de despagubiri decurgand dintr-o consultatie, proiect, schita, reteta, deviz date:
      • in schimbul unui onorariu
      • si/sau
      • in legatura cu un produs, altele decat instructiunile normale pentru folosire si intretinere corecta;
    • fransiza prevazuta in specificatia din anexa, care urmeaza sa fie suportata pentru fiecare intamplare, de catre asigurat;
    • pretentiile de despagubiri pentru pierderea sau avarierea bunurilor proprietatea asiguratului;
    • pretentiile de despagubiri pentru pierderea sau avarierea unui produs utilizat de asigurat in procesul prestarii, cauzate de un defect al acestora sau imposibilitatii acestora de a-si indeplini scopul pentru care au fost realizate;
    • pretentii de despagubiri in legatura cu termenele de executie stabilite si pentru efectuarea lucrarilor si tarifele practicate de asigurat;
    • pretentii de despagubiri pentru prejudicii produse ca urmare a nerespectarii de catre client a indicatiilor si masurilor impuse de asigurat in vederea desfasurarii activitatii sale in bune conditii;
    • pretentii de despagubire pentru avarierea, distrugerea bunurilor ori vatamarea corporala / decesul tertului, prin fapta exclusiva a clientului si/sau a altor bunuri ale acestuia, despre care asiguratul nu a avut cunostinta inainte ori pe parcursul derularii activitatii specifice;
    • pretentii pentru pagube cauzate de catre persoane aflate in slujba asiguratului prin: absentarea de la serviciu si nerespectarea graficului de tura, prezentarea la serviciu in stare de ebrietate, furt;
    • pretentii de despagubire pentru avarierea altor bunuri decat cele predate de clienti in vederea executarii operatiilor convenite;
    • pierderi financiare rezultate din neindeplinirea ori indeplinirea defectuoasa a prestarii de servicii in contul clientilor;
    • prejudicii rezultate din desfasurarea de catre asigurat a altor activitati si/sau prestarea de servicii care nu sunt prevazute in autorizatie;
    • prejudicii acoperite prin raspunderi civile ale clientului, furnizorilor ori prestatorilor de servicii, in legatura cu activitatea specifica a asiguratului;
    • pretentii de despagubiri pentru bunurile (lucruri personale precum si diverse obiecte atasate suplimentar, diferite ornamente sau aparate nefixate) lasate de clienti in autovehiculele predate in atelierul de service;
    • pretentii de despagubiri pentru pagube produse autovehiculelor aflate in probe, pe teren, daca reparatiile prevazute nu au fost finalizate astfel incat autovehiculele respective sa fie apte sa circule pe drumurile publice conform reglementarilor legale, precum si daca inainte de plecarea in cursa nu s-a facut verificarea sistemelor de siguranta de catre persoanele raspunzatoare (sef de atelier etc.) conform actelor normative, precum si pentru pagube produse de incendiu daca la plecare nu s-a facut dotarea cu stingator de incendiu in stare de functionare;
    • pretentii de despagubiri in legatura cu probele de teren efectuate dupa reparatii, daca acestea au loc in afara orelor de program, pe trasee periculoase, in legatura cu efectuarea unor curse clandestine sau in conditii meteorologice extreme, periculoase, participarea la curse, raliuri;
    • pretentii de despagubiri in legatura cu avarierea altor autovehicule decat cele predate pentru reparatii.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, sunt:

