Asigurarea de asistenta si cheltuieli medicale pentru CALATORIE in STRAINATATE "MEDICAS PERFECT"

OMNIASIG Vienna Insurance Group - Polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate MEDICAS PERFECT
asigurari omniasig vienna insurance group asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Aleea Alexandru, nr. 51.

office@omniasig.ro

Tel:   021.405.74.20, 021.405.74.24

Fax:   021.311.44.95, 021.311.44.90

                  OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. isi are inceputurile in anul 1995, cand lua fiinta societatea de asigurari OMNIASIG. 6 ani mai tarziu era infiintata BCR Asigurari, ca o divizie a bancii cu acelasi nume. Desi infiintate ca societati de asigurari distincte, cele 2 entitati ajung sa intre in sfera de interes a unuia dintre cei mai mari actori ai pietei de asigurari internationale, grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care, mai intai in anul 2005 preia OMNIASIG iar peste 3 ani, in 2008 avea sa preia si BCR Asigurari. Dupa alti 4 ani, in 2012 avea sa se realizeze fuziunea prin absorbtie a OMNIASIG de catre BCR Asigurari si a rezultat ceea ce cunoastem astazi ca fiind una dintre cele mai puternice societati de asigurari de pe piata romaneasca de asigurari, si anume OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. Aceasta este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-047-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai, polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale pentru calatorie in strainatate, destinata persoanelor fizice cu varsta de pana la 80 de ani, care au domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si care calatoresc in stainatate in scop turistic, pentru afaceri, ca soferi profesionisti (exclusiv pe teritoriul Europei) sau pentru studii, in cazul elevilor si studentilor.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. il constituie acoperirea riscurilor de producere a evenimentelor asigurate, respectiv accidente imprevizibile sau imbolnaviri imprevizibile ale asiguratului, in timpul perioadei asigurate care corespunde unei calatorii in strainatate.

              Functie de alegerea asiguratului la momentul emiterii politei de asigurare, asiguratorul pune la dispozitie urmatoarele programe de asigurare cu specificarea serviciilor medicale incluse si a sumelor asigurate corespunzatoare:

  • Programul de asigurare “A” include serviciile de asistenta mentionate in polita. In cadrul acestora se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta precizate mai jos, pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:
    • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute: 110 EURO;
    • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului: 1.000 EURO.
  • Programul de asigurare “B” include serviciile de asistenta mentionate in polita. In cadrul acestora se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta precizate mai jos, pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:
    • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute: 150 EURO;
    • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului: 1.000 EURO.
    • Suplimentar, in cadrul Programului de asigurare “B” se acopera urmatoarele:
      • se extinde la maxim 10 zile perioada de prelungire a acordarii serviciilor de asistenta, pana la limita sumei asigurate prevazute pentru acest program;
      • survenirea complicatiilor evidente si neprevazute inainte de a 28-a saptamana de sarcina determinate de accidente sau imbolnaviri acoperite de polita de asigurare.
  • Programul de asigurare “C” include serviciile de asistenta mentionate in polita. In cadrul acestora se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta precizate mai jos, pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:
    • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute: 200 EURO;
    • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului: 1.500 EURO.
    • Suplimentar, in cadrul Programului de asigurare “C” se acopera urmatoarele:
      • se extinde la maxim 15 zile perioada de prelungire a acordarii serviciilor de asistenta prevazuta, pana la limita sumei asigurate prevazute pentru acest program;
      • accidente sau imbolnaviri determinate de complicatia evidenta si neprevazuta survenita inainte de a 28-a saptamana de sarcina;
      • masurile de urgenta necesare in vederea salvarii vietii asiguratului pentru afectiuni ori stari patologice existente inainte ca asiguratul sa-si inceapa calatoria. In acest caz asigurarea acopera serviciile medicale de urgenta acordate pe o perioada de pana la maxim 3 zile de la data aparitiei urgentei sau pana la atingerea sublimitei de 3.000 EURO, oricare survine mai intai. Aceasta acoperire nu include cheltuielile de repatriere.
  • Programul de asigurare “D” include serviciile de asistenta mentionate in polita. In cadrul acestora se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta precizate mai jos, pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:
    • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute: 300 EURO;
    • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului: 2.000 EURO.
    • Suplimentar, in cadrul Programului de asigurare “D” se acopera urmatoarele:
      • se extinde pana la incheierea repatrierii sau restabilirea starii de sanatate, oricare survine mai intai, perioada de prelungire a acordarii serviciilor de asistenta prevazuta, pana la limita sumei asigurate prevazute pentru acest program;
      • accidente sau imbolnaviri determinate de complicatia evidenta si neprevazuta survenita inainte de a 28-a saptamana de sarcina;
      • repararea sau achizitionarea unei perechi de ochelari de vedere, care au fost afectati ca urmare a unui accident soldat cu vatamare corporala a asiguratului, operatiune care este considerata de un medic autorizat ca imperios necesara pentru desfasurarea activitatilor cotidiene ale asiguratului. Aceasta solicitare trebuie sa fie avizata si aprobata de OMNIASIG ASSISTANCE in prealabil. Asigurarea acopera costul inlocuirii sau achizitionarii de lentile simple si/sau rame in limita sumei asigurate de 300 EURO. Asigurarea nu acopera costurile cu determinarea caracteristicilor ochelarilor.
      • masurile de urgenta necesare in vederea salvarii vietii asiguratului pentru afectiuni ori stari patologice existente inainte ca asiguratul sa-si inceapa calatoria. In acest caz asigurarea acopera serviciile medicale de urgenta acordate pe o perioada de pana la maxim 5 zile de la data aparitiei urgentei sau pana la atingerea sublimitei de 5.000 EURO, oricare survine mai intai. In cazul in care OMNIASIG ASSISTANCE organizeaza repatrierea in intervalul de timp de 5 zile precizat mai sus, cheltuielile privind acest serviciu de asistenta sunt acoperite cu respectarea sublimitei de 5.000 EURO precizata mai sus, care include costul transportului si, dupa caz, pentru procurarea sicriului si pentru pregatirea speciala in vederea transportului.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si cu varsta de pana la 80 de ani;
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic, pentru afaceri, ca sofer profesionist (exclusiv pe teritoriul Europei) sau pentru studii, in cazul elevilor si studentilor;
    • Turist: persoana care efectueaza calatorii in strainatate strict in unul din urmatoarele scopuri:
      • scop turistic;
      • vizita la rude sau cunostinte.
    • Sofer profesionist: persoana care detine cumulativ urmatoarele:
      • atestarea de sofer profesionist;
      • adeverinta eliberata de societatea angajatoare din care rezulta ca efectueaza deplasari strict in interes de serviciu.
    • Om de afaceri: persoana care efectueaza calatorii in strainatate strict cumulativ in urmatoarele circumstante:
      • calatoria se efectueaza in legatura directa cu serviciul sau cu activitatea proprie de afaceri din Romania;
      • prezinta la emiterea politei de asigurare un document justificativ din care sa rezulte scopul de afaceri al calatoriei;
      • activitatea desfasurata in strainatate nu implica nici un fel de actiuni practice sau lucrative.
    • Elev / student: persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
      • detine carnet de elev sau de student, vizat pentru anul scolar sau universitar in curs;
      • prezinta la emiterea politei de asigurare o adeverinta din care sa rezulte apartenenta sa de unitatea de invatamant respectiva;
      • efectueaza calatoria in strainatate in scop turistic sau in scopul de a studia in strainatate.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat /  contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de calatorie ale asiguratului /  contractantului - C.I. sau pasaport in termen de valabilitate;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.

              Polita de asigurare se incheie obligatoriu inaintea parasirii teritoriului Romaniei prin prezentarea pasaportului asiguratului (sau a cartii de identitate, pentru cazul in care deplasarea este permisa pe baza acestui document) in original si prin plata integrala a primei de asigurare. In caz contrar asigurarea nu este valabila.             

              Asigurarea poate fi incheiata de catre persoana fizica cu varsta de minim 18 ani impliniti, sau persoana juridica care are un interes asigurabil.

Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., poate fi incheiata pe o perioada cuprinsa intre 2 si 365 de zile si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, in afara teritoriului Romaniei si a tarii de rezidenta a asiguratului, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic, pentru afaceri, ca sofer profesionist (exclusiv pe teritoriul Europei) sau pentru studii, in cazul elevilor si studentilor.

             Acoperirea politei este valabila pentru intreaga perioada mentionata pe polita, 24h / 24h.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., este valabila in tara / zona teritoriala mentionata in polita de asigurare.

               Asigurarea este valabila numai in afara teritoriului Romaniei si a statului a carui cetatenie o poseda asiguratul.

