CASCO - Polita facultativa pentru avarii si furt autovehicule - OMNIASIG Vienna Insurance Group

asigurari casco omniasig vienna insurance group avarii si furt autovehicule pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Aleea Alexandru, nr. 51.

office@omniasig.ro

Tel:   021.405.74.20, 021.405.74.24

Fax:   021.311.44.95, 021.311.44.90

                  OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. isi are inceputurile in anul 1995, cand lua fiinta societatea de asigurari OMNIASIG. 6 ani mai tarziu era infiintata BCR Asigurari, ca o divizie a bancii cu acelasi nume. Desi infiintate ca societati de asigurari distincte, cele 2 entitati ajung sa intre in sfera de interes a unuia dintre cei mai mari actori ai pietei de asigurari internationale, grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care, mai intai in anul 2005 preia OMNIASIG iar peste 3 ani, in 2008 avea sa preia si BCR Asigurari. Dupa alti 4 ani, in 2012 avea sa se realizeze fuziunea prin absorbtie a OMNIASIG de catre BCR Asigurari si a rezultat ceea ce cunoastem astazi ca fiind una dintre cele mai puternice societati de asigurari de pe piata romaneasca de asigurari, si anume OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. Aceasta este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-047-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. ofera clientilor sai acoperire pentru avarii si furt, atat pe teritoriul Romaniei cat si pe teritoriul celorlalte tari europene, inclusiv toata Turcia si Israel, printr-o polita bine construita la care se pot atasa o diversitate de clauze suplimentare.

              Prin aceste polite sunt asigurate autoturisme, motocicluri, autovehicule pentru transport persoane si vehicule comerciale. Practic sunt asigurate toate mijloacele de transport terestru care se deplaseaza pe roti, exceptandu-le pe cele care se deplaseaza pe sine, echipate cu motor cu propulsie si care se deplaseaza pe drum prin mijloace proprii si care in conformitate cu reglementarile legale sunt supuse inmatricularii in Romania. Pe langa acestea sunt preluate in asigurare si mijloacele de transport tractate (remorci, semiremorci, rulote, etc.). Se preiau in asigurare si vehiculele supuse inregistrarii.

              In acelasi timp sunt asigurate si echipamentele suplimentare si/sau modificarile constructive permanente ale autovehiculului care au fost declarate anterior incheierii politei si sunt cuprinse in asigurare.

Obiectul Asigurarii: 

               Obiectul asigurarii il constituie autovehiculele si vehiculele tractate impreuna cu echipamentele suplimentare si modificarile constructive definitive, inmatriculate/inregistrate in Romania, destinate transporturilor terestre, cum ar fi:

  • autoturisme, autovehicule de teren;
  • automobile mixte, autoutilitare cu masa maxima autorizata pana la 3,5 to;
  • autoutilitare cu masa maxima autorizata peste 3,5 to;
  • autovehicule transport persoane avand peste 9 locuri;
  • remorci, semiremorci, rulote si alte vehicule tractate;
  • modificari constructive permanente, montate la autovehiculul asigurat si declarate in polita;
  • echipamente suplimentare care sunt deja montate la autovehicul asigurat in momentul cuprinderii acestora in asigurare;
  • roti de rezerva si scule existente in autovehicul, livrate de producatorul acestuia ca dotare standard;
Conditii de Preluare in Asigurare: 

             Principalele conditii de care depinde preluarea in asigurare sunt:

