Asigurarea de raspundere civila profesionala a Furnizorului de Servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C - GOTHAER Asigurari-Reasigurari

asigurari gothaer proiectare furnizare dezvoltare reparare intretinere software hardware internet servicii consultanta pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Strada Barbu Delavrancea, nr.6A, corp A2.

office@gothaer.ro

Tel:   021.200.00.00

Fax:   021.200.00.98

               Gothaer Asigurari Reasigurari S.A., asa cum este cunoscuta astazi, a luat fiinta in anul 2012 cand Gothaer Finanzholding AG a preluat majoritatea actiunilor societatii Platinum Asigurari Reasigurari. Gothaer Finanzholding AG este parte a grupului Gothaer Versicherungsbank VVaG, una din cele mai importante companii de asigurari mutuale din Germania, cu o experienta de aproape 200 de ani in domeniul asigurarilor, cu peste 3.5 millioane de clienti, gestionand un portofoliu de active de peste 22 miliarde Euro si un volum anual de prime brute subscrise de aproximativ 4 miliarde de Euro. Avand la baza un sistem de valori in care se pune accentul pe siguranta, experienta, incredere, pasiune, flexibilitate si inovatie, Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. isi propune sa protejeze cel mai bine si sa imbunatateasca viata clientilor, a familiilor si a afacerilor acestora, si, sa le ofere solutii de asigurare de calitate acestora. Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-057-06.12.2006. 

Aspecte Generale: 

Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. detine in portofoliu polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului decurgand dintr-un contract de furnizare produse, servicii sau lucrari, ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C respectiv proiectare, furnizare, dezvoltare, reparare si intretinere - software, hardware, internet, servicii de consultanta.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. il constituie, preluarea raspunderii civile profesionale a asiguratului pentru actele de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C respectiv proiectare, furnizare, dezvoltare, reparare si intretinere - software, hardware, internet, servicii de consultanta.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana juridica autorizata, testata, certificata si specializata in furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii, la sediul clientului sau la propriul sediu, pentru operatiuni de instalare, montare, reparare, prelucrare, intretinere, remediere, reconditionare, dezvoltare etc. la bunurile ce fac obiectul contractului dintre prestator si clientul acestuia.
    • Bunuri care fac obiectul contractului sunt orice software, aplicatie informatica, hardware, firmware, cablu sau echipament electronic.
    • servicii profesionale / lucrari profesionale IT constau in mentenanta sistemelor informatice, externalizarea activitatii, asistenta, consultanta in domeniul tehnologiei informatice, instalarea, configurarea, optimizarea sistemelor informatice, furnizarea de echipamente si solutii informatice, administrarea sistemelor informatice, auditare sisteme informatice.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii despre natura si volumul activitatii;
  • numarul si structura angajatilor;
  • principalii clienti;
  • modalitatea de derulare a activitatii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de Raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de Raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei. La solicitarea asiguratului si in schimbul platii unei prime de asigurare suplimentare, acoperirea se poate extinde si pentru alte tari, exceptie facand SUA / Canada si tarile sau teritoriile care au acelasi sistem legislativ cu acestea.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate sa fie:

  • persoana juridica autorizata, testata, certificata si specializata in furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii, la sediul clientului sau la propriul sediu, pentru operatiuni de instalare, montare, reparare, prelucrare, intretinere, remediere, reconditionare, dezvoltare etc. la bunurile ce fac obiectul contractului dintre prestator si clientul acestuia.
    • Bunuri care fac obiectul contractului sunt orice software, aplicatie informatica, hardware, firmware, cablu sau echipament electronic.
    • servicii profesionale / lucrari profesionale IT constau in mentenanta sistemelor informatice, externalizarea activitatii, asistenta, consultanta in domeniul tehnologiei informatice, instalarea, configurarea, optimizarea sistemelor informatice, furnizarea de echipamente si solutii informatice, administrarea sistemelor informatice, auditare sisteme informatice.

