Asigurarea de asistenta medicala pentru CETATENI STRAINI aflati in Romania "MEDIROM"

asigurari omniasig vienna insurance group asistenta medicala calatorie strainatate vacanta turist studii sportiv pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Aleea Alexandru, nr. 51.

office@omniasig.ro

Tel:   021.405.74.20, 021.405.74.24

Fax:   021.311.44.95, 021.311.44.90

                  OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. isi are inceputurile in anul 1995, cand lua fiinta societatea de asigurari OMNIASIG. 6 ani mai tarziu era infiintata BCR Asigurari, ca o divizie a bancii cu acelasi nume. Desi infiintate ca societati de asigurari distincte, cele 2 entitati ajung sa intre in sfera de interes a unuia dintre cei mai mari actori ai pietei de asigurari internationale, grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care, mai intai in anul 2005 preia OMNIASIG iar peste 3 ani, in 2008 avea sa preia si BCR Asigurari. Dupa alti 4 ani, in 2012 avea sa se realizeze fuziunea prin absorbtie a OMNIASIG de catre BCR Asigurari si a rezultat ceea ce cunoastem astazi ca fiind una dintre cele mai puternice societati de asigurari de pe piata romaneasca de asigurari, si anume OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. Aceasta este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-047-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai, polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, cu alta cetatenie decat cea romana, cu varsta de pana la 75 de ani, care se afla intr-o perioada de sedere scurta sau lunga pe teritoriul Romaniei si care au venit in Romania in scop turistic; pentru afaceri; in vizita; pentru activitati economice, profesionale, comerciale; ca angajat cu contract de munca sau pentru studii. Nu sunt asigurate persoanele apatride (persoanele straine care nu au cetatenia nici unui stat).

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. il constituie acoperirea riscurilor de producere a evenimentelor asigurate, respectiv accidente imprevizibile sau imbolnaviri imprevizibile ale asiguratului, care impun asistenta de urgenta si / sau repatriere, in timpul perioadei asigurate care corespunde prezentei pe teritoriul Romaniei.

              Nu sunt asigurate persoanele apatride (persoanele straine care nu au cetatenia nici unui stat).

Conditii de Preluare in Asigurare: 

            Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica straina, cu alta cetatenie decat cea romana si cu varsta de pana la 75 de ani;
    • Nu sunt asigurate persoanele apatride (persoanele straine care nu au cetatenia nici unui stat).
  • sa calatoreasca in Romania, in scop turistic; pentru afaceri; in vizita; pentru activitati economice, profesionale, comerciale; ca angajat cu contract de munca sau pentru studii;
  • sa se afle pe teritoriul Romaniei intr-o perioada de sedere scurta sau lunga;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat /  contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru Calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de Calatorie ale asiguratului /  contractantului - C.I. sau pasaport in termen de valabilitate;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • adresa asiguratului;
  • datele de contact ale asiguratului;
  • scopul calatoriei;
  • perioada de sedere;
  • prima zi de asigurare;
  • ultima zi de asigurare;
  • moneda contractului;
  • suma asigurata si planul de asigurare;
  • informatii privind istoricul de daune;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Perioada Asigurata: 

             Polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., poate fi incheiata pe o perioada cuprinsa intre 5 si 31 de zile sau pe o perioada de 3, 6, 9 respectiv 12 luni si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, pe teritoriului Romaniei, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic; pentru afaceri; in vizita; pentru activitati economice, profesionale, comerciale; ca angajat cu contract de munca sau pentru studii.

             In functie de lungimea perioadei de sedere se disting doua categorii:

  • Sedere SCURTA, in scop de:
  • Sedere LUNGA, pentru:
    • activitati economice;
    • activitati profesionale;
    • activitati comerciale;
    • angajare in baza unui contract de munca numai in activitati cu grad redus de risc (activitate de birou, comerciala, administratie, invatamant, cultura, informatica, turism etc.);
    • studii;
    • altele;

             Acoperirea politei este valabila pentru intreaga perioada mentionata pe polita, 24h / 24h.

             Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • ìn caz de dauna totala;
  • la data schimbarii asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., este valabila numai pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., este orice persoana fizica care are alta cetatenie decat cea romana, cu varsta de pana la 75 de ani, care se afla intr-o perioada de sedere scurta sau lunga pe teritoriul Romaniei si care a venit in Romania in scop turistic; pentru afaceri; in vizita; pentru activitati economice, profesionale, comerciale; ca angajat cu contract de munca sau pentru studii. Nu sunt asigurate persoanele apatride (persoanele straine care nu au cetatenia nici unui stat).

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Limita cheltuielilor acoperite pe intreaga perioada de asigurare este una din urmatoarele doua variante conform optiunii asiguratului consemnata in polita:

  • Varianta A:   6.000 EURO;
  • Varianta B: 10.000 EURO.

              Cheltuielile medicale acoperite de asigurator aferente unuia sau mai multor evenimente survenite in perioada de valabilitate a politei se insumeaza si nu pot depasi limitele prevazute anterior.

              In cadrul fiecarei variante precizate se aplica sublimite distincte pentru anumite servicii de asistenta pe fiecare eveniment, dupa cum urmeaza:

Descriere

Varianta A

Varianta B

Consultatie si diagnosticare

 

3.000 EURO

 

 

 

4.500 EURO

 

 

Tratament medical, altul decat cel medicamentos si medicatie

Diagnosticare si tratament cu raze Röntgen / raze X

transport cu ambulanta

Spitalizare, interventie chirurgicala, inclusiv anestezie si utilizarea salii de operatie

1.000 EURO

2.000 EURO

Tratamente dentare

100 EURO

100 EURO

Procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului

1.000 EURO

1.500 EURO

Transportul asiguratului bolnav sau accidentat pana la domiciliul sau din strainatate

 

1.000 EURO

 

 

2.000 EURO

 

Transportul aferent repatrierii ramasitelor pamantesti ale asiguratului.

                Pentru situatii particulare in care s-a convenit o suma asigurata diferita de valorile mentionate, suma asigurata se va preciza in polita sau intr-o anexa la aceasta.

                Dupa fiecare dauna, suma asigurata se micsoreaza, cu incepere de la data producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat, pentru restul perioadei de asigurare, cu suma cuvenita drept indemnizatie, asigurarea continuand cu suma ramasa, fara ca aceasta sa afecteze prima de asigurare stabilita.

    Prima de Asigurare: 

                   Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.

                   Prima de asigurare se stabileste ìn lei sau valuta si se va plati in lei la cursul BNR al zilei ìn care s-a efectuat plata.             

                   Prima de asigurare se calculeaza in functie de numarul de zile de acoperire, de varsta asiguratului si scopul calatoriei pentru care asiguratul / contractantul a optat in polita.

                   Prima de asigurare trebuie platita integral anterior emiterii politei.

    Sistemul de Fransize: 

                  Polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

    Riscuri Asigurate Standard: 

