Asigurarea de raspundere civila legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE - GROUPAMA Asigurari

asigurari groupama hotel motel camping sat vacanta cabana pensiune ferma agroturistica brevet licenta turism cazare tratament agrement pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Str. Mihai Eminescu, nr. 45.

office@groupama.ro

Tel:   021.305.80.00

Fax:   021.310.99.67

              GROUPAMA Asigurari S.A. este parte a marelui grup francez, de asigurari si servicii financiare bancare cu acoperire internationala, GROUPAMA. Asigurator de referinta in Franta, grupul GROUPAMA are o prezenta extinsa la nivel international, in 11 tari din Europa, Africa si Asia. Cu o traditie de peste 100 de ani, GROUPAMA a patruns progresiv pe piata romaneasca, in perioada 2007-2008, achizitionand 3 companii locale de asigurari: BT Asigurari in 2007 si Asiban si OTP Asigurari in 2008, pe care le-a reunit sub brand-ul GROUPAMA Asigurari S.A. Romania. De la infiintare si pana in prezent, GROUPAMA Asigurari S.A. s-a dezvoltat continuu acordand o atentie deosebita satisfacerii nevoilor clientilor, ceea ce a condus la accederea acesteia in categoria societatilor de asigurari premium, alaturi de alte societati de vaza de pe piata romaneasca de asigurari. GROUPAMA Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-009-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GROUPAMA Asigurari S.A. detine in portofoliu polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE pentru acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. il constituie, acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai ca urmare a unor fapte savirsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de numarul de stele, forma de proprietate si organizare, organizata intr-una din structurile de primire turistice (ex.: hoteluri, moteluri, campinguri, sate de vacanta, vile, bungalouri, cabane, pensiuni, ferme agroturistice) si care detine licente si brevete turistice pentru desfasurarea activitatilor specifice de cazare si alimentatie pentru turism, tratament, agreement;
    • prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
      • persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente, brevete;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • documente de autorizare: licenta / brevet de turism;
  • informatii despre natura si volumul activitatii:
    • cifra de afaceri;
    • numarul si structura angajatilor;
    • locatiile de desfasurare a activitatii;
    • categorii locatiilor;
    • numarul locurilor de cazare;
    • facilitati oferite turistilor;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare, licentelor, brevetelor de turism ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate sa fie:

  • societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de numarul de stele, forma de proprietate si organizare, organizata intr-una din structurile de primire turistice (ex.: hoteluri, moteluri, campinguri, sate de vacanta, vile, bungalouri, cabane, pensiuni, ferme agroturistice) si care detine licente si brevete turistice pentru desfasurarea activitatilor specifice de cazare si alimentatie pentru turism, tratament, agreement;
    • prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
      • actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
      • persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele angajatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • Orice persoana care beneficiaza de serviciile asiguratului, conform activitatii hoteliere, pe baza de documente doveditoare.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de daune pentru prejudicii provocate din culpa sa clientilor care beneficiaza de serviciile sale si rezultate din Vatamarea corporala si/sau avarierea, distrugerea ori pierderea de bunuri materiale apartinand acestora:
    • lasate in spatiile de cazare repartizate si/sau in alte spatii special amenajate, detinute de asigurat precum receptia hotelului, vestiar, garderoba, spalatorii;
    • prejudicii cauzate clientilor de alimentele sau produsele preparate de asigurat si consumate de acestia;
    • prejudicii cauzate clientilor de conditii improprii de curatenie si siguranta ale spatiilor de cazare, tratament, agrement, ale mobilierului, amenajarilor interioare, instalatiilor sanitare, electrice, lenjeriei, veselei.
  • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare;
  • prejudicii produse clientilor din culpa asiguratului, ca urmare a pierderii, distrugerii sau deteriorarii documentelor originale, lasate de acestia in grija asiguratului, in vederea completarii, inregistrarii si luarii in evidenta a clientilor la receptia hotelului, motelului etc. (ex. buletine de identitate, pasapoarte, certificate de nastere, deconturi de cazare, etc.);
  • sumele cheltuite de asigurat in vederea reconstituirii, refacerii sau inlocuirii documentelor de mai sus, cu conditia obtinerii consimtamantului scris prealabil al asiguratorului cu privire la cuantumul acestora.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • orice raspundere a asiguratorului care excede raspunderea legala;
    • pretentii de despagubire pentru bunuri de valoare (documente, bani, bijuterii) lasate in alte locuri decat casetele de valori puse la dispozitie de asigurat;
    • prejudicii datorate neexecutarii sau executarii necorespunzatoare a obligatiilor contractuale (exp calitatea serviciilor, pretul, etc);
    • prejudicii cauzate de desfasurarea activitatilor de catre persoane care nu sunt angajati sau colaboratori ai asiguratului;
    • prejudicii cauzate de furt comis de prepusii asiguratului;

