Asigurarea de asistenta si cheltuieli medicale pentru CALATORIE in STRAINATATE

asigurari generali romania asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Piata Charles de Gaulle, nr. 15, etajele 6 si 7.

office@generali.ro

Tel:   021.207.00.08, 021.312.36.35

Fax:   021.312.37.20

               GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este o societate de asigurari cu traditie si un istoric indelungat pe meleagurile romanesti. In 1835 era infiintata, la Braila, prima sucursala a grupului Generali, in Romania. In 1935 societatea isi muta sediul la Bucuresti si isi schimba denumirea in GENERALA - Societate Romana de Asigurari Generale. In anul 1948, datorita contextului politic, Grupul Generali este fortat sa se retraga de pe piata est-europeana si, implicit, din Romania. Dupa o pauza de 45 de ani, in anul 1993 Generali revine pe piata din Romania. Astfel, se infiinteaza societatea Generala Asigurari S.A., avand capital mixt italiano-roman, actionarii fiind Assicurazioni Generali (51%) si alte 4 companii romanesti, activitatea vizand in principal asigurarile generale. In anul 1999, Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni, iar numele companiei devine GENERALI Asigurari. In anul 2011, Generali Asigurari si Ardaf fuzioneaza dand nastere unei noi companii, cunoascuta astazi ca Generali Romania, o companie mai puternica in piata romaneasca de asigurari. Generali Romania este prezenta in toate orasele importante ale tarii, cu peste 88 de agentii si puncte de lucru, reusind in fiecare zi sa protejeze in mod activ si sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor. GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-002-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu si ofera clientilor sai, o polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale pentru Calatorie in strainatate, destinata persoanelor fizice cu varsta de pana la 80 de ani, cetateni romani sau straini, care calatoresc in stainatate in scop turistic, pentru afaceri, pentru studii sau pentru a presta o activitate lucrativa.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie acoperirea riscurilor asigurate asa cum sunt prevazute in polita de asigurare, ca urmare a producerii evenimentului asigurat pe timpul calatoriei in stainatate.

              Asiguratul, cetatean roman sau strain, trebuie sa aiba domiciliul sau rezidenta in Romania si varsta de pana la 80 ani. Persoanele, care la incheierea politei, au implinit varsta de 80 de ani nu pot fi preluate in asigurare. Exceptie fac persoanele care pleaca in scop de lucru sau de studiu, unde varsta maxima asigurata poate fi de 60 de ani impliniti.

              Asigurarea este valabila pentru deplasari in strainatate efectuate de asigurat in scop:

  • turistic;
  • business (Calatorie in scop de afaceri)
  • la lucru (efectuarea de calatorii in strainatate in scopul desfasurarii unei activitati legale remunerate si cu respectarea perioadei de sedere in strainatate in conformitate cu reglementarile legale in vigoare si / sau cu prevederile contractului de munca).
  • de studiu (calatorii efectuate pentru o specializare teoretica, studii de masterat, doctorat, studii de aprofundare, cercetare stiintifica, schimb de experienta in cadrul unor institutii de invatamant si alte activitati similare).

               Polita de asigurare tip „business” se incheie numai in urma prezentarii de catre solicitant a unor documente din care sa rezulte faptul ca deplasarea asiguratului in strainatate se efectueaza in interes de serviciu, pentru participarea la: negocieri, tratative, conferinte, seminarii, expozitii sau activitati similare, fiind exclusa prestarea efectiva de munca fizica (prestarea diferitelor meserii sau profesii).

Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cetatean roman sau strain si cu varsta de pana la 80 de ani, cu exceptia persoanelor care pleaca in scop de lucru sau de studiu, unde varsta maxima asigurata poate fi de 60 de ani impliniti;
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic, pentru afaceri, pentru studii sau pentru a presta o activitate lucrativa;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.

              Polita de asigurare se incheie obligatoriu inaintea parasirii teritoriului Romaniei prin prezentarea pasaportului asiguratului (sau a cartii de identitate, pentru cazul in care deplasarea este permisa pe baza acestui document) in original si prin plata integrala a primei de asigurare. In caz contrar asigurarea nu este valabila.

Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, poate fi incheiata, pentru o perioada de minim 3 zile si maxim 365 de zile si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, in afara teritoriului Romaniei si a tarii de rezidenta a asiguratului, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic, pentru afaceri, pentru studii sau pentru a presta o activitate lucrativa. Pentru politele cu perioada de asigurare mai mare de 120 zile, acoperirea este limitata la maxim 120 zile consecutive pentru fiecare Calatorie efectuata in perioada de asigurare, daca nu este altfel specificat in polita. Pentru scopul „la lucru” si „de studii”, acoperirea este valabila pe intreaga perioada de asigurare, 24 / 24 ore conform riscului din polita.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.

              Perioada de asigurare poate fi prelungita prin emiterea unei noi polite doar in cazuri exceptionale, inainte cu minim 72 ore de la expirarea valabilitatii politei de asigurare si numai daca asiguratorul isi exprima acordul de prelungire prin emiterea unui act declarativ. Prelungirea perioadei de asigurare este conditionata de plata anticipata a primei de asigurare suplimentare.

              Daca in momentul incheierii asigurarii, asiguratul nu se afla pe teritoriul Romaniei, raspunderea asiguratorului incepe dupa 8 zile, calculate din ziua urmatoare emiterii politei si efectuarii platii primei de asigurare. In aceasta situatie, in cazul unei daune, asiguratul trebuie sa faca dovada ca a parasit Romania cu cel mult 4 saptamani inainte de incheierea politei.

              Pentru fiecare perioada de Calatorie in strainatate poate fi incheiata numai o singura polita de asigurare.

              Daca contrar celor stipulate mai sus asiguratul are incheiate mai multe polite de asigurare incheiate cu asiguratorul, acesta presteaza doar o singura data serviciile oferite pe baza politei de asigurare cu suma asigurata mai mare.

Teritorialitate: 

               Polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, este valabila in tara / zona teritoriala mentionata in polita de asigurare precum si in tarile tranzitate cu exceptia teritoriului Romaniei si a tarii de rezidenta a asiguratului.

                Din punct de vedere al teritorialitatii, polita de asigurare este structurata pe 3 planuri:

  • Europa: in toata Europa, inseamnand Europa in sensul ei geografic, inclusiv tarile si insulele Mediteraneene, Iordania, Insulele Canare si Insula Madeira.
  • Intreaga lume (fara SUA, Canada si Israel): In toate tarile lumii cu exceptia SUA, Canada si Israel.
  • Intreaga lume (inclusiv SUA, Canada si Israel): In toate tarile lumii (inclusiv SUA, Canada si Israel).

                              In tarile din Europa sunt incluse: si Rusia si Turcia.

                              In tarile si insulele Mediteraneene sunt incluse: Maroc; Algeria; Tunisia; Libia; Egipt, Turcia, Cipru; Malta.

                              Pentru varianta de asigurare Turist „Cheap” asigurarea este valabila exclusiv in: Bulgaria, Grecia, Turcia sau Ungaria.

                 Asigurarea nu este valabila in tarile in care Asiguratul are domiciliul stabil sau al caror cetatean este.

                 Asigurarea nu este valabila in urmatoarele tari: Irak, Iran, Afganistan, Siria si Liban.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, este orice persoana fizica, cetatean roman sau strain, care trebuie sa aiba domiciliul sau rezidenta in Romania si varsta de pana la 80 ani. Persoanele, care la incheierea politei, au implinit varsta de 80 de ani nu pot fi preluate in asigurare. Exceptie fac persoanele care pleaca in scop de lucru sau de studiu, unde varsta maxima asigurata poate fi de 60 de ani impliniti.