                   Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Asiguratorul acorda indemnizatii, in urma producerii evenimentului asigurat, pentru acoperirea costurilor necesare acordarii in regim de urgenta a uneia din variantele de servicii de asistenta de mai jos, conform optiunii asiguratului mentionata in polita, in limita sumei asigurate precizate in polita:
    • Serviciile de asistenta medicala acordata in regim de urgenta fac referire la:
      • consultatie si diagnosticare;
      • tratament medical, altul decat cel medicamentos si medicatie;
      • spitalizare, interventie chirurgicala, inclusiv anestezie si utilizarea salii de operatie;
      • diagnosticare si tratament cu raze Röntgen / raze X;
      • transport cu ambulanta;
      • tratamentele dentare numai daca sunt consecinta directa a unui accident.
    • Serviciile medicale asigurate precizate mai sus cu exceptia penultimului se vor acorda de catre spitalele si policlinicile judetene, municipale / orasenesti, comunale din reteaua de stat.
    • Serviciile medicale asigurate precizate la penultimul punct se vor acorda de societatea de ambulanta din reteaua de stat (transport si / sau consultatie si / sau medicatie).
    • In cazul survenirii unui accident vascular cerebral, asigurarea acopera cheltuielile de urgenta pe o perioada de maxim 7 (sapte) zile de la data producerii, costuri care pot include serviciile precizate. Asigurarea acopera costul repatrierii, numai daca se poate organiza in cadrul intervalului de timp precizat in acest articol.
    • Serviciile de transport medical acordat in regim de urgenta se refera la transportul asiguratului bolnav sau accidentat, functie de starea lui medicala, la unitatea medicala cea mai apropiata de locul survenirii evenimentului asigurat, corespunzatoare cazului medical. Asigurarea acopera si costul transportului medical aferent transferului la de la o unitate medicala la alta specializata, daca acesta este imperios necesar si recomandat din punct de vedere medical pentru solutionarea urgentei medicale acoperite prin polita, de catre medicul care l-a avut in observatie in cadrul primei unitati medicale.
    • Alte servicii de asistenta asigurate conform deciziilor asiguratorul:
      • repatrierea asiguratului bolnav sau accidentat, aflat in imposibilitatea de a se deplasa, astfel:
        • transportul asiguratului pana la o unitate spitaliceasca de profil, corespunzatoare cazului medical survenit, sau la o unitate spitaliceasca apropiata de domiciliul sau din strainatate, daca este necesara continuarea asistentei medicale;
        • transportul asiguratului pana la domiciliul sau din strainatate.
      • repatrierea ramasitelor pamantesti ale asiguratului pana la domiciliul sau din strainatate, daca asiguratul a decedat in timpul perioadei de asigurare in urma survenirii unui risc asigurat:
        • procurarea sicriului si pregatirea speciala in vederea transportului;
        • transportul aferent repatrierii ramasitelor pamantesti ale asiguratului.
    • In toate cazurile de repatriere asiguratorul stabileste oportunitatea acesteia, modalitatea si data de repatriere, precum si toate celelalte detalii necesare, functie de interesul medical al asiguratului si de reglementarile sanitare in vigoare.
    • Daca perioada necesara acordarii serviciilor prevazute (cu exceptia accidentelor pentru care perioada de asistenta este expres limitata in timp prin polita) se prelungeste dupa expirarea perioadei de asigurare in baza recomandarii unitatii medicale unde este spitalizat, asiguratul va beneficia de asistenta in conditiile politei pana la maximum 7 zile de la expirarea perioadei de asigurare. Totalul indemnizatiei, incluzand cheltuielile efectuate in perioada de prelungire a acordarii asistentei, nu poate depasi suma asigurata.
    • Asiguratul intelege si accepta faptul ca, la indeplinirea obligatiilor ce decurg din polita, asiguratorul se supune legilor si reglementarilor administrative si sanitare valabile in Romania. Serviciile medicale garantate se acorda numai pe teritoriul Romaniei, acordandu-se in cadrul unitatii medicale celei mai apropiate de locul unde a survenit urgenta medicala (din reteaua nationala de stat). In cazul in care unitatea medicala nu dispune de o dotare medicala corespunzatoare tratarii urgentei medicale, la recomandarea medicului care are in observatie asiguratul, asistenta se poate acorda in cadrul unei alte unitati medicale care sa aiba capacitatea si competenta de a trata urgenta medicala asigurata.
    Riscuri Excluse: 