               Asigurarea valideaza si pe durata tranzitului daca intervalul de timp in care asiguratul tranziteaza tara respectiva este inclus in perioada de asigurare specificata in polita.

               Asigurarea este valabila:

  • pe teritoriul tarilor din Europa;
  • pe teritoriul tarilor din afara Europei cu exceptia S.U.A. si Israel;
  • pe teritoriul S.U.A. si Israel;

               Asigurarea nu este valabila pe teritorii unde se inregistreaza conflicte de orice natura sau in zonele si teritoriile pentru care exista avertizari de pericol din partea Ministerului Afacerilor Externe.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., este orice persoana fizica, cu varsta de pana la 80 de ani, care are domiciliul stabil sau rezidenta pe teritoriul Romaniei si care calatoreste in stainatate in scop turistic, pentru afaceri, ca sofer profesionist (exclusiv pe teritoriul Europei) sau pentru studii, in cazul elevilor si studentilor.

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

                  Limita cheltuielilor acoperite prin asigurare este dupa cum urmeaza:

    • Programul de asigurare “A”:      5.000 EURO;
      • In cadrul acestora se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta precizate mai jos, pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:
        • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute: 110 EURO;
        • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului: 1.000 EURO.
    • Programul de asigurare “B”:      10.000 EURO;
      • In cadrul acestora se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta precizate mai jos, pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:
        • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute: 150 EURO;
        • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului: 1.000 EURO.
        • Suplimentar, in cadrul Programului de asigurare “B” se acopera urmatoarele:
          • se extinde la maxim 10 zile perioada de prelungire a acordarii serviciilor de asistenta, pana la limita sumei asigurate prevazute pentru acest program;
          • survenirea complicatiilor evidente si neprevazute inainte de a 28-a saptamana de sarcina determinate de accidente sau imbolnaviri acoperite de polita de asigurare.
    • Programul de asigurare “C”:      30.000 EURO;
      • In cadrul acestora se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta precizate mai jos, pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:
        • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute: 200 EURO;
        • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului: 1.500 EURO.
        • Suplimentar, in cadrul Programului de asigurare “C” se acopera urmatoarele:
          • se extinde la maxim 15 zile perioada de prelungire a acordarii serviciilor de asistenta prevazuta, pana la limita sumei asigurate prevazute pentru acest program;
          • accidente sau imbolnaviri determinate de complicatia evidenta si neprevazuta survenita inainte de a 28-a saptamana de sarcina;
          • masurile de urgenta necesare in vederea salvarii vietii asiguratului pentru afectiuni ori stari patologice existente inainte ca asiguratul sa-si inceapa calatoria. In acest caz asigurarea acopera serviciile medicale de urgenta acordate pe o perioada de pana la maxim 3 zile de la data aparitiei urgentei sau pana la atingerea sublimitei de 3.000 EURO, oricare survine mai intai. Aceasta acoperire nu include cheltuielile de repatriere.
    • Programul de asigurare “D”:      50.000 EURO.
      • In cadrul acestora se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta precizate mai jos, pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:
        • tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute: 300 EURO;
        • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului: 2.000 EURO.
        • Suplimentar, in cadrul Programului de asigurare “D” se acopera urmatoarele:
          • se extinde pana la incheierea repatrierii sau restabilirea starii de sanatate, oricare survine mai intai, perioada de prelungire a acordarii serviciilor de asistenta prevazuta, pana la limita sumei asigurate prevazute pentru acest program;
          • accidente sau imbolnaviri determinate de complicatia evidenta si neprevazuta survenita inainte de a 28-a saptamana de sarcina;
          • repararea sau achizitionarea unei perechi de ochelari de vedere, care au fost afectati ca urmare a unui accident soldat cu vatamare corporala a asiguratului, operatiune care este considerata de un medic autorizat ca imperios necesara pentru desfasurarea activitatilor cotidiene ale asiguratului. Aceasta solicitare trebuie sa fie avizata si aprobata de OMNIASIG ASSISTANCE in prealabil. Asigurarea acopera costul inlocuirii sau achizitionarii de lentile simple si/sau rame in limita sumei asigurate de 300 EURO. Asigurarea nu acopera costurile cu determinarea caracteristicilor ochelarilor.
          • masurile de urgenta necesare in vederea salvarii vietii asiguratului pentru afectiuni ori stari patologice existente inainte ca asiguratul sa-si inceapa calatoria. In acest caz asigurarea acopera serviciile medicale de urgenta acordate pe o perioada de pana la maxim 5 zile de la data aparitiei urgentei sau pana la atingerea sublimitei de 5.000 EURO, oricare survine mai intai. In cazul in care OMNIASIG ASSISTANCE organizeaza repatrierea in intervalul de timp de 5 zile precizat mai sus, cheltuielile privind acest serviciu de asistenta sunt acoperite cu respectarea sublimitei de 5.000 EURO precizata mai sus, care include costul transportului si, dupa caz, pentru procurarea sicriului si pentru pregatirea speciala in vederea transportului.
    Prima de Asigurare: 