  • Autovehiculul si echipamentele suplimentare pentru care se doreste incheierea politei de asigurare sa fie inmatriculat in Romania;
  • Autovehiculul sa aiba Inspectia Tehnica Periodica valabila la data incheierii politei si pentru toata perioada asigurata, conform documentelor doveditoare;
  • Autovehiculul sa nu aiba o vechime mai mare de 15 ani, de la data fabricatiei inscrisa pe Cartea de Identitate a Vehiculului;
  • Proprietarul sa fie in posesia numarului de chei originale ale autovehiculului + cheia service (2 chei + service);
  • Proprietarul sa fie in posesia documentelor originale care atesta proprietatea asupra autovehiculului si inmatricularea acestuia;
  • Proprietarul sa puna la dispozitie documentele originale de identificare a sa;
  • Asiguratul sa incheie Cererea Chestionar care sta la baza incheierii politei de asigurare;
  • Asiguratul sa permita reprezentantului asiguratorului sa efectueze Inspectia de Risc + fotografiile aferente;
  • Autovehiculul este in stare de functionare;
  • Seria sasiului (citita pe autovehicul) este identica cu cea mentionata in originalul certificatului de inmatriculare si in originalul cartii de identitate ale acestuia;
  • Starea de intretinere a autovehiculului este buna, prezinta integritatea tuturor elementelor caroseriei, vopsea intacta, fara urme de exfoliere sau rugina a tablei, pneurile nu prezinta o uzura accentuata. Daca autovehiculul prezinta avarii ale caroseriei si ale elementelor casabile (parbriz, luneta, geamuri laterale, oglinzi retrovizoare etc.), se poate incheia polita de asigurare cu mentionarea in mod expres a tuturor avarilor constatate si a recomandarii de remediere a acestora;

               Pentru autovehiculele achizitionate de nou, direct de la dealerii sau producatorii din Romania, polita de asigurare poate fi incheiata in baza datelor de identificare din factura proforma.

               Polita isi exercita acoperirea si in cazurile cand vehiculul asigurat este condus, cu acordul asiguratului, de o alta persoana sau de prepusii asiguratului care indeplinesc conditiile legale pentru a conduce categoria respectiva de vehicul.

               Nu se pot asigura: motocicluri, ATV-uri si alte asemenea si/sau autovehicule care au inscrisa in actele de inmatriculare mentiunea „Autovehicul declarat furat …”.

 

Perioada Asigurata: 

              Polita se incheie de regula pentru o perioada de 12 luni dar, in baza unei aprobari speciale se poate incheia si pentru perioade subanuale dar nu mai mica de 6 luni. Valabilitatea incepe de la ora 00:00 a zilei urmatoare celei in care a fost incheiata polita CASCO si se incheie la ora 24:00 a ultimei zile mentionata in polita. In cazul autovehiculelor achizitionate in baza unor contracte de rate/leasing/credit, polita de asigurare se poate incheia pentru o perioada egala cu durata contractului de rate/ leasing/credit.

Teritorialitate: 

               Asigurarea CASCO de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. are acoperire in Romania si pe teritoriul Europei geografice in urmatoatele state – Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgia, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croatia, Danemarca, Elvetia, Estonia, Finlanda, Franta, FYROM (Macedonia), Germania, Grecia, Irlanda, Islanda, Italia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Republica Moldova, Monaco, Muntenegru, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Rusia, San Marino, Serbia (inclusiv teritoriul Kosovo), Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ucraina, Ungaria, Vatican; precum si pe teritoriul Turciei (atat partea europeana cat si partea asiatica) si al Israelului.

               Riscul de furt nu se asigura pe teritoriul Kosovo, Republica Moldova, Rusia si Ucraina.

Asiguratul: 

               In acceptiunea OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., pe polita CASCO asigurat este orice persoana fizica sau juridica cu domiciliul, resedinta sau sediul in Romania, detinatori de autovehicule inmatriculate / inregistrate in Romania, titulari ai interesului asigurabil, nominalizati expres in polita, respectiv proprietarul inscris in cartea de identitate a autovehiculului, precum si oricare alte persoane care au interes asigurabil cu privire la autovehicul, interes care trebuie sa reiasa dintr-un contract (de inchiriere, comodat, locatie de gestiune etc.) incheiat cu proprietarul, respectiv persoana care poate suferi un prejudiciu patrimonial in situatia in care autovehiculul asigurat sufera o dauna.

Suma Asigurata: 

               Suma asigurata pentru autovehiculele asigurate pe polita CASCO de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. se stabileste pornind de la valoarea de nou a vehiculului asigurat la care se aplica coeficientii valorii ramase stabiliti de asigurator in raport cu uzura vehiculului in functie de vechimea si starea de intretinere a acestuia. Valoarea de nou poate fi obtinuta astfel:

  • pe baza sistemului electronic de evaluare utilizat de OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A.;
  • pe baza facturilor de comercializare in cazul autovehiculelor achizitionate de catre asigurat de la dealerii din Romania sau din strainatate;
  • pe baza cataloagelor de specialitate sau, dupa caz, pe baza listelor de preturi de la dealerii autorizati din Romania pentru autovehicule identice ca model si dotari care se comercializeaza in Romania.

