Asigurarea de raspundere civila profesionala a Furnizorului de Servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C - EUROINS Romania Asigurare-Reasigurare

asigurari euroins proiectare furnizare dezvoltare reparare intretinere software hardware internet servicii consultanta pitesti arges

ROMANIA, ILFOV, Voluntari, Sos. Bucuresti Nord, nr. 10, Global City Business Park, Cladirea O23, etaj 4.

office@euroins.ro

Tel:   021.317.07.41, 021.317.07.31, 021.317.07.11,

021.233.34.74, 021.317.07.35, 021.317.07.12,

021.317.07.40, 021.317.07.42

Fax:   021.317.07.18, 021.317.07.14

               SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA a fost fondata in 1994 de catre compania bulgara Euroins Insurance Group (EIG) care este de altfel actionarul majoritar. Fiind unul dintre cele mai mari si independente grupuri din regiune, EIG isi propune pe piata de asigurari din Romania, prin Euroins Romania, sa se pozitioneze in top 5 cei mai buni asiguratori si sa devina unul dintre cele mai respectate brand-uri. Propunandu-si o gama completa de riscuri acoperite, simplitate si transparenta, EUROINS Romania actioneaza pentru a se dezvolta pe linia corectitudinii si promptitudinii în prestarea fiecarui serviciu catre clientii sai.  In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Gibraltar, Franta, Italia, Austria, Germania, Ungaria. SC Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-010-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului decurgand dintr-un contract de furnizare produse, servicii sau lucrari, ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C respectiv proiectare, furnizare, dezvoltare, reparare si intretinere - software, hardware, internet, servicii de consultanta.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, preluarea raspunderii civile profesionale a asiguratului declansata ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, in legatura cu activitatea specifica desfasurata in limitele teritoriale conform mentiunilor din polita de asigurare.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana juridica autorizata, testata, certificata si specializata in furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii, la sediul clientului sau la propriul sediu, pentru operatiuni de instalare, montare, reparare, prelucrare, intretinere, remediere, reconditionare, dezvoltare etc. la bunurile ce fac obiectul contractului dintre prestator si clientul acestuia.
    • Bunuri care fac obiectul contractului sunt orice software, aplicatie informatica, hardware, firmware, cablu sau echipament electronic.
    • servicii profesionale / lucrari profesionale IT constau in mentenanta sistemelor informatice, externalizarea activitatii, asistenta, consultanta in domeniul tehnologiei informatice, instalarea, configurarea, optimizarea sistemelor informatice, furnizarea de echipamente si solutii informatice, administrarea sistemelor informatice, auditare sisteme informatice.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii despre natura si volumul activitatii;
  • numarul si structura angajatilor;
  • principalii clienti;
  • modalitatea de derulare a activitatii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate sa fie:

  • persoana juridica autorizata, testata, certificata si specializata in furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii, la sediul clientului sau la propriul sediu, pentru operatiuni de instalare, montare, reparare, prelucrare, intretinere, remediere, reconditionare, dezvoltare etc. la bunurile ce fac obiectul contractului dintre prestator si clientul acestuia.
    • Bunuri care fac obiectul contractului sunt orice software, aplicatie informatica, hardware, firmware, cablu sau echipament electronic.
    • servicii profesionale / lucrari profesionale IT constau in mentenanta sistemelor informatice, externalizarea activitatii, asistenta, consultanta in domeniul tehnologiei informatice, instalarea, configurarea, optimizarea sistemelor informatice, furnizarea de echipamente si solutii informatice, administrarea sistemelor informatice, auditare sisteme informatice.