                   Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.

                   Prima de asigurare se stabileste ìn lei sau valuta si se va plati in lei la cursul BNR al zilei ìn care s-a efectuat plata.             

                   Prima de asigurare se calculeaza in functie de numarul de zile de calatorie in strainatate, de varsta asiguratului, teritorialitate si scopul calatoriei pentru care asiguratul / contractantul a optat in polita.

                   Prima de asigurare trebuie platita integral anterior efectuarii calatoriei asigurate.

    Sistemul de Fransize: 

                  Polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

                  Din punct de vedere al fransizei, asiguratul poate alege una din urmatoarele variante de incheiere a politei:

    • cu fransiza nedeductibila (cu aplicarea tarifului de baza): se acopera cheltuieli care depasesc fransiza nedeductibila (100 EURO) in legatura cu unul si acelasi eveniment asigurat;
    • fara fransiza nedeductibila (cu aplicarea unei supraprime): se acopera totalitatea cheltuielilor in legatura cu unul si acelasi eveniment asigurat.
    Riscuri Asigurate Standard: 

                   Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Asiguratorul acorda indemnizatii, in limitele sumelor asigurate precizate in polita de asigurare, in urma producerii evenimentului asigurat, pentru acoperirea costurilor necesare acordarii in regim de urgenta a urmatoarelor servicii de asistenta medicala:
      • Consultatie si diagnosticare (inclusiv diagnosticare cu raze Röntgen / raze X);
      • Tratament si medicatie (inclusiv tratament cu raze Röntgen / raze X);
      • Spitalizare;
      • Interventie chirurgicala, inclusiv anestezie si utilizarea salii de operatie;
      • Transport cu ambulanta;
      • Tratament dentar acordat ca urmare a unui accident sau a unei crize acute.
    • Serviciile medicale acordate in regim de urgenta se vor acoperi de asigurator cu respectarea prevederilor din programele de asigurare prevazute in polita.
    • In cazul survenirii unui accident vascular cerebral, asigurarea acopera cheltuielile de urgenta pe o perioada de maxim 14 (paisprezece) zile de la data producerii (cu aplicarea limitei temporale prevazuta), costuri care pot include serviciile precizate. Asigurarea acopera costul repatrierii, numai daca se poate organiza in cadrul intervalului de timp precizat anterior.
    • Asiguratorul acopera si alte servicii de asistenta, conform deciziilor OMNIASIG ASSISTANCE, privind costurile:
      • primului apel catre OMNIASIG ASSISTANCE (apel telefonic, fax, telegrama sau telex) efectuat de asigurat pentru avizarea producerii evenimentului asigurat, daca acesta implica acordarea de asistenta in baza politei;
      • altor convorbiri telefonice in interesul rezolvarii cazului respectiv daca acestea sunt solicitate in mod expres asiguratului de catre OMNIASIG ASSISTANCE;
      • transmiterii de mesaje urgente din partea asiguratului catre persoane nominalizate de acesta in vederea anuntarii evenimentului asigurat survenit si rezolvarii acestuia;
      • personalului medical specializat pentru efectuarea tratamentului medical de urgenta prescris de medic, atat in cadrul unitatilor medicale cat si la domiciliul asiguratului din strainatate.
    • Asiguratorul acopera serviciile de repatriere in urmatoarele conditii:
      • oportunitatea repatrierii este stabilita de OMNIASIG ASSISTANCE;
      • OMNIASIG ASSISTANCE stabileste si / sau organizeaza modalitatea si data de repatriere, precum si toate celelalte detalii necesare, functie de interesul medical al asiguratului si de reglementarile sanitare in vigoare;
      • Serviciile de repatriere se refera la:
        • repatrierea asiguratului bolnav sau accidentat, aflat in imposibilitatea de a se deplasa;
        • repatrierea sub supraveghere medicala a asiguratului bolnav sau accidentat, aflat in imposibilitatea de a se deplasa, cu insotitor medical autorizat, functie de specificul urgentei medicale;
        • repatrierea ramasitelor pamantesti ale asiguratului;
        • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului; cheltuielile de inhumare si funeraliile nu sunt acoperite prin polita de asigurare.
    • Asiguratorul acopera cheltuielile privind serviciile de asistenta in caz de deces al asiguratului, daca decesul survine ca urmare a producerii unui eveniment asigurat.
    • Daca perioada necesara acordarii serviciilor prevazute se prelungeste dupa expirarea perioadei asigurate, asiguratul va beneficia de asistenta in conditiile politei pentru o perioada de maxim 7 zile dupa expirarea perioadei de asigurare. Aceasta perioada de prelungire se modifica functie de programele de asigurare prevazute in polita.
    • Serviciile medicale garantate se acorda numai pe teritoriul tarii unde a survenit urgenta medicala, in cazul in care tratamentul medical sau interventia chirurgicala nu pot fi amanate pana la revenirea in Romania a asiguratului.
    Riscuri Excluse: 