               Valorile obtinute conform celor de mai sus trebuie sa includa taxe vamale, TVA, accize, etc, dupa caz.

               Echipamentele suplimentare montate la autovehicul se asigura la valoarea din factura de achizitie sau la valoarea data de listele de preturi ale reprezentantelor sau de cataloagele de specialitate si nu pot depasi 20% sin suma asigurata a autovehiculului.

               Suma asigurata este exprimata in moneda contractului care poate fi RON, USD sau EURO.

               Suma asigurata se reintregeste automat si fara plata unei prime suplimentare conditionat de readucerea vehiculului la starea anterioara producerii evenimentului asigurat.

Prima de Asigurare: 

              Prima de asigurare anuala este stabilita in raport cu suma asigurata, cu riscurile suplimentare asigurate si cu sistemul de fransize aplicat. Ea este exprimata in moneda contractului care poate fi RON, USD sau EURO si poate fi achitata integral si anticipat la incheierea politei sau intr-un numar de rate agreate de comun acord cu asiguratorul. Sumele exprimate in valuta se achita in ron la cursul BNR valabil pentru ziua efectuarii platii.

              Nivelul primei de asigurare este influentat de la an la an, de la o reinoire la alta, si de istoricul de daune al acelui autovehicul.

Sistemul de Fransize: 

            Sistemul de fransize folosit de OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. in polita CASCO consta din:

  • Pentru daunele partiale (avarii partiale/furt partial), polita se poate incheia cu fransize valorice sau fara fransizele pe care le stabileste automat sistemul de emitere electronica a politei;
  • Pentru daunele totale (avarie totala/furt total), polita se poate incheia cu fransize procentuale sau fara fransizele pe care le stabileste automat sistemul de emitere electronica a politei;
  • fransiza deductibila de 25% din valoarea daunei, dar nu mai putin de nivelul fransizei prevazut in polita, in cazul in care, in momentul producerii unui eveniment asigurat in timpul utilizarii autovehiculului pe un drum acoperit cu zapada / gheata / polei, acesta nu era echipat conform prevederilor legale cu anvelope de iarna / mixte si/sau lanturi antiderapante ori alte echipamente antiderapante certificate

              Sistemul de fransize al politei nu se aplica in cazul despagubirilor prin regres RCA.

Riscuri Asigurate Standard: 

             Riscurile standard acoperite pe polita CASCO de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. sunt:

  • ciocniri, loviri sau izbiri cu alte vehicule, animale sau cu orice corpuri mobile sau imobile aflate in afara autovehiculului, inclusiv zgarieri produse de un alt autovehicul;
  • corpuri mobile, persoane sau animale aflate in interiorul autovehiculului, ca urmare a producerii unui accident de autovehicul;
  • caderi pe/de pe (cadere in prapastie, cadere in apa a autovehiculului sau scufundarii ambarcatiunii pe care se afla autovehiculul cu prilejul transbordarii, cadere din cauza ruperii podului, caderea unor corpuri: copaci, blocuri de gheata sau bolovani etc. pe autovehicul);
  • derapari sau rasturnari;
  • incendiu, explozie;
  • traznet, fenomene atmosferice, inundatie;
  • cutremur de pamant, prabusire sau alunecare de teren;
  • greutatea stratului de zapada, avalansa de zapada, gheata;
  • actiunea apei de conducta (scurgere, refulare etc.);
  • actiunea mecanica a apelor curgatoare sau a corpurilor purtate de acestea;
  • furtul total al autovehiculului, inclusiv avariile constatate asupra autovehiculului gasit;
  • furtul prin efractie sau fara urme vizibile de efractie, de parti componente sau de piese ale autovehiculului asigurat (furt partial);
  • avariile produse autovehiculului ca urmare a furtului sau a tentativei de furt;
  • cheltuieli efectuate si dovedite cu acte pentru limitarea daunelor prin luarea de masuri pentru salvarea autovehiculului;
  • interventia pompierilor pentru stingerea incendiilor, fara descarcerare;
  • curatarea interiorului autovehiculului ca urmare a ranirii persoanelor sau animalelor domestice, cat si a scurgerii de lichide;