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele asiguratului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • Orice persoana care beneficiaza de serviciile asiguratului, conform activitatii de furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii si care a incheiat un contract de prestari de servicii profesionale cu asiguratul, in scopul efectuarii de catre acesta a prestatiilor specifice.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe perioada asigurata (agregat): limita maxima de Raspundere a asiguratorului, pentru orice sume compensatorii si/sau cheltuieli acoperite, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse si de cuantumul despagubirii solicitate pentru un eveniment asigurat;
  • pe eveniment: limita maxima de Raspundere a asiguratorului, pentru orice sume compensatorii si/sau cheltuieli acoperite, decurgand din producerea unui eveniment asigurat; in functie de conventia partilor, se pot stabili sublimite per persoana sau in functie de natura prejudiciului.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • refacerea / inlocuirea documentelor (pe orice tip de suport) aflate in grija, custodia, sub controlul asiguratului in scopul desfasurarii activitatii specifice, ca urmare a pierderii / distrugerii acestora in perioada asigurata, in cuantum de 10% din limita de Raspundere pe eveniment (cu mentiunea ca suma dintre valoarea daunei efectiv inregistrată si valoarea cheltuielilor cu refacerea / inlocuirea documentelor sa nu depaseasca limita raspunderii pe eveniment);
  • investigatiile si expertizele, efectuate de asigurat, cu acordul prealabil scris al asiguratorului, pentru serviciile prestate in acest scop de terte persoane si dovedite cu documente justificative, in cuantum de 10% din limita de Raspundere pe eveniment (cu mentiunea ca suma dintre valoarea daunei efectiv inregistrata si valoarea cheltuielilor cu investigatiile si expertizele efectuate de asigurat sa nu depaseasca limita raspunderii pe eveniment);
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • prejudicii produse ca urmare a nerespectarii de catre persoana pagubita a specificatiilor tehnice / procedurilor de lucru furnizate de asigurat, modificarii mediului de instalare (platforme / sisteme interne cu care se interconecteaza produsele - program furnizate);
    • orice raspunderi pentru vatamari corporale si / sau pagube materiale, cu exceptia celor care rezulta din prestarea serviciilor profesionale;
    • prejudicii in legatura cu serviciile / activitatile ce depasesc sfera activitatii specifice mentionate in polita de asigurare sau desfasurarea acesteia fara un contract valabil incheiat cu persoana pagubita;
    • pretentii de despagubire in legatura cu rambursarea costurilor aferente prestarii activitatii specifice, in cazul producerii unui eveniment asigurat;
    • garantii exprese date contractual de asigurat (ex. perioada executiei proiectului), angajamentele acestuia de a exercita o grija / diligenta suplimentara, penalitati, daune moratorii si compensatorii stabilite contractual cu persoana pagubita care n-ar fi existat in lipsa contractului;
    • costuri / cheltuieli efectuate de asigurat / in numele acestuia pentru indeplinirea oricarei obligatii contractuale sau in scopul refacerii defectelor / deficientelor produsului–program / partii de lucrare defectuos executata care a generat producerea prejudiciului;
    • pretentii de despagubire decurgand din / in legatura cu, direct sau indirect, inabilitatea oricarui sistem de a recunoaste corect orice informatie legata de data calendaristica si / sau de a opera in baza unei comenzi programate prin utilizarea unei date calendaristice;
    • cereri de despagubire pentru prejudicii rezultate din omisiunea asiguratului de:
      • a executa, la intervale rezonabile, copii back-up pentru orice date in format electronic;
      • de a mentine si up-grada un soft adecvat care sa asigure securitatea sistemelor (prevenind accesarea / folosirea neautorizata a retelei, website-urilor etc.).
    • prejudicii decurgand din serviciile / produsele prestate / furnizate de terti, in baza unor angajamente contractuale cu asiguratul, fata de care asiguratul nu are drept de regres / are un drept limitat;
    • raspunderi derivand, direct sau indirect, din operatiuni realizate prin internet privind / in legatura cu gestiunea mijloacelor de plata, materiale obscene / pornografice, materiale continand blasfemii, materiale apartinand / create de terte persoane in forumuri / grupuri interactive sau cele rezultand din folosirea gresita a datelor personale de identificare;
    • prejudicii rezultand, direct sau indirect, din transmiterea virusilor informatici;
    • prejudicii rezultand din retragerea de pe piata a produselor care fac obiectul activitatii specifice a asiguratului / oricaror bunuri in care acestea sunt incorporate din cauza unor defecte / deficiente cunoscute / suspectate;
    • pierderea / distrugerea documentelor rezultand direct sau indirect, din accesul sau folosirea neautorizata a sistemelor / programelor informatice utilizate de asigurat in desfasurarea activitatii specifice;
    • prejudicii generate de produse - program dezvoltate / implementate pentru industria aeronautica, militara.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • sa ia pe cheltuiala sa toate masurile pentru prevenirea si/sau limitarea pagubelor urmand recomandarile asiguratorului, prevederile legale si / sau recomandarile producatorilor;
  • sa anunte imediat in scris asiguratorul in legatura cu orice modificare sau intentie de modificare a riscului fata de datele comunicate la incheierea asigurarii;
  • sa permita reprezentantilor asiguratorului sa inspecteze amplasamentul riscului asigurat, ori de cate ori considera necesar si sa puna la dispozitia reprezentantilor asiguratorului toate detaliile si informatiile necesare pentru evaluarea riscului.