                   Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Asigurarea nu acopera accidente sau imbolnaviri determinate de:
      • boli pre-existente (inclusiv boli cronice) sau stari patologice existente inainte de emiterea politei de asigurare si completarea formularului de “Solicitare”, inclusiv consecintele acestora;
      • consum de droguri si alcool, automedicatie, automutilare voluntara, sinucidere si tentativa de sinucidere, orice alte fapte intentionate ale asiguratului;
      • participarea asiguratului la competitii, intreceri, raliuri, curse, raiduri si antrenamente pentru acestea, precum si acte temerare ale asiguratului ori activitati periculoase ca: acrobatii, scufundari, escalade, lucrari subterane, manipularea focurilor de artificii sau a materialelor explozibile etc.;
      • sporturile de orice tip, practicate in mod profesionist, platite sau nu; totusi asigurarea acopera accidente sau imbolnaviri cauzate de practicarea sporturilor in regim de agrement;
      • practicarea activitatilor artistice, inclusiv in cadrul repetitiilor;
      • prestarea de activitati remunerate, in baza unui contract de munca in strainatate sau in absenta acestuia, inclusiv pe perioada deplasarii catre sau de la locul lor de desfasurare; totusi daca se prevede in mod expres in polita, acoperirea valideaza si in cazul prestarii de activitati remunerate, in baza unui contract de munca in strainatate, inclusiv in timpul deplasarii catre sau de la locul lor de desfasurare;
      • accidente nucleare, radiatii sau substante continand izotopi radioactivi;
      • razboi, invazie, actiunea unui inamic strain, ostilitatii (fie ca este declarata sau nu stare de razboi), razboi civil, revolta, rebeliune, revolutie, conspiratie, insurectie, razvratire militare cu sau fara uzurparea puterii, rascoala, lege martiala, acte ale persoanelor raufacatoare actionand in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, confiscare, rechizitionare, distrugere sau avariere a proprietatii ordonate de catre guvernarea de drept sau de fapt sau din partea oricarei autoritati publice, municipale sau locale, interdictii sau restrictii oficiale, sabotaje sau actiuni teroriste;
      • comiterea sau incercarea de a comite ori participarea asiguratului la orice fel de fapta care incalca legislatia romana;
      • nerespectarea normelor de protectia muncii pentru asiguratii care desfasoara activitati lucrative;
      • diagnostice si tratamente efectuate sau prescrise in strainatate.
    • Asigurarea nu acopera cheltuieli privind:
      • examinari si tratamente medicale nejustificate de producerea unui risc asigurat, vaccinuri si vaccinari, acte de medicina preventiva, cure de orice fel;
      • starea de graviditate, nasterea, intreruperea voluntara a sarcinii;
      • perioadele de convalescenta, recuperare, precum si curele de terapie de orice fel;
      • serviciile de asistenta, inclusiv repatriere, ca urmare a survenirii unui risc asigurat pentru care este prevazuta o limita temporala, acordate dupa expirarea termenelor corespunzatoare;
      • tratamente estetice, dietetice, homeopate, de acupunctura, precum si cele nerecunoscute de asigurarile sociale;
      • tratamente oftalmologice, cu exceptia celor care sunt consecinta directa a unui accident;
      • boli mintale, stari depresive, SIDA, boli venerice, precum si consecintele acestora;
      • cumpararea sau repararea de ochelari, lentile de contact, aparate medicale si proteze de orice fel;
      • efectuarea de interventii stomatologice constand in implanturi, coroane, proteze;
      • serviciile de asistenta pentru situatiile considerate speciale de catre organul competent teritorial, in conformitate cu prevederile legislatiei privind regimul strainilor in Romania;
      • asistenta acordata ulterior repatrierii.
    Clauze Suplimentare: 

                  La polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., nu exista clauze de asigurare prin care pot fi preluate in asigurare riscuri suplimentare sau excluse.

