Asigurarea de raspundere civila profesionala a MEDIATORILOR - CERTASIG Asigurare Reasigurare

asigurari certasig mediatori consiliu mediere tablou pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, str. Nicolae Caramfil, 61B.

office@certasig.ro

Tel:    021.311.91.04

Fax:   021.311.50.56

               Actuala societate de asigurari CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in anul 2003 in urma fuziunii dintre compania Fortuna SA si societatea de Asigurare Romano-Canadiana Aroca SA Bucuresti. Din decembrie 2007, compania CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. este detinuta majoritar (89%) de Royalton Capital Investors II, un fond european de investitii specializat pe achizitionarea si dezvoltarea companiilor orientate spre segmentul de servicii din cadrul statelor Uniunii Europene, din Europa Centrala si de Est. Printre investitorii Royalton Capital Investors II se afla Alpha Associates, Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (EBRD) si Fondul European de Investitii (EIF). In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria. CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-021-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. detine in portofoliu polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. il constituie, asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere.

              Polita de asigurare se va putea incheia astfel:

  • individual de catre un mediator care isi desfasoara activitatea intr-un birou de mediator, birou de mediatori asociati, societate civila profesionala sau organizatie nonguvernamentala;
  • de catre un birou de mediator sau birou de mediatori asociati. In aceasta situatie asigurarea se incheie pe numele biroului de mediator sau biroului de mediatori asociati, pentru mediatorul avocatul titular si pentru toti angajatii si colaboratorii biroului care lucreaza in cadrul profesiei de mediator sau in afara acesteia (personal auxiliar);
  • de catre o societate civila profesionala. In aceasta situatie polita se incheie in numele societatii pentru toti mediatorii titulari din societate si pentru toti angajatii / colaboratorii in cadrul profesiei de mediator sau in afara acesteia.

                In cadrul oricareia dintre formele de mai sus isi pot exercita profesia, pe langa mediatorii titulari, si: mediatori colaboratori (pe baza de contract de colaborare), mediatori salarizati (pe baza de contract de salarizare in interiorul profesiei), precum si personal auxiliar.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • persoanele fizice trebuie sa aiba dreptul de a exercita liber si independent profesia de mediator in conformitate cu Legea 192 / 2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare si a Statutului profesiei de mediator;
  • persoanele juridice care pot avea calitatea de asigurat sunt:
    • Birou de mediator: polita de asigurare se incheie fie in numele si pentru fiecare mediator, colaborator, fie in numele biroului individual pe baza de tabel nominal anexat la aceasta;
    • Birou de mediatori asociati: polita de asigurare se incheie fie in numele fiecarui mediator titular al biroului individual intrat in asociere, fie in numele si pentru fiecare asociere, pe baza de tabel nominal anexat la aceasta;
    • Societate civila profesionala cu Raspundere limitata, organizata in conformitate cu prevederile legii, fie in numele si pentru fiecare mediator asociat, colaborator, fie in numele societatii, pe baza unui tabel nominal anexat la polita de
      asigurare;
    • Organizatii nonguvernamentale din Romania, in numele si pe seama fiecarui mediator pe baza unui tabel anexat la polita de asigurare;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante despre asigurat si/sau contractant, despre apartenenta la organizatii profesionale, despre modalitatea de practicare a profesiei, despre structura organizatorica si functionala a asiguratului, despre natura serviciilor juridice furnizate, despre istoricul de daune, despre limitele de Raspundere solicitate, informatii care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului, avize, autorizatii, licente, documentul de calificare prin care se atesta dobandirea competentelor profesionale ca mediator eliberat
    de catre Consiliul de Mediere, in conditiile stabilite de standardele de formare in domeniul medierii si este inscris in Tabloul MEDIATORILOR Autorizati;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • natura si volumul activitatii atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice;
  • structura si identificarea personalului in cazul asiguratilor persoane juridice;
  • volumul incasarilor din onorarii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea calitatii de mediator (mentionarea asiguratului in tabloul MEDIATORILOR incompatibili) sau retragerea calitatii de mediator (radierea asiguratului din tabloul MEDIATORILOR) in baza dispozitiilor legale in vigoare;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, poate sa fie:

  • Orice cetatean roman care are dreptul de a exercita liber si independent profesia de mediator in conformitate cu Legea 192 / 2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare si a Statutului profesiei de mediator;
  • Persoanele juridice de forma:
    • Birou de mediator: polita de asigurare se incheie fie in numele si pentru fiecare mediator, colaborator, fie in numele biroului individual pe baza de tabel nominal anexat la aceasta;
    • Birou de mediatori asociati: polita de asigurare se incheie fie in numele fiecarui mediator titular al biroului individual intrat in asociere, fie in numele si pentru fiecare asociere, pe baza de tabel nominal anexat la aceasta;
    • Societate civila profesionala cu Raspundere limitata, organizata in conformitate cu prevederile legii, fie in numele si pentru fiecare mediator asociat, colaborator, fie in numele societatii, pe baza unui tabel nominal anexat la polita de
      asigurare;
    • Organizatii nonguvernamentale din Romania, in numele si pe seama fiecarui mediator pe baza unui tabel anexat la polita de asigurare;

               Contractant poate fi biroul de mediator sau de mediatori asociati, societatea civila profesionala cu Raspundere limitata sau organizatiile neguvernamentale, parte care se angajeaza juridic in numele propriilor angajati sau membrii ai organizatiei, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica care este beneficiara serviciilor oferite de asigurat prin contractul de mediere si care este prejudiciata patrimonial de actele / faptele asiguratului savarsite din culpa, de neglijenta / imprudenta in
    exercitarea profesiei sau cunostintelor profesionale insuficiente in cadrul exercitiului legal al activitatii profesionale;
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, sunt:

  • Sunt acoperite prin asigurare riscurile prin care asiguratul a cauzat clientilor sai ori beneficiarilor prejudicii care au condus la producerea unuia sau mai multor evenimentele asigurate, si anume:
    • Obligatia de reparare a daunelor materiale;
    • Obligatia de reparare a prejudiciilor rezultate din vatamari corporale;
    • Obligatia de reparare a prejudiciilor cauzate ca urmare a decesului;
    • Obligatia de reparare a prejudiciilor financiare suferite de clienti, ca o consecinta directa a pierderilor banesti produse acestora prin erori profesionale savarsite in cadrul exercitarii legale a profesiei ;
    • Obligatia de reparare a prejudiciilor cu caracter nepatrimonial; asiguratorul poate acorda despagubiri pentru daune morale in cadrul a maxim 25% din suma asigurata, numai daca acestea au fost stabilite pe cale judecatoreasca si fara ca ele sa depaseasca impreuna cu celelalte despagubiri sau cheltuieli, limitele de Raspundere stabilite prin polita de asigurare.
  • In cadrul sumei asigurate inscrisa in polita si fara ca limitele de Raspundere stabilite prin polita de asigurare sa poata fi depasite, asiguratorul acorda despagubiri si pentru urmatoarele tipuri de cheltuieli:
    • Cheltuielile de limitare sau diminuare a pagubelor in cadrul a maxim 20% din suma asigurata, dar numai in masura in care acestea se dovedesc a fi justificate si fara ca ele sa depaseasca impreuna cu celelalte despagubiri si / sau cheltuieli, limitele de Raspundere stabilite prin polita de asigurare.
    • Cheltuieli cu eventualele expertize de specialitate in limita a maxim 10% din suma asigurata, dar numai daca asiguratorul considera ca acestea sunt necesare si utile, si fara ca ele sa depaseasca impreuna cu celelalte despagubiri si / sau cheltuieli, limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare.
    • Cheltuieli de judecata rezonabile:
      • facute de asigurat in procesul civil, daca asiguratul a fost obligat la desdaunare;
      • facute de persoana pagubita in procesul civil in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirii, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila la plata acestora;
        • in cadrul a maxim 20% din suma asigurata, si fara ca ele sa depaseasca impreuna cu celelalte despagubiri si / sau cheltuieli, limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare.
    • Cheltuieli pentru reconstituirea sau refacerea documentelor originale predate de catre client asiguratului (de exemplu orice fel de acte sau inscrisuri care au legatura cu activitatea de avocatura, cu exceptia titlurilor la purtator, bancnotelor, titlurilor de credit, titlurilor si efectelor negociabile, hartiilor de valoarele, discurilor, benzilor si altor suporturi de stocare sau arhivare date), daca astfel de documente au fost pierdute, distruse sau deteriorate din culpa asiguratului. Pierderea, distrugerea sau deteriorarea acestor documente trebuie probata, iar costul pentru reconstituirea, refacerea sau inlocuirea acestor documente va fi suportat de asigurator in limita a 5% din suma asigurata, pe baza documentelor justificative (facturi, chitante) originale, si fara ca ele sa depaseasca impreuna cu celelalte despagubiri si / sau cheltuieli, limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • prejudicii provocate ca urmare a oricarui act ilegal ori infaptuit cu intentie de catre asigurat, sau generat de culpa exclusiva a persoanei prejudiciate, inclusiv de un caz de forta majora, si nici pentru prejudicii produse atunci cand asiguratul se afla sub influenta bauturilor alcoolice, a drogurilor sau substantelor halucinogene interzise de lege, ingerate in mod voluntar;
    • costurile de reconstituire a documentelor inregistrate de asigurat ca o consecinta a unui eveniment asigurat prin polita; aceasta excludere nu se aplica in situatia in care aceste costuri sunt reclamate de catre un client al asiguratului;
    • prejudicii care rezulta din acordarea de consultanta sau asistenta pentru persoane cu interese contrare in aceeasi cauza sau in cauze conexe;
    • cereri de despagubire rezultate prin asistarea si reprezentarea partii adverse celei careia i-a acordat consultanta juridica in prealabil in legatura cu aspecte litigioase concrete ale pricinii;
    • pagube produse clientilor prin depasirea limitelor imputernicirii acordate prin contractul de mediere si nici pentru prejudicii rezutand din desfasurarea acestor activitati in absenta unui astfel de contract incheiat in forma scrisa;
    • prejudicii produse ca urmare a asumarii si / sau indeplinirii unor obligatii ori servicii care depasesc sfera calificarii sau competentei profesionale a asiguratului, sau care sunt urmare a exercitarii de catre acesta a altor activitati, inclusiv a celor prevazute de lege ca fiind compatibile cu profesia de mediator, precum si cele rezultate ca urmare a exercitarii profesiei de catre asigurat pe timpul cat acesta se afla in unul din cazurile de incompatibilitate, suspendare sau nedemnitate prevazute de legea de organizare si exercitare a profesiei;
    • evenimente aparute ca urmare a diverselor garantii exprese acordate de asigurat in afara contractului de servicii profesionale specializate;
    • prejudicii produse ca urmare a exercitarii atributiilor de actionar ori asociat al societatilor pe actiuni, respectiv societatilor cu Raspundere limitata, sau membru in Consiliul de Administratie ori in Consiliul de Supraveghere;
    • daune cauzate de lipsa sau functionarea necorespunzatoare ori eronata a sistemului informatic si / sau a oricarui program de calculator, Aparatura, componenta electronica, inclusiv pierderea magnetismului unui suport informational ;
    • pretentii de despagubiri rezultate din neindeplinirea promisiunii de castigare a cauzei, sau a oricaror obligatii asumate expres si care nu sunt prevazute de lege;
    • prejudicii generate de consultanta acordata clientilor privind tranzactii financiare, imobiliare sau comerciale, cu exceptia consilierii false in privinta taxelor;
    • pretentii de despagubiri care au la baza sau care rezulta din orice calomnie sau insulta, ori alt act defaimator sau compromitator comis de asigurat, precum si cele generate de nerespectarea secretului profesional;
    • prejudicii generate prin neducerea la indeplinire a obligatiilor asumate de asigurat prin contractul de servicii profesionale specializate, ca urmare a incetarii activitatii profesionale a acestuia din orice cauza;
    • prejudicii inregistrate de asigurat ca urmare a renuntarii unor clienti la prestatiile acestuia;
    • daune provocate de orice erori sau incalcari ale obligatiilor referitoare la tinerea evidentelor in contabilitatea primara, contabilitate, a transferurilor contabile sau financiare, ori decurgand din deturnarea de fonduri de catre asigurat sau prepusii acestuia;
    • prejudicii rezultand din orice aplicare, interpretare eronata sau necunoastere a legii romane sau a altor tari;
    • pretentii formulate de clienti in baza unei hotarari judecatoresti sau decizii arbitrale pronuntate in strainatate
    • prejudicii ca urmare a pretentiilor ridicate de asiguratii cuprinsi in aceeasi polita unul impotriva altuia, sau ridicate de colaboratorii sau angajatii asiguratului impotriva acestuia;
    • prejudicii aparute ca si consecinta a unor evenimente intamplate anterior inceperii valabilitatii politei, chiar daca incheierea acesteia s-a facut ca o masura de asigurare deoarece se asteptau posibile produceri de daune;
    • evenimente aparute ca urmare a estimarii de costuri sau linii de creditare in exces;
    • orice act de neglijenta, eroare sau omisiune ale asiguratului in efectuarea ori mentinerea asigurarii;
    • cereri de despagubiri privitoare la daune la proprietati si orice alte daune de consecinta legate de acestea;
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR de la CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, sunt:

  • Asiguratul mai are urmatoarele obligatii:
    • in cazul in care angajeaza alti mediatori, in legatura cu orice contract de prestari servicii profesionale specializate, sa se asigure ca acestia au o polita de Raspundere civila profesionala cu limite de Raspundere cel putin egale cu ale asiguratului; in cazul in care nu exista o astfel de asigurare, asiguratul este obligat sa declare in scris acest lucru catre asigurator;
    • sa informeze asiguratorul in scris, cu privire la orice modificare a datelor personale sau a oricaror alte date declarate prin cererea de asigurare, precum si orice noua intrare / iesire a persoanelor cuprinse in asigurare;
    • sa cunoasca si sa respecte reglementarile legale in vigoare referitoare la exercitarea profesiei ;
    • sa se preocupe permanent de perfectionarea calificarii profesionale;
    • sa intocmeasca pentru fiecare client un contract de mediere dupa modelul prezentat asiguratorului si sa tina o evidenta clara a serviciilor prestate;
    • sa serveasca interesele clientului in acord cu interesul public si cu exigentele profesionale.
    • sa nu asigure, sub riscul decaderii din dreptul la plata despagubirii, fransiza stabilita prin polita la o alta societate de asigurare.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care CERTASIG Asigurare Reasigurare S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Profesionala a MEDIATORILOR pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului de mediere, fata de terte persoane, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata (omisiune, neglijenta, eroare) si in legatura directa cu executarea contractului de mediere, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa emita polita de asigurare daca locatia indeplineste conditiile de asigurabilitate;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Din punctul de vedere al despagubirilor, asiguratul mai are si urmatoarele obligatii:
    • Sa instiinteze imediat organele abilitate, cerand intocmirea de acte cu privire la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat.
    • Sa puna la dispozitia asiguratorului:
      • Documentele emise de organele de cercetare;
      • Cererile cuprinzand pretentiile de despagubire ale persoanelor pagubite;
    • Sa permita reprezentantilor asiguratorului sa faca investigatiile necesare pentru determinarea cauzelor si marimii pagubelor.
    • Sa nu recunoasca nicio Raspundere si sa nu faca nicio promisiune sau plata catre terti, fara acordul anterior si scris al asiguratorului.
    • Sa se apere in proces, tinand cont de eventualele recomandari facute de asigurator.
    • Sa comunice asiguratorului numele tuturor celorlalti asiguratori cu care a incheiat polite de asigurare pentru aceleasi riscuri acoperite prin polita de asigurare.
      • In caz de neindeplinire a oricareia din obligatiile mentionate, asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirii, in masura in care din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului asigurat si marimea daunei, ori nu va putea exercita dreptul de regres prevazut de lege.
  • Evaluarea daunelor si stabilirea raspunderii asiguratului se poate face pe baza documentelor probatoare emise de organele legal competente sau in lipsa acestora a oricaror mijloace legale de proba;
  • Cuantumul despagubirii se stabileste pe baza evaluarii daunelor si stabilirii cu certitudine a raspunderii civile a asiguratului, fie pe cale amiabila prin intelegerea reciproca dintre asigurat si persoana pagubita, facuta cu acceptul prealabil al asiguratorului, fie pe baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile;
  • In cazul intelegerii amiabile intre asigurat si persoana pagubita, realizata cu acceptul prealabil al asiguratorului, intelegerea se va incheia in fata organelor specializate ale asiguratorului, va fi semnata de toate partile, si va trebui sa includa obligatoriu declaratiile irevocabile ale asiguratului si ale persoanei pagubite ca prin primirea despagubirii nu mai au nici o alta pretentie fata de asigurator;
  • In cazul in care producerea unui eveniment asigurat se datoreaza actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, asiguratorul acorda despagubiri conform procentului de culpa al asiguratului rezultat din documentele emise de organele competente si / sau declaratii de martori ori din hotararea pronuntata de instanta de judecata;
  • In situatiile de culpa comuna, masura raspunderii fiecarei persoane vinovate de producerea evenimentelor asigurate va fi cea rezultata din actele emise de organele competente. In cazul in care din aceste acte nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in producerea evenimentului asigurat;
  • In cazul in care persoana pagubita a contribuit din culpa la producerea evenimentului asigurat sau la marirea daunei, asiguratul va fi tinut raspunzator numai pentru partea din dauna pe care a produs-o;