                In cazul producerii unui eveniment asigurat, asiguratul are obligatiile:

  • sa instiinteze imediat, dupa caz, organele de politie, unitatile de pompieri sau alte organe de cercetare, cat mai apropiate de locul producerii evenimentului asigurat, cerand intocmirea de acte cu privire la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat si la pagubele provocate;
  • sa avizeze in scris asiguratorul, in termenele prevazute in polita despre producerea evenimentului, dand informatii asupra naturii si marimii daunei;
  • sa colaboreze cu asiguratul la inspectarea avariilor produse la riscul asigurat;
  • sa furnizeze toate informatiile si probele documentare solicitate de asigurator si sa permita efectuarea de investigatii referitoare la cauza si marimea pagubei;
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care EUROINS Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul ia in considerare cererile de despagubire inaintate de asigurat in perioada asigurata.
  • Pentru a fi indreptatit la despagubire, asiguratul este obligat sa demonstreze ca fapta sa, cauzatoare de prejudicii, a fost comisa fara intentie.
  • Constatarea si evaluarea prejudiciului se fac de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul sau imputernicitii lui, precum si de catre experti neutri.
  • despagubirile se pot stabili pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, conform legislatiei din Romania.
  • In cazul in care despagubirile se stabilesc pe cale amiabila, valoarea despagubirii se va stabili doar cu acceptul scris al asiguratorului. In aceasta situatie, culpa poate fi determinata printr-o expertiza extrajudiciara initiata de asigurator si efectuata de un expert autorizat, cheltuielile fiind suportate de asigurator.
  • Stabilirea despagubirilor pe cale amiabila se poate face numai daca, din documentele puse la dispozitie de asigurat sau din actele produse ca urmare a expertizelor, rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului suferit.
  • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza conventiei dintre parti, in cazul in care:
    • nu se pot trage concluzii cu privire la persoana raspunzatoare de producerea prejudiciului, cauzele si imprejurarile producerii acestuia, precum si la cuantumul prejudiciului produs;
    • prejudiciul a fost produs datorita actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, fara sa se poata stabili partea din prejudiciu produsa prin fapta asiguratului.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare, prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • Daca la data depunerii cererii de despagubire exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat sau in favoarea asiguratului, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza acestuia, proportional cu raportul dintre limita pe eveniment din polita si totalul limitelor raspunderii pe eveniment pentru toate politele de asigurare in curs, pentru care a primit sau este indreptatit sa primeasca despagubirea.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit sau, la cererea asiguratului, celui prejudiciat.
  • Prin plata despagubirii pe baza de intelegere amiabila se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator. Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si nu mai are nici o pretentie in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciului raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • In raporturile juridice directe dintre asigurat si asigurator, termenul de prescriptie, in cadrul caruia asiguratul poate solicita asiguratorului restituirea despagubirilor platite de acesta catre clientul prejudiciat, este de 2 ani calculati de la data cand asiguratul a platit despagubirea, cu conditia ca cererea de despagubire sa fi fost inaintata in perioada de asigurare, si asiguratorul sa fi fost de acord cu incadrarea evenimentului in termenii politei de asigurare.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 031.9107, 031.9108

Email: daune.tara@euroins.rodaune.bucuresti@euroins.ro

Centrul de apel de urgenta: 0372 165 652, 24 ore din 24, 365 de zile/an

 - de LUNI pana VINERI, intre 7:00 – 22:00 si SAMBATA-DUMINICA, intre 10:00 – 19:00

Diverse: 
  • Partile pot aduce de comun acord modificari la polita de asigurare, acestea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • In limita indemnizatiilor platite asiguratului, asiguratorul este subrogat in drepturile acestuia impotriva celor raspunzatori de producerea si marirea pagubelor.
  • Daca asiguratul renunta la dreptul de regres, sau daca din vina lui exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati indemnizatia pana la limita sumei reprezentand dreptul de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata, in termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea scrisa facuta de catre asigurator.
  • In termen de 20 zile calendaristice dupa producerea evenimentului asigurat, asiguratorul poate sa denunte polita de asigurare, daca acesta a ramas in vigoare, prin scrisoare recomandata.
  • Asiguratorul poate sa denunte polita de asigurare inainte de producerea evenimentului asigurat, sau sa refuze plata indemnizatiei dupa producerea evenimentului asigurat, fara restituirea primelor incasate, in cazul in care asiguratul a incercat sau incearca sa obtina prin frauda sau tentativa de frauda despagubiri de la asigurator.
  • Asigurarea incheiata potrivit politei este supusa legilor si practicilor din Romania, iar polita de asigurare se completeaza cu prevederile legale in vigoare privitoare la asigurari.
  • Dreptul de a ridica pretentii fata de asigurator privind achitarea indemnizatiei se stinge in termen de doi ani de la data producerii evenimentului asigurat.
  • Orice diferend in legatura cu aplicarea si interpretarea politei de asigurare se va solutiona pe cale amiabila, in caz contrar, litigiul urmand a fi rezolvat de catre instantele judecatoresti competente din Romania.