    Obligatiile Asiguratului: 

                   Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., sunt:

    • Inaintea intrarii in vigoare a asigurarii si in timpul derularii acesteia
      • Asiguratul trebuie sa informeze corect si complet asiguratorul asupra starii sanatatii sale si a riscurilor la care se expune in timpul sederii in Romania, prin completarea corespunzatoare a documentului “Solicitare pentru incheierea unei asigurari de asistenta medicala pentru cetatenii straini, valabila pe teritoriul Romaniei“, care face parte integranta din polita de asigurare. In intervalul de timp de la emiterea politei si pana la intrarea in valabilitate a asigurarii, precum si in timpul derularii politei de asigurare, asiguratul este obligat sa informeze asiguratorul referitor la orice modificare survenita in starea sa de sanatate, ulterior incheierii politei.
      • Asiguratul trebuie sa declare daca a incheiat alte polite de asigurare pentru aceleasi riscuri acoperite de polita la emiterea acesteia, in formularul de “Solicitare” sau ulterior incheierii politei.
    • In cazul producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat
      • In cazul producerii unui eveniment asigurat, asiguratul este obligat sa avizeze survenirea evenimentului asigurat in interval de maxim 10 zile de la producerea acestuia la centrala societatii asiguratorului din Bucuresti sau la unul din sediile sucursalelor asiguratorului.
      • Asiguratul trebuie sa comunice asiguratorului toate informatiile pe care le cunoaste privind producerea evenimentului asigurat, si sa puna la dispozitia asiguratorului toate actele incheiate de organele abilitate, precum si orice alte probe de care dispune referitoare la cauza si cuantumul daunelor suferite care au relevanta pentru stabilirea dreptului la indemnizare si a indemnizatiei cuvenite, sau care sunt solicitate de asigurator.
      • Asiguratul trebuie sa declare daca a incheiat alte polite de asigurare pentru aceleasi riscuri acoperite de polita in momentul avizarii daunei.
      • Daca repatrierea asiguratului este efectuata de asigurator si asiguratul detine un bilet de intoarcere in tara a carei cetatenie o poseda, acesta are obligatia de a inmana la asigurator biletul de intoarcere in tara pe care l-a detinut initial, dar nu mai tarziu de:
        • efectuarea repatrierii, in cazul in care aceasta se efectueaza inainte de data prevazuta in biletul initial de intoarcere in tara;
        • data prevazuta in biletul initial de intoarcere in tara, in cazul in care repatrierea se efectueaza dupa aceasta data.
    • Obligatii privind contractantul
      • In cazul in care polita este semnata de un contractant, acesta va trebui sa respecte obligatiile care deriva din polita, in afara celor care prin natura lor nu pot fi respectate decat de asigurat.
      • Asiguratului / beneficiarului ii este opozabila neindeplinirea de catre contractant a obligatiilor asumate prin polita.
    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare MEDIROM de asistenta de urgenta si / sau repatriere, destinata persoanelor fizice straine, sunt:

    • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
    • sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
    • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
    • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
    • sa primeasca avizarile de dauna;
    • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
    • sa emita oferte de despagubire;
    • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite.
    Procedura Daune: 
    • Asiguratorul va indemniza, in conditiile politei, cheltuielile efectuate direct de asigurat in legatura cu evenimentul asigurat, cheltuieli care sunt recunoscute ca necesare si avizate la plata de catre medicul autorizat al asiguratorului, in cuantumul stabilit de acesta.
    • La avizarea daunei, asiguratul va completa cererea de indemnizare care va fi insotita de urmatoarele documente:
      • declaratia asiguratului cu privire la producerea evenimentului asigurat si la serviciile de asistenta de care a beneficiat acesta;
      • facturile, notele de plata si documentele justificative de achitare in original privind cheltuielile efectuate, cu specificarea serviciilor de asistenta la care se refera;
      • raportul medical / foaia de observatie a pacientului cu mentiunile zilnice ale medicului;
      • fisa medicala a asiguratului eliberata de medicul de familie din tara a carei cetatenie o poseda, actualizata si semnata de acesta;
      • imputernicirea acordata asiguratorului de a obtine informatii necesare solutionarii cererii de indemnizare din partea unitatilor medicale;
      • orice alte documente necesare pentru solutionarea cererii.
        • Traducerea documentelor care insotesc cererea de indemnizare intr-una din limbile romana sau engleza, este in sarcina asiguratului.
    • Asiguratorul va acorda indemnizatia cuvenita in Lei (RON). Daca asiguratul solicita rambursarea de sume facturate in valuta, indemnizatia cuvenita se va acorda in Lei (RON) prin echivalare la cursul zilei in care a efectuat plata.
    • Asiguratorul are dreptul sa refuze plata indemnizatiei daca:
      • asiguratul nu-si indeplineste obligatiile sau nu se conformeaza instructiunilor primite de la asigurator;
      • in declaratiile asiguratului, care au stat la baza incheierii politei sau care sunt facute ulterior, inclusiv cu ocazia cererii de indemnizare, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase sau in mod evident exagerari; in aceste situatii polita devine nula si nu mai poate produce efecte juridice.
    • Prin plata indemnizatiei se sting orice pretentii ale asiguratului fata de asiguratorul, in legatura cu evenimentul respectiv.