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele asiguratului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • Orice persoana care beneficiaza de serviciile asiguratului, conform activitatii de furnizarea de produse informatice, prestarea de servicii si executarea de lucrari profesionale IT si comunicatii si care a incheiat un contract de prestari de servicii profesionale cu asiguratul, in scopul efectuarii de catre acesta a prestatiilor specifice.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: limita maxima de Raspundere a asiguratorului pentru orice sume compensatorii si / sau cheltuieli / costuri acoperite in legatura cu o cerere de despagubire sau serie de cereri de despagubire nu va depasi limita pe eveniment mentionata in polita;
    • „Seria de cereri de despagubire” reprezinta:
      • toate prejudiciile care sunt consecinte diferite ale aceleiasi fapte culpabile; si / sau
      • acelasi prejudiciu consecinta mai multor fapte culpabile; si / sau
      • un prejudiciu pentru care cererea de despagubire este inaintata impotriva mai multor persoane responsabile si asigurate in cadrul aceleiasi polite.
    • O serie de cereri de despagubire va fi considerata un sigur eveniment asigurat, iar data daunei va fi considerata data la care a fost facuta impotriva asiguratului prima cerere de despagubire din cadrul seriei.
  • pe perioada asigurata (denumita si limita agregat): limita maxima de Raspundere a asiguratorului pentru orice sume compensatorii si / sau cheltuieli / costuri acoperite in baza tuturor cererilor de despagubire facute in perioada asigurata nu va depasi limita agregat mentionata in polita.

