CALATORIE in STRAINATATE 2025 - GROUPAMA Asigurari - Pitesti - Arges


ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Str. Mihai Eminescu, nr. 45.
GROUPAMA Asigurari S.A. este parte a marelui grup francez, de asigurari si servicii financiare bancare cu acoperire internationala, GROUPAMA. Asigurator de referinta in Franta, grupul GROUPAMA are o prezenta extinsa la nivel international, in 11 tari din Europa, Africa si Asia. Cu o traditie de peste 100 de ani, GROUPAMA a patruns progresiv pe piata romaneasca, in perioada 2007-2008, achizitionand 3 companii locale de asigurari: BT Asigurari in 2007 si Asiban si OTP Asigurari in 2008, pe care le-a reunit sub brand-ul GROUPAMA Asigurari S.A. Romania. De la infiintare si pana in prezent, GROUPAMA Asigurari S.A. s-a dezvoltat continuu acordand o atentie deosebita satisfacerii nevoilor clientilor, ceea ce a condus la accederea acesteia in categoria societatilor de asigurari premium, alaturi de alte societati de vaza de pe piata romaneasca de asigurari. GROUPAMA Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-009-10.04.2003.
GROUPAMA Asigurari S.A. detine in portofoliu, o polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, destinata persoanelor fizice cu varsta de minim 30 zile, care au domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si care calatoresc temporar in afara granitelor Romaniei / tarii de cetatenie / tarii de resedinta, in scop turistic, pentru afaceri, pentru studii, pentru a participa ca sportivi profesionisti la antrenamente sau competitii, pentru a desfasura activitatea de sofer profesionist sau pentru a desfasura o activitate lucrativa.
Suplimentar se poate opta si pentru:
- asigurarea suplimentara de protectie privind anularea calatoriei (STORNO);
- asigurarea suplimentara pentru sporturi de sezon;
- asigurarea suplimentara pentru calatoriile cu avionul;
- asigurarea suplimentara pentru intreruperea / extinderea calatoriei;
- asigurarea suplimentara a serviciilor de Asistenta rutiera.
Obiectul politei de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A. il constituie acoperirea riscurilor asigurate asa cum sunt prevazute in polita de asigurare, ca urmare a producerii evenimentului asigurat pe timpul calatoriei in stainatate.
Asiguratorul va plati indemnizatia de asigurare pentru riscurile produse pe timpul calatoriei in strainatate, pe durata asigurarii, in teritoriile in care asigurarea este valabila conform si in limitele pachetului de baza A, B sau C detinut sau a asigurarilor suplimentare pentru care s-a optat in baza urmatoarei acoperiri:
- ASIGURAREA MEDICALA
- asistenta medicala de urgenta
- Repatriere medicala
- Repatriere funerara
- Tratament dentar de urgenta
- Cheltuieli suplimentare in cazul spitalizarii asiguratului pe o perioada mai mare de 10 zile:
- Vizita unei rude
- Repatrierea minorilor
- Convorbiri telefonice de urgenta
- ASIGURAREA DE ACCIDENTE –DECES SI INVALIDITATE PERMANENTA TOTALA
- raspundere CIVILA INDIVIDUALA
- ASIGURAREA DOCUMENTELOR – PIERDEREA SAU FURTUL
- asigurarea suplimentara de protectie privind anularea calatoriei (STORNO);
- asigurarea suplimentara pentru sporturi de sezon;
- asigurarea suplimentara pentru calatoriile cu avionul;
- asigurarea suplimentara pentru intreruperea / extinderea calatoriei;
- asigurarea suplimentara a serviciilor de Asistenta rutiera.
Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A. solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa fie persoana fizica, cu domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si cu varsta de minim 30 de zile;
- sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic, pentru afaceri, pentru studii, pentru a participa ca sportivi profesionisti la antrenamente sau competitii, pentru a desfasura activitatea de sofer profesionist sau pentru a desfasura o activitate lucrativa;
- sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
- sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport in termen de valabilitate;
- sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
- sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;
Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:
- incheierea unei polite noi;
- reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
- alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;
Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:
- datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
- adresa asiguratului;
- datele de contact ale asiguratului;
- scopul calatoriei;
- tara si zona geografica de destinatie;
- mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
- prima zi de iesire din tara;
- ziua intoarcerii in tara;
- moneda contractului;
- suma asigurata;
- informatii privind istoricul de daune;
- modalitatea de plata a primei anuale;
- daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Polita de asigurare se incheie obligatoriu inaintea parasirii teritoriului Romaniei prin prezentarea pasaportului asiguratului (sau a cartii de identitate, pentru cazul in care deplasarea este permisa pe baza acestui document) in original si prin plata integrala a primei de asigurare. In caz contrar asigurarea nu este valabila.
Polita de asigurare se incheie, de regula, pentru o perioada minima de 3 zile si maxima de 365 zile in baza informatiilor scrise furnizate de catre asigurat prin completarea cererii-chestionar, a eventualelor declaratii / documente solicitate de asigurator (daca este cazul, conform procedurilor interne ale asiguratorului). Asiguratul / contractantul este obligat sa raspunda in scris la toate intrebarile formulate de asigurator in cererea-chestionar, precum si sa declare orice informatii pe care le cunoaste si care, de asemenea, sunt esentiale pentru evaluarea riscului.
Polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A., poate fi incheiata pentru o perioada minima de 3 zile si maxima de 365 zile si este valabila pentru calatoria temporara efectuata de asigurat, in afara granitelor Romaniei / tarii de cetatenie / tarii de resedinta, in scop turistic, pentru afaceri, pentru studii, pentru a participa ca sportivi profesionisti la antrenamente sau competitii, pentru a desfasura activitatea de sofer profesionist sau pentru a desfasura o activitate lucrativa.
Acoperirea politei este valabila 24h / 24h pe intreaga perioada a calatoriei efectuate.
Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.
Raspunderea asiguratorului inceteaza:
- la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
- ìn caz de dauna totala;
- la data schimbarii asiguratului;
- cu acordul ambelor parti;
- prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
- ìn caz de forta majora;
- prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
In cazul asigurarilor individuale, daca o imbolnavire sau un accident survenit in timpul deplasarii in strainatate necesita tratament si dupa incheierea duratei asigurarii, asiguratorul va extinde perioada de acoperire a cheltuielilor cu asistenta medicala si cu repatrierea cu pana la 30 de zile, in limita sumei asigurate. In aceasta situatie, asiguratul trebuie sa demonstreze ca transportul la domiciliul / resedinta din Romania / tara de cetatenie / rezidenta nu a fost posibil.
Polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A., este valabila in tara / zona teritoriala mentionata in polita de asigurare.
Asigurarea valideaza si pe durata tranzitului daca intervalul de timp in care asiguratul tranziteaza tara respectiva este inclus in perioada de asigurare specificata in polita.
Asigurarea nu este valabila:
- Europa inclusiv Federatia Rusa, Turcia si teritoriile de pe alte continente ale tarilor europene
- Intreaga lume exclusiv S.U.A. si Canada
- Intreaga lume inclusiv S.U.A. si Canada
exceptand granitele teritoriale ale Romaniei, ale tarii de cetatenie sau tarii de resedinta a asiguratului.
In cazul achizitionarii Pachetului A asigurarea este valabila doar in Europa.
Asigurat pe polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A., este orice persoana fizica, cu varsta de minim 30 zile, care are domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si care calatoreste temporar in afara granitelor Romaniei / tarii de cetatenie / tarii de resedinta, in scop turistic, pentru afaceri, pentru studii, pentru a participa ca sportiv profesionist la antrenamente sau competitii, pentru a desfasura activitatea de sofer profesionist sau pentru a desfasura o activitate lucrativa.
Asigurarea poate fi incheiata de catre persoana fizica cu varsta de minim 18 ani impliniti, sau persoana juridica care are un interes asigurabil.
Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Suma asigurata se stabileste in Euro.
Asiguratul poate opta pentru una din urmatoarele variante de sume asigurate, pentru orice plan de acoperire teritoriala, corespunzatoare acoperirii de baza, astfel:
- Pachet de baza A - 10.000 Euro
- Pachet de baza B - 30.000 Euro
- Pachet de baza C - 50.000 Euro
Pentru asigurarile suplimentare, sume asigurate sunt fixe, astfel:
- asigurarea suplimentara de protectie privind anularea calatoriei (STORNO):
- suma asigurata maxima 1.000 euro / asigurat pentru max. 2 evenimente
- respectiv in cazul familiilor 1.000 euro / familie pentru max. 2 evenimente;
- asigurarea suplimentara pentru sporturi de sezon:
- suma asigurata este in limita sumei asigurate din pachetul baza;
- asigurarea suplimentara pentru calatoriile cu avionul:
- Intarzierea bagajului - suma asigurata 200 euro;
- Pierderea bagajului - suma asigurata 500 euro;
- In perioada Craciunului - suma asigurata 750 euro;
- Intarzierea cursei aeriene - suma asigurata 500 euro;
- Pierderea cursei aeriene - suma asigurata 1.000 euro;
- asigurarea suplimentara pentru intreruperea / extinderea calatoriei:
- Intreruperea calatoriei asiguratului - suma asigurata 300 euro;
- Repatrierea copiilor minori - suma asigurata 500 euro;
- Extindere pentru sot / sotie - suma asigurata 500 euro;
- asigurarea suplimentara a serviciilor de Asistenta rutiera - suma asigurata maxim 1 500 euro / eveniment
- asistenta tehnica telefonica - in limita sumei asigurate;
- Restabilirea mobilitatii autovehiculului / Tractare pe platforma - in limita sumei asigurate;
- Salvare / Recuperare in afara carosabilului - suma asigurata maxim 200 euro;
- Parcare / Depozitare - in limita sumei asigurate;
- Masina de schimb (rent a car) - maxim 60 euro / zi;
- Hotel - maxim 180 euro;
- Continuarea călătoriei - in limita sumei asigurate;
- Recuperarea autovehiculului reparat - maxim 1 000 euro;
- Repatriere autovehicul - maxim 1 000 euro;
- Monitorizare reparatii in service - in limita sumei asigurate;
In cazul in care pe polita au fost nominalizati membrii familiei, suma asigurata de 1 500 euro va fi limita maxima de despagubire per familie.
Prima de asigurare se plateste pentru perioada solicitata de contractant / asigurat la momentul incheierii politei de asigurare, conform tarifelor asiguratorului.
Prima de asigurare va fi platita anticipat si integral pentru politele individuale, cash sau virament bancar.
Pentru politele de grup incheiate pe o durata de 365 de zile, plata primei se poate face si in rate. Cea dintai rata de prima de asigurare se va plati la data completarii si semnarii cererii de asigurare. Ratele de prima de asigurare ulterioare trebuie platite pana la termenele scadente specificate in polita de asigurare. Plata primei de asigurare este considerata o obligatie esentiala.