                 Asiguratorul nu acopera cererile de despagubire pentru vatamari corporale si/sau pagube la bunuri produse inainte de intrarea in vigoare a politei, chiar daca descoperirea acestora ori a legaturii de cauzalitate cu serviciile prestate de asigurat s-a produs dupa incheierea politei.

Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • sa tina o evidenta corecta a tuturor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire;
  • sa notifice asiguratorul in termen de 48 de ore de la data la care a luat la cunostinta de existenta oricarei actiuni promovata impotriva sa de persoanele pagubite, avand ca obiect pretentii in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat;
  • sa transmita asiguratorului orice reclamatie / somatie primita, tinandu-l la curent cu evolutia evenimentelor;
  • sa nu faca nici o plata, sa nu-si asume nici o obligatie si sa nu faca nici o alta cheltuiala in legatura cu pretentiile persoanelor prejudiciate, fara acordul asiguratorului.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GROUPAMA Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca Despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratul are obligatia de a se apara in mod adecvat impotriva oricarei cereri de despagubire. Asiguratul trebuie, pe cheltuiala proprie, sa ia toate masurile rezonabile de minimizare a cuantumului despagubirilor, sa ofere tot sprijinul si sa coopereze cu asiguratorul.
  • Asiguratorul are dreptul sa monitorizeze orice procedura exercitata impotriva asiguratului, in mod direct sau prin desemnarea a unui aparator independent. Asiguratorul isi rezerva dreptul de a se prezenta si de a participa la orice etapa a procedurii de aparare, inclusiv la negocierile privind orice intelegere pe cale amiabila ce implica sau este probabil sa implice asiguratorul si nu va avea nici o obligatie de a comunica cu oricare asigurat sau companie in legatura cu respectiva cerere de despagubire.
  • Asiguratorul nu va avea responsabilitatea efectuarii niciunei plati cu titlu de despagubire in conformitate cu polita de asigurare daca orice asigurat sau companie, fara acordul prealabil in scris al asiguratorului, a admis sau si-a asumat o raspundere, a efectuat o intelegere pe cale amiabila cu privire la o cerere de despagubire, a achiesat la o hotarare judecatoreasca sau a suportat orice despagubire.
  • Asiguratorul poate aproba avansarea catre asigurat, in baza unor documente justificative, a cheltuielor de aparare in legatura cu cererea de despagubire inaintata impotriva asiguratului. Totusi, asiguratorul nu va avansa cheltuielile de aparare, in cazul in care:
    • asiguratorul a invocat o cauza de exonerare de raspundere, sau
    • daca suma avansata ar depasi limita de raspundere sau orice sub-limite aplicabile din polita de asigurare.
  • Asiguratorul are dreptul de a recupera sumele avansate asiguratului daca si in masura in care se stabileste ulterior ca asiguratul nu era indreptatit sa primeasca aceste cheltuieli de aparare. In acest caz, asiguratul este obligat sa restituie sumele respective in termen de 30 de zile de la simpla solicitare scrisa a acestor sume de catre asigurator.
  • Asiguratorul va fi raspunzator doar pentru despagubiri ce decurg exclusiv dintr-o cerere de despagubire inaintata pentru prima data impotriva unui asigurat. Asiguratorul nu are nicio obligatie, in baza politei de asigurare, pentru:
    • cheltuielile cu apararea suportate de catre companie stabilite prin hotarari judecatoresti pronuntate impotriva companiei;
    • cheltuieli cu apararea suportate de catre companie stabilite prin intelegerile pe cale amiabila incheiate de catre companie ce decurg dintr-o cerere de despagubire inaintata catre companie,
    • despagubiri ce decurg din orice obligatie legala pe care o are compania fata de persoana prejudiciata.
  • Asiguratorul va efectua plati cu titlu de despagubire, in termen de 30 de zile calendaristice de la primirea tuturor documentelor necesare evaluarii cererilor de despagubire, in vederea stabilirii cu certitudine a cauzelor si imprejurarilor producerii riscului asigurat, a constatarii indeplinirii conditiilor raspunderii civile a asiguratului si a determinarii cuantumului prejudiciilor financiare datorate in baza politei de asigurare de catre asigurator. In cazul in care a fost demarata o procedura judiciara impotriva asiguratului, acordarea despagubirilor se va amana pana la finalizarea acestei proceduri, cu exceptia cazului in care asiguratorul si asiguratul au convenit altfel.
  • In limita despagubirilor acordate in baza politei de asigurare, asiguratorul se va subroga in toate drepturile asiguratului si va fi indreptatit sa urmareasca si sa execute aceste drepturi in numele asiguratului. Asiguratul si compania vor acorda asiguratorului toata asistenta rezonabila si vor depune toate diligentele necesare pentru a proteja orice drepturi, inclusiv semnarea documentelor necesare pentru ca asiguratorul sa intenteze actiune in justitie in numele asiguratului. Asiguratul si compania nu vor efectua nicio actiune pentru a incalca aceste drepturi. Orice suma recuperata in plus fata de suma totala platita de asigurator va fi returnata asiguratului, mai putin costul de recuperare.
  • Asiguratorul va recupera orice suma platita cu titlu de despagubire de la asigurat, in cazul in care ulterior platii se constata ca acesta:
    • a savarsit cu intentie fapte calificate de lege ca fiind infractiuni;
    • a savarsit cu intentie fapte ilicite in scopul obtinerii pentru sine sau pentru altul a unor avantaje la care nu era indreptatit, daca au fost stabilite in baza unei hotarari judecatoresti definitive emise de o instanta judecatoreasca sau tribunal de arbitraj sau prin orice fel de recunoastere a asiguratului.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune - ALO GROUPAMA -

