Asigurarea riscului de anulare sau intrerupere a Calatoriei in Strainatate STORNO

asigurari mondial assistance asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv storno pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Calea Floreasca, nr. 169.

office.ro@mondial-assistance.at

Tel:    021-312 22 36

Fax:   021-312 22 38 

               Grupul Mondial Assistance (parte a renumitului grup german Allianz) este liderul mondial in asigurari de Calatorie, activitati de asistenta medicala, tehnica, precum si servicii clienti. Grupul ofera solutii inovatoare si de incredere, precum si o consiliere rapida pe intreg parcursul procedurii de daune, oricand si oriunde in lume. Mondial Assistance detine o paleta larga de produse in domeniul asigurarilor de Calatorie iar activitatea sa consta exclusiv in furnizarea de produse de protectie a calatoriei.

               Avand peste 10 230 de angajati, vorbind 40 de limbi, Mondial Assistance se bazeaza pe o retea internationala de 400 000 de furnizori de servicii, inclusiv personal medical profesional si institutii medicale, muncitori calificati, mecanici auto, dealeri si companii de inchirieri, companii aeriene si feroviare. Mai mult, un sprijin important este oferit de cei 240 de corespondenti, reprezentanti operationali ai grupului, fapt ce permite sa actioneze in fiecare tara din lume.

               Grupul Mondial Assistance dispune de 37 de centrale proprii de urgenta, care va stau la dispozitie 24 de ore in 34 de tari, de pe toate continentele, dintre care una in Viena.

Aspecte Generale: 

MONDIAL Assistance detine in portofoliu si ofera clientilor sai, polita STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, destinata persoanelor fizice care au in momentul incheierii asigurarii domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni si care calatoresc in stainatate in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance il constituie acoperirea riscurilor asigurate asa cum sunt prevazute in polita de asigurare, ca urmare a producerii evenimentului asigurat anterior calatoriei in stainatate.

              Asiguratorul va acorda indemnizatia cuvenita asiguratului / beneficiarului, in conditiile si in cuantumul prevazute in polita de asigurare, reprezentand:

  • STORNO
    • ANULAREA CALATORIEI
      • Restituibile sunt costurile de stornare, in cazul neinceperii calatoriei (din cauza unui motiv existent in conditiile de asigurare);
      • Restituibile sunt eventualele participari personale la costuri pentru asigurarile de stornare incluse deja in pretul calatoriei;
    • INTRERUPEREA CALATORIEI
      • Restituibile sunt costurile pentru serviciile de Calatorie rezervate si nefolosite;
Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica, cu domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni;
  • sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport in termen de valabilitate;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Polita de asigurare se incheie obligatoriu inaintea parasirii teritoriului Romaniei prin prezentarea pasaportului asiguratului (sau a cartii de identitate, pentru cazul in care deplasarea este permisa pe baza acestui document) in original si prin plata integrala a primei de asigurare. In caz contrar asigurarea nu este valabila.             

              Asigurarea poate fi incheiata de catre o persoana fizica individual sau pentru intreaga familie (2 adulti si maxim 5 copii minori - cu varsta pana in 18 ani independent de gradul de rudenie, ca persoane coasigurate).

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • tara si zona geografica de destinatie;
  • mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
  • prima zi de iesire din tara;
  • ziua intoarcerii in tara;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, poate fi incheiata, de regula, in ziua rezervarii calatoariei si este valabila pentru calatoria ce va efectuata de asigurat, pe / in afara teritoriului Romaniei si a tarii de rezidenta a asiguratului, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism.

             Acoperirea politei este valabila pentru o singura Calatorie, 24h / 24h.

             Incheierea asigurarii si plata primei pentru pachetele de asigurari cu protectie STORNO trebuie sa se efectueze in ziua rezervarii calatoriei.

             In cazul in care incheierea asigurarii se face dupa data rezervarii calatoriei, vor fi asigurate numai acele evenimente care au loc incepand cu a 10-a zi de la data incheierii asigurarii (exceptii: accident, deces, eveniment elementar).

             Daca incheierea asigurarii are loc intr-un interval de timp mai scurt de 31 de zile inainte de data de incepere a calatoriei, protectia STORNO va fi acordata numai daca incheierea asigurarii si rezervarea calatoriei se vor face in aceeasi zi. In caz contrar asigurarea cu protectia STORNO nu mai poate fi incheiata ulterior.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, este valabila in tara / zona teritoriala mentionata in polita de asigurare.