Incepand cu cea de a doua scadenta, contractantul va plati rata de prima de asigurare, prin virament bancar sau cash, data platii fiind cea inscrisa in documentul de plata. In documentul de plata trebuie mentionat, obligatoriu, numarul politei de asigurare, cuantumul primei de asigurare si numele contractantului / asiguratului.
Neplata primei de asigurare sau a ratelor de prima in cuantumul si / sau la scadentele stabilite in polita de asigurare duce la rezilierea de drept a politei de asigurare, incepand de la data scadentei ratei de prima neplatite. Rezilierea se produce de drept, fara a fi necesara nicio notificare din partea asiguratorului si fara indeplinirea vreunei alte formalitati. De la data incetarii prin reziliere a politei acesta nu mai produce niciun efect.
Asiguratul / contractantul este raspunzator de plata primelor de asigurare, atat pentru pachetul de baza, cat si pentru eventualele asigurari suplimentare atasate politei de asigurare, conform modului de plata specificat in polita de asigurare. In cazul in care asiguratul / contractantul nu achita prima sau rata de prima in intregime sunt aplicabile prevederile paragrafului anterior. Cuantumul platit de asigurat nu este purtator de dobanda si va fi restituit la solicitarea contractantului / asiguratului.
In calitate de platitor, asiguratul / contractantul va solicita si va pastra dovada platii primei de asigurare. Asiguratul / contractantul trebuie sa faca dovada platii primelor de asigurare, a datei platii si a cuantumului acesteia.
Polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A., poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.
fransiza in valoare de 100 euro pentru acoperirea prin asigurarea suplimentara de protectie privind anularea calatoriei (STORNO).
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A., sunt:
- ASIGURAREA MEDICALA
- asistenta MEDICALA DE URGENTA, reprezentand:
- diagnosticarea medicala; tratamentul medical ambulatoriu inclusiv control medical (recomandat de medic si avizat de compania de asistenta medicala) efectuat imediat dupa acordarea asistentei medicale de urgenta in scopul examinarii starii de sanatate a asiguratului care in absenta imediata poate pune in pericol sanatatea sau viata asiguratului.
- medicamentele si materialele auxiliare prescrise de medic; materialele medicale ajutatoare pentru fixarea unor parti ale corpului in baza recomandarilor medicale - orteze, corsete si aparate gipsate;
- tratamentul stationar intr-un spital sub supravegherea directa a unui medic, folosindu-se exclusiv metode medicale recunoscute si aprobate. Asiguratul are obligatia de a se adresa celui mai apropiat spital unde exista posibilitatea aplicarii tratamentului adecvat. Cheltuielile cu spitalizarea se vor acoperi numai pana cand starea medicala a asiguratului va permite repatrierea acestuia;
- transportul de urgenta al asiguratului efectuat de serviciile de ambulanta pana la cel mai apropiat spital, cel mai apropiat medic sau transferul la un alt spital, daca este recomandat de medic;
- interventia chirurgicala de urgenta.
- REPATRIERE
- Repatrierea medicala – reprezinta transportul asiguratului in localitatea de domiciliu sau la cel mai apropiat spital din Romania / tara de cetatenie / tara de resedinta unde poate primi tratamentul recomandat de medic (repatrierea medicala).
- Repatrierea medicala a asiguratului, aflat in imposibilitatea de a calatori singur, va fi organizata de compania de asistenta medicala.
- Momentul repatrierii si modalitatea de transport vor fi stabilite de medicul curant impreuna cu echipa medicala a companiei de asistenta medicala. Astfel, repatrierea asiguratului poate fi organizata dupa cum urmeaza:
- In cazul in care asiguratul nu poate urma recomandarea medicala de repatriere, sau repatrierea medicala nu este strict necesara, asiguratorul va plati o indemnizatie de maxim 500 de euro, pe baza documentelor justificative (chitante, facturi, bonuri fiscale) pentru transportul asiguratului la domiciliu. Acest tip de repatriere este valabil numai in cazul in care asiguratul a beneficiat de asistenta medicala pentru evenimentul asigurat respectiv – cauza a repatrierii, conform politei de asigurare.
- Repatrierea funerara – reprezinta repatrierea corpului neinsufletit la domiciliu, inclusiv costul sicriului, in cazul decesului asiguratului sau cheltuieli de inmormantare / incinerare la locul decesului.
- Repatrierea medicala – reprezinta transportul asiguratului in localitatea de domiciliu sau la cel mai apropiat spital din Romania / tara de cetatenie / tara de resedinta unde poate primi tratamentul recomandat de medic (repatrierea medicala).
- TRATAMENT DENTAR
- tratamentul dentar de urgenta (pentru indepartarea durerilor acute si a celor cauzate de accidente), inclusiv o eventuala radiografie dentara.
- CHELTUIELI SUPLIMENTARE, IN CAZUL SPITALIZARII ASIGURATULUI PE O PERIOADA MAI MARE DE 10 ZILE
- Decontarea cheltuielilor de transport, la clasa economic, pentru una dintre rude, in cazul deplasarii acesteia la asigurat;
- Repatrierea copiilor asiguratului la domiciliul din Romania / tara de cetatenie sau de resedinta; cheltuielile de repatriere constau in decontarea cheltuielilor de transport, la clasa economic;
- Decontarea valorii convorbirilor telefonice urgente efectuate de asigurat cu membrii familiei si cu medicul de familie pe durata spitalizarii acestuia.
- asistenta MEDICALA DE URGENTA, reprezentand:
- ASIGURAREA DE ACCIDENTE DE PERSOANE
- Decesul sau invaliditatea permanenta totala ca urmare a unui accident, survenite intr-o perioada de 365 de zile calendaristice de la data accidentului produs pe durata asigurarii in timpul calatoriei in strainatate. In aceste situatii, asiguratorul va plati indemnizatia de asigurare asiguratului / beneficiarului astfel:
- in cazul in care asiguratul va deceda ca urmare a accidentului, asiguratorul va plati beneficiarului sau mostenitorilor legali ai asiguratului (in cazul in care nu a fost desemnat un beneficiar) suma asigurata pentru deces;
- in cazul in care asiguratul va suferi ca urmare a accidentului ce a avut loc pe durata asigurarii o invaliditate permanenta totala, asiguratorul va plati asiguratului suma asigurata din polita de asigurare.
- In cazul invaliditatii permanente totale ca urmare a unui accident, acordarea indemnizatiei de asigurare si plata despagubirilor se va face numai dupa terminarea tratamentului, dar nu mai devreme de 3 luni de la data accidentului. Invaliditatea trebuie sa fie constatata in termen de cel mult 1 an de la data accidentului. In cazul in care invaliditatea permanenta este incontestabila, acordarea procentului de indemnizare si plata despagubirilor se poate face inainte de terminarea tratamentului.
- In cazul invaliditatii permanente totale ca urmare a unui accident, asiguratorul va plati suma asigurata, mentionata in polita de asigurare.
- Daca decesul asiguratului se produce inainte de plata indemnizatiei de asigurare cuvenite, aferente acestei asigurari, aceasta va fi platita beneficiarului sau mostenitorilor legali ai asiguratului, in cazul in care acesta nu a desemnat un beneficiar.
- In cazul in care, pentru oricare din riscurile deces din accident sau invaliditate permanenta totala din accident, indemnizatia de asigurare a fost platita anterior de catre asigurator, in baza politei, pana la limita sumei asigurate, obligatiile de plata ale asiguratorului inceteaza.
- Decesul sau invaliditatea permanenta totala ca urmare a unui accident, survenite intr-o perioada de 365 de zile calendaristice de la data accidentului produs pe durata asigurarii in timpul calatoriei in strainatate. In aceste situatii, asiguratorul va plati indemnizatia de asigurare asiguratului / beneficiarului astfel:
- raspundere CIVILA INDIVIDUALA
- raspundere civila individuala – sunt acoperite eventuale prejudicii produse tertilor - vatamari corporale si / sau daune materiale - pe durata calatoriei in strainatate pe durata asigurarii.
- In baza politei de asigurare este acoperita raspunderea civila a asiguratului ca urmare a unor evenimente produse pe durata asigurarii, cu conditia ca terta persoana pagubita sa isi valorifice pretentiile de despagubire fie pe durata asigurarii, fie in termenul legal de prescriptie si asiguratul sa le notifice imediat asiguratorului.
- Asiguratorul acorda despagubiri pentru cheltuieli de judecata facute in procesul civil si pentru cheltuieli care decurg din raspunderea civila delictuala a asiguratului, in cazul pagubelor provocate in mod accidental de catre acesta tertilor, in timpul calatoriei, pe durata asigurarii.
- Pagubele pot consta in:
- producerea de vatamari corporale, in mod accidental, unor terte persoane, care nu sunt membri ai familiei sau prepusi ai asiguratului, nu sunt insotitori ai asiguratului pe parcursul calatoriei sau care nu sunt angajati de catre asigurat in acest scop;
- pierderea sau distrugerea oricarui tip de proprietate care nu apartine, nu este in responsabilitatea si nu este sub controlul asiguratului sau al oricarui membru al familiei acestuia, prepusilor asiguratului, oricarui insotitor al asiguratului in timpul calatoriei.
- Se acorda despagubiri numai daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
- prejudiciul suferit de terta persoana sa fi fost cauzat de o fapta culpabila a asiguratului, produsa pe durata asigurarii;
- intre fapta culpabila si prejudiciul produs tertei persoane sa existe o legatura de cauzalitate;
- prejudiciul sa fie indemnizabil, adica sa aiba un caracter cert, actual, sa fie personal si direct ;
- Asiguratorul plateste despagubiri doar pentru faptele ilicite sau seria de fapte ilicite din culpa in perioada de valabilitate a contractului de asigurare si numai daca prejudiciile materiale sau seria de prejudicii materiale aduse tertilor s-au produs in durata asigurarii.
- Raspunderea asumata de asigurator nu va depasi in total pe durata asigurarii, in legatura cu toate prejudiciile suferite de terte persoane, consecinte ale tuturor evenimentelor asigurate produse pe durata asigurarii, limita maxima a raspunderii, prevazuta in polita.
- Asiguratorul este indreptatit sa isi exercite orice drept in a-si apara interesele sau pentru a obtine o intelegere in ceea ce priveste un eveniment asigurat. De asemenea, poate sa aplice procedurile necesare in numele asiguratului si / sau in beneficiul sau, aceste actiuni desfasurandu-se impotriva oricarei parti implicate. Asiguratul trebuie sa ofere toate informatiile si ajutorul necesare, pe care asiguratorul le solicita.