Suma Asigurata: 

                  Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

                      Din punct de vedere al riscurilor asigurate, valabilitatii teritoriale si al sumelor asigurate, polita de asigurare TRAVEL GENERALI este structurata pe urmatoarele planuri:

    • TURIST - Asigurarea medicala de Calatorie in strainatate
      • Europa - suma asigurata este 50.000 Euro;
      • Intreaga lume (fara SUA, Canada si Israel) - suma asigurata este 30.000 Euro;
      • Intreaga lume (inclusiv SUA, Canada si Israel) - suma asigurata este 15.000 Euro;

                             Urgente stomatologice - suma asigurata este 300 Euro;

                             Raspunderea civila privata in strainatate - suma asigurata este 1.000 Euro/eveniment;

    • TURIST STUDII - Asigurarea medicala de Calatorie in strainatate in scop de studiu
      • Europa - suma asigurata este 50.000 Euro;
      • Intreaga lume (fara SUA, Canada si Israel) - suma asigurata este 30.000 Euro;
      • Intreaga lume (inclusiv SUA, Canada si Israel) - suma asigurata este 15.000 Euro;                         

                             Urgente stomatologice - suma asigurata este 300 Euro;

                             Raspunderea civila privata in strainatate - suma asigurata este 1.000 Euro/eveniment;

      • TURIST CHEAP - Asiguarea medicala de Calatorie in strainatate pentru toate buzunarele 
        • Bulgaria, Grecia, Turcia sau Ungaria - suma asigurata este 5.000 Euro;

                                 Urgente stomatologice - suma asigurata este 200 Euro;

      • TURIST PLUS PREMIUM - Asigurarea complexa a calatoriilor
        • Europa - suma asigurata este 50.000 Euro;
        • Intreaga lume (fara SUA, Canada si Israel) - suma asigurata este 30.000 Euro;
        • Intreaga lume (inclusiv SUA, Canada si Israel) - suma asigurata este 15.000 Euro;

                                Urgente stomatologice - suma asigurata este 300 Euro;

                                Extinderea riscului de STORNO (anularea calatoriei) pe toata perioada calatoriei prin acoperirea zilelor din concediu ramase neconsumate + acoperire bilet de avion de intoarcere - suma asigurata este 2.000 Euro;

                                vatamari corporale pentru autoturismul propriu  - suma asigurata este 500 Euro / eveniment;

      • PROFESIONAL „la lucru” - Asigurarea medicala pentru desfasurarea de activitati profesionale in strainatate
        • Europa - suma asigurata este 50.000 Euro;
        • Intreaga lume (fara SUA, Canada si Israel) - suma asigurata este 30.000 Euro;
        • Intreaga lume (inclusiv SUA, Canada si Israel) - suma asigurata este 30.000 Euro;
      Prima de Asigurare: 

                     Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.

                     Prima de asigurare se stabileste ìn lei sau valuta si se va plati in lei la cursul BNR al zilei ìn care s-a efectuat plata.             

                     Prima de asigurare se calculeaza in functie de numarul de zile de Calatorie in strainatate, de varsta asiguratului, teritorialitate si scopul calatoriei pentru care asiguratul / contractantul a optat in polita.

                     Prima de asigurare trebuie platita integral anterior efectuarii calatoriei asigurate.

                     Prima de asigurare pentru cazul in care asiguratul incheie polita pe teritoriul altei tari, trebuie platita integral anterior datei de inceput a politei.

      Sistemul de Fransize: 

                    Polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

                     La planul de asigurare TURIST CHEAP este stabilita o fransiza obligatorie de 20 Euro / eveniment.

                     fransiza procentuala de 10% din valoarea fiecarei daune pentru clauza "STORNO" din planul de asigurare TURIST PLUS PREMIUM.

                     fransiza este de 10% din valoarea biletului in cazul curselor aeriene de linie, iar in cazul zborurilor tip charter si ale companilor aeriene “low cost”, fransiza va fi de 15% din pretul biletelor de Calatorie, pentru clauza "STORNO pentru bilete de avion" din planul de asigurare TURIST PLUS PREMIUM.

      Riscuri Asigurate Standard: 

                     Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, sunt:

      • imbolnavire, imbolnavire grava;
      • accident;

                     Asiguratorul preia cheltuielile medicale de urgenta si / sau de repatriere a asiguratului bolnav, vatamat sau decedat ca urmare a producerii riscului asigurat pe durata calatoriei in strainatate (in afara granitelor Romaniei), in perioada de valabilitate a asigurarii si in limita sumei asigurate inscrise in polita.

                     Organizarea transportului in Romania (repatrierea) asiguratului bolnav, vatamat sau decedat se efectueaza exclusiv de catre asigurator, prin intermediul societatii de asistenta mentionata in polita.

      Asigurarea pentru asistenta medicala de urgenta urmare a unei imbolnaviri

                     Evenimentul asigurat este definit ca fiind imbolnavirea survenita neasteptat si imprevizibil, constatata de o autoritate medicala competenta si care impiedica continuarea normala a calatoriei.

                     Asiguratorul despagubeste cheltuielile legate de boala survenita in timpul calatoriei in strainatate, in cazuri de necesitate urgenta survenita neasteptat si imprevizibil in perioada de valabilitate a asigurarii, cu conditia ca asiguratorul / compania care ofera asistenta sa fie instiintata telefonic imediat sau, daca acest lucru nu a fost posibil, sa fie informata in cel mai scurt timp posibil si sa dea permisiunea pentru folosirea acestui serviciu in baza politei de asigurare.

                     Cazul de necesitate urgenta reprezinta acea situatie in care, in lipsa unei ingrijiri medicale imediate, viata asiguratului sau sanatatea sa fizica ar fi puse in pericol sau s-ar produce daune ireparabile sanatatii fizice a acestuia; de asemenea, sunt considerate cazuri de necesitate urgenta si situatiile in care, datorita simptomelor bolii asiguratului (ca de ex. pierderea cunostiintei, sangerare, boala infectioasa virulenta, febra mare, stare de voma etc.) sau ca o consecinta a unui accident sau a unei deteriorari severe bruste a sanatatii asiguratului, acesta necesita ingrijire medicala imediata.

                     servicii medicale acoperite - asiguratorul indemnizeaza costurile urmatoarelor servicii medicale prestate asiguratului:

      • examinare medicala;
      • tratament medical;
      • tratament spitalicesc (asiguratorul isi rezerva dreptul sa plateasca cheltuielile ocazionate de tratamentul asiguratului la spitalul din strainatate pana in momentul in care starea pacientului permite transferul (repatrierea) acestuia in Romania pentru continuarea tratamentului medical);
      • tratament intensiv;
      • transport la cel mai apropiat spital si eventualul transfer la un alt spital in caz de necesitate;
      • transport medical urgent al medicamentelor de la cel mai apropiat depozit;
      • operatii urgente;
      • medicamente cumparate pe baza prescriptiei medicului, eliberata pe numele asiguratului si cu certificarea retetei originale;
      • inchiriere de membre false, carje, scaune cu rotile si alte echipamente si instrumente similare necesare, pe baza prescriptiei medicului;
      • procurare de ochelari de vedere inlocuitori, pe baza prescriptiei medicului, daca ochelarii au fost avariati datorita unui accident, care a cauzat si vatamari corporale care necesita ingrijiri medicale, pana la suma maxima de 150 Euro;
      • tratament dentar extrem de urgent, care este necesar si uzual pentru calmarea directa a durerii, pentru cel mult 2 dinti, pana la suma maxima de 150 Euro pentru un dinte, tratament efectuat fara alegerea medicului.

      Asigurarea pentru asistenta medicala de urgenta urmare a unui accident

                      Accidentul, este un eveniment datorat unei / unor cauze fortuite, violente si exterioare, care produce vatamari corporale ce pot fi stabilite in mod obiectiv si care pericliteaza viata sau continuarea normala a calatoriei ori are ca rezultat decesul.

                      Urmatoarele evenimente intervenite independent de vointa asiguratului sunt, de asemenea, considerate accidente:

      • inecul;
      • inhalarea de gaze sau vapori, consumarea de alimente care contin materiale corozive sau otravitoare, cu exceptia cazurilor in care aceste efecte afecteaza corpul dupa o lunga perioada;
      • arsurile si oparirile;
      • efectele tunetelor si fulgerelor sau ale curentului electric;
      • dislocarea membrelor, ca si intinderile si rupturile muschilor, tendoanelor, ligamentelor si capsulelor atasate membrelor, si a coloanei vertebrale datorita devierii bruste de la cursul planificat al miscarii.

                       Bolile nu sunt considerate accidente, iar bolile transmisibile nu sunt considerate rezultate ale accidentelor, cu exceptia tetanosului sau turbarii cauzate de un accident.

                       Serviciile medicale acoperite - asiguratorul indemnizeaza costurile urmatoarelor servicii, daca sunt rezultate ca urmare a producerii unui accident:

      • cheltuieli de recuperare si salvare, respectiv cheltuielile ocazionate de acordarea primului ajutor medical de urgenta la fata locului si cu recuperarea asiguratului, ramanand excluse costurile de cautare;
      • transportul cu ambulanta;
      • costurile medicale de urgenta;

      Transportul in Romania al asiguratului bolnav sau accidentat organizat de asigurator

                      Compania care ofera asistenta organizeaza transportul asiguratului, bolnav sau accidentat in timpul calatoriei in strainatate si in timpul valabilitatii asigurarii, intr-o institutie de tratament din Romania sau la domiciliul asiguratului, daca este necesar, insotit de o asistenta medicala sau de un medic, in cazul in care starea pacientului permite aceasta deplasare.

                      Refuzul persoanei asigurate de a accepta repatrierea medicala atrage dupa sine incetarea obligatiei asiguratorului de a acoperi cheltuielile medicale dupa data la care repatrierea medicala putea fi efectuata.

