Asigurarea de raspundere civila profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII - CERTASIG Asigurare Reasigurare

asigurari certasig operator agent autorizat aviz garantie arhiva electronica garantii reale mobiliare pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, str. Nicolae Caramfil, 61B.

office@certasig.ro

Tel:    021.311.91.04

Fax:   021.311.50.56

               Actuala societate de asigurari CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in anul 2003 in urma fuziunii dintre compania Fortuna SA si societatea de Asigurare Romano-Canadiana Aroca SA Bucuresti. Din decembrie 2007, compania CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. este detinuta majoritar (89%) de Royalton Capital Investors II, un fond european de investitii specializat pe achizitionarea si dezvoltarea companiilor orientate spre segmentul de servicii din cadrul statelor Uniunii Europene, din Europa Centrala si de Est. Printre investitorii Royalton Capital Investors II se afla Alpha Associates, Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (EBRD) si Fondul European de Investitii (EIF). In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria. CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-021-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a unor prejudicii patrimoniale (fie acestea efective sau beneficii nerealizate, directe sau indirecte, actuale la data la care se solicita repararea lor sau viitoare, dar certe) cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. il constituie, asigurarea prejudiciilor patrimoniale (fie acestea efective sau beneficii nerealizate, directe sau indirecte, actuale la data la care se solicita repararea lor sau viitoare, dar certe) cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare.

              Asiguratorul acopera daunele produse ca urmare a savarsirii unei infractiuni din culpa in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, dar nu si cele produse cu intentie sau culpa
grava.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie operator - persoana fizica sau juridica autorizata sa efectueze inscrierea avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare;
  • sa fie agent - persoana fizica sau juridica care actioneaza in numele si pe seama unui operator, imputernicita de acesta sa efectueze direct inscrierea avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare;
  • sa fie societate comerciala autorizata sa desfasoare activitatea de inscriere de avize de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare in numele societatii, pentru fiecare persoana incadrata in una din profesiile enumerate mai sus, pe baza de tabel anexat la polita de asigurare;
  • sa fie asociatie sau uniune profesionala (Corpul Operatorilor etc.) in numele membrilor deplini, pe baza de tabel anexat la polita de asigurare;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante despre asigurat si/sau contractant, despre apartenenta la organizatii profesionale, despre modalitatea de practicare a profesiei, despre structura organizatorica si functionala a asiguratului, despre natura serviciilor furnizate, despre istoricul de daune, despre limitele de Raspundere solicitate, informatii care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • structura si identificarea personalului in cazul asiguratilor persoane juridice;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Asiguratorul plateste despagubiri numai pentru faptele ilicite sau seria de fapte ilicite savarsite din culpa de asigurat in perioada de valabilitate a politei si numai daca prejudiciile materiale sau seria de prejudicii materiale produse solicitantului,
tertului utilizator sau altor terti s-au manifestat in perioada de valabilitate a politei. Daca aceste doua conditii sunt intrunite cumulativ asiguratorul va acorda despagubiri pentru solicitarile de despagubire care au fost valorificate in interiorul termenului legal de prescriptie.

             Termenul de prescriptie extinctiva pentru introducerea actiunii in Raspundere civila impotriva operatorului si/sau agentului acestuia, pentru recuperarea pagubelor produse prin inscrierea necorespunzatoare culpabila a avizelor de inscriere in raport cu formularele de avize de inscriere predate de solicitantul inscrierii, este de 1 an si incepe sa curga de la data la care persoana interesata a cunoscut prejudiciul, insa nu mai tarziu de la implinirea a doua luni de la data efectuarii inregistrarii avizului de inscriere in arhiva.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea calitatii de agent autorizat sau operator (mentionarea asiguratului in tabloul agentilor autorizati sau operatorilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare incompatibili) sau retragerea calitatii de agent autorizat sau operator (radierea asiguratului din tabloul agentilor autorizati sau operatorilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare) in baza dispozitiilor legale in vigoare;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, poate sa fie:

  • sa fie operator - persoana fizica sau juridica autorizata sa efectueze inscrierea avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare;
  • sa fie agent - persoana fizica sau juridica care actioneaza in numele si pe seama unui operator, imputernicita de acesta sa efectueze direct inscrierea avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare;
  • sa fie societate comerciala autorizata sa desfasoare activitatea de inscriere de avize de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare in numele societatii, pentru fiecare persoana incadrata in una din profesiile enumerate mai sus, pe baza de tabel anexat la polita de asigurare;

               Contractant poate fi societate profesionala, entitate publica sau privata sau asociatia sau uniunea profesionala (Corpul Operatorilor etc.), parte care se angajeaza juridic in numele propriilor angajati sau membrii ai asociatiei, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica care este beneficiara serviciilor oferite de asigurat si care este prejudiciata patrimonial de actele / faptele asiguratului savarsite din culpa, de neglijenta / imprudenta in exercitarea profesiei sau cunostintelor profesionale insuficiente in cadrul exercitiului legal al activitatii profesionale;
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, sunt:

  • producere a unor prejudicii patrimoniale (fie acestea efective sau beneficii nerealizate, directe sau indirecte, actuale la data la care se solicita repararea lor sau viitoare, dar certe) cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti ca urmare a:
    • inscrierii unui aviz de inscriere in Arhiva Electronica la solicitarea unei persoane care nu are calitatea, in raport cu acel aviz de inscriere, de persoana interesata, conform Ordonantei Guvernului nr. 89/2000, cu modificarile si completarile ulterioare si H.G. nr. 802/1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
    • inscrierii necorespunzatoare culpabile in sistemul de administrare a informatiei a datelor din formularul de aviz de inscriere completat de solicitant;
    • neindeplinirii culpabile a obligatiilor legale reglementate de Hotararea Guvernului nr. 802/1999 privind adoptarea Regulamentului pentru organizarea si functionarea Arhivei electronice de Garantii Reale Mobiliare, cu modificarile si completarile ulterioare si de Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 privind unele masuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea inscrierilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, cu modificarile si completarile ulterioare – privind inregistrarea, comunicarea si pastrarea formularelor de avize de inscriere si a documentelor care au insotit formularul, inclusiv a documentelor in format electronic;
    • activitatii de inscriere desfasurata de operator conform Codului Civil, O.G. nr. 89/2000 privind unele masuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea inscrierilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararea Guvernului nr. 802/1999 privind adoptarea Regulamentului pentru organizarea si functionarea Arhivei electronice de Garantii Reale Mobiliare, cu modificarile si completarile ulterioare
  • sumele cheltuite de asigurat in vederea reconstituirii, refacerii sau inlocuirii documentelor predate de solicitant asiguratului in vederea operarii de inregistrari in arhiva, cu conditia obtinerii consimtamantului scris al asiguratorului cu privire la cuantumul acestora.

                Prin exceptie de la excluderea specifica prevazuta in polita asiguratorul acopera daunele produse ca urmare a savarsirii unei infractiuni din culpa in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, dar nu si cele produse cu intentie sau culpa grava.

Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • nu acorda despagubiri pentru pretentiile formulate in legatura cu raspunderea profesionala rezultata din orice activitate, cuprinsa sau nu in obiectul de activitate al asiguratului, alta decat cea de operator sau agent imputernicit sa efectueze inscrierea avizelor de garantie, sau pentru practicarea careia asiguratul nu are calificarea si autorizatiile necesare;
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, sunt:

  • Sa respecte toate obligatiile prevazute de lege, contractul sau statutul societatii comerciale autorizata sa desfasoare activitatea de inscriere de avize de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, statutul, normele si deciziile Corpului Operatorilor si ale Autoritatii de Supraveghere (Ministerul Justitiei).
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Profesionala a AGENTILOR AUTORIZATI si a OPERATORILOR in ARHIVA ELECTRONICA DE GARANTII pentru asigurarea prejudiciilor patrimoniale cauzate de asigurat solicitantului, tertului utilizator sau altor terti, in exercitarea activitatii de inscriere a avizelor de garantie in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Din punctul de vedere al despagubirilor, asiguratul mai are si urmatoarele obligatii:
    • Sa instiinteze imediat organele abilitate, cerand intocmirea de acte cu privire la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat.
    • Sa puna la dispozitia asiguratorului:
      • Documentele emise de organele de cercetare;
      • Cererile cuprinzand pretentiile de despagubire ale persoanelor pagubite;
    • Sa permita reprezentantilor asiguratorului sa faca investigatiile necesare pentru determinarea cauzelor si marimii pagubelor.
    • Sa nu recunoasca nicio Raspundere si sa nu faca nicio promisiune sau plata catre terti, fara acordul anterior si scris al asiguratorului.
    • Sa se apere in proces, tinand cont de eventualele recomandari facute de asigurator.
    • Sa comunice asiguratorului numele tuturor celorlalti asiguratori cu care a incheiat polite de asigurare pentru aceleasi riscuri acoperite prin polita de asigurare.
      • In caz de neindeplinire a oricareia din obligatiile mentionate, asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirii, in masura in care din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului asigurat si marimea daunei, ori nu va putea exercita dreptul de regres prevazut de lege.
  • Evaluarea daunelor si stabilirea raspunderii asiguratului se poate face pe baza documentelor probatoare emise de organele legal competente sau in lipsa acestora a oricaror mijloace legale de proba;
  • Cuantumul despagubirii se stabileste pe baza evaluarii daunelor si stabilirii cu certitudine a raspunderii civile a asiguratului, fie pe cale amiabila prin intelegerea reciproca dintre asigurat si persoana pagubita, facuta cu acceptul prealabil al asiguratorului, fie pe baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile;
  • In cazul intelegerii amiabile intre asigurat si persoana pagubita, realizata cu acceptul prealabil al asiguratorului, intelegerea se va incheia in fata organelor specializate ale asiguratorului, va fi semnata de toate partile, si va trebui sa includa obligatoriu declaratiile irevocabile ale asiguratului si ale persoanei pagubite ca prin primirea despagubirii nu mai au nici o alta pretentie fata de asigurator;
  • In cazul in care producerea unui eveniment asigurat se datoreaza actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, asiguratorul acorda despagubiri conform procentului de culpa al asiguratului rezultat din documentele emise de organele competente si / sau declaratii de martori ori din hotararea pronuntata de instanta de judecata;
  • In situatiile de culpa comuna, masura raspunderii fiecarei persoane vinovate de producerea evenimentelor asigurate va fi cea rezultata din actele emise de organele competente. In cazul in care din aceste acte nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in producerea evenimentului asigurat;
  • In cazul in care persoana pagubita a contribuit din culpa la producerea evenimentului asigurat sau la marirea daunei, asiguratul va fi tinut raspunzator numai pentru partea din dauna pe care a produs-o;
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza intelegerii dintre asigurat, persoanele pagubite si asigurator, in cazul in care:
    • se formuleaza pretentii de despagubiri ce se cuvin sub forma de prestatii banesti periodice (pensie de intretinere)
    • nu se pot trage concluzii cu privire la persoana raspunzatoare de producerea pagubelor, cauzele, imprejurarile si cuantumul acestora.
    • se formuleaza pretentii de despagubiri sub forma de daune morale