               In functie de optiunea asiguratului, mentionata in polita de asigurare, acoperirea teritoriala este valabila in:

  • EUROPA - cuprinde, in detaliu, urmatoarele state si regiuni:
    • Albania, Algeria, Andora, Austria, Balearele, Belgia, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Cehia, Ceuta (oras, spaniol pe coasta Africii de Nord), Cipru, Cisordania, Croatia, Danemarca, Egipt, Elvetia, Estonia, Federatia Rusa, Finlanda, Franta (fara regiunile de dincolo de mare), tara Franz Joseph (grup de insule din partea nordica a Oceanului Atlantic), Fasia Gaza, Georgia, Germania, Gibraltar, Grecia, lordania, lordania de Vest, lrlanda, lrlanda de Nord, lslanda, Israel, Italia, lnsula Jan Mayen (Norvegia), lnsula Bear (Norvegia), lnsulele Azore, lnsula Man, lnsulele Canalului, lnsulele Canare, lnsulele Feroe fara Groenlanda, lnsulele Shetland, Letonia, Liban, Libia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Madeira, Macedonia, Marea Britanie, Malta, Maroc (fara Sahara de Vest), Melilla (oras spaniol pe coasta Africii de Nord), Moldova, Monaco, Muntenegru, Norvegia, Olanda, Orkney (arhipelag scotian), Platoul Golan, Polonia, Portugalia, Romania, San Marino, Serbia, Siria, Slovacia, Slovenia, Spania, Spitzbergen (grup de insule administrat de Norvegia), Statul Vatican, Suedia, Tunisia, Turcia, Ucraina, Ungaria.
  • INTERNATIONAL - cuprinde toate tarile din lume (fara Coreea de Nord).

               Turistii care au cetatenia romana si achizitioneaza servicii turistice cu destinatia exclusiv pe teritoriul Romaniei (ex. sejur pe litoralul romanesc) in baza unui contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat la o agentie de turism autorizata sa functioneze pe teritoriul Romaniei, beneficiaza de acoperirea acestei polite de asigurare.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, este orice persoana fizica, cu domiciliul stabil in Romania, Elvetia, Liechtenstein sau orice alt stat al UE de cel putin 6 luni si care calatoreste in stainatate in scop turistic, in urma achizitionarii unui pachet de servicii turistice printr-o agentie de turism.

              Asigurarea poate fi incheiata de catre o persoana fizica individual sau pentru intreaga familie (2 adulti si maxim 5 copii minori - cu varsta pana in 18 ani independent de gradul de rudenie, ca persoane coasigurate).

Suma Asigurata: 

                  Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

                  Sumele asigurate pe polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, se prezinta sub forma unor plafoane valorice maximale, in ron, diferentiate in functie de pachetul de riscuri acoperite, astfel:

SUMELE MAXIME ASIGURATE ( RON )

 

INDIVIDUAL FAMILIE
ANULAREA CALATORIEI
Restituibile sunt costurile de stornare, in cazul neinceperii calatoriei (din cauza unui motiv existent in conditiile de asigurare) 42.000 42.000
Restituibile sunt eventualele participari personale la costuri pentru asigurarile de stornare incluse deja in pretul calatoriei 42.000 42.000
INTRERUPEREA CALATORIEI
Restituibile sunt costurile pentru serviciile de Calatorie rezervate si nefolosite 42.000 42.000
Prima de Asigurare: 

               Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului si se prezinta sub forma unor plafoane valorice fixe, in ron, diferentiate in functie de pachetul de riscuri acoperite pentru care se opteaza.

               Prima de asigurare se calculeaza in functie de numarul de zile de Calatorie in strainatate, de varsta asiguratului, teritorialitate si scopul calatoriei pentru care asiguratul / contractantul a optat in polita.