                      Asiguratorul plateste costurile de transport ale asiguratului in Romania si nu acopera cheltuielile care apar dupa transportul asiguratului intr-o institutie de tratament din Romania.

                      Asiguratorul nu compenseaza costurile de transport in Romania al asiguratului organizat / desfasurat fara aprobarea companiei de asistenta.

      Transportul in Romania al corpului asiguratului in caz de deces

                      In cazul decesului asiguratului, compania care ofera asistenta ia toate masurile necesare pentru transportul corpului asiguratului in Romania.

                      Pentru organizarea transportului corpului asiguratului in Romania, rudele asiguratului trebuie sa furnizeze companiei care ofera asistenta urmatoarele documente, cat mai curand posibil:

      • documentul care certifica decesul;
      • certificatul oficial care atesta cauza decesului;
      • in caz de accident, documentele care clarifica circumstantele decesului;
      • certificatul de deces.

                       Asiguratorul plateste costurile de transport ale asiguratului defunct in Romania, pana la locul de inhumare dar mai putin costurile funerariilor si inhumarii, exceptand cazurile in care asiguratul a calatorit cu scopul de a se supune unui tratament pentru afectiunile preexistente iar decesul a survenit ca urmare a afectiunilor preexistente ale asiguratului.

                       Asiguratorul nu compenseaza costurile de transport in Romania al asiguratului organizat / desfasurat fara aprobarea asiguratorului prin intermediul companiei care ofera asistenta.

        Riscuri Excluse: 

                       Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, sunt evenimentele care:

        • se produc prin participarea la activitati cu un inalt grad de periculozitate, cum sunt, dar fara a se limita la: ascensiuni montane peste 2.500 m altitudine, alpinism, parasutism, bobsleigh, imersiunea cu autorespiratoare, schi, schi acrobatic, sarituri cu schiurile, skeleton, speologie, snorkling, jet skiing, surfing, snowboarding, deltaplan, sarituri cu coarda elastica, parapanta, planorism, aeronautica, vanatoare, manipulare voluntara a masinariilor de razboi;
        • sunt produse in timpul conducerii sau deplasarii cu: motociclete, motorete, scuter sau ATV, vehicule aeriene fara motor (ca de ex. planoare), cand asiguratul participa la competitii de sporturi cu motor (calificari sau raliuri), cursuri de conducere, sunt cauzate pe timpul participarii la concursurile sportive profesionale sau semiprofesionale si la antrenamentele oficiale pentru asemenea evenimente;
        • au legatura directa sau indirecta cu acte de razboi de orice tip (inclusiv razboi civil), evenimente militare, acte de terorism sau sabotaje, revolutii, revolte, greve, acte de vandalism si alte evenimente similare acestora sau care s-au produs in tari pentru care au fost publicate de catre Ministerul de Externe, alerte de Calatorie privind evitarea zonelor afectate.
        • sunt cauzate direct sau indirect de explozii sau emanatii de caldura sau radiatii provenite din fuziunea sau fisiunea nucleara, precum si din radiatiile provocate de accelerarea artificiala a particulelor atomice;
        • apar datorita actelor de violenta petrecute cu ocazia adunarilor publice sau raliurilor si competitiilor sportive, in cazul in care asiguratul participa activ;
        • au fost produse intentionat de asigurat ori au rezultat in urma comiterii unor infractiuni de catre acesta;
        • sunt cauzate de sinuciderea sau tentativele de sinucidere ale asiguratului;
        • se produc in timpul exercitarii unor activitati care presupun munca fizica (prestarea diferitelor meserii sau profesii), cu exceptia deplasarilor in strainatate in scopul „la lucru”;
        • sunt suferite de asigurat ca urmare a dereglarii substantiale a capacitatilor sale mentale din cauza consumului de alcool, droguri, abuzului de medicamente, a folosirii de substante stupefiante sau halucinogene;
        • sunt produse in urma deplasarii cu un mijloc de transport aerian care nu apartine unei companii aeriene autorizate pentru transportul de persoane;
        • sunt produse prin nerespectarea de catre asigurat, in calitate de conducator auto a reglementarilor internationale privind circulatia pe drumurile publice;
        • sunt produse prin nerespectarea de catre asigurat, in cazul persoanelor care desfasoara activitati profesionale ce presupun munca fizica, a normelor de protectia muncii din tarile in care isi desfasoara activitatea;
        • sunt rezultate in urma desfasurarii unor activitati care nu corespund scopului declarat al calatoriei, conform celor mentionate in polita de asigurare;
        • sunt provocate tertilor in urma evenimentului survenit persoanei asigurate, cu exceptia riscului de „Raspundere civila”.

        Asigurarea pentru asistenta medicala de urgenta urmare a unei imbolnaviri

        • Nu acopera evenimentele survenite ca urmare a:
          • bolilor cronice, preexistente si consecintelor unor astfel de boli existente sau cunoscute la data inceperii valabilitatii politei de asigurare, exceptand cazul in care asistenta medicala implica masuri de urgenta pentru salvarea vietii asiguratului sau masuri ce urmaresc calmarea durerii acute ce vor fi acoperite pana la suma maxima de 1.000 Euro;
          • unor afectiuni pre-existente, cronice, unui handicap sau urmarilor unui accident petrecut anterior datei de inceput a politei de asigurare;
          • graviditatii pentru sarcini peste 26 de saptamani sau nasterii (inclusiv avortul in scop terapeutic sau intreruperea voluntara a sarcinii;
          • bolilor cu transmitere sexuala, infectarii cu HIV, SIDA si consecintele acestora;
          • vaccinarile de orice fel (cu exceptia situatiilor de urgenta in care s-a declarat aparitia unor epidemii dupa intrarea asiguratului in tara respectiva);
          • cheltuielilor ocazionate de tratamentul afectiunilor neoplazice;
          • asistenta medicala acordata de rudele asiguratului;
          • cheltuielilor de medicina preventiva, de fizioterapie si de odihna si refacere;
          • cheltuielilor ocazionate de tratamentul medicamentos si psihoterapeutic al bolilor mentale, tulburarilor psihice sau de natura nervoasa; exceptie reprezinta atacurile de panica manifestate ca un prim episod medical;
          • nu sunt considerate accidente sinuciderea sau tentativele de sinucidere;
          • cheltuielilor ocazionate de eliminarea defectelor fizice, a anomaliilor ori pentru efectuarea operatiilor estetice, cu exceptia cheltuielilor ocazionate de chirurgia reparatorie necesara ca urmare a unui accident asigurat;
          • examinarile si operatiile medicale care pot fi amanate pana la intoarcerea asiguratului in Romania;
          • medicamente sau tratamente necesare a fi administrate sau acordate pe parcursul deplasarii in strainatate dar care erau cunoscute sau prescrise inainte de inceperea calatoriei;
          • reveniri si convalescente ale unor afectiuni neconsolidate inca sau in curs de tratament, care au facut obiectul unui dosar de dauna;
          • evenimentele petrecute in tari in care s-a declarat aparitia unor epidemii inaintea intrarii asiguratului in tara respectiva;
          • tratamente stomatologice definitive, tratamente de canal, ortodontoza, paradontoza, detartrare, dinti artificiali, coroane / punti dentare;
          • costul serviciilor speciale in spital, ca de exemplu, cazare in conditii speciale, telefon, televizor etc.

                        Din momentul intoarcerii asiguratului in Romania, asiguratorul nu mai suporta nici o cheltuiala medicala.

        Asigurarea pentru asistenta medicala de urgenta urmare a unui accident

                        Asiguratorul nu datoreaza indemnizatie de asigurare daca accidentul care a cauzat vatamari corporale sau decesul asiguratului, s-a produs ca urmare a conducerii de catre asigurat sau de catre o terta persoana a unui autovehicul, fara a avea permis de conducere valabil pentru categoria respectiva.

        Transportul in Romania al asiguratului bolnav sau accidentat organizat de asigurator

                         Nu se acopera costurile suplimentare de transport necesare revenirii asiguratului in Romania, cu exceptia repatrierii medicale, cauzate de depasirea datei de plecare din tara de destinatie ca urmare a prelungirii tratamentului dupa aceasta data.

        Transportul in Romania al corpului asiguratului in caz de deces

                         Asiguratorul nu compenseaza costurile de transport in Romania al asiguratului organizat / desfasurat fara aprobarea asiguratorului prin intermediul companiei care ofera asistenta.