- Asiguratul are obligatia sa opuna tertei persoane toate apararile pe care le poate formula si sa nu renunte la niciun drept si la nicio prescriptie in favoarea sa. In caz contrar, asiguratorul are dreptul de a nu acorda indemnizatia de asigurare daca prin formularea apararii, exercitarea dreptului sau invocarea prescriptiei asiguratul nu ar mai fi fost obligat sa repare prejudiciul.
- ASIGURAREA DOCUMENTELOR
- Asigurarea documentelor in cazul pierderii sau al furtului acestora – reprezentand asistenta oferita asiguratului de catre compania de asistenta si decontarea cheltuielilor efectuate de asigurat exclusiv pentru obtinerea unui document inlocuitor, necesar intoarcerii in tara, (acte provizorii pe numele asiguratului, precum: Cartea sau Buletinul de Identitate, Pasaportul, Permisul de conducere, Legitimatii de calatorie si de serviciu ca urmare a furtului sau a pierderii acestora).
- In cazul furtului sau pierderii documentelor enumerate mai sus, indispensabile pentru continuarea calatoriei sau pentru reintoarcerea in tara, se asigura, dupa caz:
- consiliere acordata asiguratului de compania de asistenta asupra demersurilor ce trebuie efectuate;
- costurile pentru procurarea de documente provizorii si / sau bilete / documente de transport in locul celor pierdute / furate (in limita maxima a sumei asigurate, prevazuta in polita de asigurare);
- costul transportului (o singura calatorie dus-intors) pana in localitatea din strainatate in care au fost emise documentele, daca pentru eliberarea documentelor a fost necesara deplasarea in alta localitate (din strainatate), in baza documentelor justificative;
- contravaloarea taxelor de emitere a documentelor provizorii de identitate emise in locul celor furate / pierdute.
- Asiguratorul se obliga sa plateasca indemnizatia de asigurare numai pentru evenimentele asigurate aparute pe durata asigurarii si notificate asiguratorului in termen de 48 de ore de la data producerii evenimentului asigurat, in baza documentelor originale primite de la autoritatile locale si alte documente justificative.
- ASIGURARI SUPLIMENTARE pentru care poate opta asiguratul / contractantul, in schimbul platii unei prime de asigurare suplimentare, in acest caz asigurarile suplimentare sunt mentionate in polita de asigurare, astfel:
- Asigurarea suplimentara de protectie privind anularea vacantei (STORNO),
- Asigurarea suplimentara pentru sporturi de sezon,
- Asigurarea suplimentara pentru calatoriile cu avionul (intarzierea / pierderea cursei aeriene, intarzierea / pierderea bagajelor),
- Asigurarea suplimentara privind intreruperea - extinderea calatoriei,
- Asigurarea suplimentara privind Asistenta rutiera.
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A., sunt:
- In cazul ASIGURARII MEDICALE si a ASIGURARII DE ACCIDENTE DE PERSOANE
- orice conditie pre - existenta cu exceptia unui prim serviciu organizat exclusiv de compania de asistenta medicala pentru masuri de urgenta medicala, salvarea vietii asiguratului sau calmarea durerilor acute in limita sumei de 500 euro. In cazul in care asiguratul se afla in imposibilitatea apelarii companiei de asistenta, iar riscul asigurat se produce din cauza unei conditii pre - existente, se va plati o indemnizatie de maximum 500 euro, pe baza documentelor justificative prezentate de asiguratr asiguratorului la intoarcerea in tara. Pentru asiguratii cu varsta mai mare de 75 ani, conditiile pre - existente nu vor fi acoperite de polita de asigurare.
- consultatia, investigatia medicala, tratamentul determinat de boli sau accidente care sunt in legatura directa sau indirecta, total sau partial cu:
- evenimente de razboi de orice fel (declarat sau nu), revolte, rebeliuni, revolutii, acte de terorism, evenimente militare, tulburari civile;
- acte de violenta petrecute cu prilejul unei adunari publice / demonstratii sau orice actiuni intreprinse pentru a preveni, controla sau suprima unul dintre evenimentele enumerate mai sus;
- imbolnavirea / accidentarea produsa ca urmare a participarii asiguratului la:
- orice tip de sport de sezon, cu exceptia cazului in care contractantul a optat pentru asigurarea suplimentara “Sporturi de sezon”
- sporturi sau activitati considerate periculoase cum ar fi: alpinismul, parasutismul, planorismul, zborul cu parapanta, acrobatia, cascadoria, deltaplanorism, bungee - jumping, scufundari libere la adancime mai mare de 30 m sau sub strat de gheata, vanatoare, speologie, bobsleigh, sanie, off - road. Enumerarea de mai sus nu este limitativa si nici exhaustiva;
- asistenta medicala acordata in cazul comiterii sau incercarii de a comite, cu intentie, de catre asigurat a unor actiuni violente sau pedepsite de legea penala in tara in care a avut loc evenimentul;
- asistenta medicala acordata in cazul imbolnavirilor si / sau accidentelor ca urmare a consumului de alcool, droguri, medicamente nerecomandate de medic;
- sinucidere, asistenta medicala in cazul tentativei de sinucidere, vatamarilor sau imbolnavirilor produse prin actiunea proprie a asiguratului;
- indepartarea defectelor fizice (tratamente cosmetice, operatii estetice etc.) si a anomaliilor congenitale;
- consultatia, investigatia medicala, tratamentul pentru orice afectiune psihiatrica, psihoterapeutica sau neurologica;
- recuperare, convalescenta si fizioterapie;
- asistenta medicala pentru graviditate, nastere, avortul (inclusiv avort terapeutic), intreruperea voluntara a sarcinii, examinarea si tratamentul impotriva sterilitatii, precum si fecundarea artificiala. Se vor plati numai cheltuielile medicale de urgenta in scopul salvarii vietii mamei si / sau copilului, in limita maxima de 500 euro numai daca primul serviciu este organizat exclusiv de compania de asistenta medicala;
- tratarea bolilor cu transmitere sexuala, a infectiei cu HIV, SIDA si consecintele acestora;
- asistenta medicala acordata de rudele asiguratului;
- asistenta medicala acordata de homeopati, medici naturisti, proceduri medicale de investigare sau de tratament cu caracter experimental, specifice cercetarii medicale, precum si consecintele acestora;
- transplantul de organe;
- achizitionarea / repararea de: ochelari, lentile de contact, proteze auditive, proteze dentare, proteze ale membrelor, scaune / carucioare invalizi;
- vaccinari si complicatiile acestora;
- controalele medicale de rutina;
- asistenta medicala acordata asiguratului in cazul infestarii radioactive ca urmare a radiatiilor provocate de accelerarea artificiala a particulelor atomice, accident nuclear sau explozie atomica;
- asistenta medicala datorata unei epidemii sau pandemii recunoscuta oficial in tara / tarile in care calatoreste asiguratul;
- calatoriile in scopul obtinerii unor tratamente, ingrijiri, interventii chirurgicale - considerate cereri abuzive;
- boli sau accidente rezultate in urma desfasurarii unor activitati ce nu corespund cu scopul declarat al calatoriei;
- refuzul asiguratului de a urma recomandarea medicului de repatriere medicala;
- zborul in calitate de pasager, pilot sau membru al echipajului unui aparat de zbor, altul decat cel apartinand unei societati autorizate de transporturi aeriene de persoane;
- vizita intr - o tara in care exista o situatie de forta majora;
- orice eveniment asigurat produs pe teritoriul Romaniei, tarii de cetatenie / resedinta exceptie cele pentru care este acoperit si le-a achizitionat prin asigurari suplimentare;
- Asiguratorul nu va plati indemnizatia de asigurare, in cazul refuzului asiguratului de a respecta instructiunile echipei medicale, acest lucru ducand la pierderea dreptului la serviciile garantate prin polita de asigurare si implicit pierderea drepturilor sale in calitate de asigurat.
- Asiguratorul nu va plati indemnizatia de asigurare in cazul in care asiguratul a necesitat asistenta medicala ca urmare a:
- desfasurarii unor activitati cu caracter militar in strainatate;
- oricaror activitati sportive neacoperite prin asigurare cu exceptia cazurilor in care acest lucru a fost specificat expres in polita de asigurare si cu conditia platii unei prime suplimentare.
- Asiguratorul nu va plati indemnizatia de asigurare in cazul in care asiguratul a avut un accident rezultat din practicarea oricarui sport cu titlu de profesionist sau in cadrul unor competitii, manifestari sau antrenamente, exceptand cazul in care contractantul a optat pentru scopul Sport profesionist, competitii / antrenamente.
- ASIGURAREA DE raspundere CIVILA INDIVIDUALA
- Asiguratorul nu va plati indemnizatia de asigurare in cadrul asigurarii de raspundere civila legala individuala pentru:
- Raspunderea asiguratului fata de terti care se declanseaza ca urmare sau in legatura cu un act deliberat sau criminal;
- Raspunderea pentru daune provocate tertilor de membrii familiei asiguratului, rude de pana la gradul IV ale acestuia, prepusi sau salariati ai acestuia;
- Raspunderea pentru daune provocate de asigurat membrilor familiei sale, rudelor de pana la gradul IV, prepusilor sau salariatilor sai;
- Raspunderea pentru daune provocate tertilor de animale ale asiguratului;
- Prejudicii de care raspunde asiguratul in legatura cu:
- Orice autovehicul sau vehicul (inclusiv remorca trasa de acesta), inmatriculat, inmatriculabil sau neinmatriculabil,
- Orice utilaj de constructii sau utilaj agricol,
- Orice ambarcatiune, nava, hidroglisor sau alte instalatii / echipamente plutitoare,
- Orice aeronava, planor, avion sau alte mijloace similare indiferent daca asiguratul este proprietar, l-a inchiriat, imprumutat, utilizat, condus sau pilotat.
- Raspunderea pentru daune cauzate tertilor rezultand din organizarea, pregatirea sau participarea la o competitie organizata de o federatie sportiva, indiferent daca aceasta este sau nu autorizata si asigurata sub efectul legii;
- Raspunderea pentru daune provocate tertilor in cursul desfasurarii de activitati profesionale sau in cursul participarii la o activitate organizata de o asociatie profesionala, institutie sau colectivitate;
- Raspunderea civila profesionala si / sau contractuala;
- Raspunderea civila ce ar putea surveni urmare a unui incendiu, explozii sau a unei deversari / revarsari de ape;
- Amenzile contraventionale, penale sau de orice alta natura;
- Orice situatie care este o consecinta a raspunderii pe care asiguratul o are ca rezultat al unei intelegeri facute de catre acesta cu persoana prejudiciata, raspundere care nu s-ar aplica in cazul absentei intelegerii respective;
- Raspunderea pentru prejudicii aparute ca urmare a infestarii cu si / sau raspandirii oricaror boli contagioase;
- Raspunderea pentru daune produse tertilor sub influenta consumului de alcool, al substantelor ilegale sau substantelor narcotice sau medicamentelor care nu au fost prescrise, in prealabil, de vreo autoritate medicala;
- Raspunderea pentru prejudicii aparute ca urmare a desfasurarii de competitii si / sau competitii sportive / sporturi extreme precum vanatoare, automobilism, motociclism si / sau alpinism, box, polo, parasutism, deltaplanorism si / sau scufundari subacvatice, folosind un aparat de respiratie;
- Orice raspundere de natura contractuala sau in legatura cu orice contract;
- Raspunderea pentru daune aparute ca urmare a participarii asiguratului la demonstratii de strada, tulburari civile, greve, manifestatii ilegale sau acte de terorism.