                Limita raspunderii pe eveniment si limita raspunderii pe perioada asigurata vor fi precizate explicit in polita.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de Raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • sumele compensatorii pe care asiguratul este obligat sa le plateasca printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila persoanelor pagubite cu titlu de prejudicii ca urmare a producerii evenimentelor asigurate;
  • cheltuielile de judecata facute de persoana pagubita pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca acesta a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, stabilite de lege ori de cate instantele de judecata, daca asiguratul a fost obligat la plata despagubirilor.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • circumstante, deficiente, fapte culpabile, prejudicii ori cereri de despagubire cunoscute asiguratului / contractantului (indiferent daca au fost declarate sau nu asiguratorului in cererea - chestionar) sau pe care acesta putea sa le cunoasca inaintea intrarii in vigoare a politei de asigurare;
    • prejudicii produse ca urmare a nerespectarii de catre persoana pagubita a specificatiilor tehnice / procedurilor de lucru furnizate de asigurat, modificarii mediului de instalare (platforme / sisteme interne cu care se interconecteaza produsele / programele furnizate);
    • prejudicii in legatura cu servicii prestate care depasesc sfera serviciilor (activitatii) specifice mentionate in polita de asigurare;
    • prejudicii produse in cazul prestarii serviciilor fara o baza contractuala valabila sau fara respectarea prevederilor legale in vigoare;
    • orice Raspundere asumata de asigurat prin contract sau orice alt tip de angajament sau garantie data de catre acesta, care depaseste raspunderea sa civila delictuala angajata potrivit legii;
    • garantii exprese date contractual de asigurat (de ex. perioada executiei proiectului), angajamentele acestuia de a exercita o grija / diligenta suplimentara, penalitati, alte speze, cheltuieli, daune moratorii si compensatorii stabilite contractual cu persoana pagubita;
    • prejudicii reprezentand vatamari corporale ori pagube materiale si consecintele acestora, cu exceptia celor care rezulta din prestarea serviciilor specifice in domeniul IT&C conform acoperirii conferite de polita de asigurare;
    • raspunderea angajata in legatura cu pierderea / distrugerea documentelor incredintate (inclusiv costurile de refacere / inlocuire) aflate in grija, custodia sau controlul asiguratului, daca nu se convine altfel intre parti, cu precizarea expresa in polita;
    • cereri de despagubire in legatura cu depasirea costurilor estimate si / sau a duratei prestarii serviciilor;
    • costuri / cheltuieli efectuate de asigurat / in numele acestuia pentru indeplinirea oricarei obligatii contractuale sau in scopul refacerii defectelor / deficientelor produsului – program / partii de lucrare defectuos executata care a generat producerea prejudiciului;
    • pretentii de despagubire in legatura cu rambursarea costurilor aferente prestarii serviciilor specifice in cazul producerii evenimentelor asigurate;
    • pierderi financiare constand din castigul / beneficiul nerealizat de catre persoana pagubita;
    • cereri de despagubire pentru prejudicii rezultate din omisiunea asiguratului de:
      • a executa, la intervale rezonabile, copii back-up pentru orice date in format electronic;
      • de a mentine si up-grada un soft adecvat care sa asigure securitatea sistemelor (prevenind accesarea / folosirea neautorizata a retelei, website-urilor etc.);
    • raspunderi derivand, direct sau indirect, din operatiuni realizate prin internet privind / in legatura cu gestiunea mijloacelor de plata, materiale obscene / pornografice, materiale continand blasfemii, materiale apartinand / create de terte persoane in forumuri / grupuri interactive sau cele rezultand din folosirea gresita a datelor personale de identificare;
    • prejudicii rezultand, direct sau indirect, din transmiterea virusilor informatici;
    • prejudicii rezultand din retragerea de pe piata a produselor care fac obiectul activitatii specifice a asiguratului / oricaror bunuri in care acestea sunt incorporate din cauza unor defecte / deficiente cunoscute / suspectate;
    • prejudicii generate de produse - program dezvoltate / implementate pentru industria transporturilor (inclusiv aeronautica), militara;
    • pretentii de despagubire decurgand din / in legatura cu, direct sau indirect, inabilitatea oricarui sistem de a recunoaste corect orice informatie legata de data calendaristica si / sau de a opera in baza unei comenzi programate prin utilizarea unei date calendaristice;
    • prejudicii cauzate direct sau indirect de disfunctionalitatile oricarui computer, echipament de procesare date, circuit integrat sau echipamente similare (hardware) ori programe informatice (software) utilizate de catre asigurat pentru prestarea serviciilor specifice;
    • pierderea / distrugerea documentelor / datelor / programelor rezultand, direct sau indirect, din accesul sau folosirea neautorizata a sistemelor / programelor informatice utilizate de asigurat in desfasurarea activitatii specifice;
    • neducerea la indeplinire a obligatiilor asumate prin contract ca urmare a incetarii / suspendarii activitatii din orice cauza;
    • cereri de despagubire datorate sau in legatura cu insolvabilitatea, falimentul / bancruta, lichidarea sau incapacitatea de plata a asiguratului;
    • prejudiciile produse ca urmare a renuntarii de catre asigurat la prestarea serviciilor specifice;
    • prejudicii decurgand direct sau indirect din concurenta neloiala, insusirea nelegala de secrete profesionale (exemplu: liste clienti sau orice informatii care ar conduce la interferenta cu sansele / posibilitatile de afaceri ale tertilor);
    • prejudicii decurgand din nepastrarea secretului profesional / confidentialitatii activitatii, precum si cele in legatura cu situatiile in care asiguratul nu a respectat dispozitiile legale privind interesele contrare, conflictul de interese sau situatiile de incompatibilitate.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • sa ia pe cheltuiala sa toate masurile pentru prevenirea si/sau limitarea pagubelor urmand recomandarile asiguratorului, prevederile legale si / sau recomandarile producatorilor;
  • sa anunte imediat in scris asiguratorul in legatura cu orice modificare sau intentie de modificare a riscului fata de datele comunicate la incheierea asigurarii;
  • sa permita reprezentantilor asiguratorului sa inspecteze amplasamentul riscului asigurat, ori de cate ori considera necesar si sa puna la dispozitia reprezentantilor asiguratorului toate detaliile si informatiile necesare pentru evaluarea riscului.

                In cazul producerii unui eveniment asigurat, asiguratul are obligatiile:

  • sa instiinteze imediat, dupa caz, organele de politie, unitatile de pompieri sau alte organe de cercetare, cat mai apropiate de locul producerii evenimentului asigurat, cerand intocmirea de acte cu privire la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat si la pagubele provocate;
  • sa avizeze in scris asiguratorul, in termenele prevazute in polita despre producerea evenimentului, dand informatii asupra naturii si marimii daunei;
  • sa colaboreze cu asiguratul la inspectarea avariilor produse la riscul asigurat;
  • sa furnizeze toate informatiile si probele documentare solicitate de asigurator si sa permita efectuarea de investigatii referitoare la cauza si marimea pagubei;
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de Raspundere Civila Profesionala a Furnizorului de servicii de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor IT&C pentru asigurarea raspunderii civile profesionale a asiguratului ca urmare a faptelor sau actelor de neglijenta, erori si omisiuni produse in timpul desfasurarii activitatii specifice domeniului IT&C, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, impreuna cu asiguratul, direct sau prin imputerniciti, inclusiv prin experti, daca s-a convenit in acest mod de cele doua parti.
  • despagubirile se stabilesc pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata conform legislatiei din Romania.
  • Culpa poate fi determinata si printr-o expertiza extrajudiciara efectuata de un expert autorizat in conditiile legii.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca, din actele intocmite de cel care executa expertiza si / sau din documentele prezentate de asigurat si / sau cele existente in dosarul de dauna, rezulta cu certitudine atat raspunderea civila a acestuia pentru producerea pagubelor cat si cauzele si intinderea prejudiciului si persoana pagubita.
  • In cazul producerii riscului asigurat, in situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului despagubirii, suma din despagubire care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator inainte ca litigiul sa se fi solutionat prin negocieri sau de catre instanta judecatoreasca.
  • Despagubirea nu poate depasi suma asigurata, nici cuantumul pagubei, stabilit in baza actelor justificative.
  • Daca asigurarea s-a incheiat cu fransiza, asiguratorul este raspunzator numai pentru partea ce depaseste cuantumul fransizei.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • In toate cazurile in care au fost prejudiciate mai multe persoane si suma prejudiciilor acestora depaseste Limita raspunderii asiguratorului pe cererea de despagubire mentionata in polita, despagubirile se acorda in limita acestei sume, proportional cu prejudiciul suferit de fiecare persoana, daca asiguratul si asiguratorul nu convin altfel cu ocazia solutionarii daunei.
  • Daca prejudiciul s-a produs din culpa mai multor persoane, asiguratorul va acorda despagubire numai pentru partea din paguba de care se face raspunzator asiguratul. In astfel de situatii, in cazul in care nu se poate stabili masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in eveniment sau va rezulta din documentele intocmite de experti sau instanta.
  • Asiguratorul este indreptatit sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu realitatea daunei a fost instituita o cercetare penala, pana la finalizarea acesteia, sau atunci cand exista neconcordante / afirmatii contradictorii intre declaratiile asiguratului / persoanei pagubite si situatia de fapt.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit celui pagubit cu acordul scris al asiguratului, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea nu poate fi urmarita de creditorii asiguratului.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
  • Prin plata despagubirii, pe baza de intelegere dintre parti (cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata in Romania se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator.
  • Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si ca nu mai are nici o pretentie, in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • Asiguratorul poate fi chemat in judecata de persoanele pagubite in limitele obligatiilor ce-i revin acestuia din polita de asigurare.
  • Dupa fiecare plata de despagubire limita raspunderii asiguratorului pe intreaga perioada de asigurare prevazuta in polita se diminueaza cu suma platita. Asigurarea continua pentru limita raspunderii asiguratorului astfel diminuata.
  • Asiguratorul nu datoreaza despagubire din asigurare daca riscul asigurat a fost produs cu intentie de asigurat, de beneficiarul despagubirii ori de catre un membru din conducerea asiguratului, care lucreaza in aceasta calitate.
  • Daca la data producerii evenimentului asigurat exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat la asiguratori diferiti, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza politei proportional cu Limita raspunderii mentionata pe polita.
  • Termenul de plata a despagubirii este de 15 zile de la data depunerii la asigurator a ultimului document necesar constatarii si evaluarii prejudiciului.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 021.200.00.00; 021 200 00 98​

Email: avizari@gothaer.ro

Formular on-line pentru avizare daunehttps://www.gothaer.ro/daune/anunta-o-dauna/

Diverse: 
  • In cursul valabilitatii politei de asigurare, asiguratorul are dreptul sa efectueze verificari ale informatiilor prezentate de asigurat ori de cate ori considera necesar.
  • Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
  • Respectarea riguroasa si indeplinirea prevederilor prevazute in polita de asigurare, in masura in care se refera la obligatiile care ii revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile asiguratului din declaratia de asigurare, sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice Raspundere care revine asiguratorului.
  • Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
  • In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
  • Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
  • Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
  • In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
  • Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.