              Tot prin polita CASCO de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. si fara plata unei prime de asigurare suplimentare, este asigurata si asistenta rutiera, care este structurata in 3 pachete de riscuri asigurate: SILVER. GOLD si VIP. Diferenta dintre acestea consta nu numai in cuprinderea riscurilor asigurate ci si in limitele valorice pana la care se realizeaza despagubirea daunelor suferite. Principalele categorii de servicii oferite sunt:

  • asistenta la locul producerii evenimentului asigurat (depanare);
  • Tractarea autovehiculului (inclusiv remorca / rulota atasata);
  • Transportul conducatorului autovehiculului, pasagerilor si bagajelor acestora;
  • Cazarea la hotel a conducatorului autovehiculului si pasagerilor;
  • Transportul in regim TAXI;
  • Inlocuirea temporara a autovehiculului;
  • Transportul / repatrierea autovehiculului;
Riscuri Excluse: 

             Categoriile de riscuri excluse pe polita CASCO de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. sunt:

  • orice consecinte ale razboiului, invaziei, revoltei, revolutiei, grevei, dictaturii, confiscarii, nationalizarii, sechestrarii, rechizitionarii, distrugerii sau avarierii din ordinul oricarui guvern de drept sau de fapt, sau oricarei autoritati publice;
  • influente ale exploziei atomice, radiatiilor sau contamintrii radioactive;
  • reducerea valorii autovehiculelor dupa reparatii sau prin lipsa de folosinta a autovehiculului, chiar ca urmare a unor riscuri cuprinse in asigurare;
  • defectiuni tehnice, vicii de fabricatie de care asiguratul avea cunostinta si nu le-au comunicat la incheierea politei;
  • cheltuieli facute pentru transformarea sau imbunatatirea starii autovehiculului fata de starea lui initiala, reconditionari sau reparatii nereusite;
  • fapte cu consecinte grave si deosebit de grave potrivit legislatiei penale in vigoare sau produse cu intentie de catre asigurat si/sau prepusii sai;
  • nerespectarea legislatiei in vigoare privind dreptul si conditiile de a conduce autovehiculul;
  • frauda si actiunile frauduloase ale asiguratului si prepusilor sai;
  • utilizareai autovehiculului in afara drumurilor publice ori pe drumuri publice interzise circulatiei autovehiculelor cu exceptia circulatiei/stationarii autovehiculului in: curţi interioare, garaje, parcări, in care acesta are acces si poate rula/stationa in conditii de deplina siguranta;
  • utilizarea neconforma a autovehiculului cu specificatiile constructorului;
  • pagubele care au fost produse in timp ce autovehiculul se afla incredintat unei unitati prestatoare de servicii auto;
  • pagubele produse in timpul sau ca urmare a transportarii autovehiculului;
  • autovehiculul asigurat nu este echipat cu anvelope de iarna in sezonul rece, conform legislatiei in vigoare;
  • autovehiculul este condus sub influenta substantelor interzise; a fost condus de o persoana neutorizata si necalificata sa faca acest lucru; a fost implicat cu intentie in savarsirea de infractiuni; nu s-a respectat regimul circulatiei pe drumurile publice;
  • participarea autovehiculului la concursuri, intreceri sau antrenamente pentru acestea;
  • defectele de fabricatie, uzura sau folosirea pieselor neconforme;
  • daune produse de supraincarcarea autovehiculului precum si cele produse de materialele inflamabile/explozive;
  • reparatii neconforme sau executate de persoane neautorizate;
  • influenta temperaturii, a substantelor chimice si corozive;
  • componentele identificate ca avariate la data preluarii in asigurare;
  • avarierea autovehiculului datorita incarcarii si/sau ancorarii necorespunzatoare a marfii pe timpul transportului;
  • bunuri din autovehicul, combustibili, huse, prelate, etc.;
  • patrunderea voluntara a autovehiculului in locuri acoperite de apa sau prin actiunea apei aspirate de motor;
  • autovehiculul circula pe drumurile publice fara a avea I.T.P. valabila la data evenimentului;
  • neanuntarea furtului, participarea la furt a asiguratului si/sau prepusilor sai, ignorarea masurilor de prevenire a furtului;
  • furtul neconfirmat de organele de politie;
  • neavizarea daunei in perioada de timp stipulata pe polita (48 ore pentru avarii si 24 ore pentru furt);
  • daunele provocate cu intentie de asigurat si/sau prepusii acestuia;