  • Indiferent de forma prin care se realizeaza despagubirea, pe cale amiabila sau pe calea instantei de judecata, cuantumul despagubirii totale acordate de asigurator pentru acelasi eveniment asigurat nu poate depasi in nici un caz limita raspunderii mentionata in polita de asigurare;
  • Plata despagubirior se face de catre asigurator pe baza documentatiei complete primite la sediul societatii, privind cauzele si circumstantele aparitiei evenimentului asigurat, precum si a documentatiei care certifica efectele acestuia. despagubirile se platesc in valuta in care s-a platit prima de asigurare, dar in toate cazurile, facturile in lei se platesc in lei.
  • In cazul in care asiguratul a optat pentru plata in rate a primei, la producerea evenimentului asigurat, asiguratorul poate retine din despagubirea datorata suma ratelor neachitate.
  • O data cu plata despagubirii, rezultat fie al intelegerii dintre parti, fie al punerii in executare a hotararii judecatoresti, se stinge orice pretentie a persoanelor prejudiciate fata de asigurat si asigurator, implicit orice pretentie a asiguratului fata de asigurator.
  • Asiguratorul are dreptul:
    • Sa amane plata despagubirii daca in legatura cu evenimentul care a produs dauna a fost instituita impotriva asiguratului sau a prepusilor acestuia o ancheta sau o procedura penala, pana la finalizarea acesteia;
    • Sa refuze plata despagubirii, respectiv sa solicite si sa perceapa restituirea despagubirii daca ulterior efectuarii acesteia se descopera ca cerera de despagubire a fost facuta in astfel de conditii;
    • Sa refuze despagubirea pentru partea de dauna care s-a marit ca urmare a nerespectarii de catre asigurat a recomandarilor facute de asigurator;
    • Sa refuze acordarea despagubirii pe cale amiabila, daca asiguratul, respectiv terta persoana pagubita, nu prezinta suficiente dovezi pentru a justifica dreptul la plata despagubirii;
  • In cazul daunelor materiale asiguratorul nu despagubeste taxele platite de asigurat in strainatate sau in Romania si pe care acesta are dreptul sa le recupereze conform legii ( ex. TVA etc.);
  • In vederea acordarii despagubirii, asiguratorul este indreptatit sa solicite asiguratului si punerea la dispozitie a urmatoarelor documente:
    • Cerere scrisa de solicitare a despagubirii, cu indicarea beneficiarului acesteia si a contului in care despagubirea se solicita a fi platita;
    • Actele de identificare / identitate si orice alte acte doveditoare a profesiei / obiectului de activitate, precum si detinerea autorizatiilor necesare in vederea desfasurarii in deplina legalitate a activitatii de catre asigurat;
    • Orice act doveditor al raspunderii asiguratului si al cuantumului despagubirii solicitate (in original);
    • Alte acte, dupa caz, necesare pentru solutionarea cererii de plata a despagubirii;
  • Din cuantumul fiecarei despagubiri acordate se va scade fransiza stabilita in polita de asigurare; fransiza se aplica numai pentru daunele materiale.
  • In limita despagubirii platite asiguratului / persoanei pagubite, asiguratorul se subroga in toate drepturile acestuia contra celor raspunzatori de producerea evenimentului asigurat sau care au contribuit la producerea sau majorarea pagubelor, cu conditia ca acestia sa nu fie asiguratul ori prepusii asiguratului.

Notificare daune:

Telefon: +40 21 311 91 04 / Fax +40 21 311 50 56
E-mail: daune@certasig.ro

Diverse: 
  • Prin acordul comun al celor doua parti, se pot aduce modificari la polita de asigurare, oricand in cursul valabilitatii ei, acestea intrand in vigoare la data convenita in scris de parti.
  • In cazul incetarii politei asiguratorul va retine prima corespunzatoare perioadei in care polita a fost activa, plus reducerile sau alte avantaje acordate, si va returna contractantului / asiguratului, daca este cazul, prima aferenta perioadei ramase pana la data initiala de incetare a politei, tindu-se totodata seama si de alte prevederi.
  • Orice pretentie a asiguratului fata de asigurator se stinge prin plata despagubirii (in limita raspunderii maxime).
  • Forta majora exonereaza de Raspundere partea care, aflata in aceasta situatie, o notifica celeilalte parti in termen de cel mult 5 zile de la producere si o dovedeste cu inscrisuri oficiale in termen de 30 de zile de la aparitia acesteia.