               Prima de asigurare trebuie platita integral anterior efectuarii calatoriei asigurate.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

Cheltuieli care privesc anularea calatoriei STORNO

  • Cheltuielile asigurate:
    • Cheltuielile asigurate sunt cheltuielile de anulare din aranjamentul de Calatorie (de voiaj) datorate in momentul inceperii evenimentului asigurat. Cheltuielile suplimentare unei anulari ulterioare momentului asigurat nu vor fi restituite.
    • Rezervarea biletelor de avion, la pretul net, taxele de vanzare a biletelor: max. 110 RON (la preturi mai mari de 2 860 RON, respectiv max. 10% din valoarea totala). Pentru alte rezervari unde se percep taxe asiguratului: max. 110 RON / persoana, respectiv 220 RON / Calatorie, cu conditia ca taxele si tarifele convenite sa apara pe confirmarea rezervarii si sa nu depasesca suma asigurata.
  • Evenimente asigurate
    • Imbolnavirea grava brusca, reactii adverse la vaccinuri (numai in cazul vaccinurilor prescrise inaintea efectuarii calatoriei), vatamarea cauzata de un accident sau decesul persoanei asigurate. O imbolnavire este considerata a fi grava, daca din aceasta rezulta in mod imperios incapacitatea de a calatori si de a munci.
      • Nu exista protectie prin asigurare pentru evenimentele care au legatura cu:
        • imbolnaviri psihice sau boli ale sistemului nervos (cu exceptia primei aparitii a bolii si spitalizare dupa rezervare, respectiv dupa incheierea asigurarii); transplanturi de organe (dializa); HIV+; handicapuri mintale sau corporale;
        • urmatoarele boli si suferinte existente, aflate in corelatie cu anularea calatoriei, intreruperea calatoriei si cu cheltuielile de Calatorie in strainatate, in masura in care acestea au fost tratate in mod stationar si / sau ambulant in cadrul terapiilor din ultimele 12 luni inaintea incheierii asigurarii (asigurarea anuala: inainte de rezervarea calatoriei): imbolnaviri de inima, apoplexie, cancer, diabet (tip 1 + 2), migrena, scleroza multipla, epilepsie.
    • O inrautatire a unei suferinte (boli) cronice existente a persoanei asigurate, echivalenta cu cele mentionate la paragraful anterior. Se aplica excluderile specificate anterior.
    • Sarcina persoanei asigurate, daca aceasta a fost constatata si confirmata medical dupa incheierea asigurarii si rezervarea calatoriei.
    • Concedierea neasteptata de catre angajator.
      • Protectia prin asigurare nu exista in cazul concedierii sau al rezilierii de comun acord a relatiei de serviciu si nici in cazul renuntarii la Calatorie din cauza situatiilor exceptionale de serviciu.
    • Concentrarea pentru serviciul militar de baza sau pentru serviciul civil in locul serviciului militar.
    • Inaintarea actiunii de divort de catre partenerul de casatorie al persoanei asigurate.
    • In cazul in care daunele elementare sau furturile prin spargere influenteaza grav proprietatea persoanei asigurate, iar in urma acestor evenimente prezenta persoanei asigurate este indispensabila.
    • Nepromovarea unei clase terminale sau a bacalaureatului.
    • Imbolnavirea grava brusca, vatamarea grava brusca sau decesul uneia dintre urmatoarele persoane: sot / sotie sau partenerul de viata (buletin de inscriere in evidenta populatiei de min. 3 luni); parintii (parinti vitregi, socrii, bunici); copiii (copii vitregi, gineri, nepoti); fratii si surorile, cumnatii sau cumnatele; alta persoana specificata nominal in polita (ex. bona). Pentru politele colective, incepand cu 16 persoane, nu mai poate fi adaugata nicio persoana de risc).
      • Nu exista protectie prin asigurare pentru evenimentele care au legatura cu:
        • imbolnaviri psihice sau boli ale sistemului nervos (cu exceptia primei aparitii a bolii si spitalizare dupa rezervare, respectiv dupa incheierea asigurarii); transplanturi de organe (dializa); HIV+; handicapuri mintale sau corporale;
        • urmatoarele boli si suferinte existente, aflate in corelatie cu anularea calatoriei, intreruperea calatoriei si cu cheltuielile de Calatorie in strainatate, in masura in care acestea au fost tratate in mod stationar si / sau ambulant in cadrul terapiilor din ultimele 12 luni inaintea incheierii asigurarii (asigurarea anuala: inainte de rezervarea calatoriei): imbolnaviri de inima, apoplexie, cancer, diabet (tip 1 + 2), migrena, scleroza multipla, epilepsie.
      • Inrautatirea unei suferinte (boli) existente in momentul incheierii asigurarii a persoanelor mai sus mentionate precum si nevoia de ingrijire (intretinere), nu constituie un eveniment asigurat.
    • In cazul a pana la 7 persoane specificate intr-o polita si asigurate la asigurator, care au rezervat impreuna o Calatorie, este vorba despre un caz asigurat chiar si in situatia in care unul dintre motivele mentionate mai sus intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane.