    Notificare daune:

    Call Center Constatare daune - NON STOP -

    Tel: 021.9669 - pentru apeluri efectuate din tara

    Tel: 004.021.777.9669 - pentru apeluri efectuate din strainatate

     - de LUNI pana DUMINICA -

    Diverse: 
    • In cazul in care asiguratorul considera necesar, asiguratul autorizeaza toti furnizorii de servicii medicale (medici, unitati medicale de orice fel etc.) care au fost implicati in cazul respectiv, sa furnizeze toate informatiile solicitate de asigurator, eliberandu-i de obligatia de a pastra secretul cu privire la cazul medical respectiv.
    • Polita de asigurare da dreptul la indemnizare numai pentru cheltuielile care nu sunt acoperite prin efectul altor asigurari, si numai daca indemnizarea nu este contrara unor reglementari legale in vigoare la data producerii evenimentului asigurat.
    • Polita se considera denuntata in cazul in care asiguratul nu obtine viza necesara calatoriei sau face dovada neefectuarii acesteia, iar acesta are dreptul la rambursarea primei de asigurare, diminuata cu cheltuielile de gestiune a contractului, in baza unei solicitari scrise inaintata asiguratorului inainte de inceperea perioadei de asigurare. In cazuri temeinic justificate, cererea de rambursare se poate face in termen de cel mult 3 (trei) zile de la data inceperii perioadei de asigurare.
    • Asiguratorul are dreptul sa recupereze de la terti responsabili, printr-o actiune de regres, orice plata facuta in virtutea acestei polite, cu avizarea prealabila a asiguratului. Asiguratul este obligat sa sprijine asiguratorul in exercitarea de catre aceasta a dreptului de regres. Asiguratul raspunde fata de asigurator pentru prejudiciile aduse prin acte care ar impiedica exercitarea dreptului de regres impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat.
    • Daca asiguratul renunta la drepturile sale de indemnizare fata de tertii raspunzatori, da descarcare sau face o tranzactie etc., indemnizatia care ar fi fost cuvenita se va reduce in mod corespunzator cu sumele care au facut obiectul acestor acte juridice.
    • Daca indemnizarea a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa inapoieze indemnizatia incasata.
    • Persoanele care obtin sau incearca prin orice mijloace sa obtina pe nedrept despagubiri din asigurare sau cei care inlesnesc asemenea fapte, se pedepsesc potrivit legii penale ori de cate ori fapta intruneste elementele unei infractiuni.
    • Asigurarea incheiata potrivit politei este supusa legilor din Romania, iar aceasta se completeaza cu prevederile legale in vigoare privitoare la asigurari.
    • Orice litigiu in legatura cu aplicarea politei de asigurare se rezolva pe cale amiabila sau in cazul in care acest lucru nu este posibil, de catre instantele de judecata competente din Romania.