- Raspunderea pentru daune produse tertilor ca rezultat al:
- detinerii sau utilizarii unui avion, unor vehicule tractate de cai sau mecanice / motorizate, biciclete, vase maritime (altele decat barci cu rame, pontoane sau canoe), animale sau arme de foc;
- ocuparii (exceptand situatia temporara in scopul calatoriei) sau detinerii in proprietate de teren sau cladiri;
- desfasurarii unei activitati comerciale, exercitarii unei profesii, prestarii unei munci manuale sau a unei ocupatii intamplatoare;
- Raspunderea in calitate de angajator sau sub incidenta oricarui alt contract sau oricarei polite de asigurare;
- Raspunderea pentru daune morale;
- Pierderi financiare de consecinta (indirecte);
- Pierderi financiare pure;
- Amenzi si / sau penalitati de orice tip, inclusiv despagubiri cu caracter punitiv.
- Asiguratorul nu va plati indemnizatia de asigurare in cadrul asigurarii de raspundere civila legala individuala pentru:
- ASIGURAREA DOCUMENTELOR
- Asiguratorul nu va plati indemnizatia de asigurare in cadrul asigurarii documentelor pentru:
- producerea riscului asigurat cu intentie sau inselaciune din partea asiguratului si / sau din partea unui apropiat al sau (sot / sotie, parinti, bunici, copii);
- orice alt document care nu este mentionat intre cele necesare calatoriei;
- documentele lasate in custodia unei persoane care nu are o responsabilitate oficiala in a pastra proprietatea asiguratului;
- documentele furate dintr-un vehicul nesupravegheat, cand nu exista o dovada concludenta a unei intrari cu forta si intr-un mod violent in vehicul (furt fara efractie) cu exceptia situatiei in care documentele au fost incuiate in torpedo-ul sau in portbagajul vehiculului, acestea nefiind vizibile din exteriorul vehiculului;
- cazurile in care asiguratul nu solicita un raport scris din partea autoritatilor locale in max. 24 ore de la constatarea pierderii sau furtului de documente;
- cheltuielile suplimentare efectuate de asigurat din cauza producerii riscului asigurat (ex. bilet de avion, cheltuieli de cazare etc.)
- Asiguratorul nu va plati indemnizatia de asigurare in cadrul asigurarii documentelor pentru:
La polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A., exista clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse, si anume:
ASIGURAREA SUPLIMENTARA DE PROTECTIE PRIVIND ANULAREA CALATORIEI (STORNO)
Asiguratorul, in schimbul achitarii primei de asigurare de catre asigurat / contractant, in limita sumei asigurate, acopera pierderile financiare ale asiguratului, respectiv contravaloarea penalitatilor datorate agentiei de turism / furnizorului de servicii de calatorie, ca urmare a anularii calatoriei din cauza producerii riscului asigurat, in urmatoarele situatii:
- anularea de catre asigurat a contractului de comercializare a pachetului de servicii de calatorie incheiat cu agentia de turism ori a rezervarilor facute direct de la furnizorii de servicii de calatorie prin internet, pentru care poate face dovada platii prin documente care atesta plata, cu conditia ca anularea sa fie necesara si inevitabila din cauza aparitiei unui eveniment asigurat;
- anularea rezervarii pentru bilete de calatorie, acceptate si inregistrate de operatorul de transport sau de touroperator, la initiativa asiguratului, din cauza aparitiei unui eveniment asigurat.
Evenimente asigurate:
- imbolnavirea grava brusca, vatamarea cauzata de un accident sau decesul persoanei asigurate; Sau - imbolnavirea grava brusca, vatamarea cauzata de un accident sau decesul unuia dintre urmatoarele persoane: parintii copiii, bunici, frati, surori;
- concedierea neasteptata de catre angajator a asiguratului (transmisa de angajator cu cel mult 5 zile calendaristice inainte de data de inceput a calatoriei) pentru motive neimputabile acestuia. Protectia prin asigurare nu exista in cazul incetarii contractului de munca cu acordul partilor sau din vina asiguratului.
- daune materiale grave (incendiu, vandalism, inundatii, cutremur, trasnet, explozii, alunecari de teren, furtuni, caderi de copaci, accident aviatic, furt prin efractie – dovedite prin documente emise de autoritatile competente, din care sa reiasa producerea evenimentului), produse locuintei proprietate personala / domiciliului / sediului principal al firmei la care este actionar / administrator persoana asigurata, iar in urma acestor evenimente prezenta persoanei asigurate este indispensabila.
- nasterea prematura a unui copil al asiguratului;
- pierderea sau furtul documentelor de identitate apartinand asiguratului, cu maxim 48 ore inaintea plecarii, sub rezerva ca aceste acte sa fie indispensabile desfasurarii calatoriei;
- primirea de catre asigurat a unei citatii pentru prezentarea la o instanta judecatoreasca; se acopera doar citatiile emise si primite de catre asigurat ulterior datei de achizitionare a pachetului de servicii de calatorie.
In cazul contractelor de achizitionare a pachetelor de servicii de calatorie incheiate pentru un grup de persoane (2 sau mai multe persoane), cel care beneficiaza de acoperirea politei de asigurare (inclusiv riscul de anulare a calatoriei) este asiguratul nominalizat in polita de asigurare, pentru prejudiciul propriu.
Raspunderea asiguratorului, pentru fiecare calatorie, incepe in momentul indeplinirii cumulative a urmatoarelor conditii:
- cu maximum 30 de zile anterior datei de plecare in calatorie;
- dupa data semnarii contractului de achizitie a pachetului de servicii de calatorie;
- dupa data rezervarii biletelor de avion, acceptate si inregistrate de operatorul de transport aerian sau de tour operator;
- dupa data achitarii de catre asigurat direct catre furnizorii de servicii de calatorie prin internet;
- dupa achitarea primei de asigurare de catre contractant / asigurat.
Raspunderea asiguratorului inceteaza in una din situatiile urmatoare, indiferent care dintre acestea intervine mai intai, pentru fiecare vacanta:
- la inceperea derularii pachetului de servicii de calatorie, conform contractului de achizitionarea acestuia, in cazul riscului de anulare a contractului de comercializare a pachetului de servicii de calatorie sau la data plecarii in sejur, conform cu rezervarile facute de asigurat direct de la furnizorii de servicii de calatorie prin internet, precum si la data si ora decolarii cursei aeriene programate pentru biletele de avion;
- in cazul cesionarii de catre asigurat a contractului de achizitionare a pachetului de servicii de calatorie unei terte persoane;
- la data incetarii inainte de termen (prin reziliere / denuntare) a contractului de achizitionare a serviciilor de calatorie;
- la data platii indemnizatiei pentru riscul asigurat;
- dupa primele doua evenimente asigurate inregistrate de pe durata asigurarii.
In cazul producerii evenimentului asigurat prin aceasta asigurare suplimentara, acoperirea oricarui alt risc asigurat prin polita de asigurare inceteaza.
In cadrul acestei asigurari suplimentare se vor acoperi maxim 2 evenimente cu o limita maxima de despagubire de 1.000 de euro / ambele evenimente / asigurat - echivalent in lei.
Valoarea despagubirii este egala cu penalizarea datorata de asigurat agentiei de turism la data producerii evenimentului asigurat, conform prevederilor contractului / voucher-ului de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie incheiat pentru aceasta, diminuata cu fransiza in valoare de 100 euro (echivalentul in moneda politei).
Pe baza cererii de despagubire si a documentelor justificative depuse, asiguratorul intocmeste si instrumenteaza dosarul de dauna.
Asiguratul va notifica asiguratorul cu minim 24 ore si maximum 30 de zile anterior datei de plecare in calatorie.
Despagubirea reprezinta nivelul penalitatilor retinute de agentia de turism conform clauzelor contractului de comercializare a pachetului de servicii de calatorie sau penalitatile impuse de furnizorii de servicii de calatorie in cazul achizitiilor facute direct de asigurat prin internet, dar nu mai mult decat suma asigurata precizata in polita de asigurare, diminuata cu valoarea fransizei mentionata.
In cazul in care suma asigurata a fost stabilita in valuta si plata primelor de asigurare a fost efectuata in lei, indemnizatia se va plati in lei la cursul de referinta comunicat de B.N.R.
Lipsa contractului de achizitionare a pachetului de servicii de calatorie dintre agentia de turism si asigurat sau a biletului de avion ori lipsa dovezii rezervarii si platii facute online sau retragerea asiguratului din cadrul unui asemenea contract din alte cauze decat cele precizate in polita de asigurare, permite asiguratorului sa refuze plata despagubirii.
In cazul in care asiguratul nu poate participa la calatorie si transfera contractul de comercializare a serviciilor de calatorie unei terte persoane, asiguratorul nu va acorda despagubirea asiguratului.
In cazul in care asiguratul nu poate utiliza biletele de avion pentru cursele de linie si revinde respectivele bilete sau obtine preschimbarea / reprogramarea lor, asiguratorul nu va plati despagubiri pentru respectivele curse.