Tel: 0374 110 110

de LUNI pana VINERI, intre 8:00 – 20:00 -

Diverse: 
  • Partile semnatare pot aduce de comun acord modificari la polita de asigurare, oricand pe parcursul valabilitatii acesteia, modificarile respective intrand in vigoare de la data ce se va conveni in scris, de catre parti.
  • In cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului, persoanele interesate pot sa se adreseze Fondului de Garantare a Asiguratilor conform Legii nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguratilor.
  • Asiguratorul nu va acorda nicio garantie sau beneficiu si nu va plati nicio suma in virtutea politei, daca acordarea acestora il poate expune la sanctiuni, interdictii sau restrictii in baza rezolutiilor Natiunilor Unite si/sau sanctiunilor economice sau comerciale impuse conform unor legi sau reglementari ale Uniunii Europene, Frantei, Statelor Unite sau Romaniei.
  • In situatia in care contractantul sau asiguratul mentionat in polita de asigurare este nemultumit cu privire la modul de incheiere, executare sau incetare a politei de asigurare, acesta poate formula o petitie in vederea solutionarii amiabile a situatiei.
  • Petitia poate fi transmisa prin intermediul serviciilor postale, fax, e-mail, la sediul central ori la orice unitate teritoriala a asiguratorului ori prin sistemul on-line de primire a petitiilor.
  • Asiguratorul va raspunde cu privire la toate aspectele mentionate in petitie in termen de cel mult 30 zile calendaristice de la data inregistrarii acesteia, printr-o adresa scrisa, comunicata pe adresa petentului.
  • Totodata, contractantul sau asiguratul are dreptul de a se adresa Autoritatii de Supraveghere Financiara.
  • Formularea unei petitii de catre contractant sau asigurat nu aduce atingere dreptului acestuia de a sesiza instantele de judecata competente.