               Nu se acorda depagubiri pentru servicii de asistenta constand in sau ca o consecinta a:

  • cheltuieli efectuate peste limita de despagubire stabilita conform abonamentului agreat si mentionat in polita;
  • participarii la competitii, curse de masini si antrenamente pentru acestea;
  • contravaloarea combustibilului;
  • cheltuieli generate de plata taxelor de drum, taxe de pod si autostrazi, taxe de parcare, costuri legate de asigurarea autovehiculului inchiriat;
  • costul pieselor necesare interventiei la fata locului (acumulator, piese de schimb, inlocuirea becurilor etc.);
  • defectiunilor produse ca urmare a modificarilor aduse autovehiculului, in cazul in care acestea nu au fost efectuate la o unitate reparatoare autorizata;
  • defectiunilor anterioare remediate partial sau neremediate;
  • conditiilor meteorologice nefavorabile (inundatii, zapezi etc.);
  • cheltuieli pentru un numar de persoane mai mare decat numarul total de locuri stabilit in certificatul de inmatriculare si/sau cartea de identitate a autovehiculului;
  • defectiunilor tehnice cauzate in mod direct sau indirect de faptul ca autovehiculul nu avea inspectia tehnica periodica sau verificarea RAR valabila la data producerii evenimentului;
  • servicii de tractare/transport pentru un autovehicul supraincarcat care nu poate fi manevrat din cauza unei pene de cauciuc sau din cauza perforarii sau deteriorarii anvelopelor, fara legatura cu producerea unui accident rutier;
  • costuri legate de recuperarea autovehiculului scufundat si/sau costuri de recuperare si/sau tractare dintr-un loc care nu este situat pe un drum public;
  • serviciile solicitate pentru zone in care accesul rutier este interzis conform unui document/anunt public eliberat de o autoritate publica sau ca urmare a unui caz de forta majora;
  • costurile legate de tractarea autovehiculului de la un atelier de reparatii la un altul sau la orice alta destinatie solicitata;
  • unele costuri pentru servicii legate de depozitarea si siguranta autovehiculului;
  • obiecte de valoare lasate in autovehicul in cazul in care asiguratul nu insoteste vehiculul de intervente;
  • accesarea unui serviciu de asistenta de mai multe ori pentru acelasi eveniment;
Clauze Suplimentare: 

               Fata de riscurile asigurate standard, se pot adauga clauze de asigurare suplimentare, in baza cererii exprese si scrise a asiguratului si contra unei prime de asigurare suplimentare, astfel:

  • Autori necunoscuti, vandalism, actiunea animalelor si pagube produse anvelopelor - sunt asigurate paguble produse autovehiculului asigurat de catre autori necunoscuti, persoane care savarsesc acte de vandalism, pagube produse de actiunea animalelor atat la exteriorul autovehiculului cat si in compartimentul motor si pagube produse exclusiv la anvelope, jante si/sau camere de aer datorita actiunii factorilor asigurati;
  • Aspiratia apei la motor - sunt asigurate pagubele produse motorului prin aspirarea apei in motor;
  • Circulatia in afara drumurilor publice - sunt asigurate pagubele produse autovehiculului ca urmare a utilizarii acestuia in afara drumurilor publice, respectiv pe sectoare de drum interzise circulatiei autovehiculelor (ex. drumuri forestiere, drumuri de acces catre obiective turistice, drumuri de acces catre exploatatii - agricole, forestiere etc);
  • Avarii produse exclusiv elementelor vitrate - sunt asigurate pagubele produse partilor componente din sticla ale autovehiculului (parbriz, luneta, geamuri laterale, plafon/trapa, oglinzi etc.) precum si elementelor optice/de iluminare/de semnalizare (faruri, stopuri, semnalizatoare, proiectoare, lumini pozitie etc.);
  • Regres RCA - se acorda despagubiri pentru avariile suferite de bunurile asigurate, ca urmare a producerii unui eveniment asigurat, atunci cand vinovat de producerea evenimentului este conducatorul altui autovehicul identificat si care are o asigurare pentru Raspundere civilă auto (RCA) valabila la data producerii evenimentului asigurat sau evenimentul a fost cauzat prin orice alt risc asigurat in baza unei polite RCA valabila la data producerii evenimentului, pentru partea de despagubire recuperabila in baza acestei asigurari RCA;
  • Conducerea autovehiculului de catre alte persoane - se asigura daunele suferite de autovehicul sau parti componente ori piese ale acestuia, daca la momentul producerii daunei autovehiculul este utilizat cu consimtamantul asiguratului de catre o alta pesoana decat una dintre cele mentionate in polita;
  • Asigurarea autovehiculelor in timpul utilizarii ca instalatie de lucru - se asigura pagube produse ca urmare a utilizarii autovehiculului ca dispozitiv/instalatie de lucru (ex. utilizarea utilajelor de constructii pe santier) si/sau in afara drumurilor publice, respectiv pe sectoare de drum interzise circulatiei autovehiculelor (ex. drumuri forestiere, drumuri de acces catre exploatatii - agricole, forestiere etc), precum si pe drumuri in constructie;
  • Avarierea autovehiculului prin actiunea exclusiva a marfurilor transportate - se asigura pagube produse autovehiculului asigurat, in timpul deplasarii, datorita actiunii exclusive a marfurilor transportate si pagube produse autovehiculului in momentul incarcarii/descarcarii marfurilor;
  • Excluderea riscurilor de coliziuni, caderi, derapari, rasturnari;
  • Avarii provocate de unitatile prestatoare de servicii auto - se asigura pagubele produse din culpa unitatii prestatoare de servicii auto (ex. unitati reparatoare, spalatorii etc.) pentru situatiile gen manevrare defectuoasa a autovehiculului, inclusiv ca urmare a efectuarii probelor de drum sau defectare sau functionare anormala a utilajelor si instalatiilor din dotarea unitatii prestatoare, etc.;
  • Despagubirea TVA-ului la daune partiale - daca sumele asigurate contin TVA, asiguratorul despagubeste valoarea corespunzatoare a TVA-ului, in situatiile avariei partiale si furtului partial;
  • Extinderea retelei de unitati reparatoare - reparatia autovehiculelor cu vechime mai mare sau egala cu 3 ani la data de inceput a politei se poate face in orice unitate reparatoare autorizata de RAR pentru efectuarea reparatiilor la marca autovehiculului asigurat;
Obligatiile Asiguratului: 
  • Plata primei de asigurare sau a ratelor de prima in cuantumul si la termenele stabilite, intarzierea la plata beneficiaza de un termen de pasuire de 15 zile calendaristice;
  • Sa intretina autovehiculul asigurat in bune conditii tehnice si functinale;
  • Sa comunice asiguratorului orice modificare survenita in documentele sale de identificare, in documentele de identificare ale vehiculului sau in scopul utilizarii vehiculului;
  • Sa notifice in 24 ore asiguratorul + dovada de la politie privind furtul/pierderea documentelor vehiculului sau a cheilor/cardurilor/telecomenzilor vehiculului;
  • Sa instiinteze imediat organele competente (politie, pompieri, asigurator) dupa caz, de producerea vreunui eveniment asigurat;
  • Sa ia masuri pentru limitarea pagubelor si conservarea, paza vehiculului avariat;
  • Sa instiinteze asiguratorul in 48 ore (2 zile) in cazul avariilor si 24 ore in cazul furtului;
  • Sa depuna la dosarul daunei toate documentele solicitate de asigurator;
  • Sa pastreze intacte partile avariate ale vehiculului pana la efectuarea inspectiei de dauna;
  • Sa prezerve dreptul de regres al asiguratorului impotriva vinovatului evenimentului rutier;
Obligatiile Asiguratorului: 

              Obligatiile asiguratorului se identifica coroborat cu drepturile asiguratului, si constau in principal in luarea tuturor masurilor astfel incat, odata cu preluarea in asigurare si incheierea politei CASCO pentru autovehiculul asigurat, sa exercite protectia contractuala asupra riscurilor subscrise cu care s-ar putea confrunta la un moment dat asiguratul sau prepusii acestuia.