EXCLUDERI - asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
- Pretentiile pentru sume pe care contractantul / asiguratul are dreptul sa le recupereze de la agentia de turism conform clauzelor precizate in contractul de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie sau direct de la unitatea de cazare, transport;
- Pretentiile pentru rambursarea sumelor reprezentand valoarea biletelor de calatorie, daca anularea calatoriei se datoreaza imposibilitatii companiei de a onora serviciile de transport;
- Cheltuielile efectuate de contractant / asigurat inaintea inceperii derularii pachetului de servicii, care nu au fost incluse in pretul pachetului de servicii de calatorie (taxe de viza, de aeroport, asigurari medicale de calatorie, vaccinari, etc.);
- Anularea calatoriei din cauza nevaccinarii sau din cauza consecintelor vaccinarii obligatorii;
- Neefectuarea calatoriei din cauza neacordarii vizei de intrare in tara de tranzit sau de destinatie;
- Neefectuarea calatoriei din cauza primirii unei citatii intr-o cauza in care asiguratul are calitate procesuala de reclamant sau intr-o cauza care formeaza obiectul unei cai de atac, daca citatia a fost emisa anterior achizitionarii pachetului de servicii de calatorie / biletului de avion;
- Situatiile de forta majora;
- Costurile consecutive unei modificari a datei plecarii, cu exceptia situatiei in care modificarea datei plecarii este determinata de producerea unui risc asigurat;
- Nerespectarea de catre asigurat a clauzelor politei de asigurare sau ale contractului de comercializare a pachetului de servicii de calatorie;
- Riscurile produse inaintea incheierii contractului de comercializare a pachetului de servicii de calatorie ori a rezervarilor facute de asigurat direct de la furnizorii de servicii de calatorie prin internet;
- Anularea calatoriei ca urmare a oricarei majorari a tarifelor aferente serviciilor achizitionate fie prin contractul de comercializare a serviciilor de calatorie, fie prin rezervarile facute de asigurat direct de la furnizorii de servicii de calatorie prin internet;
- Anularile calatoriilor datorate:
- bolilor asiguratului, diagnosticate anterior datei de intrare in asigurare;
- bolilor psihice si bolilor alergice;
- denuntarii de catre agentia de turism a contractului de achizitionare a pachetului de servicii de calatorie;
- evenimentelor si bolilor produse ca urmare a consumului de alcool si droguri;
- unor interventii chirurgicale planificate si amanate;
- penalizarilor aplicate / pierderilor suferite ca urmare a modificarii datei de inceput a derularii pachetului turistic;
- sumelor rezultate din majorarea tarifelor aferente serviciilor achizitionate prin contractul de achizitionare a pachetului de servicii de calatorie;
- politelor emise ulterior datei de incheiere a contractului de achizitionare a pachetului turistic / documentelor de calatorie;
- concedierii asiguratului, in cazul in care asiguratul este ruda de gradul I sau II cu administratorul / actionar al firmei angajatoare;
- insolvabilitatea agentiei de turism / furnizorului de servicii de calatorie prin internet / electronic;
- modificarilor beneficiarilor in pachetul de servicii de calatorie, fara ca asiguratorul sa fi fost instiintat despre aceste modificari.
ASIGURAREA SUPLIMENTARA PENTRU SPORTURI DE SEZON
Prin asigurarea suplimentara pentru Sporturi de sezon sunt acoperite riscurile asigurate in limita sumelor asigurate, conform pachetului de baza, incluse in asigurarea medicala si asigurarea de accidente de persoane, ca urmare a accidentelor produse in urma practicarii unui sport de sezon (de agrement), in strainatate pe durata asigurarii.
In plus fata de riscurile acoperite prin polita de baza, la recomandarea companiei de asistenta, se acopera:
- transportul medical de urgenta la cel mai apropiat spital de locul accidentului efectuat cu elicoambulanta sau pentru achizitionarea de medicamente.
- cheltuieli de evacuare ca urmare a unui accident produs ca urmare a practicarii unor sporturi de sezon.
Pe langa excluderile precizate in polita de baza, din aceasta asigurare suplimentara sunt excluse accidentele produse in urma practicarii de sarituri cu schiurile, sarituri cu snowboard-ul, precum si a practicarii unui sport de agreement de sezon in urmatoarele conditii:
- fara a folosi echipamente / dotari corespunzatoare.
- intr-un perimetru special amenajat pentru practicarea respectivei activitati la nivel amator.
ASIGURAREA SUPLIMENTARA PENTRU CALATORIILE CU AVIONUL
INTARZIEREA BAGAJULUI, dupa trecerea granitei Romaniei / tarii de resedinta / cetatenie. Daca in timpul perioadei de valabilitate a asigurarii, bagajele asigurate au o intarziere care depaseste perioada deductibila fata de ora initiala programata pe bilet, asiguratorul va acorda despagubirea pentru:
- in cazul in care intarzierea este mai mare de 4 ore - asiguratorul ii va rambursa asiguratului costurile de achizitie a bunurilor de prima necesitate in limita sumei asigurate (efecte vestimentare si de toaleta) care ii permit asiguratului sa faca fata indisponibilitatii temporare a efectelor personale din bagajul intarziat (maxim 1 bagaj). Toate cumparaturile reprezentand efecte personale necesare trebuie dovedite cu documente originale de plata (facturi, chitante). Intarzierea trebuie sa fie dovedita prin documente eliberate de societatea de transport.
PIERDEREA BAGAJULUI inregistrat de catre societatea de transport aerian si predate la cala in momentul imbarcarii dupa perioada in care au fost inregistrate ca intarziate, pentru care asiguratorul va plati o indemnizatie de asigurare. Pierderea bagajului (maxim 1 bagaj) trebuie sa fie dovedita prin documente eliberate de societatea de transport aerian.
INTARZIEREA CURSEI AERIENE, dupa trecerea granitei Romaniei / tarii de resedinta / cetatenie. Daca in timpul perioadei de valabilitate a asigurarii, cursa aeriana cu care persoana asigurata trebuia sa calatoreasca in strainatate are o intarziere care depaseste perioada deductibila fata de ora initiala programata pe bilet, asiguratorul va acorda despagubirea:
- daca intarzierea este mai mare de 4 ore - rambursarea in limita sumei asigurate a cheltuielilor efectuate de asigurat pentru cumparaturi esentiale pentru hrana, racoritoare, imbracaminte necesara.
- daca intarzierea este mai mare de 12 ore, in cazul in care urmatoarele servicii asigurate nu au fost asigurate de compania aeriana:
- transferul de la si inapoi spre aeroport
- prima noapte de cazare la hotel
- taxe suplimentare de cazare si costuri telefonice efectuate in aceasta perioada, cauzate de:
- intarziererea sau anularea zborului rezervat si confirmat;
- refuzul de a permite imbarcarea din cauza numarului prea mare de rezervari facute la zborul rezervat si confirmat;
- sosirea cu intarziere a cursei de legatura, cu mai mult de o ora, avand ca rezultat pierderea avionului cu care sa continue calatoria;
Toate cumparaturile reprezentand efecte personale necesare trebuie dovedite cu documente originale de plata (facturi, chitante).
PIERDEREA CURSEI AERIENE, dupa trecerea granitei Romaniei / tarii de resedinta / cetatenie. Asiguratorul va plati asiguratului indemnizatia de asigurare in limita sumei asigurate, in cazul pierderii cursei aeriene, din urmatoarele cauze:
- riscuri asigurate produse pe asigurarea de baza si eventualele asigurari suplimentare achizitionate, care pun asiguratul in imposibilitatea de a calatori (conform recomandarii medicale), respectiv duc la pierderea cursei achizitionate pentru intoarcerea in Romania / tara de resedinta / cetatenie;
- intarzierea / pierderea cursei de legatura;
- suprarezervarea - indisponibilitatea alocarii unui loc in avion la check in, ca urmare a supra-rezervarii.
Cuantumul Indemnizatiei de asigurare va fi determinat de volumul cheltuielilor pe care asiguratul va fi nevoit sa le suporte suplimentar: biletul de avion / taxa de schimbare bilet, cheltuielile de cazare (in cazul in care urmatoarea cursa aeriana este a 2-a zi), dovedite cu documente (chitante, facturi), in limita sumei asigurate.
INTARZIEREA BAGAJULUI – se acorda o indemnizatie in limita sumei asigurate pentru bagajul intarziat mai mult de 4 ore de la debarcarea in strainatate din mijlocul de transport aerian.
PIERDEREA BAGAJULUI – se acorda o indemnizatie in limita sumei asigurate pentru maxim 1 bagaj pierdut. In cazul inregistrarii sau pierderii bagajului deja intarziat, din indemnizatia de asigurare pentru pierderea acestuia, se vor deduce cheltuielile efectuate ca urmare a intarzierii bagajului. In perioada Craciunului (15 decembrie – 15 ianuarie) valoarea sumei asigurate va fi extinsa de la 500 euro pana la 750 euro.
INTARZIEREA CURSEI AERIENE – se acorda o indemnizatie in limita sumei asigurate pentru o intarziere mai mare de 4 ore.
PIERDEREA CURSEI AERIENE –in cazul inregistrarii pierderii cursei aeriene deja intarziate, din indemnizatia de asigurare pentru pierderea acesteia, se vor deduce cheltuielile efectuate ca urmare a intarzierii cursei aeriene.
Indemnizatia de asigurare este reprezentata de diferenta dintre suma asigurata si orice sume recuperate de la societatea de transport si / sau indemnizatiile datorate pentru eventualele intarzieri.
In vederea obtinerii indemnizatiei de asigurare pentru intarzierea / pierderea bagajelor asiguratul va depune la sediul asiguratorului urmatoarele documente justificative:
- formular avizare dauna;
- formularul completat de catre asigurat la biroul de reclamatii al companiei aeriene pentru bagajele intarziate / pierdute;
- tichetul de predare a bagajelor implicate in evenimentul asigurat;
- in cazul intarzierii bagajelor se vor depune toate documentele justificative pentru cheltuielile efectuate (facturi, bonuri fiscale, etc.);
- in cazul pierderii bagajelor: instiintare scrisa de la compania de transport ca aceasta a incetat sa mai caute bagajul si il considera definitiv pierdut;
- orice alte documente necesare pentru solutionarea dosarului de dauna.
In vederea obtinerii indemnizatiei de asigurare pentru intarzierea cursei aeriene, asiguratul va depune la sediul asiguratorului urmatoarele documente justificative:
- Formular avizare dauna;
- Formular completat de asigurat la biroul de reclamatii al companiei aeriene pentru intarzierea cursei aeriene;
- Biletul de avion;
- Toate documentele justificative pentru cheltuielile efectuate de asigurat (facturi, bonuri fiscale, etc.)
- orice alte documente necesare pentru solutionarea dosarului de dauna.
In vederea obtinerii indemnizatiei de asigurare pentru pierderea cursei aeriene, asiguratul va depune la sediul asiguratorului urmatoarele documente justificative:
- Formular avizare dauna;
- Biletul de avion cumparat suplimentar;
- Toate documentele justificative pentru cheltuielile efectuate de asigurat (facturi, bonuri fiscale etc.)