                   Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Asigurarea nu acopera accidente sau imbolnaviri determinate de:
      • afectiuni ori stari patologice existente inainte ca asiguratul sa-si inceapa calatoria, inclusiv consecintele acestora;
      • starea de graviditate, nasterea, intreruperea voluntara a sarcinii;
      • consum de droguri si alcool, automedicatie, automutilare voluntara, sinucidere si tentativa de sinucidere, otravire precum si orice alte fapte intentionate ale asiguratului;
      • participarea asiguratului la competitii, intreceri, raliuri, curse, raiduri si antrenamente pentru acestea, precum si acte temerare ale asiguratului ori activitati periculoase ca: acrobatii, scufundari, escalade, safari, lucrari subterane, manipularea focurilor de artificii sau a materialelor explozibile, vanatoare etc.;
      • conducerea unui vehicul motorizat, indiferent de mediul in care se deplaseaza (terestru, apa, aer), pentru care asiguratul nu detine un permis legal de conducere;
      • sporturile de orice tip, practicate in mod profesionist, platite sau nu; totusi asigurarea acopera accidente cauzate de practicarea sporturilor in regim de agrement;
      • practicarea activitatilor artistice, inclusiv in cadrul repetitiilor;
      • accidente nucleare, radiatii sau substante continand izotopi radioactivi;
      • razboi, invazie, actiunea unui inamic strain, ostilitatii (fie ca este declarata sau nu stare de razboi), razboi civil, revolta, rebeliune, revolutie, conspiratie, insurectie, razvratire militare cu sau fara uzurparea puterii, rascoala, lege martiala, acte ale persoanelor raufacatoare actionand in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, confiscare, rechizitionare, distrugere sau avariere a proprietatii ordonate de catre guvernarea de drept sau de fapt sau din partea oricarei autoritati publice, municipale sau locale, interdictii sau restrictii oficiale, greve, tulburari de strada, miscari civile sau dezordine publica, conflict de munca violent, sabotaje sau actiuni teroriste;
      • participarea asiguratului la efectuarea serviciului militar sau a cursurilor de pregatire in cadrul unei armate, politii, jandarmerii, organizatii paramilitare sau alte institutii similare;
      • participarea asiguratului la zboruri aeriene daca asiguratul nu are calitatea de pasager platitor al unui bilet valabil al unei companii aeriene licentiate;
      • participarea asiguratului la orice fel de fapta prevazuta cu titlu de infractiune de legislatia tarii unde a survenit evenimentul;
      • epidemii;
      • diagnostice si tratamente efectuate sau prescrise in Romania.
    • Asigurarea nu acopera cheltuieli privind:
      • examinari si tratamente medicale nejustificate de producerea unui risc asigurat, acte de medicina preventiva, cure de orice fel, vaccinuri si vaccinari; Totusi, asigurarea acopera costul vaccinului impus de medicul autorizat care il trateaza pe asigurat, ca urmare a survenirii unui eveniment asigurat;
      • perioadele de convalescenta, recuperare, precum si curele de terapie de orice fel;
      • examinari si tratamente medicale recomandate de medicul autorizat a se efectua dupa incheierea asistentei necesare rezolvarii urgentei medicale;
      • serviciile de asistenta, inclusiv repatriere, acordate dupa expirarea perioadelor expres limitate in timp prevazute in polita;
      • tratamente estetice, cosmetice, dietetice, homeopate, naturiste, de acupunctura, precum si cele nerecunoscute de medicina alopata sau de reglementarile sistemelor sanitare din tara respectiva;
      • chirurgie plastica, cu exceptia cazurilor in care aceasta este impusa de urmarile unui accident asigurat, situatie in care procedura de urgenta recomandata de medicul autorizat care il trateaza pe asigurat este aprobata de OMNIASIG ASSISTANCE;
      • boli mintale, stari depresive, probleme psihice, SIDA, boli venerice, precum si consecintele acestora;
      • lentile de contact ori cumpararea sau repararea de ochelari cu exceptia cazurilor acoperite in mod explicit prin polita;
      • aparate medicale si proteze de orice fel; totusi asigurarea acopera materialele sanitare auxiliare in cazurile in care acestea sunt prescrise de un medic autorizat ca imperios necesare pentru rezolvarea urgentei medicale asigurate, solicitarea fiind avizata si aprobata de OMNIASIG ASSISTANCE;
      • efectuarea de interventii stomatologice constand in implanturi, coroane, proteze;
      • asistenta acordata ulterior repatrierii.
    Clauze Suplimentare: 