        Clauze Suplimentare: 

                      La polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, exista clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse dar numai in cadrul planului de acoperire TURIST PLUS PREMIUM, si anume:

        Raspunderea civila privata in strainatate

                      In limitele si conditiile prevazute in polita de asigurare, asiguratorul asigura raspunderea civila delictuala a asiguratului, despagubind prejudiciile materiale directe savarsite din culpa de catre acesta prin fapte ilicite pentru care raspunde, in baza legii si jurisprudentei tarii in care calatoreste, fata de terte persoane pagubite.

                      Asiguratul este acoperit in limita sumei asigurate specificate in polita de asigurare pentru cheltuieli de judecata si pentru cheltuieli care decurg din raspunderea civila a acestuia, in cazul pagubelor provocate de catre acesta tertilor, in urma unui accident care a avut loc in timpul calatoriei. Pagubele pot consta in:

        • ranirea corporala, in mod accidental, a unei terte persoane, care nu este membra a familiei sau a personalului de intretinere al casei asiguratului, nu este insotitor al asiguratului pe parcursul calatoriei sau care nu este angajata de catre asigurat in acest scop;
        • pierderea sau distrugerea oricarui tip de proprietate care nu apartine, nu este in responsabilitatea (paza juridica) si nu este sub controlul asiguratului sau oricarui membru al familiei acestuia, personalului de intretinere, oricarui insotitor al asiguratului in timpul calatoriei sau vreunui angajat al acestuia.

                      Asiguratorul plateste despagubiri numai pentru faptele ilicite sau seria de fapte ilicite savarsite din culpa de asigurat in perioada de valabilitate a politei si numai daca prejudiciile materiale sau seria de prejudicii materiale produse tertilor s-au manifestat in perioada de valabilitate a politei.

                      Daca aceste doua conditii sunt intrunite cumulativ asiguratorul va acorda despagubiri pentru solicitarile de despagubire care au fost valorificate in interiorul termenului legal de prescriptie.

                      Limita maxima de despagubire stabilita in polita este valabila per eveniment asigurat si in agregat pentru intreaga perioada de asigurare.

                      Asiguratorul este indreptatit sa isi exercite orice drept in a-si apara interesele sau pentru a obtine o intelegere in ceea ce priveste o dauna, de asemenea sa aplice procedurile necesare in numele asiguratului si / sau in beneficiul sau, aceste actiuni desfasurandu-se impotriva oricarei parti implicate. Asiguratul trebuie sa ofere toate informatiile si ajutorul necesare, pe care asiguratorul le solicita.

                      Excluderi:

        • daune provocate tertilor de membrii familiei asiguratului, rude de pana la gradul IV ale acestuia, prepusi sau salariati ai acestuia;
        • daune provocate de asigurat membrilor familiei sale, rudelor de pana la gradul IV, prepusilor sau salariatilor sai;
        • daune provocate tertilor de animale ale asiguratului;
        • daune provocate tertilor prin accidente cu autovehicule conduse de asigurat (vehicule terestre cu motor, vehicule terestre atasate la un vehicul terestru cu motor, aparate de navigatie aeriene, maritime sau fluviale);
        • daune rezultate din practicarea sau participarea la vanatoare, a oricarui sport mecanic (automobilism, motociclism si in general oricare sport cu vehicule terestre), precum si aerian (parasutism, deltaplanorism, etc.)
        • daune cauzate tertilor rezultand din organizarea, pregatirea sau participarea la o competitie organizata de o federatie sportiva, indiferent daca aceasta este sau nu autorizata si asigurata sub efectul legii;
        • daune provocate tertilor in cursul desfasurarii de activitati profesionale sau in cursul participarii la o activitate organizata de o asociatie profesionala, institutie sau colectivitate;
        • raspunderea civila profesionala si / sau contractuala;
        • raspunderea civila ce ar putea surveni urmare a unui incendiu, explozii sau deversari / revarsari de ape;
        • daune provocate cu intentie, neglijenta grava sau culpa asiguratului;
        • amenzile impuse de catre Tribunal sau alte organisme autorizate / competente;
        • orice situatie care este o consecinta a raspunderii pe care asiguratul o are ca rezultat al unei intelegeri facute de catre acesta cu persoana prejudiciata, Raspundere care nu s-ar aplica in cazul absentei intelegerii respective;
        • daune produse tertilor ca rezultat al:
          • detinerii sau utilizarii unui avion, unor vehicule tractate de cai sau mecanice / motorizate, biciclete, vase maritime (altele decat barci cu rame, pontoane sau canoe), animale sau arme de foc;
          • ocuparii (exceptand situatia temporara in scopul calatoriei) sau detinerii in proprietate de teren sau Cladiri;
          • desfasurarii unei activitati comerciale, exercitarii unei profesii, prestarii unei munci manuale sau a unei ocupatii intamplatoare;
          • intrecerii de orice fel;
          • oricarui act deliberat sau criminal;
        • raspunderea in calitate de angajator sau sub incidenta oricarui alt contract sau oricarei polite de asigurare;
        • daune morale;
        • pierderi financiare de consecinta (indirecte) („Consequential losses”);
        • pierderi financiare pure („Pure Financial Losses”);
        • amenzi si / sau penalitati de orice tip, inclusiv despagubiri cu caracter punitiv („Punitive Damage”);
        • orice alta excludere generala.

        Despagubiri pentru pierdere sau furt documente

                       In cazul furtului sau pierderii documentelor de identitate, cartilor de credit, documentelor de transport si / sau documentelor profesionale, indispensabile pentru continuarea calatoriei sau pentru reintoarcerea in tara, se asigura, dupa caz:

        • consiliere asupra demersurilor ce trebuie efectuate;
        • se acopera in limita sumei asigurate (prevazuta in polita pentru aceste riscuri) costurile pentru procurarea de documente si / sau bilete de transport in locul celor pierdute / furate sau se asigura transportul de intoarcere in tara (in aceeasi limita maxima a sumei asigurate);
        • daca pentru eliberarea documentelor a fost necesara deplasarea in alta localitate (din satrainatate), in baza documentelor justificative se poate acoperi transportul (o singura Calatorie dus - intors) pana in localitatea in care au fost emise documentele;
        • se acopera contravaloarea taxelor de emitere a noilor documente de identitate emise in locul celor furate.

                       Asiguratul are obligatia de a notifica si de a obtine din partea autoritatilor locale un raport scris referitor la pierderea sau furtul documentelor precizate mai sus in maxim 24 ore de la data producerii (constatarii) evenimentului. In caz de eveniment asigurat, notificarea privind producerea evenimentului asigurat se face prin intermediul companiei / societatii de asistenta mentionata in polita de asigurare.

                       Asiguratorul se obliga sa plateasca indemnizatia de asigurare numai pentru evenimentele asigurate aparute in perioada de valabilitate a politei de asigurare si notificate societatii care ofera asistenta in termen de 48 de ore de la data producerii evenimentului asigurat, in baza documentelor originale primite de la autoritatile locale si alte documente justificative.

                       Daca notificarea nu este facuta in termen de 48 de ore, asiguratorul poate reduce, in parte sau in totalitate, valoarea indemnizatiei de asigurare.

                       Excluderi:

        • distrugerea sau abandonarea cu intentie a documentelor de catre asigurat;
        • documentele lasate in custodia unei persoane care nu are o responsabilitate oficiala in a pastra proprietatea asiguratului;
        • documente furate dintr-un vehicul nesupravegheat:
          • cu exceptia situatiei in care documentele au fost incuiate in torpedo-ul sau in portbagajul vehiculului, iar acestea nefiind vizibile din exteriorul vehiculului;
          • cand nu exista o dovada concludenta a unei intrari cu forta si intr-un mod violent in vehicul (fara efractie);
        • in cazul in care asiguratul nu obtine un raport scris din partea autoritatilor locale in max. 24 ore de la constatarea pierderii sau furtului de documente;
        • orice alta excludere generala.

        STORNO” - asigurarea pentru anularea plecarii in Calatorie

                        Asiguratorul acopera penalitatile datorate de asigurat agentiei de turism la data intamplarii oricarui eveniment prevazut mai jos, in conformitate cu prevederile politei de asigurare si cu conditiile de renuntare prevazute in contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiate exclusiv prin intermediul agentiilor de turism. Nu sunt considerate contracte pe pachete turistice, serviciile achizitionate de pe site-urile specializate pe turism ( ex. booking.com).

                        In cazul in care prevederile contractuale stabilesc aplicarea imediata (incepand cu ziua incheierii politei) a penalizarilor in caz de anulare a calatoriei, riscul de anulare a calatoriei (STORNO) este valabil numai in conditiile in care emiterea politei de asigurare si plata primei de asigurare au loc in aceeasi zi cu incheierea contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice.

                        Pentru celelalte cazuri, emiterea politei de asigurare si plata primei de asigurare pot avea loc si la o data ulterioara incheierii contactului de comercializare a pachetelor turistice, dar nu mai tarziu de 24 de ore anterior datei de la care incep sa se aplice penalizari conform prevederilor contractuale.