Asiguratul are urmatoarele obligatii in legatura cu bagajele de calatorie:
- sa se prezinte personal, imediat la biroul Bagaje intarziate / pierdute din cadrul aeroportului, in cazul in care dupa debarcare nu isi gaseste bagajul in zona destinata recuperarii bagajelor;
- sa completeze formularele solicitate de compania aeriana (date personale, traseul, date despre bagaje) in vederea recuperarii bagajelor intarziate / pierdute;
INTARZIERE / PIERDERE BAGAJE - asiguratorul nu va plati asiguratului indemnizatia de asigurare pentru bagajele intarziate / pierdute din urmatoarele cauze:
- confiscarea bagajelor de catre autoritatea vamala sau orice autoritate guvernamentala;
- cumparaturile facute dupa sosirea la destinatia finala in Romania / tara de cetatenie / tara de resedinta mentionata pe biletul companiei aeriene;
- bagajele si / sau efectele personale care au fost expediate cu scrisoare de transport aerian sau scrisoare de trasura;
- greva sau conflict de munca;
- situatiile de forta majora;
- bagajele pentru care se solicita despagubirea nu au fost inregistrate si predate la cala avionului la plecarea in calatorie;
- bagaje care nu sunt transportate in aceeasi calatorie cu a asiguratului;
- intarziere / pierdere bagaje pe teritoriul Romaniei, tarii de cetatenie / resedinta.
INTARZIERE / PIERDERE CURSA AERIANA - asiguratorul nu va avea nicio obligatie fata de asigurat, daca:
- intarzierea sau pierderea cursei a fost generata de intarzierea unor curse charter, daca aceste zboruri nu sunt inregistrate in sistemul international de date;
- daca asiguratului i-a fost pus la dispozitie un mijloc de transport alternativ similar in decurs de 4 ore de la ora de plecare programata sau in decurs de 4 ore de la ora de sosire a unui avion de legatura;
- daca asiguratul nu se prezinta la controlul pentru acces in avion (check-in) conform itinerariului furnizat, cu exceptia cazului in care acest lucru se datoreaza unei greve sau a spitalizarii asiguratului sau a unui membru al familiei;
- greva sau conflict de munca;
- situatiile de forta majora;
- daca intarzierea / pierderea se datoreaza retragerii aparatului de zbor din serviciu de catre autoritatea de aviatie civila;
- daca intarzierea mijlocului de transport aerian este de mai putin de 4 ore;
- intervalul de timp dintre 2 zboruri achizitionate de asigurat este mai mic de 2 ore.
ASIGURAREA SUPLIMENTARA PENTRU INTRERUPEREA / EXTINDEREA CALATORIEI
Asiguratorul va plati asiguratului indemnizatia de asigurare, in limita sumei asigurate daca, pe parcursul calatoriei in strainatate, dupa trecerea granitei Romaniei, acesta este nevoit sa intrerupa calatoria si sa se reintoarca in tara ca urmare a:
- decesului, accidentarii sau imbolnavirii grave a unei rude aflate in Romania / tara de cetatenie / resedinta;
- nasterii premature a sotiei aflate in Romania / tara de cetatenie / resedinta, cu mai mult de 60 de zile calendaristice decat termenul apreciat de medic;
- daune materiale grave (incendiu, vandalism, inundatii, cutremur, trasnet, explozii, alunecari de teren, furtuni, caderi de copaci, accident aviatic, furt prin efractie – dovedite prin documente emise de autoritatile competente, din care sa reiasa producerea evenimentului), produse locuintei proprietate personala / domiciliului / sediului principal al firmei la care este actionar / administrator persoana asigurata, iar in urma acestor evenimente prezenta persoanei asigurate este indispensabila.
Cuantumul indemnizatiei de asigurare va fi determinat de volumul cheltuielilor pe care asiguratul va fi nevoit sa le suporte suplimentar (telefon, fax, hrana, taxa de schimbare a biletului de avion pentru intoarcere), dovedite cu documente (chitante, facturi), peste cheltuielile ocazionate de intoarcerea in Romania la data de expirare a asigurarii, inscrisa in polita de asigurare, in limita sumei asigurate.
Asiguratorul va asigura prin aceasta asigurare suplimentara inclusiv repatrierea copiilor minori ai asiguratului, in cazul in care asiguratul a fost spitalizat in perioada asigurata, ca urmare a producerii unui risc asigurat.
Extindere pentru sot / sotie – in cazul spitalizarii asiguratului acoperita si despagubita de asigurator prin Pachetul de baza, se poate extinde calatoria dupa data de intoarcere in Romania, tara de resedinta / cetatenie si pentru sotul sau sotia asiguratului care calatoreste impreuna cu acesta pentru cheltuieli de cazare dovedite cu documente justificative, in limita sumei asigurate.
In vederea obtinerii indemnizatiei de asigurare pentru intreruperea calatoriei, asiguratul va depune la sediul asiguratorului urmatoarele documente justificative:
- Formular avizare dauna;
- Biletul de avion cumparat suplimentar;
- Toate documentele justificative, inclusiv cele pentru cheltuielile efectuate de asigurat (facturi, bonuri fiscale, etc.)
ASIGURAREA SUPLIMENTARA A SERVICIILOR DE Asistenta rutiera
Autovehicule asigurate sunt cu masa totala maxim autorizata mai mica sau egala de 3,5 tone, inaltime maxim 2,47 metri, lungime maxim 7 metri inmatriculate in Romania si avand certificat de inmatriculare valabil specificat in polita de asigurare, cu exceptia:
- autovehicule modificate fara acordul prealabil al autoritatilor in domeniu;
- autovehicule folosite pentru curse, raliuri, pregatiri sau antrenamente in acest scop;
- autovehicule folosite in activitati de rent a car si leasing operational;
- remorca;
Serviciile de Asistenta rutiera sunt acoperite prin asigurare pe teritoriul Europei, cu exceptia Romaniei.
Asiguratorul acorda servicii de Asistenta rutiera in cazul producerii urmatoarelor evenimente, pe drumurile publice, ce duc la imobilizarea autovehiculului:
- calamitati naturale, incendiu, trasnet, explozie;
- implicarea autovehiculului intr-un accident rutier;
- acte de vandalism, furtul unor piese care fac imposibila deplasarea autovehiculului sau furtul total;
- defectiuni electrice sau mecanice neprevazute si aleatorii;
- chei pierdute sau incuiate in autoturism, lipsa de combustibil, alimentarea cu combustibil gresit, baterie descarcata.
Serviciile vor fi acordate in functie de conditiile locale, luand in considerare posibilitatea existentei unor restrictii in anumite tari sau teritorii.
Asiguratorul acorda servicii de Asistenta rutiera ca urmare a imobilizarii autovehiculului prin producerea unor evenimente, in limita maxima de 1.500 EUR pentru intreaga perioada de asigurare. In functie de natura evenimentului produs, se vor acorda urmatoarele servicii:
- asistenta tehnica telefonica
- Este serviciul prin care asiguratorul furnizeaza informatii tehnice despre autovehiculul asigurat. La apelarea serviciului de relatii clienti de catre asigurat, acesta va obtine informatii utile sau tehnice in diverse situatii in care autovehiculul nu functioneaza normal sau anumiti indicatori luminosi aflati in plansa de bord semnalizeaza defectiuni.
- Restabilirea mobilitatii autovehiculului / Tractare pe platforma
- Asiguratorul va organiza restabilirea mobilitatii autovehiculului la locul imobilizarii, daca acest lucru este posibil si nu se pericliteaza garantia autovehiculului oferita de producator. Daca restabilirea mobilitatii nu este posibila la locul imobilizarii, asiguratorul va organiza tractarea autoturismului cu o platforma pana la cel mai apropiat service autorizat.
- Salvare / Recuperare in afara carosabilului
- Daca autovehiculul asigurat implicat intr-un accident a iesit de pe carosabil si are nevoie de salvare inainte de remorcare, asiguratorul va organiza salvarea acestuia in limita a 200 EUR. Nu se acopera cheltuielile legate de eliberarea autovehiculului de sub corpuri cazute pe acesta, de sub daramaturi, recuperarea din rape, prapastii, ape etc.
- Parcare / Depozitare
- Daca service-ul unde s-a organizat tractarea este in afara orelor de program (weekend, noapte etc) sau este suprasolicitat, autovehiculul va fi transportat temporar intr-o parcare securizata, fiind transportat inapoi la service in urmatoarea zi lucratoare. Timpul maxim de depozitare acoperit de serviciul de asistenta este de 3 zile.
- Masina de schimb (rent a car)
- In cazurile in care autovehiculul este imobilizat din cauza defectiunilor electrice sau mecanice aleatorii, cheilor pierdute, alimentarii cu combustibil gresit, asiguratorul va pune la dispozitia asiguratului o masina de schimb de categorie similara pentru o perioada de maxim 3 zile, daca autovehiculul acoperit de serviciul de asistenta nu poate fi reparat in aceeasi zi si se afla la o distanta mai mare de 50 km de unitatea de cazare a asiguratului / 2 zile rent a car sau o noapte la hotel, 150 km / domiciliu. In cazurile in care autovehiculul este imobilizat ca urmare a unei daune produse in urma unor calamitati naturale, incendiului, trasnetului, exploziei, din implicarea acestuia intr-un accident rutier petrecut pe drumurile publice sau ca urmare a actelor de vandalism sau furtului unor piese componente care fac imposibila deplasarea autovehiculului sau furtului total, masina de schimb se va acorda pentru maxim 7 zile, dar nu mai mult decat perioada de reparatie.
- Cheltuielile cu garantia oprita de firmele de inchiriere (rent a car), combustibilul, eventualele amenzi de circulatie si alte cheltuieli legate strict de inchirierea masinii vor fi suportate direct de catre asigurat. Daca va fi necesar se va organiza transportul cu un taxi de la locul producerii evenimentului pana la centrul de inchiriere, in limita a 50 EUR.
- Hotel
- Asiguratorul va organiza pentru maxim 3 nopti cazarea asiguratului si a persoanelor ce calatoresc cu acesta la un hotel de 3 stele in apropierea service-ului, daca autovehiculul a fost furat sau nu poate fi reparat in aceeasi zi si se afla la o distanta mai mare de 50 km de unitatea de cazare a asiguratului.
- Continuarea calatoriei
- Asiguratorul va organiza continuarea calatoriei asiguratului pana la unitatea de cazare / destinatia initiala, pe cale feroviara, rutiera sau aeriana, daca autovehiculul a fost furat sau nu poate fi reparat in aceeasi zi si se afla la o distanta mai mare de 50 km de unitatea de cazare a asiguratului. Calatoria se va organiza cu trenul, la clasa 1, iar daca deplasarea dureaza mai mult de 6 ore, atunci se va acoperi costul deplasarii cu avionul la clasa economic.
- Daca va fi necesar se va organiza transportul cu un taxi pana la cel mai apropiat mijloc de transport (tren, avion, autobuz etc) in limita a 50 EUR.
