Asigurarea de raspundere civila profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI - ABC Asigurari-Reasigurari

asigurari abc auditori financiari pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Scoala Floreasca, nr. 24.

abc.asigreasig@abcasigurari.ro

Tel:    021-230.51.51 021-230.51.81 021-230.53.55 021-230.56.66

Fax:   021-230.59.99 

               ABC Asigurari - Reasigurari S.A. este o companie de asigurari, cu capital privat romanesc, infiintata in 1997 de catre un grup de companii de constructii si persoane fizice si a carei activitate a inceput in Octombrie 2000. Printre actionarii sai se numara companii de renume si prestigiu ale mediului de afaceri romanesc, cum ar fi: Hidroconstructia S.A., Iridex Group S.R.L., Energoconstructia S.A., Stizo S.A., Frigotehnica S.A., Comico S.A., Apasco S.A., Imsat S.A. etc. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ABC Asigurari - Reasigurari S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. Compania este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-035-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

ABC Asigurari - Reasigurari S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI pentru asigurarea prejudiciilor cauzate clientilor / beneficiarilor serviciilor prestate, prin fapte / acte de imprudenta si / sau neglijenta, manifestate prin actiune sau inactiune, sub forma erorilor sau omisiunilor savarsite in mod involuntar, prin care acestia devin raspunzatori in baza raspunderii civile profesionale, in conformitate cu legislatia in vigoare.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. il constituie, asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului de audit, fata de persoana cu care a incheiat contract, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare.

              Riscurile acoperite:

  • Riscul de producere a unor prejudicii patrimoniale (fie acestea efective sau beneficii nerealizate, directe sau indirecte, actuale la data la care se solicita repararea lor, sau viitoare, dar certe) cauzate de asigurat clientului sau ca urmare a neexecutarii sau executarii necorespunzatoare a obligatiilor contractuale care reies din contractul de audit.

               Cheltuieli acoperite:

  • Sunt acoperite sumele cheltuite de asigurat in vederea reconstituirii, refacerii sau inlocuirii documentelor predate de client asiguratului in vederea indeplinirii obligatiilor contractuale, cu conditia obtinerii consimtamantului scris al asiguratorului cu privire la cuantumul acestora.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • persoanele fizice independente care isi exercita profesia de auditor financiar, cu titlu individual, in baza autorizatiei si a carnetului vizat anual de CAFR, in conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 75/1999, cu toate modificarile si completarile ulterioare si a Statutului AUDITORILOR FINANCIARI din Romania.
    • Auditorul financiar poate executa, pentru persoane fizice si juridice, urmatoarele lucrari:
      • auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate in situatiile prevazute de lege, ori pentru entitatile care au optat pentru auditarea situatiilor financiare anuale;
      • misiuni de revizuire a situatiilor financiare anuale, a situatiilor financiare consolidate, precum si a situatiilor financiare interimare;
      • alte misiuni si servicii profesionale, in conformitate cu standardele internationale in domeniu si cu alte reglementari adoptate de Camera AUDITORILOR FINANCIARI din Romania;
      • audit intern;
      • consultanta financiar - contabila;
      • management financiar - contabil;
      • pregatire profesionala de specialitate in domeniu;
      • expertiza contabila, evaluare, reorganizare judiciara si lichidare, cu respectarea reglementarilor specifice fiecareia dintre activitatile respective si a principiului independentei.
  • persoanele juridice care pot avea calitatea de asigurat sunt:
    • societatile profesionale constituite in mod legal, care au in obiectul de activitate si sunt autorizate sa desfasoara tipul de activitati profesionale care fac obiectul politei de asigurare:
      • fie in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare persoana angajata sau colaborator, in acest caz persoanele cuprinse in asigurare urmand a fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea profesiei, a limitelor de Raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
      • fie in calitate de asigurat, in acest caz fiind cuprinsi in asigurare:
        • actionarii si / sau asociatii precum si conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru societatea asigurata;
        • prepusii societatii asigurate – persoane implicate in activitatea de audit financiar, avand calitatea de angajati sau colaboratori, care dispun de pregatirea profesionala de specialitate precum si de autorizatiile necesare exercitarii legale a profesiei;
    • entitatea din sectorul privat sau public, in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare persoana implicata in activitatea de audit financiar, fie angajata in baza unui contract de munca, fie desfasurand activitatea in baza unei conventii civile sau de prestari servicii, in acest caz persoanele cuprinse in asigurare urmand a fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea profesiei, a limitelor de Raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
    • asociatiatiile sau uniunile profesionale, organizate legal, independent si autonom (de ex. Camera AUDITORILOR FINANCIARI din Romania – CAFR,), in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare dintre membrii lor, caz in care persoanele cuprinse in asigurare vor fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea limitelor de Raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante despre asigurat si/sau contractant, despre apartenenta la organizatii profesionale, despre modalitatea de practicare a profesiei, despre structura organizatorica si functionala a asiguratului, despre natura serviciilor de audit furnizate, despre istoricul de daune, despre limitele de Raspundere solicitate, informatii care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • natura si volumul activitatii atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice;
  • tipul asiguratului persoana fizica: definitiv sau stagiar (se specifica si datele de identificare ale indrumatorului);
  • structura si identificarea personalului in cazul asiguratilor persoane juridice;
  • volumul incasarilor din onorarii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea calitatii de auditor financiar (mentionarea asiguratului in tabloul AUDITORILOR FINANCIARI incompatibili) sau retragerea calitatii de auditor financiar (radierea asiguratului din tabloul AUDITORILOR FINANCIARI) in baza dispozitiilor legale in vigoare;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate sa fie:

  • Orice cetatean roman care poate exercita legal, pe teritoriul Romaniei, profesia de auditor financiar, membru in CAFR (Camera AUDITORILOR FINANCIARI din Romania), fiind autorizat legal sa desfasoare activitatea specifica intr-una din formele legale de practicare a profesiei in conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 75/1999, cu toate modificarile si completarile ulterioare si a Statutului AUDITORILOR FINANCIARI din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Persoanele juridice de forma:
    • societatile profesionale constituite in mod legal, care au in obiectul de activitate si sunt autorizate sa desfasoara tipul de activitati profesionale care fac obiectul politei de asigurare:
      • fie in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare persoana angajata sau colaborator, in acest caz persoanele cuprinse in asigurare urmand a fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea profesiei, a limitelor de Raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
      • fie in calitate de asigurat, in acest caz fiind cuprinsi in asigurare:
        • actionarii si / sau asociatii precum si conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru societatea asigurata;
        • prepusii societatii asigurate – persoane implicate in activitatea de audit financiar, avand calitatea de angajati sau colaboratori, care dispun de pregatirea profesionala de specialitate precum si de autorizatiile necesare exercitarii legale a profesiei;
    • entitatea din sectorul privat sau public, in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare persoana implicata in activitatea de audit financiar, fie angajata in baza unui contract de munca, fie desfasurand activitatea in baza unei conventii civile sau de prestari servicii, in acest caz persoanele cuprinse in asigurare urmand a fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea profesiei, a limitelor de Raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;
    • asociatiatiile sau uniunile profesionale, organizate legal, independent si autonom (de ex. Camera AUDITORILOR FINANCIARI din Romania – CAFR,), in calitate de contractant al politei, in numele si pentru fiecare dintre membrii lor, caz in care persoanele cuprinse in asigurare vor fi mentionate intr-un tabel anexat la polita, cu precizarea limitelor de Raspundere si a primelor de asigurare aferente fiecarei persoane cuprinse in asigurare;

               Contractant poate fi societate profesionala, entitate publica sau privata sau asociatia sau uniunea profesionala, parte care se angajeaza juridic in numele propriilor angajati sau membrii ai asociatiei, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica care este beneficiara serviciilor oferite de asigurat prin contractul de audit incheiat si care este prejudiciata patrimonial de actele / faptele asiguratului savarsite din culpa, de neglijenta / imprudenta in
    exercitarea profesiei sau cunostintelor profesionale insuficiente in cadrul exercitiului legal al activitatii profesionale;
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