                        In cazul contractelor de prestari servicii turistice incheiate pentru un grup de persoane (2 sau mai multe persoane), beneficiaza de acoperirea politei de asigurare (inclusiv riscul STORNO), persoana nominalizata in polita de asigurare, pentru prejudiciul propriu, in baza prevederilor contractuale privind penalitatile aplicabile aferente acesteia.

        Perioada de valabilitate a clauzei "STORNO"

                       Raspunderea asiguratorului incepe la ora 24.00 a zilei in care se emite polita de asigurare si achita prima de asigurare. Raspunderea asiguratorului inceteaza la data si ora de inceput a calatoriei, conform contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice.

                       In cazul efectuarii de calatorii multiple in perioada de asigurare inscrisa in polita, raspunderea asiguratorului pentru riscul de anulare a calatoriei (STORNO) inceteaza la data si ora efectuarii primei calatorii (iesiri din Romania).

        Riscuri asigurate:

                       Riscul asigurat se produce atunci cand asiguratul nu mai poate efectua calatoria, ca urmare a producerii, in intervalul de la data incheierii asigurarii pana la data stabilita pentru plecarea in Calatorie (conform contractului de servicii turistice incheiat cu agentia de turism), interval acoperit de perioada de valabilitate a asigurarii (STORNO), a unuia din urmatoarele evenimente:

        • decesul asiguratului, al sotului / sotiei acestuia / acesteia sau al unei rude de gradul I sau II a asiguratului sau sotului / sotiei acesteia / acestuia, cu mentiunea ca in caz de deces datorat unor boli cronice sau afectiuni preexistente se va acoperi contravaloarea pachetului de servicii turistice in limita a maxim 300 Euro / persoana, dupa cum este specificat in contractul de comercializare a pachetelor turistice incheiat intre asigurat si agentia de turism.
        • imbolnavirea grava sau accidentul asiguratului, sotului / sotiei acesteia / acestuia sau a unei rude de gradul I a asiguratului sau sotului / sotiei acesteia / acestuia sau a unei persoane care urmeaza sa-l insoteasca in Calatorie (conform contractului de prestari servicii turistice).
        • distrugerea locuintei de domiciliu a asiguratului, in perioada de 15 zile calendaristice premergatoare inceperii calatoriei, in urma unui incendiu, explozii, furt prin efractie sau act de vandalism, evenimente din cauza carora prezenta asiguratului la domiciliu este motivata in ziua plecarii;
        • primirea de catre asigurat a unei citatii pentru prezentarea in fata unei instante judecatoresti, la un termen stabilit in perioada calatoriei, cu conditia ca citatia sa nu fie primita anterior rezervarii calatoriei sau asiguratului care a primit citatia ulterior rezervarii calatoriei i-a fost respinsa cererea de preschimbare a termenului de judecata la o data ulterioara efectuarii calatoriei. In cazul in care asiguratul este reprezentat de avocat si prezenta sa nu este necesara conform normelor procedurale (martor, expert, interpret, parte citata la interogatoriu etc.) nu ne vom afla in prezenta unui risc asigurat.
        • accident rutier care implica direct asiguratul sau autoturismul cu care acesta urmeaza sa se deplaseze in Calatorie, petrecut pe teritoriul Romaniei, inainte de efectuarea calatoriei, eveniment dovedit prin acte emise de catre organele abilitate.
        • imposibilitatea certificata prin documente medicale emise de institutiile specializate de a mai efectua calatoria ca urmare a unor cauze medicale ce tin de sarcina / graviditate pana la maxim 26 saptamani, numai daca sarcina este depistata in perioada de la emiterea asigurarii pana la plecarea in Calatorie. Riscul asigurat este aplicabil pentru sotul si copii persoanei insarcinate.

                         In cazul in care asiguratul isi anuleaza calatoria urmare a unui eveniment asigurat intamplat in perioada de valabilitate a acestei asigurari (STORNO), iar conform conditiilor de renuntare (STORNO) prevazute in contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice i se aplica penalizari, asiguratul are obligatia sa notifice asiguratorului producerea evenimentului asigurat.

                         Asiguratorul se obliga sa plateasca indemnizatia de asigurare numai pentru evenimentele asigurate aparute in perioada de valabilitate a asigurarii corespunzatoare acestui risc (STORNO) si notificate asiguratorului in termen de 48 de ore de la data producerii evenimentului asigurat. Daca notificarea nu este facuta in termen de 48 de ore, asiguratorul poate reduce, in parte sau in totalitate, valoarea indemnizatiei de asigurare.

                         Dupa notificarea in 48 de ore a evenimentului asiguratul este obligat sa depuna la asigurator, in termen de maximum 5 zile calendaristice de la producerea evenimentului, urmatoarele documente:

        • polita de asigurare in original;
        • cererea de despagubire;
        • copie a cererii de renuntare la pachetul de servicii turistice depusa la agentia de turism la care a achitat integral sau partial pretul contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, cu numarul de inregistrare dat de aceasta;
        • copie a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat cu agentia de turism impreuna cu toate anexele acestuia ( bon comanda, vouchere, etc);
        • dovada achitarii, integrale sau partiale, a pretului contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice factura si chitata in original;
        • documentele doveditoare ale producerii evenimentului asigurat, dupa caz:
        • copie a certificatului de deces si a certificatului medical constatator al decesului;
        • raport medical detaliat, dovada spitalizarii (daca a fost cazul) si orice alte documente eliberate de institutii medicale autorizate conform prevederilor legale in vigoare;
        • procese verbale, precum si orice alte documente eliberate de organele de Politie, Pompieri, etc;
        • citatia emisa de organele autoritatii judecatoresti;
        • orice alt document necesar solutionarii cererii de despagubire.

                        In cazul anularii calatoriei, cauzata de o problema medicala, asiguratul are obligatia sa se supuna, la cererea asiguratorului, unui control medical efectuat de catre medici agreati de acesta. In situatiile in care la originea cererii de anulare se afla alta persoana decat asiguratul, acesta are obligatia de a face demersurile necesare astfel incat persoana in cauza sa se supuna, la solicitarea asiguratorului, controlului medical efectuat de medicii agreati de acesta.

                        Asiguratul are obligatia:

        • sa imputerniceasca autoritatile competente sa evalueze evenimentul asigurat (medici, spitale, asigurarea sociala sau privata, etc.), sa elibereze toate documentele si informatiile solicitate de asigurator;
        • sa ia toate masurile necesare limitarii pagubei, la producerea oricarui eveniment asigurat;
        • sa respecte intocmai prevederile politei de asigurare, precum si pe cele din contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat cu agentia de turism, in caz contrar asiguratul pierzandu-si toate drepturile rezultand din asigurare si intelegand ca asiguratorul este eliberat de orice obligatie decurgand din asigurare.

        Plata despagubirii se va face dupa deducerea unei Fransize procentuale de 10% din valoarea fiecarei daune.

                        In cazul contractelor de prestari servicii turistice incheiate pentru un grup de persoane (2 sau mai multe persoane), despagubirile se vor calcula in functie de valoarea penalizarilor datorate agentiei de turism aferente persoanei / persoanelor care a / au incheiat polita de asigurare.

                        Valoarea despagubirii este egala cu penalizarea, datorata agentiei de turism de catre asigurat la data producerii oricarui eveniment asigurat anterior prevazut, conform prevederilor contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat cu aceasta, din care se deduce fransiza mentionata anterior.

                        Despagubirea nu poate depasi suma achitata de catre asigurat, din pretul contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, pana la data survenirii evenimentului asigurat si nici suma maxima asigurata prevazuta in polita pentru acest risc. Despagubirea revine asiguratului sau, in caz de deces, mostenitorilor legali ai acestuia.

                       Plata despagubirii se face in termen de 30 zile lucratoare de la primirea de catre asigurator a tuturor documentelor necesare solutionarii dosarului de dauna.

                       Dupa plata despagubirii, drepturile asiguratului in baza contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice se cesioneaza in mod automat asiguratorului.

                       In limita despagubirii platite, asiguratorul are drept de regres impotriva celor vinovati de producerea riscului asigurat, altii decat asiguratul si persoanele mentionate la sectiunea de riscuri asigurate.

        Asigurarea pentru intreruperea calatoriei

                       Asiguratorul acorda despagubiri, in limita sumei asigurate inscrise in polita, pentru clauza „STORNO”, pentru costurile aferente zilelor de sejur care au fost achitate de asigurat in baza contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice si de care acesta nu a mai beneficiat precum si pentru contravaloarea biletului de transport pentru intoarcerea in Romania, in cazul producerii unuia dintre riscurile asigurate mentionate mai jos, survenite in perioada de valabilitate a politei de asigurare, cand asiguratul se afla in sejur turistic in strainatate si pentru care acesta trebuie sa se intoarca de urgenta la domiciliu.