                  La polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., exista clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse, si anume:

    Preluarea in asigurare a persoanelor cu varsta intre 76 – 79 de ani la asigurarea de asistenta medicala pentru calatorii in strainatate - MEDICAS PERFECT

    • OBIECTUL ASIGURARII; RISCURI ACOPERITE SI SERVICII DE ASISTENTA ACORDATE
      • Obiectul asigurarii consta in acoperirea riscului de producere a evenimentului asigurat, respectiv accidentul survenit in timpul perioadei asigurate, care sunt constatate de un medic autorizat, impun acordarea de servicii medicale de urgenta si nu intra sub incidenta excluderilor din polita.
      • Serviciile medicale acordate in regim de urgenta se vor acoperi de asigurator cu respectarea prevederilor din Programul de Asigurare “A” din polita.
    • EXCLUDERI
      • Asigurarea nu acopera cheltuieli privind imbolnavirile, indiferent de natura acestora.
    • SUMA ASIGURATA
      • Limita cheltuielilor acoperite pe intreaga perioada de asigurare este de 5.000 EURO, aferenta Programului de Asigurare “A”, consemnat in polita, pentru care s-a achitat prima de asigurare corespunzatoare tarifului in vigoare la data emiterii.
      • In cadrul limitei precizate la paragraful de mai sus se aplica o sublimita distincta, in valoare de 1.500 EURO, pentru cazurile in care survine un accident vascular cerebral sau un infarct, fara a mai fi aplicate limitele temporale mentionate in polita.
    • OBLIGATIILE ASIGURATULUI
      • Asiguratul trebuie sa informeze corect si complet asiguratorul asupra starii sanatatii sale si a riscurilor la care se expune in timpul calatoriei in strainatate, prin:
        • completarea corespunzatoare a documentului “Solicitare pentru incheierea unei asigurari de asistenta medicala pentru calatorii in strainatate“;
        • prezentarea unei adeverinte medicale privind starea de sanatate a asiguratului, conform formularului pus la dispozitie de asigurator, formular completat, semnat si parafat de medicul de familie in evidenta caruia se afla asiguratul.
          • Ambele documente mentionate mai sus sunt obligatorii si fac parte integranta din polita de asigurare.
    Obligatiile Asiguratului: 