              Dupa decontarea unei daune, pentru reintregirea limitei raspunderii prin plata diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului, se introduce obligatoriu o fransiza de 10%.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • Prejudiciul material (pierderi banesti) dovedit cu acte, suferit de clientul asiguratului - beneficiarul serviciilor profesionale prestate de catre acesta - ca urmare a producerii in perioada asigurata mentionata in polita de asigurare a riscului profesional, pentru care asiguratul devine raspunzator in baza prevederilor contractuale;
  • Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare, pentru:
    • sumele pe care Asiguratul este obligat sa le plateasca clientilor, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate decurgand exclusiv din activitatea de: audit financiar, audit intern, alte activitati conform reglementarilor legale aplicabile;
    • cheltuielile de judecata facute de persoana pagubita pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila data intr-un proces in care acesta a fost parte cu acordul asiguratorului, ori daca asiguratorul nu a platit despagubiri pe cale amiabila;
    • cheltuielile efectuate, cu acordul scris al asiguratorului, in vederea reconstituirii, refacerii sau inlocuirii documentelor originale, predate de client asiguratului, in vederea exercitarii activitatii specifice, in limita a 5 % din limita raspunderii pe eveniment si numai daca aceste documente s-au pierdut, distrus sau deteriorat din vina asiguratului.
  • Prejudiciul (pierderile financiare) trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
    • este inregistrat de beneficiarii serviciilor profesionale specifice (mentionate in polita de asigurare), prestate de asigurat in Romania;
    • este cauzat de faptele ilicite culpabile savarsite de asigurat in perioada asigurata;
    • este reclamat asiguratului / asiguratorului, in scris, pentru prima oara in perioada asigurata. Seria de cereri de despagubire care determina un singur eveniment asigurat trebuie sa indeplineasca una din conditiile:
      • prejudiciile sunt consecinte diferite ale unor cauze identice / similare;
      • acelasi prejudiciu este cauzat de mai multe fapte culpabile;
      • o singura reclamatie inaintata impotriva mai multor persoane responsabile asigurate.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • vatamari corporale si / sau deces si orice daune consecinta a survenirii unui asemenea eveniment;
    • Prejudicii in legatura cu incetarea activitatii profesionale a asiguratului, din orice cauza (insolvabilitate, faliment etc.), inclusiv in cazul suspendarii definitive sau temporare a calitatii de auditor financiar;
    • Prejudicii rezultate din acte de calomnie sau defaimare si orice daune indirecte;
    • Orice raspunderi asumate de asigurat in calitate de auditor in baza unui contract sau orice intelegere, inclusiv garantii exprese sau implicite, cu exceptia situatiilor cand raspunderea ar fi fost angajata si in lipsa contractului / intelegerii sau garantiei respective;
    • Prejudicii aparute in cazul desfasurarii activitatii de audit fara respectarea principiilor fundamentale privind activitatea profesionala: integritate, obiectivitate, competenta profesionala si atentia cuvenita, confidentialitatea, conduita profesionala, standardele tehnice profesionale;
    • Prejudicii rezultate din desfasurarea unor activitati incompatibile cu statutul profesional sau care depasesc atributiile prevazute de legislatia in vigoare sau desfasurarea activitatii fara un contract valabil incheiat intre asigurat si client (beneficiarul serviciilor profesionale prestate de asigurat);
    • Prejudicii in cazul in care se constata nerespectarea reglementarilor emise de Camera Auditorilor sau alte autoritati de reglementare in domeniu;
    • Prejudicii decurgand din orice tip de activitate (aviz, recomandare) cu privire la servicii de consultanta in domeniul soft / hard;
    • Prejudiciile cauzate direct sau indirect de disfunctionalitatile oricarui computer, echipament de procesare date, circuit integrat sau echipamente similare folosite de asigurat pentru activitatea specifica;
    • Prejudicii provocate ca urmare a oricarei fapte intentionate sau de natura penala savarsita de catre asigurat, daca acest lucru rezulta din actele incheiate de organele in drept;
    • Cereri de despagubire formulate de persoane care sunt detinute, controlate, operate sau administrate direct sau indirect de asigurat.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI de la ABC Asigurari - Reasigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • Sa tina o evidenta corecta a tuturor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire.
  • Sa desfasoare servicii profesionale in concordanta cu standardele tehnice si profesionale, promulgate de organismele interne si/sau internationale cu atributii de reglementare, organismele profesionale si legislatia relevanta / specifica.
  • In desfasurarea activitatii, sa respecte strict principiile fundamentale privind serviciile profesionale, astfel cum sunt definite prin Codul privind conduita etica si profesionala pentru auditorii financiari.
  • Inaintea demararii activitatii specifice sa convina cu clientul sau termenii angajamentului si sa trimita acestuia o „Scrisoare de angajament”.
  • Sa solicite si sa obtina „Declaratiile conducerii” privind aspecte semnificative ale situatiilor financiare, in conformitate cu standardele tehnice de audit.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care ABC Asigurari - Reasigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Profesionala a AUDITORILOR FINANCIARI pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de audit fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul are obligatia sa constate si sa evalueze pagubele prin reprezentantii sai, in cel mai scurt timp posibil de la data avizarii producerii evenimentului asigurat.
  • Despagubirea cuvenita nu poate depasi cuantumul prejudiciului efectiv inregistrat de persoana pagubita, limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare si nici valoarea riscurilor asumate de asigurat prin contractul incheiat cu persoana pagubita sau, in lipsa acesteia, dublul venitului brut (onorariul) stabilit prin contract.
  • Asiguratorul are obligatia sa plateasca despagubirea cuvenita in termen de 30 zile de la primirea ultimului document solicitat de catre asigurator sau de la primirea hotararii judecatoresti definitive si irevocabile.
  • In cazul producerii evenimentului asigurat, asiguratorul are dreptul de a retine din despagubirea cuvenita ratele de prima datorate pana la expirarea politei de asigurare.

Notificare daune:

Tel: 021-230.51.51; 021-230.51.81; 021-230.53.55 - de LUNI pana VINERI intre 09:00 - 16:00 

Fax: 021-230.59.99 - de LUNI pana VINERI intre 09:00 - 16:00

Diverse: 
  • Denuntarea politei de asigurare de catre una dintre parti se poate efectua numai cu notificarea prealabila a celeilalte parti in conformitate cu prevederile legale in vigoare.