Intreruperea calatoriei

  • Cheltuielile asigurate
    • Cheltuielile pentru serviciile de Calatorie rezervate si nefolosite (de exemplu: hotelul, masina inchiriata, circuitul). Ziua de lucru, respectiv ziua producerii evenimentului asigurat, este considerata ca fiind zi de Calatorie sau zi de chirie folosita.
    • Eventualele restituiri sau despagubiri (compensari), care se efectueaza direct catre persoana asigurata, vor fi scazute din pretentiile sale catre asigurator conform paragrafului anterior.
    • Nu vor fi compensate costurile pentru calatoria de intoarcere.
  • Evenimentele asigurate
    • Evenimentele care pun in pericol siguranta corporala a persoanei asigurate in locul unde aceasta isi efectueaza concediul si din a caror cauza calatoria nu mai poate fi continuata. Sunt, de asemenea, asigurate si evenimentele:
      • care sunt cauzate in mod direct sau indirect ca urmare a influentei radiatiilor ionizante, in sensul legii referitoare la protectia impotriva radiatiilor in varianta valabila la momentul respectiv sau care sunt cauzate de energia nucleara;
      • care sunt cauzate direct sau indirect de catastrofe naturale, fenomene seismice sau intemperii;
        • daca este pusa in pericol siguranta corporala a persoanei asigurate.
    • Evenimentele specificate in capitolul „Cheltuieli care privesc anularea calatoriei" datorita carora se intrerupe calatoria.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

  • Nu se acorda protectie prin asigurare in cazul evenimentelor:
    • care sunt pricinuite premeditat sau din culpa grava de catre persoana asigurata;
    • care au legatura directa sau indirecta cu actiuni de revolta, razboaie, acte teroriste de orice fel;
    • care sunt provocate de greve;
    • care sunt provocate de actele de violenta, ce se afla in corelatie cu adunari sau manifestatii (demonstratii) publice, in masura in care persoana asigurata participa activ la acestea;
    • care sunt declansate ca urmare a sinuciderii sau tentativei de sinucidere a persoanei asigurate sau a membrilor familiei acesteia;
    • care sunt provocate ca urmare a dispozitiilor autoritatilor publice;
    • care sunt cauzate in mod direct sau indirect ca urmare a influentei radiatiilor ionizante, in sensul legii referitoare la protectia impotriva radiatiilor in varianta valabila la momentul respectiv sau care sunt cauzate de energia nucleara;
    • in care persoana asigurata sufera leziuni ca urmare a consumului de alcool, stupefiante sau medicamente, respectiv in cazul intreruperii sau renuntarii la o terapie prescrisa;
    • care intervin in cadrul concursurilor sportive motorizate (raliuri) si in cadrul antrenamentelor necesare acestor sporturi;
    • care au intervenit sau care erau de asteptat inca din momentul incheierii asigurarii, respectiv al rezervarii sau inceperii calatoriei. Acest lucru este valabil si in cazul bolilor (suferintelor) survenite inainte de incheierea politei;
    • care intervin ca urmare a epidemiilor si epidemiilor generalizate;
    • in care persoana asigurata incepe calatoria in ciuda avertismentelor din partea Ministerului de Externe, aceasta nefiind intrerupta (oprita) imediat;
    • care sunt cauzate direct sau indirect de catastrofe naturale, fenomene seismice sau intemperii.
  • Pierderile suvenirurilor achizitionate in concedii nu se compenseaza.

Cheltuieli care privesc anularea calatoriei STORNO

              Nu se acorda protectie prin asigurare:

  • daca agentia de turism se retrage din contract;
  • in cazul evenimentelor si bolilor cauzate de abuzul de alcool si droguri;
  • daca un eveniment sau o suferinta (boala) a intervenit sau era de asteptat inca din momentul incheierii asigurarii sau rezervarii calatoriei;
  • in cazul operatiilor planificate sau anticipate, termenelor de operatii amanate sau interventiilor medicale;
  • daca din cauza intarzierii unui proces de vindecare sau a unei terapii, calatoria nu poate fi inceputa;
  • in cazul aprobarii unui tratament.