- Ultimele 3 serviciile enumerate nu pot fi cumulate. Asiguratorul va determina, impreuna cu asiguratul, cel mai avantajos serviciu dintre cele de mai sus si va acoperi cheltuielile in limita a 1.500 EUR / eveniment asigurat pentru tarile din Europa in care polita este valabila. De asemenea, aceste servicii sunt aplicabile asiguratului si oricarei persoane transportate cu acelasi autovehicul, in limita numarului legal de persoane transportabile, conform mentiunilor producatorului (in limita maxima de 1.500 EUR / eveniment asigurat).
- Recuperarea autovehiculului reparat
- Daca autovehiculul imobilizat nu a fost pus in functiune in ziua imobilizarii iar asiguratul si-a continuat calatoria cu acordul prealabil al asiguratorului, dupa repunerea in functiune a autovehiculului se va organiza deplasarea asiguratului sau imputernicitului acestuia pana la service-ul respectiv, pe cale feroviara, rutiera sau aeriana pentru a recupera autovehiculul, in limita unor cheltuieli de maxim 1.000 EUR / eveniment.
- Repatriere autovehicul
- Este serviciul de transport al autovehiculului avariat la adresa de rezidenta a asiguratului sau direct la service, realizat cu personal si autovehicul specializat. asiguratorul va organiza acest serviciu numai daca s-a efectuat serviciul tractare autovehicul si daca autovehiculul avariat nu poate fi reparat in termen de 48 de ore, excluzand timpul de livrare al pieselor. Costurile de repatriere pentru serviciul contractat sunt suportate de catre asigurator.in cazul in care clientul refuza reparatia la atelierul la care vehiculul a fost transportat, asiguratorul va efectua repatrierea vehiculului si a persoanelor contra cost. Repatrierea autovehiculului din strainatate se realizeaza in termen de 15 zile lucratoare.
- Monitorizare reparatii in service
- Este serviciul prin care asiguratorul initiaza si pastreaza o comunicare permanenta intre unitatea reparatoare (la care autovehiculul a fost transportat in vederea repararii) si asigurat. Acesta va fi in permanenta informat despre stadiul lucrarilor de reparatie, piese de schimb, costuri si timpi de reparatie. Acest serviciu este gratuit pentru asigurat in cazul in care a fost organizat conform instructiunilor asiguratorului prin intermediul companiei de asistenta.
Nu sunt cuprinse in asigurare si asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
- starea de imobilizare a autovehiculului in urma unui accident rutier cauzat de intretinerea periodica sau temporara deficitara;
- daca la momentul evenimentului acoperit prin prezentele conditii autovehiculul avea inspectia tehnica expirata;
- orice situatie in care autovehiculul ar putea ajunge in service pe propriile roti;
- daune produse autovehiculului asigurat in timpul sau ca urmare a restabilirii mobilitatii, transportului, tractarii, salvarii, recuperarii in afara carosabilului, parcarii, depozitarii acestuia;
- daune produse autovehiculelor pe timpul cat acestea se afla in ateliere de reparatii sau spalatorii;
- participarea la curse, raliuri, pregatiri sau antrenamente in acest scop;
- daune produse bunurilor transportate;
- asigurarea livrarii incarcaturii sau asigurarea conditiilor necesare mentinerii calitatii incarcaturii;
- orice prejudiciu material suferit de asigurat ca urmare a producerii unuia din evenimentele acoperite.
Asiguratorul nu acorda servicii nici in cazul evenimentelor petrecute ca urmare a producerii urmatoarelor evenimente: razboiului, razboiului civil, instabilitatii politice, tulburarilor civile, revolutiei, actelor de terorism, represaliilor, restrictiilor pentru libera circulatie a persoanelor sau bunurilor, grevelor, exploziilor, fisiunilor atomice, radiatiilor, contaminarilor radioactive sau altor evenimente de risc major neimputabile asiguratorului.
In caz de imobilizare a autovehiculului ca urmare a producerii unor evenimente asigurate prin polita, asiguratul este obligat sa:
- apeleze imediat Centrul de servicii Clienti Alo Groupama, la numarul de telefon 0374 110 115, in cazul producerii unui eveniment acoperit, dand informatii asupra naturii si marimii daunei.
- in cazul in care nu este anuntata Compania de asistenta si exista o justificare pentru nerespectarea ei, asiguratorul va plati indemnizatia de asigurare dupa ce asiguratul / beneficiarul va depune la dosar toate documentele cerute de asigurator referitoare la cauzele si imprejurarile riscului asigurat precum si o traducere legalizata a acestora;
- puna la dispozitia asiguratorului orice alte documente solicitate de acesta;
- obtina aprobarea asiguratorului inainte de a lua orice initiativa, de a organiza diferite servicii, in special daca implica costuri, chiar daca acestea sunt acoperite prin polita;
- furnizeze toate informatiile necesare identificarii autovehiculului si a persoanelor indreptatite la folosirea serviciului de Asistenta rutiera.
In caz de neindeplinire a obligatiilor de mai sus asiguratorul poate refuza plata despagubirii.
Asiguratorul poate contracta pentru fiecare serviciu acoperit prin polita, furnizori specializati.
Orice evenimente petrecute in timpul restabilirii mobilitatii, transportului, tractarii, salvarii, recuperarii in afara carosabilului, parcarii, depozitarii autovehiculului nu fac obiectul politei.
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la GROUPAMA Asigurari S.A., sunt:
- Asiguratul este obligat sa anunte asiguratorul la producerea riscului asigurat.
- Asiguratul este obligat sa furnizeze asiguratorului toate datele si documentele necesare stabilirii cuantumului indemnizatiei de asigurare / despagubirii. Asiguratul va trebui sa dovedeasca in mod expres data reala de incepere a calatoriei.
- Asiguratul imputerniceste asiguratorul sa obtina de la medicii curanti datele privind istoricul medical, starea de sanatate si tratamentul aplicat, dezlegandu-i de secretul profesional.
- Asiguratul, rudele sale, reprezentantii legali, trebuie sa consimta la examinarea medicala a asiguratului de catre medicii agreati de asigurator.
- Asiguratul trebuie sa se informeze despre vaccinurile obligatorii pentru zona in care urmeaza sa calatoreasca, precum si cele recomandate ca necesare de autoritatile locale si sa le efectueze.
- In cazul nerespectarii obligatiilor, asiguratorul poate sa refuze plata indemnizatiei de asigurare daca nu a putut stabili cauza producerii riscului asigurat si / sau intinderea pagubei.
- Contractantul se obliga sa comunice tuturor membrilor grupului asigurat, prevederile politei de asigurare de grup si prevederile conditiilor contractuale generale si ale conditiilor contractuale specifice aferente fiecarei asigurari si ale oricaror alte prevederi agreate intre parti pe toata durata politei de asigurare de grup.
- Sa ia toate masurile necesare pentru a preveni producerea pagubelor, precum si pentru limitarea acestora, in conformitate cu prevederile legale.
- In cazul producerii evenimentului asigurat, asiguratul trebuie sa comunice asiguratorului daca exista si alte polite de asigurare care acopera aceeasi raspundere, la asiguratori diferiti. Asiguratul trebuie sa declare numele celorlalti asiguratori, fiecare asigurator fiind obligat la plata proportional cu limita de raspundere / suma asigurata si pana la concurenta acesteia, fara ca asiguratul sa poata incasa o despagubire mai mare decat prejudiciul efectiv, consecinta directa a riscului acoperit.
- La producerea riscului sa ia pe seama asiguratorului si in cadrul limitei la care s-a facut asigurarea, potrivit cu imprejurarile, masuri pentru limitarea pagubelor.
- Sa instiinteze imediat, in cazul producerii unor evenimente asigurate, dupa caz, autoritatile competente, politia, pompierii, organele medicale, etc. solicitand acestora intocmirea de acte cu privire la cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat.
- Sa conserve locul producerii evenimentului, sa pastreze partile afectate si sa le puna la dispozitia reprezentantilor sau expertilor asiguratorului pentru constatare.
- Sa furnizeze toate informatiile, datele, istoricul, actele si documentele solicitate de asigurator si sa permita acestuia sa faca investigatii referitoare la cauza si marimea pagubei.
- Sa comunice asiguratorului, in scris, pretentiile formulate de cei pagubiti si sa depuna orice acte primite in legatura cu producerea evenimentului asigurat.
- Sa nu faca nicio oferta, promisiune sau plata, fara acordul scris al asiguratorului, in caz contrar acestea nefiind opozabile asiguratorului.
- Sa se apere in proces tinand seama si de eventualele recomandari ale asiguratorului, inclusiv in ceea ce priveste angajarea unui aparator atat in prima instanta cat si in caile de atac. Asiguratorul, pentru o mai buna aparare a intereselor asiguratului, poate folosi si calea interventiei, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
- Asiguratul este obligat sa conserve dreptul de regres al asiguratorului impotriva celor vinovati de producerea daunei.
- Daca din cauza nerespectarii de catre asigurat a obligatiilor de mai sus, asiguratorul nu a putut determina cauzele care au generat evenimentul asigurat sau cuantumul despagubirii, aceasta are dreptul de a refuza plata despagubirii.
- Sa nu renunte la niciun drept si la nicio prescriptie pe care o poate invoca in favoarea sa in raporturile cu tertii prejudiciati.
Principalele obligatii, pe care GROUPAMA Asigurari S.A., le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, sunt:
- sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
- sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
- sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
- sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
- sa primeasca avizarile de dauna;
- sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
- sa emita oferte de despagubire;
- sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite.
- In caz de producere a riscurilor asigurate, asiguratul sau imputernicitul acestuia are obligatia:
- sa contacteze asiguratorul la numarul de telefon inscris pe polita de asigurare, in maxim 48 de ore de la producerea riscului asigurat; asiguratorul va directiona asiguratul la compania de asistenta, in functie de natura riscului asigurat produs;
- sa furnizeze datele din polita de asigurare precum si informatii referitoare la evenimentul produs;
- sa urmeze indicatiile companiei de asistenta medicala / rutiera;
- sa prezinte personalului medical polita de asigurare.
- Daca asiguratul nu respecta obligatiile de mai sus sau indicatiile companiei de asistenta, asiguratorul poate sa refuze plata indemnizatiei de asigurare daca din acest motiv nu a putut stabili cauza producerii evenimentului asigurat si intinderea pagubei.
- Asiguratorul poate achita contravaloarea cheltuielilor medicale, in locul asiguratului, prin intermediul companiei de asistenta. In caz contrar, asiguratul va achita direct contravaloarea serviciilor medicale si, apoi, va solicita indemnizatia de asigurare corespunzatoare de la asigurator.
- Asiguratorul nu raspunde de intarzierile in executarea serviciilor convenite in caz de greve, explozii, revolte, miscari populare, restrictii de libera circulatie, sabotaje, acte teroriste, razboi civil sau razboi, consecinte ale surselor de radioactivitate sau de orice alt caz de forta majora.