                   Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Asiguratul trebuie sa informeze corect si complet asiguratorul asupra starii sanatatii sale si a riscurilor la care se expune in timpul calatoriei in strainatate, prin completarea corespunzatoare a documentului “Solicitare pentru incheierea unei asigurari de asistenta medicala pentru calatorii in strainatate“, care face parte integranta din contractul de asigurare.
    • Asiguratul este obligat sa se informeze despre vaccinurile obligatorii, precum si cele recomandate ca necesare de autoritatile locale, sa le efectueze si sa respecte indicatiile privind alimentatia, igiena, conditiile de trai, etc. specifice tarii si/sau zonei geografice unde calatoreste.
    • In timpul derularii politei de asigurare, asiguratul este obligat sa informeze asiguratorul referitor la orice modificare survenita in starea sa de sanatate, ulterior incheierii politei.
    • In cazul producerii unui eveniment asigurat, asiguratul este obligat sa ia legatura cu dispeceratul de urgenta al OMNIASIG ASSISTANCE din Bucuresti, Romania, la telefonul: + 402 1 201 90 31 sau faxul: + 402 1 201 90 40 (disponibile permanent) pentru a informa despre situatia sa medicala, polita de asigurare si a solicita instructiuni. Limbile utilizabile pentru comunicarea cu OMNIASIG ASSISTANCE sunt urmatoarele: engleza, germana, franceza, romana.
    • Avizarea survenirii evenimentului asigurat la OMNIASIG ASSISTANCE se face de catre asigurat sau de reprezentantul acestuia:
      • de preferat anterior beneficierii de servicii medicale de urgenta pentru ca OMNIASIG ASSISTANCE sa garanteze si sa acopere in direct cheltuielile stabilite in conformitate cu polita de asigurare;
      • in situatia unei spitalizari (inclusiv interventie chirurgicala) si/sau repatriere: obligatoriu in interval de 48 de ore de la producerea evenimentului asigurat.
    • In cazul in care asiguratul nu a anuntat la OMNIASIG ASSISTANCE despre survenirea evenimentului asigurat (cu exceptia cazurilor de spitalizare si/sau repatriere), acesta poate aviza asiguratorul intr-un interval de 30 de zile de la producerea evenimentului asigurat.
    • Asiguratul trebuie sa comunice asiguratorului toate informatiile pe care le cunoaste privind producerea evenimentului asigurat si sa puna la dispozitia asiguratorului orice document pe care il detine, in legatura cu acesta.
    • La solicitarea asiguratorului / OMNIASIG ASSISTANCE, asiguratul va prezenta fisa medicala de la medicul de familie la care este inregistrat in Romania si de la unitatile in cadrul carora a beneficiat de asistenta medicala in Romania.
    • Asiguratul trebuie sa declare daca a incheiat alte polite de asigurare pentru aceleasi riscuri acoperite.
    • Asiguratul trebuie sa respecte instructiunile primite de la asigurator si/sau OMNIASIG ASSISTANCE si recomandarile medicilor care il trateaza in strainatate. Refuzul asiguratului de a le urma conduce la incetarea dreptului de a beneficia de serviciile acoperite prin asigurare.
    • Daca repatrierea asiguratului este efectuata de OMNIASIG ASSISTANCE, asiguratul are obligatia sa inmaneze acesteia biletul de intoarcere in tara pe care l-a detinut initial, cel mai tarziu:
      • inainte de efectuarea repatrierii, in cazul in care aceasta se efectueaza inainte de data prevazuta in biletul initial de intoarcere in tara;
      • inainte de data prevazuta in biletul initial de intoarcere in tara, in cazul in care repatrierea se efectueaza dupa aceasta data.
    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare MEDICAS PERFECT de asistenta si cheltuieli medicale, de calatorie in strainatate, a persoanelor fizice, sunt:

    • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
    • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
    • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
    • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
    • sa primeasca avizarile de dauna;
    • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
    • sa emita oferte de despagubire;
    • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite.
    Procedura Daune: 
    • Asiguratorul va indemniza, in conditiile politei, cheltuielile efectuate in legatura cu evenimentul asigurat, care au fost garantate de OMNIASIG ASSISTANCE in urma anuntarii acesteia de catre asigurat.
    • Daca asiguratul a efectuat plati, in mod direct, in legatura cu producerea evenimentului asigurat, asiguratorul va indemniza acestuia numai acele cheltuieli care sunt recunoscute ca necesare de OMNIASIG ASSISTANCE, in cuantumul stabilit de aceasta. Indemnizatia cuvenita se achita in Lei (RON), prin echivalare la cursul stabilit de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data la care a survenit evenimentul asigurat.
    • Cererea de indemnizare va fi insotita de urmatoarele documente:
      • declaratia asiguratului cu privire la producerea evenimentului asigurat si la serviciile de asistenta de care a beneficiat acesta;
      • facturile si notele de plata originale privind cheltuielile efectuate, cu specificarea serviciilor de asistenta la care se refera;
      • foaia de observatie a pacientului cu mentiunile zilnice ale medicului;
      • pentru soferi profesionisti asiguratul trebuie sa prezinte o adeverinta emisa de societatea angajatoare care sa ateste calitatea asiguratului la momentul producerii daunei;
      • orice alte documente necesare pentru solutionarea cererii, in forma solicitata de asiguratorul.
        • Traducerea documentelor care insotesc cererea de indemnizare intr-una din limbile romana sau engleza, este in sarcina asiguratului.
    • Asiguratorul va rambursa asiguratului costul stabilit pentru convorbirile telefonice sau transmisia prin fax / telex / telegrama prevazute in polita, in Romania, in Lei (RON), in baza confirmarii acestora de catre OMNIASIG ASSISTANCE, in limita unei convorbiri / transmisii de maximum 5 minute, pe baza documentelor justificative prezentate de asigurat.
    • Asiguratorul are dreptul sa refuze plata indemnizatiei daca:
      • asiguratul nu-si indeplineste obligatiile sau nu se conformeaza instructiunilor primite de la OMNIASIG ASSISTANCE;
      • in declaratiile asiguratului, care au stat la baza incheierii politei sau care sunt facute ulterior, inclusiv cu ocazia cererii de indemnizare, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase sau in mod evident exagerari; in aceste situatii polita devine nula si nu mai poate produce efecte juridice.
    • In cazurile in care asiguratorul / OMNIASIG ASSISTANCE au achitat sume pentru acoperirea unor cheltuieli de asistenta medicala care ulterior se dovedesc a fi necuvenite, asiguratorul / OMNIASIG ASSISTANCE au dreptul de a solicita si obtine din partea asiguratului rambursarea sumelor respective, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    • Prin plata indemnizatiei se sting orice pretentii ale asiguratului fata de asigurator, in legatura cu evenimentul respectiv.

    Notificare DAUNE:

    Call Center Constatare Daune - NON STOP - OMNIASIG ASSISTANCE

    Tel: +4021-201.90.31 - pentru apeluri efectuate din tara sau din strainatate

    Diverse: 
    • In cazul in care asiguratorul si / sau OMNIASIG ASSISTANCE considera necesar, asiguratul autorizeaza toti furnizorii de servicii medicale (medici, unitati medicale de orice fel etc.) care au fost implicati in cazul respectiv, sa furnizeze toate informatiile solicitate de asigurator si / sau OMNIASIG ASSISTANCE, eliberandu-i de obligatia de a pastra secretul cu privire la cazul medical respectiv.
    • Polita de asigurare da dreptul la indemnizare numai pentru cheltuielile care nu sunt acoperite prin efectul altor asigurari, si numai daca indemnizarea nu este contrara unor reglementari legale in vigoare la data producerii evenimentului asigurat.
    • Polita se considera denuntata in cazul in care asiguratul nu obtine viza necesara calatoriei sau face dovada neefectuarii acesteia, iar acesta are dreptul la rambursarea primei de asigurare, diminuata cu cheltuielile de gestiune a contractului, in baza unei solicitari scrise inaintata asiguratorului inainte de inceperea perioadei de asigurare. In cazuri temeinic justificate, cererea de rambursare se poate face in termen de cel mult 3 (trei) zile de la data inceperii perioadei de asigurare.
    • Asiguratorul are dreptul sa recupereze de la terti responsabili, printr-o actiune de regres, orice plata facuta in virtutea acestei polite, cu avizarea prealabila a asiguratului. Asiguratul este obligat sa sprijine asiguratorul in exercitarea de catre aceasta a dreptului de regres. Asiguratul raspunde fata de asigurator pentru prejudiciile aduse prin acte care ar impiedica exercitarea dreptului de regres impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat.
    • Daca asiguratul renunta la drepturile sale de indemnizare fata de tertii raspunzatori, da descarcare sau face o tranzactie etc., indemnizatia care ar fi fost cuvenita se va reduce in mod corespunzator cu sumele care au facut obiectul acestor acte juridice.
    • Daca indemnizarea a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata.
    • Persoanele care obtin sau incearca prin orice mijloace sa obtina pe nedrept despagubiri din asigurare sau cei care inlesnesc asemenea fapte, se pedepsesc potrivit legii penale ori de cate ori fapta intruneste elementele unei infractiuni.
    • Asigurarea incheiata potrivit politei este supusa legilor din Romania, iar aceasta se completeaza cu prevederile legale in vigoare privitoare la asigurari.
    • Orice litigiu in legatura cu aplicarea politei de asigurare se rezolva pe cale amiabila sau in cazul in care acest lucru nu este posibil, de catre instantele de judecata competente din Romania.