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza intelegerii dintre asigurat, persoanele pagubite si asigurator, in cazul in care:
    • se formuleaza pretentii de despagubiri ce se cuvin sub forma de prestatii banesti periodice (pensie de intretinere)
    • nu se pot trage concluzii cu privire la persoana raspunzatoare de producerea pagubelor, cauzele, imprejurarile si cuantumul acestora.
    • se formuleaza pretentii de despagubiri sub forma de daune morale
  • Indiferent de forma prin care se realizeaza despagubirea, pe cale amiabila sau pe calea instantei de judecata, cuantumul despagubirii totale acordate de asigurator pentru acelasi eveniment asigurat nu poate depasi in nici un caz limita raspunderii mentionata in polita de asigurare;
  • Plata despagubirior se face de catre asigurator pe baza documentatiei complete primite la sediul societatii, privind cauzele si circumstantele aparitiei evenimentului asigurat, precum si a documentatiei care certifica efectele acestuia. despagubirile se platesc in valuta in care s-a platit prima de asigurare, dar in toate cazurile, facturile in lei se platesc in lei.
  • In cazul in care asiguratul a optat pentru plata in rate a primei, la producerea evenimentului asigurat, asiguratorul poate retine din despagubirea datorata suma ratelor neachitate.
  • O data cu plata despagubirii, rezultat fie al intelegerii dintre parti, fie al punerii in executare a hotararii judecatoresti, se stinge orice pretentie a persoanelor prejudiciate fata de asigurat si asigurator, implicit orice pretentie a asiguratului fata de asigurator.
  • Asiguratorul are dreptul:
    • Sa amane plata despagubirii daca in legatura cu evenimentul care a produs dauna a fost instituita impotriva asiguratului sau a prepusilor acestuia o ancheta sau o procedura penala, pana la finalizarea acesteia;
    • Sa refuze plata despagubirii, respectiv sa solicite si sa perceapa restituirea despagubirii daca ulterior efectuarii acesteia se descopera ca cerera de despagubire a fost facuta in astfel de conditii;
    • Sa refuze despagubirea pentru partea de dauna care s-a marit ca urmare a nerespectarii de catre asigurat a recomandarilor facute de asigurator;
    • Sa refuze acordarea despagubirii pe cale amiabila, daca asiguratul, respectiv terta persoana pagubita, nu prezinta suficiente dovezi pentru a justifica dreptul la plata despagubirii;
  • In cazul daunelor materiale asiguratorul nu despagubeste taxele platite de asigurat in strainatate sau in Romania si pe care acesta are dreptul sa le recupereze conform legii ( ex. TVA etc.);
  • In vederea acordarii despagubirii, asiguratorul este indreptatit sa solicite asiguratului si punerea la dispozitie a urmatoarelor documente:
    • Cerere scrisa de solicitare a despagubirii, cu indicarea beneficiarului acesteia si a contului in care despagubirea se solicita a fi platita;
    • Actele de identificare / identitate si orice alte acte doveditoare a profesiei / obiectului de activitate, precum si detinerea autorizatiilor necesare in vederea desfasurarii in deplina legalitate a activitatii de catre asigurat;
    • Orice act doveditor al raspunderii asiguratului si al cuantumului despagubirii solicitate (in original);
    • Alte acte, dupa caz, necesare pentru solutionarea cererii de plata a despagubirii;
  • Din cuantumul fiecarei despagubiri acordate se va scade fransiza stabilita in polita de asigurare; fransiza se aplica numai pentru daunele materiale.
  • In limita despagubirii platite asiguratului / persoanei pagubite, asiguratorul se subroga in toate drepturile acestuia contra celor raspunzatori de producerea evenimentului asigurat sau care au contribuit la producerea sau majorarea pagubelor, cu conditia ca acestia sa nu fie asiguratul ori prepusii asiguratului.

Notificare daune:

Telefon: +40 21 311 91 04 / Fax +40 21 311 50 56
E-mail: daune@certasig.ro

Diverse: 
  • Prin acordul comun al celor doua parti, se pot aduce modificari la polita de asigurare, oricand in cursul valabilitatii ei, acestea intrand in vigoare la data convenita in scris de parti.
  • In cazul incetarii politei asiguratorul va retine prima corespunzatoare perioadei in care polita a fost activa, plus reducerile sau alte avantaje acordate, si va returna contractantului / asiguratului, daca este cazul, prima aferenta perioadei ramase pana la data initiala de incetare a politei, tindu-se totodata seama si de alte prevederi.
  • Orice pretentie a asiguratului fata de asigurator se stinge prin plata despagubirii (in limita raspunderii maxime).
  • Forta majora exonereaza de Raspundere partea care, aflata in aceasta situatie, o notifica celeilalte parti in termen de cel mult 5 zile de la producere si o dovedeste cu inscrisuri oficiale in termen de 30 de zile de la aparitia acesteia.