- In cazul in care nu este urmata procedura si exista o justificare pentru nerespectarea ei, asiguratorul va plati indemnizatia de asigurare dupa ce asiguratul / beneficiarul:
- va proba legitimitatea de a obtine indemnizatia de asigurare;
- va preda asiguratorului toata documentatia ceruta de acesta, in original, in termen de maxim 30 zile de la data producerii evenimentului asigurat. Documentele emise intr-o limba straina vor fi insotite de traducere autorizata, costul traducerii fiind suportat de catre asigurat.
- ASIGURAREA MEDICALA
- Notele de plata / chitantele vor fi insotite de rapoarte medicale complete, pentru tratamentul medical, care trebuie sa cuprinda:
- Retetele medicale prescrise trebuie sa fie insotite de documentele doveditoare ale platii medicamentelor achizitionate.
- In cazul spitalizarii se va prezenta si fisa de externare alaturi de notele de plata pentru tratamentul administrat.
- Daca riscul asigurat s-a produs ca urmare a unui accident, se va prezenta si actul eliberat de autoritatile competente (daca este cazul).
- In cazul tratamentului dentar, notele de plata / chitantele trebuie sa contina informatii privind dintii tratati, tratamentul aplicat si cauza care a determinat necesitatea interventiei.
- In cazul transportului (care nu a fost organizat de compania de asistenta) asiguratului la domiciliu, cheltuielile se vor justifica pe baza chitantelor (biletelor) / facturilor / bonurilor fiscale, precum si a declaratiei medicului cu precizarea diagnosticului si a necesitatii, din punct de vedere medical, a efectuarii transportului.
- In cazul transportului corpului neinsufletit al asiguratului, cheltuielile se vor justifica pe baza chitantelor si a certificatului de deces cu indicarea de catre medic a cauzelor decesului.
- In acest caz, solicitarea indemnizatiei de asigurare trebuie transmisa asiguratorului cel mai tarziu dupa 30 de zile de la producerea riscului asigurat / intoarcerea in tara.
- ASIGURAREA DE ACCIDENTE DE PERSOANE
- In cazul producerii decesului sau invaliditatii permanente ca urmare a unui accident petrecut in strainatate pe durata de asigurare, pentru care avizarea se face la asigurator, se vor depune urmatoarele documente:
- formular avizare dauna (formular tipizat), completat in intregime, semnat, stampilat (in cazul contractantului persoana juridica) si datat (in original);
- polita de asigurare in vigoare la data accidentului care a condus la decesul asiguratului (original sau copie);
- dovada achitarii ultimei prime de asigurare;
- certificat de deces sau hotarare judecatoareasca de declarare a decesului (copie);
- certificat medical constatator al decesului (copie);
- documente medicale care sa cuprinda diagnosticul si evolutia tuturor afectiunilor medicale in legatura cu accidentul care a condus la decesul sau invaliditatea permanenta totala (adeverinta medicala, bilet de externare, fisa medicala etc.);
- proces verbal incheiat de autoritatile competente sau orice acte care pot arata circumstantele producerii accidentului (copie): declaratii cu martori, certificat de analiza toxicologica, alcoolemie, adeverinte medicale eliberate de institutia medicala care a acordat primul ajutor etc.;
- acte care sa ateste legitimitatea persoanei de a obtine indemnizatia de asigurare: act de identitate / pasaport (copie);
- alte documente solicitate de asigurator pentru a determina legalitatea platii sau pentru a determina nivelul corespunzator al indemnizatiei de deces.
- In cazul producerii decesului sau invaliditatii permanente ca urmare a unui accident petrecut in strainatate pe durata de asigurare, pentru care avizarea se face la asigurator, se vor depune urmatoarele documente:
- raspundere CIVILA INDIVIDUALA
- In cazul pagubelor produse la bunuri, despagubirile nu pot depasi valoarea acestora la data producerii evenimentului asigurat. Astfel, despagubirile reprezinta costul reparatiei, refacerii ori restaurarii bunurilor avariate sau costul procurarii unor bunuri asemanatoare celor avariate (din punct de vedere tehnic si al vechimii) din care se scade uzura si / sau valoarea resturilor care se pot valorifica.
- Urmare a producerii evenimentului asigurat, asiguratul va prezenta asiguratorului:
- devizul lucrarilor de reparatii a pagubelor produse la cladiri sau alte constructii, masini, instalatii, utilaje etc., inclusiv cheltuielile de demontare si montare necesare acestor lucrari;
- proiectul cladirii sau constructiei avariate sau distruse;
- inventarul bunurilor existente inainte de producerea evenimentului si al celor ramase dupa producerea evenimentului precum si gradul de avariere;
- alte acte: procese verbale de receptie, facturi, documente de transport etc.
- Cuantumul despagubirii nu va depasi limita maxima a raspunderii, indiferent daca paguba inregistrata este totala sau partiala. In situatia in care evenimentul asigurat a avut drept urmare atat pagube materiale cat si vatamarea de persoane, intaietate va avea despagubirea persoanelor vatamate, in timp ce despagubirea pentru pagubele materiale se va efectua pana la concurenta limitei maxime a raspunderii.
- In cazul vatamarilor corporale despagubirile reprezinta, in limita raspunderii asumate de asigurator, cheltuielile necesare restabilirii sau ameliorarii starii de sanatate, neacoperite de sistemele de asigurare sociala, efectuate de persoana prejudiciata, precum si pierderile de venit net suferite de persoana respectiva pe perioada de la producerea accidentului pana la refacerea capacitatii de munca.
- In cazul decesului despagubirile vor acoperi, in limita raspunderii asumate de asigurator:
- cheltuielile de inmormantare, pe baza inscrisurilor doveditoare;
- cheltuielile de transport, justificate cu acte, din localitatea unde a avut loc decesul pana la localitatea in care se face inmormantarea;
- veniturile nete nerealizate si eventualele alte cheltuieli facute (daca au fost cauzate de accident) in perioada de la data producerii evenimentului asigurat pana la data decesului;
- prestatii banesti periodice (pensii de intretinere) celor indreptatiti, potrivit legii.
- Daca se stabileste, printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva, ca despagubirea sa fie achitata sub forma de prestatii banesti periodice (pensii de intretinere), asiguratorul va plati suma stabilita. Daca ulterior intrarii in vigoare a obligatiilor de plata ale asiguratorului si pana la epuizarea sumei asigurate starea persoanei vatamate s-a imbunatatit, iar cuantumul despagubirii initiale nu se mai justifica, asiguratorul poate, fie sa reduca despagubirea, fie sa inceteze a o plati.
- ASIGURAREA DOCUMENTELOR
- Asiguratul are obligatia de a notifica autoritatile locale in maxim 24 ore de la data producerii (constatarii) evenimentului.
- ALTE PREVEDERI
- Pentru oricare dintre riscurile asigurate produse, asiguratorul poate solicita orice alte documente pentru a determina legalitatea platii sau pentru a determina nivelul corespunzator al despagubirii.
- Daca solicitarea indemnizatiei de asigurare este frauduloasa sau in mod evident exagerata, ori polita are la baza declaratii false, asiguratorul are dreptul sa rezilieze polita de asigurare si sa refuze plata indemnizatiei de asigurare.
- Inceperea procedurii de stabilire si evaluare a drepturilor din asigurare nu constituie o recunoastere a obligatiei de plata a indemnizatiei de asigurare.
- In cazul platii indemnizatiei de asigurare catre asigurat sau beneficiarii lui, aceasta se va face in LEI, la cursul de schimb BNR al zilei in care s-a emis chitanta / nota de plata, dupa cel mult 15 zile de la data depunerii ultimului document solicitat de asigurator sau de catre compania de asistenta medicala sau asigurat, dupa caz.
Notificare daune:
Call Center Constatare daune - ALO GROUPAMA -
Tel: 0374 110 115
- de LUNI pana VINERI, intre 8:00 – 20:00 -
Conditiile acestei asigurari se completeaza cu dispozitiile legale in materie, in masura in care nu sunt reglementate prin polita.
Neintelegerile izvorate din interpretarea si executarea politei de asigurare se vor solutiona pe cale amiabila, iar in situatia in care acest lucru nu mai este posibil, litigiul se va solutiona potrivit legislatiei in vigoare, de catre instantele de judecata competente in Romania.
Legea aplicabila este legea romana si polita de asigurare va fi guvernat de legislatia din Romania.
Daca este necesar pentru scopul si natura politei de asigurare, exista posibilitatea ca partile contractante sa introduca, de comun acord, prevederi diferite de cele mentionate, acestea trebuind sa fie in acord cu legislatia in vigoare.
In cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului, asiguratul / beneficiarul se poate adresa Fondului de garantare, conform prevederilor Legii nr. 213 / 2015.
In situatia in care contractantul / asiguratul / beneficiarul mentionat in polita de asigurare este nemultumit cu privire la modul de incheiere, executare sau incetare a politei de asigurare, acesta poate formula o petitie in vederea solutionarii amiabile a situatiei. Petitia poate fi transmisa prin intermediul serviciilor postale, fax, e-mail, la sediul central ori la orice unitate teritoriala a asiguratorului ori prin sistemul on-line de primire a petitiilor. Asiguratorul va raspunde cu privire la toate aspectele mentionate in petitie in termen de cel mult 30 zile de la data inregistrarii acesteia, printr-o adresa scrisa, comunicata pe adresa petentului. Totodata, contractantul / asiguratul / beneficiarul are dreptul de a se adresa Autoritatii de Supraveghere Financiara. Formularea unei petitii de catre contractant / asigurat / beneficiar nu aduce atingere dreptului acestuia de a sesiza instantele de judecata competente.
In cazul aparitiei unor eventuale dispute intre partile politei de asigurare, ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila, asiguratul / contractantul / beneficiarul persoana fizica, in calitate de consumator, poate apela la solutionarea alternativa a litigiului in conformitate cu prevederile Regulamentului A.S.F. nr. 4 / 2016 privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN) si ale O.G. nr. 38 / 2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti.
Pentru a accesa procedurile de solutionare alternativa a litigiilor, asiguratul / contractantul / beneficiarul trebuie sa se adreseze catre SAL-FIN, entitate de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar ce functioneaza in cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara. Solicitarile se adreseaza in scris, direct la sediul SAL-FIN, prin posta sau prin mijloace electronice de comunicare. Informatii detaliate cu privire la modul si conditiile de solutionare alternativa a litigiilor pot fi obtinute la adresa de internet http: / / www.salfin.ro. Aceste demersuri nu ingradesc dreptul asiguratului / contractantului / beneficiarului de a formula reclamatii la adresa asiguratorului si de a se adresa instantelor de judecata competente.