        Riscuri asigurate:

        • decesul sotului / sotiei asiguratului sau al unei rude de gradul I a asiguratului sau sotului / sotiei acestuia aflate in Romania, cu mentiunea ca in caz de deces datorat unor boli cronice sau afectiuni preexistente se va acoperi contravaloarea pachetului de servicii turistice ramas neconsumat in limita a maxim 300 Euro / persoana, dupa cum este specificat in contractul de comercializare a pachetelor turistice incheiat intre asigurat si agentia de turism;
        • distrugerea locuintei de domiciliu a asiguratului pe perioada in care asiguratul se afla in sejurul turistic pentru care s-a emis polita de asigurare, in urma unui incendiu, explozii, furt prin efractie sau act de vandalism, evenimente din cauza carora se impune intoarcerea de urgenta a asiguratului la domiciliu;
        • primirea de catre asigurat a unei citatii pentru prezentarea in fata unei instante judecatoresti din Romania, la un termen stabilit in perioada calatoriei, cu conditia ca citatia sa nu fie primita anterior rezervarii calatoriei sau asiguratului care a primit citatia ulterior rezervarii calatoriei i-a fost respinsa cererea de preschimbare a termenului de judecata la o data ulterioara efectuarii calatoriei. In cazul in care asiguratul este reprezentat de avocat si prezenta sa nu este necesara conform normelor procedurale (martor, expert, interpret, parte citata la interogatoriu etc.) nu ne vom afla in prezenta unui risc asigurat.

        Excluderi aplicabile:

                      Nu se vor plati despagubiri pentru anularea calatoriei sau intreruperea calatoriei cauzata direct sau indirect de:

        • imbolnavirea grava a asiguratului, sotului / sotiei acestuia sau a unei rude de gradul I a asiguratului sau sotului / sotiei acesteia / acestuia sau imbolnavirea grava a persoanei care urmeaza sa-l insoteasca pe asigurat in Calatorie, cauzata de boli cronice sau / si afectiuni preexistente sau urmari ale unui accident anterior inceperii valabilitatii asigurarii;
        • dereglarile mentale, tulburarilor psihice sau de natura nervoasa;
        • anomalii sau malformatii congenitale, indepartarea defectelor sau anomaliilor / malformatiilor fizice (chirurgie plastica);
        • tratamentului dentar, chirurgiei si esteticii dentare;
        • curele precum si orice tratamente efectuate in sanatorii, sectii de balneofizioterapie sau case de odihna;
        • afectiuni neoplazice in primele 2 luni de la achizitionarea politei de asigurare;
        • boli cu transmitere sexuala, consecintele infectarii cu virusul HIV, respectiv SIDA (Sindromul Imunodeficientei Dobandite - definitie conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii);
        • evenimente ocazionate de graviditate, nastere (inclusiv avort in scop terapeutic) sau consecintele acestora pentru sarcina peste 26 de saptamani precum si evenimente ocazionate de intreruperea voluntara a sarcinii;
        • proceduri medicale de investigare sau de tratament cu caracter experimental, specifice cercetarii medicale;
        • boli alergice, contractarea de boli contagioase in cadrul epidemiilor declarate oficial de catre organele abilitate;
        • sinucidere, tentativa de sinucidere a asiguratului, automutilare sau imbolnavire intentionata a asiguratului sau ale persoanelor apropiate;
        • utilizarii de catre asigurat a unor medicamente sau substante cu efect psihoactiv, unor medicamente in doze toxice sau a unor tratamente neprescrise de catre o autoritate medicala competenta, precum si ca urmare a consumului de droguri sau consumului de alcool, caracterizat printr-un grad de alcoolemie al asiguratului mai ridicat de 0,8 la mie in cazul in care consumul de alcool a contribuit la producerea evenimentului;
        • acte de razboi de orice tip, evenimente militare, acte de terorism sau sabotaje, revolutii, revolte, greve, acte de vandalism si alte evenimente similare acestora;
        • sunt cauzate direct sau indirect de explozii sau emanatii de caldura sau radiatii provenite din fuziunea sau fisiunea nucleara, precum si din radiatiile provocate de accelerarea artificiala a particulelor atomice;
        • apar datorita actelor de violenta petrecute cu ocazia adunarilor publice sau raliurilor si competitiilor sportive, in cazul in care asiguratul participa activ;
        • au fost produse intentionat de asigurat ori au rezultat in urma comiterii unor infractiuni de catre acesta;
        • neacordarea vizei de intrare in tara de tranzit sau de destinatie;
        • primirea unei citatii intr-o cauza in care asiguratul are calitate procesuala activa sau intr-o cauza care formeaza obiectul unei cai de atac ori intr-o cauza in care asiguratul solicita judecarea in lipsa;
        • primirea unei citatii intr-o cauza in care asiguratul avea termen in cunostinta ori intr-o cauza in care asiguratul a solicitat judecarea in lipsa;
        • forta majora;
        • asistenta medicala acordata de rudele asiguratului;
        • orice alte evenimente care nu reprezinta o imbolnavire grava;
        • nerespectarea obligatiilor asiguratului.

        Riscuri suplimentare pentru calatoriile cu avionul

        Bilete de Calatorie anulate din cauza falimentului companiei aeriene

                        Prin aceasta clauza este acoperita contravaloarea biletelor de Calatorie achizitionate exclusiv prin agentii de turism sau de la companiile aeriene, pentru zborurile programate de catre companiile aeriene, iar anularea acestor zboruri s-a produs din cauza declararii oficiale a falimentului companiei aeriene respective.

                        In acest caz, suma asigurata maxima este cea inscrisa in polita de asigurare, in conditiile inceperii procedurii de faliment al companiei de transport aerian dovedit prin acte emise de catre autoritatile competente.

                        Limita maxima agregata a despagubirilor acordate de asigurator, in cazul falimentului aceleiasi companii aeriene nu poate depasi suma de 70.000 Euro. In cazul in care valoarea cumulata a pretentiilor de despagubire solicitate de asigurati depaseste valoarea limitei anterior mentionate, valoarea despagubirilor va fi redusa proportional corespunzator raportului dintre suma tuturor pretentiilor de dauna si valoarea limitei maxime agregate (per companie aeriana). Vor fi luate in considerare doar notificarile de dauna depuse in scris asiguratorului in termen de maxim 15 zile de la data declararii oficiale a falimentului companiei aeriene.

        STORNO pentru bilete de avion

                       Acopera penalitatile datorate de asigurat agentiei de turism / companiei aeriene la data survenirii evenimentelor prevazute la STORNO - asigurarea pentru anularea plecarii in Calatorie, sectiunea de riscuri asigurate, in conformitate cu prevederile politei de asigurare si in conditiile de renuntare prevazute in contractul de prestari servicii turistice incheiat de catre client sau in “Conditiile generale de transport aerian” si “Conditiile generale de comercializare a biletelor de avion” care insotesc biletul de avion. Biletul de avion este considerat contract de transport intre compania aeriana si persoana inscrisa in bilet.

                       Nivelul penalitatilor acoperite nu va depasi 100% din pretul total al biletului de Calatorie, iar suma asigurata maxima este cea inscrisa in polita de asigurare.

                       In cazul curselor aeriene de linie, fransiza este de 10% din valoarea biletului, iar in cazul zborurilor tip charter si ale companilor aeriene “low cost”, fransiza va fi de 15% din pretul biletelor de Calatorie.

                       Riscul de anulare (STORNO) pentru bilete de avion este valabil numai in conditiile in care emiterea politei de asigurare si plata primei de asigurare au loc in acelasi timp cu incheierea contractului sau cu achizitionarea biletului de avion; in cazul neindeplinirii unuia dintre conditiile mentionate anterior, riscul de anulare (STORNO) nu este acoperit.

        Rambursarea de cheltuieli datorate respingerii la iesirea din tara a asiguratului

        Acopera contravaloarea serviciilor turistice / biletului de avion in cazul asiguratilor care au fost respinsi la iesirea din Romania si au pierdut cursa aeriana din motive independente de vointa lor.

                        Acest risc se acopera numai in conditiile in care agentia de turism a verificat documentele de Calatorie (pasaport, viza valabila, etc.) ale asiguratului in momentul achizitionarii pachetului de servicii / biletului, iar clientul nu are interdictii de a intra pe teritoriul tarii de destinatie.

                        In acest caz, se vor acoperi cheltuielile suportate de asigurat (cheltuieli dovedite prin acte justificatoare, chitante, facturi etc.) pentru refacerea documentelor de Calatorie sau contravalorea serviciilor turistice / biletului de Calatorie, in limita sumei asigurate inscrise in polita de asigurare.