Intreruperea calatoriei

  • Excluderile care privesc anularea calatoriei.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, nu exista clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, de la MONDIAL Assistance, sunt:

  • sa mentina paguba la un nivel cat mai redus posibil si sa evite cheltuielile inutile;
  • sa informeze asiguratorul in mod direct cu privire la paguba respectiva si sa urmeze indicatiile acestuia;
  • sa prezinte si sa demonstreze paguba conform adevarului. Persoana asigurata trebuie sa acorde orice informatie utila si sa permita asiguratorului accesul la facturile si actele justificative originale. Daca este cazul, medicii si / sau spitalele, reprezentantii asigurarilor sociale si a altor organisme implicate, trebuie sa fie autorizate si obligate de catre asigurat sa furnizeze informatiile solicitate de asigurator, in vederea stabilirii cauzei evenimentului si a nivelului de despagubire solicitat;
  • sa pastreze in forma corecta si in termenul acordat pretentiile fata de terti si sa cedeze drepturile de plata catre asigurator;
  • sa anunte imediat daunele cauzate prin infractiuni. Situatia reala se va prezenta in mod exact politiei, care va elibera procesul verbal, indicandu-se totodata proportia daunelor;
  • sa predea asiguratorului in original mijloacele doveditoare, ca: procesele-verbale ale politiei, adeverintele ghidului de Calatorie, facturile emise de medici si spitale, certificatele de cumparaturi, etc.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care MONDIAL Assistance, le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare STORNO de asigurare a riscului de anulare sau intrerupere a calatoriei in strainatate, a persoanelor fizice, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
  • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite (2 saptamani de la data depunerii ultimului document necesar pentru solutionarea dosarului de dauna).
Procedura Daune: 
  • In cazul aparitiei unei situatii de urgenta, persoana asigurata poate solicita ajutor prin centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore, conform politei. Centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore va lua deciziile cu privire la alegerea si executarea masurilor de ajutor corespunzatoare.
  • Daca centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore nu este instiintata imediat, pretentiile cu privire la plata compensatiei pentru domeniile: intreruperea calatoriei, calatoria speciala de intoarcere, calatoria in strainatate, asigurarea de sanatate, asigurarea contra accidentelor, nu exista.
  • Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca:
    • Persoana asigurata face in mod intentionat declaratii false privind evenimentul asigurat, persoana asigurata ascunde circumstante esentiale pentru cazul / cazurile de dauna sau falsifica documentele doveditoare prezentate, chiar daca prin acest lucru nu i-au fost aduse prejudicii asiguratorului.
  • Daca in legatura cu cazul asigurat au fost intentate anchete sau demersuri judiciare de catre institutiile oficiale, plata compensatiilor nu se va efectua decat dupa ce acestea se vor incheia.
  • Dupa obtinerea documentelor necesare pentru stabilirea evenimentului asigurat, a sumei totale a compensatiilor si finalizarea investigatiilor, plata compensatiei devine scadenta dupa 2 saptamani.

Cheltuieli care privesc anularea calatoriei STORNO

                   Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca persoana asigurata nu respecta, pe langa obligatiile specificate, si urmatoarele:

    • Dupa inceputul evenimentului asigurat bazat pe cauze de sanatate, trebuie ca oficiul pentru rezervari (agentia de turism) si asiguratorul sa fie informati in scris, in termen de 48 ore, respectiv 2 zile lucratoare.
    • Acest lucru este necesar pentru a oferi asiguratorului posibilitatea de a contacta si desemna un medic in vederea evaluarii daunei.
    • Persoana asigurata este obligata sa se conformeze fara intarziere deciziei de consultare de catre medicul desemnat de asigurator.
    • Asiguratorului i se vor transmite urmatoarele documente:
      • polita de asigurare;
      • formularul de dauna completat in intregime;
      • confirmarea rezervarii din partea organizatorului de calatorii;
      • factura anularii si rezumatul grafic al anularii din partea organizatorului de calatorii;
      • documentele medicale detaliate, inclusiv antecedentele medicale ale bolii (de exemplu: fisa pacientului, documentele tratamentelor medicale, constatarile);
      • certificatul medical din partea unui medic al Casei de Asigurari (copia Certificatului de concediu medical);
      • pasaportul mama-copil;
      • certificatul de deces, certificatul de rudenie (de exemplu certificatul de casatorie, certificatul de nastere);
      • dovada unei coabitari (convietuiri) pe baza unui buletin de inscriere in evidenta populatiei;
      • cererea de divort / preavizul de concediere / ordinul de concentrare pentru serviciul militar, etc.
      • informatiile referitoare la scolarizare, diploma de absolvire, diploma de bacalaureat.