  • asiguratul are obligatia sa respecte principiile eticii profesionale. In desfasurarea activitatii sale va utiliza materii prime, materiale, produse auxiliare etc., achizitionate de la furnizori autorizati, cu certificate de conformitate si folosite potrivit prescriptiilor fabricantului.
  • sa pastreze evidente corecte ale serviciilor acordate clientilor si sa le puna la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor acestuia, in scopul verificarii sau utilizarii acestora in masura in care se refera la eventuale cereri de despagubire sau la stabilirea corecta a primei anuale de asigurare.
  • in caz de dauna, asiguratul va pune la dispozitia asiguratorului contractul de servicii, documentatia privitoare la contract, tehnologia de executie (fisele tehnologice de reparatie si intretinere), normativul de timp pentru reparatii si intretinere, lista materialelor folosite, lista ultimelor evenimente memorate, alte informatii de specialitate cerute de caz, precum si constatarile facute de organele de drept (politie, pompieri etc.).
  • in cazul in care, in perioada de valabilitate a politei, unii clienti ai asiguratului renunta la serviciile acestuia, scoaterea lor de sub incidenta asigurarii se face numai prin comunicare in scris catre asigurator.
  • asiguratorul va emite pentru fiecare asemenea cerere un act aditional la polita de asigurare, cu mentionarea sumelor datorate cu titlu de prima de asigurare.
  • asiguratul va incheia un contract cu fiecare dintre clientii sai, in termeni clari, privind responsabilitatile fiecarei parti, in conformitate cu proiectul “cadru” pus la dispozitia asiguratorului la incheierea politei si anexat acesteia ca model. Orice alte precizari suplimentare fata de contractul model ce caracterizeaza interesele asiguratorului vor fi aduse in prelabil la cunostinta asiguratorului.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Legala a unitatilor de SERVICE AUTO pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care apeleaza la serviciile sale, in incinta unitatii, datorate vatamarilor corporale si/sau pierderii, avarierii sau distrugerii autovehiculelor si/sau accesoriilor acestora, apartinand clientilor si incredintate asiguratului in vederea executarii prestarilor de servicii convenite, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • In cazul producerii unui eveniment asigurat, despagubirea acordata reprezinta diferenta dintre cuantumul prejudiciului si fransiza mentionata in polita de asigurare.
  • Pentru a fi indreptatit la despagubire, asiguratul este obligat sa demonstreze ca fapta sa, cauzatoare de prejudicii, a fost comisa fara intentie.
  • Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul sau imputernicitii lui. Constatarea si evaluarea pagubelor se pot face si prin experti agreati de asiguratorului.
  • despagubirile se pot stabili pe cale amiabila sau prin hotarare judecatoreasca, conform legislatiei din Romania.
  • In cazul in care despagubirile se stabilesc pe cale amiabila, suma care urmeaza a fi achitata cu titlu de despagubire de catre asigurat se va stabili doar cu consimtamantul prealabil in scris al asiguratorului. In aceasta situatie, culpa poate fi determinata printr-o expertiza extrajudiciara initiata de asigurator si efectuata de un expert autorizat, cheltuielile fiind suportate de asigurator, dar cu conditia ca valoarea despagubirii inclusiv cheltuielile de mai sus sa nu depaseasca limita raspunderii prevazuta in polita.
  • Stabilirea despagubirilor pe cale amiabila se poate face numai daca, din raportul intocmit de expertul autorizat angajat de asigurator si din documentele prezentate de asigurat, rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia pentru producerea prejudiciului, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului suferit.
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza conventiei intre parti, in cazul in care:
    • nu se pot trage concluzii cu privire la persoana raspunzatoare de producerea prejudiciului, cauzele si imprejurarile producerii acestuia, precum si la cuantumul prejudiciului produs;
    • prejudiciul a fost produs datorita actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, fara sa se poata stabili partea din prejudiciu produsa prin fapta asiguratului.
  • In cazul in care cel pagubit a contribuit din culpa la producerea sau marirea pagubei, cel chemat sa raspunda va fi tinut raspunzator numai pentru partea din paguba pe care a produs-o (culpa comuna). In astfel de situatii, masura raspunderii fiecarei persoane va fi stabilita prin expertiza tehnica sau instanta. In cazul in care din aceste documente nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare, prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • Daca la data depunerii cererii de despagubire exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat sau in favoarea asiguratului, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza acestuia, proportional cu raportul dintre limita pe eveniment din polita si totalul limitelor raspunderii pe evenimente asigurate pentru toate politele de asigurare in curs, pentru care a primit sau este indreptatit sa primeasca despagubirea.
  • Asiguratul are obligatia sa declare existenta altor asigurari acoperind aceeasi Raspundere la asiguratori diferiti, atat la incheierea politei de asigurare, cat si pe parcursul valabilitatii acesteia.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit sau celui pagubit la cererea asiguratului, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
  • despagubirile se platesc in LEI la cursul de schimb LEI - valuta, comunicat de BNR pentru ziua in care s-a incasat ultima rata de prima aferenta politei de asigurare.
  • Prin plata despagubirii pe cale amiabila se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator. Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si nu mai are nici o pretentie in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • In raporturile juridice directe dintre asigurat si asigurator, termenul de prescriptie, in cadrul caruia asiguratul poate solicita asiguratorului restituirea despagubirilor platite de acesta catre clientul prejudiciat, este de 2 ani calculati de la data cand asiguratul a platit despagubirea, cu conditia ca dauna sa fi fost produsa in perioada de asigurare, sa fi fost avizata si asiguratorul sa fi fost de acord cu cuantumul despagubirii.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 031.9107, 031.9108

Email: daune.tara@euroins.rodaune.bucuresti@euroins.ro

Centrul de apel de urgenta: 0372 165 652, 24 ore din 24, 365 de zile/an

 - de LUNI pana VINERI, intre 7:00 – 22:00 si SAMBATA-DUMINICA, intre 10:00 – 19:00

Diverse: 
  • Partile pot aduce de comun acord modificari la polita de asigurare, acestea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • In limita indemnizatiilor platite asiguratului, asiguratorul este subrogat in drepturile acestuia impotriva celor raspunzatori de producerea si marirea pagubelor.
  • Daca asiguratul renunta la dreptul de regres, sau daca din vina lui exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati indemnizatia pana la limita sumei reprezentand dreptul de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata, in termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea scrisa facuta de catre asigurator.
  • In termen de 20 zile calendaristice dupa producerea evenimentului asigurat, asiguratorul poate sa denunte polita de asigurare, daca acesta a ramas in vigoare, prin scrisoare recomandata.
  • Asiguratorul poate sa denunte polita de asigurare inainte de producerea evenimentului asigurat, sau sa refuze plata indemnizatiei dupa producerea evenimentului asigurat, fara restituirea primelor incasate, in cazul in care asiguratul a incercat sau incearca sa obtina prin frauda sau tentativa de frauda despagubiri de la asigurator.
  • Asigurarea incheiata potrivit politei este supusa legilor si practicilor din Romania, iar polita de asigurare se completeaza cu prevederile legale in vigoare privitoare la asigurari.
  • Dreptul de a ridica pretentii fata de asigurator privind achitarea indemnizatiei se stinge in termen de doi ani de la data producerii evenimentului asigurat.
  • Orice diferend in legatura cu aplicarea si interpretarea politei de asigurare se va solutiona pe cale amiabila, in caz contrar, litigiul urmand a fi rezolvat de catre instantele judecatoresti competente din Romania.