        Refuzul companiei aeriene de a imbarca turistul in cursa de destinatie

                        Prin aceasta clauza sunt acoperite costurile serviciilor turistice / biletelor de Calatorie in cazul refuzului companiei aeriene de a-l imbarca pe turist in cursa de destinatie conform documentelor de Calatorie (bilet de Calatorie), cursa care decoleaza exclusiv de pe teritoriul Romaniei, fiind indeplinite toate conditiile de catre turist privind efectuarea calatoriei, in concordanta cu regulile impuse de compania aeriana respectiva pentru imbarcarea pasagerilor: acte, documente de identitate, prezenta la aeroport in timp util, respectarea stricta a bunurilor transportabile in bagaje, iar refuzul de imbarcare nu s-a datorat faptului ca turistul se afla sub influenta alcoolului sau a drogurilor.

                        Limita maxima acoperita este cea inscrisa in polita de asigurare.

        Cheltuieli medicale de urgenta datorate serviciilor necorepunzatoare la bordul avionului

                       Prin aceasta clauza sunt despagubite prejudiciile aduse de compania aeriana clientului, datorita serviciilor necorespunzatoare de servire si in urma carora au rezultat cheltuieli medicale de urgenta, dovedite prin rapoarte medicale sau alte documente care sa faca dovada prejudiciului, in limita sumei asigurate inscrise in polita de asigurare, pentru acest risc asigurat.

        Despagubirea pentru intarzierea mijlocului de transport / anularea calatoriei (mai mult de 12 ore)

                       Sunt despagubite, in limita sumei asigurare inscrise in polita de asigurare costurile suplimentare justificate prin chitante, facturi, bonuri de casa sau alte documente primite de la furnizorii de servicii externi, constand in cele necesare pentru alimente, transferul de la si inapoi la aeroport si prima noapte de cazare la hotel si eventualele taxe suplimentare percepute pentru reprogramarea zborului de legatura (in cazul transferului intre linii aeriene distincte).

                       Riscuri asigurate:
                       Aceasta asigurare este valabila numai in urmatoarele situatii:

        • in cazul amanarii pentru mai mult de 12 ore, fata de ora de plecare specificata pe biletul de Calatorie, a decolarii avionului, zbor dus sau intors, traversarii pe mare, plecarii autocarului sau trenului din sau catre tara de rezidenta, ca rezultat al:
          • conditiilor meteorologice nefavorabile;
          • defectiunilor tehnice ale avionului, autocarului, trenului sau navei maritime;
          • unei greve, unui incident industrial sau unei alerte privind securitatea (cu precizarea ca pana la momentul eliberarii politei de asigurare sau pana la rezervarea legata de Calatorie, considerand termenul de referinta ultimul dintre cele doua, sa nu fie declarata nicio astfel de situatie, astfel neexistand niciun motiv care sa afecteze bunul curs al calatoriei asiguratului);
        • schimbarea rutei avionului astfel incat aceasta nu mai corespunde sosirii asiguratului la locul de destinatie;
        • lipsa de corespondenta a unui zbor regulat confirmat din cauza intarzierii la aeroportul de legatura a cursei regulate, care ar fi trebuit sa ajunga la corespondent (sub rezerva intarzierii minime a zborurilor corespondente prevazute in regulamentele internationale pentru liniile aeriene) si daca nu s-a pus la dispozitia asiguratului alt mijloc de transport de inlocuire;

        Excluderi:

        • cazul in care asiguratul nu s-a imbarcat, fiind timp suficient, pentru calatoria in afara sau cea de intoarcere;
        • cazul retragerii din circulatie, chiar si temporar, a avionului, autocarului, trenului sau navei maritime in urma ordinelor sau recomandarii Autoritatii de Aviatie Civila, a Autoritatii Portuare, Feroviare, Rutiere sau a unui organism similar din orice tara (cu exceptia defectiunilor tehnice depistate la mijlocul de transport respectiv) si / sau inchiderea spatiului aerian, rutier sau maritim, de catre orice autoritate nationala;
        • zborurile interne care nu reprezinta zboruri pentru calatoria externa sau cea interna catre / din tara de rezidenta;
        • lipsa documentelor justificative care sa probeze efecutarea platii costurilor sau taxelor suplimentare acoperite prin aceasta clauza;
        • orice alta excludere prevazuta in polita.

        Despagubirea pentru furtul / pierderea / distrugerea bagajelor pe perioada transportului

                       Asigurarea este valabila pe intreaga durata a calatoriei cu mijlocul de transport si incepe:

        • pentru bagajul nepredat: de la inceputul operatiunilor de imbarcare si pana la sfarsitul celei de debarcare;
        • pentru bagajul inregistrat: din momentul in care bagajul asiguratului este luat in primire si inregistrat de compania de transport si pana in momentul retragerii bagajului respectiv la destinatie.

                       Asigurarea acopera daunele suferite de bagaje pana la concurenta sumei asigurate pentru bagaje, prevazuta in polita de asigurare.

        Excluderi

        • sunt excluse din asigurare pierderile si daunele produse cu intentie, culpa grava / neglijenta sau fapte asemanatoare ale asiguratului sau prepusilor acestuia, precum si de defectul sau viciul obiectelor transportate. De asemenea, asigurarea nu acopera obiecte fragile si deteriorabile, banii numerar sau monedele de orice natura (incluzand colectiile sau piesele singulare de valoare numismatica), cecuri, titluri si obligatiuni de orice fel, acte, bilete de Calatorie, colectii de timbre si bijuterii, obiecte pretioase in general, valori mobiliare de orice fel, precum si orice materiale sau obiecte al caror transport nu este acceptat de regulamentele de transport de calatori.
        • sunt excluse pierderile si daunele produse pe teritoriul Romaniei;
        • este exclus bagajul in situatia in care asiguratul nu supravegheaza corespunzator proprietatea sa;
        • este exclus bagajul personal al asiguratului care este lasat nesupravegheat, cu exceptia situatiei in care acesta este lasat intr-un spatiu special amenajat pentru pastrarea in siguranta a bagajelor;
        • furtul bagajelor care nu sunt proprietatea asiguratului sau bagajelor proprietatea asiguratului imprumutate sau incredintate unor terte persoane;
        • bagajul personal al asiguratului care este furat dintr-un vehicul lasat nesupravegheat, cu exceptia:
          • cazul in care a fost lasat in torpedo-ul sau portbagajul inchis al vehiculului, astfel incat sa nu fie vizibil din exteriorul acestuia;
          • daca exista o proba evidenta in ceea ce priveste intrarea cu forta sau violenta in vehicul;
        • bagajul personal al asiguratului este pierdut / furat sau ajunge in posesia acestuia cu intarziere, iar asiguratul nu anunta imediat compania de transport terestru, aerian sau maritim si nu obtine un raport scris din partea reprezentantilor acestora, acesta are obligatia de a solicita in termen de 7 zile de la data evenimentului, raportul oficial al companiei.
        • pierderea, distrugerea, avarierea sau furtul bagajului datorate:
          • retinerii sau confiscarii bagajelor pe baza de ordin din partea unui guvern, autoritate publica, vama si altele similare;
          • uzurii normale si deteriorarii in urma purtarii, procesului de curatare, zgarierii, patarii, moliilor, daunatorilor sau mucegaiului;
        • defectiunile electrice, mecanice sau o eroare de fabricatie a bagajului;
        • distrugerea articolelor fragile si deteriorabile in timpul transportului asigurat de catre o firma specializata, cu exceptia situatiei in care distrugerea se datoreaza unui incendiu sau altui accident al navei maritime, avionului sau vehiculului in care articolele sunt transportate;
        • oricare proprietate asigurata, in mod specific printr-o alta polita de asigurare sau care poate fi recuperata dintr-o alta sursa. Orice rambursare primita va fi dedusa din suma care reprezinta dauna asiguratului;
        • timbrele, documentele, unicatele, mostrele sau marfurile, manuscrisele sau documentele de valoare de orice fel;
        • echipamentul pentru sporturile de iarna;
        • furtul bagajelor inregistrate urmare a unor revolte, greve, manisfestatii publice.
        • orice alta excludere prevazuta in polita.

                       Asiguratul are obligatia de a notifica dauna in momentul retragerii bagajului la destinatie si de a obtine din partea autoritatilor locale un raport scris referitor la furtul / pierderea / intarzierea bagajelor inregistrate in maxim 7 zile, iar pentru bagajele distruse / deteriorate, in termen de 24 de ore, de la data producerii evenimentului asigurat.

                       Asiguratul are obligatia de a inregistra bagajele la predarea acestora operatorului de transport calatori, pe baza tichetelor de bagaje, pe care are datoria sa le pastreze.