    Intreruperea calatoriei

                      Asiguratorul isi rezerva dreptul de a respinge pretentiile de despagubire daca persoana asigurata nu respecta, pe langa obligatiile specificate, si urmatoarele:

      • Daca centrala pentru apeluri de urgenta cu program de lucru de 24 ore nu este instiintata imediat, pretentiile cu privire la plata compensatiei nu exista.
      • Asiguratorului i se vor trimite urmatoarele documente:
        • polita de asigurare;
        • confirmarea rezervarii din partea organizatorului de calatorii;
        • confirmarea intreruperii calatoriei din partea inchiriatorului / ghidului de Calatorie;
        • confirmarea organizatorului de calatorii cu privire la serviciile de Calatorie, care nu pot fi restituite;
        • confirmarea medicala (cu numele pacientului, diagnosticul precum si cu datele referitoare la tratament) din partea medicului de la fata locului, care a dispus in scris, intreruperea calatoriei, precum si din partea medicului care a preluat continuarea tratamentului in Romania;
        • certificatul de deces;
        • alte certificate oficiale;
        • certificatul medical din partea unui medic al Casei de Asigurari (adeverinta lipsei de la serviciu in caz de imbolnavire, copia Certificatului de concediu medical).

      Notificare daune:

      AGA International S.A. Filiala pentru Austria Pottendorfer Straße 23-27 1120 Viena

      Calea Floreasca nr 169, Corp P1, etaj 2, camera 2, sector 1, Bucuresti, Romania

      Tel/Fax: +40 21 312 22 36; +40 21 312 22 38

      office.ro@mondial-assistance.at

      transport de urgenta

      Zborul de salvare (Aeroambulanta) poate fi organizat exclusiv de catre Mondial Assistance.

      Pentru a solicita un zbor de salvare, contactati Centrala de Urgenta Mondial Assistance:

      Tel: +40 21-312 22 37 

      Fax: +43 1 525 03 888

      - de LUNI pana DUMINICA 24/24 -

      Diverse: 

                      4% din populatia globala foloseste produsele de asigurare ale MONDIAL ASSISTANCE care este parte a grupului ALLIANZ.

      • Produse fara protectie in cazul anularii calatoriei
        • Cititi cu atentie detalierea serviciilor incluse in fiecare tip de pachet de asigurare!
        • Alegeti cel mai potrivit pachet de asigurare in functie de destinatia calatoriei, durata si tipul calatoriei!
        • Plata primei de asigurare si incheierea politei trebuie sa se faca cu cel putin o zi inainte de inceperea calatoriei, pentru intreaga perioada a calatoriei. O prelungire a protectiei prin asigurare dupa inceperea calatoriei nu mai este posibila.
      • Produse cu protectie in cazul anularii calatoriei
        • O protectie eficienta in cazul necesitatii anularii calatoriei poate fi realizata daca incheierea politei se face in ziua rezervarii calatoriei, indiferent de momentul plecarii in Calatorie.
        • In cazul in care incheierea asigurarii se face dupa data rezervarii calatoriei, vor fi asigurate numai acele evenimente care au loc incepand cu a 10-a zi de la data incheierii asigurarii (exceptii: accident, deces, eveniment elementar).
        • Pentru produsele ce includ protectie in cazul anularii calatoriei cititi cu atentie evenimentele asigurate pentru fiecare tip de pachet in parte si alegeti produsul potrivit nevoilor dumneavoastra de protectie in functie de evenimentele asigurate!
        • Verificati cu atentie suma maxima asigurata pentru fiecare tip de pachet ce include protectie in cazul anularii calatoriei.

                     Legea aplicabila este legea austriaca si polita de asigurare va fi guvernata de normele legislative in vigoare din dreptul austriac.