Procedura Daune: 
  • Avizarea daunei la asigurator se face in maxim 24 ore in cazul furtului si maxim 48 ore in cazul avariilor;
  • Constatarea daunelor se face de catre inspectorii de daune din sucursalele asiguratorului din Romania sau de catre societati mandatate de asigurator, in afara Romaniei, prilej cu care se incheie nota de constatare, se fac fotografii la vehiculul avariat si se depun documentele solicitate de asigurator la dosarul daunei;
  • Asiguratul va depune la dosarul daunei documentele incheiate cu ocazia evenimentului (constat amiabil/proces verbal de la politie, cu anexele aferente) va intocmi declaratia cu privire la circumstantele producerii evenimentului;
  • Daca in urma demontarii si efectuarii reparatiilor se constata si alte parti componente avariate in urma aceluiasi eveniment asigurat, ce nu au putut fi constatate initial, constatarea suplimentara se va face de catre reprezentantul asiguratorului numai la solicitarea asiguratului sau unitatea service la solicitarea expresa a asiguratului, altfel despagubirea se va efectua numai la nivelul constatarii initiale;
  • Daunele produse in Romania se repara numai la unitati service din Romania iar daunele produse in afara tarii se repara in strainatate numai cu aprobare speciala de la asigurator;
  • despagubirile facute pe Regres RCA nu sunt afectate de nivelul fransizelor inscrise pe polita CASCO;
  • Repararea daunelor si aducerea autovehiculului in starea initiala se poate face:
    • in oricare service specializat - plata despagubirii se face in contul asiguratului sau al unitatii service reparatoare;
    • in regie proprie - plata despagubirii se face numai catre asigurat, dupa o procedura si intr-un cuantum stabilit de asigurator;
    • in service partener - plata despagubirii se face direct catre unitatea service reparatoare, prin decontare directa;
  • In cazul furtului, despagubirea se produce dupa cel putin 60 zile de la data avizarii daunei si in baza confirmarii de la politie privind nesolutionarea dosarului de cercetare;
  • Reintregirea sumei asigurate se face automat si fara plata unei prime suplimentare;
  • Plata despagubirilor se realizeaza in 15 zile lucratoare de la data cand dosarul de dauna este completat cu toate documentele necesare solutionarii sale;
  • dauna totala este atunci cand valoarea estimata a cuantumului pagubei este cel mult egala cu 75% din suma asigurata;

                 In aceasta situatie despagubirea acordata nu va depasi:

  • suma asigurata a autovehiculului din care se scad fransizele deductibile, valoarea epavei care nu poate fi mai mare de 25% din suma asigurata (valoarea pieselor ramase neavariate stabilita pe baza ofertelor provenite de la societati specializate) si contravaloarea ratelor datorate pana la sfarsitul perioadei de asigurare;
Diverse: 

              Asiguratorul este subrogat in drepturile asiguratului impotriva celor raspunzatori de producerea pagubei iar asiguratul este obligat sa-i prezerve acest drept asiguratorului, sub sanctiunea nedecontarii daunei.

              Denuntarea politei de asigurare se poate face unilateral, de catre fiecare parte ,in conditiile expres mentionate, in scris, cu confirmare de primire, cu 20 zile inainte de a deveni efectiva.

              Dreptul de a ridica pretentii fata de asigurator privind plata unor despagubiri se stinge in termen de 2 ani de la data producerii riscului asigurat.

              Toate comunicarile intre parti se vor face in forma scrisa.

              Orice diferent intre parti se solutioneaza pe cale amiabila sau in caz contrar in instantele de judecata din Romania.

              Asiguratul poate apela la Fondul de Garantare a Asiguratilor care este gestionat de Autoritatea de Supraveghere din Romania in cazul in care asiguratorul se afla in procedura de faliment sau insolventa.

Notificare daune CASCO:

Call Center Constatare daune - NON STOP -

Tel: 021.9669 - pentru apeluri efectuate din tara

Tel: 004.021.777.9669 - pentru apeluri efectuate din strainatate

 asistenta rutiera NON STOP Tel: 021.9765

 - de LUNI pana DUMINICA -