                       Asiguratul are obligatia de a lua masuri pentru limitarea pagubelor in caz de producere a unui eveniment asigurat, sa faca demersurile si sa indeplineasca toate formalitatile pentru conservarea dreptului la regres al asiguratorului fata de tertii vinovati de producerea daunei.

        Despagubirea pentru intarzierea bagajelor, mai mult de 12 ore

                       Se despagubesc costurile de achizitie a bunurilor de prima necesitate (obiecte vestimentare si de toaleta, care permit asiguratului sa faca fata indisponibilitatii temporare a obiectelor personale din bagajul intarziat), atunci cand asiguratul obtine un raport scris oficial din partea companiei de transport, prin care se dovedeste intarzierea bagajelor inregistrate, cat si perioada intarzierii (numarul de ore). dauna va fi acoperita numai pe baza de documente justificative (chitante, facturi, bon de casa semnat si stampilat etc.), conform sumei asigurate stipulate, din care sa rezulte ca in perioada intarzierii bagajului, asiguratul si-a achizitionat bunurile de stricta necesitate.

                       Daca intarzierea bagajului mai mult de 12 ore s-a produs pe teritoriul Romaniei, asiguratul nu poate beneficia de aceasta facilitate, considerand faptul ca acesta ajunge la locul de domiciliu.

        Obligatiile Asiguratului: 

                       Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, sunt:

        • sa depuna toate diligentele pentru a preveni producerea evenimentului asigurat, iar in caz de producere a acestuia, sa ia toate masurile necesare pentru limitarea urmarilor evenimentului si sa urmeze instructiunile companiei care ofera asistenta;
        • sa anunte in cel mai scurt timp producerea evenimentului asigurat asiguratorului sau companiei care ofera asistenta prin telefon sau fax (la numerele mentionate in polita de asigurare sau conditiile de asigurare), anterior prestarii serviciilor medicale sau de transport in vederea repatrierii (in Romania).
        • in cazul in care asiguratorul sau compania care ofera asistenta nu este informata de catre asigurat (la numerele de telefon sau fax mentionate in polita de asigurare) anterior prestarii serviciilor medicale sau de transport in vederea repatrierii (in Romania) sau nu exista documente care sa justifice intarzierea informarii acestora, asiguratorul va plati cheltuielile medicale si de transport ale asiguratului datorate unui accident sau unei imbolnaviri, pana la o suma maxima de 1.000 Euro.
        • sa informeze asiguratorul sau compania care ofera asistenta despre fiecare fapt care are legatura cu evenimentul asigurat si data producerii acestuia;
        • sa permita asiguratorului sau companiei care ofera asistenta sa desfasoare orice investigatie in legatura cu cauzele si circumstantele producerii evenimentului asigurat si cu marimea daunelor; in acest sens el dezleaga de secretul profesional pe medicii care l-au ingrijit;
        • sa furnizeze asiguratorului, fara a fi nevoie de cerere expresa din partea acesteia, toate documentele originale care stau la baza cererii de despagubire a daunelor suferite (ca de ex. proces verbal al politiei, alte inregistrari ale faptelor, facturi medicale, facturi de achizitie etc.); cheltuielile cu traducerile autorizate ale tuturor documentelor in limba romana raman in sarcina asiguratului (in cazurile in care aceste traduceri autorizate se efectueaza de catre asigurator, costurile respective vor fi scazute din indemnizatia de asigurare cuvenita asiguratului);
        • ca orice informari si declaratii catre asigurator sa le faca in forma scrisa. Asiguratorul / compania care ofera asistenta este cea inscrisa in polita de asigurare.
        Obligatiile Asiguratorului: 

                       Principalele obligatii, pe care GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA, le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare TRAVEL de asistenta si cheltuieli medicale, de Calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, sunt:

        • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
        • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
        • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
        • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
        • sa primeasca avizarile de dauna;
        • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
        • sa emita oferte de despagubire;
        • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite (30 zile lucratoare de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna).
        Procedura Daune: 
        • Daca asiguratul foloseste serviciile medicale in timpul calatoriei in strainatate si informeaza despre producerea evenimentului asigurat compania care ofera asistenta, institutia / persoana care furnizeaza acest serviciu in strainatate poate trimite factura sau o copie a acesteia direct companiei care ofera asistenta. Plata cheltuielilor medicale se face direct de catre compania care ofera asistenta, in numele asiguratorului, cu exceptia cazurilor in care se prevede o alta procedura prin polita de asigurare.
        • Daca asiguratul plateste costul serviciului medical, dupa ce a informat compania care ofera asistenta despre producerea evenimentului asigurat, dupa intoarcerea sa in Romania, acesta este compensat de catre asigurator pe baza dosarului de dauna intocmit.
        • Serviciile medicale folosite fara consimtamantul prealabil al asiguratorului prin intermediul companiei care ofera asistenta sunt compensate de catre asigurator pana la suma maxima de 1.000 Euro.
        • Stabilirea indemnizatiei de asigurare se face de catre asigurator pe baza urmatoarelor documente:
          • polita de asigurare in original;
          • copie BI / CI si pasaport in tarile in care se solicita obligatoriu viza sau intrarea se face pe baza pasaportului.
          • documentele medicale din strainatate care certifica natura bolii, medicamentele prescrise, data aplicarii si urgenta tratamentului;
          • facturile originale ale tratamentului medical sau ale medicamentelor, emise pe numele asiguratului precum si documentele privind plata acestora;
          • declaratie eveniment, completat si semnat de asigurat;
          • copie fisa de consultatii medicale (FCM) de la medicul de familie.
        • Contractantul / asiguratul are obligatia de a notifica in scris asiguratorul despre producerea riscului asigurat in termen de maxim 3 luni de la data producerii lui, in caz contrar asiguratorul este exonerat de la plata indemnizatiei.
        • Plata indemnizatiei de asigurare se face de asigurator in termen de maximum 30 de zile de la data completarii documentatiei dosarului de dauna.
        • Declaratiile medicale facute de rudele sau sotul / sotia asiguratului nu pot fi luate in considerare pentru stabilirea indemnizatiei de asigurare.
        • Limitele de despagubire inscrise in polita de asigurare sunt valabile pentru fiecare Calatorie in parte.
        • Pentru politele Turist Cheap, plata despagubirii se face dupa scaderea unei fransize de 20 Euro, din valoarea fiecarei daune.
           

        Notificare daune:

        CALL CENTER Europ Assistance Magyarország Kft. Budapesta 
        Sucursala Bucuresti Romania

        Bucuresti, Calea Plevnei nr. 53, etaj 4, 010223, sector 1

        Tel: +40 313 200 202, +40 313 202 020 / +36 14 58 44 38 (Ungaria)

        Fax: +40 213 112 143, +40 313 200 203, +36 14 58 44 45

        retea@europ-assistance.ro, operation@europ-assistance.ro

        Se face in centrul de Constatare daune existent in fiecare oras din Romania.

        https://www.generali.ro/servicii/solutionare-daune/calatorii-in-strainatate

        de LUNI pana VINERI, intre 9:00 – 18:00 -

        Diverse: 

                       Modificarea politei de asigurare pe parcursul executarii sale se poate efectua numai in forma scrisa prin emiterea de acte declarative.

                       Orice neintelegere sau litigiu aparute intre parti se vor solutiona pe cale amiabila; in caz contrar acestea se vor adresa instantelor judecatoresti competente din Romania.

                       In masura in care asiguratul primeste compensatii pentru cheltuielile pe care le-a efectuat, de la terte persoane raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat, asiguratorul va scadea aceste compensatii din despagubirea cuvenita asiguratului.

                       Asiguratorul este subrogat in drepturile asiguratului, in limita despagubirilor platite in baza politei, contra celor raspunzatori de producerea evenimentului asigurat, asiguratul fiind obligat sa conserve dreptul de regres al asiguratorului impotriva acestora.

                       Toate impozitele si taxele prezente si viitoare referitoare la prima de asigurare, la polita si alte acte care depind de aceasta, sunt in sarcina asiguratului.

                       Polita de asigurare se incheie in Romania fiind supusa legislatiei din Romania, respectiv dispozitiilor Codului Civil, ale Legii nr.32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare si oricaror alte dispozitii incidente in materie.

                       In caz de eveniment asigurat, asiguratul trebuie sa declare existenta tuturor asigurarilor referitoare la acelasi risc.

                       Atunci cand exista mai multe asigurari incheiate pentru acelasi risc, fiecare asigurator este obligat la plata proportional cu suma asigurata si pana la concurenta acesteia, fara ca asiguratul sa poata incasa o despagubire mai mare decat prejudiciul efectiv, consecinta indirecta a riscului.